Bojová vozidla Naparnik pro ruskou armádu

-
22. 6. 2021
-
41 komentářů
-
Jan Grohmann
Ruská armáda letos získá prvních 11 nových taktických obrněných vozidel Naparnik (Partner) na platformě KamAZ-4386 (K-4386) Tajfun-VDV. Vozidlo je vybaveno 30mm automatickým kanonem a poslouží k ochraně vojenských konvojů.
Naparnik vychází z výsadkového vozidla K-4386 Tajfun-VDV, které pojme šest až osm lidí, má pohotovostní hmotnost 11 tun a bojovou 13,5 tuny. Na padácích vysaditelné vozidlo Tajfun-VDV právě dokončilo státní zkoušky a do ruských Vzdušně výsadkových vojsk (VDV) vstoupí v červenci letošního roku.
Tajfun-VDV vychází ze základní platformy K-4386 4×4. Automobil se na první pohled koncepčně podobá známému ruskému taktickému vozidlu Tiger 4×4, ale je lehčí, má slabší pancéřování a slabší ochranu proti minám. Na druhou stranu díky větší nosnosti K-4386 unese těžké bojové moduly.
Výkon motoru je 260 kW (350 koní), dojezd 1200 km a maximální rychlost je 130 km/h. Pohon vozu měla původně zajišťovat licenční verze amerického turbodieselového motoru Cummins s výkonem 260 kW. Zda došlo k výměně motoru za čistě ruský motor není známo. Jak ale minulý rok hlavní konstruktér společnosti Remdizel Igor Zarakhovič uvedl pro agenturu RIA Novosti, vozidla Tajfun jsou vybavena importovanými motory (tedy Cummins).
Americký Cummins dodává do Ruska, dříve do Sovětského svazu, motory již od 70. let minulého století. V roce 1985 si tato americká firma v Moskvě otevřela své oficiální zastoupení. V roce 2006 firmy Cummins a KamAZ založily joint venture pro licenční výrobu dieselových motorů B Series pokrývající výkonovou škálu 160 až 298 kW.
Tajfun-VDV
Ač o vozidle Naparnik není mnoho informací, podle všeho se příliš neliší od Tajfunu-VDV – na střeše nese dálkově ovládaný bojový modu BM-30-D vyvinutý konstrukční kanceláři Burevěstnik. BM-30-D váží 1100 kg a nese 30mm automatický kanon 2A42 se zásobou 200 tříštivo-trhavých a 100 průbojných nábojů. Vedle kanonu je spřažen kulomet PKTM ráže 7,62 mm se zásobou 1000 kusů munice.
Model je vybaven senzorovým blokem s TV / IR kamerou a laserovým dálkoměrem. Rozsah náměru kanonu a kulometu sahá od –10 do +60 stupňů, odměr je kruhový. Ač to výrobce na svých stránkách neuvádí, tak podle reportáže ruské televize TV Zvězda (čas 2:15) je kanon stabilizován.
Oproti výsadkové verzi Tajfun-VDV ale má být Naparnik lépe pancéřován. Balistická odolnost Tajfun-VDV podle alianční normy STANAG 4569 odpovídá úrovni 3, takže vozidlo odolá průbojnému střelivu ráží 7,62×54 mm a 7,62×51 mm. Vozidlo ochrání posádku i před výbuchem miny o síle 8 kg TNT pod kolem.
Naparnik i Tajfun-VDV vyrábí společnost Remdizel sídlící ve městě Naberežnyje Čelny a patřící pod koncern KamAZ. Remdizel stojí za všemi vozidly rodiny Tajfun s podvozkem 4×4, 6×6 a 8×8 a ročně vyrobí průměrně 300 vozidel, přičemž více než 90 % směřuje do ruských ozbrojených sil – v roce 2020 do bylo konkrétně 250 automobilů.
