Izraelský dron zničil systém protivzdušné obrany Pancir-S1

Pancir-S1 těsně před svým zničením.

Izrael ve čtvrtek provedl odvetný letecký úder na íránské cíle v Sýrii a podle tiskové zprávy izraelského letectva, zasáhl téměř všechny tamní íránské základny. Při úderech byl mimo jiné zničen i ruský systém protivzdušné obrany (PVO) krátkého dosahu Pancir-S1 nacházející se ve výzbroji syrské armády.

Údery izraelského letectva a armády na 50 íránských cílů (budovy, sklady, seřadiště vozidel, atd.) v Sýrii byly odvetou za to, že íránské elitní jednotky Kuds ze Sýrie vypálily zhruba 20 raket a dělostřeleckých granátů (nebo minometné munice) na přední linie izraelské armády na Golanských výšinách. Čtyři íránské rakety údajně zničil izraelský systém PVO krátkého dosahu Iron Dome a zbytek střel/granátů mělo minout cíle.

 

 

Podle zahraničního zpravodaje českého webu Rebulitsyria.cz dvě hodiny před čtvrtečním úsvitem 28 izraelských stíhaček F-15 a F-16 shodilo/odpálilo na cíle 60 kusů (podle některých 70 kusů) pum a střel vzduch-země. Na íránské cíle v Sýrii bylo odpáleno také deset střel země-země. Podle syrských zdrojů syrská PVO sestřelila víc než polovinu izraelských raket.

 

Izraelský nálet na íránské cíle v Sýrii si údajně podle ČTK vyžádal 27 mrtvých včetně 11 Íránců. Podle izraelských zdrojů syrská PVO vypálila proti izraelským letounům „desítky“ raket, ale žádná nebyla úspěšná. „Všechna naše letadla se bezpečně vrátila domů,“ uvedla izraelská armáda ve čtvrtek.
 

O úderech byly předem informovány Spojené státy a Rusko. „Řekli jsme Rusům, že udeříme v Sýrii, ale neřekli jsme jim, kde přesně zaútočíme nebo jaké budou naše cíle,“ citoval The Times of Israel důstojníka z izraelského ministerstva obrany.
 

Zasažen měl být íránský logistický tábor, který se nachází 10 km severozápadně od hlavního města Damašku. V tomto táboře se nachází velitelská stanoviště íránských sil v Sýrii a Libanonu, kanceláře, sklady, zásobníky paliva, dílny, vozidla a jiná strojní zařízení.
 

Kromě toho se izraelské letouny zaměřily na tábor jednotek Kuds, což je tajná složka Íránských revolučních gard odpovědná za tajné vojensko-politické operace v zahraničí.

 

Izraelské ministerstvo obrany dále potvrdilo útok na čtyři íránské zpravodajské stanice umístěné na vysokých kopcích na jih od Sýrie ve správních obvodech Dar'á a Suvajda u izraelských hranic. Izrael provedl úder i na íránské sklady zbraní na mezinárodním letišti v Damašku.
 

Kromě toho izraelské letouny útočily na postavení syrské PVO s komplety S-200, S-75 Dvina, Buk a Pancir-S1. Největší „poprask“ způsobilo zveřejnění videa, na kterém izraelské letectvo ničí ruský Pancir-S1 ve výzbroji syrské armády, který se měl snažit sestřelit izraelská letadla. Vozidlo mělo být zasaženo izraelským „kamikadze“ dronem, buď IAI Harop nebo IAI Harpy, případně střelou vzduch země Delilah.
 

