CZG – Česká zbrojovka Group SE kupuje společnost Colt

CZG – Česká zbrojovka Group SE kupuje společnost Colt
Revolver značky Colt / Colt (Zvětšit)

Česká zbrojovka Group SE (CZG nebo Společnost) tímto oznamuje, že dne 11. února 2021 podepsala finální smlouvu o akvizici 100% podílu ve společnosti Colt Holding Company LLC (dále jen Colt), mateřské společnosti amerického výrobce zbraní Colt’s Manufacturing Company LLC a rovněž jeho kanadské dceřiné společnosti Colt Canada Corporation.

Podle smluvních podmínek CZG získá 100% podíl v Coltu za částku 220 milionů dolarů v hotovosti a dále za 1 098 620 kusů nově vydaných kmenových akcií CZG. Dohoda také obsahuje platbu na základě dosažených výsledků (earn-out) až do výše 1 098 620 kusů nově vydaných akcií CZG za předpokladu, že EBITDA Společnosti dosáhne v letech 2021–2023 předem stanovené hodnoty.

Lubomír Kovařík, prezident a předseda společnosti CZG, k dnešnímu oznámení uvedl: „Toto spojení je strategickým krokem pro obě společnosti. Akvizice společnosti Colt, ikonické značky a etalonu na trhu ozbrojených složek i na civilním trhu v celosvětovém měřítku, přesně zapadá do naší strategie stát se lídrem v odvětví výroby střelných zbraní a klíčovým partnerem pro ozbrojené složky. Jsme hrdí na to, že můžeme do našeho portfolia zařadit Colt, který stojí bok po boku americké armády již více než 175 let. Věříme v úspěšné propojení našich firemních kultur, prokázané výsledky současného manažerského týmu a komplementaritu mezi značkami CZ a Colt. Společně skupina dosáhne příjmů přesahujících 500 milionů USD a stane se hybatelem v oblasti ručních palných zbraní. Zkušenosti vedení CZ a Colt navzájem posílí obě značky a zajistí, že CZ a Colt budou i nadále dodávat produkty a řešení nejvyšší kvality všem svým zákazníkům.“


Puška typu AR-15; větší foto / Colt

Dennis Veilleux, prezident a generální ředitel společnosti Colt, dodává: „Vyhlídky na toto strategické spojení nás velmi těší. V posledních pěti letech jsme dosáhli v provozních a finančních výsledcích Coltu historického obratu a tento důležitý společný krok s CZG nám umožní využít významné příležitosti k růstu. Jsme nadšeni, že můžeme spojit síly s CZG. Bude to silné propojení pro obě značky i pro naše zákazníky.“

Akvizice bude financována ze stávajících hotovostních zdrojů včetně prostředků z nedávného IPO a z plánované emise dluhopisů.

Celá transakce podléhá schválení regulačních orgánů a vypořádání se očekává v první polovině roku 2021.

Na základě tohoto strategického kroku získá CZG další významné výrobní kapacity ve Spojených státech amerických a v Kanadě a rozšíří svou celosvětovou zákaznickou síť. Colt je dlouhodobým dodavatelem americké armády (spolupráce se datuje víc jak 175 let zpátky) a prostřednictvím své kanadské dceřiné společnosti taktéž výhradním dodavatelem malých zbraní vojenským složkám v Kanadě.


Zbaně CZ; větší foto / CZG

O společnosti CZG – Česká zbrojovka Group SE

CZG – Česká zbrojovka Group je společně se svými dceřinými společnostmi jedním z předních evropských výrobců ručních palných zbraní pro ozbrojené složky, osobní obranu, lov, sportovní střelbu a další civilní využití. CZG své produkty prodává především pod značkami CZ (Česká zbrojovka), CZ-USA, Dan Wesson, Brno Rifles a 4M Systems. Součástí skupiny CZG jsou společnosti Česká zbrojovka, CZ-USA, 4M Systems a CZ Export Praha. CZG rovněž drží menšinový podíl ve švédském výrobci optických montážních řešení pro zbraně, společnosti Spuhr i Dalby.

