České letectvo má nový „prezidentský" vrtulník

-
3. 12. 2014
-
80 komentářů
-
Komerční sdělení
Jeden ze salonních vrtulníků Mi-8S pro přepravu ústavních činitelů ze stavu 24. základny dopravního letectva v Praze-Kbelích získal nedávno během generální opravy ve státním podniku LOM PRAHA kompletně nový interiér. Bez nadsázky lze říct, že takto luxusně vybavený vrtulník ještě české letectvo nemělo.
Poslední, nejrozsáhlejší etapa modernizace proběhla v návaznosti na předchozí provedené práce, v jejichž rámci vrtulník získal nové navigační a komunikační systémy. Tentokrát bylo cílem prací, prováděných nad rámec standardní generální opravy, prováděné po osmi letech provozu nebo 2000 letových hodinách, vrtulník opatřit mj. novým, vkusným interiérem.
Za účelem proměny „em-íčka" byl zpracován nový koncept, jehož autorkou je Ing. arch. RadmilaIblová. V rámci jeho realizace byla provedena kompletní výměna koberců, čalounění stěn, stropů apřepážek pilotní kabiny i kabiny cestujících. Zároveň byla provedena výměna protihlukové izolace kabiny, která má značný dopad na zvýšení komfortu cestujících za letu.
Ten násobí také na zakázku vyrobená luxusní kožená sedadla cestujících, zatímco v pilotním prostoru byla instalována nová pilotní sedadla od německé firmy Fischer + Entwicklungen.
Luxusní kožená sedadla zpříjemňují cestování. / LOM Praha
Pro větší komfort cestujících byl rozšířen průchod z kabiny cestujících do zadní části vrtulníku. Do vrtulníku bylo rovněž nainstalováno nové chemické WC, jehož horní okraj je ve výšce standardní toalety. Nechybí madlo pro snadné vstávání.
Pozornost byla věnována též vnitřnímu a vnějšímu osvětlení vrtulníku. V kabině cestujících byla světelná tělesa kompletně vyměněna za nová světla vydávající intenzivnější, teplejší světlo. Dále bylo instalováno osvětlení prostoru nad zadními nouzovými odklopnými dveřmi pro umožnění jednoduššího nouzového opuštění vrtulníku ve tmě.
Zvenčí pak byl vrtulník nově osazen dvěma výklopnými a otočnými světlomety pro snadnější orientaci při pohybu na zemi i ve vzduchu během nočních vzletů a přistání. Jejich ovládání je vyvedeno na páky kolektivního řízení.
Vrtulník získal kompletní nový interiér pro cestující. / LOM Praha
Další provedené práce měly preventivní charakter s ohledem na určení vrtulníku k přepravě prezidenta republiky a dalších ústavních činitelů. Byla provedena výměna veškeré kabeláže v motorovém a reduktorovém prostoru a stejně tak výměna hydraulického vedení. Dále byl vrtulník osazen novým systémem signalizace námrazy SO-121.
České letectvo tak konečně disponuje vrtulníkem, jenž umožňuje přepravu nejvyšších představitelů ČR i případných zahraničních návštěv na skutečně důstojné úrovni a s patřičným komfortem.
Související články
Česká armáda modernizuje stíhačky JAS-39 Gripen
Vláda České republiky schválila v polovině března prodloužení pronájmu švédských stíhaček JAS-39 ...
-
16.05.2014
-
9 komentářů
-
Jan Grohmann
REPORTÁŽ: Vrtulníkový guru LOM PRAHA s.p.
LOM PRAHA,s.p., je významný český státní podnik zajišťující kompletní technickou podporu životního ...
-
22.07.2014
-
2 komentářů
-
Jan Grohmann
Tak přísaháme!
Státní svátek 28. října 2014: Na Hradčanském náměstí v Praze se v poledne schyluje ke složení ...
-
30.10.2014
-
36 komentářů
-
Hana Zelená
Česká armáda hledá nové transportní letouny
České ministerstvo obrany plánuje významné posílení přepravních kapacit českého vojenského letectva. ...
