Česko-německá spolupráce v oblasti obranného průmyslu přinese českým firmám zakázky za 35 mld. Kč.

BVP Puma; větší foto / PSM

Praha, 14. listopadu 2017: Největší německé zbrojovky uspořádaly v Praze setkání s cílem identifikovat vhodné české partnery pro budoucí spolupráci v oblasti obranného průmyslu. Podíl na výrobě bojového vozidla pěchoty (BVP) PUMA by mohl českým firmám přinést zakázky v hodnotě 35 mld. Kč, dále přísun unikátního technologického know-how, stejně jako podíl na dodávkách do ostatních zemí EU na desítky let.

Participace českého průmyslu se však netýká pouze projektu PUMA, ale poskytuje i možnost uplatnění v širším portfoliu zbraňových platforem využívaných německým Bundeswehrem i jinými armádami. Uveďme například tanky Leopard-2, houfnice PzH-2000 a mnohé další nejmodernější zbraňové systémy evropské provenience.

Průmyslového setkání v hotelu Diplomat Praha v rámci dne Česko-Německé spolupráce v oblasti obranného průmyslu se účastnilo více než 30 českých firem. Hlavním cílem setkání bylo identifikovat vhodné partnery a nastínit možné modely budoucí spolupráce.

„Stejně jako je ČR centrem evropského automobilového průmyslu, mohlo by se v dohledné době stát i průmyslovým centrem evropského obranného průmyslu. Velmi oceňujeme špičkovou kvalitu českých firem a uvažujeme o tom, že do ČR přesuneme část výrobních i vývojových kapacit," říká Mathias Kraus, šéf obchodu a marketingu ze společnosti PSM.

Konsorcium PSM je společný podnik koncernů Krauss-Maffei Wegmann a Rheinmetall Landsysteme. Vyrábí BVP PUMA, které je součástí tendru na přezbrojení Armády České republiky. Konsorcium je připraveno zapojit do výroby BVP PUMA významné české firmy a využít jejich kapacit nejen pro případné dodávky pro českou armádu, ale i pro německý Bundeswehr a armády ostatních zemí EU/NATO. Objem vzájemné spolupráce může v horizontu 3 let přesáhnout hodnotu 35 miliard Kč. Spolupráce otevírá potenciál i pro transfer nejmodernějších technologií do ČR.

„K ochraně nejlepších bojových vozidel pěchoty na světě používáme nejlepší pancířové systémy, které kombinují různé technologie, jako např. vícevrstvé pancíře, tzv. AMAP, nebo explozivní reaktivní pancíře (ERA). S těmito pasivními a aktivními pancířovými systémy dosahujeme nejvyšších úrovní ochrany našich vojáků proti zbraním středního kalibru, protitankovým řízeným střelám, protitankovým minám a IED. Uvažujeme o distribuci této technologie do České republiky," doplňuje Mathias Kraus ze společnosti PSM.


Power-pack BVP PUMA; větší foto / PSM

BVP PUMA je komplexní a systémové řešení pro mechanizované jednotky. Zahrnuje logistiku, podpůrné vybavení, do funkčního celku sladěné a ověřené zbraňové systémy, elektronické systémy, výcvikové programy, simulátory, i podpůrné programy výrobce po celou dobu provozu vozidel. Zároveň se nejedná pouze o bojové vozidlo pěchoty, ale o komplexní integrovaný bojový systém společně s tanky a bitevními vrtulníky k vytvoření mohutné bojové síly s maximálním využitím předností všech těchto bojových prostředků.

Vývoj vozidla začal v roce 2002, první prototyp vznikl v roce 2005 a roku 2015 jej zařadil do výzbroje německý Bundeswehr. Celých deset let bylo věnováno detailnímu testování, aby vozidlo splnilo požadavky na BVP budoucnosti s výhledem na použití během dalších 40-50 let ve všech budoucích formách konfliktů. PUMA je zcela nová bojová platforma.

