Embraer dodává brazilskému letectvu šestý letoun C-390 Millennium

-
2. 8. 2023
-
80 komentářů
-
Tisková zpráva
Společnost Embraer dodala brazilskému letectvu (FAB) již šestý víceúčelový letoun C-390. Jedná se o první letadlo dodané v konfiguraci FOC (Full Operational Capability). Certifikace FOC potvrzuje, že stroj splňuje veškeré požadavky brazilského letectva a může být vysílán do misí, pro které byl navržen. Ostatní letouny, které již byly dodány brazilskému letectvu, budou doupraveny tak, aby mohly být provozovány pro stejné druhy operací jako C-390 Millenium. Kromě toho by tyto úpravy měla firma realizovat u všech letadel, které jsou určeny pro export.
Se šestým letounem bude létat První skupina pro přepravu vojsk (1º GTT) operující na letecké základně Anápolis. Všechny stroje s označením KC-390 Millennium objednané brazilským letectvem jsou uzpůsobeny pro tankování ve vzduchu.
„Je výjimečné dodat první letoun v konfiguraci Full Operational Capacity brazilskému letectvu,“ uvedl Bosco da Costa Junior, prezident a generální ředitel společnosti Embraer pro oblast obrany a bezpečnosti. „Přestože brazilské letectvo již letoun v minulosti nasadilo do misí různého charakteru v Brazílii i v zahraničí, nyní bude moci plně a definitivně využít všech možností letadla C-390 a ukázat světu, co všechno tento letoun dokáže.“
C-390 je nejmodernější vojenský taktický dopravní letoun nové generace. Jeho víceúčelová platforma nabízí nesrovnatelnou mobilitu a kombinuje vysokou produktivitu a flexibilitu provozu s nízkými provozními náklady, což je bezkonkurenční kombinace. C-390 unese ve srovnání s jinými středními vojenskými dopravními letadly více nákladu (26 tun), létá rychleji (470 uzlů) s delším doletem, přičemž je schopen plnit širokou škálu úkolů, jako je přeprava a vysazování nákladu a vojáků, lékařské mise a evakuace, pátrací a záchranné akce, hašení požárů a humanitární mise. Je schopen vzlétat a přistávat i na dočasných nebo nezpevněných vzletových a přistávacích drahách (tj. včetně balené zeminy, půdy a štěrku).
Nová verze pro tankování za letu již prokázala schopnost doplňování paliva ve vzduchu, stejně jako letoun přijímající palivo z jiného letounu KC-390 pomocí speciálních „kapslí“ instalovaných pod křídly. Jedná se o jediný letoun na světě v tomto segmentu, který je toho schopen.
Od zahájení provozu v brazilském letectvu v roce 2019 prokázal model C-390 svou kapacitu, spolehlivost a výkonnost. Současná flotila pěti letounů, všechny ve verzi pro doplňování paliva ve vzduchu, označované KC-390, již nalétala více než 8900 letových hodin. Nejnovější údaje ukazují provozní dostupnost kolem 80 %, přičemž míra splnění misí přesahuje 99 %, což svědčí o výjimečné produktivitě v této kategorii. Letoun C-390 Millennium si objednalo také Portugalsko a Maďarsko, obě členské země NATO. Nizozemsko, rovněž člen NATO, si C-390 Millennium vybralo v roce 2022.
Související články
PREMIUM Požadavky na střední transportní letoun pro Armádu ČR
Bližší požadavky Armády ČR na nový střední transportní letoun nejsou známé. Jedinou informaci ...
-
22.02.2023
-
106 komentářů
-
Jan Grohmann
PREMIUM Padákové výsadky a paletizace u dopravního letectva Armády ČR
Dopravní letectvo nejsou jen letadla. Pro plné využití nových středních dopravních letadel je ...
-
02.03.2023
-
6 komentářů
-
Jan Grohmann
PREMIUM Nové české střední transportní letouny a místa operačního nasazení
V dnešním díle volného seriálu o nákupu nových středních transportních letadel se podíváme na možná ...
-
15.03.2023
-
27 komentářů
-
Jan Grohmann
PREMIUM České dopravní letectvo plní mise po celém světě
Armáda ČR nasadila transportní letouny An-26, Tu-154M, A319CJ a C295M/MW, případně nasmlouvané těžké ...