Návštěva vládní delegace ve firmě Remdizel. Tajfun-VDV a Linza v čase 2:10
„V roce 2021 bude dodáno 11 obrněných vozidel Naparnik rodiny Tajfun,“ potvrdil dodávky Vladimir Kuimov, náměstek ruského ministra obrany Alexej Krivoručka. Ruská vládní delegace, vedená právě Krivoručkem, zkontrolovala před několika dny stav podniku, plnění vládních zakázek a to, jak se podniku daří nahrazovat zahraniční komponenty. Od letoška například všechna vozidla Tajfun dostanou domácí kola s balistickou vložkou – dosud se musela tyto speciální kola dovážet ze zahraničí
Krivoručko dříve navštívil testovací polygon v Nižnim Novgorodu, kde si prohlédl vylepšený útočný vrtulník Ka-52M. Náměstkovi byly také předvedeny nové samohybné dělostřelecké / minometné systémy 4S21 Drok, Floks, 2S42 Lotos, 2S39 Magnolia a 2S43 Malva.
Ruské ministerstvo obrany letos také obdrží 56 sanitních obrněných vozidel Linza na stejném podvozku K-4386. Hmotnost Linzy je 15 tun a pancíř poskytuje ochranu posádce a zraněným proti střelám ráže 7,62×54 mm.
Související články
Ruská armáda testuje výsadková vozidla BMD-4M
Ruská vzdušná výsadková vojska (VDV) testují 8 obrněných pásových vozidel BMD-4M (Bojevaja Mašina ...
-
10.07.2014
-
0 komentářů
-
Jan Grohmann
Rusko modernizuje bojová vozidla BMP-2 a BMD-2
Náměstek ruského ministra obrany Jurij Borisov a generální ředitel Tulské konstrukční kanceláře ...
-
02.10.2017
-
48 komentářů
-
Jan Grohmann
Taktické vozidlo Gerlach 4×4 od Zetor Engineering
Na bratislavské výstavě IDEB 2018 slovenská společnost Zetor Engineering Slovakia představila nové ...
-
16.05.2018
-
63 komentářů
-
Jan Grohmann
Tatra Tactic – kopřivnická novinka mezi taktickými nákladními automobily
Už více než deset let uběhlo od zavedení středního terénního vozidla Tatra T 810 do výzbroje Armády ...
-
05.04.2019
-
74 komentářů
-
Redakce AN
poměrně jednoduché a spolehlivé vozidlo - jsou použity komponenty z BVP2, zřejmě včetně upraveného stabilizátoru, problémem bude stabilita (při střelbě za jízdy, výbuch PT miny ...Zobrazit celý příspěvek
poměrně jednoduché a spolehlivé vozidlo - jsou použity komponenty z BVP2, zřejmě včetně upraveného stabilizátoru, problémem bude stabilita (při střelbě za jízdy, výbuch PT miny urve kolo a pravděpodobně vozidlo převrátí), o nádrže bych se nebál, jako obvykle - co je venku je přídavná a kaslíky na příslušenství, asi si všimli zkušeností českých pandurů na misích ale ty jsou mnohem lepší a dražšíSkrýt celý příspěvek
Moderni armady, maji vyresenou ochranu konvoju pomoci dronu. Kdy drony kontroluji celou trasu konvoje a muzou pripadne upozornovat na nebezpeci. Ruska armada nema drony teto ...Zobrazit celý příspěvek
Moderni armady, maji vyresenou ochranu konvoju pomoci dronu. Kdy drony kontroluji celou trasu konvoje a muzou pripadne upozornovat na nebezpeci. Ruska armada nema drony teto kategorie, tak to musi resit necim jako pruzkumne vozidlo + vrtulnik. O tom jak je vrtulnik zranitelny v teto pozici svedci posledni pripad z armenie.
https://www.bbc.com/news/world...
O tom jak dopadne toto vozidlo pri stretu IED radeji nemluvit.
Jinak by me zajimalo, jak vyresili zpetny raz? Podle meho nazoru presnost nebude velka, jak uz jsme zvykli u ruskych wunder zbrani. Nejsem jsem jisty stabilizaci kanonu, dela na mne dojem ISIS konstrukce.
