Bojové vozidlo pěchoty KF41 Lynx pro Austrálii

-
10. 11. 2020
-
50 komentářů
-
Jan Grohmann
Düsseldorfská společnost Rheinmetall představila první tři prototypy bojového vozidla pěchoty (BVP) KF41 Lynx pro australský vojenský program Mounted Close Combat Capability (LAND 400 Phase 3). Německému obrněnci v programu konkuruje jihokorejské BVP AS21 Redback od společnosti Hanwha Defense Systems.
Australské pozemní vojsko vede dva klíčové projekty v oblasti bojových vozidel. V rámci prvního Mounted Combat Reconnaissance Capability (LAND 400 Phase 2) bylo objednáno 211 kolových průzkumně-bojových vozidel Boxer 8×8 CRV (Combat Reconnaissance Vehicles) od firmy Rheinmetall. První vozidla Boxer do Austrálie dorazila v září 2019, dodávka posledních se očekává v roce 2026.
Nyní australské ministerstvo obrany skrze LAND 400 Phase 3 řeší nákup 450 BVP (IFV, Infantry Fighting Vehicle) a 17 doprovodných vozidel na stejném podvozku MSV (Manoeuvre Support Vehicle). Nová BVP nahradí 433 obrněných transportérů M113, resp. modernizovaných M113AS4 (s bojovým modulem a kulometem M2 ráže 12,7 mm). Cena programu dosahuje 11,1 miliardy euro. Jedná se o největší zbrojní zakázku v historii australské armády.
Od konce roku 2019, podobně jako u LAND Phase 2, běží dvouleté období tzv. „aktivit pro zmírnění rizik“ RMA (Risk Mitigation Activity). RMA má dvě fáze. Na jaře proběhla diskuse obou uchazečů se zástupci australského průmyslu. O program LAND 400 Phase 3 projevilo zájem 400 australských firem. Pochopitelně – čím větší zapojení australského průmyslu a rozsáhlejší přenos know-how, tím větší šance na vítězství.
Nyní začíná druhá fáze – rok dlouhé testování trojice prototypů od každého z uchazečů. Všechny prototypy (všechny ve verzi BVP) musí do Austrálie dorazit do ledna 2021. KF41 Lynx a AS21 Redback během RMA podstoupí řadu zátěžových testů, včetně střeleckých zkoušek, mobility, konektivity, systémů řízení boje a pochopitelně také balistické ochrany. Počítá se také s ostrou detonační zkouškou pod jedním z vozidel od každého z uchazečů.
Existující schopnosti australské armády vs. výhledové, po zavedení kolových vozidel Boxer (CRV, CRV-S a CRV-JF) a nových BVP (IFV / MSV) ; větší foto / defence.gov.au
Testy proběhnou na celém australském kontinentu. Vozidla budou čelit tropickému, subtropickému a mírnému podnebí a musí obstát v suchých, písčitých, horkých, ale i chladných (a vlhkých) podmínkách.
O vítězi se rozhodne na konci roku 2021 nebo začátkem následujícího roku. Počátečních operačních schopností (IOC) australská BVP dosáhnou v roce 2024 nebo 2025, plných operačních schopností (FOC) v roce 2030 nebo 2031.
V případě úspěchu německé nabídky výrobu KF41 Lynx zajistí nový australský závod MILVEHCOE (Rheinmetall Military Vehicle Center of Excellence). Vznikají zde také obrněnci Boxer pro australskou armádu a nákladní vozidla Rheinmetall v rámci programu Land 121 Phase 3B/5B.
Zajímavé je, že australský průmysl (tak nebo tak) zajistí výrobu bojových modulů Lance 2.0 (včetně elektroniky, senzorů) pro vozidla Lynx. Australané již získali počáteční kontrakt za 150 milionů dolarů pro výrobu 30 modulů Lance 2.0 pro maďarskou akvizici vozidel Lynx. Celkově mají Australané do Maďarska poslat 127 modulů Lance 2.0.
KF41 Lynx; větší foto / Rheinmetall
„Vítáme tuto významnou exportní smlouvu a těšíme se na pokračování objednávek věží a souprav od dalších evropských zákazníků,“ uvedl Gary Stewart, výkonný ředitel společnosti Rheinmetall Defence Australia.
Podle zveřejněných obrázků australské BVP Lynx s modulem Lance 2.0 se vizuálně a svým vybavením odlišují od prototypů, které byly představeny české a maďarské armádě. Na první pohled vyniknou zejména izraelské systémy aktivní ochrany Iron Fist a bohatší sada senzorů. Bohužel bližší informace o konfiguraci věže nejsou k dispozici, stejně tak není známo, zda stejné moduly získá Maďarsko (pravděpodobně).
Každopádně KF41 Lynx má hmotnost 44 tun a maximální povolenou 50 tun. Stroj uveze tříčlennou posádku a osmičlenný výsadek. Hlavní výzbroj tvoří automatický kanon MK30-2 ráže 30 mm schopný střílet programovatelnou municí. Hlavní senzor vozidla tvoří panoramatické čidlo SEOSS (Stabilized Electro-optical Sighting System).