Harop má dolet 1000 km a dokáže nést bojovou hlavici o hmotnosti 23 kg (Harpy 32 kg, Delilah 30 kg). Existuje však také menší verze s výdrži ve vzduchu dvě až tři hodiny a s bojovou hlavici o hmotnosti 3 až 4 kg. Na Twitteru se objevila fotka zasaženého kompletu Pancir-S1 a vzhledem k rozsahu poškození je pravděpodobné použití právě zmenšené verze kamikadze dronu Harop. Ostatně samotný výrobce IAI (Israel Aerospace Industries) píše, že zmenšenou verzi dronu Harop lze použít na taktické úrovni proti „časově pomíjivým cílům,“ což Pancir-S1 nepochybně je (viz dále). 

 

Podle ruského webu Gazeta.ru, odolávající se na doktora vojenských věd Konstantina Šivkova, však byl Pancir-S1 zničen protitankovou řízenou střelou Spike NLOS s doletem až 25 km. Střela má hmotnost 70 kg, hmotnost bojové hlavice však není známa. Střelu mohou odpalovat vrtulníky, lodě nebo vozidla.

 

Zničení Pancir-S1 izraelským dronem.

 

Po útoku se okamžitě vyrojily spekulace, jak je možné, že byl zničen špičkový ruský prostředek PVO, který je právě určen pro boj s drony protivníka i přesnou municí. Pancir-S1 byl s největší pravděpodobností, a potvrzují to ruská a syrská média, neaktivní – ať už kvůli chybějící munici, únavě osádky nebo poruchy. Podle zveřejněné fotografie však Pancir-S1 zřejmě odpálil všechny své rakety ve snaze zničit izraelská letadla nebo izraelskou munici vzduch-země. Pancir-S1 se v každém případě v době útoku nijak nebránil.

 

Tento útok je názorným příkladem toho, že bojová hodnota zbraňového systému není dána jen jeho technicko-taktickými výkony, resp. v tomto případem tabulkovým dosahem radiolokátoru a palubních zbraní Pancir-S1 – dvojice 30mm kanónu dokáže postřelovat cíle na vzdálenost až 4 km a raketová výzbroj cíle na vzdálenost 1,2 až 20 km a ve výškách 5 až 10 000 m.

 

Podle produktové brožury ruské státní společnosti Rosoboronexport umí radiolokátor Pancir-S1 objevit cíle s čelním radiolokačním průřezem (RCS) 2m2 na vzdálenost 32 až 36 km a sledovat je na vzdálenost 24 až 28 km. Elektro-optický automatický detekční systém pak objeví vzdušný cíl (neurčené velikosti) na vzdálenost 17 až 26 km. Například klasická (velká) střela s plochou dráhou letu Tomahawk má RCS zhruba 0,5 m2.

 

Problém pro syrskou PVO však je, že elektro-optické a radiolokační (pro tento účel speciálně navržené) senzory na izraelských průzkumných letounech, především bezpilotních, mají větší dosah než senzory na Pancir-S1. Stejně tak pozici radiolokačně aktivního Pancir-S1 mohou odhalit izraelské systémy radioelektronického boje. Izrael tak má možnost z odstupu sledovat aktivitu kompletu Pancir-S1 (nebo jiných syrských kompletů PVO) a v době jeho nečinnosti přistoupit k útoku.

 

Bojová hodnota Pancir-S1 je navíc daná dostupnosti munice, rychlosti přebití raket a kanonů a také vycvičenosti a nasaditelnosti posádek. „Komplikace je v tom, že jednotky raketových (protivzdušných vojsk) není možné držet v kabinách celý den,“ uvedl ruský generál Ajteč Bižev s tím, že izraelské letectvo je silnější než syrská PVO, takže se izraelské letouny mohou vyhýbat syrské PVO.

 

S největší pravděpodobností tak izraelské bezpilotní letouny z patřičného odstupu sledovaly zmíněný Pancir-S1 a poté, co se stal Pancir-S1 neaktivní, daly pokyn k odpálení malého kamikadze dronu Heron případně střely Spike NLOS.

