České letouny L 410 pro ruské speciální jednotky

L 410 ruského letectva na moskevské výstavě MAKS 2011; větší foto / Aleksandr Medvedev; GFDL

Česká společnost Aircraft Industries dodá ruské armádě 18 turbovrtulových dopravních letadel L 410. O kontraktu informoval náměstek ministra obrany pro vyzbrojováni Jurij Borisov při návštěvě Uralského závodu civilního letectví (UZGA) v Jekatěrinburgu.

Dopravní letouny L 410 jsou v Rusku velmi oblíbené. Ostatně většinový podíl akcií Aircraft Industries v roce 2008 koupila ruská Uralská hornicko-metalurgická společnost (UGMK). Od roku 2013 je UGMK 100% vlastníkem české firmy.

 

 

Letouny L 410 pro ruský trh budou od příštího roku sestavovány a lakovány v nové montážní hale UZGA, která patří UGMK. Komponenty i motory bude dodávat Aircraft Industries, ale spekuluje se o 100% lokalizaci výroby, včetně použití motorů ruské výroby.

 

Česká firma měla podle ruské tiskové agentury TASS dodat do Ruska v roce 2016 devět L 410 a v letošním roce 11 kusů. Samotné ruské letectvo aktivně provozuje 29 letadel L 410 a oficiálně 70 českých letadel je uloženo ve skladech.

 

Ve stejném článku TASS je uvedena statistika nehodovosti L 410, která sice přímo nesouvisí s tématem článku, ale je nepochybně zajímavá – celkově bylo vyrobeno přes 1200 letounů L 410, z toho 862 bylo dodáno do Sovětského svazu. Ztraceno bylo nejméně 117 L 410 a při 106 katastrofách bylo zabito více než 420 lidí.

 

Oblíbenost L 410 v Rusku dokazuje nejnovější objednávka 18 letadel L 410 pro ruské letectvo. Letadla vzniknou v nové montážní hale UZGA, kde stroje získají speciální výbavu pro provoz v náročných klimatických podmínkách. Není ale jasné, zda půjde o letouny L 410 UVP-E20 nebo novější L 410 NG s výkonnějšími motory (viz dále).

 

„Máme pevný kontrakt na 18 letounů. Modifikaci pro přistávání na vodě a na sněhu plánujeme využít i pro potřeby sil speciálních operací,“ uvedl náměstek Borisov. Podle Borisova letouny obdrží plováky pro přistávání na sněhu a vodě. Samozřejmě kvůli nasazení v armádě L 410 získají ruskou avioniku a elektronické/komunikační systémy. Přesný seznam uprav ale není znám.

 

Objednané letouny L 410 mají být využívány především pro převoz ruských speciálních jednotek v obtížných klimatických podmínkách. Lze si tedy dovtípit, že L 410 poslouží zejména k přepravě speciálních sil za polárním kruhem v Arktidě.

 

Aircraft Industries nabízí dvě verze L 410 – L 410 UVP-E20 a L 410 NG. Verze L 410 UVP-E20 je schopna přepravit až 19 cestujících cestovní rychlostí 398 km/h na maximální vzdálenost 1520 km (včetně 45 min dlouhé rezervy). Letoun pohání turbovrtulový motor GE H80-200 o maximálním výkonu 597 kW.

 


 410 NG

 

GE H80-200 vycházejí z několik desítek let starých československých motorů Walter M601. V roce 2008 koupil výrobce motorů Walter M601, pražskou Walter Engines, americký gigant General Electric a přejměnoval ji na GE Aviation. Po vstupu GE do firmy započal vývoj nové pohonné jednotky založené na Walter M601. GE pro vývoj poskytla nejnovější materiály a nejmodernější techniku trojrozměrné aerodynamické konstrukce.

 

Pohonná jednotka dokáže pracovat v rozmezí -50 až +50 °C a také ve velkých nadmořských výškách. Ostatně v roce 2014 letoun L 410 UVP-E20 přistál s novými motory na nepálském vysokohorském letišti Lukla. Letiště se nachází v nadmořské výšce 2860 m. Letištní dráha má délku 460 m a její sklon je 12°. Ostatně označení UVP je ruskou zkratkou pro krátký vzlet a přistání; anglicky STOL).

