Čínská stealth stíhačka J-20 jde do aktivní služby
- 16. 3. 2017
- 102 komentářů
- Michael Myklín
Čínská vojenská státní televize informovala o zařazení stealth stíhačky páté generace J-20 do aktivní služby. Jednomístný dvoumotorový stroj poprvé vzlétl v lednu 2011. Statutu bojové nasaditelnosti se může dočkat už v roce 2020.
Čínská firma Chengdu Aerospace Corporation (CAC) stroj na veřejnosti poprvé předvedla v listopadu 2016 na letecké přehlídce, kde J-20 provedl 60 vteřinový průlet.
Stroj má tři zbraňové šachty (dvě menší po stranách a jednu větší centrální) a dosahuje maximální rychlosti Mach 2. Vývoj stíhačky byl doprovázen častými poznámkami o původu návrhů a technologií, jejichž část měla být získána prostřednictvím špionáže.
Zavedení do služby bylo ohlášeno dva měsíce poté, co americká námořní pěchota přesunula 16 stíhaček F-35B Lightning II do Japonska. Od příštího roku také začnou USA s dodávkou 40 F-35A pro Jižní Koreu.
Vzhledem ke kombinaci rychlosti vývoje a technologické náročnosti projektu je zřejmé, že čínská armáda J-20 vidí jako jednu ze svých hlavních priorit. Přesto ještě roky potrvá než se k letectvu, které poptává 500-700 ks, dostane potřebný počet letadel.
První výrobní sériová linka byla zprovozněna na konci roku 2015, ale není jasné, kolik kusů již bylo "sériově" vyrobeno. Do roku 2020 má čínské letectvo získat 24 letadel. K porovnání - Lockheed Martin mezi lety 2006-2012 dodal americkému letectvu 187 ks F-22A Raptor.
Cena letounu nebyla zveřejněna, ale analytik Zhou Chenming, který dříve pracoval v čínském leteckém průmyslu, naznačil, že se letoun bude pohybovat v cenové relaci 30-50 milionů dolarů.
Čína je v oblasti vývoje motorů v porovnání s USA či Ruskem pozadu a největším handicapem J-20 jsou právě motory (nejen jejich nízký výkon, ale i nízká životnost). První prototypy v roce 2011 létaly s čínskými motory WS-10G (udávaný tah 120 až 140 kN) nebo ruskými AL-31.
Nový čínský motor WS-15 (projektovaný výkon až 197 kN) teprve v polovině 2016 dokončil pozemní testy. Vývoj motoru potrvá ale minimálně ještě několik let. J-20 jsou tak pravděpodobně vybaveny právě ruskými motory AL-31FM2 (145 kN).
Podobný přístup byl zvolen i v případě stíhačky J-10, která měla být osazena motorem WS-10, ale technické potíže při vývoji zapříčinily, že v letounu zůstal ruský AL-31FN (123 kN).
J-20 s externími nádržemi
Analytici upozorňují, že s přihlédnutím k designu a vlastnostem stíhačky, J-20 nebyla postavena pro vzdušné souboje, jako např. americký F-22A Raptor. Tomu napovídají především slabší motory a stealth vlastnosti omezující se jen na přední stranu letounu. Podle některých analytiků jde proto spíše o útočný a záchytný letoun.
“Z mnoha obrázků letadla je patrné, že konstruktéři plně nepochopili koncept obtížně pozorovatelného (stealth - pozn. red.) letadla,” cituje deník Busssines Insider nejmenovaného vědeckého pracovníka firmy Lockheed Martin. Podle pracovníka se Číňané neměli snažit vložit stealth do tohoto typu letadla.
Obtížná zjistitelnost z čelní strany a schopnost nést střely s dlouhým dosahem z J-20 činí ideální prostředek k provádění úderů v oblasti ovládané nepřítelem a stíhání nepřátelských nebojových letadel v týlu. Prioritním cílem pro J-20 jsou tedy důležité pozemní instalace, svazy letadlových lodí, letouny včasného varování a řízení AWACS či letecké tankery.
