Českem projede konvoj obrněných vozidel Stryker

Foto: Kolona Strykerů a doprovodných vozidel v Německu; větší foto / U.S. Army
Kolona Strykerů a doprovodných vozidel v Německu; ilustrační foto, větší foto / U.S. Army

Průjezd celkově 516 amerických vojáků v obrněných transportérech Stryker a doprovodných vozidlech přes české území schválila na svém pondělím zasedání vláda České republiky. Učinila tak v souladu s článkem 43 Ústavy ČR. Konvoj putující z cvičení v Estonsku překročí území na hranicích s Polskem. Podle ministra obrany Stropnického se jedná o "důkaz alianční jednoty a to nejmenší, čím můžeme přispět".

Úkazka amerického závazku aliančním spojencům

Přesun amerických vojáků a armádní techniky přitáhl již od počátku pozornost médií a posléze i veřejnosti, a to i přes to, že například v loňském roce se přes naše území přesunul větší počet zahraničních vojáků a přes tři sta kusů techniky. Také vzdušný prostor nad republikou je využíván k nácviku cvičných soubojů aliančních letounů.

Rozdíl dřívějších přesunů a konvoj Strykerů spočívá v medializaci, kterou rozpoutalo sdělení americké strany, že kromě testu údržby a servisu se bude jednat o "ukázku amerického závazku aliančním spojencům" a také ukázku mobility jednotek NATO. Právě demonstraci schopnosti rychlého přesunu označují někteří opoziční politici v čele s KSČM za "provokaci" a někteří aktivisté přímo za "okupaci".

Užití termínu "provokace" poněkud pokulhává ve srovnání počtu amerických vojsk a techniky z Pobaltí s "odvetným" cvičením nařízeným v uplynulých dnech ruským prezidentem Putinem, který v pondělí nařídil prověrku vojsk ruské Severní flotily o síle 40 tisíc mužů, 40 bojových lodí a 15 ponorek, přičemž neváhal vyhlásit stav bojové pohotovosti.

Z takto koncipovaných argumentů vyplývá, že zatímco by měly členské země NATO řešit svá opatření na lékárnických vahách, Rusko svá rozhodnutí váží na decimálce.

Na riziko, že se Rusko nebude chtít vzdát svého vlivu, upozornil v roce 2007 Václav Havel: "Rusko neví, kde začíná a kde končí. Rozpomíná se na své různé historické hranice a území, na nichž bylo přítomno - ať už jako carské nebo sovětské - považuje za své," řekl český exprezident pro Hospodářské noviny

Podle Havla je třeba "jednat s Ruskem jako s rovnocenným partnerem, ale z "jiného civilizačního okruhu", který vždy bude stát mimo Evropu."

Rovnocenné partnerství ale nemůže znamenat, že zatímco jedna země zabírá území a vyhrožuje jaderným arzenálem, druhá, byť menší se zřekne spojenců a nepustí na své silnice několik desítek aut. 

Strykery při přesunu v Německu

Přesun dle českého i mezinárodního práva

Avizovaný přesun Strykerů je skutečně signálem nejen pro občany ale i pro okolní státy, že je Česká republika respektovaným členem aliance, na jejímž území je pohyb vojenské techniky možný. O okupaci se ale v žádném případě nejedná, protože ke vstupu vojsk dojde v souladu jak s mezinárodním právem a plněním závazků vyplývající ze smlouvy s NATO, tak s vnitrostátním právem.

Děje se tak na základě článku 10 Ústavy ČR a Ústavního zákona č. 110/1998 Sbírky o bezpečnosti republiky. Naopak: Sabotáže a útoky na ústavnost republiky, včetně pokusů narušit její obranyschopnost, jsou dle § 310 odst. 1 trestního zákoníku sankcionovány v rozsahu 8 -12 let nebo propadnutí majetku. Totéž se týká i pokusu o zničení samostatnosti země. Znění prvního odstavce tohoto zákona bývá mylně vztahováno pouze k době válečného stavu: Citovaný odstavec se ale týká i doby míru.

Trestného činu sabotáže dle § 314 odst. 1 trestního zákoníku se může dopustit ten, kdo by "v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost České republiky anebo poškodit mezinárodní organizaci zneužije svého zaměstnání, povolání, postavení nebo své funkce nebo se dopustí jiného jednání k tomu, aby:
a) mařil nebo ztěžoval plnění důležitého úkolu mezinárodní organizace, orgánu veřejné moci, ozbrojených sil nebo bezpečnostního sboru, hospodářské organizace nebo jiné instituce, nebo
b) způsobil v činnosti takového orgánu anebo takové organizace nebo instituce poruchu nebo jinou závažnou škodu"
 

Těm, kteří dostatečně neuvážili svoje aktivity nelze přičíst k dobru to, že si mylně interpretovali svobodu vyjádření názoru: i ten je třeba vyjádřit v souladu se zákonem. V právním státě je jakékoli jednání posuzováno dle zásady "Neznalost zákona neomlouvá".