KF41 je nabízen také v americkém programu OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle) a v českém výběrovém řízení, jako možný nástupce BVP-2. Současně v srpnu Maďarsko oznámilo záměr nakoupit 218 Lynxů bez výběrového řízení a s částečnou licenční výrobou.
Související články
BVP pro Austrálii: KF41 Lynx vs AS21 Redback
Australské ministerstvo obrany v rámci programu LAND 400 Phase 3 vybralo dva finalisty na nové ...
-
19.09.2019
-
29 komentářů
-
Jan Grohmann
Bojové vozidlo pěchoty Lynx 41 vypadlo z amerického programu OMFV
Americká armáda (US Army), resp. Velitelství pro smluvní dodávky americké armádě ACC (Army ...
-
09.10.2019
-
34 komentářů
-
Jan Grohmann
Maďarská armáda kupuje německá bojová vozidla pěchoty Lynx
Maďarské ministerstvo obrany pokračuje v působivé akviziční jízdě ‒ od německé společnosti ...
-
18.08.2020
-
178 komentářů
-
Jan Grohmann
Brave Warrior 2020: Maďarsko představuje bojové vozidlo pěchoty Lynx
Během mezinárodního vojenského cvičení Brave Warrior 2020 v regionu Bakony maďarská armáda předvedla ...
-
25.09.2020
-
71 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Taliani mali prejaviť záujem o Lynx ako platformu pre nástupcu Dardo: https://www.portaledifesa.it/i...
Taliani mali prejaviť záujem o Lynx ako platformu pre nástupcu Dardo: https://www.portaledifesa.it/i...
Vyzerá to tak, že po prvotnom ostychu voči Lynxu ako neoverenej platforme, začínajú pribúdať potencionálni záujemcovia o toto vozidlo. Keď príde na výber u nás, už by malo mať ...
Zobrazit celý příspěvekVyzerá to tak, že po prvotnom ostychu voči Lynxu ako neoverenej platforme, začínajú pribúdať potencionálni záujemcovia o toto vozidlo. Keď príde na výber u nás, už by malo mať vychytané detské choroby.
Skrýt celý příspěvek
Rheinmetall jak se zdá konečně dal dohromady použitelnou verzi. Takle už to vypadá hodně k světu. Doufám, že APS bude jednou ze základních podmínek výběru u nás ať se zas ...
Zobrazit celý příspěvekRheinmetall jak se zdá konečně dal dohromady použitelnou verzi. Takle už to vypadá hodně k světu. Doufám, že APS bude jednou ze základních podmínek výběru u nás ať se zas nekoupí něco co pak sejme vidlák s RPG, nebo sebevražednej modýlek.
Skrýt celý příspěvekPrávě požadavek na APS byl myslím zrušen v rámci úspor, rušička měla zůstat. Taky to ale vidím jako zásadní chybu... mno patrně hraje prim cena.
Právě požadavek na APS byl myslím zrušen v rámci úspor, rušička měla zůstat. Taky to ale vidím jako zásadní chybu... mno patrně hraje prim cena.
No doufám, že někdo na ministerstvu se zbytkama zdravýho rozumu koukal na videa z Karabachu a rychle tam ten požadavek vrátí jako prioritu č.1. Protože bez APS je to BVP jen ...
Zobrazit celý příspěvekNo doufám, že někdo na ministerstvu se zbytkama zdravýho rozumu koukal na videa z Karabachu a rychle tam ten požadavek vrátí jako prioritu č.1. Protože bez APS je to BVP jen předražená rakev, úplně bez ohledu na jiný vybavení, to ž si můžeme nechat BVPčka, je to pak jedno. 80% zásahů který ukazovali šlo skrz i T-72 o BVP nemluvě. Klidně jich koupit míň, ale proboha v nasaditelný variantě. Po téhle škole doufám, že APS i se zesílením podvozku a přídavným pancéřováním dají na Pandury v rámci nějakého toho faceliftu. Řízená munice všeho druhu je prostě tady a je nutný s tím žít.
Skrýt celý příspěvekTenhle systém se může pořídit kdokoli v budoucnu. Ty vozidla budou na jejich instalaci připravené.
P.S.
PTŘS v Karabachu opravdu nevymysleli. Ty už tu jsou nějaký rok.Tenhle systém se může pořídit kdokoli v budoucnu. Ty vozidla budou na jejich instalaci připravené.
P.S.
PTŘS v Karabachu opravdu nevymysleli. Ty už tu jsou nějaký rok.Naše armáda je na moderní zbraně připravená už 20 let a taky je nikde nevidím. Tohle je přesně ten špatnej přístup. Má se kupovat dostatek věcí s municí, náhradními díly a né to ...
Zobrazit celý příspěvekNaše armáda je na moderní zbraně připravená už 20 let a taky je nikde nevidím. Tohle je přesně ten špatnej přístup. Má se kupovat dostatek věcí s municí, náhradními díly a né to lepit všechno ad hoc. Zejména u zakázky za 50mld.
