Dočká se Ukrajina amerických zbraní?
- 1. 9. 2017
- 145 komentářů
- Michael Myklín
Od anexe Krymu a vypuknutí konfliktu na východní Ukrajině v roce 2014 Spojené státy Kyjev nepřetržitě politicky, ekonomicky a vojensky podporují. Vojenská podpora je zatím omezena na nesmrtící prostředky, ale nedávná návštěva amerického ministra obrany Jamese Mattise naznačuje, že by se ukrajinská armáda mohla dočkat i amerických zbraní.
Mattis na Ukrajině
Mattis Kyjev navštívil v druhé polovině srpna a během svého pobytu se mimo jiné setkal s prezidentem Petrem Porošenkem a ministrem obrany Stepanem Poltorakem. Během setkání zdůraznil podporu
Washingtonu a ubezpečil Kyjev, že dokud Rusko nezmění svůj postoj vůči Ukrajině, USA budou pokračovat v ekonomických sankcích.
Americký ministr obrany také prohlásil, že se aktivně přezkoumává možnost dodávat Ukrajině smrtící zbrojní systémy. V případě souhlasu prezidenta Trumpa ukrajinská armáda může získat například protitankové řízené střely (PTŘS) Jevelin, o které Kyjev žádal už v minulosti.
Nedávno Washington alespoň schválil dodávku “nesmrtícího” vojenského materiálu v hodnotě 175 milionů dolarů (3,8 miliardy Kč).
Návštěva se odehrála během ukrajinských oslav dne nezávislosti a vojenské přehlídky v Kyjevě se poprvé v historii země účastnilo i 24 amerických vojáků, kteří pochodovali spolu se svými ukrajinskými protějšky.
Americká podpora: hodně peněz za málo muziky
Tlak na podporu ukrajinského boje proti separatistům na Donbase formou dodávek zbraní není ničím novým. V minulosti ochotu pro vyzbrojení Ukrajinců aktivně vyjadřoval nejen Pentagon, ale také ministerstvo zahraničí a americký senát v roce 2015 dokonce schválil dodávku PTŘS.
Prezident Obama však rozhodnutí vetoval a zachoval americkou vojenskou podporu ve formě nesmrtících prostředků v podobě dělostřeleckých radiolokátorů, komunikačních systémů, přístrojů pro noční a termální vidění, dopravních vozidel a bezpilotních prostředků.
V zemi jsou také umístěni američtí vojáci a specialisté, kteří se starají o výcvik ukrajinských národních gardistů, aktivních vojáků, policistů a zpravodajců.
Od roku 2015 se Kyjev od USA dočkal vojenské pomoci v hodnotě 750 milionů dolarů (16,4 miliardy Kč). Několikrát se však ukázalo, že šlo spíše o danajské dary. Například část z dodaných vozů Humvee pocházela z 80. a 90. let a poskytovala minimální balistickou ochranu. Dodány byly také neprůstřelné vesty, které americká armáda vyřadila před více než deseti lety.
Video: Příslušníci americké armády cvičí ukrajinské bojové mediky. / YouTube
Dalším problematickým „darem“ je 72 malých průzkumných bezpilotních dronů RQ-11B, které jsou údajně velmi zranitelné prostředky elektronického boje, kterými proruští povstalci disponují a údajně byli „hacknuty“ a využity k lokalizaci pozic ukrajinských vojáků.
Jediná země, která Ukrajině zatím poskytla smrtící vojenské prostředky je Litva. Od roku 2015 Kyjev podpořila především vyřazenými sovětskými ručními zbraněmi a desítkami tun munice.
Psychologický význam americké podpory
Jak se k „ukrajinské otázce“ postaví prezident Trump zatím není zřejmé, takže i přes podporu senátu a Pentagonu se Kyjev zbraní dočkat nemusí. Otázkou však zůstává, zda je vyzbrojení ukrajinské armády americkými zbraněmi vhodným krokem.
Zatímco menší část odborníků věří, že zvýšení bojových kapacit „prodraží“ ruskou vojenskou přítomnost a odradí Moskvu od zásadnějších ofenzivních operací, druhá část se naopak obává eskalace konfliktu.
Důvodem k obavám může být zhruba sto tisíc ruských vojáků u ukrajinských hranic, vznikající nové ruské jednotky u ukrajinské východní hranice a také působivý arzenál separatistů.
