CZECHOSLOVAK GROUP představila na veletrhu Eurosatory další novinky: vojenskou Tatru Phoenix a vyprošťovací vozidlo TREVA-30

CZECHOSLOVAK GROUP představila na veletrhu Eurosatory další novinky: vojenskou Tatru Phoenix a vyprošťovací vozidlo TREVA-30
Taktický vyprošťovací a odsunový automobil TREVA-30 / Czechoslovak Group (Zvětšit)

V Paříži se koná další ročník nejvýznamnějšího evropského veletrhu vojenské techniky a obranných technologií Eurosatory. Hned první den se na společném stánku firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a kopřivnické automobilky TATRA TRUCKS představila samohybná houfnice MORANA na tatrováckém podvozku. Dalšími novinkami, které mají na EUROSATORY premiéru, je vyprošťovací vozidlo TREVA-30 a Tatra Phoenix s pancéřovanou kabinou.

„TATRA je jedna z celosvětově nejznámějších průmyslových značek z České republiky a jsem pyšný na to, že je součástí Czechoslovak Group. Na Eurosatory představuje nové vozidlo na podvozku Tatra Phoenix s pancéřovanou kabinou a tatrovácký podvozek je také základem vyprošťovacího vozidla TREVA-30, které vyvinula naše společnost EXCALIBUR ARMY,“ uvádí Michal Strnad, majitel Czechoslovak Group.

Taktický vyprošťovací a odsunový automobil TREVA-30 je postavený na podvozku Tatra Force 8x8. Koncepčně a generačně jde o zcela nový vyprošťovací prostředek české provenience. Automobil je osazen pancéřovanou čtyřdveřovou kabinou, která je stejného typu jako u houfnice MORANA a pojme kromě řidiče a operátora i osádku odtahovaného vozidla. TREVA-30 má k dispozici naviják o základním tahu 25 tun a dvounavijákový jeřáb o nosnosti 30 tun, na jehož vývoji ECALIBUR ARMY spolupracovala se společností ČKD Slaný. K odsunu automobilů, obrněných kolových vozidel a jiné techniky využívá instalovanou hydraulickou vidlici v zádi vozidla.

Světovou novinku představila i kopřivnická TATRA TRUCKS. Jde o vojenský těžký nákladní automobil osvědčené řady Tatra Force 8x8, který je ale opatřen zcela novou pancéřovanou kabinou s balistickou i protiminovou odolností úrovně 3 dle norem STANAG. Kabinu vyvinula partnerská společnost TATRA DEFENCE VEHICLE, která ji i vyrábí. TATRA TRUCKS pro ozbrojené síly dodává především modelové řady Tatra Force a Tatra Tactic, vystavená novinka však dokazuje, že i modelová řada Tatra Phoenix se začíná v této oblasti stále více uplatňovat.  

Výstava Eurosatory se poprvé konala v roce 1967 a postupně se vyvinula v nejvýznamnější veletrh obranných technologií v Evropě. Stánek CZECHOSLOVAK GROUP s plochou přes 500m2 představuje největší letošní českou expozici. Na pařížském veletrhu se ale neprezentují jen soukromé společnosti, ale i státy a jejich armády v čele s francouzskou. Veletrh představuje jedinečné fórum pro seznámení se s nejnovějšími technologickými trendy v obraně a navázání obchodních kontaktů.


Vozidlo Tatra Phoenix 8x8 s novou pancéřovanou kabinou; větší foto / Czechoslovak Group​

O CZEHOSLOVAK GROUP

CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu. Podporuje rozvoj tradičních českých a slovenských společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. V podnicích začleněných do holdingu CSG a v propojených firmách pracuje více než 8200 zaměstnanců. V roce 2021 dosáhly konsolidované tržby holdingu hodnoty 14,4 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet zákazníků holdingu se stále rozrůstá.

O TATRA TRUCKS

Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou značku a kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Velmi důležité jsou domácí trhy v Česku a na Slovensku, velká část produkce automobilky je určena také na export do desítek zemí světa. Automobilka Tatra Trucks a.s. zaměstnává více než 1200 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie a.s. zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.