 

Aby byly syrské komplety PVO proti takové taktice co nejvíce chráněny, musely by být neustále hlídány jinými prostředky PVO. To ale znamená vyčlenit ke každému kompletu PVO alespoň jeden nebo další dva prostředky PVO krátkého dosahu a jejich činnost koordinovat. A samozřejmě pro každý komplet vyčlenit dvě až tři posádky, které by umožnily komplety udržovat aktivní 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Dále potřebný počet muničních vozidel, munice, členů údržby, atd. atd.

 

Co se týče samotných výkonů Pancir-S1, existuje oficiální zpráva (2012) z veřejné konference ruského ministerstva obrany a Ruské akademie raketových a dělostřeleckých věd (RARAN), která v 15 bodech upozorňuje na některé neduhy Pancir-S1. Uvedené nedostatky bylo jistě možné do určité míry odstranit – zda se to však podařilo v plném rozsahu, je tajné. Dlužno dodat, že podobnými problémy trpí jakékoliv systémy PVO podobné kategorie, ať ruské, čínské nebo západní výroby.

 

O samotných omezeních kompletu Pancir-S1 jsme se rozepsali v článku Válka dronů: Pancir-S1 na ruské základně Hmejmin v Sýrii. Podle zmíněné zprávy například přebíjení, avšak jen pokud je hned k dispozici muniční vozidlo, trvá 25 až 30 minut.

 

V každém případě Izrael začal posilovat postavení vlastní PVO na hranicích se Sýrii a Libanonu v očekávání íránské reakce – vysoce postavený íránský ajatoláh Ahmad Khatami již uvedl, že Tel Aviv a Hajfa budou zničeny, pokud bude Izrael jednat „bezohledně“. Současně podle Gazeta.ru zdůraznil, že Írán nemá jaderné zbraně.

 

V současné době se ukazuje, že největším problémem současné Sýrie a okolí je Írán, který Sýrii potřebuje k vedení války s Izraelem. Pro Syřany je smůlou, že Írán je pevně zakotvený v Sýrii, ať se to Syřanům líbí nebo ne.

 

Ostatně izraelský ministr zahraničí Avigdor Lieberman přímo doporučil Sýrii, aby vyhnala íránské síly: „Vyhoďte Íránce, (jejich generála) Kásima Sulajmáního a síly Kuds ze své země. Nejednají ve vašem zájmu, jen vám ubližují. Jejích přítomnost přináší jen potíže a destrukci.”

 

Důvody nepřátelství mezi Izraelem a Sýrii a Izraelem a Íránem zůstávají nejen nezměněny, ale navíc se vyostřují – hrozí tak otevření nové aktivní fronty s Izraelem na jedné straně a Sýrii a Íránem na straně druhé. „Nevím, jaká bude situace, ale jsme připraveni na jakýkoli scénář na severním bojišti,“ citují The Times of Israel svůj zdroj na izraelském ministerstvu obrany.

 

Zdroj: Gazeta.ruTimes of IsraelRosoboronexport, ČTK, Rebuild Syria
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Izrael varuje Sýrii: Zničíme vaší protivzdušnou obranu

Minulý týden izraelské letectvo zaútočilo na pozice Hizballáhu v Sýrii. Syrská protivzdušná obrana ...

Izraelský Namer s 30mm automatickým kanónem

Izraelské ministerstvo obrany představilo prototyp známého obrněného vozidla Namer s automatickým ...

Arrow 4: Nový protiraketový systém z Izraele

Izrael ohlásil vývoj nového protiraketového systému Arrow 4. Izraelským cílem je vyvinout výkonnější ...

