Česko-německá spolupráce v oblasti obranného průmyslu přinese českým firmám zakázky za 35 mld. Kč.

BVP Puma; větší foto / PSM

Praha, 14. listopadu 2017: Největší německé zbrojovky uspořádaly v Praze setkání s cílem identifikovat vhodné české partnery pro budoucí spolupráci v oblasti obranného průmyslu. Podíl na výrobě bojového vozidla pěchoty (BVP) PUMA by mohl českým firmám přinést zakázky v hodnotě 35 mld. Kč, dále přísun unikátního technologického know-how, stejně jako podíl na dodávkách do ostatních zemí EU na desítky let.

Participace českého průmyslu se však netýká pouze projektu PUMA, ale poskytuje i možnost uplatnění v širším portfoliu zbraňových platforem využívaných německým Bundeswehrem i jinými armádami. Uveďme například tanky Leopard-2, houfnice PzH-2000 a mnohé další nejmodernější zbraňové systémy evropské provenience.

Průmyslového setkání v hotelu Diplomat Praha v rámci dne Česko-Německé spolupráce v oblasti obranného průmyslu se účastnilo více než 30 českých firem. Hlavním cílem setkání bylo identifikovat vhodné partnery a nastínit možné modely budoucí spolupráce.

„Stejně jako je ČR centrem evropského automobilového průmyslu, mohlo by se v dohledné době stát i průmyslovým centrem evropského obranného průmyslu. Velmi oceňujeme špičkovou kvalitu českých firem a uvažujeme o tom, že do ČR přesuneme část výrobních i vývojových kapacit," říká Mathias Kraus, šéf obchodu a marketingu ze společnosti PSM.

Konsorcium PSM je společný podnik koncernů Krauss-Maffei Wegmann a Rheinmetall Landsysteme. Vyrábí BVP PUMA, které je součástí tendru na přezbrojení Armády České republiky. Konsorcium je připraveno zapojit do výroby BVP PUMA významné české firmy a využít jejich kapacit nejen pro případné dodávky pro českou armádu, ale i pro německý Bundeswehr a armády ostatních zemí EU/NATO. Objem vzájemné spolupráce může v horizontu 3 let přesáhnout hodnotu 35 miliard Kč. Spolupráce otevírá potenciál i pro transfer nejmodernějších technologií do ČR.

„K ochraně nejlepších bojových vozidel pěchoty na světě používáme nejlepší pancířové systémy, které kombinují různé technologie, jako např. vícevrstvé pancíře, tzv. AMAP, nebo explozivní reaktivní pancíře (ERA). S těmito pasivními a aktivními pancířovými systémy dosahujeme nejvyšších úrovní ochrany našich vojáků proti zbraním středního kalibru, protitankovým řízeným střelám, protitankovým minám a IED. Uvažujeme o distribuci této technologie do České republiky," doplňuje Mathias Kraus ze společnosti PSM.


Power-pack BVP PUMA; větší foto / PSM

BVP PUMA je komplexní a systémové řešení pro mechanizované jednotky. Zahrnuje logistiku, podpůrné vybavení, do funkčního celku sladěné a ověřené zbraňové systémy, elektronické systémy, výcvikové programy, simulátory, i podpůrné programy výrobce po celou dobu provozu vozidel. Zároveň se nejedná pouze o bojové vozidlo pěchoty, ale o komplexní integrovaný bojový systém společně s tanky a bitevními vrtulníky k vytvoření mohutné bojové síly s maximálním využitím předností všech těchto bojových prostředků.

Vývoj vozidla začal v roce 2002, první prototyp vznikl v roce 2005 a roku 2015 jej zařadil do výzbroje německý Bundeswehr. Celých deset let bylo věnováno detailnímu testování, aby vozidlo splnilo požadavky na BVP budoucnosti s výhledem na použití během dalších 40-50 let ve všech budoucích formách konfliktů. PUMA je zcela nová bojová platforma.

Nejedná se o další modernizaci vozidla, které by konstrukčně vzniklo na konci minulého století, ale o zcela novou technologickou a vývojovou generaci moderního bojového prostředku, kde ochrana osádky a zároveň bojová síla jsou hlavním přednostmi. BVP PUMA se již úspěšně účastnil testů AČR ve Vyškově, VIP prezentace v Přáslavicích či brněnského veletrhu IDET 2017.

