CSG realizuje v Česku a na Slovensku investice za více než 2 miliardy

CSG realizuje v Česku a na Slovensku investice za více než 2 miliardy
Vizualizace nové haly Excalibur Army / CSG (Zvětšit)

Až 300 nových pracovních míst vznikne v nových halách, které budou v nejbližších měsících postaveny ve výrobních podnicích průmyslově-technologického holdingu Czechoslovak Group. Přípravné práce probíhají svižným tempem i v letních měsících. Celkem investuje holding vlastněný českým průmyslníkem Michalem Strnadem do navýšení výrobních kapacit svých podniků více než dvě miliardy korun. Nové provozy vzniknou v České republice i na Slovensku ve firmách Tatra Defence Vehicle, Excalibur Army a slovenské MSM Group, jež jsou součástí divize CSG Defence.

Kopřivnická společnost Tatra Defence Vehicle (TDV) aktuálně pracuje na projektové dokumentaci a stavebním povolení pro výstavbu nové výrobní haly ve svém areálu v Kopřivnici. Náklady na její výstavbu přesáhnou 300 milionů korun a očekává se vytvoření 40 až 60 nových pracovních míst. Nová výrobní hala bude splňovat nejvyšší standardy moderní a ekologické budovy, v porovnání se stávajícími budovami bude mít výrazně nižší provozní náklady. Plánuje se i realizace fotovoltaické elektrárny na střeše budovy.

V novém výrobním prostoru dojde ke koncentraci svařovacích kapacit, zejména velkých celků, čímž se podaří optimalizovat výrobu ve stávající montážní hale a obecně se tak zlepši celkový výrobní tok ve společnosti. V plánu je i pořízení svařovacího robota. Kromě stavby nové haly firma TDV investuje nižší desítky milionů také do rozšíření kapacit stávající lakovny. Provoz v nové hale a rozšířené lakovně by měl být spuštěn v závislosti na zakázkové obsazenosti firmy na přelomu roku 2024/2025.

Mezi největší investice šternberské firmy Excalibur Army patří stavba nové výrobní haly pro montáž kolových vozidel s rozsáhlou administrativní částí a nákup technologií do výroby. Finanční náklady na vybudování nové haly se pohybují na úrovni 500 milionů korun, nákup nových technologií má společnost stát přibližně 150 milionů. Aktuálně je projekt nové haly ve fázi technické a finanční přípravy s plánovaným dílčím zahájením provozu 1. výrobní linky na přelomu roku 2024 a 2025.


Vizualizace nové haly TDV; větší foto / CSG

Také nová hala v Excalibur Army má ekologický přesah, jelikož šternberský výrobce obrněné techniky počítá s řadou úsporných energetických opatření, které jsou dnes již standardem – účinné vytápění a klimatizace, LED osvětlení, zateplení. K tomu, aby firma využila ekologický potenciál výroby, na střechu (nejen nové budovy) plánuje v rámci samostatného projektu instalovat fotovoltaické elektrárny o souhrnném výkonu cca 670 kW. Nákup technologií je ve fázi výběrových řízení.

Nová hala a nové technologie umožní Excalibur Army navýšit kapacitu produkce kolové vojenské techniky a zapojit se ve větší míře i do mezinárodních projektů, které souvisejí s nákupy techniky pro Armádu České republiky. Rozšíření výrobních prostor vytvoří 120 pracovních míst. Část z nich společnost obsadí prostým přesunem existující výrobní linky šternberského areálu, zbylou část doplní novými lidmi. Uvolněný provoz využije prototypová dílna, která dlouhodobě trpí nedostatkem prostoru pro vývoj vozidel v konfiguraci 6x6 a větších.

Investice v rámci holdingu Czechoslovak Group se netýkají jenom českých firem, na projektech spojených s navýšením výrobních kapacit a vylepšením technického a technologického zázemí pracuje i slovenská větev CSG, společnost MSM Group. Ta plánuje do svých provozoven ve Snině, Dubnici nad Váhem a Novácích investovat téměř 50 milionů eur (1,2 mld. Kč). Cílem připravovaných investic je mimo rozšíření výrobních kapacit i pokračovat ve vylepšování podmínek pro zaměstnance podniků MSM Group, renovaci šaten, sociálních zařízení, jídelen a také do modernizace vybavení pracovišť.