 

Nejnovější letoun L 410 NG s motory GE H85-200 o maximálním výkonu 635 kW má schopnost dopravit 19 pasažérů na vzdálenost až 2700 km (+ 45 min). L 410 NG dosáhne cestovní rychlosti 417 km/h a má modernizovanou pilotní kabinu technologií Glass Cockpit (G3000) od společnosti Garmin.

 

Ruská firma UZGA mimo jiné dodala ruské armádě také drony Forpost, ruskou verzi izraelského bezpilotního letounu Searcher Mk II. Jako jediný ruský bezpilotní letoun má schopnosti MALE (Medium-Altitude Long-Endurance), tedy střední operační výšku a dlouhou vytrvalost. Výroba dronu Forpost je postupně zcela lokalizovaná (do roku 2019) v UZGA.

 

UZGA je jedním z největších ruských leteckých podniků Ruské federace. Kromě oprav letecké techniky firma vyrábí/montuje několik typů letadel/vrtulníků, kromě dronu Forprsot a L 410 také lehké turborvrtulové letouny rakouského původu DA 42 a americké vrtulníky Bell 407. UZGA dodal na ruský trh již 30 vrtulníků Bell 407.

 

Zdroj: TASS, Russian planes

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruské bezpilotní letouny na syrském bojišti

Během války s Gruzií v roce 2008 ruské jednotky využívaly jen několik primitivních, těžkopádných a ...

Ruské letadlové lodě: Vojenská nutnost nebo drahý rozmar?

Státní výzkumné středisko Alexeje Nikolajeviče Krylova na veletrhu Armija 2015 představilo model ...

Ruské stíhačky Su-57 s nejnovějšími motory Izdělije 30

Minulý týden ruský výrobce Suchoj, člen Sjednocené letecké korporace (OAK), začal s leteckými testy ...

Barguzin: Rusko jaderný vlak pro konec světa nepostaví

Podle ruského deníku Rossijskaja gazeta ruské ministerstvo obrany definitivně zamítlo stavbu ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Jirka_Zlín
    08:54 05.12.2018

    Možná bude mít nakonec i většího bratříčka ve výrobě, po 30 ...Zobrazit celý příspěvek

    Možná bude mít nakonec i většího bratříčka ve výrobě, po 30 letech.../L-610/

    https://zlin.idnes.cz/l-610-le... Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      10:58 05.12.2018

      Škoda, že je zatiaľ pre verejnosť dosť nejasné, koľko z toho presne kvapne Kunoviciam. Snaha Rusov nebyť závislí od zahraničných dodávok je samozrejme pochopiteľná, no prinajmenšom ...Zobrazit celý příspěvek

      Škoda, že je zatiaľ pre verejnosť dosť nejasné, koľko z toho presne kvapne Kunoviciam. Snaha Rusov nebyť závislí od zahraničných dodávok je samozrejme pochopiteľná, no prinajmenšom v dodávkach pre zahraničných záujemcov by mohli popustiť.Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    08:39 11.01.2018

    ...nechápu ty emoce, stejně si to rus postaví a dodá sám. Zbytečný vzruch.

    ...nechápu ty emoce, stejně si to rus postaví a dodá sám. Zbytečný vzruch.

  • kazd
    15:40 04.01.2018

    jsem fascinován jak si tu několik stránek nadáváte, aniž by si kdokoli ty dokumenty našel. Odkaz Starlight na MPO je sice funkční, nicméně naši skvělí úředníci by do něj musli ...Zobrazit celý příspěvek

    jsem fascinován jak si tu několik stránek nadáváte, aniž by si kdokoli ty dokumenty našel.
    Odkaz Starlight na MPO je sice funkční, nicméně naši skvělí úředníci by do něj musli zapracovat opravu textu nařízení EU
    ---------------
    OPRAVY Oprava nařízení Rady (EU) č. 833/2014
    místo: „Jsou-li koncovým uživatelem ruské vojenské síly, považuje se veškeré jim dodávané zboží a technologie za zboží a technologie dvojího užití určené pro vojenské použití“,
    má být:
    „Jsou-li koncovým uživatelem ruské vojenské síly, považuje se veškeré jim dodávané zboží a technologie dvojího užití za zboží a technologie dvojího užití určené pro vojenské použití“.
    ----------
    takže dokud někdo jednoznačně neklasifikuje L410 jako zboží dvojího určení a nedokáže dodávku ruským vojenským silám, je vše OKSkrýt celý příspěvek