CZG má své sídlo v České republice a výrobní kapacity v České republice a ve Spojených státech. Ve svých provozech v České republice, USA a Německu zaměstnává CZG zhruba 1650 lidí.

O společnosti Colt

Colt je jedním z předních světových designerů, vývojářů a výrobců střelných zbraní. Již více než 175 let zásobuje civilní a vojenské zákazníky a ozbrojené složky v USA a po celém světě Colt je dodavatel US armády, výhradní dodavatel kanadské armády a dodává špičkové výrobky také do dalších ozbrojených složek po celém světě. Ruční palné zbraně Colt se těší své reputaci pro přesnost, spolehlivost a kvalitu. Pistole a revolvery Colt používají příslušníci armád a ozbrojených složek v mnoha zemích, stejně jako lovci a sportovní střelci po celém světě. Podobně proslulé jsou i pušky Colt pro civilní a sportovní účely i pro ozbrojené složky.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Egypt získá 129 000 českých pistolí CZ 75 P-07 Duty

Česká zbrojovka před pár měsíci podepsala smlouvu na dodávku dalších 50 000 pistolí CZ 75 P-07 Duty. ...

Česká puška CZ BREN 2 pro maďarskou armádu

Na konci minulého měsíce byla podepsána dohoda o licenční výrobě zbraní České zbrojovky, včetně ...

MLCPS: 16 000 útočných pušek pro estonskou armádu

Americká firma Lewis Machine & Tool Company (LMT) dodá estonské armádě 16 000 nových útočných ...

Bren, Scorpion: Maďarská armáda přechází na české zbraně

Podle maďarských médií v úterý první jednotka maďarské armády převzala české pistole P-07 a P-09, ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • bently
    19:43 16.02.2021

    Za poslední dobu nepochybně jedna z nejzajímavějších a nejambicióznějších zpráv z prostřední českého (zbrojního) průmyslu. Cíle rozhodně nemají malé - plán je se v rámci celé CZG ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Za poslední dobu nepochybně jedna z nejzajímavějších a nejambicióznějších zpráv z prostřední českého (zbrojního) průmyslu. Cíle rozhodně nemají malé - plán je se v rámci celé CZG skupiny dostat za 5 let na obrat miliardu dolarů. Držím palce a jsem velmi zvědavý na další vývoj!

    https://www.e15.cz/rozhovory/d...
    Skrýt celý příspěvek

  • PetrTechnik
    20:51 13.02.2021

    Celá akvizice je podle mého vedená snahou prorazit na trhu v USA. Nabídka zbraní, je tam obrovská , takže je potřeba mít nějakou zavedenou značku , pod kterou bude možné prodávat i ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Celá akvizice je podle mého vedená snahou prorazit na trhu v USA. Nabídka zbraní, je tam obrovská , takže je potřeba mít nějakou zavedenou značku , pod kterou bude možné prodávat i zbraně vyráběné v ČR a prodávané pod značkou Colt. Jinak by museli investovat obrovské řástky do reklamy, což je v řadě států USA dost obtížné, například v Californii jsou reklamy na zbraně povolené jen v odborných a specializovaných časopisech.
    Další výhodou je okamžitý zisk výrobních a montážních kapacit, což umožní vyhnout se dovoznímu clu na zbraně.
    Nějaké patenty , jsou tak nanejvýš bonus na víc.
    CZG prostě skočila po dobré příležitosti získat vše v jednom balíku. Přeju jim , aby se vše zadařilo.
    Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      21:40 13.02.2021

      PéťoviTechnikovi se zřejmě zdá že značky CZ-USA a DanWesson jsou v USA málo zavedené a známé ;)

      PéťoviTechnikovi se zřejmě zdá že značky CZ-USA a DanWesson jsou v USA málo zavedené a známé ;)

