Dodávky L-39NG do Senegalu až v roce 2022

-
10. 6. 2020
-
101 komentářů
-
Jan Grohmann
Podle frankofonního portálu Africa Intelligence česká firma Aero Vodochody dodá čtyři nové cvičné letouny L-39NG do Senegalu až v roce 2022.
K oznámení prodeje čtveřice L-39NG do Senegalu došlo 4. dubna 2018. Součástí kontraktu je výcvik pilotů, instruktorů a pozemního personálu, bojový trénink, náhradní díly, provozní zázemí a logistická podpora. Jde o první prodej nově vyrobených letadel Aero Vodochody do zahraničí po 20 letech.
Senegalské L-39NG získají střely vzduch-vzduch AIM-9L Sidewinder. Střely budou umístěny na pylonech, kde se u dřívějších L-39 nacházely podvěsné přídavné nádrže. Celkově lze na pět závěsníků L-39NG umístit až 1200 kg výzbroje. Senegalští piloti k L-39NG získají izraelské přilby Elbit Systems Targo II s průhlednými displeji.
Senegalské letectvo nyní neprovozuje žádné proudové letadlo, pouze vrtulníky Mi-24/35 a Mi-17. V roce 2013 proběhly rozhovory s Embraerem o nákupu turbovrtulových letadel Super Tucano, dohoda však nebyla dokončena a Senegal místo toho nakoupil jihokorejská turbovrtulová letadla KAI KT-1 Woongbi. První dva jihokorejské stroje převzalo senegalské letectvo v dubnu, dodávka dalších dvou proběhne do konce roku.
Ohledně dodávek L-39NG do Senegalu mělo být jasno v prvním čtvrtletí tohoto roku, kdy se počítalo s finalizací smlouvy. První dva L-39NG Senegal očekával v letošním roce, poslední dva v roce 2021. Pandemie covid-19 ale celý projekt zbrzdila.
Zmínky o zamrznutí prodeje L-39NG do Senegalu se v českém tisku objevily na začátku června. „Vzhledem k tomu, že první případy nemoci covid-19 se v Senegalu vyskytly už začátkem března, financování uzavřeného kontraktu jsme s našimi partnery nestihli finalizovat,“ uvedl pro Euro v této věci Tobiáš Tvrdík, mluvčí Aera Vodochody. „Nyní čekáme na uvolnění podmínek, abychom se vrátili k společným jednáním.“
„Bohužel případ v Senegalu nám radost nedělá. Finalizaci kontraktu výrazně narušila omezení v souvislosti s covid-19 jak v České republice, tak především v Senegalu, kde se náš zastupitelský úřad ani Aero Vodochody nemohly dostat k jednání, která měla ten proces dokončit. S Aero Vodochody jednáme průběžně o nejvhodnějším možném postupu,“ komentoval prodej Tomáš Kopečný, náměstek ministra obrany pro průmyslovou spolupráci.
L-39NG je nejnovější iterací světově nejvíce vyráběného proudového výcvikového letadla L-39. Program L-39NG odstartoval v roce 2014 a dosud vznikly čtyři prototypy a jeden technologický demonstrátor. Letoun L-39NG obdrží finální certifikaci pro základní a pokročilý výcvik (Advanced a Basic Trainer) v třetím čtvrtletí tohoto roku a pro použití zbraní jak lehké bojové letadlo (Light Attack) o rok později.
V každém případě Aero Vodochody tvrdě zasáhla krize způsobená pandemií covid-19. Továrna Aero Vodochody je od roku 2017 ve ztrátě a letos navíc kvůli pandemií došlo k poklesu dodávek pro civilní letecký trh o 50 %.
Vlastníkem Aero Vodochody je finanční skupina Penta Investments, která se netají zájmem leteckou továrnu prodat. Na základě zpráv českých médiích (Seznam Zprávy) se skupina Penta údajně již blíží k prodejní dohodě. Mluví se o prodeji 49 % akcií českému Omnipolu a většiny 51 % akcií maďarské zbrojařské společnosti HM Arzenál. Podle magazínu Forbes se naopak o českou firmu zajímá soukromý maďarský fond vedený finančníkem Andrásem Tomborem.
Vstup Maďarska do Aero Vodochody je rozhodně skvělá zpráva. Maďarská armáda používá k základnímu výcviku české vrtulové letouny Zlín Z 42/43, ale proudové výcvikové letouny maďarskému letectvu chybí. Vstup Maďarů do Aero Vodochody zásadně posiluje šance prodat do Maďarska minimálně osm (minimální velikost letky) L-39NG. Ostatně maďarský modernizační program Zrínyi 2026 počítá s nákupem moderních cvičných proudových pilotů a tedy s opětovným získáním schopností komplexního výcviku bojových pilotů.
L-39NG
České letouny nejsou rozhodně v Maďarsku neznámé. Maďarská společnost Aerotechnika M&T Budapest před lety organizovala výcvik maďarských pilotů na L-159 ALCA a prováděla generální opravy maďarských L-39ZO. Maďarské letectvo svých 24 L-39ZO ale vyřadilo bez náhrady v roce 2009.
Pokud se prodej Aero Vodochody do maďarských rukou uskuteční, dojde opět k výraznému prohloubení česko-maďarské vojenské spolupráce. Připomeňme, že maďarská společnost HM Arzenál v licenci již vyrábí celé portfolio vojenských ručních zbraní České zbrojovky pro maďarskou armádu.
Vstup Maďarska také výrazně zvýší šance na prodej L-39NG do dalších středo- a východo-evropských zemí. Země jako Slovensko, Rumunsko, Bulharsko nebo Chorvatsko nakupují moderní nadzvuková bojová letadla, ale chybí jim odpovídající lehká proudová cvičná letadla.
Připomeňme, že výcvik pilotů se skládá obecně ze tří výcvikových fází. Elementární výcvik obvykle probíhá na pístových strojích, základní na turbovrtulových a pokračovací / operační na lehkých proudových letadlech. Teprve poté pilot přechází na hlavní nadzvukové bojové stroje.
Podle Tvrdíka je celkový zájem o L-39NG značný. Kromě Senegalu se počítá s dodávkou L-39NG pro českou LOM Praha, která letouny nasadí v Centrum leteckého výcviku (CLV) v Pardubicích. Hodnota zakázky pro CLV dosahuje 1,1 miliardy Kč. V CLV se mimo jiné proškolí senegalští, či jiní piloti L-39NG.
Další exportní možností je Tunisko. Severoafrická země hledá náhradu za 12 cvičných letadel L-59T, kterým končí životnost v roce 2024. V Tunisku proti sobě stojí L-39NG a americký cvičný letoun Scorpion od společnosti Textron. Americká společnost přitom již tuniskému letectvu dodává 12 turbovrtulových cvičných letadel T-6C Texan II.
„Máme rozjednáno několik velmi slibných obchodních případů, kde se bavíme už o konkrétní podobě konfigurace letounů a podobně. U takovýchto obchodů je ovšem zvykem, že kontraktační jednání jsou dokončena až po certifikaci letounu a možnosti jeho odzkoušení zákazníkem,“ komentoval exportní potenciál L-39NG pro Seznam Zprávy Tobiáš Tvrdík.
Také Švédsko hledá náhradu za své cvičné proudové stroje Saab 105. Zdá se však, že ač Česká republika od Švédska nakoupila zbraně za miliardy korun, o opačný transfer není zájem. Švédsko zřejmě pro elementární seznamovací a základní výcvik nakoupí turbovrtulové letouny (spekuluje se o Grob G120TP). Stroje Saab 105 pak dočasně zastoupí dvoumístné JAS-39D, které zajistí pokračovací a operační výcvik švédských pilotů. Gripeny v této výcvikové roli časem s největší pravděpodobností nahradí cvičný švédsko-americký letoun Boeing/Saab T-7A Red Hawk.