-
17.03.2023
-
44 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Rakousko patrně také směřuje k nákupu C-390.
https://militaeraktuell.at/das...Rakousko patrně také směřuje k nákupu C-390.
https://militaeraktuell.at/das...Hm, píšou že by chtěli koupit 4 kusy, a to zprostředkovaně, že by koupili Nizozemci 9ks a z toho jim čtyři obratem přeprodali... Asi není moc dobrá šance že by bylo nějaké servisní ...Zobrazit celý příspěvek
Hm, píšou že by chtěli koupit 4 kusy, a to zprostředkovaně, že by koupili Nizozemci 9ks a z toho jim čtyři obratem přeprodali...
Asi není moc dobrá šance že by bylo nějaké servisní středisko u nás, když se u nás bude o případném nákupu ještě několik let rozhodovat?Skrýt celý příspěvekNeblaznete. My takticky vyckavame vzadu.
Neblaznete. My takticky vyckavame vzadu.
Nevšiml jsem si že by Rakousko podepsalo jakoukoli smlouvu.
Nevšiml jsem si že by Rakousko podepsalo jakoukoli smlouvu.
Až vyrobí první, který nabídnou na testy, tak se máme o čem bavit. Je to nové, nevyzkoušené a hodí se to vyzkoušet v praxi.
Až vyrobí první, který nabídnou na testy, tak se máme o čem bavit. Je to nové, nevyzkoušené a hodí se to vyzkoušet v praxi.
No, a kdy jsme dostali na vyzkoušení takový F-35? Nebo L2A8 (ano, tam aspoň máme šanci testovat L2A4)... Ostatně, CASA se u nás taky testovala než jsme ji objednali? Jako neříkám, ...Zobrazit celý příspěvek
No, a kdy jsme dostali na vyzkoušení takový F-35? Nebo L2A8 (ano, tam aspoň máme šanci testovat L2A4)... Ostatně, CASA se u nás taky testovala než jsme ji objednali?
Jako neříkám, kdybysme měli C390 objednat letos, ale to při naší pověstné rychlosti moc nehrozí, že?? Takže v době kdy je tak asi máme šanci objednat jich bude okolo dvacítky, rozdělené u 3-4 států.Skrýt celý příspěvekBeru v potaz ideální stav. Ale MO ČR nakupuje techniku metodou "poručíme větru dešti." Zrovna příklad F 35 není moc k porovnání, F 35 je v provozu mnohonásobně více než 6 kusů C ...Zobrazit celý příspěvek
Beru v potaz ideální stav. Ale MO ČR nakupuje techniku metodou "poručíme větru dešti."
Zrovna příklad F 35 není moc k porovnání, F 35 je v provozu mnohonásobně více než 6 kusů C 390 a u mnohem více uživatelů.
Při naši rychlosti je ostudou, že už dávno nemáme C 130, které nikomu nechyběly 20 let trvajícímu nasazení v Afghanistánu. Až teprve útěk z Kábulu ukázal nedostatky a defacto vždy hrozící hazard s životy vlastních vojáků.Skrýt celý příspěvekstále dokola opakuješ nesmysl, který je ti neustále vyvrácen. takže ještě jednou repete (které si s tebou určitě dáme ještě jednou) . V roce 2001 si AČR v rámci deblokace ruského ...Zobrazit celý příspěvek
stále dokola opakuješ nesmysl, který je ti neustále vyvrácen.
takže ještě jednou repete (které si s tebou určitě dáme ještě jednou)
.
V roce 2001 si AČR v rámci deblokace ruského dluhu vyžádala An-70
V roce 2003 byl AČR prezentován Il-76, který měl být dodán namísto výše zmíněného An-70. Vláda toto změnila na dodání Mi-24V (Mi-35) a Mi-171š.
V roce 2009 AČR chtěla zakoupit čtveřici letounů KC-130R. Neprošlo to přes rozpočtové škrty.
V roce 2014 armáda požadovala nákladní letoun, ministr Stropnický chtěl AČR vnutit třetí A319.