    • Scotty
      22:05 13.02.2021

      Určitě nejde o proražení u soukromníků. Tam je značka CZ-USA dostatečně známá. Ovšem pro možnost dodávat federálním nebo i lokálním ozbrojeným složkám je lokální výroba v USA pod ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Určitě nejde o proražení u soukromníků. Tam je značka CZ-USA dostatečně známá. Ovšem pro možnost dodávat federálním nebo i lokálním ozbrojeným složkám je lokální výroba v USA pod tradiční značkou určitě velká výhoda. Navíc je tu i Colt Canada....
      Skrýt celý příspěvek

  • Eiffelos
    14:29 13.02.2021

    Je to i tak, že nákupem Voltů dostane cz i všechny patenty coltovske a může je použit pro vlastní pušky ? I když mi kdysi vývojář Brenu2 říkal,že žádné patenty nepotřebují, že to ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Je to i tak, že nákupem Voltů dostane cz i všechny patenty coltovske a může je použit pro vlastní pušky ? I když mi kdysi vývojář Brenu2 říkal,že žádné patenty nepotřebují, že to umím obejít ....
    Skrýt celý příspěvek

    • Eagle
      18:58 13.02.2021

      Určitě ano. Majitel bude zapsán jako právnická osoba a koupi firmy přešli na cz veškerá práva a i patenty.

      Určitě ano. Majitel bude zapsán jako právnická osoba a koupi firmy přešli na cz veškerá práva a i patenty.

      • Jura99
        19:20 13.02.2021

        Patenty zustaly tam, kde jsou, tedy v drzeni firmy Colt. Ale firma Colt zmenila majitele, ktery smi s aktivy firmy disponovat. Ovsem netipuju, ze tam nejake mimoradne patenty ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Patenty zustaly tam, kde jsou, tedy v drzeni firmy Colt. Ale firma Colt zmenila majitele, ktery smi s aktivy firmy disponovat. Ovsem netipuju, ze tam nejake mimoradne patenty budou. M1911 vyrabi mnoho firem, AR15 take. Takze spis ochranna znamka Colt a AR15 ma hodnotu, stejne jako vyrobni kapacita, lidi, kontakty.
        Skrýt celý příspěvek

    • youda
      18:58 14.02.2021

      Nepotřebují a Colt ani už žádné patenty nevlastní.
      Patenty na AR-15 koupila v 60.letech od Armalite a patentová práva jim vypršela koncem 70. let.
      Patenty na revolvery vypršely už ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Nepotřebují a Colt ani už žádné patenty nevlastní.
      Patenty na AR-15 koupila v 60.letech od Armalite a patentová práva jim vypršela koncem 70. let.
      Patenty na revolvery vypršely už před první světovou a na Colt 1911 jen těsně po ní.
      Skrýt celý příspěvek

  • stepan
    17:31 12.02.2021

    Obrovský respekt.
    Ta cena 5 mld. Kč je na první pohled trochu šok, že za takovou částku koupí v podstatě ikonu zbrojařského průmyslu...

    Rýpnutí: Možná tah do budoucna a ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Obrovský respekt.
    Ta cena 5 mld. Kč je na první pohled trochu šok, že za takovou částku koupí v podstatě ikonu zbrojařského průmyslu...

    Rýpnutí: Možná tah do budoucna a prodejní potenciál pro Breny, až progresivista Biden zakáže AR-15?
    Skrýt celý příspěvek

    • Sidon
      21:26 12.02.2021

      Mate to popletene. Biden je mozna stary a chaby recnik, ale ne progresivista. Progresivista je Sanders, ktery naopak proti regulacim zbrani bojuje, protoze ve Vermontu se hodne ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Mate to popletene. Biden je mozna stary a chaby recnik, ale ne progresivista. Progresivista je Sanders, ktery naopak proti regulacim zbrani bojuje, protoze ve Vermontu se hodne lovi.
      Skrýt celý příspěvek

      • stepan
        10:27 13.02.2021

        https://berniesanders.com/issu...

        Vypadá to, že jste popletený vy.

        Biden i Sanders jsou stejni liberální progresivisté, jeden má kádrově blíž k "centrickému křídlu", ...
        Zobrazit celý příspěvek

        https://berniesanders.com/issu...

        Vypadá to, že jste popletený vy.