Zdroj: Jogalappal, DefenceWeb, Seznam Zprávy
Související články
Nový český proudový letoun L-39NG absolvoval svůj první let
První před-sériový cvičný letoun a lehký bitevník L-39NG se sériovým číslem 7001 poprvé vzlétnul dne ...
-
22.12.2018
-
58 komentářů
-
Tisková zpráva
Letoun L-39NG úspěšně prošel zkouškou pevnosti trupu
Ve Výzkumném a zkušebním leteckém ústavu v Praze (VZLÚ) proběhl další test ze série pevnostních ...
-
05.03.2020
-
53 komentářů
-
Tisková zpráva
Letoun L-39NG otevřel letovou obálku
Nový lehký proudový letoun L-39NG českého leteckého výrobce AERO Vodochody AEROSPACE absolvováním ...
-
27.03.2020
-
104 komentářů
-
Tisková zpráva
Začíná únavová zkouška L-39NG. Má potvrdit trojnásobnou životnost letounu
Ve Výzkumném a zkušebním leteckém ústavu (VZLÚ) začíná únavová zkouška nového proudového letounu ...
-
03.06.2020
-
3 komentářů
-
Tisková zpráva
Komentáře
Zdá sa, že Ghana uprednostňuje lietadlá amerického uchádzača pred L-39NG…. Neviem kam to dať, lebo pre Ghanu som tu nič o L-39NG nenašiel, tak to dávam ...Zobrazit celý příspěvek
Zdá sa, že Ghana uprednostňuje lietadlá amerického uchádzača pred L-39NG….
Neviem kam to dať, lebo pre Ghanu som tu nič o L-39NG nenašiel, tak to dávam sem.
https://www.blogbeforeflight.n... Skrýt celý příspěvekKórejci rátajú, že Senegal nakúpi FA-50: Potential FA-50 orders from Senegal (KRW176.4bn) and Malaysia (KRW235.2bn) expected in 1Q22 are reflected in our 2023 earnings ...Zobrazit celý příspěvek
Kórejci rátajú, že Senegal nakúpi FA-50:
Potential FA-50 orders from Senegal (KRW176.4bn) and Malaysia (KRW235.2bn) expected in 1Q22 are reflected in our 2023 earnings forecasts.
http://www.businesskorea.co.kr... Skrýt celý příspěvekTakto nejak ma boj o zakaznika vypadat. Navazovat kontakty dalece pred samotnym vyhlasenim vyberoveho rizeni, nabidka "modre z nebe" ve smyslu prenosu technologii, cenove / danove ...Zobrazit celý příspěvek
Takto nejak ma boj o zakaznika vypadat. Navazovat kontakty dalece pred samotnym vyhlasenim vyberoveho rizeni, nabidka "modre z nebe" ve smyslu prenosu technologii, cenove / danove vyhodnosti, otoceni penez ve vlastni ekonomice a dalsi synergie. Nabidka na kterou bude muset reagovat i konkurence.
Za predpokladu ze to nekdo nepodmazne (ano, vim jak najivne to zni) by v takovem pripade vyhral kazdy. Dodavatel, kde komplexne nejlepsi reseni vyhraje. Danovy poplatnik, ktery dostane nejlepsi system za nejlepsi cenu.
Uvidime jestli Aero vytrva, co skutecne nabidne (ne jen pusou), jak se vytahne konkurence, no a v neposledni rade jak se predvede tato "protikorupcni vlada", jak se kluci kolem Matovice radi nazyvaji. :)Skrýt celý příspěvekTakže až prehodnotite výber húfnic, tak sa dá nad tým uvažovať. Inú, ved Babis už začal hovoriť o predčasných voľbách..
Takže až prehodnotite výber húfnic, tak sa dá nad tým uvažovať. Inú, ved Babis už začal hovoriť o predčasných voľbách..
věřím, že houfnice by určitě slovenské vzali, kdyby to jen trochu dávalo smysl. Bohužel cena o polovinu vyšší a parametry spíš horší (kadence). Stejně tak ať i OSSR vyberou ...Zobrazit celý příspěvek
věřím, že houfnice by určitě slovenské vzali, kdyby to jen trochu dávalo smysl. Bohužel cena o polovinu vyšší a parametry spíš horší (kadence). Stejně tak ať i OSSR vyberou nejvýhodnějšího trenéra, cenově i parametry.Skrýt celý příspěvek
Přesně jak říká Jura, pokud by Konštrukta nabídla odpovídající cenu, mohlo to dopadnout jinak. Ale platit, když přihmouřím oko, za Superba skoro to samé co stojí MB S Classe mi ...Zobrazit celý příspěvek
Přesně jak říká Jura, pokud by Konštrukta nabídla odpovídající cenu, mohlo to dopadnout jinak. Ale platit, když přihmouřím oko, za Superba skoro to samé co stojí MB S Classe mi nepřijde moc chytré.Skrýt celý příspěvek
Ved ja nehovorím o Zuzane, ale napr o Eve. L39NG tiež momentálne nie je nikde zavedený, dokonca ani certifikovaný. A čo sa ceny týka, o tej cene boli rokovania, alebo si len MO ČR ...Zobrazit celý příspěvek
Ved ja nehovorím o Zuzane, ale napr o Eve. L39NG tiež momentálne nie je nikde zavedený, dokonca ani certifikovaný.
A čo sa ceny týka, o tej cene boli rokovania, alebo si len MO ČR spravila nejaký prieskum typu armadni noviny a rôzne prepočty...Skrýt celý příspěvekPřesně jak píše faraonamumu, kupovat něco co existuje jen v prototypu může dávat smysl u domácí produkce, ale ne u cizí. Jinak L 39NG určitě zaveden bude, kromě LOM, kde je to už ...Zobrazit celý příspěvek
Přesně jak píše faraonamumu, kupovat něco co existuje jen v prototypu může dávat smysl u domácí produkce, ale ne u cizí.
Jinak L 39NG určitě zaveden bude, kromě LOM, kde je to už naprostá nutnost (LOM dokonce vypsal tendr na pronájem L 39), je po změně majitele maďarská objednávka téměř jistá.Skrýt celý příspěvek
docela by mě zajímalo, proč je výcvik pilotů v USA finančně neudržitelný. Jednak potřeba obměny pilotů pro 14 strojů bude dost nízká a jednak byla nabídka USA údajně po všech ...Zobrazit celý příspěvek
docela by mě zajímalo, proč je výcvik pilotů v USA finančně neudržitelný. Jednak potřeba obměny pilotů pro 14 strojů bude dost nízká a jednak byla nabídka USA údajně po všech stránkách nejvýhodnější. Držet 8ks L-39NG není úplně zadarmo, je možné, že i vycvičení piloti pak část svého ročního náletu prolétají na levné L-39NG, aby se ušetřilo.Skrýt celý příspěvek
Možná proto, že kromě opravdu bojových pilotů F 16 má každé letectvo spoustu dalších důstojníků na různých štábních a velitelských funkcích, kteří potřebují absolvovat určitý počet ...Zobrazit celý příspěvek
Možná proto, že kromě opravdu bojových pilotů F 16 má každé letectvo spoustu dalších důstojníků na různých štábních a velitelských funkcích, kteří potřebují absolvovat určitý počet hodin, aby si udrželi "křidélka". Takových může být klidně více než bojových pilotů. A takové asi nemá smysl posílat do USA a na F 16 nebudou mít kvalifikaci a i kdyby měli, byla by to poněkud drahá legrace. V ČR se to řeší, mimo jiné i přes LOM.Skrýt celý příspěvek
Omnipol asi L-39NG věří, když má předpokládám 75%. Tak uvidíme.
