ČEB podpořila významný zahraniční projekt skupiny CSG, unikátní výcvikové centrum pilotů na Slovensku

ČEB podpořila významný zahraniční projekt skupiny CSG, unikátní výcvikové centrum pilotů na Slovensku
UH-60A Black Hawk na Slovak Training Academy (Zvětšit)

Česká exportní banka (ČEB) se podílí na financování výstavby výcvikového centra pro letový a pozemní personál vrtulníkové techniky na východním Slovensku. ČEB společnostem holdingu Czechoslovak Group (CSG) poskytla významnou část financování na vybudování Slovak Training Academy (STA), která u letiště ve slovenských Košicích poskytuje unikátní služby výcviku pro letový i pozemní personál vrtulníkového letectva. STA má flotilu desítek vrtulníků včetně známého amerického typu UH-60 Black Hawk.

„Holding CSG jako český exportér vybudoval na Slovensku nejmodernější zařízení svého druhu v Evropě, naše banka k tomu přispěla poskytnutím úvěru na investici v zahraničí,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČEB Jaroslav Výborný a dodává: „Skupina CSG a jeho firmy jsou významný český exportér zboží a služeb. Jsme rádi, že naše podpora dále prohloubí její exportní potenciál.“

Sám holding CSG zafinancoval projekt částkou v rádu desítek milionů USD. „Z toho jsme si na některé položky půjčili v České exportní bance. Podpora státních institucí nemá jen finanční význam, znamená pro projekt i cenou referenci,“ uvádí Aleš Klepek, generální ředitel divize CSG Aerospace.

ČEB financování příslušné fáze projektu zahájila letos na podzim, ovšem počátky budování výcvikového centra STA v Košicích spadají už do roku 2017. Na tamním letišti se tak dnes nachází působivá vrtulníková flota. Nejpočetnější část tvoří lehké výcvikové vrtulníky, STA však disponuje jako jediný civilní provozovatel v Evropě i slavnými vrtulníky UH-60 Black Hawk střední kategorie, které slouží u armád, letectev a dalších bezpečnostních složek desítek zemí. 


MD-500; větší foto / CSG

STA na košickém letišti zajišťuje jak základní výcvik osádek vrtulníků, tak speciální výcvik pro jednotlivé druhy strojů. Výcvikové programy mohou být uzpůsobeny pro civilní zákazníky, ale i pro armádní a další bezpečnostní složky. STA již navázala spolupráci s mnoha zahraničními partnery včetně USA a je připravena kooperovat i s Českou republikou v rámci zajištění výcviku pilotů pro nové helikoptéry zakoupené pro českou armádu.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Holding CSG jako jediný mimo USA komerčně provozuje legendární vrtulníky UH-60 Black Hawk

V říjnu minulého roku společnosti EUROPEAN AIR SERVICES a slovenská MSM GROUP, obě patřící do ...

V rámci CZECHOSLOVAK GROUP vznikla nová divize CSG AEROSPACE

Průmyslový holding CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) v minulých letech významně posílil v oblasti letectví a ...

S-70i Black Hawk pro polské speciální síly

Polské letectvo do konce roku převezme čtyři víceúčelové vrtulníky S-70i Black Hawk vyráběné v ...

Výzbroj pre slovenské vrtuľníky UH-60M Black Hawk

Slovensko obstaralo v roku 2015 deväť vrtuľníkov UH-60M, ktoré sú dodávané bez výzbroje. Nikdy ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Tecka
    12:01 02.01.2020

    Wiadomość ze strony IU ,pozyskanie "Wielozadaniowego morskiego śmigłowca pokładowego Marynarki Wojennej" kryptonim, KONDOR

  • Larry
    12:51 31.12.2019

    Tad je jedn ze šéfů košické "training academy"
    Kluci se o sebe umějí postarat ještě než skončí v uniformách.
    https://www.novinky.cz/domaci/...

  • Larry
    17:52 30.12.2019

    S CLV Pardubice (LOM) už se do budoucna nepočítá???
    To bude těžká konkurence na východě. Jsem zvědav.

    • Scotty
      20:41 30.12.2019

      AČR má uzavřenou smlouvu na výcvik leteckého personálu s CLV do roku 2025.

      • Larry
        12:33 31.12.2019

        To není až tak dlouhá doba. Otázkou zůstává, proč drží a provozuje LOM ještě Přerov LKPO, včetně modernizací, které tam provádí.
        Rozumím, že to potřebují pro 601.skss, ale seskoky provádějí na nedalekém ex- armádním LKPJ Prostějov.
        Z LKPO byly prováděné přepravy do "horkých oblastí" většími letadly společností Volga-Dnepr.

  • Echo
    13:19 30.12.2019

    Niekde cvicit treba, ale ludom v KE a hlavne okoli to uz zacina trosku liezt na nervy. Tiez som si minule dobre popindal, ked nieco po polnoci preletel Black Hawk asi 50 metrov nad barakom.