Takže armádě tento typ letounu chybí dlouhodobě, dlouhodobě je požaduje a dlouhodobě byla ignorována.Skrýt celý příspěvekAČR toho chce hodně, ale snad proto jsem nepoužil zkratku AČR, ale MO ČR, protože to jsou ti, kteří vojákům jejich přání splní nebo nesplní. Výsledek stále ten samý, nic není a ...Zobrazit celý příspěvek
AČR toho chce hodně, ale snad proto jsem nepoužil zkratku AČR, ale MO ČR, protože to jsou ti, kteří vojákům jejich přání splní nebo nesplní.
Výsledek stále ten samý, nic není a všichni doufají, že něco bude. Jak jsem napsal níže v diskusi, za rozumné minimum považuji tři stroje této kategorie.Skrýt celý příspěvekTo není tak o přístupu MO ČR, ale všech předchozích vlád, stejně tak i obyvatelstva.
Třeba ty bys testoval do nekonečna i toaletní papír.To není tak o přístupu MO ČR, ale všech předchozích vlád, stejně tak i obyvatelstva.
Třeba ty bys testoval do nekonečna i toaletní papír.skelet Co má obyvatelsto společné s všehoschopností politiků a jejich kmotrů? Jde o platformu, kterou nikdo ve velkém opravdu nikde nepoužívá, to chcete koupit "zajíce v pytli" jen ...Zobrazit celý příspěvek
skelet
Co má obyvatelsto společné s všehoschopností politiků a jejich kmotrů? Jde o platformu, kterou nikdo ve velkém opravdu nikde nepoužívá, to chcete koupit "zajíce v pytli" jen protože se pár dílů vyrábí v Aero a politikům se to hodí do krámu? (reálný efekt na průmysl ČR je téměř nulový)Skrýt celý příspěvekChtějí ho koupit proto že je to momentálně nejlepší dostupný stroj v téhle hmotnostní kategorii. S jeho zavedením se v zásadě počítalo od doby kdy se do projektu zapojilo Aero.
Chtějí ho koupit proto že je to momentálně nejlepší dostupný stroj v téhle hmotnostní kategorii. S jeho zavedením se v zásadě počítalo od doby kdy se do projektu zapojilo Aero.
Scotty Nejlepší, ale stále dost neodzkoušené. Stále je jeho nasazení hlavně propagačního charakteru. Stále mají tyto letadla nalétáno tak malo, že nevíte zda se neprojeví podobné ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Nejlepší, ale stále dost neodzkoušené. Stále je jeho nasazení hlavně propagačního charakteru. Stále mají tyto letadla nalétáno tak malo, že nevíte zda se neprojeví podobné problémy jako u A 400. Je to velký rozdíl než když kupuje AČR F 35 a UH1 a AH1, které jsou delší dobu nasazené jinde.Skrýt celý příspěvekTak minimálně incident při kterém to letadlo při nechtěném převrácení na záda velice rychle propadlo o 6 kilometrů a poté mohlo dál bez problémů létat ukazuje značnou odolnost ...Zobrazit celý příspěvek
Tak minimálně incident při kterém to letadlo při nechtěném převrácení na záda velice rychle propadlo o 6 kilometrů a poté mohlo dál bez problémů létat ukazuje značnou odolnost konstrukce.
https://www.aereo.jor.br/wp-co...
Motory jsou v podstatě civilní z A320. Avionika zjevně funguje bez problému.Skrýt celý příspěvekScotty To že jim s prázdnou mašinou udělalo letadlo psí kusy není nic k chválení, mít tam více paliva a náklad tak to nedopadlo dobře. A s nákladem a palivem u takového letadla ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
To že jim s prázdnou mašinou udělalo letadlo psí kusy není nic k chválení, mít tam více paliva a náklad tak to nedopadlo dobře. A s nákladem a palivem u takového letadla počítat musíte.Skrýt celý příspěvekPrávě prázdné nebylo. Buď tam měli paletu s měřícími přístroji nebo nějakou mrtvou váhu pro testy. V každém případě se to mělo uvolnit a rychle změnit vyvážení letadla. To že se ...Zobrazit celý příspěvek
Právě prázdné nebylo. Buď tam měli paletu s měřícími přístroji nebo nějakou mrtvou váhu pro testy. V každém případě se to mělo uvolnit a rychle změnit vyvážení letadla. To že se letadlo nerozpadlo už ve vzduchu a bylo poté schopné dál létat je ukázka kvalitní konstrukce. Tam se musely mnohonásobně překročit veškeré limity.Skrýt celý příspěvek
Kawasaki C-2 je jistě zajímavý typ, ale tedy jak se principiálně liší od C-390 na rozdíl od kterého je jich vyrobeno "už" 15 (a u 22ti se má skončit), informací je snad ještě míň ...Zobrazit celý příspěvek
Kawasaki C-2 je jistě zajímavý typ, ale tedy jak se principiálně liší od C-390 na rozdíl od kterého je jich vyrobeno "už" 15 (a u 22ti se má skončit), informací je snad ještě míň než o Embraeru, na výrobě se nepodílí žádné Aero a Japonci ho nenabídli žádnému zahraničnímu zákazníkovi? Jakože první vzlet o pět let dřív, takže je "ověřenější"?