Podle ukrajinské vojenské rozvědky mají mít k dispozici 34 tisíc domácích i zahraničních bojovníků, 478 tanků v operačním stavu, 1300 obrněných vozidel, 81 dělostřeleckých systémů a 95 raketometů.
Podle ukrajinského poručíka Andreje Michejčenka americké zbraně nebudou mít zásadní dopad na průběh bojových operací, ale budou mít “zázračný vliv” na morálku ukrajinských vojáků, kteří se obávají toho, že budou Západem opuštěni.
Zdroj: DefenceTalk
Související články
Ukrajina otestovala rakety Vilha s doletem 300 km
Před několika dny ukrajinská armáda otestovala novou taktickou raketu země-země Vilha s doletem 300 ...
- 31.08.2016
- 203 komentářů
- Jan Grohmann
Ukrajinské dělostřelectvo pod ruským kyberútokem
Ukrajinští operátoři houfnic D-30 od roku 2013 používají nezávisle vyvinutou mobilní aplikaci ...
- 02.01.2017
- 30 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko: Velké ambice a zvláštní jednotka pro informační operace
Ruský ministr obrany Sergej Šojgu při svém týden starém projevu v ruské Dumě rozebíral stav ruských ...
- 01.03.2017
- 31 komentářů
- Michael Myklín
Nové ukrajinské bojové vozidlo pěchoty Tur
Ukrajinská soukromá společnost Kort představila projekt bojového vozidla pěchoty (BVP) Tur. Vozidlo ...
- 09.08.2017
- 8 komentářů
- Jan Grohmann
... a ešte jedna vec: štruktúra vojenských kapacít donbasských no go zón nie je niekoľko tisíc ruských vojakov a zvyšok miestni, ale niekoľko tisíc ruských vojakov + niekoľko ...Zobrazit celý příspěvek
... a ešte jedna vec: štruktúra vojenských kapacít donbasských no go zón nie je niekoľko tisíc ruských vojakov a zvyšok miestni, ale niekoľko tisíc ruských vojakov + niekoľko desiatok tisíc zahraničných dobrovoľníkov a zvyšok miestni. :-)Skrýt celý příspěvek
fenri: Sebou vyrábané by si museli Ukrajinci kúpiť, zatiaľ čo od USA majú zadarmo a svoje môžu popri tom veselo predávať do zahraničia. ;-) Zasa až takí blbí, ako občas vyzerajú, ...Zobrazit celý příspěvek
fenri:
Sebou vyrábané by si museli Ukrajinci kúpiť, zatiaľ čo od USA majú zadarmo a svoje môžu popri tom veselo predávať do zahraničia. ;-) Zasa až takí blbí, ako občas vyzerajú, Ukrajinci nie sú.Skrýt celý příspěvekPořád se o tom mluví, ale už to "diplomatické řešení" někdo v nějakém konfliktu za posledních 20 let viděl? Přiznejme si, že diplomatický řešení Ukrajiny není až do vyčerpání se ...Zobrazit celý příspěvek
Pořád se o tom mluví, ale už to "diplomatické řešení" někdo v nějakém konfliktu za posledních 20 let viděl?
Přiznejme si, že diplomatický řešení Ukrajiny není až do vyčerpání se jedné strany nebo vítězstvím. A to může trvat hodně dlouho.
Osobně si myslím, že nejlepší by byl rozpad Ukrajiny a několik životaschopných menších států.Skrýt celý příspěvekMě přijde divné hledat x důvodů pro to, že UA nemá kupovat / dostávat zbraně od USA (mají dost svých, nastoupil Rusa atd.). Je to prostě jen věc UA a USA, tak co na tom řešíte? Mě ...Zobrazit celý příspěvek
Mě přijde divné hledat x důvodů pro to, že UA nemá kupovat / dostávat zbraně od USA (mají dost svých, nastoupil Rusa atd.). Je to prostě jen věc UA a USA, tak co na tom řešíte? Mě spíš přijde ta dlouhotrvající touha po USA zbraních spíš jako signál toho, že UA zbraně nejsou moc kvalitní. V řadě případů totiž chtějí zbraně kategorii, které sami vyváží.