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků T-72M4 CZ. Nyní lze poměrně levně na leasing získat ...

Německo navyšuje počet provozovaných tanků Leopard 2

Německé ozbrojené síly získají v příštích letech 104 "nových" tanků Leopard 2A7V. Stroje vzniklé ...

Modernizace vozidel Puma pro Bundeswehr

Bundeswehr uzavřel smlouvu se společností Rheinmetall na modernizaci bojových vozidel pěchoty Puma. ...

BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Maximus
    17:45 28.11.2017

    To PavolR: Ad1)Stále ale nejsou a Puma to nemá v Austrálii zatim až tak jisté. Ad2)Všichni účastníci demonstrované ve Vyškově splňují základní požadavky, ale otázka je jak moc ...Zobrazit celý příspěvek

    To PavolR:
    Ad1)Stále ale nejsou a Puma to nemá v Austrálii zatim až tak jisté.
    Ad2)Všichni účastníci demonstrované ve Vyškově splňují základní požadavky, ale otázka je jak moc konkrétní konečně požadavky.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    16:38 28.11.2017

    Maximus: mám dve faktické námietky k tomu, čo ste napísali 1.- Puma pôjde aj do tendra v Austrálii a tam už tie rôzne verzie asi potrebovať bude. 2.- Všetky doteraz testované ...Zobrazit celý příspěvek

    Maximus: mám dve faktické námietky k tomu, čo ste napísali
    1.- Puma pôjde aj do tendra v Austrálii a tam už tie rôzne verzie asi potrebovať bude.
    2.- Všetky doteraz testované vozidlá údajne spĺňajú základné požiadavky AČR.Skrýt celý příspěvek

  • Maximus
    16:27 28.11.2017

    To Rase: Nebyl bych si rozhodně jist, že PSM nabídne více benefitů a transferů technologií než samotný RM. Pro RM je klíčové najít prvního a navíc poměrně klíčového zákazníka z ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase: Nebyl bych si rozhodně jist, že PSM nabídne více benefitů a transferů technologií než samotný RM. Pro RM je klíčové najít prvního a navíc poměrně klíčového zákazníka z hlediska dobrého poměru mezi schopnostmi a cenou práce. Tj. dobrý základ pro to, aby mělo smysl vybudovat výrobní linku u nás a díky tomu cenově konkurovat Pumě na dalších trzích.

    U PSM jsem sketptický stejně jako Starlight, že by do ČR byla přesunuta výroba klíčových komponent Pumy. Samozřejmě pro PSM je ekonomicky zajímavé část výroby posunout do ČR a snížit tak výrobní náklady Pumy a získat tak možnost ponížit pořizovací cenu Pumy pro BW i další zahraniční zákazníky - tak jak je pravidlem u (nejen) německých firem v našem regionu.

    PSM má rovněž už jistého svého "solventního" domácího zákazníka a je nutno brát i v potaz, že vůle ke kompromisu byla vždy u konsorcií firem s různými zájmy a plány nižší než u jednotlivých firem.Proto můj skepticismus k nabídce PSM.

    Navíc ještě připomenu jednu zásadní věc a tou je reálná absence některých verzí IVF požadovaných AČR a BW je v nejbližší době nepožaduje, protože má tyto verze pořešeny na jiných podvozkových platformách.

    Má podle tebe AČR na svoje záměry rezignovat nebo si zaplatit vývoj a malosériovou výrobu pro AČR via T-72MCZ4?

    Stejně tak přepravní kapacita Pumy nesplňuje primární požadavky AČR na počet přepravovaného roje, takže opět volba Pumy by byla omezující v koncepci AČR sjednotit velikost roje u pásové a kolové platformy BVP.

    Počet 210 různých verzí BVP a možnost pořídit na stejné podvozkové platformě vozidlo palebné podpory/střední tank s perspektivním 130mm kanónem a moderní optronikou a sřp (stroj s hmotností +- T-72 odmítám nazývat "lehkým tankem") v počtu například 33 kusů jako akutně potřebnou náhradu totálně opotřebených T-72MCZ4, aby byl udržen smysluplný výcvik tankových jednotek a v případě válečného stavu posílena schopnost PT boje a dělostřelecké podpory mechanizovaných jednotek - především 7. mb.

