Česko-německá spolupráce v oblasti obranného průmyslu přinese českým firmám zakázky za 35 mld. Kč.

BVP Puma; větší foto / PSM

Praha, 14. listopadu 2017: Největší německé zbrojovky uspořádaly v Praze setkání s cílem identifikovat vhodné české partnery pro budoucí spolupráci v oblasti obranného průmyslu. Podíl na výrobě bojového vozidla pěchoty (BVP) PUMA by mohl českým firmám přinést zakázky v hodnotě 35 mld. Kč, dále přísun unikátního technologického know-how, stejně jako podíl na dodávkách do ostatních zemí EU na desítky let.

Participace českého průmyslu se však netýká pouze projektu PUMA, ale poskytuje i možnost uplatnění v širším portfoliu zbraňových platforem využívaných německým Bundeswehrem i jinými armádami. Uveďme například tanky Leopard-2, houfnice PzH-2000 a mnohé další nejmodernější zbraňové systémy evropské provenience.

Průmyslového setkání v hotelu Diplomat Praha v rámci dne Česko-Německé spolupráce v oblasti obranného průmyslu se účastnilo více než 30 českých firem. Hlavním cílem setkání bylo identifikovat vhodné partnery a nastínit možné modely budoucí spolupráce.

„Stejně jako je ČR centrem evropského automobilového průmyslu, mohlo by se v dohledné době stát i průmyslovým centrem evropského obranného průmyslu. Velmi oceňujeme špičkovou kvalitu českých firem a uvažujeme o tom, že do ČR přesuneme část výrobních i vývojových kapacit," říká Mathias Kraus, šéf obchodu a marketingu ze společnosti PSM.

Konsorcium PSM je společný podnik koncernů Krauss-Maffei Wegmann a Rheinmetall Landsysteme. Vyrábí BVP PUMA, které je součástí tendru na přezbrojení Armády České republiky. Konsorcium je připraveno zapojit do výroby BVP PUMA významné české firmy a využít jejich kapacit nejen pro případné dodávky pro českou armádu, ale i pro německý Bundeswehr a armády ostatních zemí EU/NATO. Objem vzájemné spolupráce může v horizontu 3 let přesáhnout hodnotu 35 miliard Kč. Spolupráce otevírá potenciál i pro transfer nejmodernějších technologií do ČR.

„K ochraně nejlepších bojových vozidel pěchoty na světě používáme nejlepší pancířové systémy, které kombinují různé technologie, jako např. vícevrstvé pancíře, tzv. AMAP, nebo explozivní reaktivní pancíře (ERA). S těmito pasivními a aktivními pancířovými systémy dosahujeme nejvyšších úrovní ochrany našich vojáků proti zbraním středního kalibru, protitankovým řízeným střelám, protitankovým minám a IED. Uvažujeme o distribuci této technologie do České republiky," doplňuje Mathias Kraus ze společnosti PSM.


Power-pack BVP PUMA; větší foto / PSM

BVP PUMA je komplexní a systémové řešení pro mechanizované jednotky. Zahrnuje logistiku, podpůrné vybavení, do funkčního celku sladěné a ověřené zbraňové systémy, elektronické systémy, výcvikové programy, simulátory, i podpůrné programy výrobce po celou dobu provozu vozidel. Zároveň se nejedná pouze o bojové vozidlo pěchoty, ale o komplexní integrovaný bojový systém společně s tanky a bitevními vrtulníky k vytvoření mohutné bojové síly s maximálním využitím předností všech těchto bojových prostředků.

Vývoj vozidla začal v roce 2002, první prototyp vznikl v roce 2005 a roku 2015 jej zařadil do výzbroje německý Bundeswehr. Celých deset let bylo věnováno detailnímu testování, aby vozidlo splnilo požadavky na BVP budoucnosti s výhledem na použití během dalších 40-50 let ve všech budoucích formách konfliktů. PUMA je zcela nová bojová platforma.