Samozřejmě nosnost, dolet a "prostornost" trupu má lepší, to jo, taky je víc než dvakrát dražší... celkově vyšší kategorie.Skrýt celý příspěvek
Proč bych se o tenhle letoun vůbec nezajímal resp ani by mě nenapadlo, že bych ho ohl zařadit do výběru? Vyrobeno 9!!!! kusů. Objednáno Brazílie - logicky musí, Maďarsko a ...Zobrazit celý příspěvek
Proč bych se o tenhle letoun vůbec nezajímal resp ani by mě nenapadlo, že bych ho ohl zařadit do výběru? Vyrobeno 9!!!! kusů. Objednáno Brazílie - logicky musí, Maďarsko a Portugalsko... Neodzkoušený, nemá předchůdce - Embraer nikdy nic podobného nevyrobil. Ať si je vyzkouší jiní a my si je v daleké budoucnosti třeba pořídíme a nebo jejich nástupce.Skrýt celý příspěvek
Vidíte další budoucí uživatel je Nizozemí a ČR bude následovat.
Vidíte další budoucí uživatel je Nizozemí a ČR bude následovat.
Ještě Vám tam vypadlo Nizozemsko. A o tohle éro mají zájem i další státy, jak v Jižní Americe tak v Evropě. TTP na svou třídu dobré, poměrně nízká pořizovací cena a jeho části se ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě Vám tam vypadlo Nizozemsko. A o tohle éro mají zájem i další státy, jak v Jižní Americe tak v Evropě.
TTP na svou třídu dobré, poměrně nízká pořizovací cena a jeho části se vyrábějí v Aeru, plus rovnou nabídka i na bizjety pro vládní letku. Možná proto ho někdo zařadil do výběru.
Jinak co AČR může reálně koupit? Další Casy? No to je poněkud zbytečné jestli chceme navýšit schopnosti VzS AČR nejen do počtu ale i výkonnosti provozovaných typů, to samé C-27J. C-130? Ale jo, akorát, že tohle éro je tu už 70 let a i přes modernizace a obrovský úspěch je otázka jak ještě dlouho se v Evropě udrží. Navíc KC-390 ho na hlavu poráží ve většině důležitých TTP. A-400M? Ano byla by to krása, ale to jsme již v rovině poněkud drahého stroje jak na pořízení tak provoz.
Takže reálně nám zůstává souboj mezi KC-390 a A-400M. Ať už se nakoupí cokoliv, aby to mělo smysl potřebujeme alepsoň tři, ideálně 4 stroje. Protože nasaditelnost...
S tímhle se mimochodem výhledově počítá pokud se vezme KC-390. Buď se nakoupí 4 rovnou, nebo 2 a později 2. Otázka je jestli obranný rozpočet zvládne v kontextu současných a blízkých modernizací (MBT, PBVP, KBVP, houfnice, ShM, VSHORAD, C-UAS/RAM, LÚV, GOLEM, STRATOM, F-35, Mi-171 modernizace a časem jejich náhrada, drony atd.) nacpat tam 4 kousky A-400M a jejich provoz, plus vybudování zázemí asi v Pardubicích nebo v Mošnově.