Občané ale mají možnost vyjádřit svoji svoji vůli: Prostřednictvím poslanců či senátorů, jejichž nadpoloviční většina všech členů alespoň jedné z komor může zvrátit rozhodnutí vlády. Místo pořádání petic a protestů by bylo účelnější zpravit o své vůli svého zastupitele či příště vybrat jiného.

Aktivistům, kteří se o to pokoušejí například formou internetových výzev, je vhodné připomenout, že naplnění skutkové podstaty trestného činu rozvracení republiky i sabotáže stačí už stádium přípravy.

Elektronicky šířené výzvy k "občanské neposlušnosti" a případné útoky na vojenské cíle by mohl být hodnoceny jako snaha narušit obranu země. Nárok na svobodu slova je i v tomto případě limitován zákonem nejvyšší právní síly Ústavou, čl. 9, odst. 3, na jehož základě "Výkladem právních norem nelze oprávnit odstranění nebo ohrožení základů demokratického státu."

Takhle konvoj Strykerů uvidí čeští řidiči

Vážit svá slova

Problematicky v tomto směru působí i další uskupení, která na svých stránkách přímo zvou na území jak cizí vojska, tak politiky typu prezidenta Putina. K oficiální návštěvě hlavy státu je oprávněn prezident republiky.

Fakt, že je na fotografiích setkání hnutí pozvánka pro prezidenta Putina zvěčněn i poslanec Škromach (třetí osobou: Nejedná se o jeho oblíbené selfie, ale o fotografie třetí osoby) působí hodně rozporuplně: Poslanec a v případě Škromacha i senátor, slibuje při převzetí mandátu dodržovat zákony a Ústavu České republiky.

Spisovatel Jiří Pehe ve svém komentáři pro Novinky,cz případně poznamenává, že v době válečného stavu by mohla být některá vyjádření politiků hodnocena jako zrada. V době míru by bylo ale záhodno vážit slova i činy o to více. Ve chvílích, kdy prezident Ruska přiznává anexi Krymu s tím, že uvažoval použít jaderný arzenál pro získání území, není prostor pro zvažování ekonomických sankcí. 

Lídr krymských Tatarů, dlouholetý vězeň sovětských lágrů a disident Mustafa Džemilev na podzim 2014 řekl: „My jsme v 68. taky věděli, že protest proti okupaci Československa bude mít své následky. Já svůj protest přesto vyjádřil a dostal jsem za to 3 roky vězení. Odseděl jsem si 3 roky za Československo. A dnes, když byla okupována moje vlast, český prezident vyzývá k tomu, abychom se s anexí smířili. Důvod? Česká republika i jiné evropské země by svým protestem v podobě přísnějších sankcí mohly přijít o peníze.“

V případě, kdy by Česká republika rezignovala na demonstraci své suverenity, kterou vyjadřuje armáda a rezignovala na závazky plynoucí ze spojenectví, by dala všanc i svoji svébytnost. Její základy, demokratické zásady naší republiky, se rodily ve Spojených státech, kde byly 30. května 1918 podepsána v Pittsburghu Dohodu o společném státu.

Pokud byly v USA dány základy naší státnosti, kterou USA za téměř sto let nikdy nezpochybnily, ani nenarušily, není důvod, aby konvoj jejich několika desítek obrněných transportérů neprojel naší zemí.

Nahlásit chybu v článku


Související články

ANALÝZA: Důkazy ruské vojenské intervence na Ukrajině

Konflikt na Donbasu je již od svého počátku provázen diskuzí o zapojení Ruské armády. První tábor ...

NÁZOR: Věrohodné zdroje nejistoty

Redakce Armádní novin oslovila Mgr. Radoslavu Schmelzovou s nelehkou otázkou, o které přemýšlime ...

Angažmá Petra Pavla v NATO

Armádní generál a náčelník Generálního štábu Armády ČR Petr Pavel nastoupí 26. června 2015 na post ...

Evropské federální vojenské letectvo

Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker se před pár dny vyslovil pro vytvoření společné ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • pravda
    21:02 17.05.2015

    Pokud vláda ohrožuje svými zákony, smlouvami, a předpisy své občany, taková rozhodnutí jako vstup do nějakých vojenských paktů, bez toho, aby dala občanům v tak závažných věcech ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud vláda ohrožuje svými zákony, smlouvami, a předpisy své občany, taková rozhodnutí jako vstup do nějakých vojenských paktů, bez toho, aby dala občanům v tak závažných věcech možnost se k tomu vyjádřit, nemá nikdo právo nutit občany do něčeho, co by mohlo občany ohrožovat, tito mají své právo se bránit, i proti své vládě, USA v čele NATO, vtáhla do tohoto paktu i Evropské státy, a to jen proto, aby obklíčila Rusko , které přímo nenávidí, a vyzývání vysoce postaveného amerického generála , aby se zabíjeli rusové a posílali je v pytlích domů, je to veřejné vyzývání ke genocidě občanů jiného státu, za což měl tento zabiják stát před soudem, a nikdo se nad tím nepozastavuje, víme o co jde americkým politikům,,,Skrýt celý příspěvek

  • nksh
    23:11 23.03.2015

    Och vybajeny svaty gral vsech 9/11 konspiratoru je zde - operace Vigilant Warrior.