    Po "zamáznutí" tohoto akutního problému by šlo vyhodnotit efektivitu tohoto řešení a zvážit pořízení dalších kusů či počkat na dokončení Leo3 a pak opět udělat analýzu skutečných parametrů obou řešení a rozhodnout se podle toho, co je pro AČR efektivnější.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    11:39 28.11.2017

    Dušan: pěkně sepsáno. Taky vidím hlavní bonus právě v tom kolem. Zvlášť když všechna nabídnutá vozidla jsou více méně srovnatelná. osobně si myslím, že PSM toho může nabídnout za ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan:
    pěkně sepsáno. Taky vidím hlavní bonus právě v tom kolem. Zvlášť když všechna nabídnutá vozidla jsou více méně srovnatelná. osobně si myslím, že PSM toho může nabídnout za Pumu víc než samotný Rheinmetall za Lynx. Tak nějak i ona podpora od Německé vlády by byla vyšší, jelikož vozidlo slouží u Bundeswehru. Lynx je sice cool, ale je to jen soukromý projekt - byť velké zbrojovky.

    Ještě dám zajimavost.
    Puma se bude účastnit i Australského tendru v programu LAND 400 Phase 3. Zde má být vozidlo osazené výkonnějším rychlopalným kanónem ráže 35 x 228 mm. Není jisté, zda bude použita klasická věž Lance s kanónem ráže 35 mm, nebo bude osazena lehčí bezosádková věž IWS-35, od společnosti Krauss-Maffei Wegmann (KMW). Tato věž má stejnou optotroniku jako standardní Puma a byla osazena kanónem Bushmaster III ráže 35 mm od společnosti ATK Armament Systems. Zaměřit a zahájit palbu může jak střelec, tak i velitel. Oba mají k dispozici vlastní stabilizovaný zaměřovač s denní/infračervenou optikou a laserovým dálkoměrem. Na rozdíl od střelce má velitel panoramatický výhled. Výhodou je, že tento kanón může být upraven na munici 50 mm "SuperShot" - v podstatě se vymění hlaveň a několik dalších součástek. Dodejme, že ideový prapředek Pumy - projekt nové pásové platformy NGP, měl mír rovněž výzbroj v podobě rychlopalného kanónu ráže 50 mm.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:06 28.11.2017

    petres: dík za opravu. Tím lépe, že to není až takový gigant, pro AČR by toto byly reálný rozměry. S takovými letadly by AČR už cosi znamenala a jak píše Márten, je sice hezké ...Zobrazit celý příspěvek

    petres: dík za opravu. Tím lépe, že to není až takový gigant, pro AČR by toto byly reálný rozměry. S takovými letadly by AČR už cosi znamenala a jak píše Márten, je sice hezké deklarovat schopnost záchrany občanů po světě ale přitom nemít jak se tam dostat.Skrýt celý příspěvek

  • petres
    07:41 28.11.2017

    Jak píše KOLT a jak jsem psal nedávno ve svém příspěvku K.Šlechtová není schopný manažer, viz její výkon na ministerstvu pro místní rozvoj, její největší devizou je loajálnost vůči ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak píše KOLT a jak jsem psal nedávno ve svém příspěvku K.Šlechtová není schopný manažer, viz její výkon na ministerstvu pro místní rozvoj, její největší devizou je loajálnost vůči majiteli hnutí. Hlavně tato (případná) nominace svědčí o (ne)prioritě rezortu obrany pro hnutí ANO. Prostě NE, v obraně lépe nejspíš nebude.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    00:47 28.11.2017

    Dušane, problém je, že paní Šlechtová už svoje manažerské schopnosti prokázal na ministerstvu pro místní rozvoj – stojí za starou belu :-(

    Dušane, problém je, že paní Šlechtová už svoje manažerské schopnosti prokázal na ministerstvu pro místní rozvoj – stojí za starou belu :-(

  • Márten
    22:42 27.11.2017

    Asi teď budu fantazírovat, ale vzpomeňme si na Kolwezi a Entebe a porovnejme reakce Francie a Izraele s reakcí Československa na únos jejich občanů v Angole. Nechci srovnávat ...Zobrazit celý příspěvek