    • Larry
      17:53 30.12.2019

      A vy si myslíte, že v Pardubicích a okolí jsou lidé nadšeni?

      • Echo
        18:25 30.12.2019

        Urcite nie su :) .... Mne osobne to cez den nevadi vobec, ale v noci to nie je prijemny budicek. Ale subjektivne mam pocit, ze najvacsi bordel robi Mi-8.

        • fotr
          03:07 31.12.2019

          Kamarád bydlí kousek od heliportu nemocnice a když tam dříve občas přistával právě i MI8, tak to byl opravdu veliký rámus, druhý nejhlasitější byl starý Bell, dnešní stroje které tam přistávají jsou podstatně méně hlučné. Srovnávat s BH nemohu protože ten jsem zažil přistávat pouze ve volném prostoru a to se s heliportem nemocnice kde je v okolí spousta relativně vysokých domů nedá dobře srovnat. U nás dost často přelétávaly MI24, obvykle 2-3 najednou a poměrně nízko a to byl také pořádný rachot. Myslím že právě MI24 je ten nejhlučnější stroj který u kdy létal.

  • Argonaut.CZ
    10:33 30.12.2019

    Je škoda, že to nevzniká přímo v ČR. I CZUB buduje střelecký areál ve Francii, což je poněkud paradox, když se podíváme, jak se Francie ke zbraním staví.

    • Jura99
      13:58 30.12.2019

      v ČR by si konkurovali s LOMem, což asi budou tak jako tak. Jinak investice domácích firem v zahraničí jsou prospěšné, je divné, že si to Slováci nepostavili sami, během akvizice UH-60M od tamějších politiků sliby o "unikátním" evropském výcvikovém centru padly.

      • NeoXII
        15:14 30.12.2019

        V říjnu minulého roku společnosti EUROPEAN AIR SERVICES a slovenská MSM GROUP, obě patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), otevřely na košickém letišti na Slovensku výcvikové centrum SLOVAK TRAINING ACADEMY. Toto tréninkové centrum pro piloty vrtulníků se úspěšně rozrůstá a pořizuje další vrtulníky.
        Toto je správa z minulého roku (2018). Z nej je jasné, že výcvikové stredisko nie je české, ale patrí československému holdingu firiem jak českých, tak slovenských. A tento holding rozhodol, že akadémia bude v Košiciach. Nie je to vládou platená vec, tak sa tu nerozčuľujte, že prečo to nie je v Czechii. Ako keby inde, okrem Čiech boli všetci dementní a neschopní. Nuž holt, vaši piloti vrtuľníkov budú musieť "prežiť", že sa budú učiť lietať na Slovensku. Ale osobne si myslím, že pilotom to nebude ani najmenej vadiť, na rozdiel od českých pisálkov tu na AN.

        • Scotty
          20:16 30.12.2019

          Pokud pod pojmem vaši piloti myslíte příslušníky AČR, tak ti se na Slovensku určitě učit nebudou. Výcvik pilotů pro AČR zajišťuje CLV Pardubice a na tom se nic nemění.

          • NeoXII
            22:28 30.12.2019

            Cvičte si kde chcete, je mi to šuma fuk, len ty si prečítaj článok ešte raz. Píše sa tam o.i. toto: "STA již navázala spolupráci s mnoha zahraničními partnery včetně USA a je připravena kooperovat i s Českou republikou v rámci zajištění výcviku pilotů pro nové helikoptéry zakoupené pro českou armádu." :-)))

          • kazd
            22:42 30.12.2019

            Nekdy mam pocit, ze vase prispevky jsou parodicke. LOM ma problem s L39... na NG nemaji... s dalsi dotaci a platbou predem je Babis vyhodil z vlady. Kosice jsou ukazkou kam to experti z MO dotahli, meli vsechny vyhody a ve vysledku ksefty dela soukroma firma zacinajici z nuly.

          • Gibon
            09:50 31.12.2019

            kazd: mozno práve preto sa zvolila na SVK súkromná spoločnosť.
            Piloti OSSR tam vycvik zatiaľ nerobia. Ale dufam, ze casom ho prevezmú. Ako pilotov helikopter, tak aj lietadiel.