Nejedná se o další modernizaci vozidla, které by konstrukčně vzniklo na konci minulého století, ale o zcela novou technologickou a vývojovou generaci moderního bojového prostředku, kde ochrana osádky a zároveň bojová síla jsou hlavním přednostmi. BVP PUMA se již úspěšně účastnil testů AČR ve Vyškově, VIP prezentace v Přáslavicích či brněnského veletrhu IDET 2017.

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků T-72M4 CZ. Nyní lze poměrně levně na leasing získat ...

Německo navyšuje počet provozovaných tanků Leopard 2

Německé ozbrojené síly získají v příštích letech 104 "nových" tanků Leopard 2A7V. Stroje vzniklé ...

Modernizace vozidel Puma pro Bundeswehr

Bundeswehr uzavřel smlouvu se společností Rheinmetall na modernizaci bojových vozidel pěchoty Puma. ...

BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Starlight
    14:04 21.01.2018

    @ MALI Děkuji za rozbor z času 13:10. Zeptám se ale přímo. Přestože se jedná o zbrojní kontrakt za 50+ miliard korun (tedy těsně druhý největší v historii ČR), tak se opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

    @ MALI
    Děkuji za rozbor z času 13:10. Zeptám se ale přímo. Přestože se jedná o zbrojní kontrakt za 50+ miliard korun (tedy těsně druhý největší v historii ČR), tak se opravdu nepočítá s velkými koncepčními a organizačními změnami na úrovni mechanizovaných rot a čet AČR?

    Jestli jsem to dobře pochopil, tak se sice asi částečně opustí částečně sovětský „motostřelecký trojkový systém“ se 3 vozidly v mechanizované četě a jedno pro velitele mechanizované roty (mechanizovaná rota má 10 BVP = 3 x 3 +1) a přejde se na 13 BVP v mechanizované rotě (3x4 +1). Nebo se snad i plánuje přechod na západní standard (Bundeswehr, US ARMY) a přidá se druhé vozidlo do velení mechanizované roty (14 = 4 x3 +2)? Neřeší to náhodou i problém místa pro další specialisty (kteří nemají své vlastní vozidlo). Sice na úrovni roty, ale kdo ve světě to řeší na úrovni čety?

    Pochopil jsem, že dle „sovětského motostřeleckého modelu“, který počítal se mechanizovanými družstvy složených z vojáků základní služby (včetně velitelů družstev/vozidel) a k nim přidával dva spolehlivé vojáky z povolání (VČ a ZVČ), se šahat nebude? Puma to má v Bundeswehru samozřejmě vyřešené, což vám Němci (s tradicemi pancéřových granátníků sahajícím až do 2. světová války) museli potvrdit. Viz dále:

    Ohledně ZVČ. Pokud vím tak standart u plně profesionálních armád (Bundeswehr, US ARMY) je, že funkci ZVČ plní nejzkušenější (hodnostně nejvýše postavený) velitel mechanizovaného družstva. Tedy není potřeba tabulkově další osoba navíc.

    Ohledně VČ. Pokud vím, tak v případě Bundeswehru a US ARMY se to liší. VČ u US ARMY je tento důstojník osoba tabulkově „navíc“, ale Bundeswehr by měl používat koncept, že VČ je současně velitel velitelského družstva roje (velitel + radista + střelecký tým (kulometník + pancéřovník + 2 střelci). 4 vozidla mechanizované čety tak převáží 4 šestičlenná družstva roje (3 střelecká + 1 velitelské).

    Nevím, jak si Bundeswehr hraje na malé střelecké týmy, ale odhaduji, že mají pěchotní taktiku postavenou na univerzálním kulometu ráže 7,62x51 mm MG3 (MG42 mod) nebo nových MG5 (HK121). Ty doplňuje pancéřovník s Pancerfaust 3/G36, jeden podvěsný granátometník s AG36/G36 a zbytek jsou střelci s G36. Obrázek pro ilustraci: http://military66.com/img/2016...

