CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS na Dnech NATO

ASCOD je jedním z adeptů na novou obrněnou pásovou platformu pro Armádu ČR; větší foto / CSG

Tradiční Dny NATO a Dny Vzdušných sil Armády České republiky se letos konaly o víkendu 17. a 18. září. Tento rok návštěvnost činila 130 tisíc diváků a počet zúčastněných zemí překonal dvacítku. Mezi českými zástupci nechyběly ani společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a automobilka TATRA TRUCKS – speciální partneři Dnů NATO.

Na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě Mošnově se už několik let koná jedna z největších a nejnavštěvovanějších bezpečnostních show na evropském kontinentu.

Ani rok 2016 nebyl výjimkou a široká veřejnost si mohla prohlédnout velké množství soudobé letecké a pozemní vojenské techniky i prostředků využívaných policejními, bezpečnostními a záchrannými složkami.

Vedle ozbrojených složek České republiky i partnerů z NATO předvedly své produkty i společnosti zabývající se výrobou, vývojem i modernizacemi obranné techniky.

K největším z nich patřili speciální partneři Dnů NATO, holding CSG a společnost TATRA TRUCKS.

Holding CSG předvedl veřejnosti nový mobilní mostní systém AM-50 EX nana podvozku TATRA FORCE a ve spolupráci s korporací General Dynamic proběhly prezentace obrněného pásového transportéru ASCOD a pancéřovaného vozidla Eagle.

TATRA TRUCKS ve statických a dynamických ukázkách představila  obrněné vozidlo TITUS  v policejní verzi, které vzniklo ve spolupráci s francouzskou zbrojovkou NEXTER,  modernizovanou houfnici DANA M1M  a také byly k vidění další vojenské automobily Tatra a soutěžní tatrovka týmu TATRA BUGGYRA RACING.

Tatra TITUS; větší foto / CSG

Speciálním exponátem bylo vozidlo digitálního systému pozorování bojiště AGS na podvozku Tatra, který pro NATO vyrábějí společnosti RETIA a KARBOX patřící do holdingu CSG.

Význam prezentace holdingu CSG i TATRA TRUCKS na Dnech NATO podtrhl velký zájem diváků a především významné návštěvy. Do expozice zavítal český premiér Bohuslav Sobotka i ministr obrany Martin Stropnický. Zajímali se o novinky z produkce CSG a automobilky TATRA TRUCKS, stejně tak i o předvedené exponáty a dynamické ukázky na předváděcí ploše.

„Dny NATO vnímáme nejen jako významnou prezentační akci, ale také jako unikátní příležitost k diskuzi o aktuálních a důležitých bezpečnostních tématech s odborníky i významnými veřejnými činiteli v oblasti obrany. I proto jsme rádi, že se této největší show svého druhu ve střední Evropě účastníme nejen jako výrobci obrněné techniky, ale máme i tu čest být speciálními partnery celé akce," říká Andrej Čírtek, tiskový mluvčí holdingu CSG a společnosti TATRA TRUCKS.

Modernizovaná houfnice DANA M1 M a vozidlo digitálního systému pozorování bojiště AGS na podvozku Tatra; větší foto / CSG

Hlavní program vícedenní akce se odehrával na mošnovském letišti, kde se divákům představila těžká vojenská, policejní i záchranářská technika, mohli vidět i dynamické ukázky výcviku speciálních jednotek, letecké techniky nebo demonstraci výzbroje, výstroje a vybavení útvarů.

Součástí akce v rámci doprovodného programu byly ale také konference, besedy, filmové projekce a semináře. Holding CSG a TATRA TRUCKS se jako generální partneři podíleli na konání konference Český průmysl jako nástroj zajištění obrany státu.

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP
CZECHOSLOVAK GROUP (zkráceně CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který podporuje a dále rozvíjí aktivity tradičních českých a slovenských společností v oblasti obranné i civilní průmyslové produkce.

Jeho portfolio zahrnuje výrobu a prodej vojenských a speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů, munice, strojírenských produktů pro automobilový, železniční a letecký průmysl či brzdových systémů pro kolejová vozidla, stejně jako silniční dopravní a logistické služby.