        Biden i Sanders jsou stejni liberální progresivisté, jeden má kádrově blíž k "centrickému křídlu", druhý je socialista jak vyšitý.

        Tak vypadá dnešní demokratická strana.
        Skrýt celý příspěvek

        • Sidon
          02:01 14.02.2021

          V pohode, volte si v primarkach koho chcete, je to svobodna zeme. Pokud davate rovnitko mezi liberalni progresivismus a demokratickou stranu tak fajn, ale jak jinak by jste si ji ...
          Zobrazit celý příspěvek

          V pohode, volte si v primarkach koho chcete, je to svobodna zeme. Pokud davate rovnitko mezi liberalni progresivismus a demokratickou stranu tak fajn, ale jak jinak by jste si ji predstavoval? Co konkretne vam na jeji (mainstreamove, ne ulety jednotlivcu) politice vadi a jeste ji muzete srovnat s realitou prumerne pravostredove evropske strany.
          Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            12:46 14.02.2021

            Podle toho co její členové předvádějí za poslední dva roky Demokratická strana rozhodně není středopravá, ale ultralevá...

            Podle toho co její členové předvádějí za poslední dva roky Demokratická strana rozhodně není středopravá, ale ultralevá...

          • Scotty
            13:13 14.02.2021

            Torong
            Podle toho co její členové předvádějí za poslední dva roky Republikánská strana rozhodně není středopravá, ale ultraparvicová...

            Torong
            Podle toho co její členové předvádějí za poslední dva roky Republikánská strana rozhodně není středopravá, ale ultraparvicová...

          • stepan
            19:13 15.02.2021

            Souhlas s Torongem.

            Osobně mi vadí hodně věcí:
            - vysoké daně
            - obamacare
            - ekošílenství
            - vyšší byrokracie
            - ignor střední třídy, naopak podpora uřvaných menšin
            - otevřené ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Souhlas s Torongem.

            Osobně mi vadí hodně věcí:
            - vysoké daně
            - obamacare
            - ekošílenství
            - vyšší byrokracie
            - ignor střední třídy, naopak podpora uřvaných menšin
            - otevřené hranice
            - porušování druhého dodatku ústavy USA a odzbrojování obyvatel (z historie víme, že odzbrojovali jenom ti, co vždy chtěli páchat zlo - Hitler, Mao, Stalin, Lenin)
            - odklon od pravicových hodnot USA
            - jejich zjevná politika udělat z bílého heterosexuálního muže obět a rasistické zlo
            - antitrumpismus, napadání voleb v roce 2016, u očividných nesrovnalostí v roce 2020 bylo vše OK
            - čím dál větší zastoupení socialistů (Biden, The squad)...
            - podpora BLM, Antify apod., tj. komunistických skupin napojených na Čínu
            Skrýt celý příspěvek

          • stepan
            19:15 15.02.2021

            *oprava
            Biden -> Sanders

            *oprava
            Biden -> Sanders

          • Sidon
            19:52 16.02.2021

            @Stepan

            - vysoké daně
            Kdo ma vysoke dane? Trump na dani z prijmu patil $750. To mi neprijde moc. A ted vazne: Srovnejte danovou zatez s Evropou.
            - obamacare
            Republikani meli uz ...
            Zobrazit celý příspěvek