    PTŘS na úrovni mechanizované čety řeší právě zavedením PTŘS Eurospike na vozidla. Není to cesta i pro AČR v případě, že bude Puma? Stačí dosadit BREN, MINIMI a Carl Gustaf (místo stávajících RPG-7)?. Přeci jen investice 50 miliard by měla být motivace ke koncepčním a doktrinálním zamyšlení, jestli to nejde třeba ještě lépe a jestli to náhodou už někdo nevymyslel a boji neodzkoušel před námi.Skrýt celý příspěvek

  • petres
    13:53 21.01.2018

    Škoda, že se touto možností nebude nikdo zabývat, i když si myslím, že konečná pro tuto variantu by byly náklady, které by zvýšily cenu již tak drahé Pumy. Ale pravděpodobně by to ...Zobrazit celý příspěvek

    Škoda, že se touto možností nebude nikdo zabývat, i když si myslím, že konečná pro tuto variantu by byly náklady, které by zvýšily cenu již tak drahé Pumy. Ale pravděpodobně by to řešilo ty níže zmíněné problémy s velikostí vnitřního prostoru a bylo by to ideální BVP pro AČR. Potřebu ostatních zmiňovaných verzí (které u Pumy nejsou) to však neřeší. Prostě ten Lynx z toho vyjde v souhrnu nejlépe.
    Co se týká zavedenosti - srovnávat koncept, více méně na papíru, výrobce traktorů s funkčním prototypem, které je schopný zúčastnit se srovnávacích zkoušek, jednoho z předních světových výrobců pásové vojenské techniky mi přijde nepatřičné.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    13:27 21.01.2018

    To petres: technicky je samozřejmě možné všechno, co neodporuje zákonům fyziky (pokud je na to dostatek času a peněz). Když jsem se na záměnu věže u vozidla Puma ptal PSM bylo mi ...Zobrazit celý příspěvek

    To petres:
    technicky je samozřejmě možné všechno, co neodporuje zákonům fyziky (pokud je na to dostatek času a peněz). Když jsem se na záměnu věže u vozidla Puma ptal PSM bylo mi odpovězeno, že to není třeba, protože věž Pumy není třeba měnit....
    Když se nad tím osobně zamyslím, tak: do stávající korby asi ne: věž RCT-30, nyní osazená na Pumě je asymetrická a proto je také asymetrická i korba (důvodem je klasický optický přístroj velitele (PERI), který jde středem věže RCT-30 vozidla PUMA.
    Pokud bychom ale dali na korbu Pumy symetrický strop (se symetricky umístěným uložením věže) tak asi ano, přiznávám se, že po tom vyjádření PSM jsem nad tím už dál nebádal. Puma by se však musela celá znovu hmotnostně vyvážit a provést s ní zaváděcí zkoušky. Je ovšem fakt, že ty radiostanice, které jsou u Pumy pod věží by se mohly dát do věže LANCE (je tam pro ně místo), zmizela by také celá spodní část přístroje PERI a v korbě by hned bylo víc místa (máte vcelku dobrý nápad).Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    13:10 21.01.2018

    To Jara: Jak to máme dnes: v BVP-2 máme tříčlennou osádku vozidla (velitel, střelec a řidič), k tomu šestičlenný výsadek a jedno volné místo za řidičem, kde může sedět VČ/ZVČ - to ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jara:
    Jak to máme dnes: v BVP-2 máme tříčlennou osádku vozidla (velitel, střelec a řidič), k tomu šestičlenný výsadek a jedno volné místo za řidičem, kde může sedět VČ/ZVČ - to jsou dvě vozidla z čety. Třetí vozidlo v četě tam má volné místo, které se, co mám informace (protože v BVP už nejezdím) v reálu využívá pro převoz materiálu družstva.

    Jak bychom to chtěli mít v budoucnu:
    AČR má požadavek na trojčlennou osádku vozidla, šestičlenný výsadek a minimálně jedno pracovní místo VČ/ZVČ + jedno další přepravní místo pro blíže neurčeného specialistu - specialista ISR, operátor UAV), vozidlo musí z pochopitelných důvodů umožnit také uložení a bezpečnou přepravu munice, materiálu družstva a zásob po dobu konání operace, která se kalkuluje na tři dny.