Společné cvičení českých a izraelských speciálních jednotek

V úterý skončilo dva týdny dlouhé cvičení českých a izraelských speciálních sil ve výcvikovém ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • sanityangel1
    21:35 17.05.2018

    Jasne Dusane, napr. Jerusalem post a Haaretz jsou typicky syrske noviny, ...Zobrazit celý příspěvek

    Jasne Dusane,

    napr. Jerusalem post a Haaretz jsou typicky syrske noviny, ze:

    https://www.ibtimes.co.in/un-r...

    https://www.jpost.com/Middle-E...

    https://www.haaretz.com/.premi...

    https://news.vice.com/article/... Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    23:57 16.05.2018

    Dle mého soudu hraje tandem Putin, Trump poker proti skupině globalistů, kteří si platí řadu US a EU politiků a kteří by rádi rozpoutali globální konflikt na jehož konci budou ...Zobrazit celý příspěvek

    Dle mého soudu hraje tandem Putin, Trump poker proti skupině globalistů, kteří si platí řadu US a EU politiků a kteří by rádi rozpoutali globální konflikt na jehož konci budou ruské nerosty v rukou globalistů.

    Spekuluji, že načasování výpovědi íránsko americké dohody Trumpem, nezapojování Ruska do izraelských útoků mělo za cíl rozvrátit arabskou protiasadovskou koalici a stálo spolu s diplomatickým úsilím Ruska za odmítnutím Egypta vyslat jednotky do Sýrie.

    V mediální tmě se totiž někdo snažil vytvořit podmínky pro vpád arabské koalice do Sýrie podorovaný US pěchotou a US loděmi. Nechme se ještě překvapit. US cvičení v Jordánsku končí až 26.5, letadlové lodě tam stále jsou a kolem hranic Ruska jsou nahormaděny jednotky NATO schopné v šachové partii bránit Putinovi přesouvat další jednotky do Sýrie.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    22:06 16.05.2018

    asdf Slavovslav už dobre napísal, ja doplním. Izrael podporil nejakých povstalcov - prevážne sa spomína FSA (čo je dosť široký pojem, ale všeobecne sú považovaní za tých ...Zobrazit celý příspěvek

    asdf

    Slavovslav už dobre napísal, ja doplním.

    Izrael podporil nejakých povstalcov - prevážne sa spomína FSA (čo je dosť široký pojem, ale všeobecne sú považovaní za tých "umiernených") proti Hizbaláhu, resp i IS pri hraniciach s Izraelom - inak povedané, riešil si hrozbu pre seba, nemiešal sa do vojny ako takej i keď by sme sa mohli doťahovať, že svojimi útokmi vlastne nepriamo podporuje toho či onoho.

    Izrael v tomto konflikty pragmaticky, až brutálne rieši svoju politiku - je mu jedno, že sa tam vraždí, kto čo robí ... pokým to neohrozuje Izrael, tak to nerieši.Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    21:05 16.05.2018

    asdf ked uz sem das link aspon si precitaj clanok a neskonci pri titulkoch "The supposed support for Sunni rebels is thought to have begun as early as 2013 under former ...Zobrazit celý příspěvek

    asdf

    ked uz sem das link aspon si precitaj clanok a neskonci pri titulkoch

    "The supposed support for Sunni rebels is thought to have begun as early as 2013 under former Defense Minister Moshe Ya'alon, with the goal of creating a ‘buffer zone’ free of radical militants such as Isis and Iranian-allied forces along Israel’s border."

    To ze Asad a Rusko nieco oznaci za IS neznamena, ze to je IS a tebou nalinkovany clanok akurat hovori, ze vytvorili naraznik aby sa od IS a Iranu izolovaliSkrýt celý příspěvek

  • asdf
    20:46 16.05.2018

    dusan > Ja som nevedel ze wall street journal a independent su syrske a iranske media. V nich sa objavili spravy o podpore syrskej opozicie od ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan > Ja som nevedel ze wall street journal a independent su syrske a iranske media. V nich sa objavili spravy o podpore syrskej opozicie od Izraela.

    https://www.independent.co.uk/...

    https://www.wsj.com/articles/i... Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    19:51 16.05.2018

    sanityangel1 Také bájky sa objavili akurát v iránskych a sýrskych médiách + samozrejme konšpiračné médiá. Ale nevidím tu priestor sa zabávať na tému, že "USA evakuuje ...Zobrazit celý příspěvek

    sanityangel1

    Také bájky sa objavili akurát v iránskych a sýrskych médiách + samozrejme konšpiračné médiá.