    Och vybajeny svaty gral vsech 9/11 konspiratoru je zde - operace Vigilant Warrior.

  • Luky
    21:18 23.03.2015

    Měl bych dotaz na Mgr. Zelenou. Nevíte prosím, jaké typy vrtulníků budou konvoj doprovázet? Stryker mi za postávání u silnice nestojí. Díky. P.S. Jinak mě moc těší, že vaší ...Zobrazit celý příspěvek

    Měl bych dotaz na Mgr. Zelenou. Nevíte prosím, jaké typy vrtulníků budou konvoj doprovázet? Stryker mi za postávání u silnice nestojí.
    Díky.

    P.S.
    Jinak mě moc těší, že vaší kolegyni Paškovou zaujala operace Northwoods. Prošli jste si i operaci Vigilant Guardian/Warrior?Skrýt celý příspěvek

  • leviathan
    13:10 23.03.2015

    Ospravedlnujem sa adminom, rupli mi nervy.

    Kludne mozu moje prispevky zmazat.

    Ospravedlnujem sa adminom, rupli mi nervy.

    Kludne mozu moje prispevky zmazat.

  • Knaak
    12:28 23.03.2015

    Souhlasím s Janem Grohmannem, ty nekonečné debaty Rusko vs. USA jsou o ničem. Tento článek je o americkém konvoji. Osobně si myslím že na tom průjezdu zaspalo naše ministerstvo ...Zobrazit celý příspěvek

    Souhlasím s Janem Grohmannem, ty nekonečné debaty Rusko vs. USA jsou o ničem. Tento článek je o americkém konvoji. Osobně si myslím že na tom průjezdu zaspalo naše ministerstvo obrany. Je to skvělá příležitost jak propagovat veřejnosti naše členství v NATO. V čera jsem četl rozhovor s Petrem Pavlem kde říká, že američani to berou vzkaz a ukázku jsme tu pro vás, když nastane nějaký konflikt nebudete v tom sami. Myšlení amerických občanů je odlišné od toho našeho. Myslím, že by nebylo težké přemluvit velitele té kolony, aby natočil nějaký rozhovor, vzkaz, který by se odvysílal v našich médiích. A tomu vyjádření přestavitelů naší armády. A stejně tak na stanovištích americké armády by měla být přítomna naše armáda, vztyčena vlajka NATO a vstřícní vojáci, kteří by propagovali smysluplnost aliance. Vzlášť v této době, kdy je nálada veřejnosti vůči naší armádě silně negativní.

    Lidé vnímají naše vojáky v zahraničí jako vražedné žoldáky, USA jako symbol všeho zla, americkou kolonu jako okupanty, NATO jako útočný spolek, ministerstvo obrany je synonymum pro korupci a naši armádu jako přežitek, která odebírá peníze nemocným dětem, důchodcům a zbytku společnosti.

    Co jsme se dozvěděli od ministra obrany a ostatních přestavitelů armády? Jen pár konstatování, že průjezd je naší podporou členům NATO a články o tom, že hrozí trestní postih při demonstracích proti průjezdu americké kolony. Pokud chce armáda vylepšit svůj obraz na veřejnosti, měla by pro to začít něco dělat!Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    08:26 23.03.2015

    Pánové, jestli budete opravdu pohádkově dělit svět na černo bílý, tak tuhle diskuzi stopneme. Už to začíná být opravdu únavné. Pokud máte potřebovat obhajovat svůj favorizovaný ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové, jestli budete opravdu pohádkově dělit svět na černo bílý, tak tuhle diskuzi stopneme. Už to začíná být opravdu únavné.
    Pokud máte potřebovat obhajovat svůj favorizovaný cizí stát, tak by jste si měli najít jiný web k diskuzi. Jde tady jasně vidět, za který stát tady kdo kope, ale Česká republika to není.Skrýt celý příspěvek

  • leviathan
    08:17 23.03.2015

    Supreme: takze si to zhrnme: 1.) Svedsko - pozrite si akykolvek seriozny zdroj hodnotiaci demokraciu v roznych krajinach. Pozite sa kde je Svedsko a kde je Rusko. Mozete kludne ...Zobrazit celý příspěvek