Na celem projektoru je pro mne nejzajimavejsi dodavky americkych motoru pro ruskou armadu. Americani maji problem dodavat zbrane pro ukrajinskou armadu, ale ta ruska je kosher. Mam pocit, ze americani hodili Ukrajinu pres palubu. A s ni mozna celou stredni evropu. Alespon Cesko dela neco pro ukrajinu.Skrýt celý příspěvekJelikož jde o výsadkové jednotky, které mají jinou taktiku a úkoly na bojišti než ty mechanizované je třeba k tomu takto přistupovat. Určitě ta vozidla nehodlají použít k soubojům ...Zobrazit celý příspěvek
Jelikož jde o výsadkové jednotky, které mají jinou taktiku a úkoly na bojišti než ty mechanizované je třeba k tomu takto přistupovat.
Určitě ta vozidla nehodlají použít k soubojům z tanky atp.Skrýt celý příspěvekAmeričani nikdy neměli problém dodávat na Ukrajinu motory nebo auta. Obama tam nechtěl prodávat smrtící zbraně, což se za Trumpa změnilo. Mně spíš překvapilo, že ty motory tam z ...Zobrazit celý příspěvek
Američani nikdy neměli problém dodávat na Ukrajinu motory nebo auta. Obama tam nechtěl prodávat smrtící zbraně, což se za Trumpa změnilo.
Mně spíš překvapilo, že ty motory tam z USA dovážejí už od 70. let. Fakt bych nečekal, že bude SSSR a nyní Rusko dovážet z USA diesely.Skrýt celý příspěvek
Nejsem odborník na obrněná vozidla nebo balistickou ochranu.... Ale ta pancéřová ochrana motorového prostoru se mi nezdá na Levelu 3. Do těch nechráněných nádrží se bude krásně ...Zobrazit celý příspěvek
Nejsem odborník na obrněná vozidla nebo balistickou ochranu....
Ale ta pancéřová ochrana motorového prostoru se mi nezdá na Levelu 3.
Do těch nechráněných nádrží se bude krásně střílet a při výbuchu NVZ je tlaková vlna krásně urve. No co tak půjdou pěšky...Skrýt celý příspěvekA viete niečo o samozaceľovacích nádržiach ? Fakt si myslíte, že po tých skúsenostiach v konfliktoch čo Rusko má, prídu s blbosťou ako len tak nádrže. To hádam nie.
A viete niečo o samozaceľovacích nádržiach ? Fakt si myslíte, že po tých skúsenostiach v konfliktoch čo Rusko má, prídu s blbosťou ako len tak nádrže. To hádam nie.
Kdyby jsme se bavili o technice západních armád určitě.....ale tohle je Rusko....co víc k tomu dodat..., ale třeba se pletu a v Rusku se to mění k lepšímu :)
Kdyby jsme se bavili o technice západních armád určitě.....ale tohle je Rusko....co víc k tomu dodat..., ale třeba se pletu a v Rusku se to mění k lepšímu :)
Při váze 11 tun odolá (ochrání posádku) při výbuchu 8kg TNT? Viděl jsem fotky MRAPu o váze 26 tun, který byl speciálně konstruován aby odolal IED v Afgánu a ta díra co do něj ...Zobrazit celý příspěvek
Při váze 11 tun odolá (ochrání posádku) při výbuchu 8kg TNT?
Viděl jsem fotky MRAPu o váze 26 tun, který byl speciálně konstruován aby odolal IED v Afgánu a ta díra co do něj udělalo 10kg TNT nevypadala, že by byla posádka tak úplně v bezpečí.
Vím že tu jsou lidé z praxe, můžete někdo něco odbornějšího napsat? Děkuji.