-
26.11.2014
-
51 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Nesher: Nové motory asi ne, to je pravda, ale četl jsem že číňané si běžně shánějí ruské motory, které z nějakých důvodů nemohou dovézt přímo, přes třetí země. Také z Indie prý ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher: Nové motory asi ne, to je pravda, ale četl jsem že číňané si běžně shánějí ruské motory, které z nějakých důvodů nemohou dovézt přímo, přes třetí země. Také z Indie prý není problém sehnat jakoukoliv ruskou součástku. No a také se možná s desítek nově dodaných afghánských Mi-17 stane obrovský zdroj náhradních dílů, protože možná skončí jako jejich Spartany.
Karlos: Tak na fotkách ten kulomet zabírá sotva třetinu dveří, navíc proběhly armádní zkoušky, včetně nouzového opuštění. Jinak si myslím, že používat na misích a cvičeních stejnou munici jako spojenci je nesporná výhoda....Skrýt celý příspěvekA jeste si neodpustim MINIGUN na nasich Mi171. Vypada krasne v tech dveri, jen jaksi pak nemame jak z toho vrtulniku vystoupit, kdyz to nebude verze s rampou, ktera se tak dlouho ...Zobrazit celý příspěvek
A jeste si neodpustim MINIGUN na nasich Mi171. Vypada krasne v tech dveri, jen jaksi pak nemame jak z toho vrtulniku vystoupit, kdyz to nebude verze s rampou, ktera se tak dlouho otvira, za letu ji neotevreme, to vyrobce a nase predpisy zakazuji. Vite kolik takovy jeden MINIGUN papa munice????? Verte ze nepredstavitelne cislo. Munice raze 7,62 NATO, tj. zadna zadarmo ve skladech, ale draze zaplacena (az bude nekdy nakoupena). Takze zadny nebo minimalni vycvik. A kolik ten kulomet vazi i s tou vetsi zasobou munice, kolik stala zastavba do Mi171, je vse vyresene nebo jen kulomet ve dverich na okrasu??? Ale to prece nevadi, Mi171 je velky, robustni, uveze to. Neuveze, dobre, tak proste vezmeme mene vojaku a najednou,sakra my vlastne veze jen sebe a nove vybaveni vrtulniku s jehoz hmotnosti se pri vyrobe nepocitalo. Asi se nekde stala chyba. Ale nevadi, mame spickove vybavene vrtulniky.Skrýt celý příspěvek
Je tady hodne krasnych prikladu proc se tech ruskych vrtulniku zbavit, jen to chce realne uvazovat. 1. nakup novych vrtulniku se nerealizuje jako nakup bot nebo jidla v jeden den, ...Zobrazit celý příspěvek
Je tady hodne krasnych prikladu proc se tech ruskych vrtulniku zbavit, jen to chce realne uvazovat.
1. nakup novych vrtulniku se nerealizuje jako nakup bot nebo jidla v jeden den, tj. neco objednavat az to budeme potrebovat je pozde viz. nyni Irak, ktery bere cokoliv okamzite (jen my neumime obchodovat - za takovou almuznu co jim davame L159 by mel jit nekdo sedet a pak jsem zvedavy kdo zaplati armade nove L159 a z ceho - bavim se o dvojmistnich verzich, ktere jsou zahrnuty v prodeji)
2. o vyrazeni Mi24 se mluvi uz minimalne 4 roky a co se stalo, mluvi se, nove vrtulniky objednane nejsou a jak tu nekdo trefne poznamenal, pak budou muset piloti, technici zacinat s vycvikem od nuly -ANO budou, ale uz ted se mohli cvicit u vyrobce za usetrene penize co se davaji za provoz, opravy letajicich Mi-24 a snizuje se u nich prodejni cena - no oni se pak daji za korunu LOMu, ktery je pak 1000xkrat draz preproda do zahranici a armada z toho nic mit nebude (tak to funguje v CR)
3. Obranyschopnost CR by se zavedenim malych a strednich vrtulniku urcite zvysila, protoze vzhledem k nasi velikosti a terenu jsou pro nas tyto vrtulniky velice vhodne - neni problem se skryvat v lese, za kopci a jinymi terenimi tvary, vcetne operaci ve mestech. Jak jiste vsichni vite, jedine mobilita a objeveni se nahle tam kde nas nikdo necekal je jedina mozna obrana u nas - coz panum generalum porad nedochazi, ze nikdy u nas nebude zakopova valka, na tu proste sily nemame.