"Číňané si uvědomují, že pokud zaútočí na důležité letecké podpůrné systémy, jako jsou AWACS nebo vzdušné tankery, tak tyto systémy nemohou dělat svou práci," říká analytik Malcolm Davis, z australského think-ranku ASPI (Australia Strategic Policy Institute). "Pokud udržíte tankery zpátky, F-35 a podobné platformy vám nestačí, protože kvůli krátkému doletu nedosáhnou cíle."
Tyto informace potvrzuje i generál amerického letectva ve výslužbě David Deptula, podle kterého “J-20 není stavěn pro vzdušné souboje ani pro stealth. Nejznepokojivější vlastností je schopnost nést zbraně s velkým dosahem.“
Zdroj: Defense Tech
Související články
KC-Z: Stealth tanker pro rizikové útočné mise
Generál Carlton Everhart, šéf amerického Velitelství pro leteckou dopravu AMC (Air Mobility ...
- 26.10.2016
- 18 komentářů
- Jan Grohmann
Čína ukázala stíhačku J-20, které se bojí celá Asie
Čína na letecké výstavě ve městě Ču-chaj (Zhuhai Air Show) představila veřejnosti stíhačku 5. ...
- 31.10.2016
- 64 komentářů
- Jan Grohmann
Nejnovější čínské tanky a obrněná vozidla
Čínský státní zbrojní gigant Norinco na letecké výstavě u města Ču-chaj (Zhuhai Air Show) ukázal ...
- 18.11.2016
- 15 komentářů
- Jan Grohmann
Další stíhačky F-35A Lightning II pro Izrael
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu oznámil nákup dalších 17 stíhaček F-35A Lightning II pro ...
- 28.11.2016
- 53 komentářů
- Jan Grohmann
J-9 je len jednomotorak, s jednoduchou smerovkou a celkovo ma skor blizsie k strojom ako Saab Viggen, ale J-20 ma najviac spolocnych dizajnovych prvkov prave s MiG 1.44. A ta ...Zobrazit celý příspěvek
J-9 je len jednomotorak, s jednoduchou smerovkou a celkovo ma skor blizsie k strojom ako Saab Viggen, ale J-20 ma najviac spolocnych dizajnovych prvkov prave s MiG 1.44.
A ta podobnost nie je len v zakladnej koncepcii, ale aj v navrhu vsetkych prvkov okrem vstupov motorov, ktore ale aerodynamicke parametre zasadne nemenia. Tie zmenili, aby stroj zodpovedal principom stealth a aby mali k dispozicii plochu pre uzatvaratelne zbranove sachty. Inak je to uplne totozne s MiG.
Ak by si si nakreslil siluetu J-20 a vyznacil tazisko a posobiska sil jednotlivych aerodynamickych ploch ako bod v centre kazdej plochy, a tieto body potom pospajal priamkami, vyjde ti zjednoduseny obrazec aerodynamickeho navrhu stroja.
Ak to urobis s akymkolvek inym strojom, bude sa ten obrazec od J-20 lisit. Ak to ale urobis s MiG 1.44, ten obrazec bude takmer na nerozoznanie od J-20 - lebo dizajnom draku a jeho prvkami su to takmer totozne stroje. Obraz nielen zhora, ale aj zo stran, a celkovy 3 rozmerny.
F-22 ma ten obrazec uplne iny (a takmer uplne zhodny s F-15).
Aerodynamicka obalka J-9 je tiez vyrazne ina, lebo s jednou smerovkou bude mat inu stabilitu, uhlove rychlosti otacania, s jednym motorom bude mat ine podmienky prudenia vzduchu pod trupom, pretoze sa straca efekt vztlakoveho telesa trupu, ak tam nema ani ventralne stabilizatory, bude mat horsi unik tlaku spod kridla, ... tych rozdielov je tam prilis vela, aby sa dali povazovat za pokracovanie toho isteho dizajnu. S MiG ma ale vsetky prvky totozne. Ina je len stealth kozka a zostrih hran podla toho, ale rozmiestnenie ploch a ich ucinne velkosti su uplne zodpovedajuce podla vzoru MiG 1.44. Ide o ten isty stroj, akurat plastik ma modernejsi.
