Dohoda o prodeji S-400 do Indie uvízla na mrtvém bodě

S-400 chránící ruskou základnu Hmejmin v Sýrii; větší foto / Ruské ministerstvo obrany

Rusko a Indie se nemohou dohodnout na finančních a licenčních podmínkách prodeje ruského protiletadlového a protiraketového systému S-400. Indie především odmítá zaplatit Ruskem požadovaných 5,5 miliardy dolarů za pět baterií S-400.

Podle nejmenovaného vysokého úředníka indického ministerstva obrany, kterého citoval web Defense News, se vedoucí zástupci indického ministerstva obrany, nejvyšší zástupci ruské státní exportní společnosti Rosoboronexport a zástupci firmy Almaz-Antěj (výrobce S-400) nedokázali dohodnout na ceně, rozsahu výcviku a školení, technické podpoře a na rozsahu přenosu technologií S-400 do Indie.

 


 

Jde o nečekaný obrat, protože ještě před několika dny indická a světová média přinesla informace o brzké finalizaci dohody o dodávkách S-400 do Indie.

 

„Rusko požaduje 5,5 miliardy dolarů za pět jednotek (S-400 - pozn. red.), velmi vysoký výcvikový poplatek a odmítá poskytnout technologický transfer tří typů řízených střel,“ uvedl nejmenovaný úředník a dodal, že zatím nebyl z Ruska nabídnut žádný plán podpory se zaváděním S-400 do výzbroje indického letectva a žádný plán podpory dodávek náhradních dílů.
 

Podle dalšího nejmenovaného úředníka, kterého opět citovala Defense News, Indie odmítá za pět baterií S-400 zaplatit více než 4,5 miliardy dolarů. Dohoda také musí ctít zásadu “Make In India” pokud jde o výrobu náhradních dílů, samotných interceptorů a také výrobu náhradních dílů pro celoživotní podporu S-400.

 

“Make In India” je snaha indické vlády získat zahraniční know-how a podpořit svůj vlastní obranný průmysl. Indii se také samozřejmě nelíbí případná celoživotní závislost v dodávkách náhradních dílů nebo střel na Rusku.
 

Nákup pěti baterií S-400 schválilo indické ministerstvo obrany v prosinci 2015 s tím, že zaplatí nejvýše 4,5 miliardy dolarů. Mezivládní dohodu o prodeji S-400 Rusko a Indie podepsali v říjnu 2016 v letovisku Goa za přítomnosti ruského prezidenta Vladimíra Putina a indického premiéra Narendry Modiho.

 

„V loňském roce jsme v Rusku provedli dva výcvikové turnusy, ale naší pracovníci v letecké obraně musí absolvovat robustní výcvik, aby mohli úspěšně provozovat systémy S-400 Triumf ještě předtím, než budou zavedeny do výzbroje,“ citoval Defense News nejmenovaného vedoucího představitele indického letectva.
 

Detaily smlouvy o případném prodeji S-400 do Indie nejsou známy. Indie má ale zájem o tři typy střel, které dokáží působit proti balistickým cílům a stealth letounům, jakou jsou čínské letouny J-20 a J-31. Podle Defense News Indie doufá, že pomocí S-400 překoná pákistánskou protivzdušnou obranu a minimálně se vyrovná té čínské, která v těchto dnech obdržela první části kompletů S-400.

 

Vzhledem k tomu, že Indie plánuje používat S-400 v rámci protiraketové obrany a také s přihlédnutím na možné letecké hrozby z Pákistánu a Číny, Indie s největší pravděpodobností nepožaduje nejvýkonnější střely 40N6 s doletem 400 km, které jsou určeny proti bombardérům, vzdušným tankerům a velkým průzkumným letounům.

 

Indický program protiraketové obrany (Indian Ballistic Missile Defence Programme) začal v 90. letech s rozvojem pákistánského a čínského raketového programu. V 90. letech Indie nakoupila z Ruska několik baterií PVO S-300, aby chránily indické hlavní město Dillí.

 

Indie začala s vývojem vlastního protiraketového štítu v roce 1999. Vývoj zesílil v roce 2002, kdy Washington vetoval dodávky izraelských interceptorů Arrow-2 do Indie. Obecně má Indie v první fázi zájem získat schopnost ničit balistické rakety s doletem 2000 km, v druhé fázi s doletem až 5000 km.