    Supreme: takze si to zhrnme:
    1.) Svedsko - pozrite si akykolvek seriozny zdroj hodnotiaci demokraciu v roznych krajinach. Pozite sa kde je Svedsko a kde je Rusko. Mozete kludne citat aj tie vase pofiderne weby, ale pre kristapana OVERUJTE si info aj z inych zdrojov!!! Vo Svedsku prebehli riadne volby v r. 2014! Kedze sa koalicne strany nevedeli zhodnut na rozpocte, tak naplanovali predcasne volby na marec 2015 - ake nedemokraticke ze??? - nakoniec sa ale dohodli a PREDCASNE volby zrusili. Dalsie riadne volby - tak ako vsade v demokratickych krajinach budu po 4 rokoch v r. 2018!! To, ze sa dve strany dohodnu na spolupraci je vyraz demokracie, nie dokaz o jej obmedzeni.
    Zakaz kritizovat imigraciu vo Svedsku neexistuje!! Je to proste nezmysel uz milionkrat vyvrateny. Za priestupok sa povazuje agresivne osocovanie pristahovalcov ako skupiny obyvatelstva, sirenie nenavistinych prejavov voci skupine obyvatelstva a rasisticke prejavy - proste to iste co je aj v Cechach trestnym cinom uz desiatky rokov.
    2.) to ze ste si vy "nevsiml" zakazane demo v Rusku je vas problem spocivajuci v tom, ze vam trcia boty z Putinovej rite. KAZDA opozicna demonstracia v Rusku je podrobena sikane zo strany uradov a je bud zakazana, alebo vykastrovana tak, ze to vlastne ani ziadna demonstracia nie je. Opozicni politici su napadani, prenasledovani, skandalizovani, vyhanani a aj vrazdeni.
    3.) to ze z Ruska utekaju bohati je pravda dokazatelna velmi jednoducho - podla vypisov z bankovych uctov. Drviva vacsina ruskych podnikatelov ma ucty a nehnutelnosti v zahranici, aby mali kam zdrhnut, ked si pride olbermafian Putin pre vypalne. Zivotna uroven Rusov sa sice vdaka exportu celej Mendelejevovej tabulky prvkov mierne zvysovala az do minuleh oroka kedy zacala klesat z dovodu blbej Putinovej politiky (ZOH Soci a pod.), vysokej inflacie a prepadu cien ropy.
    4.) KOSOVO - nemate argumenty tak "brecte" - Kosovo bolo obsadene medzinarodnymi silami OSN (vratane ruskych vojsk) na zaklade rezolucie OSN c.1244 - kde je rezolucia OSN ku Krymu??? Opakujem - jednostranne vyhlasenie nezavislosti Kosova je v rozpore v medzinarodnymi zvyklostami, ALE toto odtrhnutie Rusko neuznava!! takze nemoze tento precedens pouzit.
    5.) to, ze na Kryme zije 80% Rusov je irelevantne - na juhu Slovenska zije 90% Madarov - to nezaklada ziadne statotvorne naroky. V Cecensku zije 70-80 Cecenov - preco tento princip Rusko neaplikuje tu? Preco statotvorne ambicie Cecenska utopilo v krvi??
    6.) Ja tieto komenty ani tak nepisem vam, ale skor vsetkym pritrublym rusofilom, co si nevidia dale od vlastneho nosa. Krmite sa na nete clankami mentalne retardovanych ludi, 15 rocnych deti, neonacistov alebo ruskou propagandou. Neviete rozpoznat ani jednoducho overitelnu loz - vid to Svedsko a skacete na ruku skolenym propagandistom. Je mi vas fakt luto, ale stale je cas- ludia sa mozu zmenit a vas smutny zivot moze mat opat zmysel.Skrýt celý příspěvek

  • Blake
    22:15 22.03.2015

    Superme 1. Nastrihane videa zo zakrokov poriadkovej policie s vhodnou hudbou a dramatickym hlasom hovoriacim o policajnej brutalite su sice dojemne, drvivej vacsine bitiek ...Zobrazit celý příspěvek

    Superme

    1. Nastrihane videa zo zakrokov poriadkovej policie s vhodnou hudbou a dramatickym hlasom hovoriacim o policajnej brutalite su sice dojemne, drvivej vacsine bitiek policajtov s demonstrantmi ale zvycajne predchadza provokacia policie, alebo branenie ich vykonu sluzby. Nehovorim, ze vsetci policajti su svati, ze nie su medzi nimi taki, co radi chodia na demonstracie, aby sa vyburili, ale ukazte mi video demonstracie, na ktorej sa nehadzu dlazobne kocky, nepodpaluju policajne auta, nerozbijaju vyklady, a policia aj tak mlati demonstrantov.

    Druha vec je samozrejme to, ze vacsina demonstrantov nechce konflikt a potom sa objavi tlupa vymletych extremistov, ktori nazhavia policajtov a ti potom preventivne pacifikuju kazdeho, kto sa nepodvoli dobrovolne a okamzite. A castokrat aj sami ti policajti suhlasia s predmetom demonstracie, akurat preferuju poriadok pred anarchiou.