    Ale nevidím tu priestor sa zabávať na tému, že "USA evakuuje veliteľov IS" a podobných JPP správ : )Skrýt celý příspěvek

  • DDT1
    19:33 16.05.2018

    Jisté je, že i technika za stamiliony může být zničet lidskou blbostí a zveřejněné video asi ani jiný učel nemá, než Rusku ukázat, že investice do arabů jsou vyhozené peníze

    Jisté je, že i technika za stamiliony může být zničet lidskou blbostí a zveřejněné video asi ani jiný učel nemá, než Rusku ukázat, že investice do arabů jsou vyhozené peníze

  • danny
    14:31 16.05.2018

    Gloton: Souhlas, z Panciru toho zbylo tolik, že možná půjde odtáhnout do kovošrotu v celku. Ale vzhledem k jeho lehkému poškození si dovedu další bojovou činnost představit pouze v ...Zobrazit celý příspěvek

    Gloton: Souhlas, z Panciru toho zbylo tolik, že možná půjde odtáhnout do kovošrotu v celku. Ale vzhledem k jeho lehkému poškození si dovedu další bojovou činnost představit pouze v roli návnady.

    sanityangel1: jojo, Izraelské nevměšování se mi připadá jako chování souseda, kterého dost rozčiluje rozejetá dětská párty na sousedovic zahradě. Tak tu děckám podstrčí lahev griotky, zápalky, bouchací kuličky, projímadlo, kanystr s benzínem a když se spratci rozhádají, tak je v rámci vyrovnávání sil tajně prostřeluje skobičákem, aby se dostali patřičně do varu. A a pak posílá na obecní úřad pečlivě zdokumentované přečiny proti sousedskému soužití, jako odhozený kelímek od limonády, nadměrnou hlučnost, případně obtěžování kouřem stoupajícím z hořící zahradní besídky. A pro jistotu zavře hlavní uzávěr vody, aby při hašení nekdo neporušil zákaz zalévání kvůli nízké hladině spodní vody.Skrýt celý příspěvek

  • Zvonik
    03:07 16.05.2018

    V moderním boji vyhrává především technika zbraní (většinou financovaná zločinci v jejich normálním mírovém životě) a až morálka napadených je bohatými zločinci dehonestována před ...Zobrazit celý příspěvek

    V moderním boji vyhrává především technika zbraní (většinou financovaná zločinci v jejich normálním mírovém životě) a až morálka napadených je bohatými zločinci dehonestována před zeměmi, které ve svém míru a solidaritě podporují napadené. To, co nám přehazují média je ovšem zcela jiná lež financovaná zločinci.Skrýt celý příspěvek

  • Gloton
    02:43 16.05.2018

    Někteří tu píší, jak je ten Pantsir S1 na té fotografii málo poničený....jen sklopená kabina atp...... Viděli jste někdy tento typ, jak vypadá nepoškozený? Však tomu kusu na té ...Zobrazit celý příspěvek

    Někteří tu píší, jak je ten Pantsir S1 na té fotografii málo poničený....jen sklopená kabina atp...... Viděli jste někdy tento typ, jak vypadá nepoškozený? Však tomu kusu na té fotografii chybí celá kabina obsluhy samotného PL systému, která je mezi kabinou řidiče a nástavbou se samotným PL systémem.
    Ten stroj na fotce není "lehce poškozen", ale je to neopravitelný kus na odpis, i ta nástavba s PL systémem bude zásahy od střepin jako řešeto.Skrýt celý příspěvek

  • sanityangel1
    21:52 15.05.2018

    Hele Dusane, a ted tu o Karkulce: Ale k téme. Izrael vôbec nerieši tento konflikt ako taký - pokým niekto na neho nevystrelí . Rieši Iráncov s Hizbaláhom, lebo tí sú už dávno ...Zobrazit celý příspěvek

    Hele Dusane,

    a ted tu o Karkulce:
    Ale k téme. Izrael vôbec nerieši tento konflikt ako taký - pokým niekto na neho nevystrelí . Rieši Iráncov s Hizbaláhom, lebo tí sú už dávno rozhodujúcou silou udržania Asada spolu s masívnou podporou Ruska.