Když se něco urgentně potřebuje, tak se pak koupí pár kousků nebo se žebrá u spojenců. To je realita a až bude potřeba, tak jsem zvědavej, kde chce ministerstvo sehnat během 1 měsíce třeba 180 kusů APS?? nikde protože se nikdy nekoupí a bude se žvanit jak to nejde. Stejně to bylo s rušičkama s ženijním vybavením s vybavením MI-17tek, radia atd..
PS: jasně masový nasazení sebevražedných dronů ,taky nikdo nevymyslel a AKčka už tu taky byly
Skrýt celý příspěvekJedna věc je co by bylo dobré pořídit a druhá je ekonomická realita. Pokud by byl vynechán APS ( a to jsou zatím jen spekulace) klesne výrazně kusová cena u většiny vozidel v ...
Zobrazit celý příspěvekJedna věc je co by bylo dobré pořídit a druhá je ekonomická realita. Pokud by byl vynechán APS ( a to jsou zatím jen spekulace) klesne výrazně kusová cena u většiny vozidel v zakázce. Rozhodně je lepší pořízení plánovaného počtu vozidel s možností jejich pozdějšího dovybavení než výrazně seškrtat počty vozidel. Protože co z toho bude jednoduší v budoucnu pořídit je na snadně.
Skrýt celý příspěvekflanker.jirka
Dá se říct že MO často kupuje něco co ještě fyzicky ani neexistuje a zkoušky se dělají až po podpisu smlouvy. Což se někdy vymstí a přes zkoušky materiál neprojde ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka
Dá se říct že MO často kupuje něco co ještě fyzicky ani neexistuje a zkoušky se dělají až po podpisu smlouvy. Což se někdy vymstí a přes zkoušky materiál neprojde (např. přilby). Jistě to není ideální, ale tak je to nastavené.
52 miliard bylo stanoveno jako maximální možná částka. Nikdo neříká že to nemůže stát méně.
Skrýt celý příspěvek
Osobně se chlácholím tím, že se čeká na výrobu tuzemského systému KOSA, který má být o dost levnější a osaditelný i na Pandury. Byť osobně mám radši Iron Fist, ideálně v lehčí ...
Zobrazit celý příspěvekOsobně se chlácholím tím, že se čeká na výrobu tuzemského systému KOSA, který má být o dost levnější a osaditelný i na Pandury. Byť osobně mám radši Iron Fist, ideálně v lehčí variantě jako zavedou Američané na Strykery atd.
Skrýt celý příspěvekOsobně se chlácholím jenom tím, že dalších 40 let (dobu životnosti nového BVP) je nebude nutné nikdy nasadit a když tak něco smysluplného na ověšení 10-12 kousků se někde v rámci ...
Zobrazit celý příspěvekOsobně se chlácholím jenom tím, že dalších 40 let (dobu životnosti nového BVP) je nebude nutné nikdy nasadit a když tak něco smysluplného na ověšení 10-12 kousků se někde v rámci akčního balíčku pro nasazení pořídí ideálně za 2 násobek ceny a pak se to bude ukazovat generalitě jak jsme dobrý a plácat se po ramenou. Stejně jak se to udělalo s pandurama. To, že za rohem reziví dalších 160 v zásadě nebojeschopnejch mašin bez munice a náhradních dílů pak nebude vidět.
Skrýt celý příspěvekflanker.jirka:
asi máš pravdu. Myslím že zrovna Rheinmetall nedávno navrhl i APS, které je zabudované v přídavném pancéřování. Koncept je tedy podobný reaktivnímu pancéřování a ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka:
asi máš pravdu. Myslím že zrovna Rheinmetall nedávno navrhl i APS, které je zabudované v přídavném pancéřování. Koncept je tedy podobný reaktivnímu pancéřování a vozidlo jím musí být oplácáno celé. Praktičtější a lehčí mi přijdou systémy s otočitelnými výmetníky antistřel. Asi je to i lehčí.
Skrýt celý příspěvekTak oprava, měl jsem na mysli SMART PROTech od IBD Deisenroth:
https://militaryleak.com/2018/...Tak oprava, měl jsem na mysli SMART PROTech od IBD Deisenroth:
https://militaryleak.com/2018/...Rase
Smart Protech vypadá slibně, možná by mohl nahrazovat aktivní přídavné panceřování, ale proti řízeným střelám útočím shora to nevidím jako použitelné. Pořád se mi jeví ...
Zobrazit celý příspěvekRase
Smart Protech vypadá slibně, možná by mohl nahrazovat aktivní přídavné panceřování, ale proti řízeným střelám útočím shora to nevidím jako použitelné. Pořád se mi jeví nejlepší spojení radarových antén s aktivními prvky, jako v případě Trophy.
Skrýt celý příspěvek
Když srovnáváme Lynx s Pumou, tak docela zajímavý je pohled do hlubší minulosti, kdy se začínalo mluvit o nástupci vozidla Marder Bundeswehru. V roce 1990 vznikl plán na stavbu ...
