České firmy dodají maďarskému letectvu kompletní výcvikový systém pro letadla L-39NG
- 1. 9. 2022
- 46 komentářů
- Tisková zpráva
Další skvělá zpráva pro letecký a obranný průmysl v České republice. Součástí dodávky dvanácti proudových cvičných letounů L-39NG pro Maďarsko bude také pozemní simulační výcvikový systém. Ten bude klíčovým prvkem pro hladké přeškolení maďarských pilotů na nové české letouny. Dodávku simulačního systému společnost Aero Vodochody svěřila české společností VR Group, a.s. Ta je dceřinou společností státního podniku LOM PRAHA s.p., který byl zřízený Ministerstvem obrany České republiky.
Pozemní simulační výcvikový systém (Ground Based Training System) bude součástí dodávky letounů L-39NG a bude hrát zásadní roli při zavádění nových letounů do výcvikového procesu maďarských vzdušných sil. Hlavním úkolem výcvikového systému je poskytnout pilotům sadu efektivních simulačních nástrojů a zařízení pro seznámení s novými letouny. „Zajistíme tím dlouhodobou podporu výcvikového procesu maďarského letectva v oblasti individuálního i kolektivního výcviku pilotů na letounech L-39NG,“ uvedl Vít Pavelec, Senior Director, Customer Solutions & Support, ve společnosti Aero Vodochody.
Celý komplexní výcvikový systém se skládá jak z desktop a postupových simulátorů, tak i z tzv. Full Mission simulátoru, který budoucí piloty připravuje i pro taktické úkoly. Simulátor má stejné letové vlastnosti jako skutečný letoun a využívá také stejný software včetně věrných replik jeho přístrojů. „Naším hlavním cílem je smazat hranici mezi syntetickým výcvikem a létáním ve skutečném letounu. Chceme dosáhnout toho, aby se obě fáze co nejvíce prolínaly,“ sdělil Vít Ryška, předseda představenstva společnosti VR Group, a.s.
Letový simulátor FTD (Flight Training Device) pro typ L-39NG; větší foto / VR Group
Zobrazovací systém „simulátoru“ je složený z devítikanálového projekčního systému, který umí promítat obraz na sférickou plochu v horizontálním rozsahu 300° s vertikálním rozsahem 120°. Kromě letů za všech povětrnostních podmínek tak půjde simulovat například výcvik létání v noci včetně použití reálných brýlí nočního vidění NVG (Night Vision Goggles). Realističnost výcviku doplní třeba i replika vystřelovacího sedadla nebo zachování veškerých letových vlastností skutečného stroje prostřednictvím přesného modelu pohonné jednotky.
Pozemní simulační výcvikový systém pro L-39NG, který je součástí souvisejících podpůrných služeb této dodávky, bude certifikován podle evropských předpisů na úrovni FTD (Flight Training Device) Level 2. Aero bude kontrakt na „simulátory“ realizovat se společností VR Group, a.s., se kterou dlouhodobě úzce spolupracuje a která je předním středoevropským poskytovatelem komplexních výcvikových řešení pro vzdušné i pozemní ozbrojené síly.
Aero Vodochody dodá maďarským obranným silám celkem dvanáct proudových cvičných letounů L-39NG, první budou předány v roce 2024. Osm letounů bude dodáno ve cvičné konfiguraci a čtyři v průzkumné konfiguraci. „Nové letouny L-39NG určené pro plnohodnotný výcvik pilotů moderních vzdušných sil navíc nedávno získaly „kompletní certifikaci“ a mohou se registrovat bez omezení u zákazníků po celém světě,“ dodal Vít Pavelec.
Související články
Slovensko zvažuje nákup českých letadel L-39NG
Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR) hodlá získat nová cvičná proudová letadla. Zájem ...
- 19.08.2020
- 152 komentářů
- Jan Grohmann
Český letoun L-39NG pro vietnamský Výcvikový pluk 910 „Julius Fučík“
Česká společnost Omnipol dodá vietnamskému ministerstvu obrany komplexní letecký výcvikový systém ...
- 16.02.2021
- 126 komentářů
- Jan Grohmann
Letoun L-39NG míří na americký trh: společnost Aero Vodochody podepsala Memorandum o spolupráci s Patriots Global Training
Největší český letecký výrobce Aero Vodochody a přední poskytovatel řešení pro letecký výcvik ...