Lepší 4 kousky KC-390 než 2 kousky A-400MSkrýt celý příspěvekNevím proč se traduje, že KC-390 je za poměrně nízkou pořizovací cenu. Zatím žádná nabídka není na stole. Ono se může nakonec ukázat, že mezi KC-390 a A-400M zas tak velký cenový ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím proč se traduje, že KC-390 je za poměrně nízkou pořizovací cenu. Zatím žádná nabídka není na stole. Ono se může nakonec ukázat, že mezi KC-390 a A-400M zas tak velký cenový rozdíl nebude. Těmi A-400M myslím ty konkrétní stroje, které Němci nakoupili a teď jim stojí v hangáru. Servisovat stroj z Brazílie v případě válečného konfliktu asi také nebude ideální.
Problém je, že i když by to byly ty levné KC-390, pořád se uvažuje pouze o 2 kusech. Minimálně by to chtělo 3.Skrýt celý příspěvek/Ono se může nakonec ukázat, že mezi KC-390 a A-400M zas tak velký cenový rozdíl nebude./
Tak ten je dobrej./Ono se může nakonec ukázat, že mezi KC-390 a A-400M zas tak velký cenový rozdíl nebude./
Tak ten je dobrej.Ale pokud by náááhodou němci chtěli odprodat nějaké A400M za řádově polovičku než jsou ceny ve srovnatelných zakázkách, asi by se o tom dalo uvažovat, ale existuje taková nabídka ...Zobrazit celý příspěvek
Ale pokud by náááhodou němci chtěli odprodat nějaké A400M za řádově polovičku než jsou ceny ve srovnatelných zakázkách, asi by se o tom dalo uvažovat, ale existuje taková nabídka nebo jsou to jen odhady a dohady? Jako nic proti, to neznamená že to tak nemůže být, jen že se můžeme maximálně dohadovat...Skrýt celý příspěvek
Vždyť se ty A-400M neuvěřitelně ****. Němci s nimi mají pořád nějaké problémy. To je z možných kandidátů asi to nejhorší co se dá pořídit.
Vždyť se ty A-400M neuvěřitelně ****. Němci s nimi mají pořád nějaké problémy. To je z možných kandidátů asi to nejhorší co se dá pořídit.
Zato s C-390 problémy nikdo nemá. Aha počkat… to bude tim, ze C-390 nikdo ještě ani nemá :) Jeden kus v Portugalsku na tom nic nemění. Každá technika ma problémy. O těch ...Zobrazit celý příspěvek
Zato s C-390 problémy nikdo nemá. Aha počkat… to bude tim, ze C-390 nikdo ještě ani nemá :)
Jeden kus v Portugalsku na tom nic nemění. Každá technika ma problémy. O těch Brazilských se teprve dozvíme.Skrýt celý příspěvekKočka: obecně pravda, ale to nic neřeší. Konsensus je že A400M je nadprůměrně poruchový (ale je fakt že v německé armádě mají problémy i některé jiné typy nové techniky, jen tak z ...Zobrazit celý příspěvek
Kočka: obecně pravda, ale to nic neřeší. Konsensus je že A400M je nadprůměrně poruchový (ale je fakt že v německé armádě mají problémy i některé jiné typy nové techniky, jen tak z hlavy mě napadá třeba Puma a nebylo tam i něco s nízkou nasaditelností vrtulníků?), a o C-390 zatím není dost info. Úplně klidně může být že to bude mít naprosto standartní (ne)poruchovost, dokonce je to relativně nejpravděpodobnější varianta!Skrýt celý příspěvek
Nevypadlo, nic nepodepsali, takže nic není jisté. A víme jak dopadla novinka A400M. Takový Super Hercules vyrábějí jak Baťa cvičky a funguje bez problémů je skvěle prověřený.
Nevypadlo, nic nepodepsali, takže nic není jisté. A víme jak dopadla novinka A400M. Takový Super Hercules vyrábějí jak Baťa cvičky a funguje bez problémů je skvěle prověřený.
Takový Super Hercules je na konci technického života a počet zákazníků se nepochybně rozšiřovat nebude. Naopak C-390 je na začátku a počet uživatelů bude nepochybně růst právě na ...Zobrazit celý příspěvek
Takový Super Hercules je na konci technického života a počet zákazníků se nepochybně rozšiřovat nebude. Naopak C-390 je na začátku a počet uživatelů bude nepochybně růst právě na úkor C-130.Skrýt celý příspěvek
Tak tenhle je taky dobrej :)
Herkules je na konci technického života :)) to byste měl napsat Australanům. Určitě někde při objednávce 20. kusů udělali chybu.Tak tenhle je taky dobrej :)
Herkules je na konci technického života :)) to byste měl napsat Australanům. Určitě někde při objednávce 20. kusů udělali chybu.A v Británii je posílají do šrotu.