Zobrazit celý příspěvekKdyž srovnáváme Lynx s Pumou, tak docela zajímavý je pohled do hlubší minulosti, kdy se začínalo mluvit o nástupci vozidla Marder Bundeswehru. V roce 1990 vznikl plán na stavbu jednotné pásové platformy NGP (Neue Gepanzerte Plattform). Plattform A: varianta určená pro tanky, Plattform B: varianta určená pro bojová vozidla pěchoty, Plattform C: varianta určená pro podpůrná vozidla (protiletadlová, ženijní atd.). Výrobci byli osloveni v roce 1995 a výsledkem byl návrh vozidla s dvoučlennou posádkou, dieslovo-elektrickým pohonem, modulárním řešením podvozku atd. Hmotnost jednotlivých návrhů kolísala mezi 55-77 tun u tanku a 51-72 tun u bojového vozidla. Mezi léty 1997 až 2002 probíhaly vývojové práce pohonu, zbraňových systémů a řídícího prostoru. V roce 1998 byl ambiciózní projekt omezen na koncept nového obrněného transportéru (NeSPz), na němž se mělo dál pracovat.
Po teroristickém útoku 11. září 2001 se změnil koncept nasazení vojenských jednotek NATO a prim začala hrát potřeba letecké přepravy i u těžké vojenské techniky. Po předvedení již existujících vozidel v roce 2002, ani jedno nevyhovovalo požadavkům Bundeswehru. Byl tedy zahájen projekt Neuer Schützenpanzer. Projekt využíval některé prvky z vozidla NGP ale bylo nutné vše upravit pro potřebu vzdušného transportu, což se i na výzbroji a zkrátka všem. Projekt byl několikrát přejmenován - nejprve nesl název Panther, později Igel a nakonec Puma.
Takto si tedy můžete lépe představit, jak měl vypadat původní vzhled bojového vozidla, který se nemusel vyrovnávat s omezeními jako výsledné vozidlo Puma. Aktuálně se zdá, že Rheinmetall se s vozidlem Lynx KF41 docela trefil do aktuálního trendu, kdy se požadavky vojsk více zaměřují na nasazení v konvenční válce. Je tedy kladen důraz na balistickou ochranu, nosnost a více volného prostoru pro budoucí úpravy. Bylo by docela zajímavé porovnat Lynx s představami Bundeswehru před osudovým rokem 2001.
Skrýt celý příspěvekNa obrázcích vypadá stroj moc hezky. O skutečných kvalitách se více dozvíme až za rok. Ano, až za rok, i přesto že experti MO ČR heslem "jsme vojáci, víme co chceme" plánují testy ...
Zobrazit celý příspěvekNa obrázcích vypadá stroj moc hezky. O skutečných kvalitách se více dozvíme až za rok. Ano, až za rok, i přesto že experti MO ČR heslem "jsme vojáci, víme co chceme" plánují testy prototypů vozidel pro AČR na pouhý jeden měsíc!!!
Scotty by měl jet do Austrálie vysvětlit, že je to zbytečné a drahé, celý rok testovat BVP. Jistě by mu poděkovali.
Skrýt celý příspěvekMno jestli se bude náš tendr i nadále odsouvat, tak uvidíme jak se Lynxu daří i v ostrých zkouškách :-D Nechci být zlý, ale MO se dlouhodobě zdá být dlouhodobě neschopné ...
Zobrazit celý příspěvekMno jestli se bude náš tendr i nadále odsouvat, tak uvidíme jak se Lynxu daří i v ostrých zkouškách :-D Nechci být zlý, ale MO se dlouhodobě zdá být dlouhodobě neschopné modernizovat svou výzbroj. Otázkou je, zda je to neschopností zodpovědných úředníků, nebo záměrný politický krok.
Skrýt celý příspěvekTo je možné, kde k podobným výsledkům přijdeme v případě Ascodu a CV 90? Protože to co chce AČR jsou od nich také prototypy.
Je to možná s podivem, ale v ČR s takovým postupem ...
Zobrazit celý příspěvekTo je možné, kde k podobným výsledkům přijdeme v případě Ascodu a CV 90? Protože to co chce AČR jsou od nich také prototypy.
Je to možná s podivem, ale v ČR s takovým postupem zjistíte, že testy ruční palné zbraně nebo přilby většinou trvají déle než má trvat plánované testování BVP.
Úředníci MO nejspíše slouží stále jakou mouřenín politické klice, která čeká na to odkud přijdou naditější obálky, ... Dalík už je na svobodě, zbývá ještě znovu otevřít restaurace a může se jít jednat.
Skrýt celý příspěvekTak tohle je pěkná kravina. Vojenský materiál prochází přes zkoušky až po podpisu smlouvy. Kdežto BVP se má testovat ještě v rámci výběru před podpisem smlouvy. Vojskové zkoušky ...
Zobrazit celý příspěvekTak tohle je pěkná kravina. Vojenský materiál prochází přes zkoušky až po podpisu smlouvy. Kdežto BVP se má testovat ještě v rámci výběru před podpisem smlouvy. Vojskové zkoušky se samozřejmě budou konat až po podpisu smlouvy.
Skrýt celý příspěvekJako kravinu vidím to, že nejdříve se něčemu upíšete a pak zjistíte případné problémy. Už jen z důvodu, že pak je obtížnější vyjednávat odstranění vad. Bude na to tlak shora, ...