    3. KOSOVO je nepodstatne, ked hovorime o Kryme. Nemozte ospravedlnit jeden cin druhym, uz to pochopte. Zabijem cloveka a poviem, ze to je v poriadku, lebo moj sused zabil tiez? Fakt?


    Inak poznamka pod ciarou (6.) pre vsetkych, To, ze mate prestat diskutovat viete nie vtedy, ked mate pocit, ze vas oponent je debil, ale ked sa znizite na uroven vkladania ad hominem do argumentacie.Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    21:36 22.03.2015

    Evidentně diskuze dospěla do mrtvého bodu, kdy Kremrole nemají racionální argumenty a jen to zde zaplevelují svými lžemi. Fakt je ten, že konvoj projede, užiteční idioti tomu ...Zobrazit celý příspěvek

    Evidentně diskuze dospěla do mrtvého bodu, kdy Kremrole nemají racionální argumenty a jen to zde zaplevelují svými lžemi. Fakt je ten, že konvoj projede, užiteční idioti tomu nezabrání a ČR dál bude směřovat v prozápadním kurzu. Tento stav můžou rusofilní kolaboranti změnit jedině občanskou válkou.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    20:15 22.03.2015

    leviathan - No upřímně to co jste napsal tu musím silně rozdýchávat. 1) Musím se Vám přiznat, že situace ve Švédsku mě nejvíce děsí z celé Západní Evropy. Jsem si jistý, že Vy ...Zobrazit celý příspěvek

    leviathan - No upřímně to co jste napsal tu musím silně rozdýchávat.

    1) Musím se Vám přiznat, že situace ve Švédsku mě nejvíce děsí z celé Západní Evropy. Jsem si jistý, že Vy sám víte, že ve Švédsku je například kritika imigrace trestná. To jen k té svobodě slova.

    O té situaci si raději přečtěte tyto velice zajímavé články:
    http://neviditelnypes.lidovky....

    http://euportal.parlamentnilis...


    2) Nikdy jsem si nevšiml, že by byli v Rusku zakázány demonstrace (a to ani opoziční), jako tomu bylo v tom zmíněném Španělsku, viz. zde:
    http://zpravy.aktualne.cz/zahr...

    A jak policie ve Španělsku zakročuje? No podívejte se sám, jestli tohle je ta demokracie...
    https://www.youtube.com/watch?...

    To, že z Ruska utíkají bohatí je nesmysl, stejně jako je skutečnost, že Rusům každý rok roste životní úroveň. Naopak, mladí z Řecka, Portugalska, Španělska atd. utíkají! Proč, když je tam dle Vás tak skvěle? :D Ach jo... Takový Portugalci třeba i do Angoly...

    3) KOSOVO!

    4) Rusové ne, Tataři ano. No jistě a to i přes to, že na Krymu žije více jak 80% Rusů. Má cenu se Vámi vůbec o něčem bavit, když píšete takovéto blbosti?

    5) Nevím, zda se smát, nebo brečet... o Kosovu se nebudu vůbec bavit, protože obhajovat největší zločin za x let, to chce opravdu silný žaludek.... ono už porovnávat bombardování Srbska (tisíce mrtvých) a Krymu (ani jeden mrtvý) mluví za vše..

    6) Říká se, že s debilem se nemá hádat více jak půl minuty, protože se pak hádají dva debilové. Tudíž, už s Vámi čas ztrácet nebudu.Skrýt celý příspěvek

  • leviathan
    19:16 22.03.2015

    Supreme : 1.) vo Svedsku je demokracia na takej urovni o akej sa ludom, ako ty ani nesniva. Vsetky relevantne rebricky ohladom ludskych prav, slobody prejavu, obcianskej ...Zobrazit celý příspěvek