Neviem co tym myslis, ze MiG 1.44 nemal ziadne oslnive vykony, ked vykon jeho motorov bol uz v 90 rokoch vyse 180 kN a nizke plosne zatazenie kridla svedcilo o bezkonkurencnej supermanevrovatelnosti. Ze si rusi pocas statnych bankrotov a rozpadu federacie nemohli dovolit vyvoj dokoncit, resp. vyvoj zastaral a v leteckych zavodoch vyrabali duralove rybarske stoliky nie je vec svedciaca o neoslnivych vykonoch. Parametricky to bol vykonnejsi stroj ako F-22. Stealth nemal sice prepracovany, ale rusi to nikdy pri svojich doktrinach velmi nepresadzovali. Im stacilo vyvinut najvykonnejsi stroj, ktory zaruci vyhru vo vzdusnom suboji a nie prenikanie cudzou PVO.Skrýt celý příspěvekCpt. Morgan: ano podobnost je v tom, že jsou to stoje s podobnou koncepci, dva motory, ocasni plochy a canardy, tady to ale konci. cina pracovala na J-9, níže je jedna z evolucí ...Zobrazit celý příspěvek
Cpt. Morgan: ano podobnost je v tom, že jsou to stoje s podobnou koncepci, dva motory, ocasni plochy a canardy, tady to ale konci.
cina pracovala na J-9, níže je jedna z evolucí z které se pak stala J-20, je trošku starší než mig... takže sami na podobné aerodynamické koncepci pracovali dávno předtím než se ty dva státy vůbec začali kamarádit a čína měla na to (a vůbec možnost) si koupit konstruktéry migu.
https://defence.pk/pdf/proxy.p...
Další věc je, že i kdyby čině pomáhal samotný konstrukter 1.44, nebo se jim silně inspirovali (sice nevím proc by se někdo inspiroval cizim prototypem který neprokazal zadne oslnive vykony), stroj co vznikl je naprosto jiný než prototyp 1.44.
už jen samotná změna v umistení vstupu vzduchu je zásadní konstrukční změna a dalších jsou tam desítky. To je tak vše o co mi jde...
Souvislosti tu budou pravděpodobně ještě menší než u F-15 a Mig-25Skrýt celý příspěvekAerodynamicka koncepcia a celkovy dizajn je podobny vtedy, ak je podobne rozmiestnenie prvkov, ich zasadenie v draku, ak su podobne dimenzie, podobne tazisko, ak su jednotlive ...Zobrazit celý příspěvek
Aerodynamicka koncepcia a celkovy dizajn je podobny vtedy, ak je podobne rozmiestnenie prvkov, ich zasadenie v draku, ak su podobne dimenzie, podobne tazisko, ak su jednotlive prvky v rovnakej pozicii voci tomu tazisku a ich cinnost ma u podobnych strojov velmi podobny efekt. Preto su podobne. Obidva stroje su zadne deltakridlo s kanardami, dvojmotorove a s dvojitymi smerovkami, maju rovnako umiestnene podvozkkove nohy voci trupu, motory su bez medzery vedla seba na konci trupu vzadu, obe maju ventralne stabilizatory. S f 22 ma podobny iba prelis na boku pri kokpite. S nim, alebo bez neho bude pri vsetkom ostatnom lietat uplne rovnako. To je rozdiel medzi dojmom, pocitmi a medzi skutocnou podobnostou na zaklade rozmiestnenia, dimenzii a ucinku podobne realizovanych podstatnych prvkov. Ci je na kanarde psi zub, alebo ci ma stroj hrany kvoli stealth je len marginalny detail z hladiska celkovej koncepcie draku a jeho aerodynamickych vlastnosti. Ak sa na oboch strojoch nastavia ovladacie plochy na rovnaky uhol, oba stroje urobia takmer totozny manever. F-22 letiaci vedla nich ale urobi manever, ktory bude opisovat inu krivku, pretoze jeho aerodynamicka koncepcia je uplne ina (a zase totozna s F-15, co je vlastne otec F-22, len bez stealth prelisov a hran, ale proporcie maju rovnake (zakladne proporcie a rozmiestnenia prvkov, nie konkretne hrany a nabehove uhly). J-20 je vo vsetkom zakladnom navrhu MiG 1.44 s povrchovymi detailami upravenymi podla Ufimceva.