PS: mě to vozidlo připomíná ta obrněná auta z Ruska, za velké revoluce, když ten křižník Potěmkin vystřelil a pak se na jeho počest stavěly ty vesnice. DDSkrýt celý příspěvekTěžká otázka, teroristi asi nebudou používat TNT , ale nějakou podomácku udělanou výbušninu z Ledku a nafty a tam ten výsledný výbuch je v rukou Alláha , kolikrát to ani nebouchne. ...Zobrazit celý příspěvek
Těžká otázka, teroristi asi nebudou používat TNT , ale nějakou podomácku udělanou výbušninu z Ledku a nafty a tam ten výsledný výbuch je v rukou Alláha , kolikrát to ani nebouchne. Na druhou stranu najetí na klasickou vojenskou minu bude docela šupa... Záleží na co to rusové chtějí používat , jestli to mají mít výsadkáři někde zakempene na obsazeném letišti po paradesantnim útoku, nebo jezdit a tím po Sýrii ? Jiný nepřítel, jiné nebezpečí ...mě se to auto moc nezdá, ten kaňon na střeše je blbost , stačilo by AGS ...Skrýt celý příspěvek
to Eiffelos. Nemusí zrovna použít TNT, to se tady stejně bere jen jako ekvivalent a myslím že se pleteš, oni už se také poučili a získali nové dovednosti. Nástrahy jsou čím dál ...Zobrazit celý příspěvek
to Eiffelos.
Nemusí zrovna použít TNT, to se tady stejně bere jen jako ekvivalent a myslím že se pleteš, oni už se také poučili a získali nové dovednosti. Nástrahy jsou čím dál sofistikovanější a k výrobě používají i nevybuchlou nebo ukořistěnou munici. Takové nástrahy jsou pak velice účinné a smrtící. Ono ale i to ANFO (hnojivo, nafta a pod) použité ve velkém množství udělá děsivou paseku. Všechny ty opravdu velké výbuchy, byly často provedeny právě touto směsí. Oni tím prostě napěchují náklaďák a někde to odpálí. Na IED proti třeba vozidlům se to moc nehodí a nepoužívá. Matně vzpomínám na nějaký útok na kasárna, kde zahynulo snad přes 200 Amerických vojáků a tam to také byl prý náklaďák plný tohodle sajrajtu. Nepamatuji si to přesně a nechce se mě to hledat.Skrýt celý příspěvek
Trochu komplikované téma. Popravdě výdrž vozidla 8 kg TNT pod kolem je v dnešní době standart vyjadřující určitý stupeň odolnosti. Tento výbuch lze jednoduše simulovat a vozidlo ...Zobrazit celý příspěvek
Trochu komplikované téma. Popravdě výdrž vozidla 8 kg TNT pod kolem je v dnešní době standart vyjadřující určitý stupeň odolnosti. Tento výbuch lze jednoduše simulovat a vozidlo vyrobit tak, že to vydrží. Válka ale není zkušební polygon a stačí když těch 8 kg řachne o kousek vedle či pod jiným úhlem a posádka má problém. Stejně tak tvar exploze může mít jinou charakteristiku než protitanková mina, kterou se většinou tyto zkoušky dělají. V Afghánistánu se začlo používat větší množství výbušniny mířící na bok vozidla nikoliv na spodek, to proto,že afganci si byly dobře vědomi, že to vozidlo to dá, že podlaha, výstroj, sedačky jsou konstruovány proti vertikálnímu pohybu tj výbuchu od podlahy. Pokud osolite maxxpro z boku dochází díky jeho velké boční ploše k prudkému převrácení vozidla, kdy osádka trpí kompresními zlomeninami zejména v oblasti páteře a končetin a také vnitřním krvácením, protože horizontální zrarychlení při výbuchu je natolik velké,že to odnesou vnitřní orgány. Ti kluci sice z toho vylezou ale 2-4 roky se z toho zdravotně dostávají a většinou se už do armády nevrátí.Skrýt celý příspěvek
Máš pravdu, ty boční exploze jsem úplně opomenul. Pokud vedle MRAPu exploduje třeba dodávka narvaná ANFO, tak je to převrátí a dojde k tomu druhu zranění které popisuješ.
Máš pravdu, ty boční exploze jsem úplně opomenul. Pokud vedle MRAPu exploduje třeba dodávka narvaná ANFO, tak je to převrátí a dojde k tomu druhu zranění které popisuješ.