4. Nakup s jinymi staty - ANO, ale s kym, kdyz se politici s nikym nedohodnou a jen marni cas. Polsko jedna samo o o nakupech techniky (mimochodem nejlepsi obchod vsech dob vymena 10 MIGu-29 za 11 vrtulniku cely svet se bavi jeste dnes a nyni dalsi lepsi nakup Leopardu 2 z Nemecka - coz jim zavidi i sami Nemci). Chorvatsko zahajeni jednani o nakupu Blackhawku v ramci US pomoci jako nahrada za Mi171 - taky nove jako nase a nakup repasovanych OH-58 KIOWA, predpokladam ze vyzbrojenych kulomety a HELLWIRE. A to je presne ta cesta. SR - zapomenout na cokoliv a Madarsko nula - ikdyz jejich GRIPENY maji zamerovaci kontajnery. No a pak proc nase zeme nevyuziva vice US pomoci? Zase si hrajeme, ze ji nepotrebujeme......
5. nerikejme prosim porad, ze ty penize nemame - staci kdyz budeme pocitat nebo si najmeme nekoho, kdo to umi. A hlavne pokud bude porad ACR i MO rikat nemuzeme presunout penize tam a tam, setrit si je. Prosim, nebavime se o penezich ACR nebo MO, ale penezich tohohle statu na jeho obranu a o tech penezich rozhoduji politici, tak at neco delaji, schvali zakony, vyhlasky narizeni, ktere to umozni delat.Skrýt celý příspěvekMyslím, že tady debata je trochu akademická. Mi 171Š se rozhodně nikdo v dohledné době vyřazovat nechystá. Samozřejmě pokud by se ruský režim zbláznil úplně a pokračoval v ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím, že tady debata je trochu akademická.
Mi 171Š se rozhodně nikdo v dohledné době vyřazovat nechystá. Samozřejmě pokud by se ruský režim zbláznil úplně a pokračoval v prohlubování konfrontace, tak by asi nic jiného nezbylo, ale to snad nenastane.
Nové vrtulníky se mají primárně pořizovat jako náhrada W3A a částečná náhrada Mi 24/35.
Muž co zírá....
Můžete prosím upřesnit kde bychom případně mohli sehnat nový Klimov?Skrýt celý příspěvekAktuálně dnes vyšel v L+K rozsáhlý článek o modernizaci Mi-171Š. Snad kromě nějakých ruských speciálních variant neexistuje vybavenější a špičkovější verze, než ta naše. Navíc díky ...Zobrazit celý příspěvek
Aktuálně dnes vyšel v L+K rozsáhlý článek o modernizaci Mi-171Š. Snad kromě nějakých ruských speciálních variant neexistuje vybavenější a špičkovější verze, než ta naše. Navíc díky westernizaci systémů poměrně klesla závislost na dodávkách z Ruska. Problémem jsou sice motory, ale ty by se případně daly sehnat i na jiných trzích. Proto doufám že tento typ v naší armádě ještě nějaký čas vydrží.
Mimochodem Česká armáda v tichosti zavedla do výzbroje rotační kulomet Minigun, protože u Mi-171Š pro SOF byly kulomety PKM palubních střelců nahrazeny touto legendou! :)Skrýt celý příspěvekSamozřejmě, pokud jsme v Nato, tak máme pořizovat kompatibilní techniku. Ale vzhledem k tomu, že máme omezené zdroje, tak při výběru bych byl obzvlášť pečlivý (což se neděje). Jako ...Zobrazit celý příspěvek
Samozřejmě, pokud jsme v Nato, tak máme pořizovat kompatibilní techniku. Ale vzhledem k tomu, že máme omezené zdroje, tak při výběru bych byl obzvlášť pečlivý (což se neděje). Jako příklad uvedu Jordánsko. Pokud už rušíme druhy zbraní, že nemáme na nákup ze spojeneckých zemí, tak bych volil způsob lepší mít ňákou zbraň než nijakou. Je pěkné, pokud budeme mít papírově kvalitní vrtulníkové letectvo, za pro nás šílené prachy, ale odnesou to ostatní druhy armády. Členství v Nato je jedna věc, nesmíme zapomínat na obranyschopnost naší země.
A kdybychom zavedli takovou politiku, tak spojenecké země by šli s cenou dolu.