Dalo by sa to aj vycislit, ak by sme pribuznost dizajnu a jednotlivych prvkov hodnotili a zistili by sme, ze takmer vsetko je rovnako urobene ako na MiG, ale hrana pod kokpitom je ako na F-22, co moze znamenat celkovu podobnost kdesi medzi 2-5%. Ale ked sa cinski inzinieri zamyslali aky vztlakovy profil urobia na kridle, kde bude tazisko, kde posobiska ovladacich ploch voci tazisku, kde podvozok, kde miesto pre zbrane, kde motory, ako daleko od seba, ci za urovnou ovladacich ploch, alebo pred nimi, ci budu ventralne stabilizatory, alebo nie, ci budu smerovky v podobnej pozicii voci motorom, draku a centru vztlaku, ci budu kanardy, alebo chvostove plochy, atd, atd, tak v tom vsetkom si ti inzinieri povedali spravme to tak ako je to na MiG 1.44 a nie na F-22. to je ta podobnost. Viditelna hrana na boku kokpitu ma tolko spolocne ako tvar smerovky B-52 s tvarom kormidla USS Nimitz.Skrýt celý příspěvek@ shania: myslim ze aerodynamickou koncepciou ma vyrazne blizsie mig1.44 ako k f22 samozrejme ze je ina konstrukcia a zjavne sa mixovalo aj s f22 (ten lomeny profil je uplne ...Zobrazit celý příspěvek
@ shania: myslim ze aerodynamickou koncepciou ma vyrazne blizsie mig1.44 ako k f22 samozrejme ze je ina konstrukcia a zjavne sa mixovalo aj s f22 (ten lomeny profil je uplne vyrazny)
aerodynamicka koncepcia f14 su27 a mig29 je tiez velmi blizka a su tu vyrazne ine konstrukcie....alebo f15 mig25Skrýt celý příspěvekFakt by mě zajimalo, jak v tom někdo může vidět podobu s 1.44, protože je stejně dlouhý, má dva motory a má canardy? http://bit.ly/2nLQ3GS... http://bit.ly/2mzbLwH... vstupy ...Zobrazit celý příspěvek
Fakt by mě zajimalo, jak v tom někdo může vidět podobu s 1.44, protože je stejně dlouhý, má dva motory a má canardy?
http://bit.ly/2nLQ3GS...
http://bit.ly/2mzbLwH...
vstupy vzduchu na boku a ne pod trupem, jiné křídlo, jiné ocasní plochy, pumovnice, jiný překryt kabiny (pro larryho). Sorry jako, ale defakto kompletní konstrukce toho stroje je jina.
Když se na ten stroj podíváte zepředu, uvidíte F-22, a konstruktéři z LM jim asi nepomáhali...
Cpt. Morgan: takový manévr ti možná umožní přežít první raketu, pro tu druhou budeš statický cíl. Reálně nemáš podle oka vůbec šanci odhadnout jak je ta raketa daleko a správně si to načasovat.Skrýt celý příspěvekLarry: To kdo jsi kde půjčuje je celkem nezajímavé. Protože z toho že jsi západ půjčil ve výsledku těží čínské firmy. Pokud by to západ položil a vyhlásil bankrot tak by jeho ...Zobrazit celý příspěvek
Larry: To kdo jsi kde půjčuje je celkem nezajímavé. Protože z toho že jsi západ půjčil ve výsledku těží čínské firmy. Pokud by to západ položil a vyhlásil bankrot tak by jeho obyvatelé přestaly odebírat čínské zboží a potom by jste teprve viděl jak je Čína jednotný stát a jak skvělou mají vládu.Skrýt celý příspěvek
cpt.Morgan. zakladna koncepcia draku a proporcie su obtiahnute z MiG 1.44 a jediny zasadnejsi rozdiel je v tvarovani vstupov vzduchu do motorov, co je ale jednoznacne dane ...Zobrazit celý příspěvek
cpt.Morgan.
zakladna koncepcia draku a proporcie su obtiahnute z MiG 1.44 a jediny zasadnejsi rozdiel je v tvarovani vstupov vzduchu do motorov, co je ale jednoznacne dane principmi Ufimceva. Inak su vsetky prvky takmer identicke.