Moderní provozy a nově pořízené stroje budou energeticky úspornější a vyprodukují výrazně méně odpadu. Nutno zmínit, že MSM Group se podílí na projektu EU, který řeší vývoj nových a náhradu v současnosti používaných energetických materiálů, které obsahují rizikové prvky pro životní prostředí a lidské zdraví.


Vizualizace nové haly TDV; větší foto / CSG

Od renovace výrobních prostor si MSM Group slibuje zefektivnění a zautomatizování výroby, díky čemuž se výroba stane bezpečnější, flexibilnější, jednoduchá, produktivnější a rychlejší. To zároveň umožní zaměstnancům soustředit se víc na sofistikovanější činnosti s vyšší přidanou hodnotou. Například ve Snině plánuje skupina MSM vytvořit moderní pracoviště s robotickými rameny a moderními CNC stroji.

Do podniku VOP Nováky směřovaly investice do robotizace, automatizace, nové plnící linky a kontrolních systémů kvality produktu. Díky vysokému stupni automatizace, robotizace a technologickému zázemí patří VOP Nováky mezi nejmodernější provozy ve svém oboru v rámci Evropy. Díky investicím do modernizace výrobních kapacit a technologií očekává MSM Group další nárůst pracovních míst, za posledních 12 měsíců se společnost rozrostla o více než 400 zaměstnanců.

O Czechoslovak Group

Czechoslovak Group (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který vlastní český podnikatel Michal Strnad. CSG podporuje rozvoj tradičních českých, slovenských i zahraničních společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. Jeho součástí jsou například automobilka Tatra Trucks, významný světový výrobce malorážové munice Fiocchi a výrobce radarů Retia. V podnicích začleněných do holdingu CSG a v propojených firmách pracuje více než 10 000 zaměstnanců. V roce 2022 dosáhly konsolidované tržby holdingu hodnoty 25 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet zákazníků holdingu se stále rozrůstá.

Nahlásit chybu v článku


Související články

ČZUB a EXCALIBUR otevírá na Slovensku nový závod

V úterý 15. července 2014 byl v prostorách areálu VOP Nováky, za přítomnosti premiérů České ...

ROZHOVOR: Společnost Tatra Defence Vehicle je důležitou součástí českého obranného průmyslu

Společnost Tatra Defence Vehicle vznikla v roce 2016, a je výjimečná tím, že představuje první ...

Excalibur Army – přední výrobce vojenské a speciální techniky v České republice

Šternberská společnost Excalibur Army (EA) patřící do holdingu Czechoslovak Group (CSG) je českým ...

Česká společnost Excalibur International vystavuje na veletrhu IDEF 2023 raketový systém středního dosahu

Veletrh IDEF 2023, který se koná v tureckém Istanbulu ve dnech 25. až 28. července, patří ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Danik
    21:04 31.07.2023

    Naprosto skvělá zpráva. Možná budoucnost pomoci KMW s dodávkami Leopardů V rovině AČR to však není jen o Leopardech. MLU Panduru, nové Pandury pro 44. lmopr, Titusy i Caesary ...Zobrazit celý příspěvek

    Naprosto skvělá zpráva. Možná budoucnost pomoci KMW s dodávkami Leopardů

    V rovině AČR to však není jen o Leopardech. MLU Panduru, nové Pandury pro 44. lmopr, Titusy i Caesary 8x8 CZ, toto všechno se bude dělat v TDV či EA. Dále produkce pancéřových kabin pro armádní Tatrovky, či nové modely s potenciálem zařazení do AČR jako je TREVA-30, či AM-70EX. Případně jednou Patriot II.Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    15:00 31.07.2023

    Hala pro svařování celků Leopardu?

    Hala pro svařování celků Leopardu?

    • bently
      15:06 31.07.2023

      Celá TDV toho má na svařování víc než dost, takže podobná koncentrovaná hala dává smysl.

      Celá TDV toho má na svařování víc než dost, takže podobná koncentrovaná hala dává smysl.

      • Scotty
        15:19 31.07.2023

        Tak co teď dělají. Ponejvíc asi svařují kabiny občas nějaký Pandur nebo Titus. Na druhou stranu pokud by se chystali na svařování třeba korby tanku potřebují celkem prostor.