  • semtam
    12:18 02.01.2018

    KOLT Dobře já ustupuju. Starlight má ve všem pravdu. Let je neperspektivní firma, která přišla na trh pozdě a její ustálení se na ruském trhu je fatální omyl. Její snaha se ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT

    Dobře já ustupuju. Starlight má ve všem pravdu. Let je neperspektivní firma, která přišla na trh pozdě a její ustálení se na ruském trhu je fatální omyl. Její snaha se prosadit v Jihovýchodní Asii i přes počáteční úspěchy v podobě Nepálu, Bangladéše a v minulém roce Indonésie je k ničemu, protože byl zabit král českého exportu. A hlavně měla se zajímat o pro ni těžko dostupný severoamerický trh.

    Její export mimo Rusko po odchodu Pamca klesl, dále firma od roku 2014 kryje koncové zákazníky. Český stát by měl zamezit prodej všech L-410 do Ruska a tím významně poškodit český letecký průmysl, atd.

    Jinak smekám před Starlightem, že mi věnoval čas a poučil mě o neefektivnosti českého leteckého průmyslu a vysvětlil mi celou problematiku, bez něj bych žil v domnění, že je vše jinak.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    09:37 02.01.2018

    Starlight, jestli můžu doporučit, vykašlete se na to.

    Starlight, jestli můžu doporučit, vykašlete se na to.

  • semtam
    03:34 02.01.2018

    Starlight Sériová výroba začala od roku 2006. V roce 2010 se již jelo komplet z nových částí. O ano, jak nepřesné :) Jinak jsem našel ve tvých komentářích, že L-410 se nechytá ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight

    Sériová výroba začala od roku 2006. V roce 2010 se již jelo komplet z nových částí. O ano, jak nepřesné :)
    Jinak jsem našel ve tvých komentářích, že L-410 se nechytá na lukrativní severoamerický trh. No, pokud by jsi byl odborník, což nejsi. Tak by jsi věděl, že AI hledá zákazníky v Jihovýchodní Asii, kde roste poptávka po regionálních letadlech. Jako první vlaštovky jsou objednávky z Nepálu (mimo jiné uživatel DHC-6 :) a Bangladéše. L-410 nikdy necílil na severoamerický trh.

    A docela mě překvapilo, jak na L-410 házíš v tom komentáři špínu, že je pozdě, že na trhu jsou daleko lepší emerické (kanadské) letadla jako DHC-6 a vyrobili jich od roku 2007 125 kusů. Brouku, L-410 se od roku 2006 do roku 2016 podalo 89 kusů a to není nijak vzdálená hodnota.

    Manipulátor jak svině. Tak tu máme další tvé mystérium. Styď se!!!Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    01:35 02.01.2018

    Starlight Vychladni, meleš pitominy. Neboj, diskuzi mám pročtenou a proto jsem tě také usvědčil z kravin. Ty se tu teď snažíš tragikomicky dokázat jak velký si odborník. Ne to ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight

    Vychladni, meleš pitominy. Neboj, diskuzi mám pročtenou a proto jsem tě také usvědčil z kravin. Ty se tu teď snažíš tragikomicky dokázat jak velký si odborník. Ne to opravdu nejsi. Spíš jsi si dokázal to, že si vymýšlíš a fabuluješ.

    Nyní si se upnul k kusové výrobě. Nikde tu nepadlo, že Let přestal existovat a ohledně kusové výroby, která se často montovala (!) ze skladových zásob s nepravidelným a nejistým odběrem se o nějaké skutečně sériové výrobě mluvit nedá (nepleť si to se sériovým číslem). Proto to také s Letem bylo tak nahnuté.

    Tak se ptám, v čem je problém? Problém je v tom, že si byl nachytanej na švestkách a nemůžeš to rozdejchat.

    Ještě prosím napiš něco o Letu a nejlíp ať je to dlouhé. Možná nás příště úspěšně oblbneš a budeme žrát tvoje mystéria.