Představme si Petra Pavla jak hladí MI-28 a říká, že je to ta nejlepší volba pro AČR. V Natu by se jim zježili vlasy a Američanům obzvlášť. Hned by na nás zatlačili, ať to nekupujem. Uděláme pitomce, s tím že tyto stroje potřebujeme, ale na Apače a Tigry nemáme penízky. Už z principu, by nám nabídly svoje stroje za menší cenu, nebo dokonce v rámci pomoci. Nebudem první ani poslední...Skrýt celý příspěvekJeste k Blackhawku. Zapomente na americky stroj, nam stejne jako Polakum bude nabidnuta orezana verze montovana v Polsku, ted nevim presne cim se lisi, ale je to docela rozdil. ...Zobrazit celý příspěvek
Jeste k Blackhawku. Zapomente na americky stroj, nam stejne jako Polakum bude nabidnuta orezana verze montovana v Polsku, ted nevim presne cim se lisi, ale je to docela rozdil. Navic tenhle vrtulnik je maly s nulovym nakladovym prostorem oproti Mi171.
Pokud bychom meli nakoupit co nejlevneji stroje s co maozna nejvetsi dopravni kapacitou, meli bychom se podivat na prebytky amerických CH53 Stalionu.
A bitevni vrtulniky ,nevim, je to sice ucinny bojovy prostredek, ale za cenu jednoho stroje muzete mit 10dronu, mozna by nebylo od veci koukat trochu vice do budoucnosti.
A pokud uplne vyradi bitevni vrtulniky, porad je muzou suplovat L159ky, tech mame 3prdele.Skrýt celý příspěvekOrientace na vojenskou techniku vlastní nebo spojeneckou je naprosto logická a nelze jinak. Současná mezinárodní situace navíc činí ruskou vojenskou techniku zcela neperspektivní. ...Zobrazit celý příspěvek
Orientace na vojenskou techniku vlastní nebo spojeneckou je naprosto logická a nelze jinak. Současná mezinárodní situace navíc činí ruskou vojenskou techniku zcela neperspektivní. Jediná (i když i tak asi nereálná) hrozba pro Evropu, nebo spíš její východ je hrozba ruská. Z tohoto pohledu by ruská vojenská technika v našich rukách byla samozřejmě k ničemu - potenciální ruský nepřítel ji dokonale zná, v případě konfliktu samozřejmě nebude dodávat náhradní díly a předně by mohl mít v elektronických systémech svého trojského koně. Ukrajinci se sice s ruskou technikou Rusku postavili, ale oni nemohou jinak když jim Evropa a NATO nijak nepomáhá. Druhé bojové nasazení armádní techniky jsou zahraniční mise a tam je kompatibilita se západními systémy a standardy naprosto nezbytná. Výhoda ruské techniky by se projevila v jediném případě a to při nějaké společné akci s ruskou armádou, dejme tomu, při boji s radikály (všech barev a vyznání). To se mi jeví ale dost nepravděpodobné. I když teď to začalo bouchat v Čečensku. Ale jak známe Putina jistě nabídne Čečencům referendum, kde se budou moci svobodně rozhodnout zda chtějí být v Rusku nebo ne. On už je prostě takový. Ale zpět k vrtulníkům a zrovna těm ruským. Je na ně hezký pohled, od té doby se poučily na amerických strojích je jejich design a celková charakteristika vskutku pěkná - americkým strojům se teď ty ruské podobají víc než jakékoliv jiné západní, jako třeba Agusta, Eurocopter natož pak francouzské stroje jako Gazelle. Ty evropské stroje vůbec působí vedle ruských a amerických trošku jako hračky, ale je to tím, že jsou koncipovány jinak. Jsou primárně určeny pro boj v evropském teritoriu a celkově jsou to lehčí stroje, než ty ruské a americké bestie. Samozřejmě snem každé armády je mít americké zbraně a to z prostého důvodu, jsou prověřené v reálných konfliktech a mají tedy reálný certifikát "obstály jsme". Ruská technika zatím nebyla příliš konfrontována, tedy byla, ale především v rukou arabských armád a