Zobrazit celý příspěvekJako kravinu vidím to, že nejdříve se něčemu upíšete a pak zjistíte případné problémy. Už jen z důvodu, že pak je obtížnější vyjednávat odstranění vad. Bude na to tlak shora, všechny hvězdy to začnou tutlat, aby se nepřišlo na to, že jsou neschopní a nepokazili si kariéru. A vojáci, ti si to pak se zázračným vybavením někde venku hodí. Uchazeči si musí mnout ruce co je to MO ČR za partu amatérů, nalžou vám v nabídkách to co chcete a pak už jen budou spekulovat, hlavně, že mají zakázku. A pokud se někdo ozve dopadne jako Daňhel.
Skrýt celý příspěvekflanker.jirka: Bez nějakého konkrétního příkladu, kdy s něco takového stalo a nebylo to následně opraveno výrobcem jsou tyhle výkřiky jenom plácání do vody, nic jinýho.
Ano v ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka: Bez nějakého konkrétního příkladu, kdy s něco takového stalo a nebylo to následně opraveno výrobcem jsou tyhle výkřiky jenom plácání do vody, nic jinýho.
Ano v zásadě se dá říct, že dlouhodobým zkoušením by se zjistilo třeba která řešení jsou lepší, ale bylo by to za velkou cenu - jak finanční, tak třeba dva roky času na vybírání na víc. Takže BVP by jsme nevybírali třeba 4 roky, ale 6. Což vzhledem k politické situaci by bylo jenom větší riziko pro celý proces výběru a hrozba jeho zrušení.
Všichni (a tuším že i Vy) tu "obdivně hekáte" nad Maďarskem, který naprosto bez výběru a výběrového řízení v podstatě jenom tak od stolu vezmou stovku BVPček a na druhou stranu se tu kritizuje MO a AČR, že rok nezkouší BVPčka, než vůbec podepíše smlouvu.
JaHoDa: Pro to aby se zjistilo jestli produkt splňuje všechny požadavky, který na ně armáda klade a ke kterým se dodejce zavázal při podpisu smlouvy....
Skrýt celý příspěvekScotty, Migi:
A nebylo by lepší v případě tak velkého tendru ten jeden rok přidat ? Když to v zvládnou za rok v Austrálii, tak my bychom to určitě zvládli také. A spíš se snažit ...
Zobrazit celý příspěvekScotty, Migi:
A nebylo by lepší v případě tak velkého tendru ten jeden rok přidat ? Když to v zvládnou za rok v Austrálii, tak my bychom to určitě zvládli také. A spíš se snažit ušetřit čas někde jinde. Zkrátka snažit se, aby ten míč nebyl zbytečně dlouho u nás a naopak aby měl potencionální dodavatel jasné lhůty. Co myslíte ?
Skrýt celý příspěvekJaHoDa
Ono není kde ten čas ušetřit. Pokud by se rozhodlo o takovém pojetí zkoušek tak než by se to povedlo zorganizovat byla by polovina příštího roku ( v nejlepším případě). ...
Zobrazit celý příspěvekJaHoDa
Ono není kde ten čas ušetřit. Pokud by se rozhodlo o takovém pojetí zkoušek tak než by se to povedlo zorganizovat byla by polovina příštího roku ( v nejlepším případě). Zkoušky by končili v polovině roku 2022 a po vyhodnocení by se mohlo podepisovat někdy v roce 2023. První dodávky by potom patrně přišli v roce 2024. Přitom je velká otázka jestli by tak dlouhé testy opravdu přinesly něco podstatného.
Navíc pokud by se závazek na přezbrojení těžké brigády bral jen jako nezávazné datum je tu pořád skutečnost že stávající BVP-2 jsou za hranicí životnosti. Další investice do nich jsou přitom jen vyhazování peněz a prodlužování agónie.
Skrýt celý příspěvekMigi
už tu někdo zmiňoval přilby, stačí se vrátit v čase jak to bylo s postupným odstraňováním problémům s Brenem až z toho nepovedeného koupeného prototypu museli udělat jinou ...
Zobrazit celý příspěvekMigi
už tu někdo zmiňoval přilby, stačí se vrátit v čase jak to bylo s postupným odstraňováním problémům s Brenem až z toho nepovedeného koupeného prototypu museli udělat jinou zbraň, ve výsledku se vše prodražilo, místo aby se koupili již už funkční zbraně, jak skvělě to dopadlo s vozidly pro speciální jednotky a co třeba Casy, které dodnes některé výrobcem deklarované parametry prostě neplní a nikdy nesplní. Co fiasko s tím, že se objednaly Gripeny, ale zapomělo se na integraci BVR střel, muselo se to dodatečně dodělávat. A můžeme plácat dál :-) divil by jste se co problémů se vyskytuje s provozem Tater 810 a 815 sedmičkové řady.
Proč by měly testy být astronomicky drahé? Pokud jde o případné provozní náklady vozidla v průběhu testů, tak pokud budete fungovat s jedním kusem BVP klidně celý rok, tak co to je proti provozu 210 kusů po dobu 30 let?!!! To je kapka v moři.
