České letectvo má nový „prezidentský" vrtulník

-
3. 12. 2014
-
80 komentářů
-
Komerční sdělení
Jeden ze salonních vrtulníků Mi-8S pro přepravu ústavních činitelů ze stavu 24. základny dopravního letectva v Praze-Kbelích získal nedávno během generální opravy ve státním podniku LOM PRAHA kompletně nový interiér. Bez nadsázky lze říct, že takto luxusně vybavený vrtulník ještě české letectvo nemělo.
Poslední, nejrozsáhlejší etapa modernizace proběhla v návaznosti na předchozí provedené práce, v jejichž rámci vrtulník získal nové navigační a komunikační systémy. Tentokrát bylo cílem prací, prováděných nad rámec standardní generální opravy, prováděné po osmi letech provozu nebo 2000 letových hodinách, vrtulník opatřit mj. novým, vkusným interiérem.
Za účelem proměny „em-íčka" byl zpracován nový koncept, jehož autorkou je Ing. arch. RadmilaIblová. V rámci jeho realizace byla provedena kompletní výměna koberců, čalounění stěn, stropů apřepážek pilotní kabiny i kabiny cestujících. Zároveň byla provedena výměna protihlukové izolace kabiny, která má značný dopad na zvýšení komfortu cestujících za letu.
Ten násobí také na zakázku vyrobená luxusní kožená sedadla cestujících, zatímco v pilotním prostoru byla instalována nová pilotní sedadla od německé firmy Fischer + Entwicklungen.
Luxusní kožená sedadla zpříjemňují cestování. / LOM Praha
Pro větší komfort cestujících byl rozšířen průchod z kabiny cestujících do zadní části vrtulníku. Do vrtulníku bylo rovněž nainstalováno nové chemické WC, jehož horní okraj je ve výšce standardní toalety. Nechybí madlo pro snadné vstávání.
Pozornost byla věnována též vnitřnímu a vnějšímu osvětlení vrtulníku. V kabině cestujících byla světelná tělesa kompletně vyměněna za nová světla vydávající intenzivnější, teplejší světlo. Dále bylo instalováno osvětlení prostoru nad zadními nouzovými odklopnými dveřmi pro umožnění jednoduššího nouzového opuštění vrtulníku ve tmě.
Zvenčí pak byl vrtulník nově osazen dvěma výklopnými a otočnými světlomety pro snadnější orientaci při pohybu na zemi i ve vzduchu během nočních vzletů a přistání. Jejich ovládání je vyvedeno na páky kolektivního řízení.
Vrtulník získal kompletní nový interiér pro cestující. / LOM Praha
Další provedené práce měly preventivní charakter s ohledem na určení vrtulníku k přepravě prezidenta republiky a dalších ústavních činitelů. Byla provedena výměna veškeré kabeláže v motorovém a reduktorovém prostoru a stejně tak výměna hydraulického vedení. Dále byl vrtulník osazen novým systémem signalizace námrazy SO-121.
České letectvo tak konečně disponuje vrtulníkem, jenž umožňuje přepravu nejvyšších představitelů ČR i případných zahraničních návštěv na skutečně důstojné úrovni a s patřičným komfortem.
Související články
Česká armáda modernizuje stíhačky JAS-39 Gripen
Vláda České republiky schválila v polovině března prodloužení pronájmu švédských stíhaček JAS-39 ...
-
16.05.2014
-
9 komentářů
-
Jan Grohmann
REPORTÁŽ: Vrtulníkový guru LOM PRAHA s.p.
LOM PRAHA,s.p., je významný český státní podnik zajišťující kompletní technickou podporu životního ...
-
22.07.2014
-
2 komentářů
-
Jan Grohmann
Tak přísaháme!
Státní svátek 28. října 2014: Na Hradčanském náměstí v Praze se v poledne schyluje ke složení ...
-
30.10.2014
-
36 komentářů
-
Hana Zelená
Česká armáda hledá nové transportní letouny
České ministerstvo obrany plánuje významné posílení přepravních kapacit českého vojenského letectva. ...