- 20.07.2022
- 11 komentářů
- Tisková zpráva
Sériová výroba L-39NG běží naplno. Český letoun z Aera má „plnou certifikaci“ a volnou cestu na světové trhy
Nejnověji vyvinutý letoun českého výrobce Aero Vodochody se nyní může prodávat do celého světa. ...
- 02.08.2022
- 146 komentářů
- Tisková zpráva
nevím jestli je dobrý nápad něco prodávat maďarským kolaborantům a riskovat, že to přeprodají do ruZka
nevím jestli je dobrý nápad něco prodávat maďarským kolaborantům a riskovat, že to přeprodají do ruZka
S americkým motorom? To asi ťažko. Na toto si Amici dajú pozor.
S americkým motorom? To asi ťažko. Na toto si Amici dajú pozor.
Williams FJ-44 je 30 let starý CIVILNÍ motor pro Cessny a Learjety, prodávaný a servisovaný po celém světě... Nešiř bludy, když o tom nevíš nic. Ti rusáci si ho můžou koupit přímo ...Zobrazit celý příspěvek
Williams FJ-44 je 30 let starý CIVILNÍ motor pro Cessny a Learjety, prodávaný a servisovaný po celém světě... Nešiř bludy, když o tom nevíš nic. Ti rusáci si ho můžou koupit přímo v Rusku, nebo Číně.... Kdekoliv.Skrýt celý příspěvek
... a čtyři v průzkumné konfiguraci... Nechcem byť provokatérom ale L-39NG ako prieskumné lietadlo??? Pri všetkej úcte - v dnešnej dobe ak by som si mal vybrať ako prieskumný ...Zobrazit celý příspěvek
... a čtyři v průzkumné konfiguraci...
Nechcem byť provokatérom ale L-39NG ako prieskumné lietadlo???
Pri všetkej úcte - v dnešnej dobe ak by som si mal vybrať ako prieskumný prostriedok (podotýkam prieskumný prostriedok) L-39NG a jemu podobný dron, tak nemám čo riešiť t.j. jednoznačne dron so všetkými výhodami a nevýhodami.Skrýt celý příspěvekZákazník chce, Zákazník dostane. Kde je problém? Mimochodem v 9/2022 L+K je zajímavý rozhovor s CEO Aera, do konce roku čekají, že budou mít závazné objednávky na 35-40 kusů ...Zobrazit celý příspěvek
Zákazník chce, Zákazník dostane. Kde je problém?
Mimochodem v 9/2022 L+K je zajímavý rozhovor s CEO Aera, do konce roku čekají, že budou mít závazné objednávky na 35-40 kusů (náklady na vývoj se zaplatí cca po 25), ve střednědobém horizontu spolu s Williams (dodavatel motorů) uvažují nad pokročilým dvoumotorovým cvičně-bojovém letadle, které bude mít maximální rychlost okolo 1 Machu.
L 159 (s výjimkou podpory a případné modernizace stávajících) je definitivně mrtvý.Skrýt celý příspěvekUž teď mají objednávky na 58 plus opce na dalších 8. I proto ta výstavba fabriky na Slovensku. Nestíhají.
Na tu bojovku jsem docela zvědavýUž teď mají objednávky na 58 plus opce na dalších 8. I proto ta výstavba fabriky na Slovensku. Nestíhají.
Na tu bojovku jsem docela zvědavýNemají, motáš memoranda a reálné objednávky. Reálně mají jisté nebo prakticky jisté objednávky na 28+4 (formou opce) kusy. Tj. Vietnam, Maďarsko a LOM. Na lince je momentálně 7 ...Zobrazit celý příspěvek
Nemají, motáš memoranda a reálné objednávky. Reálně mají jisté nebo prakticky jisté objednávky na 28+4 (formou opce) kusy. Tj. Vietnam, Maďarsko a LOM. Na lince je momentálně 7 letadel pro Vietnam. Zbytek stále v jednání.Skrýt celý příspěvek
A RSW a Skytech? Senegal teda nakonec nic, to máme -4 od mého počtu. Ve Ghaně už to schválil parlament, tam je to skoro dané.
Teď jsou ve hře Filipíny a možná Slovensko.A RSW a Skytech? Senegal teda nakonec nic, to máme -4 od mého počtu. Ve Ghaně už to schválil parlament, tam je to skoro dané.