Hekání si nechte od cesty, v Maďarsku je to o tom, že politici řekli, že to bude Lynx a je vymalováno. Austrálie je na tom jinak, vědí, že potřebují techniku otestovat, to samé byl výběr kolových vozidel, kde nakonec prošel do poslední stádie testů Boxer.
Skrýt celý příspěvekflanker.jirka
Gripeny dostaly přesně to co bylo požadováno. To nebyl problém vojáků, letadel nebo zkoušek. Pokud je u C-295 myšlen dostup tak ten plní ovšem jen prázdné.
Peruny ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka
Gripeny dostaly přesně to co bylo požadováno. To nebyl problém vojáků, letadel nebo zkoušek. Pokud je u C-295 myšlen dostup tak ten plní ovšem jen prázdné.
Peruny neprošly přes vojskové zkoušky takže se dá říct že systém zafungoval správně. To že speciálové chtěli úplně jiná vozidla je věc jiná a je to spíš problém současných zákonů.
U CZUB a Tatry je problém spíš v tom že obě firmy ví že u armády mají své jisté a tak je nic příliš netlačí k pro zákaznickému přístupu. Nicméně o nějakých velkých stížnostech na T810 jsem, na rozdíl od sedmičkové řady, neslyšel.
Ono asi nejde v případě nákladů na testy jen o hrkání s BVPéčkem ale o všechno co by se muselo dít okolo toho.
Skrýt celý příspěvekJaHoDa: Doba trvání velkých zakázek je jeden z největších problémů našeho akvizičního procesu. Je naivní si myslet, že tam jsou nějaké lhůty, které jenom čekají až někdo řekne "tak ...
Zobrazit celý příspěvekJaHoDa: Doba trvání velkých zakázek je jeden z největších problémů našeho akvizičního procesu. Je naivní si myslet, že tam jsou nějaké lhůty, které jenom čekají až někdo řekne "tak je zrušte" a bude to rázem od 2 roky kratší. Kdyby to bylo tak jednoduché tak už to někdo dávno udělal. Ty lidi co to na MO a v AČR dělají opravdu nepřijdou do práce v úterý a neřeknou "hele mě už se dneska nic nechce dělat, necháme to na léto". Aby se celý akviziční proces změnil, byla by potřeba skutečně rozsáhlá a hloubková reorganizace všeho, počínaje zákony, přez fungování několika státních úřadů mimo MO až po změnu chování českého obranného průmyslu. A k tomu bohužel, jak všichni víme, jen tak nedojde. V současné době je to ve stavu, kdy jsou rozdané karty a odpovědní lidé se z nich dostat maximum. Někdy se jim to podaří, někdy ne....
Flanker: žádný špatný přilby se nenakoupily, takže to je spíš ukázka, že akviziční proces zafungoval. Vozidla pro SF to samé.
Nákup prvního BRENu je záležitost před 10ti lety, za tu dobu se akviziční proces dost změnil, takže relevance na dnešní dobu minimální.
CASA je dokonce víc jak 10 let.
Tatry neprochází klasickým akvizičním procesem, protože se jako zavedené nakupují bez VŘ. Navíc výrobce na vlastní náklady nalezené chyby odstraňuje.
Chce to prostě nepropadat nějaký dojmologii, ale zkusit se seznámit s fakty a podle toho soudit, to je celý.
Cena hraje svoji roli, ale hlavně jde o čas. Případný dva roky může v případě BVP znamenat rozdíl mezi pořízením a nepořízením.
Jasně Maďarsko nákub BVP v Maďarsku je úplně něco jiného, než nákup BVP v Austrálii. Je to to samé, jen způsob je jiný a je to úplný proti pól toho, co dělá Austrálie. Tak nechápu jak tyhle dvě věci můžou být OK a systém který je kombinuje je hrozně moc špatnej....
Skrýt celý příspěvekMigi
Je rozdll v tom, když odmítnete materiál v testech před podpisem smlouvy a nebo až po podpisu. To je už pozdě, dodavatel se bude hádat o každé písmenko a různý výklad všeho co ...
Zobrazit celý příspěvekMigi
Je rozdll v tom, když odmítnete materiál v testech před podpisem smlouvy a nebo až po podpisu. To je už pozdě, dodavatel se bude hádat o každé písmenko a různý výklad všeho co je napadne.
Pokud na to přijdete před podpisem kontraktu, tak jim zamáváte a můžete rychleji hledat případnou alternativu.
Skrýt celý příspěvekFlanker: Vážně? Takže nikdo v ČR nenapadl u soudu příslušných orgánů neregurélnost výběrového řízení? Oboje je to samé - zdržovat a dělat naschvály, protože ani jedno většinou nemá ...
Zobrazit celý příspěvekFlanker: Vážně? Takže nikdo v ČR nenapadl u soudu příslušných orgánů neregurélnost výběrového řízení? Oboje je to samé - zdržovat a dělat naschvály, protože ani jedno většinou nemá valnýho smyslu.
Souhlasím ale že u většiny věcí by měla armáda u VŘ požadovat funkční vzorek aby úplně základní věci ověřila (to se dá i za dopoledne v jedné hale). Jenže tady tohle třeba nikdy neprojde přes lobbing českého obranného průmyslu, protože by to totálně rozbouralo jejich obchodní model. České firmy dost často soutěží VŘ s neexistujícím produktem, aby v případě prohry nemuseli odepsat peníze do vývoje... Ale to se opět vracíme k tomu systému, kolečku věcí, co do toho vstupují a rozdaným kartám...