    Asi teď budu fantazírovat, ale vzpomeňme si na Kolwezi a Entebe a porovnejme reakce Francie a Izraele s reakcí Československa na únos jejich občanů v Angole. Nechci srovnávat podmínky pro osvobozovací akci, ale i kdybychom se tenkrát rozhodli něco udělat, tak jsme stejně neměli jak se tam dostat. Pokud by podobná situace nastala znovu, tak by nám vlastní letouny této kategorie byly určitě užitečnější než pronajaté hodiny A-400, jejichž využití by záviselo na souhlasu Německa.Skrýt celý příspěvek

  • Dušan
    20:19 27.11.2017

    To Starlight: myslím, že co se týče pancéřování PUMA tak jej mohou dělat v ČR např. spol. CSG, VOP CZ, SVOP, popř. STV-Group - to jest firmy, které s tím přichází nebo v minulosti ...Zobrazit celý příspěvek

    To Starlight: myslím, že co se týče pancéřování PUMA tak jej mohou dělat v ČR např. spol. CSG, VOP CZ, SVOP, popř. STV-Group - to jest firmy, které s tím přichází nebo v minulosti přicházely do styku.

    Proces zahájení výroby (jakékoliv, nejen licenční) vždy přeci začíná školením specialistů nového výrobního podniku (rozuměno zde českého), dále vysláním českých specialistů do Německa kde se realizuje výroba jednotlivých celků BVP, pak přenesení těch technologií, které budou schopni naše podniky v daný moment zpracovat do ČR pod dohledem německých specialistů vyslaných k nám (v čase určitě dozná změny tak, jak se bude zvyšovat v ČR výroba, bude se investovat do nových výrobních celků apod.) Jako výsledek by pak mělo být (schválně nepíšu v tomto případě bude, protože je to poměrně složitý technologický celek ) kompletní výroba/montáž BVP v ČR (tuším, že se naše série vozidel má vyrábět celkem 6 nebo 7 let a to je docela dlouho na pořádné zaškolení).

    Samozřejmě, že pak celý tento proces přinese nám v ČR ohromné zkušenosti vedoucí i k možnosti vývoje něčeho svého. Nemyslím si třeba, že by např. v Mladé Boleslavi byli u výrobních linek, na dílnách, v ceších nebo v kancelářích jen "cvičené opice", které objednávají, montují nebo instalují "černé skříňky" do aut a nevěděli nic detailnějšího o pozadí celé věci. U každého takového kroku jsou procesy, které revidují celý proces a dávají zpětnou vazbu (teď nemyslím OTK apod).

    U Němců jak jsem zde pochopil je přidaná hodnota v tom, že oni neváží vzájemnou zbrojní spolupráci s ČR pouze na projekt BVP PUMA, ale chtějí jít o tři úrovně dál. První je to, že chtějí vyrábět i celky pro PUMA do výzbroje jejich armády, druhý level spočívá v tom, že se to má týkat nejen PUMY, ale i další výzbroje a konečně třetí úroveň se týká i výroby pro další státy které mají ve výzbroji německou vojenskou techniku. A to už se možnosti pro naše podniky rozevírají poměrně do široka. Zkrátka bude se v tom točit mnohem větší objem finančních prostředků, než kdyby se jednalo o "nejlacinější BVP", které může AČR dostat. Tím pádem pro náš zbrojní průmysl přijde větší finanční vzpruha.

    A pokud by byly české firmy do tohoto řetězce zapojeny, myslím že by dosáhly i s přispěním fondů EU na nákup nového a finančně zcela jistě náročného vybavení. Jinými slovy české firmy by se nemusely bát, že až sjede z výrobní linky poslední PUMA pro AČR, že se zavře podnik a budou v dluzích, protože nebudou mít splaceny za tímto účelem zakoupené nové vybavení.

    Roli University obrany si představuji zejména v její přidané hodnotě, tj. v jejím koncentrovaném intelektuálním potenciálu. UO se podílela na vývoji ERA nebo SLAT na Pandury, má i spoustu jiných zajímavých projektů pro pozemní síly a součinní s různými vysokými školami, vývojovými a výzkumnými pracovišti nejen v ČR, ale také v zahraničí. Tj. oni mohou po detailním se seznámení s technologiemi PUMA nastínit další směry vývoje nebo optimalizace různých variant BVP, přijít se zlepšováky, na které není v každodenním poklusu u výrobních společností čas apod.