 

Indie v současné době vyvíjí dva vlastní protiraketové systémy – Prithvi Air Defence (PAD) s dostupem 80 km a Advanced Air Defence (AAD) s dostupem 30 km.

 

Rozvinutý indický protiraketový štít by se skládal z mnoha odpalovacích vozidel kompletů PAD a AAD (a S-400), radiolokačních stanic a středisek řízení a velení – všechny strategicky rozmístěné u klíčových populačních, vojenských a průmyslových centrech Indie a propojené zabezpečenou komunikační sítí.

 

Názor Armádních novin
Prodej zbraní do Indie vyžaduje značnou dávku trpělivosti a znalosti indických obchodních poměrů. Celá věc tak může být standardní indický mediální tlak na dodavatele, aby snížil cenu. Není to poprvé, kdy zákazník “žaluje” mediím skrze nejmenované zdroje na dodavatele, aby na něj vyvinul mediální tlak.

Indie chce také s největší pravděpodobností získat z Ruska technologie střel země-vzduch a využít je pro svůj vlastní protiraketový program. To se samozřejmě Rusku nemusí líbit. 

Zdroj: Defense News

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Ruská vojenská politika v roce 2018

Ruský politolog Pavel Luzin v článku Limity výkonnostních schopností představil svou prognózu ruské ...

Gray Wolf – Americká odpověď na ruské systémy S-400

Firmy Lockheed Martin a Northrop Grumman na popud amerického letectva (US Air Force) začnou v rámci ...

Antirakety PAC-3 MSE připravené pro masové nasazení

Americká armáda v listopadu dokončila vývojové testování nových antiraket PAC-3 MSE (Missile Segment ...

Čína získala první ruské komplety protivzdušné obrany S-400

Podle ruské agentury TASS byla první část kompletů protivzdušné obrany (PVO) S-400 "Triumf" zaslána ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • stepan
    20:07 28.01.2018

    logik: Argument jak "svina". Vykladate naproste nesmysly. Graficke chipy nevyrabi 95% vyspelych zemi. A prosim, neplest si graficky chip s grafickou kartou. Seskladat chip, rozvody a chlazeni dohromady dokaze i "relativni" pitomec. A ropa JE prumysl (tezky). Myslete si co chcete, ale tezba ropy neni jen o pouhopouhem vyvrtani, jedna se taky o komplexni technologie, existuji VS obory.

    Mimo to, kdyz tady argumentujete hardwarem pro bezne lidi, vyrabi snad Nemecko, Francie chipy/procesory apod. pro beznou domacnost? Rusko ma sve know how , umi vyrobit vysoce kvalifikovane procesory (jina architektura), bohuzel jsou spise urcene pro vojenske ucely. A to ze je jejich vojensky a vesmirny program na vysoke urovni dokazuje jejich technologickou (prumyslovou) vyspelost. To ze to nedokazou vyuzit v civilnim sektoru, je jiz jina vec.

  • SofF
    18:26 26.01.2018

    Beld:
    zas tak bych jim nekřivdil, někde postoupili ale když by došlo na konflikt s Čínou tak je čeká tvrdý výprask.

    Wize: s těmi čipy by mě taky zajímalo - není to myšleno tak že je tam dovezou a montují se akorát do finalních zařízení - třeba na pcb grafik?

    Jinak souhlas, RF už není jen "velká pumpa" jako v roce 99. Navíc i přes sankce a problémy s trhy si pořád drží zadlužení necelých 13% HDP. Pořád lepší žít skromně a za vlastní než se zadlužovat. A to ještě platili dluhy za býv. Svaz.

  • El Duderino
    16:53 26.01.2018

    WIZE
    Už mnohokrát se prokázaly americké snímky jako dosti nepravdivé, či nepřesné. . . . Mno je pravda, ze zabery z pocitacovych hier (cisterny) ci rovno "vypozicane" od US (palba z vrtulnika napr.), ktore siria Rusi su uplne iny level. Fandenie je fajn, len to netreba az tak prezivat ;-)

  • logik
    16:32 26.01.2018

    A když už jsme u toho, prosím, který GRAFICKÝ ČIP vyrábí Rusko pro MSI, ASUS atd...?
    A to, že většina ruského exportu tvoří ropa, to je podle Tebe argument pro to, že Rusko je průmyslová země?