-
26.11.2014
-
51 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Ja tedy doufam, ze se vymeni vsechny vrtulniky. Kdyby byli v ACR a MO spravni obchodnici, tak ted je velice dobra doba na prodej pomerne novych Mi171/24, Sokolu a z obdrzenych ...Zobrazit celý příspěvek
Ja tedy doufam, ze se vymeni vsechny vrtulniky.
Kdyby byli v ACR a MO spravni obchodnici, tak ted je velice dobra doba na prodej pomerne novych Mi171/24, Sokolu a z obdrzenych penez financovat nakup novych stroju plus samozrejme mnozstevni sleva diky objednanym kusum. Pokud se bude menit jen Sokol/Mi24, tak to bude zase paskvil, pul vyzbroje z vychodu a pul ze zapadu. Nechapu, ze si ACR/MO a politici porad neuvedomuji kam patrime. Uz vubec nemluvim o nakladech na udrzovani vice druhu techniky. No jsem zvedavy na nabizene typy, hned uvidime jak ACR/MO premysli. Zda jako aeroklub, draha cestovka a zachranka nebo jako armada. Jestli promarni tuhle prilezitost vybudovat moderni vrtulnikove letectvo, tak pak uz navzdy zustane letectvo ACR jen velice nekoncepcni drahy aeroklub coz predvadi ted. Ale mozna je nekde napsano,ze armada neni urcena na boj, nevim.Skrýt celý příspěvekMuž, co zírá na kozy - máte pravdu. Chci říct omlouvám se, ale při zmínce o "důstojné úrovni" v posledním odstavci, jsem si prostě nemohl pomoct...
Muž, co zírá na kozy - máte pravdu. Chci říct omlouvám se, ale při zmínce o "důstojné úrovni" v posledním odstavci, jsem si prostě nemohl pomoct...
Koukám že diskuzí na AN se definitivně zmocnili "novinkáři a idnesáci". Kde jsou ty časy kdy se člověk i z názorů pod článkem dozvěděl lecos zajímavého....
Koukám že diskuzí na AN se definitivně zmocnili "novinkáři a idnesáci". Kde jsou ty časy kdy se člověk i z názorů pod článkem dozvěděl lecos zajímavého....
u nás ale je jeden podnik co má přímo od MILu jako jediný v Evropě dovoleno provádět rozsáhlé opravy apod. tak by třeba mohl i nějak udělat pár níhradních dílu :D
u nás ale je jeden podnik co má přímo od MILu jako jediný v Evropě dovoleno provádět rozsáhlé opravy apod. tak by třeba mohl i nějak udělat pár níhradních dílu :D
Tak obměnu vrtulníků, bude asi jen za Sokoly a MI-24. Modernizované MI-171 se budou nadále provozovat. Náhradní díly z Ruska stále snad proudí, jen je tu riziko, že kvůli sankcím ...Zobrazit celý příspěvek
Tak obměnu vrtulníků, bude asi jen za Sokoly a MI-24. Modernizované MI-171 se budou nadále provozovat. Náhradní díly z Ruska stále snad proudí, jen je tu riziko, že kvůli sankcím může Rusko odpovědět sankcemi k náhradním dílům. Což se mi prozatím zdá málo pravděpodobné, ale může být. Armádu pálí daleko zásadnější problémy než obměna středních vrtulníků. I když by bylo pěkné mít moderní vrtulníky, tak ještě čas náhrady nenastal. Pokud se armáda rozhodne komplet vyřadit vrtulníky řady MI, tak to bude jen politické rozhodnutí než technické.Skrýt celý příspěvek
Oleg: Hlava státu ujde, určitě lepší, než černohorák štvoucí nevzdělanou a zpohodlnělou mládež do války. Jinak onehdá jsem taky navrhoval v německu interiery letadel. Od ...Zobrazit celý příspěvek
Oleg:
Hlava státu ujde, určitě lepší, než černohorák štvoucí nevzdělanou a zpohodlnělou mládež do války.