Teď jsou ve hře Filipíny a možná Slovensko.
Od koho mají ještě další objednávky? Vím o 12ks pro Vetnam, 12ks pro Maďarsko a co nevidět objedná LOM Praha 4ks. Dále se mluvilo o 6ks do Ghany, ale tam se zatím nic ...Zobrazit celý příspěvek
Od koho mají ještě další objednávky? Vím o 12ks pro Vetnam, 12ks pro Maďarsko a co nevidět objedná LOM Praha 4ks. Dále se mluvilo o 6ks do Ghany, ale tam se zatím nic nepodepisovalo.Skrýt celý příspěvek
Portugalský Skytech objednal 10 kusů + opce na dalších 6, americká RSW aviation 12ks, Vietnam 12 ks, Maďarsko 12 ks, Ghana 6 ks (už to schválil ghanský parlament na přelomu roku), ...Zobrazit celý příspěvek
Portugalský Skytech objednal 10 kusů + opce na dalších 6, americká RSW aviation 12ks, Vietnam 12 ks, Maďarsko 12 ks, Ghana 6 ks (už to schválil ghanský parlament na přelomu roku), no a teď LOM objednal 4 plus opce na další 2.
Senegal teda objednávku na 4 ukončil. Pak tu jsou ještě modernizace L-39 od Drakenu na L-39CW a to samé RSW v počtu 6-ti kusů.Skrýt celý příspěvek
Portugalci a RSW jsou jen memoranda, tam už asi nic nebude, ani Ghana není jistá. Cpou se tam Amíci. Jistých mají jen těch 28, zatim. Kromě Filipín se jedná v Uruguaji, ...Zobrazit celý příspěvek
Portugalci a RSW jsou jen memoranda, tam už asi nic nebude, ani Ghana není jistá. Cpou se tam Amíci.
Jistých mají jen těch 28, zatim. Kromě Filipín se jedná v Uruguaji, Bulharsku a na Slovensku. Tedy co vím.Skrýt celý příspěvekAaha, tak to už jsou docela dlouhá memoranda. A ty modernizace L-39 pro Draken a RSW?
Aaha, tak to už jsou docela dlouhá memoranda. A ty modernizace L-39 pro Draken a RSW?
Ono i francouzský Breitling Jet tam byly nějaké modernizace, ale to už je déle. Každopádně, už teď je vývoj zaplacen a může se tedy stroj oznámkovat jako úspěch. Těch ...Zobrazit celý příspěvek
Ono i francouzský Breitling Jet tam byly nějaké modernizace, ale to už je déle.
Každopádně, už teď je vývoj zaplacen a může se tedy stroj oznámkovat jako úspěch. Těch potenciálních zájemců je dost tak budu držet palce.Skrýt celý příspěvek
...uvažují nad pokročilým dvoumotorovým cvičně-bojovém letadle, které bude mít maximální rychlost okolo 1 Machu.
Takže L259 má šanci?...uvažují nad pokročilým dvoumotorovým cvičně-bojovém letadle, které bude mít maximální rychlost okolo 1 Machu.
Takže L259 má šanci?Ne, 259 mělo být další rozvinutí aerodynamické koncepce 39/159. Sotona v tom článku jasně řekl, že s modernizací 159 na 259 se nepočítá, celá tahle větev je mrtvá. Tedy pokud to ...Zobrazit celý příspěvek
Ne, 259 mělo být další rozvinutí aerodynamické koncepce 39/159. Sotona v tom článku jasně řekl, že s modernizací 159 na 259 se nepočítá, celá tahle větev je mrtvá.
Tedy pokud to nové letadlo bude, pořád je to jen v režimu úvah (nechci tu spouštět nějaký hoax), tak to bude zcela nové, dvoumotorové letadlo. K rychlosti kolem 1 Mach potřebuješ jinou aerodynamické koncepci než má 159.Skrýt celý příspěvekCervus Jsou země, které se místo bytí montoven, případně úplné rezignace na toto odvětví, rozhodly to rozjet. Turecko, Izrael, Srbsko, Jižní Korea, Austrálie, Švédsko, Itálie atd. ...Zobrazit celý příspěvek
Cervus
Jsou země, které se místo bytí montoven, případně úplné rezignace na toto odvětví, rozhodly to rozjet. Turecko, Izrael, Srbsko, Jižní Korea, Austrálie, Švédsko, Itálie atd.