  • Beld
    16:12 26.01.2018

    Indie je jedna velka "shithole" . A za poslednich 5 let se k lepsimu nezmenila ani o pid . Zlaty vietnam a cina . Vzdycky kdyz se odtamtud bracha vracel v ramci misi WNA tak chtel investovat do nejakeho vyrobce jodovych tablet . Ta zeme nema potencial , podobne jako pakistan .

  • Balrog
    15:31 26.01.2018

    @ WIZE
    Hrubý domácí produkt (HDP, v mezinárodních pramenech GDP z anglického Gross Domestic Product) je finální celková peněžní hodnota statků a služeb vytvořená za dané období na určitém území.

    https://cs.wikipedia.org/wiki/...

    A ano, máte pravdu, ruský GDP (HDP) skutečně je "masivně" někde jinde než indický. Nedosahuje totiž ani 60% indického.

  • Balrog
    15:26 26.01.2018

    @ WIZE:
    máte začátek roku 2018, takže statistiky za rok 201ý ještě nejsou kompletní, proto je rok 2016 jediný relevantní.

    GDP = Gross domestic product
    HDP = Hrubý domácí produkt

    Pokud máte dojem, že jde o dvě odlišné veličiny, potom zcela jistě nepracujete v ekonomické sektoru.

    Pokud se mýlím, dokážete své tvrzení doložit jakýmkoli způsobem?

  • PavolR
    15:12 26.01.2018

    W I Z E: Do názorov sa Vám kafrať nemienim, len s nimi neoperujte ako s faktmi. ;-)

  • W I Z E
    15:00 26.01.2018

    Ohldně tomahawků si stojím stále za neutrálním názorem, nikoliv nad US verzí. :)
    USA taky odmítalo sestřelení F-117 nad Srbskem, ale ve finále to prokázaly až informace které vyprala na veřejnost Srbská rozvědka i po tom co z letounu pak prodali technologie Číně. :)

    Už mnohokrát se prokázaly americké snímky jako dosti nepravdivé, či nepřesné. I proto vaší verzi né přímo věřím. :) Ale to je můj názor, hádat se nehodlám. :)

  • W I Z E
    14:56 26.01.2018

    Ehm.... V tomto se zastanu Ruska...

    Stamiliardové případy nejasností kolem nákupu stíhaček MiG-35, pak zdržování dodávek prvních kuragněnců za dalších 17 miliard dolarů.

    Ruská armáda vyhodila jen za poslední 3 roky oknem cca 30 miliard dolarů. :) A to i kolem dodávek ze zahraničí... Mistraly, kde však šlo o nějaký druh "sankcí" kde francie alespoň zaplatila rusku část výroby, takže na tom tak neprodělalo, pak nákup 7000 zbraní MP5 pro policejní složky, ano Rusko používá i západní zbraně v některých složkách které se nakonec vypálily cenově skoro 6x. :)

    Jinak tu pak máme nákup 6 Německých elektroponorek za dalších pár miliard, a 41 nových stíhačů, leč ze státních firem pro letectvo za minulý rok. Rusko minulý rok do armádních výdajů sahalo dokonce do vyšších částek než byl rozpočet. U Ruska však naopak od Indie není problém s exportem zbraní, ani věcí a ani importem. Min. mimo země tvrdě sankcionucích, leč to je v realitě snad jen Polsko, skoro žádná země jinak sankce reálně nedodržuje. :)

    Rusko exportuje ropu, plyn, uran, diamanty, zlato, technologie i čipové, vyrábí gr. čipy od MSI, ASUSU či Samsungu pro východní evropu, škodovka tam vyrábí a odvádí státu peníze za export z Ruska do východní evropy a ásie. A logicky exportuje zbraně.... Či dokonce potraviny pšeničné, obilí a sýry či sladkosti do turecka, číny, východní evropy stejně tak. V exportu obilnin dokonce předehnali země jako je USA či Čína.
    Pak tu máme import, který tvoří též potraviny a technologie.