Galerie

Taktický vyprošťovací a odsunový automobil TREVA-30 / Czechoslovak Group Vozidlo Tatra Phoenix 8x8 s novou pancéřovanou kabinou / Czechoslovak Group

Nahlásit chybu v článku


Související články

Vyprošťovací speciál TATRA 815-7 8x8

Armáda České republiky v současnosti plánuje v souvislosti s přezbrojením na moderní obrněná vozidla ...

TREVA-15 – nový taktický vyprošťovací a odsunový automobil od Excalibur Army

Na letošním veletrhu IDET české podniky představily několik zajímavých novinek. Jednou z nich je i ...

Ukrajinský raketomet Burevij ráže 220 mm na podvozku Tatra

Ukrajinský Šepetivský opravárenský závod, společně s domácím ministerstvem obrany, provedl ostré ...

První vozidla Tatra pro ukrajinské raketomety Burevij

Ukrajinský Opravárenský závod Šepetivka získal první tatrovky T815-7 8×8 pro raketomety Burevij ráže ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Charlie
    14:40 16.06.2022

    Jakej je vlastně rozdíl mezi Forcem a Phoenixem? Měl sem za to že jedinej rozdíl byl v kabinách a motorech.

    Jakej je vlastně rozdíl mezi Forcem a Phoenixem? Měl sem za to že jedinej rozdíl byl v kabinách a motorech.

    • tomas.kotnour
      19:30 16.06.2022

      Z uživatelského pohledu ano, z výrobního hlediska je to kýžený stav, ke kterému se od uvedení systému řízení TatraTON a navazujících podvozků Typové řady I směřuje.

      Z uživatelského pohledu ano, z výrobního hlediska je to kýžený stav, ke kterému se od uvedení systému řízení TatraTON a navazujících podvozků Typové řady I směřuje.

  • Charfi
    20:00 14.06.2022

    TREVA-30 je milé překvapení. Už to nevypadá jak repasovaný, lehce modernizovaný AV15, na novým podvozku. A alespoň podle těchto pár fotek se to posunulo k tomu, co se používá v ...Zobrazit celý příspěvek

    TREVA-30 je milé překvapení. Už to nevypadá jak repasovaný, lehce modernizovaný AV15, na novým podvozku. A alespoň podle těchto pár fotek se to posunulo k tomu, co se používá v jiných vyspělých armádách. Snad nebude jeden kus za miliardu, abychom pak slavnostně nekoupili 4, místo 40 potřebných.

    Phoenix 8x8... už jsem to tu někdy psal. Čím dál víc mě štve jak je toto vozidlo u AČR přehlíženo. Myslím, že právě Phoenix by měl nahradit ty letitý 815. A nemyslím tím nakupovat 20 kusů ročně, tak jak se to dělá teď. Konečně už vypsat velkou zakázku na 1000+ kusů, který budou tvořit páteř naší logistiky. Budou unifikovaný, se stejným motorem, převodovkou, kabinou (s možností výměny pancéřovaná/nepancéřovaná). Tak to mají Dánové a Holanďani se Scanii, Belgičani v budoucnu s DAF+Tatra a mnoho dalších zemí. K tomu se můžou dokupovat Tatry Force v různých speciálních verzích, ale jako valník, nosič kontejnerů/palet, tahač a další základní verze, se zdá být Phoenix prostě lepší volba. Ale bohužel to není jen o Phoenixu, ale o celý naší logistice, na kterou se kašle.Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      20:30 14.06.2022

      Jsou to oboje nádherné mašiny, které by AČR slušely v jiných než symbolických počtech. Ovšem bohužel i přes jisté zlepšení v současné (a trochu minulé) vládě, která pokračuje v ...Zobrazit celý příspěvek

      Jsou to oboje nádherné mašiny, které by AČR slušely v jiných než symbolických počtech. Ovšem bohužel i přes jisté zlepšení v současné (a trochu minulé) vládě, která pokračuje v dávání AČR alespoň trochu dohromady a momentální zhoršené bezpečnostní situaci, je stále cítit ten princip budování našich OS na nutné minimum. Tudíž to co píšeš se bohužel nejspíš nestane.