    Jak nám tento požadavek splňují nová vozidla:
    Pro přehlednost uvedu jen dva, podle mého názoru, favority:
    Lynx:
    KF31: v předvedené variantě s osádkovou věží má v bojovém prostoru šest sedaček, takže požadavkům AČR nevyhovuje; po osazení bezosádkovou věží však splní požadavek na až 8 sedaček vzadu a tří sedaček vepředu bojového prostoru napříč, ale potřeba místo na materiál a munici, takže reálně spíš ty tři vepředu + šest za nimi a k tomu místo na materiál.
    KF41: ten jsme zatím neviděli, ale měl by být o 0,5 m delší, než KF31 takže tam by problém s místem nebyl.

    Puma:
    Puma má místo pro tři členy osádky a šest členů výsadku vzadu (4 na jedné straně + 2 na druhé).
    Jsou dvě možnosti řešení požadavků AČR. Jedním je prodloužená verze Pumy, což je však otázka dalších peněz. Osobně jsem se PSM na ty možnosti ptal (a nebylo to jen na veletrhu) v budoucnu budou něco řešit, co a jak neřekli, konkrétně však k tomu neměli minulý rok nic (možná Rase něco viděl?).
    Druhou možností je nepřizpůsobovat Pumu požadavkům AČR, ale požadavky AČR Pumě (vyšlo by to mnohem levněji). Tuto možnost ale naši vojáci zatím nepředpokládají. Nicméně, řešení by zde bylo, ale ne moc efektivní: dvě vozidla z čety (počítejme čtyři na četu) by měly jen čtyřčlenný výsadek a ten prostor pod věží by byl pracovištěm velitele čety/ZVČ + jedním přepravní místem (ještě se však bude muset najít místo pro přepravu záložních SPIKE a ručních PT zbraní družstva). Takové BVP pak však dá dohromady jen jeden bojový tým o čtyřech sesednutých vojácích, jeden z nich bude VD). Výsledkem by tedy bylo, že na rozdíl od současných třech vozidel v četě, které přepraví 3x2=6 bojových týmů po třech lidech (tj. celkem 18 vojáků), bude pomocí čtyřech nových BVP Puma přepraveno opět šest bojových týmů v počtu 2x 2x3 + 2x 4 = 20 vojáků. Tj. stejný počet bojových týmů a jen o dvě hlavně víc.

    To, že jste se v článku o spolupráci českého a německého průmyslu nic nedočetl o Lynxu není moje chyba, ale chyba těch, kdo ten článek psali.Skrýt celý příspěvek

  • petres
    12:43 21.01.2018

    MALI jedna otázka na vás - je možné osadit Pumu variantou věže LANCE, jako je na Lynxu (zajímá mne technická stránka věci, v tuhle chvíli bych nechtěl řešit finanční)? Pokud ano, ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI jedna otázka na vás - je možné osadit Pumu variantou věže LANCE, jako je na Lynxu (zajímá mne technická stránka věci, v tuhle chvíli bych nechtěl řešit finanční)? Pokud ano, byly by možné úpravy, o kterých jste mluvil v případě Lynxu i u Pumy (přemístění vybavení z prostoru výsadku Pumy do té věže a tím uvolnění potřebných 1 - 2 míst v případě verze BVP)?Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    12:01 21.01.2018

    To Rase,
    no, Já bych řekl, že bojovou věž budou typově mít jen ta dvě první vozidla, ale z hlediska počtů bojových věží je bude mít znatelně více, než polovina vozidel.

    To Rase,
    no, Já bych řekl, že bojovou věž budou typově mít jen ta dvě první vozidla, ale z hlediska počtů bojových věží je bude mít znatelně více, než polovina vozidel.