Vaší stejnou logikou, by jsme tu s prominutím měli leda hovno...
Mohli jsme potopit Tatru, kašlat to, alternativ je přece dost. Ta stejná Tatra o které v roce 2013-2014 mnozí pochybovali o budoucnosti její existence, ta stejná tatra nyní prodává stovky vozidel ročně, rozšiřuje produkci protože to nestíhá vyrábět a má zakázky zleva zprava nejen od našich OS... Dává lidem práci, zvyšuje národní prestiž, dělá spolupráce ve světě a dodává naší armádě špičkovou techniku.
CZUB. To se dávalo do penálu a i když CZ805 byl slušně pochybná kapitola. Máme tu dnes jednoho z 5ti největších výrobců palných zbraní na světě, co rozšiřuje produkci, nabírá zaměstnance a naší armádě dodává kvalitní zbraně.
Aero: L-39NG je sračka která se prodávat nebude. Olalá, vývoj už je zaplacený, prodávají se další kusy a jsou další potencionální zájemci. Naše armáda bude mít dobrá cvičná letadla.
Máme tu Excalibur Arms. Kterému by se taky mohlo pomoci. I tak jede bomby a jejich produkt Patriot II budou používat Poláci. Dali dohromady dva prototypy houfnic.
TDV a jejich pancéřové nástavby.
Máme tu Primoco, nebo teď Bivoj, ano s těmi problémy co jsou. Ale opět, v případě, že by přišla vláda se zadáním na několik desítek kusů. Máme kapacity tu dát dohromady drony průzkumné i nosiče munice.
Slováci se na to mohli vysrat taky. Místo toho mají Zuzku 2, které stále věřím i v exportní úspěch, každopádně jejich OS dostaly kvalitní houfnice. Dokážou vyrábět hlaveň mnoha ráží, svou věž i kanón, kuchtí samohybný minomet a vyrábí kvalitní munici, kterou od nich bere několik států Evropy, případně kupují licence na výrobu.
Co Pandury, Iveca atd..?
Jestli je tu možnost dát hlavy dohromady a mít alternativu k FA-50? S tím, že stát pomůže Aeru, které by mělo stejně něco podobného v plánu, za jisté výhody. Je to šance a schopnost kterou ne každý stát (a ještě naší velikosti) má. Nebyla by škoda to nevyužít?
A nebo prostě rezignovat a brečet že jsme montovna druhého řádu...Skrýt celý příspěvekDanik V zásadě máš pravdu, ale v tomto konkrétním případě souhlasím s CerVus, když si uvědomí jak je tento segment přesycený konkurencí T50, T7, T5, M346, L15, Jak 130 a další ...Zobrazit celý příspěvek
Danik
V zásadě máš pravdu, ale v tomto konkrétním případě souhlasím s CerVus, když si uvědomí jak je tento segment přesycený konkurencí T50, T7, T5, M346, L15, Jak 130 a další vyvíjí španělský Airbus, tak pochybuji, že by z toho byl komerční úspěch.
L39NG vypadá být úspěšný právě proto, že našel díru na trhu s malou konkurencí. Ve vyšší kategorii je to přesně opačně.Skrýt celý příspěvekDanik Jenže to se nedá srovnávat. Jednak jsou to mnohem méně sofistikované produkty a pak Tatra je relativně malý výrobce s unikátním produktem a CZ živí primárně civilní trh. S ...Zobrazit celý příspěvek
Danik
Jenže to se nedá srovnávat. Jednak jsou to mnohem méně sofistikované produkty a pak Tatra je relativně malý výrobce s unikátním produktem a CZ živí primárně civilní trh. S výjimkou AČR a Maďarů ( u obou zemí hrála politika důležitou roli) jsou dodávky pro OS spíše menší.Skrýt celý příspěvekPolitika hraje důležitou roli vždy. Já rozhodně nechci Tatře brát její výjimečnost, ale na tom trhu vojenských vozidel je těch značek dost. A jinak Tatru s jejím objemem zakázek ...Zobrazit celý příspěvek
Politika hraje důležitou roli vždy. Já rozhodně nechci Tatře brát její výjimečnost, ale na tom trhu vojenských vozidel je těch značek dost. A jinak Tatru s jejím objemem zakázek bych už asi neřadil mezi menší výrobce.