K účasti Ruska. Podle našich médií na Donbase sloužila cca 10 000 vojáků RF. A podle všeho ne najednou. Tanky typu B3 byly zaznamenány doslova v jednotkách kusů. Copak by (řekněme) 5-7 000 vojáků mohlo zastavit UA armadu+dobrovolnické prapory, bez masové účasti místních? Mě přijde, že to pro Rusy byl primárně polygon na testování, velké cvičení. Představa, že síly opolcencu a Ruska dosáhly maxima možného po Debalceve a že Novoazovsk je UA, protože na něj opolčenci nemají vojensky sílu, mi přijde směšná. Když pár tanků z Ruska a pár tisíc lidí mělo způsobit Ilovajsk, jistě nejde o limit.
Souhlasím s tím, že se Rusku zamrzly konflikt a Paka na UA hodí, ale nepodcenoval bych roli vojenské laboratoře ve velkém. Jako v Sýrii.Skrýt celý příspěvekNepleteš se možná, pleteš se určitě. Spíš podle mě ale jednoduše lžeš, protože pokud si viděl alespoň nějaké záběry, pokud máš alespoň základní znalosti tanků východní produkce a ...Zobrazit celý příspěvek
Nepleteš se možná, pleteš se určitě. Spíš podle mě ale jednoduše lžeš, protože pokud si viděl alespoň nějaké záběry, pokud máš alespoň základní znalosti tanků východní produkce a pokud alespoň trochu ten konflikt sleduješ, tak víš, že páteří sil těch takzvaných "separatistů" jsou různé verze T-72, přičemž přítomnost B3 byla již mnohokrát zdokumentována. Ale chápu že správný bojovník za ruskij mir bude pokračovat v boji do posledního dechu, i za cenu toho, že ze sebe bude dělat úplného pitomce.Skrýt celý příspěvek
Marthy Techniku sčasti rovnakú majú … ale v prípade tankov to vôbec nie je pravda. Ukrajinská armáda používala v roku 2014 na začiatku výlučne tanky T-64. Lebo sú vyrobené v ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy
Techniku sčasti rovnakú majú … ale v prípade tankov to vôbec nie je pravda. Ukrajinská armáda používala v roku 2014 na začiatku výlučne tanky T-64. Lebo sú vyrobené v Charkove a majú pre ne logistickú podporu. Pár tankov T-72 slúžilo ešte pri výcviku. Ostatné tanky T-72 a T-80 boli akurát na skladoch a Ukrajina ich rozpredávala na export, značnú časť po modernizácii. Rusko naproti tomu tanky T-64 dávno nepoužíva a značnú časť už zošrotovalo. Používa len tanky radu T-72/90 a menšie množstvo tankov T-80.
Prvé „opolčenecké“ tanky boli typu T-64BV. Na začiatku nebolo jasné z akých zdrojov sú, lebo je faktom, že morálka ukrajinskej armády bol zo začiatku zúfalá a nejaké jednotky s technikou buď dezertovali, alebo opustili svoju techniku. Od začiatku bolo v podozrení Rusko, lebo tanky šli „náhodou“ od ruských hraníc, v perfektnom stave … a nik neukázal, kde by ich mohli získať. A mne to potvrdil rozhovor ruskej novinárky s tankistami od T-64. Tvrdili, že tanky „ukoristili“, ale „zabudli“ dodať kde a ako a novinárku to ani nezaujímalo !!! Potom sa na nete zjavili tanky t-64 na transportoch pri ukajinskej hranici a vec bola jasná .... načo by asi Rusi prevážali tanky ktoré dávno nepotrebujú ? Tu je zhrnutie:
https://www.youtube.com/watch?...
Ale tanky T-64 nestačili ... a tak museli Rusov „opolčencov“ zachraňovať pomocou zásahu vlastnej armády priamo – masívnym nasadením obrnených jednotiek – samozrejme vybavenými tankami T-72B ...od T-72B/B1 cez T-72BM (Rusi ich označujú T-72 vzor 1989) a T-72BA až po najmodernejšie T-72B3. Boli zaznamenané i tanky T-90, ale tých nebolo zrejme veľa.
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
Inak „opolčenci“ dostali len tanky T-72B a T-72BM, modernejšie verzie nie. Tie používala na Ukrajine len ruská armáda a boli zaznamenané len dva krát …pri Ilovajsku a pri Debalceve. Nasadenie ruskej armády potvrdil vo svojej správe i ruský opozičný politik Nemcov, ktorý sa jej zverejnenia nedožil ….