    Supreme : 1.) vo Svedsku je demokracia na takej urovni o akej sa ludom, ako ty ani nesniva. Vsetky relevantne rebricky ohladom ludskych prav, slobody prejavu, obcianskej spolocnosti a pod. s prehlado vyhravaju skandinavske krajiny.
    2.) Grecko je problem, to ano, ale stale je to bohatsia krajina ako Rusko (a aj Cesko). To iste POR a SPA, ano kriza narobila problemy, ale zivotna uroven je tam radovo vyssia ako v Rusku. A co je ale hlavnejsie - tieto krajiny su slobodnejsie a demokratickejsie ako Rusko. Z Ruska kto ma aspon trochu prachov, zdrha na zapad a vacsina Rusov ma o zapade mokre sny a tuzi tam zit, lebo vlastnu krajinu si rozkradli a ovlada ju organizovany zlocin.
    3.) Narod ma pravo na sebaurcenie, ale to neznamena ihned samostatny stat. Pravo na sebaurcnie sa uplatnuje v politickom diskurze s centralnou vladou. Pravo naroda na sebaurcenie moze byt kludne zarucene aj bez nezavislosti - vod. napr. Skoti, alebo Slovaci v ramci Ceskoslovenska. Vyhlasenie nezavislosti sa musi diat so suhlasom centralnej vlady, inak je to porusenie prava. Centralna vlada musi viest s takymto narodom dialog, musi mu zarucit vsetky individualne prava, ako napr, pouzivanie jazyka, skolstvo, kulturu, samospravu .... ale narody nemaju pravo na vlastny stat automaticky. Katalanci zahajili debatu s centralnou vladou a zatila k dohode nedoslo. Skoti zahajili debatu s centralnou vladou a k dohode doslo - vysledok?? Skoti sa rozhodli pre zotrvanie v unii.
    4.) Krymski Rusi nie su narod. Pravo na sebaurcenie sa ich netyka. To sa moze tykat tak akurat krymskych Tatarov. Krymskych Rusov sa mozu tykat tak akurat prava narodnostnych mensin, a tie mali krymski Rusi zarucene vratane rozsiahlej uzemnej autonomie.
    5.) Vy pletiete dve veci - bombardovanie Juhoslavie a okupaciu Kosova. S okupaciou Kosova suhlasili aj Rusi!!! V Kosove boli a su aj ruske vojska. Okupacia Kosova sa udiala na zaklade rezolucie OSN - kde je rezolucia OSN v pripade Krymu?? Kosovo bolo okupovane v r. 1999 a 9 rokov, 9 dlhych rokov sa vyjednavalo so Srbskom o buducom statute provincie. Kolko rokov vyjednavali Rusi s Ukrajincami o buducom statute Krymu? K dohode nedoslo a Kosovo vyhlasilo jednostranne nezavislost, co je porusenim medzinarodnch zviklosti. Podstatne je, ze s tymto Rusko NESUHLASILO, a preto nemoze tuto situaciu pouzivat ako precedens.

    6.) A to ze pri okupacii Krymu nebol nikto zraneny?????? Sorry, ale taku tupost, sprostost a necitilivu urazlivu hovadinu moze povedat len rusofil. Vy ste Cech? Ani pri obsadeni Sudet nedoslo ku krvyprelievaniu, co vy na to??? Co?? Ani pri vytvoreni protektoratu nedoslo ku krvyprelievaniu, co vy na to? Uz sa hanbite? uz vam doslo co za nezmysly tu vypisujete? Ani pri okupacii Ceskoslovenska v r. 1968 nedoslo k masakrom? Aj to je v poriadku?Skrýt celý příspěvek

  • leviathan
    18:51 22.03.2015

    PaulVanAlen : Rusi odsunuli svoju armadu z Europy, pretoze ju tu NIKTO nechcel !!! ako toto mozete porovnavat, vy blba bolsevicka guma s USA? Odsun sovietskej armady bol odsunom ...Zobrazit celý příspěvek

    PaulVanAlen : Rusi odsunuli svoju armadu z Europy, pretoze ju tu NIKTO nechcel !!! ako toto mozete porovnavat, vy blba bolsevicka guma s USA? Odsun sovietskej armady bol odsunom okupacnej armady. ZSSR okupoval Ceskoslovensko brutalnym nasilim 20 rokov!! Pokus o oslobodenie sa Madarska spod komunistickej diktatury v r. 56 viedol k brutalnemu krvyprelievaniu a nasilnej okupacii Madarska Sovietmi. Tak si vazeni pane nastudujte VY nieco o zahranicne politike Ruska za posledne storocie, vy ignorant. Svojim prispevkom ste urazili obete komunistickeho teroru. Ruski bolsevici vrazdili ludi v Polsku pocas vojny aj po vojne. V pobaltskych statoch narobili take veci, ze slusnemu cloveku musi byt blivno. Afganistan v r. 79? A nasledna okupacia? To ste vytesnili? Uvedomujete si , ze Rusi donutili CSR odovzdat im Podkarpatsku Rus? To, ze USA celili 40 rokov bolsevickemu tlaku aj za cenu strat a nasilim, za to by sme im mali byt vdacni. 40 rokov bojovali proti stelesnemu zlu komunizmu na vsetkych frontoch a stalo ich to mld USD. Ruski komunisti vyvolali druhu svetovu vojnu svojim spojenectvom s Hitlerom. Keby nemali nacisti kryty chrbat kriminalnym rozdelenim Polska, nikdy by nezautocili. Takze ziadna vdacnost za "oslobodenie" - vrah sa dohodol s vrahom, ze spolocne zavradzia obet a po vrazde sa pohadali o korist. Rusi hasili, co zapalili. Vase volanie po miery je dojemne, ale mala krajina potrebuje silneho spojenca -- a najlepsie takeho, ktory sa nechova ako mafiansky kriminalnik.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    18:01 22.03.2015

    Pavel1 - Já Vám opravdu doporučuji (všem ostatním také), se podívat na poslední díl "Máte slovo" na ČT. Řešila se tam Ukrajina a postoj naší vlády k dodávkám zbraní. Na konci ...Zobrazit celý příspěvek

    Pavel1 - Já Vám opravdu doporučuji (všem ostatním také), se podívat na poslední díl "Máte slovo" na ČT. Řešila se tam Ukrajina a postoj naší vlády k dodávkám zbraní. Na konci promluvila žena, která pochází přímo z Donabasu a je v kontaktu se svou rodinou, která žije přímo na místě. Opravdu se na to podívejte, protože páni "proamerický" poté nevěděli co říci.