všelijakých teroristů, kde se stále vše omlouvá nekvalifikovanou a nevycvičenou posádkou. Ovšem reálné nasazení je vždy o něčem jiném, než předvádění se na leteckých dnech a přehlídkách. Vezměte jaké fiasko utrpěly ruské tanky T-72 / T-80 v čečenské válce. Ne že by trpěly nějakou konstrukční vadou, ale celkově fušerské a nedotažené bojové nasazení vedlo k obrovským ztrátám. Tanky sice měly na pancíři reaktivní ochranu, ale jednotlivé schránky mnohdy vůbec neobsahovaly výbušninu (ruský bordel), nebo tam z nedostatku času vůbec reaktivní ochranu nepřipevnili, případně si ji ohoblovali při jízdě městem. Proto může být i průměrná zbraň - třeba vrtulník - úžasně užitečná, když je správně nasazena a do akce dobře připravena a současně může selhat papírově lepší stroj, který je nedostatečný, neodladěný, nebo zkrátka nepřipravený a nasazený jen s vírou v jeho technické hodnoty uvedené v tabulkách. Ruské vrtulníky prostě nebrat (v současnosti a blízké budoucnosti jsou neperspektivní), na špičkové americké stroje nedosáhneme, takže je asi nejrozumnější nějaký společný nákup (třeba se Slováky) evropských strojů s tím, že momentálně je Evropa přezbrojování a dozbrojování východních členských států víc než nakloněna, tak by mohli vytvořit snesitelný model financování. No a současné stroje - byť ruské - samozřejmě opečovávat dokud to jde. Problém s armádním servisem je jak s exekutorem, který na umoření pohledávky za 500,- Kč vykáže náklady a práci za 20.000,-. Bojím se, že takhle nějak je to i s vykazováním nákladů při armádním servisu.Skrýt celý příspěvek
Karlos Mi-171 nebyly koupeny, ale pořízeny v rámci deblokace ruského dluhu a byly to nové stroje. Nepracuji v LOMu, tak nevím co se nelíbí Rusům, nikde jsem nezaznamenal nějaký ...Zobrazit celý příspěvek
Karlos
Mi-171 nebyly koupeny, ale pořízeny v rámci deblokace ruského dluhu a byly to nové stroje. Nepracuji v LOMu, tak nevím co se nelíbí Rusům, nikde jsem nezaznamenal nějaký problém. MI-171 nebyl dodán Afgháncům, ale olétané a dle slov AČR přebytečné stroje MI-17. Naše MI-171 nelítají jen ve dne a za hezkého počasí. To co popisujete, že potřebujem, nám již slouží u poslední modernizace MI-171.
K MI-28, nejsem jeho horlivým zastáncem. Ale pokud by se koupil "holý vrtulník" bez elektronických systémů a pořídili by se k němu západní, třeba izraelské vybavení, tak by to vyšlo možná nejlevněji. To tu asi nevyřešíme, to už je pro lidi co jsou přímo u zdroje.
Lehké vrtulníky typu AH-6i jsou v některých případech lepší pro nasazení než klasický vrtulník, ale jsou spíš doplňkovou zbraní.Skrýt celý příspěvekMale vyzbrojene vrtulniky se vzdy ve valkach osvedcili. Vse je o taktice nasazeni a vycvicenosti piíotu. Predpokladam, ze male vrtulniky nebudou urceny ńa podporu zachranaru, ...Zobrazit celý příspěvek
Male vyzbrojene vrtulniky se vzdy ve valkach osvedcili. Vse je o taktice nasazeni a vycvicenosti piíotu. Predpokladam, ze male vrtulniky nebudou urceny ńa podporu zachranaru, protoze to by zvladli prave ty Blackhawky lepe. Doufam ze budou urceny jen na pruzkum a palebnou podporu.Skrýt celý příspěvek
S Mi-171 problém nemám. S pořizováním Mi-28 už ano. Jednak z důvodu strategického – byli bychom ve vrtulnících kompletně závislí na potenciálním protivníkovi. Jednak z důvodu ...Zobrazit celý příspěvek
S Mi-171 problém nemám. S pořizováním Mi-28 už ano. Jednak z důvodu strategického – byli bychom ve vrtulnících kompletně závislí na potenciálním protivníkovi. Jednak z důvodu stroje jako takového – vždyť jsou s ním jen problémy! Dodnes nejsou v plném operačním nasazení, jsou poruchové, a i ruská armáda už dává přednost Kamům. Tohle vážně není dobrý nápad.Skrýt celý příspěvek