          • Scotty
            11:37 31.12.2019

            NeoXII
            AČR má uzavřenou smlouvu na výcvik leteckého perzonálu do roku 2025 s CLV (LOM).
            /a je připravena kooperovat i s Českou republikou v rámci zajištění výcviku/- Chtěli by se dostat k lizu, ale zatím je nikdo neoslovil. Nebo vy to chápete jinak?
            Nevím čím může přispět slovenské výcvikové centrum k výcviku pilotů na Viper/Venom. Stejně jako u vašeho nákupu UH-60M, tak i náš nákup obsahuje výcvik vojáků přímo v Americe. Simulátor bude u nás a lety na UH-60A nepotřebují. Pochybuji že kvůli AČR bude CSG pořizovat nějaký Bell.

            kazd
            Tak nám napište jaké má CLV potíže s svými L-39? Koupi NG jim (zatím) neschválila vláda, na to ovšem nepochybně dojde. Nechápu ovšem co to má společného s výcvikem pilotů vrtulníků?
            Naše armáda má podepsanou smlouvu až do roku 2025 na výcvik veškerého leteckého personálu právě s CLV. Navíc je s LOMem provázaná při výcviku i soukromá společnost DSA. Takže s jak tím na úkor CLV dělá kšefty košická pobočka CSG bych byl, minimálně zatím, opatrný. Tohle je jen další s řady placených PR článků Czechoslovak group.
            Vidíte, já vaše příspěvky zase považuji za skrz na skrz demagogické.

          • Larry
            12:46 31.12.2019

            To Scotty:
            nikdy nevíte vy ani já co bude a jaké jsou kde zájmy:
            "Pochybuji že kvůli AČR bude CSG pořizovat nějaký Bell"

            Např. LOM je vlastníkem letadla, ale provozovatelem je "spřátelená firma" DSA.
            Viz rejstřík. Příště to může být klidně CSG místo DSA. Do 5ti let se uvidí....MO bude muset vypsat výběrové řízení. To tady zase budeme polemizovat o možných nečistých praktikách :-)))

          • Scotty
            13:33 31.12.2019

            Larry
            Uvidíme za pět let. Ovšem aby mohli konkurovat CLV musí pořídit vrtulová a proudová letadla. Protože zatím se STA specializuje pouze na piloty vrtulníků a dá se předpokládat že armáda bude požadovat kompletní výcvik všech pilotů.

          • Gibon
            16:06 31.12.2019

            Scoty: STA robi vycvik aj na P-92.
            Kedze projekt CLV ako stredoeurópskeho centra vycviku nevyšiel, mozno by ste urobili najlepsie, kebyze si cely vycvik vezme pod kridla spat AČR.

        • RiMr71
          02:31 31.12.2019

          "Ako keby inde, okrem Čiech boli všetci dementní a neschopní. Nuž holt, vaši piloti vrtuľníkov budú musieť "prežiť", že sa budú učiť lietať na Slovensku."

          ...jste prostě Mistři světa, to se musí nechat... ještě to máte na cedulích u státní hranice?
          S naprostou většinou SLovánů nemám nejmenší problém, koneckonců jako Moravák jsem poloviční SLovák :) ale občas se najde nějaký zakomplexovaný "maďar", který mi připomene, že to rozdělení nebyl zas tak špatný nápad...

          • NeoXII
            13:31 31.12.2019

            Píšem iba osobný názor, ktorý sa týka letectva. Zato "nezakomplexovaný" pepík, zmeska čo si hovorí Moravák, už píše o zakomplexovanom "maďarovi". Nechcel som ísť do osobných invektív, ale začal si ty s tým urážaním. Ale v niečom máš pravdu: že to rozdelenie nebol tak špatný nápad. Všetko dobré do nového roku tebe aj všetkým diskutérom. :-)

        • skelet
          13:48 31.12.2019

          by mě zajímalo co by se naši piloti měli učit, respektive na jakých typech.

      • Gibon
        15:33 30.12.2019
        Oblíbený příspěvek

        Mas zle info.
        Treba si vyhladat ucast spoločnosti Raytheon v tomto projekte. :)
        To unikatne vycvikove centrum vzniklo a vzniklo v Košiciach.
        Tieto PR clanky Strnada akurat kalia vodu. Ved tie kosicke UHcka ani nevlastnia a su registrovane na americku spoločnosť.

        • Jura99
          08:35 02.01.2020

          A v Košicích v tom vzniklém unikátním výcvikovém centru (od Raytheonu ??) mají kolik UH-60 ? :-)

          • Gibon
            10:55 03.01.2020

            Celkovo 16 vrtupnikov, z toho do konca roka maju byt 4xUH60A.
            Celkovo STA poskytuje vycvik na rozne druhy vrtulnikov, nie len na Mi2 a Mi17 ;-)

          • Jura99
            11:47 03.01.2020

            Gibon: nejspíš každý mluvíme o něčem jiném a přesto o stejném. Z tvého příspěvku 15:33 30.12.2019 byl dojem, že kromě STA, jež ovládá CSG, existuje ještě další "konkurenční" projekt tréninkového centra ovládaný Raytheonem a že STA nebyl tím projektem, který slovenští politici označovali za ono unikátní slovenské výcikové centrum zřízené vzniklé díky investici státu do nákupu UH-60M. Jelikož o žádném dalším výcvikovém centru nevím, ptal jsem se. Ty ale odpovídáš, co poskytuje STA.