    A kdyz podle zpravy OSN Izrael lecil na svem uzemi vojaky IS a posilal je zpet do Syrie, tak to bylo zrejme kvuli lasce k bliznimu. Izraelske vojenske vedeni se nekolikrat nechalo slyset, ze Asad je vetsi zlo nez IS a oni tam tech sedm let sedeli se zalozenymi rukami v kline. Hm.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    21:43 15.05.2018

    Flanker.jirka: Syrani mě nepřestávají překvapovat. Nechápu, že po tom masakru, co tam už x let probíhá, jsou schopni vůbec nějak reagovat na protivníka, jako je Izrael. Moc ...Zobrazit celý příspěvek

    Flanker.jirka: Syrani mě nepřestávají překvapovat. Nechápu, že po tom masakru, co tam už x let probíhá, jsou schopni vůbec nějak reagovat na protivníka, jako je Izrael. Moc nevěřím, že by naše PVO byla schopna lepšího výkonu. Každopádně to, co Dušan postnul, vypadá jako docela vtipný technical. Něco na způsob hells Canon na podvozku z buldozeru či co to je. Nejvíc mě pobavil ten jaderný kufřík

    Dušan: ač se k tobě o pár řádků výše přidávám, nemůžu souhlasit s tvým názorem " Tak to je dosť konštrukcia od veci. Asadov režim už veľmí dávno nie je schopný odolávať svojim protivníkom - mimochodom zväčša tiež "Sýrčanom". Keby to záviselo čisto na "Sýrčanoch" tak by bol režim iný a určite nie prevažne šítsky a už vôbec nie Asadov. Preto za Asada neboli žiadne demokratické voľby, lebo by ich nemohol vyhrať. "
    I kdyby tohle platilo na začátku konfliktu, dnes je situace diametrálně odlišná. Režim ovládá území obývané min 18 mio obyvateli a garantují ti, že ti by, částečně i kvůli únavě z války, rozhodně neměnili. Chtějí klid a zkušenost s alternativou jejich nadšení pro revoluci značně ochladila. Dnes už na bojišti moc příznivců reforem nenajdeš.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    21:41 15.05.2018

    V súvislosti so sýrskou PVO sa možno čoskoro dozvieme celkom zaujímavé informácie. Dnes napr. ruské médiá uviesli, že sýrsky systém S-75 bol zmodernizovaný a v súčasnosti disponuje ...Zobrazit celý příspěvek

    V súvislosti so sýrskou PVO sa možno čoskoro dozvieme celkom zaujímavé informácie. Dnes napr. ruské médiá uviesli, že sýrsky systém S-75 bol zmodernizovaný a v súčasnosti disponuje tepelnými senzormi. To môže v budúcnosti sťažiť detekciu týchto systémov nepriateľskými lietadlami a zároveň ich vystaviť väčšej hrozbe:
    https://vpk.name/news/215229_v... Skrýt celý příspěvek

  • asdf
    21:35 15.05.2018

    Marthy > Mozes mi hodit odkaz na zoznam izraelskych cielov a co z toho bolo znicene. Ja som nikde na taky zoznam nenarazil, kde by hovorili planovali sme utocit na toto a toto. Je ...Zobrazit celý příspěvek

    Marthy > Mozes mi hodit odkaz na zoznam izraelskych cielov a co z toho bolo znicene. Ja som nikde na taky zoznam nenarazil, kde by hovorili planovali sme utocit na toto a toto. Je niekde info kolko vlastne striel vypustili a akeho typu ?Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    21:35 15.05.2018

    Vážený pane Grohmann, v rámci serióznosti by bylo vhodné doplnit či upřesnit následující. Akce Izraele nezačala ve čtvrtek 10.5. Akce začala 2hodiny po oznámení Trumpa o ...Zobrazit celý příspěvek

    Vážený pane Grohmann,

    v rámci serióznosti by bylo vhodné doplnit či upřesnit následující.