    A nyní otázka... Jaké zbraně exportuje Indie???? Žádné. Nemá patent na žádné a pardon, prodává kopie proudových alca letounů do afriky kde stíhají vyrábět sotva 10 ročně... Trochu ubohé od 1.3 miliardového národa ne? :) Rusko jen minulý rok exportovalo skoro 140 systémů pvo, 1 105 tanků, 4 000 bvp, 200 vrtulníků útočných a 400 transportních s 300 letadly do světa. :) Indie nevyrábí ani setinu toho co Rusko.

    Tak, Indie by bez importu chcípla, jako každá rozvojová země. Protože rozvojové země jsou závislé na importu a neumí vyrábět. To třeba Rusko už dávno vyrábět umí a narozdíl od Indie je Rusko mezinárodní organizací bráno jako vyspělá velmoc + člen velké osmičky, alá USA, Německo, Čína,Japonsko, Brazílie, UK, Saudská arábie a Rusko. Zemí nejvíce ovlivňující světovou ekonomiku a běh. Indie je mezinárodně furt řazená jako rozvojová země. :) A to nejen díky ekonomice, ale taky infrastruktuře, obrovské korupci a lidským právům. :)

  • PavolR
    14:38 26.01.2018

    W I Z E:
    Ja to vidím tak, že India nemá problém realizovať mnohomiliardové investície jednu za druhou bez toho, aby musela nejako zvlášť vyvážať, zatiaľ čo Rusko je nútené vyvážať všetko, čo sa dá, aby vôbec prežilo. Tak kto je reálne hospodársky silnejší? :D

    K tým tomahawkom - fotografická dokumentácia škôd na základni zodpovedá potvrdila americkú verziu, podľa ktorej iba jeden z vypálených tomahawkov nedoletel. Ešte stále frčíte na rozprávke, ktorá bola najneskôr do 48 hodín úplne vyvrátená.

  • W I Z E
    14:32 26.01.2018

    A nemusím dodávat.

    Že průměrný roční plat v Indii je 1 750 dolarů.
    A roční plat v Rusku 9 500 dolarů. "Údaje z posledního čtvrdletí roku 2017"....

  • W I Z E
    14:30 26.01.2018

    Balrog

    Vzhledem k tomu, že uvádíte statistiky z roku 2016 ( dnes je 2018 :D ) A navíc z wikipedie si stojím za svým.

    Spíše čerpejte z Patrie či klidně us burzy. :)

    Jinak ano, růst byl u Ruska v roce 2016 1.5%, ale v roce 2017 to bylo 1.9-2.1% což je ještě z posledního čtvrdletí nedopočítáno.

    U Indie to naopak z růstu 7,9% v roce 2016 stagnovalo v roce 2017 na 6.8%, skoro jako s Čínou, která má však reálnou ekonomiku na levelu vyšším než má i pomalu USA, ale to je jiná kapitola.

    Jinak opakuji, 1.5% byl údaj růstu Ruské ekonomiky a průmyslu v roce2016, nikoliv 2017 jak uvádíte.


    Jinak ano, já pracuji v ekonomickém sektoru, takže vidím růst v reálném čase. :) Je logické, že vyprodukujete domácí produkt hrubý na obyvatele z 10x lidnatější země, což je v úvozovkách to "10x" než z Ruska. :).. Ale reálná ekonomická síla se určuje dle GDP což není HDP a to má Indie masivně, ale masivně horší než Rusko. :)

    Jinak stále srovnávaná Itálie má nyní růst snižující se, i díky migrační vlně a investici do ní tak, že pro tento rok bude stagnovat a jediné co jí drželo léta nad vodou byly dotace EU. Rusko není naopak dotačně závislé, to naopak půjčuje, trochu paradox ne? :)

    Ano, Itálie má možná prodejně "vyšší hodnotu", ale průmyslově je opět v GDP slabší než Rusko.

    Následně srovnejme vojenské výdaje do čeho jsou vynakládány, protože roční rozpočet není jen o tom co utratíte za armádu, ale to kolik investujeme i do nearmádních sektorů např. do výstavby vojenských institucí které však armáda má pod rozvojovým vlivem.