    Proto si myslím, že technologicky vyspělá vozidla jako je LYNX nebo PUMA budou mít určitě nejen pro AČR, ale i pro naše podniky nebo vědecká pracoviště vyšší přidanou hodnotu, než starší a některých ohledech již překonaná BVP ostatních výrobců.

    To Jura99: Pokud paní Šlechtová prokáže manažerské schopnosti, tak si myslím, že může být osobou na svém místě. Znám z praxe mnoho lidí, kteří sice jako odborníci nevynikali zvláštními schopnostmi, ale jako manažeři byli velmi schopní a postavili organizace znovu na nohy (a bohužel to znám i opačně). Samozřejmě takového odborníka který by rozuměl dobře obraně a zároveň byl manažer schopný systematicky zvládnout nákupy přetížený a dlouhodobě pod financovaný resort bude velmi těžké najít, natož když je výběr vymezen v politické rovině. Ale jako vtip dobrý, mně se to také velmi líbilo:-)Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    19:09 27.11.2017

    Maximální nosnost nákladu by měla být až 37,6 tuny - tedy zvládá v pohodě i odstrojenou Pumu, údajně i Patriot PAC-3, vrtulník SH-60, houfnici Danu nebo dva Pandury. Logický by byl ...Zobrazit celý příspěvek

    Maximální nosnost nákladu by měla být až 37,6 tuny - tedy zvládá v pohodě i odstrojenou Pumu, údajně i Patriot PAC-3, vrtulník SH-60, houfnici Danu nebo dva Pandury. Logický by byl odkup dvou nadbytečných německých Atlasů, ale mě se tady ten "japonec" líbí tak nějak víc.Skrýt celý příspěvek

  • petres
    17:38 27.11.2017

    Jura99 jenom upřesnění ke Kawasaki C-2. Je to stejná kategorie jako A-400, má stejnou nosnost. Těch 60 t je výmysl české Wikipedie, to by se již blížil C-17 (mimochodem C-2 je ...Zobrazit celý příspěvek

    Jura99
    jenom upřesnění ke Kawasaki C-2. Je to stejná kategorie jako A-400, má stejnou nosnost. Těch 60 t je výmysl české Wikipedie, to by se již blížil C-17 (mimochodem C-2 je někdy nazýván jako malý C-17 - 2 vs 4 motory, podobné tvary). Vývoj tohoto letounu sledují několik let a zatím vypadá dobře, bez technických problémů. Jenom mne nepříjemně překvapila poslední uváděná cena (ale to dělá ten započítaný vývoj). Předtím to vypadalo, že bude o něco málo levnější než A-400).Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    09:02 27.11.2017

    Juro, s tou Šlechtovou jste mě rozsekal :-D Myslíte, že když jí řeknou, že se na to Kawasaki vejdou dva panduři, že si prostě bude myslet, že je to dvoumístná mašina? ;-)

    Juro, s tou Šlechtovou jste mě rozsekal :-D Myslíte, že když jí řeknou, že se na to Kawasaki vejdou dva panduři, že si prostě bude myslet, že je to dvoumístná mašina? ;-)

  • Rase
    08:53 27.11.2017

    Starlight: nedělej z našich koumáků neználky. Ono zrovna Vojenský výzkumný ústav (VVU) v Brně vyvíjel nemálo z oněch speciálních panířů "AMAP" - konkrétně AMAP-T (transparency) - ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight:
    nedělej z našich koumáků neználky. Ono zrovna Vojenský výzkumný ústav (VVU) v Brně vyvíjel nemálo z oněch speciálních panířů "AMAP" - konkrétně AMAP-T (transparency) - tedy neprůstřelné sklo a i nějaké keramické. To jsou projekty co financuje EDA a to že výsledek odkupuje IBD Deisenroth Engineering je jejich věc. Stejně dobře by je mohly vyrábět i tuzemské firmy, ale ty očividně nemají zájem, prostředky nebo výrobní kapacity.
    Jinak VVU Brno spolupracuje s Univerzitou obrany, VUT Brno, Masarykovou univerzitou Brno, Akademií věd ČR a s předními českými výrobci zbraní, munice a ochranných prostředků.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:15 27.11.2017