Omnipol asi L-39NG věří, když má předpokládám 75%. Tak uvidíme.
Omnipol má z Aera 49%, väčšinovým vlastníkom je András Tombor s 51% (jeho profil je v komentári nižšie).
Omnipol má z Aera 49%, väčšinovým vlastníkom je András Tombor s 51% (jeho profil je v komentári nižšie).
Pokud dobře počítám a nedošlo k nějaké další změně, o které nebylo informováno, tak Omnipol měl 50% projektu L-39NG a Aero mělo 50% projektu L-39NG. Pokud nyní Omnipol přikoupil ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud dobře počítám a nedošlo k nějaké další změně, o které nebylo informováno, tak Omnipol měl 50% projektu L-39NG a Aero mělo 50% projektu L-39NG. Pokud nyní Omnipol přikoupil 49% Aera, tak ovládá zhruba 75% projektu L-39NG.Skrýt celý příspěvek
samozřejmě není totéž mít majoritu 75% nebo dva menšinové či vyrovnané podíly, které v součtu činí 75%. Hodně ale záleží na smlouvách, do kterých samozřejmě nevidíme.
samozřejmě není totéž mít majoritu 75% nebo dva menšinové či vyrovnané podíly, které v součtu činí 75%. Hodně ale záleží na smlouvách, do kterých samozřejmě nevidíme.
V klasické akciovce by to IMHO mělo být to samé. S nějakým podílem mohou být vázaná nějaká další extra práva, ale jinak se prostě hlasuje dle vlastněných podílů, a je jedno, v ...Zobrazit celý příspěvek
V klasické akciovce by to IMHO mělo být to samé. S nějakým podílem mohou být vázaná nějaká další extra práva, ale jinak se prostě hlasuje dle vlastněných podílů, a je jedno, v "kolika kusech" podíl člověk koupil.Skrýt celý příspěvek
Myslim ze pletete trosku jablka s hruskama. To ze Omnipol ted vlastni 49% Aera nemusi mit vubec zadny dopad na to kdo a jak ma profitovat z prodeje L-39NG. Pomer toho kdo jak na ...Zobrazit celý příspěvek
Myslim ze pletete trosku jablka s hruskama. To ze Omnipol ted vlastni 49% Aera nemusi mit vubec zadny dopad na to kdo a jak ma profitovat z prodeje L-39NG. Pomer toho kdo jak na projektu vydela muze byt zachovan nebo zmenen v jakemkoliv smeru a pomeru. Vzdyt ani nevime kdo a kolik za Aero zaplatil.Skrýt celý příspěvek
Omnipol měl dosud podle veřejných informací 50% projektu L39NG a nebyl akcionářem výrobce letounu, který držel dalších 50%. Pokud Omnipol přikoupil 49% výrobce, z logiky věci ...Zobrazit celý příspěvek
Omnipol měl dosud podle veřejných informací 50% projektu L39NG a nebyl akcionářem výrobce letounu, který držel dalších 50%. Pokud Omnipol přikoupil 49% výrobce, z logiky věci navýšil svou interesovanost na projektu L-39NG, otrockým výpočtem na zhruba 75%. Samozřejmě veřejnost se asi nikdy nedozví přesné detaily smluv, přitom tyto detaily mohou situaci měnit.Skrýt celý příspěvek
Víte někdo, co vlastně znamená mít 50% projektu? Jakou formou část toho projektu vlastnil?
Víte někdo, co vlastně znamená mít 50% projektu? Jakou formou část toho projektu vlastnil?
Jde mi o to, že "projekt" je hrozně vágní věc a není to vlastně něco, co by někdo mohl vlastnit. Jde vlastnit patent, jde vlastnit nemovitost, jde vlastnit autorská práva, jde ...Zobrazit celý příspěvek
Jde mi o to, že "projekt" je hrozně vágní věc a není to vlastně něco, co by někdo mohl vlastnit.
Jde vlastnit patent, jde vlastnit nemovitost, jde vlastnit autorská práva, jde vlastnit právnickou osobu, která vlastní ty zmíněné věci, popř. zaměstnává zaměstnance na tom projektu.... atd. Takže by mne zajímalo, co vlastně konkrétně Omnipol předtím vlastnil.Skrýt celý příspěveklogik: projekt je nehmotná věc, jejíž vlastnictví či spoluvlastnictví je standardní záležitost. Je dokonce běžné, že třeba na nějakém výzkumu se podílí na základě smlouvy X stran a ...Zobrazit celý příspěvek
logik: projekt je nehmotná věc, jejíž vlastnictví či spoluvlastnictví je standardní záležitost. Je dokonce běžné, že třeba na nějakém výzkumu se podílí na základě smlouvy X stran a smlouvou mají rozdělené práva, povinnosti, náklady i užitek.Skrýt celý příspěvek
Otrocky vypocet stoji zcela na vode. Podil omnipolu mohl dokonce klesnou, omnipol za svuj 49% podil nemusel platit penezy, a uz vubec ne v pomeru jaky naznacuji aktualni majetkove ...Zobrazit celý příspěvek
Otrocky vypocet stoji zcela na vode. Podil omnipolu mohl dokonce klesnou, omnipol za svuj 49% podil nemusel platit penezy, a uz vubec ne v pomeru jaky naznacuji aktualni majetkove pomery a XY dalsich scenaru. Nevim proc si vybrat zrovna jeden a ten preferovat.
Jednoduse kolik % projektu omnipol vlastni nevime. Nakolik projektu L39 veri zrovnatak.Skrýt celý příspěvek
Všetko, čo možno vedieť o novom majiteľovi Aera: https://budapestbeacon.com/and...
Všetko, čo možno vedieť o novom majiteľovi Aera: https://budapestbeacon.com/and...
Mimochodom - pred dvoma mesiacmi získalo ním založené kolégium od maďarského štátu viacero nehnuteľností a veľké balíky akcií štátnych firiem ( ...Zobrazit celý příspěvek
Mimochodom - pred dvoma mesiacmi získalo ním založené kolégium od maďarského štátu viacero nehnuteľností a veľké balíky akcií štátnych firiem ( https://444.hu/2020/04/10/a-mo... ), čiže terajším nákupom Aera "pre Orbána" rozhodne neprerobil.Skrýt celý příspěvek
Dobrá komedie, chtít více spolupráce, když vše jde opačným směrem. ...Zobrazit celý příspěvek
Dobrá komedie, chtít více spolupráce, když vše jde opačným směrem.
https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvekJoJo, nebyla Zuzana2, nebude Aero L-39NG. "jak se do lesa volá... tak se z lesa ozývá" Aero přišlo pozdě a není ve světě zájem. To letadlo mělo být hotové v r. 2005. Tehdy byly ...Zobrazit celý příspěvek
JoJo, nebyla Zuzana2, nebude Aero L-39NG. "jak se do lesa volá... tak se z lesa ozývá"
Aero přišlo pozdě a není ve světě zájem. To letadlo mělo být hotové v r. 2005. Tehdy byly šance na prodej. Čas ukáže, osobně tomu moc šancí nedávám.Skrýt celý příspěvekNicméně problém je trochu někde jinde, Aero za L 39NG rozhodně nechce to samé, ne-li více než Korejci za TA-50. Kdežto Konštrukta za Z2 chce snad víc než Korejci za K9.
Nicméně problém je trochu někde jinde, Aero za L 39NG rozhodně nechce to samé, ne-li více než Korejci za TA-50. Kdežto Konštrukta za Z2 chce snad víc než Korejci za K9.
Mozno mate pravdu, mozno nie, v konečnom dôsledku je to jedno.
Mozno mate pravdu, mozno nie, v konečnom dôsledku je to jedno.