    Přesněji, Rusko díky tomu že kapacit na výcvik má dost investovalo cca 74% výdajů přímo do techniky, tak naopak Indie to investovala z 52% do nezbrojového potencionálu. :)

  • W I Z E
    14:17 26.01.2018

    PavolR

    A to ani nebudu dodávat, že Ruská ekonomika a celkově průmysl jsou zase rok a půl v růstu i díky zmírnění sankcí některých zemí ale hl. zesílením cen ropy a zesílením domácí produkce. Indie možná roste platově, ale neroste tak efektivně průmyslové a to je problém Indie. Ale je to i logické i vzhledem k tomu, že v Indii má vzdělání a gramotnost obyv. sotva 34% populace, což je na úrovni chudých či rozvojových zemí typu Nigérie, ale Rusko má gramotnost a vzdělanost u 93% lidí, takže vzhledem ke vzdělanosti má Rusko efektivně možná i více nasaditelných lidských zdrojů než mnohokrát obydlenější Indie....

    To je základní pravidlo rozdílů mezi uznanou světovou velmocí a vyspělou ekonomikou, což Rusko chtě, nechtě faktum i dle ekonomických listů je a rozvojovou zemí typu Indie která nebyla uznaná zatím ani jako regionální velmoc, jediné co Indii drží v nějakém světovém vlivu je vlastnictví jaderných zbraní. Přes to, toho však vyrábí a exportuje méně než Rusko. Jaký to paradox??

  • Balrog
    14:16 26.01.2018

    @ WIZE:
    Rozpočet:
    Indie - 2,264 bilionů USD (2016) růst 7,9% (2017)
    Rusko - 1,283 bilionů USD (2016) růst 1,5% (2017)
    pro srovnání
    Itálie - 1,85 bilionů USD (2016) růst 1,0% (2017)
    Španělsko - 1,232 bilionů USD (2016) růst 3,2% (2016)
    zdroj: Wikipedie - heslo Ekonomika (příslušný stát)

    Vojenský rozpočet (výdaje v mld. USD):
    Rusko 69,2 nárůst o 5,9 %
    Indie 55,9 nárůst o 8,5 %
    https://www.novinky.cz/zahrani...

    Mohl by jste zkusit svá fantastická tvrzení o síle ruské a indické ekonomiky nějakým způsobem doložit?
    Jste schopen doložit cokoli co prezentujete jako "fakt"?

  • W I Z E
    14:11 26.01.2018

    PavolR ano, v hrubém domácím produktu byla 2x silnější, ale v čistém domácím produktu na člověka a v průmyslové produkci je opravdu opravdu ještě mnohem slabší než Rusko. :)

    Jen pro upřesnění.....

    Rusko HDP 1.41 bilionů dolarů.
    Čisté HDP 1.3 bilionů dolarů, což je dost vyrovnané. Takže to ukazuje i přes né nějak zázračné platy na naopak efektivní průmysl.

    Pak tu máme Indii, kde máme sice HDP 2.5 bilionů dolarů, ale na 1.3 miliardy obyv. což je cca 7x více než má Rusko s 150 mil. obyv. i s Krymem cca. Takže i průměrně 7-8x nižší platy, ale čisté HDP či GDP indie je 908 miliard dolarů, což není ani bilion..... Takže reálně skoro o polovinu slabší průmysl na mnohokrát více obyvatel. :)

  • W I Z E
    14:06 26.01.2018

    RiMr71

    Tak nikdo zatím nepotvrdil co je sundalo, či máte ověřený zdroj? :D
    Dost pochybuji že by šlo o tak masivní technickou závadu, to by znamenalo že by muselo jít min. polovina US army do šrotu, což ano US armáda má poslední roky se zastaralou a neošetřenou technikou problémy, ale dost o technických potížích zrovna u střel s plochou dráhou letu pochybuji.