            @Stepan

            - vysoké daně
            Kdo ma vysoke dane? Trump na dani z prijmu patil $750. To mi neprijde moc. A ted vazne: Srovnejte danovou zatez s Evropou.
            - obamacare
            Republikani meli uz 10 let na to, aby ji zrusili a/nebo prisli s necim lepsim. Proc to neudelali? Co vam na tom vadi, vzdyt je to jen pojisteni, navic nepovinne. Vy nemate pojistene auto?
            - ekošílenství
            ...ktere se projevuje jak? Ze budoucim generacim nechceme nechat uplne, ale jen castecne zplundrovanou zemi? Vzdycky, opakuji vzdycky, se znecistovani spolecnosti prodrazilo. To, ze neco nekam vypustim usetri strasne malo v porovnani s tim, co pak stoji sanace.
            - vyšší byrokracie
            Tohle je jedna z nejlakavejsich tezi GOP. Bohuzel, je to velmi obtizne prosadit ve stale slozitejsim svete. Ale uprimne jim drzim palce.
            - ignor střední třídy, naopak podpora uřvaných menšin
            ...a proto stredni trida voli ve vetsine demokraty, kteri ji lepe reprezentuji:
            https://www.vox.com/policy-and...
            - otevřené hranice
            Do USA je porad velmi obtizne se dostat. Nic jako otevrene hranice tady neni a ani nepozaduje (bereme relevantni entity). Fyzicka zed na hranicich s Mexikem je smesna, protoze nelegani migrace prekracovala hranici vzdy jinak.
            - porušování druhého dodatku ústavy USA a odzbrojování obyvatel (z historie víme, že odzbrojovali jenom ti, co vždy chtěli páchat zlo - Hitler, Mao, Stalin, Lenin)
            Odzbrojovani obyvatel? A to konkretne jak? Ehm, vytahovat v tomto pripade diktatory je zcela, ale zcela mimo misu. To je jako ohanet se Leninem v boji proti elektromobilum, protoze Lenin podporoval elektrifikaci.
            - odklon od pravicových hodnot USA
            Naprostym zakladem pravicovych hodnot jsou hodnoty moralky, nejlepe se odrazejici v osobnim zivote a integrite osobnosti jako takove. Jak si proboha mohla GOP v primarkach vybrat Trumpa, pokud jsou konzervativni hodnoty nejakym kriteriem?
            - jejich zjevná politika udělat z bílého heterosexuálního muže obět a rasistické zlo
            Tohle snad ani nema cenu komentovat.
            - antitrumpismus, napadání voleb v roce 2016, u očividných nesrovnalostí v roce 2020 bylo vše OK
            Ocividne nesrovnalosti? Rozepiste se. Skoda, ze ani po takove dobe od voleb se nenaslo (s jednou relativne drobnou vyjimkou) nic, co by obstalo u soudu.
            - čím dál větší zastoupení socialistů (Biden, The squad)...
            Nelze zamenovat medialni popularitu se skutecnou moci pretavovat prohlaseni, ktera ani mne nejsou po vuli, v realitu zakonu.
            - podpora BLM, Antify apod., tj. komunistických skupin napojených na Čínu
            BLM clovek, co v USA dlouhodobe nezije, snad ani nemuze pochopit. Nikomu to nezazlivam. Ale pri blizsim pohledu na realitu je jasne, ze spousta veci neni spravne a i v zajmu majority je to zmenit.
            Skrýt celý příspěvek

  • CerVus
    17:03 12.02.2021

    Takže je šance, že se pod značkou CZ někdy v budoucnu dostane do AČR i konkurenceschopná zbraň.

    Takže je šance, že se pod značkou CZ někdy v budoucnu dostane do AČR i konkurenceschopná zbraň.

    • Scotty
      09:18 13.02.2021

      Jestli je pod konkurenceschopnou zbraní myšlen nějaký Colt AR, tak to určitě ne.

      Jestli je pod konkurenceschopnou zbraní myšlen nějaký Colt AR, tak to určitě ne.

      • tomas.kotnour
        00:31 14.02.2021

        Jestli si někdo dokáže vyhádat DI Brena 2 místo pístového, tak je to americký trh.

        Jestli si někdo dokáže vyhádat DI Brena 2 místo pístového, tak je to americký trh.

    • Jura99
      13:25 14.02.2021

      Nebo je spis u Coltu sance, ze vznikne po desetiletich konkurenceschopny Colt ?

      Nebo je spis u Coltu sance, ze vznikne po desetiletich konkurenceschopny Colt ?