Dokonca sa ani neunuvali menit prekryt kabiny a dali tam tusim priamo ten z MiGu.
To ale neznamena, ze Cinania su neschopni. Len sa musia transformovat zo zaostalej gastarbeiterskej diery na technologicku velmoc za omnoho kratsi cas, ako ktorakolvek zapadna mocnost. Napriklad smartfony, ako ikona technologickeho umu a logistickej zrusnosti su rovnako kvalitne, resp. za rovnaku cenu aj ovela kvalitnejsie ako zapadne modely. Najvykonnejsi superpocitac je tiez cinsky, a to pouziva original cinske procesory, ktore maju na jednotku vykonu podstatne nizsiu spotrebu energie a tym vyssiu vykonovu efektivitu ako najlepsie superpocitace zapadu...
---------------------------------
Kde máte jistotu, že ve vojensko-technické spolupráci Číňanům úmyslně nepomohli právě konstruktéři od MaPo MiG??? Ten rukopis ruských vývojářů tam skutečně je.
Je možné že kopyto (formu) na výrobu překrytu jim Rusové přímo předali.
(např. Aero mělo pro výrobu překrytu L-39 jedinou formu /kopyto a to jim "strategický pertner" nechal zničit. Výrobce ani nikdo jiný nedokázal vyrobit náhradní díl )
A řeči o Čínské gastarbaiterské díře jsou naprosto mimo. Na rozdíl od Vás jsem 3 roky pracoval pro Čínskou firmu. Všechny světové firmy vyrábějící elektroniku svoji výrobu převedli do Asie. Správně vyvezli technologie. :-)))
Chybějící motory z Ukrajiny (Motor Sich) řeší Rusko společně s Čínou. Založili si na to firmu. Rusové mají Know How a Číňané prachy.
A mimochodem, víte, kdo je největším dlužníkem Číny??? Víte ke komu si šla půjčit peníze frau Merkel??? A co jí odpověděli???Skrýt celý příspěvekCpt. Morgan: Význam takového prvku je 0. Protože stejně je limitním faktorem přetížení draku případně připojení těchto prvků k trupu. To že se na zemi dokáže vytočit o 90 stupňů ...Zobrazit celý příspěvek
Cpt. Morgan: Význam takového prvku je 0. Protože stejně je limitním faktorem přetížení draku případně připojení těchto prvků k trupu. To že se na zemi dokáže vytočit o 90 stupňů vypadá efektně, ve vzduchu se reálně využívá výchylka v řádu jednotek stupňů.Skrýt celý příspěvek
A este k J-20 - je zaujimave, ake vykonne aktuatory riadiacich ploch musia byt u toho stroja, ked dokazu vykonavat take prudke pohyby (video cas 2:07). ...Zobrazit celý příspěvek
A este k J-20 - je zaujimave, ake vykonne aktuatory riadiacich ploch musia byt u toho stroja, ked dokazu vykonavat take prudke pohyby (video cas 2:07).
https://www.youtube.com/watch?...
Je mozne, ze vdaka nim bude schopny vykonat prekvapivo prudke manevre. Sice vdaka nim mozno pride o energiu, ale vyuzit by sa to dalo na zrusenie uzamknutia AA rakiet, hlavne tych BVR.Skrýt celý příspěvekPripajam sa k nazoru, ze zakladna koncepcia draku a proporcie su obtiahnute z MiG 1.44 a jediny zasadnejsi rozdiel je v tvarovani vstupov vzduchu do motorov, co je ale jednoznacne ...Zobrazit celý příspěvek
Pripajam sa k nazoru, ze zakladna koncepcia draku a proporcie su obtiahnute z MiG 1.44 a jediny zasadnejsi rozdiel je v tvarovani vstupov vzduchu do motorov, co je ale jednoznacne dane principmi Ufimceva. Inak su vsetky prvky takmer identicke.
https://tinyurl.com/l4xvgat...
Inak, tu vidiet aka ozruta je to oporti F-22 a o kolko viac miesta tam musi byt na zbrane...
https://tinyurl.com/jvgg9aa...