    Pokud tě to zajímá, opravdu vařím z vody a ani ji nesolím.Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    00:52 02.01.2018

    @semtam Ale my se tu už skutečně delší dobu bavíme o pitomostech, respektive o tobě. Já se jen bavím tím, jak pokaždé uhýbáš a uhýbáš ze svých neznalostí a vaříš z vody. A ještě ...Zobrazit celý příspěvek

    @semtam

    Ale my se tu už skutečně delší dobu bavíme o pitomostech, respektive o tobě. Já se jen bavím tím, jak pokaždé uhýbáš a uhýbáš ze svých neznalostí a vaříš z vody. A ještě k tomu máš ještě spousty rádoby vtipných komentářů.

    Další příklad, kolikátý už? Napíšeš „Jeho výroba zanikla a obnovila se až v roce 2006“. Tak ti uvedu konkrétní příklad, kde se uvádí, že v roce 2002 prodalyi 6 letounů a že tedy výroba nezanikla. Co uděláš? Novou do té doby pro tebe naprosto neznámou informaci zapracuješ do nové verze, která zní: „Výroba jako taková začala od roku 2006. Před tím to ani výroba nebyla, ale spíše montáž.“ Pominuli, že terminologicky začínáš vymýšlet ptákoviny typu, že montáž není výroba, tak je to opět špatně.

    Tehdejší nový majitel PAMCO, který výrobu znovu rozjel (stála díky konkursnímu řízení a změně vlastníka) už v roce 2005 pokračoval výrobně ve stejném procesu jako předtím. Potřeboval totiž dodat letadla, které měli nekontrahovány. Proto také tu firmy odkoupili a začali na ni makat. Na ty tvoje ptákoviny montáže vs. výroba neměli čas ani peníze. Teprve okolo roku 2010 už začala plnohodnotná výroba nové výrobní série a tedy i došlo i na obnovení výroby řady dílů, které před tím byly ještě skladem. To jsem tu už v diskusi psal, takže kdybys dával pozor, tak by ses něco nového dozvěděl a mohl sis ušetřit další chybu.

    Nechceš ty L-410 a obecně letecký průmysl už nechat být? Už několik dní visíš na tomto článku, a stále ti toto téma nejde.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    23:53 01.01.2018

    Starlight Zamysli se co píšeš. Kusová výroba ze skladových dílů je pěkná, ale o ničem. Nikde tu nezaznělo, že Let přestal existovat. Výroba jako taková začala od roku 2006. Před ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight

    Zamysli se co píšeš. Kusová výroba ze skladových dílů je pěkná, ale o ničem. Nikde tu nezaznělo, že Let přestal existovat. Výroba jako taková začala od roku 2006. Před tím to ani výroba nebyla, ale spíše montáž. Samozřejmě očekávám, že začneš trojčit a psát, jaké nové díly se pro kusovou výrobu objednávali...

    Určitě hlavním viníkem je český stát. Jak s ním hospodařil a komu ho prodal a ta sága pokračovala. Investor v podobě níže jmenované americké firmy zklamal tím, že nepřinesl do firmy patřičný kapitál a navíc chtěl ať Let vyrábí díly pro neperspektivní letadlo. A málem se mu povedlo pohřbít Let jako Terex Tatru. No a v Letu na americkou firmu vzpomínají jen v dobrém slova smyslu. (samozřejmě je to blbost, vidí ji jako firmu, která jim jen přitížila).
    Let vlastně ani nefungoval (já vím kusová výroba). Z toho jsme byli všichni unešeni, jak nám ty kšety jdou.

    Už se bavíme o pitomostech. Nemáš argumenty, chytáš se slov a neúspěšně měníš význam vět.
    A hlavně není to poprvé. Přebujelé ego je špatná věc...Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    23:11 01.01.2018

    @semtam Raději hned opravím tvé výklady historie našeho leteckého průmyslu. Výroba a prodeje L-410 zcela nikdy nezanikla a v kusových množstvích různě pokračovala, byť pomalým ...Zobrazit celý příspěvek

    @semtam

    Raději hned opravím tvé výklady historie našeho leteckého průmyslu. Výroba a prodeje L-410 zcela nikdy nezanikla a v kusových množstvích různě pokračovala, byť pomalým tempem, třeba i ze sestav a dílů, které byly vyrobeny dříve na sklad. Nebo repasí letadel vyrobených a neprodaných v 90. letech. Let Kunovice (bez ohledu na název) neměl nikdy nulový počet zaměstnanců. pořád tam byli stovky pracovníků. Jen bohužel z tohoto období nejsou přesná čísla o prodejích. Ty dává až současný podnik Aircraft Industries a.s.