Nejedná se o další modernizaci vozidla, které by konstrukčně vzniklo na konci minulého století, ale o zcela novou technologickou a vývojovou generaci moderního bojového prostředku, kde ochrana osádky a zároveň bojová síla jsou hlavním přednostmi. BVP PUMA se již úspěšně účastnil testů AČR ve Vyškově, VIP prezentace v Přáslavicích či brněnského veletrhu IDET 2017.

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků T-72M4 CZ. Nyní lze poměrně levně na leasing získat ...

Německo navyšuje počet provozovaných tanků Leopard 2

Německé ozbrojené síly získají v příštích letech 104 "nových" tanků Leopard 2A7V. Stroje vzniklé ...

Modernizace vozidel Puma pro Bundeswehr

Bundeswehr uzavřel smlouvu se společností Rheinmetall na modernizaci bojových vozidel pěchoty Puma. ...

BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Rase
    12:07 25.11.2017

    Maximus: Máš pravdu, jde ale o to, že po technické stránce prošly u armádní komise všechna představená vozidla, jsou tedy všechny přijatelné. Teď to bude už jen o politicích, jaké ...Zobrazit celý příspěvek

    Maximus:
    Máš pravdu, jde ale o to, že po technické stránce prošly u armádní komise všechna představená vozidla, jsou tedy všechny přijatelné. Teď to bude už jen o politicích, jaké vozidlo upřednostní. Výsledek je tak závislý na nové vládě. Snad nejhorší scénář by nastal, pokud by přišly nějaké komplikace se sestavením fungující vlády, případně pokud by třeba za rok byly vypsané předčasné volby (a nestihly by se dojednat důležité tendry). Snad se nový ministr, nebo ministryně, nebudou rozkoukávat moc dlouhoSkrýt celý příspěvek

  • Maximus
    11:49 25.11.2017

    To Rase: Zas takový skeptik bych nebyl a už nikdy bych raději v dobrém nevzpomínal na Dalíky, Nečasy a doby vládnutí KDU (co tam byl třeba i Kalousek jako náměstek) na MO. To bylo ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    Zas takový skeptik bych nebyl a už nikdy bych raději v dobrém nevzpomínal na Dalíky, Nečasy a doby vládnutí KDU (co tam byl třeba i Kalousek jako náměstek) na MO. To bylo samé morální dno a tristní stav současné armády je výsledkem právě těchto "demokratických" stran, které vždy primárně hleděly na "odkláněné" finance z resortu MO jdoucí do stranických pokladen a konta jednotlivců.

    Paradoxně právě ANO nejvíce podporovalo moji koncepci TO, zatímco třeba ODS nedokázala překročit svůj stín a přiznat problémy se současnou koncepcí AZ na které se podíleli.

    To Takeda: Zrovna TOP09 s Kalouskem v čele má úplně nejmenší právo kritizovat kohokoliv, protože pan Kalousek by za jeho "náměstkování" na MO měl dodnes hnít v kriminále. Osobní vzpomínky jednoho pana generála na tehdejší dobu byly velice "poučné" :-(((.

    Nicméně raději bych se v tématu vrátil k meritu věci a neřešil zde politiku v situaci, kdy ti, co nejvíce křičí by měli raději hanbou mlčet.

    PS.: Nejsem volič ANO, SPD a už vůbec ne KSČ.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:58 25.11.2017

    Luky: s Dalíkem to byl takový hořký pokus o vtípek. SPD slíbí všechno možné, vojenský kurz jim ANO nikdy neschválí - jelikož by to byla spousta desítek miliard navíc. Teda pokud ...Zobrazit celý příspěvek

    Luky:
    s Dalíkem to byl takový hořký pokus o vtípek.
    SPD slíbí všechno možné, vojenský kurz jim ANO nikdy neschválí - jelikož by to byla spousta desítek miliard navíc. Teda pokud si to představují jinak, než že nakoupí klukům od airsoftu kuličky a nějaký starý záložák jim bude v lese vyprávět historky z vojny :)
    Pokud jsi viděl rozhovor s Babišem o modernizaci houfnic DANA, tak ti musí být jasné, že o armádě nic neví a ani ho nezajímá - není to byznys. Po té co potopil Stropnického návrh na založení obranného fondu, je jasné, že do armády pošle jen nutné minimum a co neutratí pěkně vrátí (pak může mít i rozpočet 3% HDP, lidi budou jásat ale na konci roku vrátí polovinu z těch peněz).