    Akce Izraele nezačala ve čtvrtek 10.5. Akce začala 2hodiny po oznámení Trumpa o vypovězení smlouvy s Iránem v úterý 8.5. a byla to ze strany geopoliticky prozřelých předem očekávaná akce. Nejden člověk po oznámení Trumpa napsal "Green light for Israel" Izrael po oznámení Trumpa zničil konvoj s íránskými raketami, které přesouvali v oblasti Damašku do bojového postavení.

    Bohužel, česká média o začátku akce neiformovala a na celou událost aplikovala mediální tmu. Dokonce redaktor ČT Szantó měl v době izraelského útoku přímý vstup a o ničem takovém neinformoval. Přitom twittrové účty lidí z oblasti Sýrie ať už Syřanů či Rusů byly plné informací. Až teprve posléze média přišla s informací o útoku Izraele a dokonce jako odplaty za odpálené iránské rakety. Mimochodem, krásná a prokazatelná ukázka dezinformací či říkejme účelového zkreslení ze strany "seriózních" českých médií.

    Pokud citujete izraelské zdroje, které tvrdí, že žádné jejich letouny nebyly sestřeleny, bylo by novinářsky vhodné citovat i syrské zdroje ohledně úspěšnosti sestřelů odpálených izraelských střel. Nechť si každý udělá obrázek sám.Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    21:30 15.05.2018

    Jinak celkem věřím že se Syrské PVO povedlo sundat polovinu Izraelských střel,ale zas tak moc jim to nepomohlo,IAF s tím počítala a použila na každý cíl více střel-no a protože se ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak celkem věřím že se Syrské PVO povedlo sundat polovinu Izraelských střel,ale zas tak moc jim to nepomohlo,IAF s tím počítala a použila na každý cíl více střel-no a protože se jim jejich plán,zničení určených cílů podařilo realizovat je vítěz tohoto střetu 100% Izrael.Syrská PVO by potřebovala především více moderních stíhaček aby byla pro IAF opravdu oříšek.Samotná,i sebelepší pozemní PVO nakonec podlehne,pokud na ni bude útočit jedno z nejlepších letectev na světě.
    K tomu zničenému Panciri S-1-je taky možné že ho sundali hned na začátku útoku a posádka o útoku ještě nevěděla-nebyla ve vozidle.Ty okouřené laufy raket mohly být okouřené z minulých akcí....
    Ale zase nechci snižovat odvahu nebo technickou zdatnost Syrských posádek PVP,podle mého dosahují na to že většina jejich výzbroje je zastaralá celkem slušných výsledků.A taky-být takový operátor radaru zastaralých S-200 či S-75 to už chce opravdu kus odvahy....Skrýt celý příspěvek

  • Larry
    19:59 15.05.2018

    Všimněte si jedné věci. Izraelci ani Rusové nikdy nekomentovali navzájem svoje ztráty. Osobně nevěřím tomu, že nikdy Izraelci žádné v Sýrii neměli nebo jen jednu F-16. Tam bude ...Zobrazit celý příspěvek

    Všimněte si jedné věci. Izraelci ani Rusové nikdy nekomentovali navzájem svoje ztráty. Osobně nevěřím tomu, že nikdy Izraelci žádné v Sýrii neměli nebo jen jednu F-16. Tam bude gentlemanská dohoda. Almaz Antey i Elta chtějí prodávat a tak si navzájem nedělají problémy. Nějaké informace se dají sehnat, otázkou zůstává co je fake třeba z Jemenu.Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    19:54 15.05.2018