Navíc když se udělají srovnávací testy, tak stejně se musí udělat potom ještě vojskovky, ve kterých se daný produkt "doladí" podle přání AČR, což v rámci VŘ samozřejmě zcela logicky dle zákona nejde.
Skrýt celý příspěvekMigi
Pokud si nastavíte pravidla, že se testy provedou až po podpisu smlouvy, je to na vás. Není to nic protizákonného. Je to pouze hloupé a krátkozraké.Migi
Pokud si nastavíte pravidla, že se testy provedou až po podpisu smlouvy, je to na vás. Není to nic protizákonného. Je to pouze hloupé a krátkozraké.Migi
Je rozdíl v tom, že vám bude dělat obstrukce firma a právníci se kterou už jste kontratk uzavřel, než ten koho pošlete k šípku po testech, které pořádně uděláte dříve než něco ...
Zobrazit celý příspěvekMigi
Je rozdíl v tom, že vám bude dělat obstrukce firma a právníci se kterou už jste kontratk uzavřel, než ten koho pošlete k šípku po testech, které pořádně uděláte dříve než něco podepíšete. ...Austrálie ví proč to testuje rok, než se k něčemu zaváže.
Skrýt celý příspěvekflanker.jirka
Podmínkou plnění smlouvy úspěšné absolvování vojskových zkoušek. Takže problémy dělat můžou, ale to je tak všechno. Jediné co by se reálně ušetřilo je ztracený čas ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka
Podmínkou plnění smlouvy úspěšné absolvování vojskových zkoušek. Takže problémy dělat můžou, ale to je tak všechno. Jediné co by se reálně ušetřilo je ztracený čas ztrávený čekáním na neúspěšný produkt.
Skrýt celý příspěvekMigi
Když už jsem tu nakousli ty nové přilby. Jaká je s nimi spokojenost u vašeho praporu? Zaznamenal jsem reakce které je chválí i hlasy celkem kritické. Dokonce jsem zaslechl i o ...
Zobrazit celý příspěvekMigi
Když už jsem tu nakousli ty nové přilby. Jaká je s nimi spokojenost u vašeho praporu? Zaznamenal jsem reakce které je chválí i hlasy celkem kritické. Dokonce jsem zaslechl i o nějakých reklamacích. Tak by mě zajímal důvěryhodný názor vojáka který s nimi určitě přišel do styku.
Skrýt celý příspěvekScotty
Neni nad všechny tahanice s právníky nekřesťanských obchodníků a mediální přestřelky na účet MO ČR. Jen protože se pořídí Zajíc v pytli.Scotty
Neni nad všechny tahanice s právníky nekřesťanských obchodníků a mediální přestřelky na účet MO ČR. Jen protože se pořídí Zajíc v pytli.
flanker.jirka
Vlastně je to jednoduché. Na roční testy prostě není čas. Už teď je otázka jestli podpis smlouvy stihne vůbec tahle vláda. Další odklad už teď není možný. Před ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka
Vlastně je to jednoduché. Na roční testy prostě není čas. Už teď je otázka jestli podpis smlouvy stihne vůbec tahle vláda. Další odklad už teď není možný. Před zavedením stejně vozidlo prochází přes vojskové zkoušky kde je prostor pro doladění detailů (Případně provést zkoušku výbuchu pod vozidlem, ačkoli neočekávám že by bylo něco takového požadováno). Navíc u nás můžeme těžko zkoušet provoz ve stejných klimatických a terénních podmínkách jakou Australani.
Skrýt celý příspěvekČasu je dost, když úvodní ukázky vozidel ve Vyškově byly v roce 2017!po výstavě Vidět na jaře!!!
To jsou skoro čtyři roky. Evidentně se nikam nespěchá.
Už tehdy se psalo, že první ...
Zobrazit celý příspěvekČasu je dost, když úvodní ukázky vozidel ve Vyškově byly v roce 2017!po výstavě Vidět na jaře!!!
To jsou skoro čtyři roky. Evidentně se nikam nespěchá.
Už tehdy se psalo, že první vozidla mají vojáci dostat v roce 2020!
Skrýt celý příspěvekTo ovšem nebyl začátek tendru, že. Výrobci byli reálně osloveni až na konci roku 2018. A právě proto že podle původního plánu už mělo být hotovo je celý tendr už značně zpožděn. ...
Zobrazit celý příspěvekTo ovšem nebyl začátek tendru, že. Výrobci byli reálně osloveni až na konci roku 2018. A právě proto že podle původního plánu už mělo být hotovo je celý tendr už značně zpožděn. Delší odklad už prostě není možný. tenhle rok se celý proces nehnul prakticky z místa a ztratit další rok by znamenalo podpis tak v roce 2023. Přitom sedmá brigáda by mel být z větší části přezbrojena už v roce 2025 (Což se už teď bude obtížně stíhat).