    Dušan: jak píše Rase, ty dvě CASA nejspíš budou a nemá to mít vliv na pořízení či nepořízení většího letadla. To Kawasaki je velký stroj, hned pro dva Pandury a hmotnost nákladu ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan: jak píše Rase, ty dvě CASA nejspíš budou a nemá to mít vliv na pořízení či nepořízení většího letadla. To Kawasaki je velký stroj, hned pro dva Pandury a hmotnost nákladu 60t (např. KC-390 má 26t, C-130 20t, A-400M 37t). Ovšem nejspíš to je v té rovině, že se v Dubaji na výstavě to Kawasaki našim "hodně líbilo". To má k nákupu sakra daleko. Šlechtová je fanda do motorek, značka Kawasaki by ji mohla zaujmout a nemuselo by jí dojít, že se nekupuje motorka ale letadlo :-).
    Pronájem německých A-400M s německými posádkami má pro nás asi stejný význam jako pronájem ukrajinských Ruslanů, záleží kdo bude levnější.Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    23:57 26.11.2017

    @ Dušan Můžeš být konkrétní v tom, který český zbrojní podnik (minus VÚT) tady bude asi něco mít společného s pancéřováním Pumy a na čem přesně pak bude těžit? Jak si ...Zobrazit celý příspěvek

    @ Dušan

    Můžeš být konkrétní v tom, který český zbrojní podnik (minus VÚT) tady bude asi něco mít společného s pancéřováním Pumy a na čem přesně pak bude těžit?

    Jak si konkrétně představuješ úlohu Univerzity obrany na realizaci výroby nových bojových vozidel pěchoty a variant?

    P.S.: Všichni zpátky na stromy. Němci ani nikdo jiný tady žádné nové haly, fabriky, výzkumná a vývojová centra stavět nebudou. Budou využívat už existujících schopností našich podniků a ústavů. Pokud bude některý z těchto českých subjektů skočit o nějaký malý technologický level nebo několik levelů výše bude si muset příslušný český subjekt zainvestovat ze svého (s tím, že si to splatí ze sériových zakázek). Jen bude mít výhodu v tom, že mu vítěz soutěže poradí, co potřebuje, aby se neinvestovala naslepo.

    Nepočítejte, že se k nám nedostane klíčové know-how a duševní vlastnictví. Budou to pro nás jen „černé skřínky“, které budeme podle jejich dokumentace vyrábět (respektive jen komponenty do vyšších sestav), možná se české podniky dozví něco nového o technologii výroby, kontrole kvality. Ale drtivé většiny součástí a sestav zůstane tajemstvím, jak je to navrženo, spočítáno, zkoušeno, atd. Navíc ze zkušenosti vím, že to detailní pohled na některé nové věci bude na českou stranu působit, jako by spatřila UFO, bez šance něco takového pochopit, natož replikovat.

    P.S.: Protože není jasné, kdo a kdy (!) vyhraje, tak všechno je stále v teoretické rovině i pro český průmysl. Kromě různých memorand, nikdo nemá žádné reálné smlouvy, zakázky a reálné peníze související s novými BVP. Tedy nikdo nic nepřipravuje, nic zbytečně neinvestuje.Skrýt celý příspěvek

  • kazd
    22:18 26.11.2017

    článek EURA je dost zveličený ve více směrech An unnamed engineer involved in the KC-390 project stated to Brazilian Aero Magazine that part of the test measuring equipment in ...Zobrazit celý příspěvek

    článek EURA je dost zveličený ve více směrech

    An unnamed engineer involved in the KC-390 project stated to Brazilian Aero Magazine that part of the test measuring equipment in the main cabin came loose, sliding to the rear of the cabin. This would have caused a shift in the aircraft's centre of gravity at a critical phase of flight.
    Embraer did not confirm this and stated that the cause of the loss of altitude is still under investigation.Skrýt celý příspěvek

  • Dušan
    21:39 26.11.2017

    To Rase: ano, o pronájmu německých A-400M se také nějakou dobu mluví, těžko ale říci jak to dopadne. Spíše si ale budeme ty letouny pronajímat na jednotlivé úkoly přímo od ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase: ano, o pronájmu německých A-400M se také nějakou dobu mluví, těžko ale říci jak to dopadne. Spíše si ale budeme ty letouny pronajímat na jednotlivé úkoly přímo od německého letectva než, že bychom na ně vycvičili naše české osádky.