Na stránke lostarmour.info sú v celku podrobné informácie o stratách zväčša i s pozíciou vrakov, stovkami videí a tisíckami fotografií, zväčša urobených ruskými médiami či „opolčencami“ … a ich spochybňovanie je preto komické …. i keď i s tým som sa stretol. Proruský nadšenec mi „dokazoval“, že všetko sú to „fake“ fotky i videá …“zabudol“ na jediný dôkaz. Skrátka fakty pre mnohých nie sú dôležité …
Inak je komické, že jedno jedno značný dôkaz nasadenia ruskej armády poskytli „opolčenci“ pri zverejnení videa tanku T-72B3, ktorý ukoristili Ukrajinci, nasadili ho proti Rusom a následne oň prišli ...a evidentne zmätení miestni „experti“ zmagorení proruskou propagandou a hlavne západnou elektronikou identifikovali tank ako „ukrajinský modernizvaný T-72M“
https://www.youtube.com/watch?...
givicz
Problémy s mobilizáciou boli …. ale pokiaľ si pamätám tak za „opolčenov“ bojovali Čečenci, Inguši, Oseti, ruskí dobrovoľníci a samozrejme ruská armáda …. a tí tvorili väčšinu do počtu .. o kvalite ani nehovoriac …. Takže túto tému by som veľmi nerozoberal….Skrýt celý příspěvekArtur-možná se pletu ale separatisté na Ukrajině používají stejné/podobné tanky jako Ukrajinci,T-64 a jejich deriváty,o tom že by měli tanky T-72B3 jsem nikde neslyšel. Jinak ...Zobrazit celý příspěvek
Artur-možná se pletu ale separatisté na Ukrajině používají stejné/podobné tanky jako Ukrajinci,T-64 a jejich deriváty,o tom že by měli tanky T-72B3 jsem nikde neslyšel.
Jinak myslím že prodej US zbraní na UK je zlá správa pro Ukrajinu a jeho obyvatele,konflikt může lehce eskalovat.Myslím že každý normální člověk si přeje diplomatické řešení konfliktu na Ukrajině,jen psychopati si mohou přát opětovné rozdmýchání konfliktu,víc mrtvých,rozvrátit stát ještě víc než je dosud...Skrýt celý příspěvekArthur: Jasné, že najzmysluplnejšie by bolo naliať peniaze do ukrajinského vojensko priemyselného komplexu, aby si Ukrajinci mohli efektívnejšie modernizovať a dokupovať už ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur:
Jasné, že najzmysluplnejšie by bolo naliať peniaze do ukrajinského vojensko priemyselného komplexu, aby si Ukrajinci mohli efektívnejšie modernizovať a dokupovať už zavedené vlastné zbrane, lenže ten konflikt nemá takú váhu, aby si ktokoľvek z tých, čo majú záväzky ohľadne územnej celistvosti Ukrajiny, budoval konkurenciu.
tryskac:
Sme uprostred konfliktu (uvidíme, či sa vžije názov 2. studená, alebo 2. krymská vojna) a počas konfliktov sa jednotlivé strany vždy snažia vplývať buď na vlastné alebo protivníkovi obyvateľstvo. Ľudia sú najľahšie ovplyvniteľní skrze silné emócie, prevažne negatívne (strach, hnev, závisť, pocit krivdy, atď ...) a skrze zneužívania a prehlbovania prežívajúcich predsudkov. Tak preto.Skrýt celý příspěvekMyslím, že hlavním cílem Putina je zabránit sousedním státům ve vstupu do NATO a proto na jejich území záměrně vytváří "zamrzlé konflikty" , které je zároveň ekonomicky ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím, že hlavním cílem Putina je zabránit sousedním státům ve vstupu do NATO a proto na jejich území záměrně vytváří "zamrzlé konflikty" , které je zároveň ekonomicky vyčerpávají. Rusko ovšem také.
Sekundárním cílem je chránit výsadní pozici Gazpromu (těžní plošiny u Krymu, transport plynu přes Gruzii) .
Terciálním cílem je uchlácholit ruské jestřáby a vojensko-průmyslový komplex a udržet se tak u moci. Zároveň tím předchází problémům při stěhování vojsk z Podněstří a Krymu, což by stálo spoustu peněz a vyvolalo sociální problémy.