Ovšem Austrálie není nový zákazník. Jen obměňují ty stávající. Tam je pochopitelné že nechtějí měnit celé zázemí když se C-130 stále vyrábí.A v Británii je posílají do šrotu.
Ovšem Austrálie není nový zákazník. Jen obměňují ty stávající. Tam je pochopitelné že nechtějí měnit celé zázemí když se C-130 stále vyrábí.Scotty V Británii se zbavují postupně všech stařešin. První dodávky začaly před 50 lety. Postupně procházely upgrady a dokupovaly se další a i poslední dodané už Super Hercules ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
V Británii se zbavují postupně všech stařešin. První dodávky začaly před 50 lety. Postupně procházely upgrady a dokupovaly se další a i poslední dodané už Super Hercules slouží přes 20 let. Udržovat pár Super Herculesů nemá cenu. A chtějí něco většího. No, KC-390 to není... Jeden z důvodů je fakt, že A400M zvládne podobně jako Hercules, přistát na krátké dráze a zvládne i nekvalitní dráhu.Skrýt celý příspěvek
Pokud by armáda měla zájem o C-130,tak nedávno je vyradili Britové a to i stroje nejnovější verze J a prodloužené J-30, které pořizovali někdy okolo roku 2000.
Pokud by armáda měla zájem o C-130,tak nedávno je vyradili Britové a to i stroje nejnovější verze J a prodloužené J-30, které pořizovali někdy okolo roku 2000.
Na (super)herky je trochu pozdě, ty by byly poměrně zajímavou variantou když jsme s transportními turbovrtulemi začínali, místo CASA. Ale dneska už takový typ máme, a ačkoliv je ...Zobrazit celý příspěvek
Na (super)herky je trochu pozdě, ty by byly poměrně zajímavou variantou když jsme s transportními turbovrtulemi začínali, místo CASA. Ale dneska už takový typ máme, a ačkoliv je dopravní jet o něco míň "terénní" tak prostě nosnost, dolet a rychlost má lepší. Prostě - kupovat "něco" jen o trochu větší než C295 je uhozené. Tato bitva už je prohraná...Skrýt celý příspěvek
Ještě doplním k ceně - tu neznáme. Pokud to bude cenová bomba, tak není o čem. Rozhodně to ale nebude nic levného, protože je to napěchovaný zápaďáckými motory a elektronikou. To ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě doplním k ceně - tu neznáme. Pokud to bude cenová bomba, tak není o čem. Rozhodně to ale nebude nic levného, protože je to napěchovaný zápaďáckými motory a elektronikou. To není čínský letoun, kde je domácí výroba a skutečně by se mohlo jednat o levný kousek.Skrýt celý příspěvek
Danik Dva kusy jsou k ničemu, to chce minimálně tři, aby se dokázala udržet opravdová schopnost rychle zajistit přepravu. Škoda, že se nikdo nedokopal k většímu zapojení do sdílení ...Zobrazit celý příspěvek
Danik
Dva kusy jsou k ničemu, to chce minimálně tři, aby se dokázala udržet opravdová schopnost rychle zajistit přepravu.
Škoda, že se nikdo nedokopal k většímu zapojení do sdílení C 17.Skrýt celý příspěvek
Však to totiž právě probíhá - jiní je už za nás zkoušejí! Ale pokud potřebujete aby jich lítaly aspoň desítky kusů než je může eventuelně AČR objednat (a od objednávky ještě pár ...Zobrazit celý příspěvek
Však to totiž právě probíhá - jiní je už za nás zkoušejí!
Ale pokud potřebujete aby jich lítaly aspoň desítky kusů než je může eventuelně AČR objednat (a od objednávky ještě pár let k dodávce) pak se smiřme s tím že můžeme mít jen "starý herky" protože musí být DOSTATEČNĚ vyzkousené...Skrýt celý příspěvekAirbus - tisíce vyrobených letadel - A-400 má vážné strukturální problémy, je poddimenzovaný pro vojenské použití a zacházení.... Eurocopter - tisíce vyrobených vrtulníků - Tiger ...Zobrazit celý příspěvek
Airbus - tisíce vyrobených letadel - A-400 má vážné strukturální problémy, je poddimenzovaný pro vojenské použití a zacházení....