    Co se týče pancéřování PUMY, tak právě tyto technologie by bylo perfektní, společně s výrobou tohoto vozidla dostat k nám do Čech, do zbrojních podniků, do výzkumných ústavů (VTÚ apod), na naší Universitu obrany. Našich firem je tu spousta co by z toho mohlo těžit na dalších mnoho let do budoucna a následně nejen pro účely výroby PUMA jako takové, ale i na jiné projekty, např modernizační balíčky Pandur, Titus apod.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    21:09 26.11.2017

    Dušan: Embraer KC-390 nedávno pohořel s podivnou závadou, kvůli níž testovaný letoun téměř havaroval. Další CASA jsou téměř jisté, ale tohle je trochu jiná kategorie. zdá se že ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan:
    Embraer KC-390 nedávno pohořel s podivnou závadou, kvůli níž testovaný letoun téměř havaroval. Další CASA jsou téměř jisté, ale tohle je trochu jiná kategorie. zdá se že zástupci se o C-2 docela zajímají. Alternativou je pronájem letounů Airbus A400M. Tato možnost se taky řešila, ale co vím, tak němci ještě nepřišli s oficiální nabídkou.
    Puma měla naposled osazené bloky AMAP-B (proti kinetický střelám) a AMAP-SC (proti kumulativním střelám). Jinak díky za informace.Skrýt celý příspěvek

  • Dušan
    20:50 26.11.2017

    To Jura99: to je poměrně překvapivé zjištění. Ono totiž si MO ČR dlouhodobě pohrávalo s myšlenkou zakoupit v této kategorii brazilský letoun Embraer KC-390 který má jít příští rok ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jura99: to je poměrně překvapivé zjištění. Ono totiž si MO ČR dlouhodobě pohrávalo s myšlenkou zakoupit v této kategorii brazilský letoun Embraer KC-390 který má jít příští rok do sériové výroby. Náš průmysl se na jeho přípravách také podílel, konkrétně tuším Aero Vodochody a Latecoere z Letňan. myslím ale, že se nakonec AČR stejně vydá cestou nákupu dalších letounů CASA a z tohoto mráčku pršet nebude.

    To Rase: Na dodávkách pancéřování pro podvozek BVP PUMA se podílí několik německých firem. Různé typy pancířů typu AMAP jsou dodávány společností Deisenroth, Rheinmetall dodává pasivní pancéřování Chempro, Dynamit Nobel má zodpovědnost za složené výbušné pancéřování (údajně jde o další generaci ERA uzpůsobenou proti tandemovým kumulativním hlavicím, ne jen o krabičku s plastickou trhavinou známou z našich T-72M4CZ) a Geke je zodpovědná za proti minovou ochranu spodní části vozidla. Němci musí tuto modularitu pancéřování zcela jistě mít připravenou i na jiné podvozky PUMA které připravují do výroby s její druhou sérií.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    20:23 26.11.2017

    Teď jsem našel, že Puma byla od počátku navržena pro použití modulárního pancéřování a tak je základní konstrukce korby vyrobena metodou "Dünnblech-Biegetechnologie" (thin metal ...Zobrazit celý příspěvek

    Teď jsem našel, že Puma byla od počátku navržena pro použití modulárního pancéřování a tak je základní konstrukce korby vyrobena metodou "Dünnblech-Biegetechnologie" (thin metal bending technology), tedy technologie ohýbání "tenkých" plechů. Ta šetří velké množství svárů, má pozitivní vliv na hmotnost a strukturální pevnost. V podstatě by tak neměl být problém vyrábět ony specializované verze, jelikož základní korba nemusí být posvařovaná z pancéřových plátů.

    Kawasaki C-2 by byly hodně zajímavé a byl bych rád, kdyby sme s Japonci začali víc spolupracovat. Přeci jen přidat k technologiím od Němců i technologie od Japonců by byl nářez. Když se zasním, tak takový podvozek Pumy s věží z tanku Type 10 by byl nářez - berte to s rezervou, ale i tak :))Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 8 z 18