    Chci vidět jak komunisti a SPD budou jednat kolem naší účasti v NATO a budování vazeb zde. Dost pochybuji i o tom, že by podporovaly investice do modernizace armády, která je součástí této "zločinecké organizace" - hlavně že "Rusko je náš jediný přítel" že... viz nový předseda bezpečnostního výboru.
    Tak nějak čekám, že se budou snažit udržovat aktuální disfunkční stav, kdy sice máme kvalitní stíhačky, pěchotu, náklaďáky a Pandury, ale žádnou těžkou moderní bojovou techniku (dle standardu NATO)Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    10:21 25.11.2017

    moje ruka těžko, já je nevolil :D
    no na ministerstvu obrany to zatím dopadalo tak, že se s tím poprali vždy odborníci a byl to průser za průserem

    moje ruka těžko, já je nevolil :D
    no na ministerstvu obrany to zatím dopadalo tak, že se s tím poprali vždy odborníci a byl to průser za průserem

  • Takeda
    09:44 25.11.2017

    skelet: Já volby respektuji. Jako opozici mi ale určitě přísluší právo to komentovat a upozorňovat na to, že někteří ti "synci" nemají zrovna předpoklady, natož vůli se s tím jak ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet: Já volby respektuji. Jako opozici mi ale určitě přísluší právo to komentovat a upozorňovat na to, že někteří ti "synci" nemají zrovna předpoklady, natož vůli se s tím jak vy říkáte "poprat". Asi jak to řekl Rase.

    Všechny strany nejsou populistické, jen protože oslovují lid (populus). Spíš je mínus voliče, že si nedovede spočítat, co je reálné a v souladu s jeho hodnotami a naletí na každou blbost. Řekneme si za pár let, jestli ta vaše tvrdá ruka zatočila s korupcí a vyřešila migraci, popřípadě "makala"Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    09:20 25.11.2017

    Mimochodem kdo dnes ještě nezvracel může se seznámit s novým předsedou bezpečnostního výboru . https://maca.blog.idnes.cz/blo... Pokud tu o obraně budou rozhodovat ...Zobrazit celý příspěvek

    Mimochodem kdo dnes ještě nezvracel může se seznámit s novým předsedou bezpečnostního výboru .
    https://maca.blog.idnes.cz/blo...
    Pokud tu o obraně budou rozhodovat podobní "synci" tak to nemůže dopadnout špatně.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    08:50 25.11.2017

    Luky: ČT bude mít těžko jiný pohled, když jeden z jejich hlavních politických komentátorů a tváří zpravodajství žije s budoucím předsedou TOPky. Ty budoucí televizní debaty budou ...Zobrazit celý příspěvek

    Luky: ČT bude mít těžko jiný pohled, když jeden z jejich hlavních politických komentátorů a tváří zpravodajství žije s budoucím předsedou TOPky. Ty budoucí televizní debaty budou dost zábavné :)

    Takeda: vadit nám může ledasco. Lid se ve volbách rozhodl pro "tvrdou ruku", a to je třeba respektovat. Ať se s tím synci poperou a ukáže se co v nich je.
    Populistické jsou všechny strany, protože všechny oslovují lidi. To že nedokáží nabídnout témata, která voliče zaujmou je jen jejich problém. A vzestup stran tvrdé ruky jde na účet těch "demokratických" stran. Jak prosté.Skrýt celý příspěvek

  • Takeda
    07:33 25.11.2017

    Luky: No když tím vaším pohledem je svět vždy tak nějak růžovější. Jen se moc nedotýká reality. Demokraticky jsme si zvolili nejspíš dost nedemokratickou vládu, jak se ukazuje. ...Zobrazit celý příspěvek

    Luky: No když tím vaším pohledem je svět vždy tak nějak růžovější. Jen se moc nedotýká reality.