  • MALI
    11:54 21.01.2018

    To Jirosi: asi máte na mysli technologii pro výrobu? Specializovanou část bychom samozřejmě museli nakoupit, ale VOP CZ má stále ještě technologii na Pandury, umí i těžší věci, ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jirosi:
    asi máte na mysli technologii pro výrobu? Specializovanou část bychom samozřejmě museli nakoupit, ale VOP CZ má stále ještě technologii na Pandury, umí i těžší věci, takže by se spíš jednalo o aplikaci technologie pro výrobu Lynxu do podmínek VOP, což by bylo samozřejmě příznivější, jak stavět na "zelené louce", ale jasné je, že zadarmo to nebude. Ale v případě, že Rh uspěje s Lynxem jinde, by se prý mohl VOP CZ podílet na výrobě pro ostatní zákazníky (to byla nabídka Rh). Samozřejmě, ze je to v neurčité rovině, jako ostatně i ostatní vozidla, ale co bychom chtěli konkrétního, když akviziční proces ještě v ČR nebyl spuštěn.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    11:49 21.01.2018

    Z toho co je veřejně známé k verzím nového BVP, tak nejpravděpodobnější to budou vozidla: bojové vozidlo pěchoty velitelské vozidlo průzkumné vozidlo dělostřelecké ...Zobrazit celý příspěvek

    Z toho co je veřejně známé k verzím nového BVP, tak nejpravděpodobnější to budou vozidla:

    bojové vozidlo pěchoty
    velitelské vozidlo
    průzkumné vozidlo
    dělostřelecké návodčí
    zdravotní vozidlo
    ženijní vozidlo
    vyprošťovací vozidlo

    Specializovaných verzí bude nejspíš polovina z celého počtu. Tři poslední verze nemají bojovou věž, zbytek bude v podstatě verze BVP jen s jinou elektronikou a různými systémy (čidly, radiostanicemi atd.), což ukousne hodně z vezeného výsadku těchto vozidel.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    11:35 21.01.2018

    To Rase: Na Lynxu jsou SPIKE už integrovány (viz věž Boxer v australském programu Land 400) + mají ještě jedno, prý technicky lepší řešení, ale také plně digitální SŘP, na rozdíl ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    Na Lynxu jsou SPIKE už integrovány (viz věž Boxer v australském programu Land 400) + mají ještě jedno, prý technicky lepší řešení, ale také plně digitální SŘP, na rozdíl od Pumy. Z hlediska věže je zkrátka Lynx jednoznačně lepší.
    Ano, podvozek má zase lepší Puma (až na to, že je zevnitř malý), souhlasím s Vámi, že podvozek Lynxu je průměrný. Lynx je "jen" modulární a rozměrově nám vyhovuje.

    Ohledně Wolfdogu jsem toho názoru, že lidi od Zetoru nic neprotlačí (protože to jednoduše nestihnou), ale vůbec mi nebude vadit, když se tak stane.

    U Marderu EVO jsem vám jen sdělil fakta. Nic víc, nic méně. Lynx sice vypadá jako větší Marder, má s Marderem společnou koncepci podvozku, to ano, ale to je tak všechno - jiné materiály = vyšší stupeň odolnosti, jiný motor (i když ten, co tam byl - nic moc, to je pravda), jiná transmise, digitální řízení, více vnitřního prostoru, modulární koncepce bojového prostoru a maximální bojová hmotnost 42 tun (KF31) a 49 tun (KF41 - předpokládaná). Já neposuzuji BVP podle toho, jak z venku vypadá, ale podle toho , co je uvnitř a jaké má parametry.