Pred pár dňami bol medializovany zalet L39 po GO. Tie stroje boli dlhšie uložené a teraz ich po oprave opäť vrátili do života. Co sa týka Z2, neviem ci prebehli medzi ČR a SR aj ...Zobrazit celý příspěvek
Pred pár dňami bol medializovany zalet L39 po GO. Tie stroje boli dlhšie uložené a teraz ich po oprave opäť vrátili do života. Co sa týka Z2, neviem ci prebehli medzi ČR a SR aj nejaké rozhovory, alebo ci len MO ČR rozhodlo na základe svojho úsudku, že oslovite Nexter. Lebo ak to bolo tak, potom si neviem predstaviť, že SR nakúpi čokoľvek české, okrem obligatnych tatroviek.Skrýt celý příspěvek
pokud se nebudeme bavit o nákupu bojové modifikace T-7, co by náhrady za L-159A, tak je pořizování tohoto typu nesmyslem. Lepší je si jeho kapacity pronajímat v rámci výcviku v ...Zobrazit celý příspěvek
pokud se nebudeme bavit o nákupu bojové modifikace T-7, co by náhrady za L-159A, tak je pořizování tohoto typu nesmyslem. Lepší je si jeho kapacity pronajímat v rámci výcviku v USA.Skrýt celý příspěvek
To jakou cenu bude umet aero pri sve maloseriive vyrobe pripravit teprve uvidime, klidne muze byt stejne "konkurencni", jako ta od Konstrukty. Hlavne ted odpadla snaha to ...Zobrazit celý příspěvek
To jakou cenu bude umet aero pri sve maloseriive vyrobe pripravit teprve uvidime, klidne muze byt stejne "konkurencni", jako ta od Konstrukty. Hlavne ted odpadla snaha to napasovavat na nejaky vymeny obchod. S padem Zuzany padlo asi to jedine o co by mohla mit ACR ze Slovenska zajem, takze pokud bude chtit aero / CR sve letouny na slovensko prodat, bude to muset uhrat produktem a cenou.Skrýt celý příspěvek
Cena, je problém. Mám takové tušení, že AERO má i velké provozní náklady. Penta jsou investoři, kteří šli do oboru o kterém nic nevěděli. Jinak Penta jsou obchodníci a investoři ...Zobrazit celý příspěvek
Cena, je problém. Mám takové tušení, že AERO má i velké provozní náklady.
Penta jsou investoři, kteří šli do oboru o kterém nic nevěděli. Jinak Penta jsou obchodníci a investoři opravdu zdatní. Nevím, co je přesvědčilo, začít investovat do zbrojního průmyslu, vstoupit do Aera. Zbrojní průmysl není charita a podle mého mínění už byla špatně studie o možnostech uplatnění L-39NG na trhu. Byla nadhodnocená a nereálná.
Omnipol, CSG, MPI a další v oboru umí chodit, je jim jasné, že to nepůjde bez konexí a známostí v oboru nejde. Oni je mají. Nový vlastník očekává rychlou návratnost investice.Skrýt celý příspěvekLen aby to neskončilo tak, že maďarský vlastník nebude mať problém výrazne redukovať počty zamestnancov. A vôbec, ale know how tam prinesie? Keď vstúpil do Aera Boeing, prišli tam ...Zobrazit celý příspěvek
Len aby to neskončilo tak, že maďarský vlastník nebude mať problém výrazne redukovať počty zamestnancov. A vôbec, ale know how tam prinesie? Keď vstúpil do Aera Boeing, prišli tam ľudia z fabriky, kde predtým vyrábali B1 a po skonceni produkcie ich poslali do čiech. Možno mali motiváciu takú, alebo onakú, ti ľudia vedeli ako sa stávajú lietadla.
Druha vec je, že letisko, teda potenciálne ziskovu časť firmy si ponechala Penta.Skrýt celý příspěvek@jirosi Ono l39 taky neni jedine co mohla CR nabidnout a o co by mohlo mit Slovensko zajem. Napadaji me treba rucni zbrane. Ty se ted taky budou muset prosadit vlastnostma a cenou. ...Zobrazit celý příspěvek
@jirosi
Ono l39 taky neni jedine co mohla CR nabidnout a o co by mohlo mit Slovensko zajem. Napadaji me treba rucni zbrane.
Ty se ted taky budou muset prosadit vlastnostma a cenou. A diky za to.Skrýt celý příspěvekClanek: zrovna ruční zbraně nejsou tím, kde by SR hrála nějakou životně důležitou roli jako odběratel. Dosud OSSR odebrali asi 700ks Brenu, to je méně než denní produkce ručních ...Zobrazit celý příspěvek
Clanek: zrovna ruční zbraně nejsou tím, kde by SR hrála nějakou životně důležitou roli jako odběratel. Dosud OSSR odebrali asi 700ks Brenu, to je méně než denní produkce ručních zbraní všeho typu u CZUB. Tipuju, že zabolelo by Tatru, kdyby OSSR přestaly brát a pak samozřejmě ten L-39NG, každý kus je dobrý.Skrýt celý příspěvek
Tak a teraz záleží, či má SK aj nejaké iné ambície, keďže nemusíme riešiť barter Z2 vs čokoľvek z ČR. Začínajú sa riešiť veci ohľadne Vulcana, vrtuľníky pre MV SR, kde je Leonardo ...Zobrazit celý příspěvek
Tak a teraz záleží, či má SK aj nejaké iné ambície, keďže nemusíme riešiť barter Z2 vs čokoľvek z ČR. Začínajú sa riešiť veci ohľadne Vulcana, vrtuľníky pre MV SR, kde je Leonardo v cenovej výhode. Ohľadne L39NG - myslím, že dostatočne silná konkurencia je M345 a Leonardo má trochu iný výtlak ako Aero, všetko záleží od ceny, keďže parametrami sú celkom blízko.Skrýt celý příspěvek
mikojan39: No, ak dostaneme od Maďarov dobrú cenovú ponuku (a prečo by ju nedali, keď im ide hlavne o politiku) a k tomu by od nás kúpili aspoň 24 ks EVA na vlastnom podvozku Rába ...Zobrazit celý příspěvek
mikojan39:
No, ak dostaneme od Maďarov dobrú cenovú ponuku (a prečo by ju nedali, keď im ide hlavne o politiku) a k tomu by od nás kúpili aspoň 24 ks EVA na vlastnom podvozku Rába pre strednú brigádu, tak by sme od nich tie L39NG kúpiť mohli.Skrýt celý příspěvekCena za kterou Aero nabízí základní (čistě cvičnou) variantu L39NG se pohybuje okolo 10,5 mil. Euro za kus (viz nabídka pro LOM) včetně servisní podpory. Pro cvičně bojovou lze ...Zobrazit celý příspěvek
Cena za kterou Aero nabízí základní (čistě cvičnou) variantu L39NG se pohybuje okolo 10,5 mil. Euro za kus (viz nabídka pro LOM) včetně servisní podpory. Pro cvičně bojovou lze odhadnout cenu někde okolo 13-13,5 mil. Eur za kus. Levnější je jen čínský K8.Skrýt celý příspěvek
SR dostala ponuky na riešenie cvičného letectva od IT, GB a z Aera. V rámci udržania korektných vzťahov v ČR by som Aero rovno vyradil a zvažoval M345, M346 a Hawk. Ani jeden typ ...Zobrazit celý příspěvek
SR dostala ponuky na riešenie cvičného letectva od IT, GB a z Aera. V rámci udržania korektných vzťahov v ČR by som Aero rovno vyradil a zvažoval M345, M346 a Hawk. Ani jeden typ nie je krok vedľa. Najmä keď uvazime tristnu kvalitu výroby zadnej časti trupu L39NG vo firme Evektor Kunovice...Skrýt celý příspěvek