Zdravim Vas panove, krasna debata o vrtulnicich. Pokusim se taky jeste neco pridat. Mi24 poplatny dobe sveho zrodu ve verzi kterou provozujeme, byt jinak novy stroj. Modernizace by ...Zobrazit celý příspěvek
Zdravim Vas panove, krasna debata o vrtulnicich. Pokusim se taky jeste neco pridat. Mi24 poplatny dobe sveho zrodu ve verzi kterou provozujeme, byt jinak novy stroj. Modernizace by byla tak draha, ze se zrejme nevyplati i s ohledem na ekonomiku provozu techto vrtulniku. Nemluvim o tom proc jiz vrtulniky nebyly koupeny modernizovane. Obdoba plati o Mi171, koupeny nove stare vrtulniky. Vypada to jako tunel na statni penize a zakazky pro LOM, asi by to mela setrit Policie. Ano, US strana prispela na modernizaci par kusu Mi171 a tyto ted maji problem s vyrobcem, ktery na neco rika ne. Mi171 byl dodan Afghancum jen proto,ze oni jsou schopni obsluhovat jen tento stroj. Ano, je jednoduchy,ale proto lita jen ve dne a za hezkeho pocasi. My ale chceme prece neco vic ne? Schopnost nasazeni za temer jakehokoliv pocasi, letani v noci kamkoliv, moznost rychleho nasednuti,vysednuti, fastrope, prenaseni veci v podvesu, dostupnou logistiku, vyzbrojeni. Urcite by se jeste neco naslo. Tohle vse v jednom a vyzkousene nabizi nyni jen Blackhawk. Mi ma obrovske reservy a neco by slo resit,ale za dalsi penize, zkousky a to na roky. Jinak kompatibilita neni o tom kde je to vyrobene, ale zda to pouziva stejnou munici, palivo, motory, spojovaci prostredky apod. Proto jedine nekompatibilni veci jsou z doby komunismu. Nerikam,ze nejsou dobre,ale jsme nekde jinde nyni. A budme na zemi, na NH90 mit nebudeme, potazmo ma tento stroj stale dost svych problemu. A prosim Polsko bych vynechal, to je jedina zeme z byvaleho vychodniho bloku ktera hromadne prezbrojuje na zapadni vyzbroj nebo se alespon snazi o kompatibilitu (F16, Leopard 2, houfnice 155mm, rucni zbrane 5,56mm byt kalasnikov a v neposledni rade chystane tendry jak na bitevni,tak dopravni vrtulniky a z vychodu urcite nebudou). Obecne proste asi nikdy nebudeme mit penize na moderni bitevni vrtulniky a proto by se porad o tom nemelo debatovat, ale prijmout reseni jak je castecne nahradit +taktika nasazeni. Na ozbrojene Drony nebudeme mit nikdy penize a ani kapacitu lidskou a materialni. My bychom meli rychle rozvijet jen Drony urcene pro pruzkum, ziskavani informaci, to je dnes kicove. FAC neridi nic, muzeme pouze navadet letadlo (utoci pilot) nębo presne navadenou munici na cil.Skrýt celý příspěvek
Mi- 28 je zbytecne porizovat, kdyz ted mame Mi-24. Tvrdi nam, ze neni na provoz bitevnich vrtulniku a ze jsou zbytecne. 10 miliard na jine vrtulniky se ale najde? Modernizace Mi-24 ...Zobrazit celý příspěvek
Mi- 28 je zbytecne porizovat, kdyz ted mame Mi-24. Tvrdi nam, ze neni na provoz bitevnich vrtulniku a ze jsou zbytecne. 10 miliard na jine vrtulniky se ale najde? Modernizace Mi-24 na uroven Mi-171 a pouzitelnost s armadama NATO, by se mela vejit do 2 miliard. Mi-171 se velmi osvedcili v Afganistanu a to dokonce tak, ze si je poridila treba Kanada. Nehlede na to, ze soucasne vrtulniky si muzeme kompletne servisovat doma.
Vyradit bitevni vrtulniky a nahradit je lehcim strojem? A proc? Ten lehkej stroj bude drahej a nepouzitelnej. V Afganistanu tyhle mene odolne/vyzbrojene stroje letali zasadne v doprovodu bitevnich, bez nich ne.