Popisovat nasazení IED v AFg, SYrii, Iráku apod je na knihu. Velmi zjednodušeně, musíme brát fakt, že ty velké výbuchy co se pak i dostanou třeba na yt, nejsou běžné věc, není to ...Zobrazit celý příspěvek
Popisovat nasazení IED v AFg, SYrii, Iráku apod je na knihu. Velmi zjednodušeně, musíme brát fakt, že ty velké výbuchy co se pak i dostanou třeba na yt, nejsou běžné věc, není to tak, že by tam tak velké bomby bouchaly po desítkách denně. Vyrobit takové množství výbušniny je náročné. Když se koukneme na nějaké statistiky, hodně ied je relativně neškodných pro MRAP , spousta bomb je taky proti lidem ne autům apod. A asi neexistuje na světě auto na kolech , které by odolalo 100 kg výbušniny, to i tank, už má problém. Je třeba si specifikovat na základě místa bojiště nějakou mez mezi ochranou , náklady, možnými ztrátami a podle toho přijmout opatření - techniku...Ale kvůli jedné velké bombě za měsíc, nebudou všichni jezdit v tanku....Ten Naparnik, má ochranu asi ucházejícíSkrýt celý příspěvek
Najdite si na youtube časť o odolnosti vozidiel na https://www.youtube.com/playli...
Najdite si na youtube časť o odolnosti vozidiel na https://www.youtube.com/playli...
Položil bych jinou otázku, zda tradičně spoléhají na import senzorového vybavení a elektrooptických systémů, nebo už jsou schopni sériově vyrábět vlastní produkty v požadované ...Zobrazit celý příspěvek
Položil bych jinou otázku, zda tradičně spoléhají na import senzorového vybavení a elektrooptických systémů, nebo už jsou schopni sériově vyrábět vlastní produkty v požadované kvalitě a srovnatelných schopnostech. Co vím a našel jsem z dostupných informací, Remdizel mají smlouvu s Thales (2021) a Leonardo (2023) a v omezeném počtu.Skrýt celý příspěvek
Doporučuji občas shlédnout na YouTube combat improved. Je to sice v některých pasážích komentářem trochu propaganda ale jde spíš o to, že lze nahlédnout přímo do výrobních podniků ...Zobrazit celý příspěvek
Doporučuji občas shlédnout na YouTube combat improved. Je to sice v některých pasážích komentářem trochu propaganda ale jde spíš o to, že lze nahlédnout přímo do výrobních podniků například závodu vyrábějícího PVO sekce vývoje elektrotechniky a zase bych je tolik nepodceňoval.Skrýt celý příspěvek
Stále se jedná o relativně zastaralé polovodiče 2. generace, které produkoval evropský průmysl v letech 1998 - 2002. Netvrdím, že neplní účel, nebo nefungují, to opravdu ne, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Stále se jedná o relativně zastaralé polovodiče 2. generace, které produkoval evropský průmysl v letech 1998 - 2002. Netvrdím, že neplní účel, nebo nefungují, to opravdu ne, ale stále zaostávají za špičkou 20 let. Nejsou schopni si vyrobit ani vlastní technologie a stroje potřebné pro výrobu a musí dovážet z vyspělých zemích. Bohužel, s jejich platební morálkou to hodně vázne i při importech z Číny. Velkou část průmyslových technologií si nemohou díky sankcím ani zakoupit.Skrýt celý příspěvek
No asi pojde o matrice a tu by som si počkal na najnovší ročník Aviaslonu, kde sa predstaví nový Mil-28MN a možno Ka-52M a tam sa zistí, či sú stále závislí od Thalesu, alebo majú ...Zobrazit celý příspěvek
No asi pojde o matrice a tu by som si počkal na najnovší ročník Aviaslonu, kde sa predstaví nový Mil-28MN a možno Ka-52M a tam sa zistí, či sú stále závislí od Thalesu, alebo majú niečo vlastné. Tvária sa , že by mali byť už nezávislí na importe. Uvidíme.Skrýt celý příspěvek
Zajímavé řešení. Levná palebná síla, navíc předurčená k výsadkovým účelům. Pokud tam ale není stabilizace, je to dost citelná nevýhoda.