    Jinak Tomahawky pohly sundat pouze prvky PVO schopné sestřelovat střely s plochou dráhou letu a vzhledem k tomu že Sýrie nemá Patrioty, tak by to zvládly leda Ruské S-300S, či S-400 a nebo panciry a tungusky které umí zasahovat nízko letící cíle, ale vzhledem k přesnosti na počet zničených cílů by to odpovídalo cca 3 bateriím S-300S či S-400 které v oblasti Ruská armáda na pomoc ochrany Syrského letiště měla. A nejpoužívanější samostatné syrské systémy S-200 toto opravdu neumí. :). Leda masivní modernizace kubů by to teoreticky s novýma střelema zvládly, ale ty Rusko ještě neexportovalo.

  • PavolR
    14:06 26.01.2018

    W I Z E: India bola už v roku 2016 hospodársky takmer 2x silnejšia ako Rusko. :-)

  • RiMr71
    13:47 26.01.2018

    "nikdo neví co sundalo tu více jak polovinu tomahawků odpálených na Syrskou základnu"

    ...děkuji, to mi stačí.

  • W I Z E
    13:45 26.01.2018

    RiMr71

    No, jelikož Su-57 nebylo ještě aktivně plně nasazeno, tak to ještě nejlepší není, ale S-400 se už exportuje, dostala je Čína, Turecko a dostane je i Írán a Sýrie a byla i v Sýrii i nasazena v bojích a se svou přesností vůči nepřátelským dronům či detekování cílů na které nebyla odpálená. "USA stíhačky, či Turecké aby nedošlo k vojenskému konfliktu". Byla vyhodnocená jako lepší systém než Patriot či cokoliv co bylo ve světě nasazeno, navíc nikdo neví co sundalo tu více jak polovinu tomahawků odpálených na Syrskou základnu, takže ano, S-400 je nejlepší dostupný protiletecký systém světa, ale Su-57 která ještě nebyla ani krom cvičení nasazena se zatím jako o nejlepším systému mluvit nedá.

  • W I Z E
    13:40 26.01.2018

    Indie poslední dobou nehraje vůči Rusku čistou hru a při tom je pro ně Ruská technika jediná dostupná a jediná kvalitativně srovnatelná kterou by dosti dráže nakupovali ze západu a to je fakt. Proč???? Indie je furt slabší ekonomika i přes mnohokrát více obyvatel slabší ekonomika než je Rusko, na Ruskou úroveň zbrojního a celkově průmyslu se dostanou až v roce 2026 a to počítejme dnešní úroveň. :) Do té doby ekonomicky min. dle posledního roku a půl znovu obnoveného růstu Ruské ekonomiky a technologií budou Rusové znovu o generaci ekonomiky i technologií dále než Indové. Takže Indům nezbývá nic jiného než kopírovat Ruské ekvivalenty, protože vlastní nemají a dokonce nemají ani na tak levné systémy jaké nabízí Rusko. Je logické, že S-400 a to je fakt, který je o generaci či i dle mnohých expertů o dvě generace lepší než patrioty kde nabízí Rusko 5-6 baterií za 5.5 miliardy dolarů by to se stejným počtem patriotů které jsou navíc mnohem horší a to je fakt který přiznalo i samotné USA a to nejsem Rusofil museli vytáhnout cenu cca na 12 miliard dolarů a to si země typu Indie nemůže min. v následujícím horizontu 5 let dovolit zaplatit, přeci jen Indický vojenský rozpočet na rok je cca 7x menší než Ruský.... :)

    Takže Indie si bude muset buď zvolit těch 5.5 miliard vysolit, či budou muset zvolit např S-300S nižší generace, což je furt nad úrovní patriotu a tam by stačilo za i více, třeba 10 baterií 2.5 miliardy dolarů stačit. :)

    I tak, myslím že Indie stejně S-400 odkoupí a to i za cenu kterou kritizují. Protože na nic jiného nemají a nic jiného paradoxně ani ve vyšší ceně na světě lepšího není, min do nástupu S-500 či možná pokud se USA dokope do nové generace patriotů.

    U T-90S a MS Indie měla podobné kecy a to dokoncej jen na 500 kusů tuším "kdyžtak mě opravte" za 7 miliard dolarů odkoupit, ale ve finále se to ukázalo při finálních testech jako tak dobrý tank, že jich nakonec koupili 1 280 za 20 miliard dolarů, což byla největší Indická investice v historii do nákupu zahraničních zbraní.