Uvidíme co bude, až RF dojdou peníze z rezervního fondu.Skrýt celý příspěvekdusan Veľkou nevýhodou T-64BV bola/je absencia termovizních prístrojov, ktorá viedla k stratám stoviek ukrajinských tankov nakoľko ruské T-72B3 boli/sú termoviziou vybavené a ...Zobrazit celý příspěvek
dusan
Veľkou nevýhodou T-64BV bola/je absencia termovizních prístrojov, ktorá viedla k stratám stoviek ukrajinských tankov nakoľko ruské T-72B3 boli/sú termoviziou vybavené a ruské tanky mohli ukrajinské T-64BV zameriť na omnoho väčšiu vzdialenosť čo bolo aj pre skúsené ukrajinské posádky tankov T-64BV značný handicap a preto v noci už radšej neviedli bojové operácie, prtože proti T-72B3 nemali prakticky žiadnu šancu. Samozrejme aj generačne ide o iné tanky...
http://www.armadninoviny.cz/ta...
Čo sa týka uznania a neuznania to je až sekundárny, terciálny cieľ Putlera, hlavne ide destabilizovať Ukrajinu ekonomicky skrz de-facto permanentný vojnový stav - rozbitie územnú celistvosti Ukrajiny čo sa rovný STOP do EÚ a NATO. Veď skúsnosti s Podnesterska, Abcházka a Južného Osetska v Gruzínsku, Krymu na Ukrajine na to majú...Skrýt celý příspěvekdusan ty si nepamatuješ problémy s mobilizací na Ukrajině do regulérní armády :) to že tam mají spousty těžké techniky nikdo nezpochybňuje (taky ji tam dost nechali po úprku z ...Zobrazit celý příspěvek
dusan ty si nepamatuješ problémy s mobilizací na Ukrajině do regulérní armády :) to že tam mají spousty těžké techniky nikdo nezpochybňuje (taky ji tam dost nechali po úprku z Debalceve, možná je opolčenci opravují ještě dodnes :))
Debaltseve byl ukázkový kotlík.. tvá představa, že Ukačka zaútočí a Rusko bude čumět nebo, že Ukačka dostanou novou techniku ze zahraničí a opolčenci nedostanou také nějakou sofistikovanější techniku je úsměvná...Skrýt celý příspěvekArthur Ukrajinská armáda má stále obrovské množstvo zbraní .... tu sa dajú nájsť straty techniky v konflikte i aktívna technika ukrajinskej armády ... len za posledný rok ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur
Ukrajinská armáda má stále obrovské množstvo zbraní .... tu sa dajú nájsť straty techniky v konflikte i aktívna technika ukrajinskej armády ... len za posledný rok Ukrajinci "oživili" asi 200 tankov T-72 a T-80 .... a okrem toho majú stovky tankov T-64, takže zbraní majú dosť.
http://lostarmour.info/...
Ale určité druhy zbraní by určite privítali ....
Inak čisto právne Rusi stále neuznali tie "opolčenecké" republiky a tak teoreticky môžu stále stiahnuť podporu tým svojim "opolčencom" a ukončiť konflikt ... lebo bez pravidelnej podpory Putina by sa tí "povstalci" rýchlo rozišli s hladnými žalúdkami a bez paliva domov ....často do Ruska ....Skrýt celý příspěvekgivicz Ukrajinská armáda sa z Debelceve stiahla ... a nebolo to "pár" Ukrajincov: https://www.youtube.com/watch?... Tam nebola žiadna línia obklúčenia .... ...Zobrazit celý příspěvek
givicz
Ukrajinská armáda sa z Debelceve stiahla ... a nebolo to "pár" Ukrajincov:
https://www.youtube.com/watch?...
Tam nebola žiadna línia obklúčenia .... "opolčenci" a hlavne ruská armáda len kontrolovali komunikácie a dôležité body .... "krížom" cez otvorené terén sa nakoniec Ukrajinci stiahli ....
Línia prímeria sa stanovila tam, kde už "opolčenci" nedokázali postúpiť ďalej .... a až po podpise dohôd zaútočila ruská armáda a dobila Debalceve ....
Predstavy o "nebojujúcej ukrajinskej armáde" pri Debalceve sú také absurdné ... že to sa ani nedá komentovať ...Skrýt celý příspěvekNedomnievam sa, že Ukrajina nutne potrebuje americké zbrane. Napriek vojne v zóne ATO je Ukrajina stále v TOP 10-tke vývozcov zbraní, takže ak chcú pomôcť v čase tzv. Minských ...Zobrazit celý příspěvek
Nedomnievam sa, že Ukrajina nutne potrebuje americké zbrane.