  • Rase
    15:07 12.02.2021

    Když teď Česká Zbrojovka Group (CZG) kupuje americký Colt, tak se dá předpokládat, že Ukrajině (kde hodlají zavést pušku typu AR ráže NATO) nabídnou některý z tamních výrobků. Co ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Když teď Česká Zbrojovka Group (CZG) kupuje americký Colt, tak se dá předpokládat, že Ukrajině (kde hodlají zavést pušku typu AR ráže NATO) nabídnou některý z tamních výrobků. Co jsem se koukal, tak třeba M4A1 SOCOM by mohla mít úspěch. Najde se toho ale jistě i víc. Líbí se mi i Colt Modular Carbine (7.62x51).

    https://www.colt.com/departmen...
    Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      10:59 13.02.2021

      Colt ale uz M4A1 nejspis nedodava americke armade, ty dodava pokud se nepletu FN America. Neuspech Coltu v pokracovani dodavek M4 take asi stal za financnimi problemy firmy. Je ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Colt ale uz M4A1 nejspis nedodava americke armade, ty dodava pokud se nepletu FN America. Neuspech Coltu v pokracovani dodavek M4 take asi stal za financnimi problemy firmy. Je docela vtipne, ze FN ma svou pusku Scar a pak produkuje M4 v USA. Podobny model se nabizi u CZUB, take maji Bren, ve verzi 1 docela podobny scaru, a v USA nyni mohou produkovat take M4 v Coltu. V produkci by jim take slusel kulomet, myslim ze legendarni M2 se puvodne vyrabel u Coltu.
      Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    14:33 12.02.2021

    Rozhovor s šífem CZG o akvizici firmy ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s šífem CZG o akvizici firmy Colt.
    https://www.lidovky.cz/byznys/...
    Skrýt celý příspěvek

  • Mbelda
    13:09 12.02.2021

    Zpráva pěkná... Doufám, že po předplatném, o které se tady snaží, se nebude objevovat přesně toto. Zpráva, která je zkopírovaná, je uvedená jak na Security magazínu, tak CZdefence ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Zpráva pěkná... Doufám, že po předplatném, o které se tady snaží, se nebude objevovat přesně toto. Zpráva, která je zkopírovaná, je uvedená jak na Security magazínu, tak CZdefence a možná i jinde. Za toto bych přesně nerad platil.

    S pozdravem Mbelda
    Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      15:24 12.02.2021

      Tiskové zprávy určitě nebudeme zpoplatňovat.

      Tiskové zprávy určitě nebudeme zpoplatňovat.

      • Storm
        21:43 13.02.2021

        Myslím, že právě toho se tady hodně lidí obává Pane Hrohmanne, aby nezůstaly v podstatě nezpoplatněné jen nezajimavé články nebo právě ty tiskové...

        Myslím, že právě toho se tady hodně lidí obává Pane Hrohmanne, aby nezůstaly v podstatě nezpoplatněné jen nezajimavé články nebo právě ty tiskové...

      • Storm
        23:23 13.02.2021

        Omlouvám se za chybu ve jméně... Byl to nechtěný překlep...

        Omlouvám se za chybu ve jméně... Byl to nechtěný překlep...

  • Eagle
    13:02 12.02.2021

    Dalo by se gratulovat ale...... Colt je jistě pojem, to že to otevírá dveře na US trh, to je jasný ikdyž CZ tam měla vždy dobré jméno, jen mě zaráží že k tomu vůbec došlo, co za ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Dalo by se gratulovat ale...... Colt je jistě pojem, to že to otevírá dveře na US trh, to je jasný ikdyž CZ tam měla vždy dobré jméno, jen mě zaráží že k tomu vůbec došlo, co za tím je? To že 175 let dodával Colt zbraně do armády je jasné, bude to tak i nadále pokud zbrojovka patří státu z východu? Popravdě 1911 a AR-15 jsou již za zenitem a měl dnešní Colt vůbec co nabídnout?
    Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      13:28 12.02.2021

      Kúpiť takú značku je fakt veľká vec. V tomto prípade gratulujem. Treba si však uvedomiť ešte jednu vec, že ten predaj asi nevznikol len tak. Niečo za tým bude. Nikto sa nezbavuje ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Kúpiť takú značku je fakt veľká vec. V tomto prípade gratulujem. Treba si však uvedomiť ešte jednu vec, že ten predaj asi nevznikol len tak. Niečo za tým bude. Nikto sa nezbavuje firmy ktorá má skvelé vyhliadky do budúcnosti. Čas ukáže čo v tom je.
      Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        13:33 12.02.2021