  • RiMr71
    13:37 26.01.2018

    "S-400 stejně jako SU-57 jsou aktuálně nejvyspělejší technika v provozu"

    ...to jako obecně a v celém světě?

  • Argonaut.CZ
    07:10 26.01.2018

    jamile někde zahlédnu spojení Indie+nákup techniky, není třeba skoro číst dále. Dopadne to vždy stejně, taková indická pohádka z Bollywoodu. Bude trvat hodně dlouho a určitě dopadne dobře, za takových 20 let:)))

  • Jara
    20:27 25.01.2018

    Mě stále rozesmiva,jak se tyhle národy typu Indie snaží dělat že něco samostatně vyvíjejí ..... pravdou ovšem je,že to co si nekoupí nemají a ještě mají tu drzost handrkovat se o cenu a myslí si,že jim každý musí všechno dat, všechno je naučit,všechno jim postavit na všechno dohlédnout,aby to stejně neposra..... a má to jednoduchý důvod na velmoc si mohou hrát, ale v případě že vám 80 procent populace žije v chudobě a nemá vzdělání to se těžko něco vyvijí.... takže vážení Indové jestli nechcete platit tak si to můžete vyvinout opravdu sami,ale k tomu potrřebujete vzdělané lidi..... tak hurá do školy
    A přenášet výrobu? Ha ha to samé nejdřív musíte mít lidi co jsou vůbec schopni se něco naučit ......

  • KOLT
    20:06 25.01.2018

    "... jako programátoři OK ..."

    Fakt se bavíme o Indech :-O

  • Larry
    16:37 25.01.2018

    To logik:

    právě že oficiální delegace a diplomaté jsou "ofiko krytí" pro rozvědku. Ze to dělají, Rusové, Američané, Číňané, je běžné. Co osoba s diplomatickým pasem to agent.
    Dokonce i ČR měla a lze dovodit, že má své agenty s dipl. krytím.

    Podle smlouvy na palubu nesměla vkročit noha cizince, natož Američana.
    To znamená ani delegace.....
    Že na ruskou výtku Indové reagovali, jak reagovali znamená, že si smlouvu "vyložili po svém" .

  • Larry
    16:29 25.01.2018

    "Ruská trpělivost musí být těžce zkoušena - na práci s Indy musí být funkcionáři posílání za trest :-) "
    --------------------------------------------------
    Mizernou zkušenost s Indií mají i západní obchodníci. Já od Indů kupoval jistou elektroniku, jako programátoři OK. Jenže....termíny jim nic neříkají...já měl diagramy pana Ganta odsouhlasené, ale... no Indové. Číňané jsou jiní kádři. "Nemožné ihned, zázraky do 3 dnů" :-))) komunikativní, ochotní...to se to pracovalo, dodnes vzpomínáme....
    Mimochodem, na bilaterální jednání jsou Rusové mistři.

    Dnes nejen Indie. Stačí se podívat jak dopadl tendr na nákup vrtulníků pro AČR. Armáda má požadavky na parametry a TTD, které stejně nevyužijí. Ne, že by to nešlo vyrobit, jen se to "tak trochu prodraží" Megalomanie některých důstojníků AČR nezná mezí.

  • PavolR
    16:08 25.01.2018

    SofF:
    Čím neskôr sa dohodnú (bez ohľadu na termíny dodania), tým neskôr bude vyplatená záloha (odhadujem na takých 1,5 - 2 miliardy), takže to zasa až také ideálne nie je. ;-)

  • dusan
    16:07 25.01.2018

    SofF

    Vzhľadom na to, že Indovia vycúvali s projektu spoločnej stíhačky na platforme Su-57, ktorý je i tak v nedohľadne ... tak to určite také jednoznačné nie je.

    India si môže vyberať .... takéto kontrakty nie sú len o samotnom zbraňovom systéme a cene, ale i o hospodárskej spolupráci, transfere technológii, politike a pod.

    Rusi určite nie sú v situácii, že by si mohli dovoliť ohŕňať nos nad niektorými odberateľmi ....