Skupina klade silný důraz na kvalitu svých produktů a služeb a na exportní aktivity. S produkty společností holdingu se lze setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá. Podniky holdingu CZECHOSLOVAK GROUP v roce 2015 zaměstnávaly téměř 4000 osob a vygenerovaly tržby v hodnotě 12 mld. Kč.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Modernizace dělostřelectva Armády ČR. Jaký je plán?

Minulý týden proběhla médií informace o záměru Ministerstva obrany ČR (MO ČR) modernizovat samohybné ...

NÁZOR: Nejvyšší čas začít šetřit na stíhačky F-35 Lightning II

V první polovině 21. století jedninou dostupnou západní stíhačkou bude americký F-35 Lightning II. ...

REPORTÁŽ: Výstava vojenské techniky MSPO 2016

V polských Kielcích se v dnech 6. až 9. záři konala tradiční výstava obranných technologií MSPO ...

REPORTÁŽ: Průmysl jako nástroj k zajištění obrany ČR

V pátek se v Ostravě konala konference Český průmysl jako nástroj k zajištění obrany státu pořádaná ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Rase
    15:58 21.09.2016

    juhelak:
    tak na maskování termo obrazu vozidla se používají maskovací sítě - netřeba pytlů :)
    ps. Finové je nakoupili pro všechny svoje BMP-2 (je to hodně cool):
    http://i.imgur.com/XSc4f9O.jpg...

  • juhelak
    15:13 21.09.2016

    kolt: ok díky..ja když vydím tu málo zkosenou korbu tak bych tam rovnu ak 20 pytlů nalozil..nehlede na to ze by zepředu byl možná díky tomu hůře vyditelný zřejmě i v tepelném spektru.

  • KOLT
    14:56 21.09.2016

    Pytle s pískem jsou osvědčený a hlavně levný způsob balistické ochrany. V případě pancéřové techniky jde skutečně hlavně o dřívější inicializaci RPG, v případě tacticalů poskytují slušnou ochranu proti ručním zbraním (na úrovni ÚP a UK, proti padesátkám už to moc není, leda na větší vzdálenosti) a střepinám. Zcela běžně se pytle s pískem používají na různých palpostech, ale měli je kupříkladu i Amíci v HMMWV a náklaďácích během operace Gothic Serpent v Mogadišu...

  • juhelak
    12:19 21.09.2016

    jo ten kamen sem taky videl..stejne jako me překvapilo když sem videl pár dní staré záběry Al Rai kde vzbouřenci vyhnali americké speciály z města..ti měli na dopravu jen dodávky a korbu oblozenou pytli s pískem do výše pasu..vypadalo to dost amatersky.

  • Rase
    12:15 21.09.2016

    stirling:
    Mno Lynx je hloubkově přepracovaný Marder. Nebál bych se porovnání s ASCODem, přeci jen i verze 35 a 42 jsou dost dál než původní Uhlan nebo Pizzaro. Obdobně byl posílen podvozek. General Dynamics má ale lepší konstrukční zázemí, než Rheinmetall (přeci jen ti spíš upravují starší techniku ale skvělí jsou především ve výrobě věží a zbraní) - přeci jen Rheinmetall není KMW. Také je možné že nabídnou lepší podmínky (GD je v ČR dobře usazené. Třeba v Británii BAE překvapivě pohořelo a v dánském tendru sice ASCOD35 nevyhrál, ale PiranhaV (taky od GD).

    juhelak:
    Odolnost pancéřování dosahuje úrovně 5 dle normy STANAG 4569, úrovně 4a/b proti minám. Přídavný pasivní nebo reaktivní pancíř umožňuje zvýšit ochranu čela korby a věže proti munici do ráže 30 mm na vzdálenost přesahující 1000 m.

  • stirling
    11:28 21.09.2016

    pytel s pískem bude mít vliv spíše jen na nižší ráže. někde v sýrii byla fotka jak tank má kolem sebe velké kameny to by mě zajímalo jaký má efekt a jak s těma tunama navíc taková t72 dokáže fungovat?
    U bvp souhlas pokud zetor nepředvede nic světoborného tak prostě vypsat tendr a vzít to co je trošku moderní, nabídne nejlepší poměr cenu/výkon a není to exotika takže asi u nás jen cv90 nebo ascod možná ten lynx ale ten je nový, takže bych se mu spíše vyhnul a vzal něco vyzkoušeného.