    V tomto starším článku (https://www.euro.cz/byznys/let... máš pěkně shrnuto, jak byl českým státem vlastněný Let zadlužen několika miliardami ještě před privatizací koncem 90. let, jak nedopadlo období americké od dubna 1998 do října 2000, jak pak nedopadlo ani české vlastnictví Zlinem/Moravanem od srpna 2001 do 2004/2005. Tak co, kdo za to všechno může?Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    22:42 01.01.2018

    Starlight Co je nepochopitelné na větě: český export letecké techniky se v 90. letech prakticky zastavil. L-39 se vyrobil od 70. let po 80. léta v počtu cca 2700-2800 kusů. V ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight

    Co je nepochopitelné na větě: český export letecké techniky se v 90. letech prakticky zastavil.

    L-39 se vyrobil od 70. let po 80. léta v počtu cca 2700-2800 kusů. V 90. letech 112 (včetně L-59) a pak vyjma L-159 si významnější obchod nepamatuji.

    L-410 se od 70. let po 80. léta vyrobil v počtu cca 1200 kusů. Což vychází v průměru na 60 letadel ročně. Jeho výroba zanikla a obnovila se až v roce 2006.

    Myslím, že drtivý propad exportu je zřejmý. Ale klidně uznám, že jsem měl napsat místo slova prakticky téměř, aby to bylo přesnější. Chytáš se blbostí.

    Nic tady neměním, jen jsem upozornil na tvé mystifikace. Já za to nemohu, že si vymýšlíš a nedokážeš uznat svoji chybu.

    Jasně a opakovaně jsem vše popsal v diskuzi.Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    22:18 01.01.2018

    @semtam S tebou se nemá cenu bavit. Nejdříve napíšeš „český export letecké techniky se v 90. letech prakticky zastavil“. Já ti uvedu konkrétní příklad (přesně 114 příkladů) v ...Zobrazit celý příspěvek

    @semtam

    S tebou se nemá cenu bavit. Nejdříve napíšeš „český export letecké techniky se v 90. letech prakticky zastavil“. Já ti uvedu konkrétní příklad (přesně 114 příkladů) v čem se mýlíš. Následně napíšeš „významný propad českého leteckého exportu v 90. letech“.

    Tak si to konečně ujasni, co chceš napsat. Měníš si tady svoje věty s každým příspěvkem. Buď konsistentní. Toto dělají malé děti nebo lidé, kteří už neví kudy kam. Co si vybereš?Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    20:11 01.01.2018

    Starlight Chápu, že meleš z posledního. Pokud nevidíš významný propad českého leteckého exportu v 90.letech, tak asi žiješ v jiné dimenzi. Navíc z Egypta nás poté vytlačil ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight

    Chápu, že meleš z posledního. Pokud nevidíš významný propad českého leteckého exportu v 90.letech, tak asi žiješ v jiné dimenzi. Navíc z Egypta nás poté vytlačil čínský K-8. Pro L-410 (L-610) 90. léta znamenala drastický dopad táhnoucí se do roku 2005 a ve velké míře zapříčiněný americkým majitelem.

    Ohledně toho, že by L-410 změnil status na dvojí určení je sice možné, ale málo pravděpodobné. Navíc by to asi opět čelilo žalobě výrobce L-410.
    A za další je to proti českým zájmům.Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    19:52 01.01.2018

    @semtam Nechci ti tady dále kazit tebou používaná data, ale český letecký průmysl v 90. letech docela slušně exportoval. Let Kunovice a Morovan/Zlin nevím, ale Aero minimálně ...Zobrazit celý příspěvek

    @semtam

    Nechci ti tady dále kazit tebou používaná data, ale český letecký průmysl v 90. letech docela slušně exportoval. Let Kunovice a Morovan/Zlin nevím, ale Aero minimálně vyvezlo: 60 kusů L-59 (Egypt, Tunis), 40 x L-39ZA/ART (Thajsko), 2 x L-39ZA (Litva), 12 x L-39C (Jemen).