  • SofF
    15:53 25.01.2018

    ruská trpělivost musí být těžce zkoušena - na práci s Indy musí být funkcionáři posílání za trest :-)
    S-400 stejně jako SU-57 jsou aktuálně nejvyspělejší technika v provozu (a v případě SU ještě ne v ostrém) a tam budou Rusové celí žhaví hned exportovat to nejlepší do Indie, úsměvná myšlenka. A nikdo jim nic lepšího nedá. Takže výsledek bude pro Indii jednoduchý - ztratí spoustu času a beztak vezmou.
    A pro Rusko to bude ideální, už tak výroba nestíhá takže zdržení nebude vadit.

  • marfolodej
    14:39 25.01.2018

    Na mrtvým bode neuvízla dohoda, ale Indie...Ind prudí, prudí a číňa s klidem chodce jim utíká mílovými kroky...Trump na to de dobře, za chvíli bude Ind prosit, aby mohli mít F-16 a Patrioty...

  • KóĎA
    14:35 25.01.2018

    otecko: je přeci důležité, aby to současný, na slovo vzatý odborník (ministr obrany), prověřil, zda-li nejsou požadavky generálů amatérů příliš sci-fi :-) I když je to spíše k pláči.

  • otecko
    14:30 25.01.2018

    Pchééé, co Indové, ale jak dopadl nákup vceúčelových vrtulníků pro AČR, to je k popukání..... myslím, že si s Indy můžeme podat ruce a zatančit si :)

  • lorgarius
    13:59 25.01.2018

    je to naozaj nieco nove? vyjednavaju o obchode strategickej otazky obrany za tazke prachy takze sa dalo ocakavat, ze sa jednania budu natahovat. Len neviem ci je nejaka realna alternativa - systemy z Ciny, kedze su regionalnymi konkurentami asi nie, usa a spol by si zrejme rovnako zapytali poriadnu cenu.

    to ze usa za Trumpa dvori Indii viac ako predosle administrativy je evidentne, zrejme aj preto, ze chcu tak trocha potrestat Pakistan a rozsirit biznis s velkym trhom.

  • logik
    12:31 25.01.2018

    larry: sorry, ale skáčeš ruské propagandě na špek.

    Pokud by USA chtělo udělat průmyslovou špionáž se souhlasem indie, tak tam nepošle oficiální delegaci, která bude "okukovat", ale pošle tam technika jako uklízeče/technika/nevímkoho, o kterým nikdo nebude vědět, kdo to je, a kdo bude mít dost času si to tam prohlédnout.

    Navíc, jestli je na Akule nějaké "knowhow", které jde vykoukat během oficiální návštěvy, tak stejně nejde o nic podstatného - daleko více se dá vykoukat např. z plánů a technické dokumentace, kterou má Indie k dispozici...

    Prostě klasická zpráva na proruském serveru snažící se házet hnuj na USA.

  • Larry
    11:55 25.01.2018

    Peníze budou jen zástupný problém.
    Půjde o "přenos technologií" Vzhledem k důvěryhodnosti Indů, je to ponaučení pro Rusy. Rusové nechtějí ustoupit s transferem Hi Tech do Indie.viz.

    http://www.prvnizpravy.cz/zpra...
    Ani se Rusům nedivím.

    Protože se ví, jak se vlečou jednání na supersoniky pro indické letectvo, chyba nemusí být jen na ruské straně. No prostě jsou "lepší" cikáni.

  • Marthy
    11:38 25.01.2018

    Hádám že v tomhle případě to Indům nevyjde,o systém S-400 je docela zájem,a Indové ho (nebo podobný)potřebují.
    Asi něco podobného jako v případě nákupu tanků T-90,taky Indové zkoušeli na prodejce fígle typu-při testech jsme zjistily že Indický prototyp tanku je ve všem lepší než T-90,nekoupíme je...a nakonec jich mají nějakých 1250.Prostě-indové,no....

  • PavolR
    10:29 25.01.2018

    No tak okopírovať ten systém pre vlastný PVO a protiraketový program chce snáď úplne každý, kto ho kupuje, čiže tu by nejaké páci-nepáči asi nemalo hrať veľkú rolu. Celé to bude stáť a padať skôr na tom, nakoľko Rusi peniaze od Indov (a nielen za túto dodávku PVO) potrebujú.