    V hlavní roli je také pan zloděj Kalousek, takže se i zasmějete.

    Deadog - Běžte si s Komunisty z 68 podat ruce.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    15:55 22.03.2015

    Pod hlavickou Prazskeho Majdanu, organizuji pobliz Ostravy na trase D47, vitaci akci. Bude se mavat:), debatovat a cekat na konvoj. Cas i misto jeste upresnim. Takze kdo se chce ...Zobrazit celý příspěvek

    Pod hlavickou Prazskeho Majdanu, organizuji pobliz Ostravy na trase D47, vitaci akci. Bude se mavat:), debatovat a cekat na konvoj. Cas i misto jeste upresnim. Takze kdo se chce zucastnit z ostravských chacharu, necht mi napise na mail:
    deadog@email.czSkrýt celý příspěvek

  • CerVus
    11:44 22.03.2015

    cigereje: V klidu. Jen tudy projíždějí a zastaví se aby uctili památku těch co při našem osvobozování položili život.

    cigereje: V klidu. Jen tudy projíždějí a zastaví se aby uctili památku těch co při našem osvobozování položili život.

  • PaulVanAlen
    10:35 22.03.2015

    Članek je hezky napsaný, nicméně s jeho obsahem musím lehce polemizovat. Za1. Stejnými,nebo obdobnými paragrafy nám již hrozili a zavírali nás komunisti,za náš svobodný názor. Za2. ...Zobrazit celý příspěvek

    Članek je hezky napsaný, nicméně s jeho obsahem musím lehce polemizovat. Za1. Stejnými,nebo obdobnými paragrafy nám již hrozili a zavírali nás komunisti,za náš svobodný názor. Za2. Tehdejší armáda také byla vázána smlouvou společného seskupení armád Varšavské smlouvy a v 1968 roce proti lidu a nám rebelům nezakročila ani policie i když jsme na tanky házeli kde co, a to jen díky obrovské prozíravosti tehdejších armádních špiček, střílet do vlastních lidí a postihovat je za vlastizradu? to proběhlo až později za utužení vlády komunistů,Za 3. podle dohod RUSKA a USA měla být v Evropě snížena početní množství vojska se stálým zachováním rovnováhy,po1989 jednostranně Rudá armáda opustila Evropu, tedy jednostranně stav snížila, USA naopak stavy zvyšují, my sami jsme po 1989 žádná další vojska zde nechtěli, to byla a je vůle politiků ne lidu vstoupit do NATO, Za4. kolik vojenských konfliktů od 2.sv.války jednostranně rozpoutala ve světe USA armáda a kolik Ruská?Nikdo nás neohrožuje a pokud, pak určitě ne Rusko, Co dohody z Rejkjavíku, Mnichov,Jalta - 2.sv.válka? Podívejte se do vojenského muzea, ve smlouvách znělo,že německo nesmí být nikdy vyzbrojeno a kdo jej vyzbrojil? NATO bylo založeno v dubnu 1949 a Varš. smlouva až 14.5.1955, měl jsem válečné příslušníky v armádě v generálských hodnostech,kteří ji po válce budovali a byli za to i vězněni komunisty,taky jsem byl v armádě.Takže rusofil nejsem. Ale nechci abychom dopadli jako Iran,Irak,Vietnam,Kambodža,Laos,Panama,Kuba,Chile,Španělsko Albánie, Kosovo atd...Rakousko,Monako,Švýcarsko cizí armády nepotřebuje? Buďme hrdí češi a nenechejme si diktovat od vzdálených američanů jejich hegemonní politiku, kterým nejde o nic jiného než ozáchranu jejich vlastní ekonomiky a zájmy nadnárodních monopolů. Možná by bylo lépe takový přesun dělat neveřejně, jako všechny předcházející a nebudit rozruch, nebo je to úmysl ?Hezký den všem lidem v míru a klidu. My jsme chtěli a doufám že stále chceme budovat novou a modernější demokracii,než je ta zastaralá a nefunkční americká a diktaturní Ruská. Buďme svoji a vlastenci! Stejně jako prezident Beneš odmítl pomoc ruska a obrátil se na USA a GB při nástupu fašismu v Evropě a nakonec stejně Evropu z nebezpečí první začal osvobozovat SSSR tak i dnes politici a s nimi armáda dělá stejnou chybu. Pojďme všichni společně i představitelé USA a zajedme do Moskvy uctít památku 100vek tisíců životů položených za Evropskou svobodu a nevyhrožujme si vzájemně zbraněmi! Vlezte do vojenského muzea a nastudujte si historii všech evropských válek a proč,kdy a kdo je začal mám pocit, že tam Rusko v této pozici nenajdete.Ukrajina není americká ani naše starost, je to jen na smlouvách mezi Ruskem a Ukrajinou a měli by si to vyřešit sami a politicky!Skrýt celý příspěvek