    Neřeš za AI, zda si něco při exportu do Ruska uhlídají nebo ne. Je to česká firma a platí pro ni české zákony. Pokud bude oprávněné podezření z jejich porušení, je reakce v pravomocích (ba přímo povinnostech) institucí českého státu. Nemusí nutně dojít na moc soudní. Pokud by měl státpocit, že příliš mnoho civilních L-410 končí v rukou vojáků, může například letoun přeřadit do kategorie zboží dvojího použití a pak každý vývoz bude vyžadovat souhlas státních institucí.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    18:11 01.01.2018

    Starlight Problém je ten, že žádný pokles zákazníků se nekoná. AI vyrábí nová letadla prakticky od roku 2006 a jejich prodej mimo Rusko je v rozmezí 3-4 strojů. I odkazovaná ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight

    Problém je ten, že žádný pokles zákazníků se nekoná. AI vyrábí nová letadla prakticky od roku 2006 a jejich prodej mimo Rusko je v rozmezí 3-4 strojů. I odkazovaná "ztráta" v podobě Alžírska neplatí protože Alžírsko obdrželo v roce 2015 L-410. Bohužel český export letecké techniky se v 90. letech prakticky zastavil, kontakty byli hlavně ztraceny kvůli neexportu. To jsou skutečná data.

    Významná ztráta kontaktů neplatí pro AI, ale pro firmu Pamco. AI se počet zákazníků mimo Rusko nesnížil jak tvrdíte, je dlouhodobě konstantní (samozřejmě s meziročními výkyvy v jednotkách kusů). Navíc díky celkovému prodeji vznikl L-410 NG.

    Klíčový pro existenci AI je ruský trh, který dosud zaručuje (dlouhodobě) více než dvojnásobný odběr L-410.

    Znovu, letadla objednaná či dohodnutá před 12.9.2014 se sankce na vojenského uživatele nevztahují. Proto upozorňuji, že když operujete s letadly dodávanými od roku 2014 a snažíte se pokoutným způsobem "dokázat" jak AI mlží vůči koncovému zákazníkovi, tak vás mohu ubezpečit, že smlouvy či dohody se uzavírají dlouho předem, ale to sám přeci víte...
    A k novým objednávkám do RF jen poznamenávám, že pro AI je prakticky nemožné uhlídat koncového zákazníka. AI patří 100% firmě UGMK. Letadla jsou/budou montována v RF. Dále na ruském trhu existují prodejci.Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    17:26 01.01.2018

    @semtam Opakovaně tady neustále publikuješ opak pravdy a očerňuješ moje jméno. A ještě neumíš číst. Copak jsem asi publikoval dne 26.12.2017 v 15:22? Cituji „… sankce vůči ...Zobrazit celý příspěvek

    @semtam

    Opakovaně tady neustále publikuješ opak pravdy a očerňuješ moje jméno. A ještě neumíš číst. Copak jsem asi publikoval dne 26.12.2017 v 15:22? Cituji „… sankce vůči Rusku…Plné znění a výklad lze nalézt zde: https://www.mpo.cz/dokument405... Ne, tento pokus ti opět nevyšel.

    Mám podle tónů tvým novým příspěvkům rozumět tak, že podle tebe letouny L-410 dodané v roce 2017 do Ruska, byly objednány před létem 2014. Máš tebou tolik oblíbené důkazy, že tomu tak bylo? Máš vůbec nějaké důkazy, kdo je vlastně koncový uživatel těch diskutovaných letounů?

    Nechceš jít dělat něco užitečného? Svůj zadaný úkol jsi už splnil, ne? Že nemáš rád sankce proti Rusku, už všem došlo.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    16:40 01.01.2018

    KOLT Na vašem místě bych trochu přibrzdil. A hlavně o jakých pitomostech to píšete. Spíš jste se asi v diskuzi ztratil. Pro vás uvedu pár klíčových bodů. Let po roce 89 ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT

    Na vašem místě bych trochu přibrzdil. A hlavně o jakých pitomostech to píšete. Spíš jste se asi v diskuzi ztratil. Pro vás uvedu pár klíčových bodů.