Kopia celkoveho dizajnu a proporcii je tiez evidentna aj u mensieho cinskeho draka J31 od MiG 29. Proporcie a koncepcia rovnaka, akurat stealth kozka na povrchu a vstupy vzduchu podla pravidiel stealth. Dokonca sa ani neunuvali menit prekryt kabiny a dali tam tusim priamo ten z MiGu.
To ale neznamena, ze Cinania su neschopni. Len sa musia transformovat zo zaostalej gastarbeiterskej diery na technologicku velmoc za omnoho kratsi cas, ako ktorakolvek zapadna mocnost. Napriklad smartfony, ako ikona technologickeho umu a logistickej zrusnosti su rovnako kvalitne, resp. za rovnaku cenu aj ovela kvalitnejsie ako zapadne modely. Najvykonnejsi superpocitac je tiez cinsky, a to pouziva original cinske procesory, ktore maju na jednotku vykonu podstatne nizsiu spotrebu energie a tym vyssiu vykonovu efektivitu ako najlepsie superpocitace zapadu...
Ovela zlozitejsie ako zvladnut technologiu procesorov je technologia prudovych motorov a tam sa Cina naozaj zadrhava, lebo to je najvyssie mozne hi-tech, ake krajina zvlada. Ale zakladna ludskych zdrojov x cas ukazuje, ze v clovekohodinach nema zapad velke moznosti do buducna konkurovat. Siet vysokorychlostnych zeleznic umoznuje cinanom pristup k prilezitostiam a vzdelanie stale stupa, pricom priemerne IQ cinanov je na globalnom vrchole. Hrube cisla hovoria, ze pri populacnej zakladni aj pocet genialne nadanych jedincov bude tiez cca 5 x viac ako v USA.
Preto by som sa im nesmial a bral ich absolutne vazne. Europa s naivnym liberalizmom asi vela nevyhra.Skrýt celý příspěvekVidím tu skepsi k Číňanům, ale dovoluji si upozornit, že podobně přezíravě uvažovali Angličané a Američané o Japoncích před WW2 také a že Číňané provedli za posledních pár dekád ...Zobrazit celý příspěvek
Vidím tu skepsi k Číňanům, ale dovoluji si upozornit, že podobně přezíravě uvažovali Angličané a Američané o Japoncích před WW2 také a že Číňané provedli za posledních pár dekád kvalitativní skok, jaký v historii nedokázal nikdo, ani ti Japonci.
Jinak k letounu samotnýmu, dnes už nebudou souboje typu dog fight, ale spíš stylem fire and forget nebo teda udeř a uteč - na loď nebo letadlo nebo pozemní cíl - jak to tu někdo nazval a na to vypadá velmi dobře, řekl bych ...Skrýt celý příspěvekUrčitě nepodceňovat. Na druhou stranu... Západ i Rusko mají desítky let náskoku ve výzkumu a jsem si jistý, že ne vše se dá koupit. Bylo by navíc dobré, kdyby Rusové zvládli ...Zobrazit celý příspěvek
Určitě nepodceňovat. Na druhou stranu... Západ i Rusko mají desítky let náskoku ve výzkumu a jsem si jistý, že ne vše se dá koupit. Bylo by navíc dobré, kdyby Rusové zvládli pořádně vyřešit ty Izdělije 30 a pomalu se začali zavádět i T-50.