Treba sa na to pozrieť triezvo. Ak sa chce Konštrukta so svojou výrobou presadiť vo svete, bude potrebné prejsť aj na inú platformu ako Tatra (okrem Tatra). MO SR by malo začať ...Zobrazit celý příspěvek
Treba sa na to pozrieť triezvo. Ak sa chce Konštrukta so svojou výrobou presadiť vo svete, bude potrebné prejsť aj na inú platformu ako Tatra (okrem Tatra). MO SR by malo začať jednať o novej platforme, dobré skúsenosti sú s MAN-Steyer (vo výzbroji OSSR - AKTIS). Ono to je ako som minule napísal, "väčší pes jebe". Slovensko vlastní a má know-how ohľadom výroby komplet delostreleckého systému, treba s tým niečo robiť a to je len a len úloha MOSR. Čo sa týka L-39, tak teraz boli uvolnené po GO dva L-39 pre OSSR, tieto by som dolietal (rípadne zakúpil nejaký repas) a do 8-10 rokov by mali OSSR obstarať nové cvičné prúdové lietadlá / (bitevník), ktoré vedia poskytnúť výcvik vyššej pilotáže a sú vhodné v kombinácii so stíhačkami pre 21. storočie (lietadlo 5. generácie). Ja som to už písal na stránkach AN v minulosti, ale L-39NG nepovažujem za vhodný typ pre OSSR ( a po českom biznise s Nexterom, už vôbec nie ). OSSR by skôr mali ísť cestou M-346 Master, alebo si počkali na T-7 Red Hawk (ktorý by bol asi najvhodnejši vzhľadom na naše F-16 Block70. Teraz sa zavádza do výzbroje USAF, bude to multifinkčné výcvikové lietadlo vhodné pre viaceré druhy výcviku. S dodávkami pre USAF sa začne od roku 2023. A ak AČR pôjde do F-35A, tak tiež budú rozmýšľať nad T-7 Red Hawk ).Skrýt celý příspěvek
pokud se nebudeme bavit o nákupu bojové modifikace T-7, co by náhrady za L-159A, tak je pořizování tohoto typu nesmyslem. Lepší je si jeho kapacity pronajímat v rámci výcviku v ...Zobrazit celý příspěvek
pokud se nebudeme bavit o nákupu bojové modifikace T-7, co by náhrady za L-159A, tak je pořizování tohoto typu nesmyslem. Lepší je si jeho kapacity pronajímat v rámci výcviku v USA.Skrýt celý příspěvek
PavolR Maďari zamýšľajú kúpiť ešte nejaké húfnice? Viem, že si tu písal, že sa zaujímajú o implementáciu Evy na podvozok Rába. Reciprocita by sa tým asi vyriešila, no neviem, či ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR
Maďari zamýšľajú kúpiť ešte nejaké húfnice? Viem, že si tu písal, že sa zaujímajú o implementáciu Evy na podvozok Rába. Reciprocita by sa tým asi vyriešila, no neviem, či nebudú chcieť VzS niečo výkonnejšie ako je L-39NG. Veď ani na rolloute nebol nikto od nás prítomní.
Skorej by som sa zameral na Leonardo, odtiaľ môžeme dotiahnuť viacej technológií.Skrýt celý příspěvekSamozrejme, rozdelením každá rebublika získala suverenitu aj v nákupe vojenskej techniky. Ale v rámci spolupráce by istá zhoda mohla byť. Gripen vs F16, uh60 vs h-1,c295 vs c27, ...Zobrazit celý příspěvek
Samozrejme, rozdelením každá rebublika získala suverenitu aj v nákupe vojenskej techniky. Ale v rámci spolupráce by istá zhoda mohla byť. Gripen vs F16, uh60 vs h-1,c295 vs c27, Caesar vs zuzana. Skratka vždy naopak, našťastie všetko kvalitné typy. Len potom nerozumiem rôznym proklamaciam, ved to musia obidve strany klamať..Skrýt celý příspěvek
tryskac Čo sa týka typov, tak miska váh pri kvalite sa nakláňa trochu viac na našu stranu (podľa mňa) aj keď sú tam ešte chybičky krásy. Spolupráca medzi armádami určite bude ...Zobrazit celý příspěvek
tryskac
Čo sa týka typov, tak miska váh pri kvalite sa nakláňa trochu viac na našu stranu (podľa mňa) aj keď sú tam ešte chybičky krásy.
Spolupráca medzi armádami určite bude (bola by hlúposť, keby nebola), ale akvizície si bude každý riešiť po svojom. Príklady sú pri každom väčšom nákupe.Skrýt celý příspěvekTo Larry: Penta isla do Aera (vtedy krachujuceho) kvoli jeho letisku. Neskor ich cosi presvedcilo ze dali fabrike sancu (subdodavky pre velkych hracov) a udrzali ju nad vodou.
To Larry: Penta isla do Aera (vtedy krachujuceho) kvoli jeho letisku. Neskor ich cosi presvedcilo ze dali fabrike sancu (subdodavky pre velkych hracov) a udrzali ju nad vodou.
tryskac: Pandur(2003) vs Patria(2018), Gripen(2005) vs F16(2019), C295(2008) vs C27(2014), Uh60(2015) vs Mi171(2005), Caesar(2020) vs Zuzana2(2018), Zatím jste se vždy rozhodly ...Zobrazit celý příspěvek
tryskac:
Pandur(2003) vs Patria(2018),
Gripen(2005) vs F16(2019),
C295(2008) vs C27(2014),
Uh60(2015) vs Mi171(2005),
Caesar(2020) vs Zuzana2(2018),
Zatím jste se vždy rozhodly jinak než CR! Proč se pak divíte, že se CR se jednou rozhodla jinak?
Mě je to celkem jedno, ale jen nechápu proč se proti CR vymezujete jako by vám rozšlapala bábovičky.Skrýt celý příspěvekJirosi: Mi171 sú výkonné stroje, ale ja som spomenul h-1 preto, lebo ide o nákup a nie deblolacie. V každom prípade, uh60, c27, Zuzana2 a aj nezavedena Patria, vsetko sú to ťažšie ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi: Mi171 sú výkonné stroje, ale ja som spomenul h-1 preto, lebo ide o nákup a nie deblolacie.
V každom prípade, uh60, c27, Zuzana2 a aj nezavedena Patria, vsetko sú to ťažšie stroje nech ich české proťajšky. Ale nepochybne ma ACR skvelú ľahkú pechotu.Skrýt celý příspěvekJirosi - píšete ako keby tá vybraná technika bola výsledok nejakého férového a vysoko odborného výberu...neviem či bol výber českých gripenov a pandúrov úplne "čistý",podobne ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi - píšete ako keby tá vybraná technika bola výsledok nejakého férového a vysoko odborného výberu...neviem či bol výber českých gripenov a pandúrov úplne "čistý",podobne "čisté" to vraj bolo aj pri slovensko-fínskej spolupráci pri patrii...výber našich f-16 bol tiež účelový podla nôt sns...ďalšie výberové konania z oboch strán hraníc možno mali tiež svoje tajomstvá...
sme dve samostatné krajiny,ktoré vyberajú ako sa im to hodí (alebo skôr tomu čo je pri koryte)...
preto mi je smiešne sa tu oháňať nejakou reciprocitou...jednotlivé zisky končia aj tak v súkromných vreckách...tak zabudnite už na nejakú národnú hrdosť za náš/váš výrobok - Z2/l-39...Skrýt celý příspěvektryskáč: Mě je celkem jedno co jste si vybrali. Ale vaše tvrzení o tom, že česká strana kupuje jiné věci než mají na sr zavedeno je prostě hloupost. HEKTOR: Zkuste číst více než ...Zobrazit celý příspěvek
tryskáč: Mě je celkem jedno co jste si vybrali. Ale vaše tvrzení o tom, že česká strana kupuje jiné věci než mají na sr zavedeno je prostě hloupost.