Eurocopter - tisíce vyrobených vrtulníků - Tiger je naprostý průser a byl vyřazen v Austrálii a bude v Německu...
Jen příspěvek do diskuse...Skrýt celý příspěvekO strukturalnich problemech A-400 jsem nikdy neslysel, mate nejaky zdroj?
O strukturalnich problemech A-400 jsem nikdy neslysel, mate nejaky zdroj?
Objevuje se na nich prý ve vetší míře koroze.
https://aviationsourcenews.com...Objevuje se na nich prý ve vetší míře koroze.
https://aviationsourcenews.com...
A jsou dva kusy dost pro CR? Nebo se chce jeste porizovat jeden kus neceho vetsiho napr. nekde zminovaneho nakladniho airbusu 330?
A jsou dva kusy dost pro CR? Nebo se chce jeste porizovat jeden kus neceho vetsiho napr. nekde zminovaneho nakladniho airbusu 330?
Jeden kus čehokoli se určitě pořizovat nebude.
Jeden kus čehokoli se určitě pořizovat nebude.
taky mi to prislo jako blbost, to bylo v dobe, kdy myslim, Madari kupovali neco velkeho sirokotrupeho, ale nevim, jestli to nakonec poridili.
taky mi to prislo jako blbost, to bylo v dobe, kdy myslim, Madari kupovali neco velkeho sirokotrupeho, ale nevim, jestli to nakonec poridili.
A330MRTT se zůčastňujeme podílem na společné letce... jistěže tam bude vždycky trochu otazník nad dostupností v případné krizi, ale takhle na trénink a "mírovou" dopravu je to ...Zobrazit celý příspěvek
A330MRTT se zůčastňujeme podílem na společné letce... jistěže tam bude vždycky trochu otazník nad dostupností v případné krizi, ale takhle na trénink a "mírovou" dopravu je to celkem OK...
MRTT není "čistokrevný" dopravák (nemá rampu) a na některé typy dopravy (techniky) není tím pádem vhodný.Skrýt celý příspěvek
C-390 považuji za velmi dobré letadlo, přeci jen Embraer má zkušeností s letadly více než dost. Naopak je mi podezřelé, že "tanečky" AČR a MO kolem C-390 trvají nějak dlouho. Pokud ...Zobrazit celý příspěvek
C-390 považuji za velmi dobré letadlo, přeci jen Embraer má zkušeností s letadly více než dost. Naopak je mi podezřelé, že "tanečky" AČR a MO kolem C-390 trvají nějak dlouho. Pokud jsme kdysi dostali nabídku na 2x C-390 a 2x bizjet (což měla být velmi lákavá nabídka a'lá "no nekup to") a my ji nevzali, bude v tom nějaký háček. Jestli cesta k C-130 nebude lepší, už jen díky zavedené a vyladěné konstrukci.Skrýt celý příspěvek
Dovolim si tvrdit, ze problemy budou v zasade dva: 1) rozpocet je jen jeden, ale potrebnych akvizici je nasobne vice a za 2) VzS jako celek aktualne maji vylepsene Mi 171, ...Zobrazit celý příspěvek
Dovolim si tvrdit, ze problemy budou v zasade dva: 1) rozpocet je jen jeden, ale potrebnych akvizici je nasobne vice a za 2) VzS jako celek aktualne maji vylepsene Mi 171, dostavaji nove vrtulniky H-1 a pravdepodobne brzy dostanou jasno v nadzvuku (neprimo i u L-159) s tim souvysi i rekonstrukce Caslavi a nebo budovani logistickeho centra v Mosnove. Dalsi slozky taky potrebuji sve, takze se stredni dopravak asi bude porizovat postupne a pozdeji. A nebo taky ne a muj uzus je vice ci mene mimo ✌️Skrýt celý příspěvek
Je alespon nejaka casova rovina ve ktere by se to melo resit? Pripadne muzete odpovedet i trochu kosateji nez jen “Ano”
Je alespon nejaka casova rovina ve ktere by se to melo resit? Pripadne muzete odpovedet i trochu kosateji nez jen “Ano”