Jinak onehdá jsem taky navrhoval v německu interiery letadel. Od menších "byznys jetů" až po JumboJety pro šejky - to byly takové létající hotely / zámky s přijímacími sály a ložnicemi ala tisíc a jedna noc. Dělal jsem i 737 pro Putina. To bylo akorát v srpnu, když se potopil Kursk. Říkali jsme mu tedy "Kaputin". Co srandy jsme si užili na jeho vroubek.
Každopádně tenhle interier je střízlivý a dostatečně důstojný. Pokud v tom není předražená levá, tak je to ok.Skrýt celý příspěvekJinak vsechny vrtulniky Mi stoji na zemi sikmo, je to dano konstrukci podvozku. Proto se do nich musi nastupovat po schudkach, coz je v boji velice prakticke. W3 Sokol se nemel ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak vsechny vrtulniky Mi stoji na zemi sikmo, je to dano konstrukci podvozku. Proto se do nich musi nastupovat po schudkach, coz je v boji velice prakticke. W3 Sokol se nemel nikdy kupovat a mel by se co nejrychleji prodat, nejlepe za cenu 10 - stihacek. To byl obchod.Skrýt celý příspěvek
Opraveny je to pekne, ale opravdu tahle republika "450x350km" nepotrebuje takove vrtulniky pro nikoho. Ale asi to nedochazi ani armade, natoz politikum. Ti to ostatne ukazuji nyni ...Zobrazit celý příspěvek
Opraveny je to pekne, ale opravdu tahle republika "450x350km" nepotrebuje takove vrtulniky pro nikoho. Ale asi to nedochazi ani armade, natoz politikum. Ti to ostatne ukazuji nyni lhanim o svych platech. Jinak bude jedine dobre, pokud se konecne zbavime ruskych vrtulniku a pokrocime dal. Zajimave dva clanky jsou na army.cz, jedna konference o vyzbrojovani a druha o vrtulnicich. Panove se radi a vysledky absolutne o nicem. Zajimave je se podivat, kdo se techto konferenci neucastni, protoze v techto zemi neco delaji a ne jen o tom mluvi.Skrýt celý příspěvek
Přijde mi to jako podivný krok vzhledem k tomu, že armáda se chce zbavit příbuzných Mi-171 ( téměř nových) s poukazem na neochotu Ruska dodávat náhradní díly
Přijde mi to jako podivný krok vzhledem k tomu, že armáda se chce zbavit příbuzných Mi-171 ( téměř nových) s poukazem na neochotu Ruska dodávat náhradní díly
Heh, nejlíp investovaný prachy. Nalákat na hezký sedačky, vzletět a pak to nabořit nejlépe do Blaníku pokud možno s co největším počtem ústavních činitelů, podle hesla postřílej je ...Zobrazit celý příspěvek
Heh, nejlíp investovaný prachy. Nalákat na hezký sedačky, vzletět a pak to nabořit nejlépe do Blaníku pokud možno s co největším počtem ústavních činitelů, podle hesla postřílej je všechny, Bůh už si to přebere.Skrýt celý příspěvek
...ó jé, už ty krásné sedačky vidím propálené típnutým vajglem, polité pivem a omastkem z vuřta a vůbec zaneřáděné nějakými průvodními jevy zákeřných viróz... Tak hlavně aby ...Zobrazit celý příspěvek
...ó jé, už ty krásné sedačky vidím propálené típnutým vajglem, polité pivem a omastkem z vuřta a vůbec zaneřáděné nějakými průvodními jevy zákeřných viróz...
Tak hlavně aby nedopadl jako 0829.
Když vidím ty "fórové" dozadu nakloněné nohy sedaček - to pravděpodobně slouží i k absorpci dopadové energie při nějakém žuchu (jako právě u 0829 s Remkem a Cernanem)?Skrýt celý příspěvekProti sesterskému 834 (http://technet.idnes.cz/foto.a... to je docela posun, teď už "jen" zbývá mít i důstojnou hlavu státu...
Proti sesterskému 834 (http://technet.idnes.cz/foto.a... to je docela posun, teď už "jen" zbývá mít i důstojnou hlavu státu...
Načítám diskuzi...