HEKTOR: Zkuste číst více než jeden příspěvek. Nemám potřebu SR nutit zbraně co si vybrala CR.Skrýt celý příspěvekJirosi - to som netvrdil a ani si to nemyslím...iba som reagoval na to vaše porovnávanie u jednotlivých typov...niektoré nákupy delí 15r ,tak ťažko sa môžeme zladiť...a hlavne keď ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi - to som netvrdil a ani si to nemyslím...iba som reagoval na to vaše porovnávanie u jednotlivých typov...niektoré nákupy delí 15r ,tak ťažko sa môžeme zladiť...a hlavne keď čr chce teraz bvp,tak sk chce napr. tanky...proste vždy chceme aktuálne niečo,čo ten druhý momentálne nerieši...preto nemôže fungovať ani kooperácia sk/čr a už vôbec nie v4...
ale fakt mi už prídu detinské všetky tie príspevky tu na AN - nekúpili ste naše/nekúpime vaše... :)))Skrýt celý příspěvekHEKTOR: Mě to právě přišlo to jeho tvrzení až komické, když si CR vybrala většinu zbraní o tolik dříve. Ale přesně takhle vznikají dezinformace, prostě se zapomena na časový sled ...Zobrazit celý příspěvek
HEKTOR: Mě to právě přišlo to jeho tvrzení až komické, když si CR vybrala většinu zbraní o tolik dříve. Ale přesně takhle vznikají dezinformace, prostě se zapomena na časový sled událostí. Jen se ty výběry postaví proti sobě.Skrýt celý příspěvek
Karlos73: nechci vám do toho kecat, ale neúspěch Zuzany nebude zaviněný podvozkem. Jelikož bývalí zákazníci Dany mají své houfnice už vyřešené, zmizeli tak bohužel očekávatelní ...Zobrazit celý příspěvek
Karlos73: nechci vám do toho kecat, ale neúspěch Zuzany nebude zaviněný podvozkem. Jelikož bývalí zákazníci Dany mají své houfnice už vyřešené, zmizeli tak bohužel očekávatelní zájemci. Vidím to dost špatně, investovat další peníze do projektu houfnic jsou nejspíš marně vydané peníze.Skrýt celý příspěvek
Jura99, ja som nehodnotil podvozok, či je Tatra kvalitná alebo nie. Napísal som len, že ak má byť KONŠTRUKTA - Defence so svojimi delostreleckými systémami úspešnejšia, mala by ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99, ja som nehodnotil podvozok, či je Tatra kvalitná alebo nie. Napísal som len, že ak má byť KONŠTRUKTA - Defence so svojimi delostreleckými systémami úspešnejšia, mala by diverzifikovať podvozok, byť univerzálnejšia, ponúknuť napríklad EVU alebo Z2 na podvozku MAN SX45 (príklad). Túto platformu využíva viacero zákazníkov NATO a spriatelených krajín, a ja MAN považujem za spoľahlivý a efektívny nosič pre potreby OSSR , aj vzhľadom na to, že už využívame vozidlá AKTIS (MAN).Skrýt celý příspěvek
Tak jo, kluci jak nás to učil prof. Klaus "Neviditelná ruka trhu......" Dfm, že stát nezaplatí ani korunu podpory pro Aero, soukromý subjekt. Nevidím jediný důvod, proč by měl ...Zobrazit celý příspěvek
Tak jo, kluci jak nás to učil prof. Klaus "Neviditelná ruka trhu......"
Dfm, že stát nezaplatí ani korunu podpory pro Aero, soukromý subjekt.
Nevidím jediný důvod, proč by měl stát sanovat privátní firmu za peníze daˇnových poplatníků.
Penta chce Aero prodat, sice vyvinuli letadlo, ale neprodali jediný kus a ze servisu do nekonečna žít nelze.
Pro ně, to byla jen ztrátová investice.
Nový vlatník se rozloučí se stávajícím managementem a dosadí si všude své lidi. Budou požadovat "výsledky"
Můžeme klidně uzavřít sázky, že z businessu se Senegalem nic nebude.Skrýt celý příspěvekL-39NG bude zřejmě v Senegalu sloužit vyloženě jako bitevní letoun, jinak jeho nákup po pořízení korejských KT 1 moc nedává smysl, protože výkonove jsou si oba stroje velmi ...Zobrazit celý příspěvek
L-39NG bude zřejmě v Senegalu sloužit vyloženě jako bitevní letoun, jinak jeho nákup po pořízení korejských KT 1 moc nedává smysl, protože výkonove jsou si oba stroje velmi podobné.
Ohledně Švédska je to ukázková situace jak to reálné chodi, že velká vyspělá země si prostě koupi techniku od jiné významné země a nás L-39 je nikterak nezajímá, i kdyby byl sebelepší. Úvahy o Grobu 120 mě prekvapili, měl jsem dojem, že Švédsko chtělo kupovat Super Tucano.Skrýt celý příspěvekDává smysl koupit např. Grob pro základní výcvik a pak T-7A jako pokračovací, protože Flygvapnet neuvažuje o dvoumístné cvičné verzi gripenu Éčka. Jelikož T-7A je nadzvukový a ...Zobrazit celý příspěvek
Dává smysl koupit např. Grob pro základní výcvik a pak T-7A jako pokračovací, protože Flygvapnet neuvažuje o dvoumístné cvičné verzi gripenu Éčka. Jelikož T-7A je nadzvukový a výkonnější než L-39NG, prakticky není co řešit. Tento model cvičného letectva dělá nejistou budoucnost pro L-39NG. Dokonce je otázka, jestli by sama AČR resp. LOM měla L-39NG kupovat, pokud by budoucnost našeho letectva byly F-35A nebo JAS-39E (obojí bez dvoumístné verze).Skrýt celý příspěvek
s T-7 bude mít problém především M346. L-39NG míří především na trh, kde dominují turbovrtulové letouny. Jedná se o nižší úroveň výcviku.
s T-7 bude mít problém především M346. L-39NG míří především na trh, kde dominují turbovrtulové letouny. Jedná se o nižší úroveň výcviku.
L-39NG bude mít problém s možným trendem, kdy nejsou spárky dospělých letadel, ale bude základní vrtulový a pak až pokročilý proudový nadzvuk s parametry T-7. Prodraží se základní ...Zobrazit celý příspěvek
L-39NG bude mít problém s možným trendem, kdy nejsou spárky dospělých letadel, ale bude základní vrtulový a pak až pokročilý proudový nadzvuk s parametry T-7. Prodraží se základní proudový výcvik (ve srovnání s L-39), ale zlevní se výcvik na spárce (ušetří se nákup a provoz spárky) a současně lze T-7 použít pro airpolicing nebo jako lehký bitevník. F-35A ani spárku nemá, tam je dobrý důvod jako cvičný obstarat T-7 a nikoliv slabší.Skrýt celý příspěvek
Ale L-39NG konkuruje právě těm turbovrtulakum. Vypouští se kategorie M346, L-159, Jak-130.
Struktura Z-143, L-39 zůstává zachována (de facto se to vrací zpět do sedmdesátých let)Ale L-39NG konkuruje právě těm turbovrtulakum. Vypouští se kategorie M346, L-159, Jak-130.