        Tak co teď dělají. Ponejvíc asi svařují kabiny občas nějaký Pandur nebo Titus. Na druhou stranu pokud by se chystali na svařování třeba korby tanku potřebují celkem prostor.

        • bently
          15:40 31.07.2023

          Je dost možné, že výhledově počítají i s tanky, ale co vím, tak v nejbližší době čekají docela velký přísun zakázek právě na Pandury, Titusy a obrněné tatrovácké kabiny, které ...Zobrazit celý příspěvek

          Je dost možné, že výhledově počítají i s tanky, ale co vím, tak v nejbližší době čekají docela velký přísun zakázek právě na Pandury, Titusy a obrněné tatrovácké kabiny, které svařovnu samy o sobě slušně vytíží.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            16:05 31.07.2023

            CSG se kolem potencionálních tanků pro AČR motá už nějakou dobu. Předtím to bylo kolem Rotemu a K2. Aktuálně kolem KMW a Leopardu. Rozjet tady svařování by bylo logické. Stále jsme ...Zobrazit celý příspěvek

            CSG se kolem potencionálních tanků pro AČR motá už nějakou dobu. Předtím to bylo kolem Rotemu a K2. Aktuálně kolem KMW a Leopardu. Rozjet tady svařování by bylo logické. Stále jsme levnější než Němci a jsme celkem blízko od místa finální montáže. Závod v Řecku je daleko a nemůže splnit plánovanou kapacitu výroby.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            17:35 31.07.2023

            Scotty: "Závod v Řecku je daleko a nemůže splnit plánovanou kapacitu výroby."
            Ale hala pro 40-60.lidi v CR ji naplni?
            Zkuste chvili uvažovat.

            Scotty: "Závod v Řecku je daleko a nemůže splnit plánovanou kapacitu výroby."
            Ale hala pro 40-60.lidi v CR ji naplni?
            Zkuste chvili uvažovat.

          • Scotty
            20:00 31.07.2023

            Ano, může ji pomoct naplnit.

            Ano, může ji pomoct naplnit.

    • Jirosi
      15:27 31.07.2023

      Scotty: Pokud tu chceme neco delat, musi to bud zaplatit stat v Jicine. Nebo soukromi sektor. A ti by o tohle know-how urcite staly. Zase jak vime, tak stat o to nestal ani u ...Zobrazit celý příspěvek

      Scotty: Pokud tu chceme neco delat, musi to bud zaplatit stat v Jicine. Nebo soukromi sektor. A ti by o tohle know-how urcite staly.

      Zase jak vime, tak stat o to nestal ani u podstatne vetsi zakazky na BVP (mensi celky, vetsi pocet, nosnejsi prvek v armade).
      Takze, nic jineho nez soukromi sektro nam nezbyva.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        16:00 31.07.2023

        VOPka rozhodně není pro nikoho jakoli zajímavý partner. Tam není absolutně reálné aby dělali větší subdodávky pro KMW. Nevím proč by měl náš stát platit to že KMW potřebuje ...Zobrazit celý příspěvek

        VOPka rozhodně není pro nikoho jakoli zajímavý partner. Tam není absolutně reálné aby dělali větší subdodávky pro KMW.
        Nevím proč by měl náš stát platit to že KMW potřebuje rozšířit subdodavatelskou základnu.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          16:40 31.07.2023

          Stat bude platit techniku pro armadu (Cv90/L2). Soucasti tech zakazek je podil na vyrobe domaciho prumyslu. Takze, fakticky to nas stat platit bude. Jde jen o to, jake technologie ...Zobrazit celý příspěvek

          Stat bude platit techniku pro armadu (Cv90/L2). Soucasti tech zakazek je podil na vyrobe domaciho prumyslu.
          Takze, fakticky to nas stat platit bude. Jde jen o to, jake technologie budou nasemu prumyslu poskytnuty.
          Neni treba si nalhavat, ale tohle zadna zbrojovka neda jen tak. Vzdy bude prioritou to poskytnou do statu, kde tim z casti naplni pozadavek na domaci vyrobu.