    Demokraticky jsme si zvolili nejspíš dost nedemokratickou vládu, jak se ukazuje. Z výsledku nebude nakonec nadšen ani její volič.

    Kurz pro mladý je sice dobrý nápad, jen na něj jaksi nejsou prostory, lidi a zdroje. Což jaksi japonci nevadí, jen nechápu proč to nevadí vám, erudovanému čtenáři armádních novin?

    A pak už jen od stolu lehce mávnete nad rozdílama mezi Wolfdogem a Pumou s tim, že vlastně nevíme jak to ekonomicky vyjde, ale co už.

    Ale jako člen TOPky Vám řeknu, že ta depka není tak hrozná. Prostě si budeme muset počkat, jak banda populistů pohoří, až bude muset něco skutečně vyřešit a už to nebude na koho hodit.Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    00:22 25.11.2017

    Se mi líbí ta topácká depka a nostalgie po Dalíkovi...a bude čím dál hůř, jestli chlapi budete nazírat na svět pohledem ČT. Dlouho jsem se necítil tak demokraticky. Japonský ...Zobrazit celý příspěvek

    Se mi líbí ta topácká depka a nostalgie po Dalíkovi...a bude čím dál hůř, jestli chlapi budete nazírat na svět pohledem ČT.
    Dlouho jsem se necítil tak demokraticky.
    Japonský fašoun bude lobovat za vojenský kurz pro mladý, kdyby uspěl, zavedl by třeba ještě katanu a wakizaši...to mi taky neva.
    Wolfdog bude umět orat brambor, dokonce v horách. Lynx i Puma se mi líbí, ale ekonomický aspekt bude na 90% pro Česko v důsledku nejdůležitější. Těžko ale bez podrobností říci, zda ta německá cesta nebude prospěšnější i v týhle rovině.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    23:59 24.11.2017

    Tak nějak si člověk dá dohromady, že nám teď budou šéfovat komunisti, bonzácký oligarcha a japonský fašoun, všelijací další kremloboti a promoskevský prezident, tak to je ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak nějak si člověk dá dohromady, že nám teď budou šéfovat komunisti, bonzácký oligarcha a japonský fašoun, všelijací další kremloboti a promoskevský prezident, tak to je kombinace, kterou opravdu nezajímá nějaká armáda a její rozvoj. Tak nějak čekám předvolební dářečky a velká gesta pro lid. Jednou ještě budeme rádi vzpomínat na Dalíka = budovatele AČR :D
    Z pozemních sil jsou ony mizerné Pandury opravdu jedinou zbraní, kterou můžeme ukazovat spojencům v NATO... je to tak nějak smutné. Vem si to tak, že původně se měla smlouva na nové BVP podepsat během roku 2018, teď je jasné, že se to nestihne a je docela možné, že někoho napadne to celé zrevidovat a pořídit něco úplně jiného. Hlavně že to bude 100% české. Budeme rádi, pokud se něco dojedná během příštích čtyř let.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    23:49 24.11.2017

    Rase: Ten čas a energia neboli investované do BVP, ale do ľudí/čitateľov, ktorí chceli tie informácie a siahli po tých vydaných príspevkoch. Je jedno, čo sa kúpi/nekúpi. ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase: Ten čas a energia neboli investované do BVP, ale do ľudí/čitateľov, ktorí chceli tie informácie a siahli po tých vydaných príspevkoch. Je jedno, čo sa kúpi/nekúpi.