    Dušan: otázkou bude, na kolik si může země, po 7 letech občanské války a "nevměšování" se jiných dalsich států do záležitostí Sýrie, vyrábět vůbec nějaké atrapy

    Dušan: otázkou bude, na kolik si může země, po 7 letech občanské války a "nevměšování" se jiných dalsich států do záležitostí Sýrie, vyrábět vůbec nějaké atrapy

  • flanker.jirka
    19:50 15.05.2018

    Shania: reakce okolních jednotek se asi očekávat nedá, míra vzájemné integrace těchto systémů bude nejspíše nulová. Na videu, které postoval givicz je dost rozprasku ve vzduchu, ...Zobrazit celý příspěvek

    Shania: reakce okolních jednotek se asi očekávat nedá, míra vzájemné integrace těchto systémů bude nejspíše nulová.
    Na videu, které postoval givicz je dost rozprasku ve vzduchu, ne na zemi, tak asi něco zneškodnili, pokud nestříleli jen tak pro zábavu.Skrýt celý příspěvek

  • Larry
    19:44 15.05.2018

    To Jura99 "Larry: pokud měl Pancir vystřílenou munici, tak ho to taky moc neomlouvá. Zjevně totiž, pokud nám něco netají, nedosáhl vystřílením munice žádného zásahu, což je na tak ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jura99
    "Larry: pokud měl Pancir vystřílenou munici, tak ho to taky moc neomlouvá. Zjevně totiž, pokud nám něco netají, nedosáhl vystřílením munice žádného zásahu, což je na tak vychvalovaný systém divné ne ? :) Izraelci opět klobouk dolů."

    ++++++++++
    Nevytrhávejte jednu akci z kontextu děje. Nevíte, ani já nevím, jaké bojové akce se systém před přesunem účastnil, když měl vystřílenou raketovou munici, kam a proč se přesouval. Je možné, že se přesouval do týlu pro logistickou podporu. Nevíme jaké jsou servisní úkony před přebitím systému. Holdt když není munice, není čím střílet a bránit se. Byla to jednoznačně chyba velení. Arabové jsou bezmozci a nad nimi musí stát ruský důstojník s bičem v ruce a kontrolovat je. Jinak to dopadne jak je popsáno. Na tohle byli Vietnamci milionoví...
    Krytí před napadením ze vzduchu je stejné jako pro kolony pozemních vojsk. Dodržet rozestupy a na začátku a na konci případně v koloně jsou mobilní systémy Pancir , TOR..... Systémy, která jsou nabité.Mají aktualní radarovou informaci a komunikují mezi sebou. Pokud jsem se dobře díval, tak na střelbách na polygonu v Ashuluku za jisté rychlosti jízdy , asi bude omezená se u Panciru točila anténa. ( jednotlivé cíle letadla protivníka či nepřítele si navzájem "přidělují" tak aby působili na každý cíl)

    Je jisté, že perimetr incidentu byl o ohraničen Ruskou vojenskou policí.
    Bude zjišťováno za jakých okolností došlo ke zničení systému. To bude zajímat i výrobce.

    Mimochodem o pochodové poloze " systém na přesunu" vím své.
    Poslední vojenská přehlídka v Praze mě to jasně ukázala. 25plrb prezentovala 2K12KUB (SA-6) Rakety a je jedno zda UD nebo ostré se na 2P25 přesouvají ve sklopené a zaplachtované poloze. Odborníci ze Strakonic, nejen že "pochodovali" sice v efektní, ale zakázané poloze pro přesun. A ještě si přivařili jako podpěru "jistoty" jekl. Zakazují to dokonce manuály výrobce.

    V Čechách by to dopadlo stejně, jako v Sýrii.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 4