          Pokdu neni VOP partner. Pak logicky zbyva soukromi sekror. Ja, osobne si myslim, ze jejich kapacity plne vytizi kompletace CV90. Prece jen prevest vyrobu z X ks/mesic nebude sranda.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:06 31.07.2023

            Tohle ale není charita nebo přemlování k puštění nějakéhé podílu pro lokální průmysl. Svařování Leopardu se momentálně v Německu nedělá a dělat nebude. Z toho logicky vyplývá že je ...Zobrazit celý příspěvek

            Tohle ale není charita nebo přemlování k puštění nějakéhé podílu pro lokální průmysl. Svařování Leopardu se momentálně v Německu nedělá a dělat nebude. Z toho logicky vyplývá že je to KMW kdo se musí rozhlížet po partnerech.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            17:26 31.07.2023

            Scotty: Delaji ho v Recku, ve statu co ma 353 ks L2. O takovych poctech CR ani hypoteticky neuvazuje. Protoze to neni charita, tak to primarne budou nabizet tomu kdo si jich ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: Delaji ho v Recku, ve statu co ma 353 ks L2. O takovych poctech CR ani hypoteticky neuvazuje.

            Protoze to neni charita, tak to primarne budou nabizet tomu kdo si jich objedna vice. Jako vyhodu v tendru. Kdyz to nebude pozadovat kupec, logicky to nabidnou jako vyhodu dalsimu.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:39 31.07.2023

            V Řecku kde je problém vyrobyt několik desítek tanků pro Maďarsko v akceptovatelných termínech? Tak jak je to dnes nastavené to pro masovější výrobu nebude absolutně stačit. ČR je ...Zobrazit celý příspěvek

            V Řecku kde je problém vyrobyt několik desítek tanků pro Maďarsko v akceptovatelných termínech? Tak jak je to dnes nastavené to pro masovější výrobu nebude absolutně stačit. ČR je ideální polohou, náklady na práci i možnou kapacitou.
            Zatím požaduje víc tanků než ČR pouze Itálie. Ta si to bude patrně řešit separátně.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:15 31.07.2023

            Znovu zopakuji, ze duvod pomalosti vyroby nebyla vyrobni kapacita. Ale nedostatek zakazek. Zakazka vzdy musela vydrzet do doby zakazky nasledujici. Kdo by si objednal nove tanky, ...Zobrazit celý příspěvek

            Znovu zopakuji, ze duvod pomalosti vyroby nebyla vyrobni kapacita. Ale nedostatek zakazek. Zakazka vzdy musela vydrzet do doby zakazky nasledujici.
            Kdo by si objednal nove tanky, bez valky na UA. To je proste realita trzjiho prostredi. Nelze ty tanky udelat behem jednoho roku, a nasledne nevyrabet. Technicky, kapacitne to problem neni, to je pouze o penezich.

            Na auto se ceka bezne pul roku (za nedostatku dilu nasobne dele). Ale opet neni technicky problem, aby jste vuz dostal "zitra", ale na lince by vznikaly nakladne prostoje.

            Ale jak jste sam tvrdil, CR nepozaduje tuto vyrobu v ramci plneni. Treba ji budou pozadovat jinde, a zcelaogicky si KMW vybere z tech co ji pozaduji. Vyroba v CR jim neprenese vic (uspory), nez dalsi zakaznik z jejich tanky.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:36 31.07.2023

            No to jako ne. Momentálně mají kapacitu na vyřízení zakázky na desítky tanků. Vyrobit jich řádově 300+ v rozumné době je teď zcela mimo jejich možnosti. Já tvrdím že CSG už se ...Zobrazit celý příspěvek

            No to jako ne. Momentálně mají kapacitu na vyřízení zakázky na desítky tanků. Vyrobit jich řádově 300+ v rozumné době je teď zcela mimo jejich možnosti.
            Já tvrdím že CSG už se zapojením do značné míry počítá. Už proto že můžou nabídnout to co bude KMW nutně potřebovat.Skrýt celý příspěvek

      • Hevonen
        21:25 04.08.2023

        Som rád, že aspoň tu vidí veci reálne. Nemci sa celý trhaju aby dali "komukoľvek" robiť podstatnú časť vyroby Lea, lebo kupi 60kusov. Pred nakupom IFV to boli tie isté reči. ...Zobrazit celý příspěvek

        Som rád, že aspoň tu vidí veci reálne.

        Nemci sa celý trhaju aby dali "komukoľvek" robiť podstatnú časť vyroby Lea, lebo kupi 60kusov.
        Pred nakupom IFV to boli tie isté reči. "Budeme dodávať celému svetu."
        Možno bude domáca finálna montáž tankov a to je tak všetko.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...