    Každopádne - čo zrazu tá vzdutá vlna dezilúzie? Viem, že to práve teraz u vás nemáte jednoduché, ale je to až také zlé?Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    23:21 24.11.2017

    Já jsem do těch nových BVPček investoval spoustu času a energie, něco vyšlo tady, něco jinde, celkově jsem ale dost zhnusený z toho, že aktuálně to směřuje tak pitomým směrem, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Já jsem do těch nových BVPček investoval spoustu času a energie, něco vyšlo tady, něco jinde, celkově jsem ale dost zhnusený z toho, že aktuálně to směřuje tak pitomým směrem, že pokud někdo řekne Babišovi, kolik stojí Šakal, tak je téměř jasné, že to dopadne jako s houfnicemi. Výsledkem bude ale něco ve stylu BPzV, což je ještě levnější než Šakal. Jezdí to, střílí to tak je super - zbyde víc peněz. Pokud se do tendru zapojí i Zetor, tak to bude z jejich pohledu dokonalý stroj - 100% made in CZ. Pokud se do roka rozpadne nevadí, vyřeší to jiná vláda.
    Teď to zní jako že jsem naštvaný že nevyhraje německé vozidlo, ale co si budem povídat, on by byl úspěch i ten ASCOD, zkrátka cokoliv fungl nového. Reálně se zdá, že není a nebude nic - jen řeči. Tak nějak mi vadí zbírat kdejaký detail a snažit se to složit ve velkou skládačku, když stejně přijdou nějací joudové, kteří řeknou že NATO je přežitek a ideálem bude repasované BVP-2 s věží Berežok, v lepším případě Turra 30 s 2A42

    NazdarSkrýt celý příspěvek

  • skelet
    21:50 24.11.2017

    Kolt: ale ta žába se vaří už dlouho. Babiš nenabiš. nejsvobodnější byl konec devadesátých let. Internet bez regulí, minimální tlak na korektivismus atd.

    Kolt: ale ta žába se vaří už dlouho. Babiš nenabiš. nejsvobodnější byl konec devadesátých let. Internet bez regulí, minimální tlak na korektivismus atd.

  • KOLT
    21:25 24.11.2017

    Jj, je to tak. Mmchd, začínám mít obavy, abychom na tehdejší korupčistán nevzpomínali jako na nejsvobodnější období našeho života :-/ Jo, kradli nám z daní, což ovšem socialisté ...Zobrazit celý příspěvek

    Jj, je to tak.

    Mmchd, začínám mít obavy, abychom na tehdejší korupčistán nevzpomínali jako na nejsvobodnější období našeho života :-/ Jo, kradli nám z daní, což ovšem socialisté i ta nová pakáž také (a ještě nám zvýší daně, takže ve výsledku máme těch peněz míň), jenže nás nechávali dělat si víceméně co chceme a nešmírovali nás na každém rohu a při každém zaplacení...Skrýt celý příspěvek

  • petres
    16:07 24.11.2017

    Abychom skutečně na Stropnického ještě nevzpomínali v dobrém ve smyslu lehkého posunu k lepšímu. Nedělám si iluze, jaké jsou preference obrany hnutím ANO, přes vyhlášení jeho ...Zobrazit celý příspěvek

    Abychom skutečně na Stropnického ještě nevzpomínali v dobrém ve smyslu lehkého posunu k lepšímu. Nedělám si iluze, jaké jsou preference obrany hnutím ANO, přes vyhlášení jeho majitele o potřebě modernizace armády a navýšení finančních prostředku na toto. O skutečných prioritách svědčí, kdo je údajně nominantkou na post ministra obrany. Proslýchá se, že by to měla být K. Šlechtová, současná ministryně pro místní rozvoj. Asi druhá nejneschopnější ministryně po Ťokovi, jejíž největší devizou je loajálnost vůči majiteli hnutí. Snad to bude někdo schopnější.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 13 z 24