    Let po roce 89 jakožto státní firma byl privatizován. Novým vlastníkem Letu se stala v roce 1998 americká firma Ayres Corporation. Bohužel tato firma zklamala. Nepřinesla do Letu kapitál. Pro L-610 to znamenalo, že nebyli peníze pro příslušnou certifikaci a prodej L-410 se prakticky zastavil. V roce 2005 kupuje Let česká firma Pamco INT a přejmenovává Let na firmu Aircraft Industries (AI). Let (AI) prodělává rozsáhlou rekonstrukci a je dělán rozsáhlý marketingový průzkum trhu. AI získává první zakázky pro repasované L-410 a na nové stroje.
    V roce 2008 přijímá firma Pamco nabídku od zahraničního investora (opak co píše Starlight) a firmu s 51% podílem kupuje ruská firma UGMK. Počet zaměstnanců se v té době zvyšuje o 1/4 oproti minulému roku. V roce 2012 se UGMK stává 100% vlastníkem.

    Je zázrak, že se firmě Pamco podařilo po cca 20 letech znovu rozjet výrobu L-410. Nový ruský majitel se postaral o zvýšení zakázek v Rusku a společně s ČEB hledají nové zákazníky po celém světě. Pokud víte jak získat více zákazníků mimo Rusko, tak vám garantuji, že vás u AI nebo ČEB zaměstnají.

    https://www.mmspektrum.com/cla...

    Osočování není na místě, Starlight měl možnost doložit svá tvrzení a případně je i změnit. Hned bylo jasné, že co tvrdí je nereálné, protože AI byla s letadly L-410 v začátcích a nový zákazníci se teprve hledali. A jeho investigativní žurnalistika krachla, když zapomněl, že na objednávky a dohody před 12.9.2014 se sankce nevztahují.

    https://www.mpo.cz/dokument405... cituji: Stanovenými zákazy není dotčeno plnění smluv nebo dohod uzavřených přede dnem 12. září 2014 ani poskytování pomoci nezbytné pro údržbu a bezpečnost stávajících kapacit v Unii.

    Za další ohledně sankcí na nová letadla po roce 2014 zmiňuji na začátku diskuze, že není prakticky v silách českého státu uhlídat koncového zákazníka L-410 bez toho aby zakázal jeho komplet vývoz do Ruska (nyní dodáván, že by navíc mohl čelit i žalobě). Samozřejmě Starlightovi to nebrání, aby nadále osočoval, že nechápu sankce.

    Myslím, že je více než jasné, že Starlight nás mystifikoval a využíval smyšlené argumenty a ani po jejich vyvrácení se je nesnažil změnit. Tím pádem se mi Starlight jeví jako velmi nedůvěryhodná osoba.Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    16:37 01.01.2018

    @semtam Zatím tu diskuzi vedeš jako nikdo jiný. Opakovaně mě obviníš, že si vymýšlím, lžu, manipuluji a urážím. A co je nejlepší, tak se po těchto tvých slovech mám ještě sám ...Zobrazit celý příspěvek

    @semtam

    Zatím tu diskuzi vedeš jako nikdo jiný. Opakovaně mě obviníš, že si vymýšlím, lžu, manipuluji a urážím. A co je nejlepší, tak se po těchto tvých slovech mám ještě sám obhájit a předložit důkazy. Sice si pleteš strany, kdo má při obviněný co dokazovat, ale budiž. Budeme v této konverzaci pokračovat.

    Já napíšu, že „Personální likvidací Pamca ale také AI přišlo o své nejlepší kontakty mimo Rusko“. Zde zdůrazním slova „kontakty“.

    Ty napíšeš toto: 31.12.2017 Čas: 22:11 „Pointa je v tom, že AI o žádné klíčové či "hlavní" odběratele mimo Rusko nepřišel. Prostě sis to vymyslel nebo dolož z čeho si čerpal, ať se pobavíme. Proti tvému tvrzení jsou jasným důkazem prodejnost L-410 mimo Rusko. A to je hmatatelné. Pokud si stále myslíš, že L-410 ztratil významné zákazníky, tak si to mysli. Ale je to blbost“

    Tvůj problém je, že stále neumíš číst nebo nechceš rozumět napsanému. Já píšu „kontakty“ a ty stále opakuješ slovo „zákazník“. Ne, není to samé. Nevím, co děláš, ani kolik je ti let, ale pokud nevidíš ten rozdíl, tak následující řádky asi možná opět nepochopíš.