    k Vašemu příspěvku u Leclercu:
    nějak jste asi zapomněl, co jsem už zde v minulosti několikrát napsal: Já v žádném případě neškrtám Pumu, ani netvrdím, že je špatná, jen jsem toho názoru, že je pro nás komplexně vhodnější Lynx. Ale Puma je vzhledem k současným požadavkům AČR u mne až druhá. Pokud se však změní požadavky AČR z hlediska priorit a počtů jednotlivých verzí nových pásových vozidel, tj. že zredukujeme některé z mého pohledu zbytečné varianty, ve prospěch jiných variant - nebudu tady psát jaké/jakých (to už bych se tu mohl rovnou podepsat) a změníme požadavek na tabulkové počty osob (což však je v AČR nebetyčný problém), tak by Puma mohla být po provedené modernizaci (až na cenu a některé drobnosti) akceptovatelná; pokud by se následně podařilo zapojit evropské fondy a snížit tím cenu Pumy tak, aby jsme ji ufinancovali, tak nemám s Pumou vůbec žádný problém - ale to jsem zde už také psal. Jak ale vidíte, těch podmínek je hodně.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    11:24 21.01.2018

    Mali Začnu odzadu... velice se omlouvám automatické opravy mého iphonu mě občas také ničí, ale je to moje chyba zkusím to více hlídat. Občas je mi samotnému studno. K počtu ...Zobrazit celý příspěvek

    Mali
    Začnu odzadu... velice se omlouvám automatické opravy mého iphonu mě občas také ničí, ale je to moje chyba zkusím to více hlídat. Občas je mi samotnému studno.

    K počtu lidi ve výsadku... není třeba opisovat od bw, jak to děláme dnes? Pokud je mi známo a kdyžtak mne opravte ale bvp2 veze také šestičlenný výsadek. Pravda je, že velitele družstev jsou součástí výsadku a velitel čety si muže přisednout do nějaké mašiny místo nějakého pěšaka. Jednoduché ....

    A prosím vás projel jsem zprávy co se týče té spolupráce s Němci, o lynxu ani zmínka. Nejsem pracovník MO tak se musím spolehnout na to co je zveřejněno
    Omlouvám se .... ale jestli tvrdíte že Rheimethall samotný nabídl lepší podmínky u lynxu,tak to něčím podložte, samotného by mě to zajímalo jak to doopravdy je. Nazahalujte to zbytečně tajemstvím a řečmi o zasvěcennosti.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    11:03 21.01.2018

    Rase: Pokud počítáš z odmítnutím "PUMY", a LYNX zase z důvodu nedokončenosti. Tak pak nechápu tu volbu WOLFDOG, kde je vozdilo ve fázi 3D modelu. MALI: Rheinmetallu, no oni nám ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase: Pokud počítáš z odmítnutím "PUMY", a LYNX zase z důvodu nedokončenosti. Tak pak nechápu tu volbu WOLFDOG, kde je vozdilo ve fázi 3D modelu.

    MALI: Rheinmetallu, no oni nám to prodají. Ale jen za to vybavení vyplázneme sumu jako za celé vozidlo. Vlk se nažere(Rhm dostane svoji marži) a koza zůstane celá(výroba proběhne v CR a bude mít domácí BVP). Jediný kdo brutálně ostrouhá bude zase rozpočet CR, a armáda co dostane kočko-psa.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:15 21.01.2018

    MALI: podívejte se jak dlouho byly a jsou inegrovány rakety Spike na Pumu, Pochybuju že na Lynx nebo CV90 to stihnou dřív. Pokud česká strana striktně odmítne Pumu (jak ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    podívejte se jak dlouho byly a jsou inegrovány rakety Spike na Pumu, Pochybuju že na Lynx nebo CV90 to stihnou dřív. Pokud česká strana striktně odmítne Pumu (jak naznačujete), tak stejně snadno může odmítnout Lynx (není to zavedené vozidlo) tak pak budeme vybírat jen z Ascodu a CV90. Pak by byl Rheinmetall ještě rád, pokud by mohl dodat komponenty na Wolfdog (pokud by jej lidi od Zetoru protlačili do výběrka). Podobně Rheinmetall spolupracuje s Rumuny na vozidle AGILIS - samotný podvozek je očividně rumunský návrh a doplňky německé. Tedy stejný případ jak zmiňuji.