Struktura Z-143, L-39 zůstává zachována (de facto se to vrací zpět do sedmdesátých let)Tož M346 si právě nejsem jist ;)
A jak říkám L-39 konkuruje T-6, PC-21 nebo Tucano. Není nad nima. To L-39 nikdy nebyla. Nad nima byla L-59 a následně L-159.Tož M346 si právě nejsem jist ;)
A jak říkám L-39 konkuruje T-6, PC-21 nebo Tucano. Není nad nima. To L-39 nikdy nebyla. Nad nima byla L-59 a následně L-159.skelet: asi hodně záleží, jestli má letectvo ve výzbroji dospělou spárku, pak se mu vyplatí spíš méně výkonný proudový trenér, kde se ušetří na ceně pořízení i provozních ...Zobrazit celý příspěvek
skelet: asi hodně záleží, jestli má letectvo ve výzbroji dospělou spárku, pak se mu vyplatí spíš méně výkonný proudový trenér, kde se ušetří na ceně pořízení i provozních nákladech. To bude zrovna případ SR, kupují F-16C/D.Skrýt celý příspěvek
myslím, že nejsme ve sporu. osa,pístový trenér => turbovrtulový cvičný / M345/L-39NG => T-7 => bojový letoun, zůstane zachována. Díky simulátorům odpadne onen mezičlánek, kdy osa ...Zobrazit celý příspěvek
myslím, že nejsme ve sporu.
osa,pístový trenér => turbovrtulový cvičný / M345/L-39NG => T-7 => bojový letoun, zůstane zachována. Díky simulátorům odpadne onen mezičlánek, kdy osa byla následující:
pístový trenér => turbovrtulový cvičný / M345/L-39NG => L-159/Hawk/M346 => spárka bojového letounuSkrýt celý příspěvek
Vstup Maďarov do Aera bude znamenať definitívny koniec výroby pilotovaných prúdových lietadiel v Čechách, lebo podobne, ako v prípade Hirtenberger Defence Systems, ostane u vás ...Zobrazit celý příspěvek
Vstup Maďarov do Aera bude znamenať definitívny koniec výroby pilotovaných prúdových lietadiel v Čechách, lebo podobne, ako v prípade Hirtenberger Defence Systems, ostane u vás celkom iste iba vývoj a výroba sa presunie do Maďarska. A to bez ohľadu, či do Aera nakoniec vstúpi "štátna" firma alebo "súkromný" finančník, lebo v maďarskom centrálne riadenom hospodárstve medzi tým nie je rozdiel. Iba sa rozhoduje, ktorá forma získania Aera je pre maďarský režim výhodnejšia.Skrýt celý příspěvek
Nevíte jak na tom Aero ve skutečnosti je? Podle předkrizového článku níže spoléhají na MRO aktivity, projekty l39NG a A220. Píše se že v roce 2019 propustili 250 lidí, ale že ...Zobrazit celý příspěvek
Nevíte jak na tom Aero ve skutečnosti je? Podle předkrizového článku níže spoléhají na MRO aktivity,
projekty l39NG a A220. Píše se že v roce 2019 propustili 250 lidí, ale že zase nabírají. Když to vezmu podle naší firmy tak teď musí mít pokles tak 50% u komerčních programů včetně MRO. Dle článku o l39NG začíná skřípat i toto. Dále nerozumím tomu jak může vstup maďarského investora pomoct s prodeji mimo Maďarsko. U prodeje nákladných systémů jako jsou letadla často rozhoduje politika a tlak daného státu. V tomto je Maďarsko stejně slabé jako Česko. Projekt l39NG se mi zdá z tohoto důvodu rizikový. Rád bych se pletl ale mě se zdá že se Aero spíše trápí. https://aero-space.eu/2020/01/... Skrýt celý příspěvek
Po praštěném nápadu lití peněz do L39NG a blábolení o tom, jak velký je trh a kolik je tisíc starých Albatrosů, které potřebují náhradu, se není čemu divit. "vstup Maďarů do Aero ...Zobrazit celý příspěvek
Po praštěném nápadu lití peněz do L39NG a blábolení o tom, jak velký je trh a kolik je tisíc starých Albatrosů, které potřebují náhradu, se není čemu divit.
"vstup Maďarů do Aero Vodochody zásadně posiluje šance prodat do Maďarska minimálně osm (minimální velikost letky) L-39NG. "
Já jsem se musel smát :-D OSM To je pecka, to se vývoj L-39NG vyplatil jak noha.Skrýt celý příspěvekLetecká výroba není montáž aut, leteckého mechanika nepřeškolíš z traktoristy. Pro investora je naopak výhodné nechat výrobu v zahraničí a vozit domů akorát peníze. Jiná otázka je ...Zobrazit celý příspěvek
Letecká výroba není montáž aut, leteckého mechanika nepřeškolíš z traktoristy. Pro investora je naopak výhodné nechat výrobu v zahraničí a vozit domů akorát peníze. Jiná otázka je budoucnost konceptu L-39NG, protože pouze jednomístné F-35A, na které vyspělý svět přezbrojuje, si spíš žádají o něco výkonnější trenéry. Takže zákazníkem L-39NG bude spíš třetí svět, což byl sice vždy, ale k tomu byl velký zákazník SSSR.Skrýt celý příspěvek
Zisk pri nákupe Aera sotva bude hrať rolu, lebo straty budú nejakým spôsobom kompenzované štátom a možno by ten investor vložil peniaze do niečoho zmysluplnejšieho, keby mal na ...Zobrazit celý příspěvek
Zisk pri nákupe Aera sotva bude hrať rolu, lebo straty budú nejakým spôsobom kompenzované štátom a možno by ten investor vložil peniaze do niečoho zmysluplnejšieho, keby mal na výber ... no proste centrálne riadené hospodárstvo.Skrýt celý příspěvek
Na trhu je silná konkurence, z které se dá vybírat a to buď slabší turbovrtule a nebo silnější proudové nadzvuky. Navíc tam je novým hráčem i Čína. L-39NG má onu mezeru na trhu ...Zobrazit celý příspěvek
Na trhu je silná konkurence, z které se dá vybírat a to buď slabší turbovrtule a nebo silnější proudové nadzvuky. Navíc tam je novým hráčem i Čína. L-39NG má onu mezeru na trhu zanedbatelnou. Státy jako ČR nemají na leteckém trhu místo. Už jen kvůli slabému lobbingu. Možná by se dalo uvažovat o nějakých basic UAV, ale i to zaspali.Skrýt celý příspěvek
Předpokládám, že ten prodej letadel do Senegalu nějakým způsobem zafinancuje Česká Republika - třeba formou záruky za úvěr. Že Senegal nebude platit je zjevné. Takže, nejspíš se ...Zobrazit celý příspěvek
Předpokládám, že ten prodej letadel do Senegalu nějakým způsobem zafinancuje Česká Republika - třeba formou záruky za úvěr. Že Senegal nebude platit je zjevné. Takže, nejspíš se nám podařilo darovat letadla do Afriky a zaplatit za to oligarchům z Penty.
Že do Aera vstupují Maďaři asi není úplně špatné. Maďaři jsou jeden z mála Evropských národů co ještě má všech pět pohromadě.Skrýt celý příspěvekNapříklad v tom, že tam vládne korporativistická koruptokracie? Já vím, bylo nejspíš myšleno ve vyzbrojování... No tak to se taky těším, až budou ty zbraně použity k napravování ...Zobrazit celý příspěvek
Například v tom, že tam vládne korporativistická koruptokracie?
Já vím, bylo nejspíš myšleno ve vyzbrojování... No tak to se taky těším, až budou ty zbraně použity k napravování "historické tragédie" Trianonu... Možná jsem pesimista, ale popravdě Maďarsku není co závidět. Ale dokud kupují pušky a nemíří s nimi ani na Slováky ani na Srby, asi pro nás převládají pozitiva nad negativy.Skrýt celý příspěvekBezvýhradne si veria, že okolité menšie slovanské štáty na seba naviažu hospodársky, prípadne politicky. Budovanie mostov a plynovej prípojky medzi Slovenskom a Maďarskom, ako i ...Zobrazit celý příspěvek
Bezvýhradne si veria, že okolité menšie slovanské štáty na seba naviažu hospodársky, prípadne politicky. Budovanie mostov a plynovej prípojky medzi Slovenskom a Maďarskom, ako i stavba železnice Belehrad-Budapešť, na ktorú si zobrali veľký čínsky úver, je z ich pohľadu reflexiou ich hospodárskej sily voči susedom. V Chorvátsku majú pod palcom energetický sektor, v Slovinsku a Sev. Macedónsku lejú peniaze do spriaznených politických strán.