    Klíčem ke kontaktům Pamca byly právě osoby společníků. Ušetřím ti práci a dám sem pár veřejně dostupných nápověd. Hlavní společník:

    https://www.lidovky.cz/bratr-s...

    https://ekonom.ihned.cz/c1-536...

    Titulek „král českých zbrojařů“ by ti měl stačit. Pokud se ale začteš dál, tak zjistíš, že tento člověk (a jeho firma) byl největším českým exportérem české letecké techniky v minulém desetiletí. Byl to právě tento český miliardář, který do AI přitáhnul UGMK. Jeho majitel je 22. největší ruský oligarcha, dolarový miliardář, mimo jiné spoluvlastník UZGA a těžko by jednal s někým, kdo není „boss“.

    Další společník (a je tam dost o prodejích L-410): https://www.euro.cz/byznys/dob... .

    Společnici v Pamcu řídili a sami byli nejlepšími kontakty pro tuto rozvětvenou větev teritoriálních kontaktů: http://www.pamco.cz/cs/teritor... .

    Jejich postupnou fyzickou likvidací došlo k nenahraditelné ztrátě desetiletí budovaných osobních vazeb s mocnými i méně mocnými tohoto světa, neboli to jsou ty kontakty. Už jsem tu dával hrubou tabulku zákazníků AI. Z ní je vše kromě tebe snad zřejmé, že tragické události v letech 2008 a zejména 2011 měly následně dopad i na prodeje letounů L-410 mimo Rusko. Po roce 2011 je to postupně s každým dalším rokem více patrné.

    A než mě opět ze své absolutní neznalosti problematiky obviníš z něčeho nekalého, tak raději připomenu, že vyjednávání prodeje nějakou chvíli trvá, po objednání se letoun vyrábí (pokud je předvyrobeno, tak to může být do 9 měsíců nebo i méně). Někteří zákazníci navíc své objednávky na více letadel časově vroztáhnou do více fiskálních let z rozpočtových důvodů. A někteří se prostě jen vracejí a doobjednávají další stejný letoun do své flotily. Jinými slovy v každém uzavřeném obchodě může být určitá časová setrvačnost. Jen si dej práci a projeď si jejich některé obchodní případy. Překvapivě je toho dost dostupného.

    Protože si ale fascinován slovem ztráta zákazníka (= ztratit stávajícího zákazníka), tak i to se bohužel v poslední době údajně stalo. Už to ale nemá nic společného s předmětem společníků Pamca. V roce 2014 jihoafrická letecká společnost Solenta Aviation odebrala 4 nové letouny L-410UVP-E20, které provozovala různě po Africe. Nebyla ale s nimi prý pro jejich technické problémy spokojená a tak se jich už prý zbavuje. A to údajně původně plánovala koupit až 14 letounů.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    10:15 01.01.2018

    Luky, souhlasím s vámi v tom, že by byla škoda, kdyby AI jakožto firma produkující výrobky s vysokou přidanou hodnotou, zkrachovala. Problém je, že pokud se jakákoliv společnost ...Zobrazit celý příspěvek

    Luky, souhlasím s vámi v tom, že by byla škoda, kdyby AI jakožto firma produkující výrobky s vysokou přidanou hodnotou, zkrachovala. Problém je, že pokud se jakákoliv společnost zaměří především na trh státu, který nás sám označuje jako svého hlavního potenciálního nepřítele, musí počítat s tím, že na to může dojet. Zvlášť v tak citlivé oblasti jako je letectví. Za sebe musím říct, že bych byl raději, kdyby AI vlastnil někdo jiný než ruská společnost, protože by se pravděpodobně snažil více diversifikovat trhy.
    Vaše antiamerické výlevy raději nekomentuji...


    semtam, s ohledem na to, kolik jste tu napsal pitomostí a osočování, se nemůžete divit...Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    22:12 31.12.2017

    Wou nedopíšu ani koment a hned se lajkuje jak o závod. Bravo :)

    Wou nedopíšu ani koment a hned se lajkuje jak o závod. Bravo :)

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 5