Skrýt celý příspěvekTo že byli osloveni až na konci roku 2018 evidentně svědčí o tom, že se opravdu na MO ČR nespěchá. Pokud by šlo o čas, tak měli od ukázek v roce 2017 spoustu času je již oslovit. ...
Zobrazit celý příspěvekTo že byli osloveni až na konci roku 2018 evidentně svědčí o tom, že se opravdu na MO ČR nespěchá. Pokud by šlo o čas, tak měli od ukázek v roce 2017 spoustu času je již oslovit.
A neříkejte mi, že v roce 2017, když výrobci představovali vozidla na výstavě IDET neměl nikdo představu o tom co to BVP je. Jen se ukázalo, že ani po letech přípav profesionálové každým coulem neměli jasno ani o tom kolik osob má BVP převážet a zda má mít osádkovou věž.
Skrýt celý příspěvekTak na tom že se definovali konečné požadavky mezi "průmyslovým dny" 2017 a oficiálním začátkem tendru v roce 2018 nevidím nic divného. To že celý proce měl patrně začít o několik ...
Zobrazit celý příspěvekTak na tom že se definovali konečné požadavky mezi "průmyslovým dny" 2017 a oficiálním začátkem tendru v roce 2018 nevidím nic divného. To že celý proce měl patrně začít o několik let dřív je asi pravda, ale za Stropnického a Bečváře se prakticky nic nedokončilo a tím míň začalo.
Skrýt celý příspěvek
Stále viac a viac sa mi ten KF41 Lynx aj s vežou LANCE páči, a myslím si, že by bol ideálnym bojovým prostriedkom aj pre OSSR , s dostatočnou palebnou silou, nosnosťou, ...
Zobrazit celý příspěvekStále viac a viac sa mi ten KF41 Lynx aj s vežou LANCE páči, a myslím si, že by bol ideálnym bojovým prostriedkom aj pre OSSR , s dostatočnou palebnou silou, nosnosťou, pancierovaním, priechodnosťou v teréne, s modernizačným potencionálnom do budúcnosti.... A aj koncepcia vezeného družstva 8 vojakov (7+1) mi príde ako rozumná. Vid. popis: https://www.armadninoviny.cz/l...
Mám len obavu z podmienok budúceho tendra pre OSSR...
Skrýt celý příspěvekZa jakým účelem byl vlastně vyvinut KF31, když do všech doposud existujících tendrů, byl přihlášen větší KF41 a úplně to nevypadá, že vůbec bude v budoucnu někým poptáván?
Za jakým účelem byl vlastně vyvinut KF31, když do všech doposud existujících tendrů, byl přihlášen větší KF41 a úplně to nevypadá, že vůbec bude v budoucnu někým poptáván?
Bradley a Marder jsou kolem 30 tun, konfigurace 3+6. Takže si můžu vycucat z prstu třeba tohle - přímý nástupce toho co se, při pohledu z Německa, zdá jako typické dosluhující ...
Zobrazit celý příspěvekBradley a Marder jsou kolem 30 tun, konfigurace 3+6. Takže si můžu vycucat z prstu třeba tohle - přímý nástupce toho co se, při pohledu z Německa, zdá jako typické dosluhující IFV.
Nicméně KF31 byl čistě obchodní produkt, nikoliv výsledek nějakého konkrétního zadání, takže si můžu vycucat z prstu i pohled z obchodního hlediska... Puma byla vnímána jako nejlepší IFV na světě a Rheinmetall s tím nechtěl soupeřit, takže byl KF31 záměrně profilován jako levnější a modulárnější, pro zákazníka který nepůjde cestou "když už německé, tak proč ne to nejlepší". Puma si zahraničního zákazníka nenašla a o pár afér s násadami od košťat místo kulometů později se marketingový obraz Pumy propadl, společně s Bundeswehrem, přihoďte k tomu předběžný zájem ze strany potencionálních zákazníků o konfiguraci 3+8 nebo osádkovou věž a KF41 je na světě. A ne, můj argument není "Puma je lepší" nebo tak něco, jen říkám že KF31 byl výsledkem opatrného přístupu, který až příliš akcentoval nižší cenu a provozní náklady aby se vyhnul souboji s domácím konkurentem.
Skrýt celý příspěvekPro případ použití bezosádkové věže při konfiguraci 3+6 je KF31 více než v pohodě. Postupem času se ukázalo, že docela dost států má spíš zájem o osádkové věže s konfigurací osádky ...
Zobrazit celý příspěvekPro případ použití bezosádkové věže při konfiguraci 3+6 je KF31 více než v pohodě. Postupem času se ukázalo, že docela dost států má spíš zájem o osádkové věže s konfigurací osádky 3+8, tedy byl víc k vidění KF41. Trochu atypičtí jsou v tomhle Američané, ale tam bude dost významný důraz na ochranu osádky, tedy stroj potřebuje velkou rezervu nosnosti i vnitřního prostoru. Pokud jde o budoucnost, tak je klidně možné, že se objeví i nějaký "KF51", jako podvozek budoucího tanku. On ten Rheinmetall je docela akční a dokáže rychle vytvářet různě zajímavé stroje, dle poptávky na trhu.
Skrýt celý příspěvek