Zajímavé řešení. Levná palebná síla, navíc předurčená k výsadkovým účelům. Pokud tam ale není stabilizace, je to dost citelná nevýhoda.
Keď si videl ten film Bohovia sa museli zblázniť tak tam jazdili tí povstalci na niečom podobnom. Prešlo 40 rokov a z Afriky sa konečne technológia taktického vozu s kanónom na ...Zobrazit celý příspěvek
Keď si videl ten film Bohovia sa museli zblázniť tak tam jazdili tí povstalci na niečom podobnom. Prešlo 40 rokov a z Afriky sa konečne technológia taktického vozu s kanónom na streche dostala aj do Európy :-)Skrýt celý příspěvek
Já to říkám pořád, těm Afričanům se nesmí věřit ani pozdrav... určitě už vyrábí eco-friendly stíhačky ze dřeva. Na to v EU přijdou až za dlouho :D
Já to říkám pořád, těm Afričanům se nesmí věřit ani pozdrav... určitě už vyrábí eco-friendly stíhačky ze dřeva. Na to v EU přijdou až za dlouho :D
Tyhle lehké vozy s relativně silnou výzbrojí nejsou úplně nic nového ostatně, zmínil bych například Panhard AML, když už tady mluvíme o věcech nasazovaných v Africe. Ve velmi ...Zobrazit celý příspěvek
Tyhle lehké vozy s relativně silnou výzbrojí nejsou úplně nic nového ostatně, zmínil bych například Panhard AML, když už tady mluvíme o věcech nasazovaných v Africe. Ve velmi mobilních konfliktech relativně nízké intenzity v Afrických zemích je to ostatně ideální zbraň, jak se ukázalo během "Toyotové války" mezi Lybií a Čadem, kde Panhard AML také měl svoji roli. Ostatně, když člověk nemá na nic lepšího peníze...Skrýt celý příspěvek
Myslím si, že v kolesovej technike sú priekopníkmi Juhoafrická republika, ich varianty na IFV, hlavne pri vojenských konfliktoch pohraničné vojny „Border War“ (1966–1989) s ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím si, že v kolesovej technike sú priekopníkmi Juhoafrická republika, ich varianty na IFV, hlavne pri vojenských konfliktoch pohraničné vojny „Border War“ (1966–1989) s Botwanou, vojnou o Namíbiu , vojnou s Angolou. Ich nasadenie rôznych kolesových variant 4x4, 6x6, 8x8 a ich úspešné (aj exportné) , v podstate úspešne vyskúšané kolesové platformy v boji , so silnou palebnou podporou, ako boli Eland Mk7 4x4, Ratel IFV 6x6, alebo Rooikat 8x8 .Skrýt celý příspěvek
Takový náklaďák pro případ střetu konvoje s rozzuřenou veverkou. Že mají výsadkáři slabě chráněná vozidla chápu, letadlo by těžkou mrchu neuvezlo, ale proč konvoj nechránit něčím s ...Zobrazit celý příspěvek
Takový náklaďák pro případ střetu konvoje s rozzuřenou veverkou. Že mají výsadkáři slabě chráněná vozidla chápu, letadlo by těžkou mrchu neuvezlo, ale proč konvoj nechránit něčím s větší odolností, to je záhada.Skrýt celý příspěvek
Zase by som to úplne nepodceňoval. Islamský štát zabral stovky tisíc kilometrov štvorcových s guľometom navareným na pickupe. A to proti nim stáli 2 relatívne silné armády Iraku a ...Zobrazit celý příspěvek
Zase by som to úplne nepodceňoval. Islamský štát zabral stovky tisíc kilometrov štvorcových s guľometom navareným na pickupe. A to proti nim stáli 2 relatívne silné armády Iraku a Sýrie.Skrýt celý příspěvek
To sice jo, ale na tom picku-pu určitě nevezli jen zásobu 300 nábojů i když je 30mm učinnější.