Zbývá pak spolupráce některých zemí, případně to, aby pomohl stát. Nebo případně dát letounu schopnosti, cenu či speciality, které by ho od zbytku nabídek v kategorii odlišily. Najít další díru v trhuSkrýt celý příspěvekDanik
Tatra v nejlepším může vyrobit 1800 aut ročně. MAN, Scania, Oskhosh, Iveco, Mercedes a spol. desítky tisíc. Tatra je menší, specializovaný výrobce..Danik
Tatra v nejlepším může vyrobit 1800 aut ročně. MAN, Scania, Oskhosh, Iveco, Mercedes a spol. desítky tisíc. Tatra je menší, specializovaný výrobce..
Ten pokročilý cvičné bojový stroj bude určitě lehčí váhové kategorie než třeba TA-50 či T-7.Proto také dva motory, protože Williams nemá nějaký výkonný motor jako třeba F404/414.A ...Zobrazit celý příspěvek
Ten pokročilý cvičné bojový stroj bude určitě lehčí váhové kategorie než třeba TA-50 či T-7.Proto také dva motory, protože Williams nemá nějaký výkonný motor jako třeba F404/414.A že bude mít rychlost okolo M1 nemusí znamenat, že to bude nadzvuk hned.Skrýt celý příspěvek
Rychlost okolo 1 Mach může znamenat taky 0,95 Machu. Lehčí než T50 bude ( pokud vůbec bude), ale to neznamená, že v segmentu cvičných letadel pro pokročilý výcvik není příliš ...Zobrazit celý příspěvek
Rychlost okolo 1 Mach může znamenat taky 0,95 Machu. Lehčí než T50 bude ( pokud vůbec bude), ale to neznamená, že v segmentu cvičných letadel pro pokročilý výcvik není příliš velká konkurence.
Možná kdyby se Aero dohodlo s Tchajwanem (jak to někoho napadlo na Palbě) na tom, že by se v Aeru vyráběl pro mezinárodní trh upravený T5, který je nyní mimo mateřskou zemí neprodejný.Skrýt celý příspěvekJá myslím,že s T-5 by velkou díru do světa neudělali.Je to jen předělaný F-CK-1.Navíc kdysi jsem někde četl,že kokpit téhle stíhačky je pro Evropské piloty malý,což však může být ...Zobrazit celý příspěvek
Já myslím,že s T-5 by velkou díru do světa neudělali.Je to jen předělaný F-CK-1.Navíc kdysi jsem někde četl,že kokpit téhle stíhačky je pro Evropské piloty malý,což však může být pouze subjektivní pocit.Každopádně Aero přijde s novou konstrukcí,já bych tipoval,že designově by to mohlo vypadat jako vyvíjený britský Aeralis,jen s dvěma motory.Prostě letadlo velikosti jako L-159,jen s moderním designem a šípovým křídlem.Nic velikého to nebude.Aero nebude konkurovat strojům jako TA-50,které jsou již prakticky na úrovni malých stíhaček.Před pár lety byl v časopise Letectví obrázek nějaké vize s Aera,byl to docela odvaz co pamatuju,ale zda to bylo jen ilustrační či opravdu nějaký návrh s Aera,to nevím.Skrýt celý příspěvek
Na imigranty a živelné katastrofy - proč ne ?
Na imigranty a živelné katastrofy - proč ne ?
A na migranty nebo živelní katastrofy by se nehodil spíš pomalý dron s velkou výdrží? Já si původně myslel, že to bude spíš na pořizování mapových podkladů, k tomu se dřív ...Zobrazit celý příspěvek
A na migranty nebo živelní katastrofy by se nehodil spíš pomalý dron s velkou výdrží?
Já si původně myslel, že to bude spíš na pořizování mapových podkladů, k tomu se dřív používaly třeba L-410.Skrýt celý příspěvek
Náš zákazník, náš pán. Ono s pokročilým senzorickým vybavením to svou práci udělá a díky rychlosti, fleram a manevrovatelnosti to má větší šanci se z bojiště vrátit domů než ...Zobrazit celý příspěvek
Náš zákazník, náš pán. Ono s pokročilým senzorickým vybavením to svou práci udělá a díky rychlosti, fleram a manevrovatelnosti to má větší šanci se z bojiště vrátit domů než průzkumný dron.Skrýt celý příspěvek
Nie, je to veľké a lahko zachytitelne radarom oproti plastovemu dronu. To je všetko. Ak budeme vedieť parametre vybavy prieskumného lietadla bez radaru, potom môžme rozvádzať ...Zobrazit celý příspěvek
Nie, je to veľké a lahko zachytitelne radarom oproti plastovemu dronu.