Stejne tak je nesmysl porizovat jine stroje, jen aby melo co pomahat zachranarum.Skrýt celý příspěvekTakeda MI-28 byl vyvíjen aby byl 3x levnější na provoz než MI-24 a mohl 15 dní působit mimo základnu. Zda se to až tak povedlo, nedokážu říct, ale bych očekával že provoz by ...Zobrazit celý příspěvek
Takeda
MI-28 byl vyvíjen aby byl 3x levnější na provoz než MI-24 a mohl 15 dní působit mimo základnu. Zda se to až tak povedlo, nedokážu říct, ale bych očekával že provoz by mohl být levnější než u MI-24.
Potřeba bitevních vrtulníků se do dnešních dnů úplně nevyvrátila. Tradiční provozovatelé doposud zavádí nové typy a cestu si našli i k chudším letectvům. S nárůstem dronů, půjde pravděpodobně cena bitevních vrtulníků rapidně dolu.
Proto taky jsem uvažoval o pořízení jen cca 10 kusů co možno nejlevněji aby se udržela schopnost armády a ať se zbytečně neutrácí, dokud se vlastně pořádně neví jak to bude s drony.
Rusko dle mého názoru by s exportem do ČR nemělo problém, problém bych čekal u KA-52. V dnešní dnech bych čekal jen silný nátlak od spojenců, ať to nekupujem. Poté by jsme mohli chtít po nich obdobný stroj za stejnou cenu :)Skrýt celý příspěvekKdybych se k té kacířské myšlence měl přidat, tak bych asi nejdřív uvažoval o ekonomičnosti provozu. Je Mi-28 levnější na provoz než Mi-24? Nejsem expert, takže to budou muset ...Zobrazit celý příspěvek
Kdybych se k té kacířské myšlence měl přidat, tak bych asi nejdřív uvažoval o ekonomičnosti provozu.
Je Mi-28 levnější na provoz než Mi-24? Nejsem expert, takže to budou muset porovnat jiný. Ale pokud jo, postoupil bych dál:
Uvažoval bych, jestli potřebujeme těžký bitevní mašiny.
Řekněme, že armáda řekne, že je pro obranu vlasti potřebuje.
Co se týče pořízení, tak Rusko se možná brzo dostane do situace, kdy je čistě kvůli penězům bude muset prodat, nebo rádo prodá i státu NATO.
No a pokud by se taková situace naskytla. No tak bych být naším státem ty mašiny pořídil, poupravil na západní výzbroj a výstroj (spojení a tak) a bez skrupulí okopíroval, jako to dělají číňani.
Ale je v tom strašně moc pokud a kdyby. Těžko říct, jestli za 20 let (a na tyhle časový horizonty se tyhle nákupy dělaj) nebude výhodnější, aby každá jednotka v poli neměla svý drony pro CAS, kdy se z FACů stanou operátoři těhle dronů a velký bitevní vrtulníky budou patřit do starýho železa.
Těžko říct jestli jde zvládat operátora a FACa najednou, ale při dostatečný autonomii těch dronů třeba jo, nevim.Skrýt celý příspěvekDovolím si jednu kacířskou myšlenku. Ponechat všechny MI-8/17/171 k nim dokoupit 8-10 lehkých vrtulníků a jako bonus pro zachování bojových vrtulníků za nízkou cenu pořídit cca 10 ...Zobrazit celý příspěvek
Dovolím si jednu kacířskou myšlenku. Ponechat všechny MI-8/17/171 k nim dokoupit 8-10 lehkých vrtulníků a jako bonus pro zachování bojových vrtulníků za nízkou cenu pořídit cca 10 MI-28 (je nejlevnější na trhu- nepočítám Asii). Cenově by jsme se možná ani nedostali na polovinu anabáze odprodeje a nákupu nových středních vrtulníků. Bojová síla by ovšem byla minimálně stejné či spíš vyšší úrovni. A možná LOM by získal možnosti servisu :)Skrýt celý příspěvek
Koukám že se tu rozmohla klika lidí "prodejte všechno ruské a kupte americký stroje". Uvědomují si ti dotyční, co všechno se musí při přechodu z jednoho na druhý typ měnit a ...Zobrazit celý příspěvek
Koukám že se tu rozmohla klika lidí "prodejte všechno ruské a kupte americký stroje". Uvědomují si ti dotyční, co všechno se musí při přechodu z jednoho na druhý typ měnit a předělávat, jak náročné je přeškolování létajícího i pozemního personálu?