  • juhelak
    10:58 21.09.2016

    ten ascod na fotce je zrejme nejaka zakladni verze. Asi by to nebylo šlápnutí vedle..ty boky to je nejaky reaktivní pancir? jinak to celo by se v realu asi ještě o dost posílilo..btw izraelci ci tam věší pytle s pískem..myslite že to má nejaký vliv treba proti ptřs?..nevim ten princim..laicky bych řekl že se proste ten penetrátor zapálí díky tomu pytli už někde 40 cm od pancíře tak je šance že neprohoří tak hluboko..nebo to nemá vliv?

  • stirling
    09:21 21.09.2016

    Souhlas, iveco je slušný výběr a při tolika kusech co máme by přechod na jinou platformu nedával vůbec smysl, pokud by teda eagle nenabídl výrazně lepší podmínky cena/výkon, ale o tom dosti pochybuji.

  • Jura99
    09:09 21.09.2016

    Tak Slováci mají v této kategorii svůj Aligator II, i když LMV už mají v několika kusech ve výzbroji taky..

  • Rase
    20:22 20.09.2016

    Doufám že si Iveco udržíme, přeci jen je to jedna z hlavních podvozkových platform (spolu s Pandury a Tatrovkami). Mno očividně cílí na nákup vozidel pro chemiky. Přijde mi ale divné, provozovat dvě podvozkové platformy, které jsou v podstatě identické. V podstatě ale proti Movagu nic nemám - provozují je němci a dáni, Iveco je rozšířené ve většině Evropy. Když ale můžeme provozovat Dinga, tak třeba nabídne General Dynamics (a CSG) zajimavou cenu, oproti Ivecu. Osobně bych ale byl pro Iveco (i pro chemiky).
    ps. Verze 6x6 už hodně konkuruje "zaváděnému" vozidlu TITUS

  • rainerum
    20:13 20.09.2016

    spíš si myslím že to chtějí prodat Slovákům ten MOWAG Eagle V jelikož ty chtějí přezbrojit armádu a nemají žádný auto tohohle typu a navíc Češi pořád deklarují nahlas že armádu chtějí stavět na Panduru, LMV, Novým BVP, Tatře plus k tomu v budoucnu nový tank. No ale kdo ví co lobbing dokáže ale přezbrojovat relativně nový auta a je jich přes 110 novým typem by byl nesmysl ty peníze se dají líp utratit a kupovat nový typ auta toho samého druhu by byl nesmysl z pohledu zásobování výcviku a navíc LMV i když je starší tak poskytuje zázemí z pohledu ostatních vlastníků v NATO ale má horší balistiku a menší nosnost a asi menší vnitřní prostor osádky ale za cenu větší hmotnosti a velikosti. Ale kdy by byl před 8 lety když se začali nakupovat LMV tak bych ho bral všemi deseti ale teď ne

  • petres
    19:40 20.09.2016

    Tatra opakovaně prezentuje MOWAG Eagle V bez nějakého dalšího vysvětlení (nabídka AČR). Mají se stát konkurentem IVECO LMV při dozbrojování/přezbrojování jednotlivých útvarů? Nebyla by to špatná volba, i proti nové verzi Iveca mi přijdou lépe chráněné, s větší nosností při zhruba stejné celkové hmotnosti. Verze 6x6 je také zajímavá.

  • lp13
    17:31 20.09.2016

    Rase
    Asi bych to formuloval tak, že stánek CSG a Dana M1M byli v VIP prostoru, kde se běžný návštěvník nedostane...
    Loni to tak bylo myslím s Titusem, který ani nevyjížděl, letos měl dynamické ukázky.

  • Rase
    16:15 20.09.2016

    Nevím jak tomu bylo v sobotu, ale v neděli byl stánek CSG otevřený jen pro VIP. Tedy pro mě jako prostého diváka velké zklamání (chtěl jsem omrknout houfnici). Alespoň jsem si prolezl techniku AČR a Bundeswehru. Dynamické ukázky techniky od CSG byla povedená. Dalo se prolézt i novou pancéřovanou kabinu (čtyřdvéřovou) pro Tatrovky (příjemné překvapení byly i Pandury).