To sice jo, ale na tom picku-pu určitě nevezli jen zásobu 300 nábojů i když je 30mm učinnější.
@Miroslav A co si představuješ, že se stane pokud 30mm kanónem "pokropíš" tank? Maximálně mu očešeš nějaké senzory a optiku. Pochybuji ale, že se Ti podaří vyřadit šechny ...Zobrazit celý příspěvek
@Miroslav A co si představuješ, že se stane pokud 30mm kanónem "pokropíš" tank? Maximálně mu očešeš nějaké senzory a optiku. Pochybuji ale, že se Ti podaří vyřadit šechny zaměřovací prostředky. A tím skončíš, protože Tě posádka tanku smázne jedním výstřelem. Leda bys uplatnil taktiku "vystřel a zmiz" nekdě v ulicích města...Skrýt celý příspěvek
DanCZer Na toto existují tzv. kartáčové střely. Neříkám, že zrovna tento stroj jimi bude disponovat, ale právě ono vyřazení elektrooptických senzorů znamená v podstatě okamžitý ...Zobrazit celý příspěvek
DanCZer
Na toto existují tzv. kartáčové střely. Neříkám, že zrovna tento stroj jimi bude disponovat, ale právě ono vyřazení elektrooptických senzorů znamená v podstatě okamžitý návrat o 50 let zpět, kdy se střílelo "podle oka" a ne za pomoci speciálních senzorů.Skrýt celý příspěvek
Když SSSR vtrhl do Afghánistánu, byly útoky na vojenské konvoje běžnou aktivitou gerilly. A cokoli méně odolného než tank sejmuli. Toto odolá jen běžným palným zbraním, ...Zobrazit celý příspěvek
Když SSSR vtrhl do Afghánistánu, byly útoky na vojenské konvoje běžnou aktivitou gerilly.
A cokoli méně odolného než tank sejmuli.
Toto odolá jen běžným palným zbraním, předpokládaným místem využití je zřejmě Sýrie nebo něco podobného, všude jinde by se vůz se zlou potázal.Skrýt celý příspěvekSýrie rozhodně není klidná země, ale převládající zbraní je tam puška. Těžkou techniku dokáží ničit jen vládní jednotky, ruské jednotky a USA. Takže tam by tento vůz službu udělat ...Zobrazit celý příspěvek
Sýrie rozhodně není klidná země, ale převládající zbraní je tam puška. Těžkou techniku dokáží ničit jen vládní jednotky, ruské jednotky a USA.
Takže tam by tento vůz službu udělat mohl.Skrýt celý příspěvek
Větší odolnost = větší rozměry a hmotnost. Pokud na konvoj děláte léčku, jeden z nejvíce používaných scénářů je oddělení přední a zadní záštity od konvoje a poté nerušená ...Zobrazit celý příspěvek
Větší odolnost = větší rozměry a hmotnost. Pokud na konvoj děláte léčku, jeden z nejvíce používaných scénářů je oddělení přední a zadní záštity od konvoje a poté nerušená likvidace celého konvoje. Tyhle osobáky s 30 mm kanonem vám tyhle plány spolehlivě naruší. Velitel může vcelku jednoduše manévrovat mezi logistickými vozidly uviznutymi na silnici a přeskupit síly přímo proti protivníkovi a odrazit ho. Tahle léčka se připravuje na komunikaci, která je zúžená a nejlépe v táhlé zatáčce abyste jako útočící se nedostal pod palbu vozidel přední a zadní záštity a než se ty vozidla k vám dostanou máte řádově několik minut ty vozidla rozsekat. V době dřinu, jsou léčky na konvoje tak trochu pasé a tohle vozidlo má jen jediný úkol, zastoupit bojovou techniku v roli záštity, kdy tímto neodčerpáváte z daného praporu bojové prostředky pro plnění logistických úkolů a tím si neoslabujete bojová postavení mechanizovaných jednotek.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...