  • cigereje
    21:46 21.03.2015

    AMÍCI ČO SA TU ROZŤAHUJETE nemáte na to právo, ako ste nemali právo na Ukrajine vyvolať spor oligarchov. AMI GO HOME Nechceme v Európe amerických žoldnierov!!! Kocáb, kde si, ...Zobrazit celý příspěvek

    AMÍCI ČO SA TU ROZŤAHUJETE nemáte na to právo, ako ste nemali právo na Ukrajine vyvolať spor oligarchov.
    AMI GO HOME
    Nechceme v Európe amerických žoldnierov!!!
    Kocáb, kde si, prečo ti nevadia americké vojská v Nemecku????Skrýt celý příspěvek

  • Pavel1
    16:26 21.03.2015

    Jaké sebeurčení? To je skutečně někdo tak zaslepený ideologií, že se domnívá, že na Krymu šlo o nějaké sebeurčení rusů tam žijících? Na Krymu šlo o jediné, a to o putinovu snahu ...Zobrazit celý příspěvek

    Jaké sebeurčení? To je skutečně někdo tak zaslepený ideologií, že se domnívá, že na Krymu šlo o nějaké sebeurčení rusů tam žijících? Na Krymu šlo o jediné, a to o putinovu snahu resuscitovat ruské impérium a jeho agresivní roztahovačnou politiku.Skrýt celý příspěvek

  • Blake
    20:18 20.03.2015

    Katalanci nie su Spanieli, Rusi na Kryme su Rusi, su mensina. Prosim, nezatahujte do toho zase USA. Argument "ale USA..!" je jednoducho chybny, nemozte sudit jednu krajinu podla ...Zobrazit celý příspěvek

    Katalanci nie su Spanieli, Rusi na Kryme su Rusi, su mensina. Prosim, nezatahujte do toho zase USA. Argument "ale USA..!" je jednoducho chybny, nemozte sudit jednu krajinu podla chovania druhej. Precedens je fajn, ale musi sediet a musi byt spravne... handled, pardon, nenapadne ma slovenske slovo v tomto momente. Ak sa nieco spravi zle, nabuduce sa to ma spravit lepsie, nie rovnako zle a povedat, ze to je v poriadku, lebo to spravili zle "oni" pred tym.

    Narod ma pravo na sebaurcenie, kazdopadne, rusky narod sa urcil uz davno a zije v Rusku. Na ukrajine zije mensina ruskej etnicity, tak ako na Slovensku madarskej, v Madarsku rumunskej, a tak dalej. Ma Madarsko pravo na anexiu juzneho Slovenska, ak si bude iste, ze 80% ludi daneho uzemia sa chce pripojit k Madarsku? Tu nejde o to, co sa hodi USA, tu ide o to, co spravilo Rusko. Ako som uz povedal v inom prispevku, ak sa naskytne diskusia, kde sa bude rozoberat pocinanie USA v Srbsku, alebo Iraku, Afgane, kdekolvek, rad vyjadrim svoj nazor a videli by ste, ze bude castejsie nesuhlasny, nez suhlasny. Ale ked sa bavime o Rusku, bavme sa o Rusku.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    19:05 20.03.2015

    Blake - Pokud by na Krymu tekla krev, tak ano, já bych to odsoudil! Odsoudil bych to v případě, že by to obyvatelé nechtěli, ale každý kdo tam byl Vám potvrdí, že tam se ti lidé ...Zobrazit celý příspěvek

    Blake - Pokud by na Krymu tekla krev, tak ano, já bych to odsoudil! Odsoudil bych to v případě, že by to obyvatelé nechtěli, ale každý kdo tam byl Vám potvrdí, že tam se ti lidé cítili být tak jako tak Rusi a ne Ukrajinci. Sám Havel přeci říkal po bombardování Srbska, že každý národ má právo na sebeurčení! Lidé z Krymu snad ne? To samé Katalánci, kde jich miliony demonstrují v Barceloně, ale naši slavnou EU to absolutně nevzrušuje, to samé španělskou vládu. Tak jak to tedy je? Mají ty národy právo na sebeurčení, nebo na to mají právo, jen když se to hodí USA?


    Shania - Sám jste přeci řekl, že se díky USA mají západní země dobře. A tyto země tam jsou, dále bych mohl zmínit i Itálii, Francii.Mladí z Pobaltských zemí utíkají do Německa, takže tak super to tam také nebude.

    Ale ano, máme se asi lépe než za Komančů, nikdo netvrdí, že ne. Jenže SSSR již dávno neexistuje...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 10