Napriek vojne v zóne ATO je Ukrajina stále v TOP 10-tke vývozcov zbraní, takže ak chcú pomôcť v čase tzv. Minských dohôd stačí nakupovať ukrajinské zbrane avšak tie moderné a nie repasované ako napr. T-64BM "Bulat" a pozliepané BVP-čka a BRDM a pod.
• T-84M "Oplot";
• BTR-4E kolesové a pod.;
• vojakmi prenositeľný ukrajinský protitankový systém (18 kg) Corsar schopný ničiť stacionárne a pohyblivé ciele až do vzdialenosti 2,5 km;
• ukrajinské PTRS Barrier s doletom 5,0 km;
• nové taktické rakety zem-zem "Vilha" pre modernizované reaktivne raketomety „Smerč“ a ďalšie balistické, reaktívne a delostrelecké prostriedky (balistická raketa Sapsan; taktická raketa Koršun-2; systém Grom-2)
• KrAZ-Cougar; Spartan a ďalšie...;
• BVP Tur pásový
• atď. ...
Netreba zabúdať, že aj napriek marazmu ukrajinskej ekonomiky je takpovediac okrem armády RF tá Ukrajinská na rozdiel od mnohých čiernych pasažierov v NATO bojaschopná nakoľko Ukraajinci už v prvých dňoch a týždňov zistili okupácie Krymu a začatí antiteroristickej oprácie v zóne ATO, že zo 115 000 armády bolo v máji 2014 bojaschopných cca 6 000... až do času vytvorenia národnej gardy a v neposlednom rade zorganizovania dobrovoľných batalionov, ktoré sa neskôr začlenili pod zložky armády a národnej gardy, ktorá patrí pod ministerstvo vnútra. Atď.
Keby nedošlo dňa 24.8.2014 k prekročeniu Ukrajinskej hranice regulérnymi okupačnými vojskami cudzieho štátu pri Novoazovsku a obkľúčení Ukrajincov pri Ilovajsku tak by separatistov z Girkinom a spol. vytlačili z Donbasu už vtedy pričom rovnaký scénar sa zopakoval začiatkom roka 2015 pri a následnej bitke o želežničný uzol Debalcevo.Skrýt celý příspěvekno videl som od ukrajincov, ciganov, vietnamcov kadekoho. Myslel som napriklad tie vsetky proti-europske nalady, proti-migrantske, izolacionisticke a najma nacionalisticke nalady. ...Zobrazit celý příspěvek
no videl som od ukrajincov, ciganov, vietnamcov kadekoho. Myslel som napriklad tie vsetky proti-europske nalady, proti-migrantske, izolacionisticke a najma nacionalisticke nalady. Byvam v Prahe, v celkom dobrej stvrti a na dome nam pribudol obrovsky hakovy kriz s napisom "white europe", pravdepodobne len preto ze tam chvilu byvala podla vyzoru indicka rodina. Prikladov je vela, ale to nie je celkom tema, pocit ostava. Clovek by to mohol odbit tym, ze su to hlupaci, ale s podobnymi naladami som sa stretol aj u inak velmi chytrych a vzdelanych ludi.Skrýt celý příspěvek
tryskac
Z čeho usuzuješ, že jsou Holanďani chytřejší než Češi?
A viděl jsi někdy ubytovnu plnou Ukrajinců?
Jak tě napadlo,že pohrdáme Slováky?tryskac
Z čeho usuzuješ, že jsou Holanďani chytřejší než Češi?
A viděl jsi někdy ubytovnu plnou Ukrajinců?
Jak tě napadlo,že pohrdáme Slováky?kedze uz nejaky mesiac budujem cesky ekonomicky zazrak (a aj technicky) tak by zaujimala jedna vec. Preco cesi tak strasne miluju rusov a v poslednom case aj cinanov a tak velmi sa ...Zobrazit celý příspěvek
kedze uz nejaky mesiac budujem cesky ekonomicky zazrak (a aj technicky) tak by zaujimala jedna vec. Preco cesi tak strasne miluju rusov a v poslednom case aj cinanov a tak velmi sa im pchaju do zadku na cele s prezidentom. Preco si stale myslia ze su mudrejsi ako nemci, francuzi, spaniely, holandania a tak dalej. preco tak velmi pohrdaju ukrajincami a do istej, znacnej miery aj slovakmi. na to sa snazim najst odpovede, ale moja logika a vzdelanie su na to kratke...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...