Ako najväčšiu prekážku uskutočnenia Orbánových vízií prebudovania strednej Európy vidia Rumunsko.Skrýt celý příspěvekTak objektivně se jim nedá divit. Trianonem zaplatili nejvíc z poražených států I.sv, dodnes žije těsně za hranicemi Maďarska dalších 25% Maďarů (!). To je číslo, se kterým by ...Zobrazit celý příspěvek
Tak objektivně se jim nedá divit. Trianonem zaplatili nejvíc z poražených států I.sv, dodnes žije těsně za hranicemi Maďarska dalších 25% Maďarů (!). To je číslo, se kterým by kalkuloval politik každé země, nejen Orbán.Skrýt celý příspěvek
Noo, tak tesne je trocha relatívne, keďže takmer polovica z dvoch miliónov Maďarov, žijúcich okolitých krajinách, sú Sikulovia žijúci v od Maďarska dosť vzdialenej enkláve. ...Zobrazit celý příspěvek
Noo, tak tesne je trocha relatívne, keďže takmer polovica z dvoch miliónov Maďarov, žijúcich okolitých krajinách, sú Sikulovia žijúci v od Maďarska dosť vzdialenej enkláve. Každopádne v samotnom Maďarsku sa k maďarskej národnosti v 2011 hlásili niečo cez 9M obyvateľov a k dnešnému dňu to bude niečo cez 8M (vysťahovalectvo a prírodzený úbytok), čiže v okolitých krajinách to bude iba sotva 20% a z celkovej svetovej maďarskej populácie možno iba okolo 15%.
Každopádne Orbánove predstavy o "prebudovaní strednej Európy" pod maďarským vedením (tak, ako ich pri minimálne dvoch príležitostiach prezentoval v priebehu tohoto roka) presahujú územia obývané Maďarmi, zahŕňajú napr. aj Česko alebo časti Balkánu. On je vlastne taký stredoeurópsky Kaddáfi s eurofondmi namiesto ropy. :-)Skrýt celý příspěvekZejména Slovensko a Slováci by se měli mít na pozoru při jakémkoliv politickém jednání s Maďarskem. Nezapomeňte na své historické zkušenosti a také, že celé jižní Slovensko ovládá ...Zobrazit celý příspěvek
Zejména Slovensko a Slováci by se měli mít na pozoru při jakémkoliv politickém jednání s Maďarskem. Nezapomeňte na své historické zkušenosti a také, že celé jižní Slovensko ovládá maďarská menšina.
Srbové ve Vojvodině s Maďaským vlivem a Maďary problém nemají.
Naopak Bělehrad bude spojencem mezi Budapeští a Bukureští.
Srbsko a Rumunsko každoročně pořádá cvičení Air solution a hostitelské země se střídají
http://www.mod.gov.rs/eng/1450...
Balkánské mosty..... zajímavá účast
https://bnr.bg/en/post/1011722... Skrýt celý příspěvekHistorická skúsenosť hovorí, že vždy keď začnú Maďari blbnúť, my nakoniec získame na ich úkor ďalšie územie. ;-) Vyčkávacia taktika bude optimálna - nechať si od nich nadbiehať a ...Zobrazit celý příspěvek
Historická skúsenosť hovorí, že vždy keď začnú Maďari blbnúť, my nakoniec získame na ich úkor ďalšie územie. ;-) Vyčkávacia taktika bude optimálna - nechať si od nich nadbiehať a popri tom pevne stáť na pozícii "EU si rozbíjať nedáme".Skrýt celý příspěvek
Aero s novými pány. Zbrojařský obchod dekády spojí Hávu s Kellnerem a Maďary.
https://www.forbes.cz/aero-s-n...Aero s novými pány. Zbrojařský obchod dekády spojí Hávu s Kellnerem a Maďary.
https://www.forbes.cz/aero-s-n...Mám takový dotaz. Když se po pádu železné opony mohli při cvičení v Německu střetnout F-16, F-18 a MiG-29, tak MiG v manévrových soubojích západním stíhačům docela zatápěl. A to ...Zobrazit celý příspěvek
Mám takový dotaz. Když se po pádu železné opony mohli při cvičení v Německu střetnout F-16, F-18 a MiG-29, tak MiG v manévrových soubojích západním stíhačům docela zatápěl. A to především díky přilbovému zaměřovači a raketám R-73.
Teď tady čtu, že i Senegal na podzvukových v podstatě cvičných strojích chce přilbový zaměřovač. Pokud vím, tak AČR na Gripenech přilbový zaměřovač stále nemá? Dokáže mi někdo říct proč? To jsou výhody přilbového zaměřovače tak malé, nebo je to tak drahé, nebo jsou naši piloti tak dobří, že ho nepotřebují?Skrýt celý příspěvekaku mate pre gripeny vlastne vyzbroj? zameriavac je vacsinou "sparovany" s raketami kratkeho dosahu, kedze pilot musi ciel vidiet aby ho mohol zameriavacom zamerat - takze ...Zobrazit celý příspěvek
aku mate pre gripeny vlastne vyzbroj? zameriavac je vacsinou "sparovany" s raketami kratkeho dosahu, kedze pilot musi ciel vidiet aby ho mohol zameriavacom zamerat - takze kategoria Sidewinder alebo Iris. ak nieco obdobne nemate vo vyzbroji zameriavac asi netreba. pri BVR sa proste neuplatni.Skrýt celý příspěvek
Podle verejne dostupnych udaju mame 20ks AIM-9M-2 a 80ks AIM-9M-9.
Podle verejne dostupnych udaju mame 20ks AIM-9M-2 a 80ks AIM-9M-9.
A verzia M je kompatibilna s HMD? Pokiaľ viem ze verzia X
A verzia M je kompatibilna s HMD? Pokiaľ viem ze verzia X
no v tom pripade zrejme ide o to co je v nasom regione tradicne - vsak ak bude treba dokupime vybavenie/vyzbroj no a zatial nebolo treba /su ine priority, nie su peniaze, ...Zobrazit celý příspěvek
no v tom pripade zrejme ide o to co je v nasom regione tradicne - vsak ak bude treba dokupime vybavenie/vyzbroj no a zatial nebolo treba /su ine priority, nie su peniaze, modernizacny program sa presuva na dalsie obdobieP ani moderniejsie AA kratkeho dosahu a tym padom ani prilbove zameriavace.Skrýt celý příspěvek
Modernizace JAS-39 vždy narážela na neznámou otázku, jestli bude pronájem pokračovat nebo jestli bude koupen jiný stroj. Tato otázka je tu i dnes, pronájem končí 2027 a co bude po ...Zobrazit celý příspěvek
Modernizace JAS-39 vždy narážela na neznámou otázku, jestli bude pronájem pokračovat nebo jestli bude koupen jiný stroj. Tato otázka je tu i dnes, pronájem končí 2027 a co bude po něm, není rozhodnuto.Skrýt celý příspěvek
Výhledově to působí vcelku dobře. Snad jen škoda, že naše současná ekonomická pozice zastaví zamýšlené navyšování Gripenů, mohl se tak iniciovat tlak na Švédy.
Výhledově to působí vcelku dobře. Snad jen škoda, že naše současná ekonomická pozice zastaví zamýšlené navyšování Gripenů, mohl se tak iniciovat tlak na Švédy.
Načítám diskuzi...