        Cena 5mld. Kc nejsou uplne drobne. Colt mel v nedavne minulosti problemy, v podstate rezim insolvence, je to super znacka, ale aktualne nema nejaky prodejni bestseler. Asi drzi ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Cena 5mld. Kc nejsou uplne drobne. Colt mel v nedavne minulosti problemy, v podstate rezim insolvence, je to super znacka, ale aktualne nema nejaky prodejni bestseler. Asi drzi ochrannou znamku AR15, ale tuto pusku vyrabi kdekdo jiny a ma uspech.
        Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          13:38 12.02.2021

          Takže až tak ďaleko od pravdy som nebol. Značka je to dobrá. Ale CZG to bude mať veľmi ťažké a budú musieť urobiť nejakú zásadnú zmenu aby ten vývoj zvrátili. Ten iste nebude ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Takže až tak ďaleko od pravdy som nebol. Značka je to dobrá. Ale CZG to bude mať veľmi ťažké a budú musieť urobiť nejakú zásadnú zmenu aby ten vývoj zvrátili. Ten iste nebude zadarmo ale zase myslím, že nekupovali mačku vo vreci, vedia čo robia a majú plán
          Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            15:07 12.02.2021

            Nakonec to docela dává smysl, pozastavili stavbu továrny v Arkansasu za 2mld., takže zbraně, které tam chtěli vyrábět, mohou nyní vyrábět v Coltu a hned mají půlku kupní ceny za ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Nakonec to docela dává smysl, pozastavili stavbu továrny v Arkansasu za 2mld., takže zbraně, které tam chtěli vyrábět, mohou nyní vyrábět v Coltu a hned mají půlku kupní ceny za Colt využitou. Pak třeba (nechci ani neumím jim do toho kecat) bych se poohlédl po kvalitním klonu AR-15 (třeba něco jako V-AR pana Vosátky) a ten pod značkou Colt, coby "jediný skutečný originál AR-15" zkusil prorazit na trhu, podobně jako je široce úspěšná HK416.
            Skrýt celý příspěvek

      • Maulincio
        17:22 12.02.2021

        Myslím, že je za tím to, že Colt (USA) za posledních 25 let nepřišel s ničím novým a je tak trochu bez peněz a ač se může pyšnit 175 lety spolupráce s armádou spojených států, tak ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Myslím, že je za tím to, že Colt (USA) za posledních 25 let nepřišel s ničím novým a je tak trochu bez peněz a ač se může pyšnit 175 lety spolupráce s armádou spojených států, tak o zakázky spíše přichází viz. projekt XM17. Colt je známej pro pistole, jenže co army upustila od 1911, tak už prostě nemá co nabídnout, s čímž mu CZ může pomoct jelikož je též známá pro své pistole, ale ve vývoji nezahálí, zároveň mu může pomoct vyrábět něco jinýho než rodinu AR. Jak jsem říkal, poslední "novinka" od Coltu spatřila světlo světa myslím v roce 1996. Byla to M4 (LE6920), kterou v této specifikaci prodává do dnes. Dobře pak tu byl rok 09 kdy uvedli 6940, ale to beru spíš jako modernizaci než revoluci. Vývoj Coltu stojí a s tím mu pomůže CZ a CZ se zase bude hodit jejich výrobní kapacity a prodejní síť. Na druhou stranu. co se týče Colt Kanada - Diemaco, to je naproti tomu fungující firma, kde vývoj stále funguje.
        Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      13:37 12.02.2021

      Dizajn AR15 za zenitem jeste neni. Spis se zda, ze se k nemu zapadni armady vzdy vraci, po spis neuspesne snaze prijit na neco jineho. Viz. HK416 a jeho uspechy ve Francii a ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Dizajn AR15 za zenitem jeste neni. Spis se zda, ze se k nemu zapadni armady vzdy vraci, po spis neuspesne snaze prijit na neco jineho. Viz. HK416 a jeho uspechy ve Francii a dalsich zemich. Obdobne Rusum se nedari nebo nechce darit odejit od dizajnu AK.
      Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      13:47 12.02.2021

      ČZUB se tímto také otvírají možnosti prodeje zbraní přes americkou vojenskou pomoc.