    ps. Mě zkrátka přijde podvozek Lynxe průměrný (spíš hůř) a lépe řešený je i ten Wolfdog. Lynx má tedy nevalný základ a všechno dohání kvalitní věží, systémy a elektronikou. Kvůli tomu základu jsem ale skeptický k celému vozidlu.
    Marder jsem vytáhl jen tak ze srandy, jako nejlevnější alternativu, ale baví mě jak ostře jste proti Marderu, ale Lynx berete jako nejlepší nabídnutou mašinu. Přitom základem je jen posílený podvozek Marderu. Marder, který se snaží prodávat jako nové vozidlo. Nevyšly prodeje s Marder EVO, tak nabízejí Lynx...Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    10:02 21.01.2018

    To Jara (reakce na příspěvek v diskuzi k Leclercu): pokud jste dobře četl dostupné veřejné zdroje, tak by jste mohl vědět, že na tom jednání německých firem byl i Rheinmetall, ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jara (reakce na příspěvek v diskuzi k Leclercu):
    pokud jste dobře četl dostupné veřejné zdroje, tak by jste mohl vědět, že na tom jednání německých firem byl i Rheinmetall, takže totéž, co novináři píší o Pumě (PSM), platí i o Lynxu (Rheinmetall, který je polovinou PSM), takže z hlediska transferu technologií jsou tyto stroje rovnocenné. Vaše úvaha, že se to nenabízí u Lynxu je tedy zcela mylná (to Vám mohou potvrdit ti, kteří nečerpají jen z veřejně dostupných zdrojů), naopak Rheinmetall nám nabízel z hlediska transferu technologií a přenosu výroby lepší podmínky, než KMW, jako druhý člen PSM (a ve výsledku vlastně lepší, než PSM). Ohledně Pumy se totiž jedná stejně tak na úrovni průmyslu jako v případě jiných vozidel a žádné, opakuji žádné záruky ze strany německé vlády ohledně čehokoli u Pumy zatím nemáme. Je to jen zbožné přání, takže doporučuji se zase vrátit na zem.

    Je sice hezké, že "všichni víme, že Puma je zdaleka nejlepší", ale ne zdaleka a hlavně ne ve všem. Takže ve výsledku to s její dominancí zase není úplně bezkonkurenční (tím ale vůbec nechci tvrdit, že je špatná, nebo že by propadla...).

    Když jste tak chytrý, že je můj argument ohledně přepravy VČ/ZVČ mimo (ano přiznávám, schválně jsem trochu přestřelil, abych Vás v dobrém slova smyslu tak nějak vyprovokoval), tak navrhněte Vaše konkrétní řešení - to, že to nějak funguje v Bw jako argument moc neberu (myslíte si, že jsme se tam nezeptali?).

    PS:
    příště u bojových vozidel pište prosím kanón, ne kánon (to jsou dvě úplně rozdílné věci) - omlouvám se za tuto připomínku, ale hrozně špatně se mi to čte.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    09:39 21.01.2018

    To Rase: Zkuste se vžít do pozice Rheinmetallu: budete někomu , kdo dříve vyráběl traktory a teď vyvíjí od nuly nové BVP, dávat svoje technologie, když do stejného státu chcete ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    Zkuste se vžít do pozice Rheinmetallu: budete někomu , kdo dříve vyráběl traktory a teď vyvíjí od nuly nové BVP, dávat svoje technologie, když do stejného státu chcete prodat svůj výrobek (Lynx), nebo výrobek, na kterém máte 50% (Puma)? Já tedy ne.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    23:37 20.01.2018

    No asi ano Rase, ale znamená to všechny technicky zajímavé komponenty z Německa nakoupit. To znamená ze se připravíme a průmyslovou spolupráci s Němci, která by plynula z výběru ...Zobrazit celý příspěvek

    No asi ano Rase, ale znamená to všechny technicky zajímavé komponenty z Německa nakoupit. To znamená ze se připravíme a průmyslovou spolupráci s Němci, která by plynula z výběru pumy. (Zkratka jde mi i o doping českého průmyslu) Ano když koupíme věž LANCE a powerpack s pancířem z Německa tak česky zůstane opravdu jen navrh... cena by byla rozhodně vyšší než u pumy...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 24