      Tohle není jen o logistice, ale prostě o celkovém přístupu ke strategické obraně a bezpečnosti státu na celospolečenské a politické úrovni, z čehož pak vyplývá vše ostatní.Skrýt celý příspěvek

    • tomas.kotnour
      20:33 14.06.2022

      Ne a ne :D

      Ne a ne :D

      • skelet
        20:37 14.06.2022

        a co jo?

        a co jo?

        • tomas.kotnour
          20:41 14.06.2022

          to je povídání aktuálně na 80 stránek včetně ilustrací :), V12 kam se člověk podívá.

          to je povídání aktuálně na 80 stránek včetně ilustrací :), V12 kam se člověk podívá.

          • skelet
            21:19 14.06.2022

            Tak pokud se V12 osvědčí, tak by to měl být základní motor všech vojenských Tater pro AČR

            Tak pokud se V12 osvědčí, tak by to měl být základní motor všech vojenských Tater pro AČR

      • Scotty
        20:40 14.06.2022

        tomas.kotnour
        Jaký je vůbec cenový rozdíl mezi podvozkem Force a Phoenix?

        tomas.kotnour
        Jaký je vůbec cenový rozdíl mezi podvozkem Force a Phoenix?

        • tomas.kotnour
          19:32 16.06.2022

          Pokud se budeme bavit o vojenských aplikacích s pancéřovou kabinou, vícepalivovým motorem a Allisonkou na 16 R20 s FVZ atd., tak je rozdíl v jednotkách procent ve prospěch ...Zobrazit celý příspěvek

          Pokud se budeme bavit o vojenských aplikacích s pancéřovou kabinou, vícepalivovým motorem a Allisonkou na 16 R20 s FVZ atd., tak je rozdíl v jednotkách procent ve prospěch Phoenixu.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:29 16.06.2022

            Takže pro AČR by to byla zbytečná změna.

            Takže pro AČR by to byla zbytečná změna.

          • tomas.kotnour
            21:11 16.06.2022

            Pokud by se dál kupovaly tatrovácké V8, tak by byl Phoenix výhodnější jak z hlediska pohodlí, tak z hlediska výkonu, ale V12 je ještě někde jinde.

            Pokud by se dál kupovaly tatrovácké V8, tak by byl Phoenix výhodnější jak z hlediska pohodlí, tak z hlediska výkonu, ale V12 je ještě někde jinde.

      • Danik
        20:54 14.06.2022

        Poprosím vysvětlení co ne a ne.

        Poprosím vysvětlení co ne a ne.

        • tomas.kotnour
          21:05 14.06.2022

          Po vynikajících zkušenost AČR s provozem vyprošťovacích vozidel MAMUT 3, kde zdrojem problémů rozhodně není jeho hmotnost, dává logiku udělat další, skoro čtyřicetitunové pojízdné ...Zobrazit celý příspěvek

          Po vynikajících zkušenost AČR s provozem vyprošťovacích vozidel MAMUT 3, kde zdrojem problémů rozhodně není jeho hmotnost, dává logiku udělat další, skoro čtyřicetitunové pojízdné těžítko.

          Dokud nebude mít DAF resp. PACCAR velkoobjemový motor, nemá smysl tříštit logistiku za trochu vyšší pohodlí.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            21:19 14.06.2022

            S tím mamutem to znělo jako čirý sarkasmus

            S tím mamutem to znělo jako čirý sarkasmus

          • Scotty
            21:31 14.06.2022

            Asi ne jen znělo.

            Asi ne jen znělo.

          • tomas.kotnour
            21:43 14.06.2022

            Jediná omluva by byla, že to je zakázkový projekt pro někoho, a v takovém případě, dobře mu tak.