Jinak nevěřím vlastním očím, co si Turek poslední dny dovoluje. Docela by se mi zde líbil nějaký článek na toto téma... přeci jenom je Turecko členem NATO. Bohužel i v dnešním NATO může být stát, který okupuje část Kypru, stát, který neuznal genocidu více jak milionu Arménů a který se v současné době pokouší o genocidu Kurdů, přičemž okupuje část Sýrie, stát, jenž zavírá desetitisíce liberálně smýšlejících lidí a jehož "vůdce" podporuje islamizaci nejen samotného Turecka, ale také Evropy! Opravdu doufám, že nebude dlouho trvat a zakročí Trump, respektive Tillerson nebo Mattis. Bojím se bojím, že většina Evropy totiž nemá "koule" na to říct "tak a dost!". Docela by mě zajímalo, co ten Putin těm papalášům v Bruselu udělal, že jeho nenávidí, zatímco mnohonásobně nebezpečnější psychopata ignorují - tak snad to nebude jen tím, že Erdogan je určitého náboženství, na které se v dnešní Evropě nemůže nic říct. Chudák Ataturk se musí v hrobě obracet.Skrýt celý příspěvekAc se to snazi tvarit jako stelth a celkove 5 gen letadlo, tak mi to porad prijde spis jako gen 4(+) u kteryho byl drak konstruovanej s ohledem na radarovi odraz. Mozna cinani ...Zobrazit celý příspěvek
Ac se to snazi tvarit jako stelth a celkove 5 gen letadlo, tak mi to porad prijde spis jako gen 4(+) u kteryho byl drak konstruovanej s ohledem na radarovi odraz. Mozna cinani nepatricne podcenuju, ale ja si nedokazu predstavit ze by vytvorili kvalitni 4+ motory a radar, natoz gen5. Dokud to neuvidime v akci tak se mi to dobre keca, ale muj odhad je ze i modernizovana F-15 (myslim ze zrovna Japonci maji opravdu pekne F-15ky) by pro tohle letadlo byla hrozba.Skrýt celý příspěvek
Hodně to vypadá na taktiku: Udeř -> Uteč. Jak píší, útoky z dálky na hodnotné cíle a na plno zpět domů. Jestli se tomu vejde po vnitřní šachy ten ruský projekt Izdelie 810 (nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Hodně to vypadá na taktiku: Udeř -> Uteč.
Jak píší, útoky z dálky na hodnotné cíle a na plno zpět domů. Jestli se tomu vejde po vnitřní šachy ten ruský projekt Izdelie 810 (nebo něco podobného), tak to bude hodně nebezpečný stroj.Skrýt celý příspěvekViz. Drunkez. Mig 1.44 prohnanej skrz software pro optimalizaci stealth. Pro pouziti jako zachytny stihac je to idealni stroj. Designovy navrh bych nepodcenoval - Cinska spionaz ma ...Zobrazit celý příspěvek
Viz. Drunkez. Mig 1.44 prohnanej skrz software pro optimalizaci stealth. Pro pouziti jako zachytny stihac je to idealni stroj. Designovy navrh bych nepodcenoval - Cinska spionaz ma dlouhe prsty a pohadkovy rozpocet. Kvalita bude diskutabilni jenze pokud to dokazou chrlit jak Bata cvicky a nasadi stylem "nas mnogo" (obrazne receno :) ) tak kvalita nehraje roli.Skrýt celý příspěvek
fenri: souhlasím je to takové dlouhé a spláclé Dále co se týče vzdušných soubojů tak pokud je to kryté stealth pouze zepředu, tak to jakýkoliv Raptor nebo Lighting může chytit ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: souhlasím je to takové dlouhé a spláclé
Dále co se týče vzdušných soubojů tak pokud je to kryté stealth pouze zepředu, tak to jakýkoliv Raptor nebo Lighting může chytit z boku a dostat se mu na ocas. Jako stealth platforma na protilodní střely to asi stačit bude. Co se týče manévrovatelnosti, tak F22 to přemanévruje v klidu a Suchoj jak by smet. Čína se nemá podceňovat, to je mi jasné, jejich produkční kapacita je obrovská, ale s kvalitou to bývá horší. A to nejenom strojů ale i jejich materiálů(např ocel). Takže ano čína je nebezpečná se svým rozpínáním do Jihočínského moře, ale nemyslím si že by ji tato věc udělala nepřemožitelnou či o tolik nebezpečnější.Skrýt celý příspěvekCInanov by som nepodcenoval.. len preto ze prototypy lietali s nezakrytymi vrtulami motora neznamena ze seriove stroje to nebudu mat implementovane.. ten stroj ma tri interne ...Zobrazit celý příspěvek
CInanov by som nepodcenoval.. len preto ze prototypy lietali s nezakrytymi vrtulami motora neznamena ze seriove stroje to nebudu mat implementovane.. ten stroj ma tri interne pumovnice, takze aj keby nemal ktovie aky kvalitny RAM nater, kym ponesie vsetko interne, prekona akykolvek 4gen stroj v ramci misie na ktoru je urceny => InterceptorSkrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...