“… Vzhledem ke skutečnosti, že AČR nebude mít ještě minimálně 2 roky schopnost provádět seskoky HALO/HAHO vlastními silami, ...Zobrazit celý příspěvek
“… Vzhledem ke skutečnosti, že AČR nebude mít ještě minimálně 2 roky schopnost provádět seskoky HALO/HAHO vlastními silami, …”
http://czechairforce.com/news/... Skrýt celý příspěvek
No pokud v nabídce jsou i dva bizjety, není to jen o armádě. Určitě by to ocenili zejména politici, kteří by s nimi létali. Je teda na pováženou, proč si nedopřejí luxusu s bizjety ...Zobrazit celý příspěvek
No pokud v nabídce jsou i dva bizjety, není to jen o armádě. Určitě by to ocenili zejména politici, kteří by s nimi létali. Je teda na pováženou, proč si nedopřejí luxusu s bizjety od Embraer (a ty dvě C-390 pro VzS) a místo toho létají hlučnou C-295. Něco tam dle mého musí být sakra špatně, že se ještě nerozhodnuli.Skrýt celý příspěvek
Nemělo by to být označeno jako reklamní článek? PR balastu je v něm dost...
Nemělo by to být označeno jako reklamní článek? PR balastu je v něm dost...
Není to reklama, jak už Vám to někdo odpověděl. Ale Tisková zpráva. A dole pod článkem máte odkazy na velmi zajímavé články o problematice dopravního letectva, kde KC-390 pro naše ...Zobrazit celý příspěvek
Není to reklama, jak už Vám to někdo odpověděl. Ale Tisková zpráva. A dole pod článkem máte odkazy na velmi zajímavé články o problematice dopravního letectva, kde KC-390 pro naše potřeby nevyznívá dvakrát jako nejvýhodnější.Skrýt celý příspěvek
Ta serie clanku o dopravnim letectvu byla supr. Nikdy bych nerek ze budu s takovym zaujetim cist clanky o "nudnem" dopravnim letectvu. Neplanujete dalsi takovou serii clanku i o ...Zobrazit celý příspěvek
Ta serie clanku o dopravnim letectvu byla supr. Nikdy bych nerek ze budu s takovym zaujetim cist clanky o "nudnem" dopravnim letectvu.
Neplanujete dalsi takovou serii clanku i o jinych slozkach ACR?Skrýt celý příspěvekNějak tam to nevyznívání nemůžu najít. Co konkrétně na C-390 vadí ? Mimo neschopnosti vozit Pandury a Tatrovky, což stejně moc potřebovat nebudeme. Od toho je strategické dopravní ...Zobrazit celý příspěvek
Nějak tam to nevyznívání nemůžu najít. Co konkrétně na C-390 vadí ? Mimo neschopnosti vozit Pandury a Tatrovky, což stejně moc potřebovat nebudeme. Od toho je strategické dopravní letectvo.Skrýt celý příspěvek
Do C-390 se Pandur vejde (fyzicky ověřeno), Titus kvůli výšce nevejde.
Do C-390 se Pandur vejde (fyzicky ověřeno), Titus kvůli výšce nevejde.
@JG
to je pravda, že se starou. Je otázka, jestli při modernizaci a nové věži bude v případě pořízení C-390 podmínkou možnost jejich přepravy.@JG
to je pravda, že se starou. Je otázka, jestli při modernizaci a nové věži bude v případě pořízení C-390 podmínkou možnost jejich přepravy.
Běžná 815-7 se do C-390 vejde stejně jako do C-130.
Běžná 815-7 se do C-390 vejde stejně jako do C-130.
Bylo prolito hodně americké krve, aby se zjistilo, že válčit s vozidly prostřelitelnými ručními zbraněmi není rozumné. Bylo by vhodné tuto zkušenost reflektovat, než k ní dojít ...Zobrazit celý příspěvek
Bylo prolito hodně americké krve, aby se zjistilo, že válčit s vozidly prostřelitelnými ručními zbraněmi není rozumné. Bylo by vhodné tuto zkušenost reflektovat, než k ní dojít vlastním poznáním.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...