            Jediná omluva by byla, že to je zakázkový projekt pro někoho, a v takovém případě, dobře mu tak.

          • Charfi
            10:35 15.06.2022

            U MAMUTU mám za to, že tohle je výsledek, když se snažíme na jedno vozidlo narvat věci, který jsou jinde na dvou vozidlech. Plus ta velká pancéřová kabina… to je taky zajímavé, že ...Zobrazit celý příspěvek

            U MAMUTU mám za to, že tohle je výsledek, když se snažíme na jedno vozidlo narvat věci, který jsou jinde na dvou vozidlech. Plus ta velká pancéřová kabina… to je taky zajímavé, že naprostá většina zahraničních vyprošťováků má krátkou, dvoudveřovou. Ty místa pro osádku odtahovaného vozidla asi nejsou takovou nutností. Nevím. V každým případě to dohromady dává drahej kolos, které je na první pohled opravdu výrazně těžší, než vyprošťovací MANy/Mercedesy/Scanie atd.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            10:54 15.06.2022

            Tak RMMV HX 45M (což je taková obdoba Trevy) taky nebude žádnej drobek, ale ten posadili na podvozek 10x10.

            Tak RMMV HX 45M (což je taková obdoba Trevy) taky nebude žádnej drobek, ale ten posadili na podvozek 10x10.

          • Charfi
            11:32 15.06.2022

            Je ale pravda, že i RMMV SX45 8x8 pro Dánsko váží 36t.

            Je ale pravda, že i RMMV SX45 8x8 pro Dánsko váží 36t.

          • tomas.kotnour
            19:34 16.06.2022

            Hledat osmikolový vyprošťovák, co má pod 30 tun, to chce lupu.

            Hledat osmikolový vyprošťovák, co má pod 30 tun, to chce lupu.

          • Danik
            15:25 17.06.2022

            tomas.kotnour. Pokud váha k 40t způsobuje problémy, jak to potom bude s 8x8 Caesar jejíž hmotnost se pohybuje nad 30t? Těch 32 co má být maximální bojová ještě ok? Chápu tedy ...Zobrazit celý příspěvek

            tomas.kotnour.

            Pokud váha k 40t způsobuje problémy, jak to potom bude s 8x8 Caesar jejíž hmotnost se pohybuje nad 30t? Těch 32 co má být maximální bojová ještě ok?

            Chápu tedy správně, že AČR najíždí s Tatra Force s V12 a Phoenixy s V8 se neplánují?Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            22:39 17.06.2022

            Něco jiného je mít 30 tun na osmi 16 R20 a úplně něco jiného je to mít na 14 R20, tak jako Caesar.

            Co vím, tak zatím všechny podepsané sedmičky pro AČR jsou V8.

            Něco jiného je mít 30 tun na osmi 16 R20 a úplně něco jiného je to mít na 14 R20, tak jako Caesar.

            Co vím, tak zatím všechny podepsané sedmičky pro AČR jsou V8.

          • Danik
            23:22 17.06.2022

            Díky Tomáši.

            Díky Tomáši.

    • Scotty
      20:53 14.06.2022

      Tak teď se připravuje na naše poměry velký nákup zhruba 200 Tater. Pokud by se to povedlo zopakovat každý rok bylo by za chvíli po problému.

      Tak teď se připravuje na naše poměry velký nákup zhruba 200 Tater. Pokud by se to povedlo zopakovat každý rok bylo by za chvíli po problému.

      • liberal shark
        08:17 15.06.2022

        Opravdu nechápu, proč není na Tatrovky podepsaná rámcová smlouva, do které by se daly na konci roku ulejvat nevyčerpané peníze.

        Opravdu nechápu, proč není na Tatrovky podepsaná rámcová smlouva, do které by se daly na konci roku ulejvat nevyčerpané peníze.

  • Nesher
    15:54 14.06.2022

    Musím říct, že ten belgický "DAF" vypadá opravdu dobře.

    Musím říct, že ten belgický "DAF" vypadá opravdu dobře.

Načítám diskuzi...