To je všetko.
Ak budeme vedieť parametre vybavy prieskumného lietadla bez radaru, potom môžme rozvádzať úroveň konkrétneho riešenia.
Dovtedy ostavam skeptický, asi ako každý pričetný.
L39 bude a vlastne už je vynikajúci tréner. A tým to končí. Nad bojisko by IMHO lietať nemal. Vidíme ako si vedú o triedu lepšie Su-25.Skrýt celý příspěvekTady je shoda. Jenže když má letoun kvalitní senzorické vybavení, z povahy věci unese větší (výkonnější) průzkumný HW, než plastový dron, tak se nemusí přibližovat frontě natolik ...Zobrazit celý příspěvek
Tady je shoda. Jenže když má letoun kvalitní senzorické vybavení, z povahy věci unese větší (výkonnější) průzkumný HW, než plastový dron, tak se nemusí přibližovat frontě natolik jako dron. Můj argument pak je, že zatímco dron proti kterému je vypáleno už nemůže nic moc dělat, pilot s varovným systémem, flérami, rychlostí a manevrovatelností může díky situačnímu povědomí něco udělat, například změnit výšku, komunikovat a koordinovat s jednotkami na zemi, případně užít protiopatření. To že má větší radarový odraz je druhá věc.
Porovnávám s dronem kategorie MALE, to že i tak bude survavibilita maďarských průzkumných L-39NG v prostoru nepřátelské vícevrstvé PVO a silného radarového pokrytí nevelká a reálné dojde k A2AD nepopírám. Ono taky otázka doktrinálního užití těchto strojů. To vysvětlí mnohé.Skrýt celý příspěvekAle ani sa nad tu frontu nezavesi a nebude odosielať opravy pre delostrelcov napríklad. Za to rev jeho prudoveho na neho nasmerujú každý manpad v okruhu 10km. Prieskumy L39 je v ...Zobrazit celý příspěvek
Ale ani sa nad tu frontu nezavesi a nebude odosielať opravy pre delostrelcov napríklad.
Za to rev jeho prudoveho na neho nasmerujú každý manpad v okruhu 10km.
Prieskumy L39 je v tejto triede svetový unikát a najskôr ide zas u tunelovanie maďarských verejných financií Orbanovych kamarátov.
Zas na druhú stranu Nemci kedysi financovali bojoveho čmeliaka... :-D tak prečo v tradícii zbytočného vyvoja nepokračovať.Skrýt celý příspěvekNení spíše průzkumná verze L-39NG alternativa k dříve uvažovanému Super Tucano, které chtěli Maďaři pro výcvik a pravě pro ostrahu hranic? Vzhledem k propojení Aera s maďarskými ...Zobrazit celý příspěvek
Není spíše průzkumná verze L-39NG alternativa k dříve uvažovanému Super Tucano, které chtěli Maďaři pro výcvik a pravě pro ostrahu hranic?
Vzhledem k propojení Aera s maďarskými vlastníky by vynechání turbovrtuloveho typu a soustředění jen na L-39NG dávalo smysl.Skrýt celý příspěvekHevonen
Výhledem kmtomu, že si zákazník tu verzi přeje, objednal ji a celé to zaplatí, tak to zbytečný vývoj není. Smyslem podnikání je zisk.Hevonen
Výhledem kmtomu, že si zákazník tu verzi přeje, objednal ji a celé to zaplatí, tak to zbytečný vývoj není. Smyslem podnikání je zisk.Maximum Přesně tak, celý HU maďarský výcvikový systém vlastně kopíruje ten český, z pistoveho letadla se přechází na proudové, které levně zvládne i základní výcvik, tím pádem ...Zobrazit celý příspěvek
Maximum
Přesně tak, celý HU maďarský výcvikový systém vlastně kopíruje ten český, z pistoveho letadla se přechází na proudové, které levně zvládne i základní
výcvik, tím pádem turbovrtulové není třeba. Mimochodem celý HU výcvikový proces je kompletně postaven na českých technologiích, tedy Z 242, L 39NG a simulátory od VR Group.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...