      ČZUB se tímto také otvírají možnosti prodeje zbraní přes americkou vojenskou pomoc.

    • Poly
      13:51 12.02.2021

      Samozřejmě že má Colt co nabídnout. Colt totiž může nabízet svoje jméno. Pak stačí zařadit do nabídky Colt "new AR-yxz", což bude převlečený Bren. Jen se trochu pohrají s designem, ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Samozřejmě že má Colt co nabídnout. Colt totiž může nabízet svoje jméno. Pak stačí zařadit do nabídky Colt "new AR-yxz", což bude převlečený Bren. Jen se trochu pohrají s designem, aby tam bylo nějaké odlišení. Pro výběrka pro armádu bude plusem "Made in USA by Colt" než zbraň se znáčkem H&K, Sig, Glock....
      Colt je dobře vybaven, co se výroby týče a především co se kapacit týče. Pak už stačí vyrábět cokoliv od CZUB přímo v USA ať už jako Colt nebo se znáčkem CZUB.
      Colt má hromadu patentů, které se budou taky hodit.
      CZUB má značné mezery v nabídce revolverů. No a ty Colt má a je jimi známý.
      Poslední co nebude k zahození - lobbistická mašinérie. O takové si CZUB může nechat pouze zdát.
      Jinak ke stávající produkci - klony se budou vyrábět ještě dlouho. Armáda je v tomhle těžkopádná.
      Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        14:36 12.02.2021

        Colt je alespoň v našich končinách synonymem revolveru, podobně jako Lux synonymem vysavače. Jinak CZUB vyrábí v USA, nedávno tam stavěli nebo rozšiřovali továrnu. USA je obrovský ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Colt je alespoň v našich končinách synonymem revolveru, podobně jako Lux synonymem vysavače. Jinak CZUB vyrábí v USA, nedávno tam stavěli nebo rozšiřovali továrnu. USA je obrovský trh na zbraně pro civilisty, tam se prodá všechno v každém množství.
        Skrýt celý příspěvek

        • Nesher
          14:40 12.02.2021

          Tu továrnu v Little Rock, kterou plánovali teď kvůli akvizici Colt odsouvají min. o tři roky.

          Tu továrnu v Little Rock, kterou plánovali teď kvůli akvizici Colt odsouvají min. o tři roky.

          • Jura99
            14:59 12.02.2021

            Aha, jasně, čtu, že ta továrna měla stát 2mld., což je půlka ceny za Colt. Otáka jestli tam nějakou továrničku třeba pro zbraně Dan Wesson měli, nebo to vozili z ČR nebo jim to ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Aha, jasně, čtu, že ta továrna měla stát 2mld., což je půlka ceny za Colt. Otáka jestli tam nějakou továrničku třeba pro zbraně Dan Wesson měli, nebo to vozili z ČR nebo jim to někdo vyráběl subdodavatelsky.
            Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          16:23 12.02.2021

          Ta výroba je prozatím pouze CZ-USA v Norwich a podle vzhledu resp velikosti haly, to bude spíš nějaká kompletace dovezených dílů.

          https://goo.gl/maps/gxZD4ZxBgs...

          Ta výroba je prozatím pouze CZ-USA v Norwich a podle vzhledu resp velikosti haly, to bude spíš nějaká kompletace dovezených dílů.

          https://goo.gl/maps/gxZD4ZxBgs...

  • Jura99
    12:13 12.02.2021

    Colt 1911 nebo AR-15 jsou světové zbraňové legendy a nyní je firma Colt ve sféře České zbrojovky. Tak to je dost zajímavá zpráva a donedávna sci-fi.

    Colt 1911 nebo AR-15 jsou světové zbraňové legendy a nyní je firma Colt ve sféře České zbrojovky. Tak to je dost zajímavá zpráva a donedávna sci-fi.