Navíc - LOM má dlouholeté zkušenosti s opravou tohoto typu vrtulníků, včetně všech ccertifikátů od výrobce a v případě přechodu na jiný typ by nám to najenou bylo k ničemu - a tohle není schopnost, která se získá během několika měsíců, na tom se pracuje roky. Takže při nákupu těch velebených UH-60 nebo jakéhokoliv jiného typu se neuvěřitelně zkomplikuje a prodraží jakákoliv složitější údržba a opravy.
A to zcela pomíjím fakt, že UH-60 je trochu jiná kategorie vrtulníku a Mi-17 téměř nemá ve své třídě konkurenci.Skrýt celý příspěvekTak za MI-24/35 se náhrada jako taková neplánuje. Tento druh zbraně se ruší. Bude "nahrazen" vrtulníkem, který dokáže poskytnout palebnou podporu. MI-24 potřebuje rozsáhlou ...Zobrazit celý příspěvek
Tak za MI-24/35 se náhrada jako taková neplánuje. Tento druh zbraně se ruší. Bude "nahrazen" vrtulníkem, který dokáže poskytnout palebnou podporu. MI-24 potřebuje rozsáhlou modernizaci, což bylo i plánováno, ale nynější plán je nemodernizovat a vyřadit bez náhrady. Co se týče kompatibility či původu techniky s Nato, tak ne každý členský stát Nato se drží této podstaty. Pokud by jsme měli mít techniku jen z Nato, tak musíme vyřadit Pandury , ukončit provoz Gripenů a rozloučit se s KC-390. Zbyla by nám jen CASA a jinak by jsme museli obměnit komplet letectvo. Není vždy pravdou, že stejná technika je výhoda. Například v Afghánistánu nám je Američani záviděli a současnou modernizaci snad i z části hradili, právě díky kladným zkušenostem z Afg. pokud se nemýlimSkrýt celý příspěvek
Prodej Mi-171 je naprostý nesmysl,jsou to relativně nové a nyní modernizované stroje s dlouho perspektivou.To,že jsou ruské zas tolik nevadí,např. Polsko má z Ruska půlku letectva ...Zobrazit celý příspěvek
Prodej Mi-171 je naprostý nesmysl,jsou to relativně nové a nyní modernizované stroje s dlouho perspektivou.To,že jsou ruské zas tolik nevadí,např. Polsko má z Ruska půlku letectva a nijak nepanikaří jak my.Západní stroje podobné velikosti jsou drahé,takže by výměna opět dopadla tak,že nové techniky by bylo méně..např současných 16 Mi-171 by nahradilo třeba 10 NH-90.
Ono i plánované vyřazení Mi-24 je hloupost,protože nové stroje nebudou dosahovat bojové hodnoty Mi-24.Je do očí bijící,jak naše armáda stále vyřazuje účinnou techniku a nahrazuje ji levnější alternativou,která zdaleka nemá takové výkony jako ta stará technika.Skrýt celý příspěvekKarlos Cena nového MI-17 se pohybuje od 15-18 mil. USD u Black Hawku cena lítá dle verze, počítejme s cca 27 mil. USD. Pokud se nám podaří prodat 16 MI-171 za 160 mil. bude to ...Zobrazit celý příspěvek
Karlos
Cena nového MI-17 se pohybuje od 15-18 mil. USD u Black Hawku cena lítá dle verze, počítejme s cca 27 mil. USD. Pokud se nám podaří prodat 16 MI-171 za 160 mil. bude to úspěch. Nákup 24 Black Hawků (počítám i náhradu za Sokoly a zbylé MI-17) by stál 648 mil. USD odečtem 160 mil. Za nové vrtulníky zaplatíme cca 500 mil USD. Budu se zde opakovat, ale přináší UH-60 nějaké zásadní výhody oproti provozu MI-171? Tyto stroje jsou plně osvědčené a pro naši armádu již modernizované a doba dalšího provozu 15 až 20 let (tuším).Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...