Embraer – Vytváření multidoménové operační kapacity
- 23. 5. 2019
- 41 komentářů
- Komerční sdělení
Embraer v roce 2019 oslavuje 50. výročí. Během tohoto období se Embraer vyvinul ze začínajícího výrobce dvoumotorových turbovrtulových letadel na jednoho z předních světových dodavatelů letadel a C4 systémů.
Nicméně tento vývoj je neustálým procesem a společnost pokračuje v rozšiřování a diverzifikaci svého portfolia, v reakci na technologický pokrok, na požadavky stále se rozšiřující zákaznické základny a na požadavky moderních pozemních, námořních a leteckých bojových operací.
Letadlo Embraer A-29 Super Tucano, které si již vybralo 14 vojenských letectev po celém světě, znamenalo významný přínos do vzdušného a pozemního operačního prostředí. Jeho velmi nízká tepelná a zvuková stopa, malý průřez a rozměry, kombinované s pokročilými obrannými prostředky a se schopností manévrovat v trojrozměrném prostoru, to vše znesnadňuje nepřátelským silám odhalení a zaměření letounu.
Jeho moderní turbovrtulový motor má nízké nároky na palivo a údržbu, a je odolný proti poškození cizím předmětem. S pěti závěsníky může nést značnou užitečnou zátěž při zachování působivé výdrže ve vzduchu, operovat z polních letišť, a to vše za zlomek nákladů oproti nákupu a provozu úderného vrtulníku.
Pokud není používán v operacích, řada zemí zjistila, že se jedná o vysoce účinnou tréninkovou platformu, nejen pro piloty, ale také pro týmy JTAC (Joint Terminal Attack Controller) a FAC (Forward Air Controller), pro které si letectva nemohou vyhradit a/nebo dovolit letové hodiny výkonných letadel, aby udržovala tyto zásadní soubory dovedností k provádění společného leteckého a pozemního manévru.
Jeho pokročilá sada senzorů a komunikačních systémů učinila z letadla cenově dostupný průzkumný prostředek a zcela kompatibilní při přechodu na decentralizované systémy velení a řízení (C2) a vykonávání misí.
Vozidla C4I pro ochranu hranic od firmy Embraer; větší foto / Embraer
V souladu s tím Embraer vyvinul a dodal celou řadu pozemních sledovacích a komunikačních prostředků, které nyní posilují ostrahu hranic v Brazílii a jiných regionech. Projekt Sisfron (brazilský systém na ochranu hranic), který bude pokrývat přes 16 000 km, je světově nejdelší bezpečností operace na ochranu hranic a společně, Embraer a jeho dceřiné společnosti Atech a Savis, dodaly a plně integrovaly řešení pro velení, řízení, komunikaci, počítačové zpracování dat a zpravodajství (C4I) do brazilských ozbrojených sil.
Tato schopnost fúze dat ze vzdušných a pozemních prostředků posiluje ochranu hranic, snižuje závislost na jiných systémech a optimalizuje schopnost reagovat na nenadálé hrozby. V dubnu Embraer získal kontrakt na dodání korvet třídy Tamandare pro brazilské námořnictvo, čímž rozšířil své odborné znalosti systémové integrace do námořní oblasti.
Embraer je hrdý na své dědictví, výrobky a poskytované služby, a úzce spolupracuje s Aero Vodochody zde v České republice. Zájemci o portfolio společnosti Embraer si mohou její produkty prohlédnout 29. až 30. května v Brně na IDETu a 21. až 22. září v Ostravě.
Související články
Úspěchy vozů TATRA v Brazílii
Automobilka TATRA TRUCKS úspěšně pokračuje ve spolupráci s brazilským výrobcem raketové techniky a ...
- 09.01.2014
- 2 komentářů
- Jan Grohmann
Gripen NG: Saab a Embraer společně
Švédský Saab s brazilskou firmou Embraer začnou společně pracovat na vývoji a výrobě stíhačky F-X2 ...
- 14.07.2014
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
Dopravní letadlo Embraer KC-390 poprvé ve vzduchu
V úterý, 3. února 2015, se uskutečnil prémiérový let prototypu brazilského dopravního letadla ...
- 04.02.2015
- 36 komentářů
- Jan Grohmann
Embraer v roce 2019 zrychluje dodávky taktických transportních letadel KC-390
Embraer KC-390 je taktické transportní letadlo navržené k ustavení nových standardů ve své ...
- 14.05.2019
- 67 komentářů
- Komerční sdělení
K debatě o potřebnosti KC-390: naprosto nutná okamžitá potřeba tu jistě nění, to ano, ale pro rozvoj letectva do budoucna bych jí rozhodně nezavrhoval. Nákup bych směřoval do ...Zobrazit celý příspěvek
K debatě o potřebnosti KC-390:
naprosto nutná okamžitá potřeba tu jistě nění, to ano, ale pro rozvoj letectva do budoucna bych jí rozhodně nezavrhoval. Nákup bych směřoval do období kdy starým Casám začne docházet životnost.
Za mě jsou výhody většího éra úplně jasné.
1) Spoustu přepravních úloh si budeme moct řešit vlastními silami. Kupříkladu dlouhé přelety s nákladem (hmotnostní rezerva proti CASE umožní menší počet mezipřistání), výsadky většího počtu výsadkářů najednou (s tímhle čekáme na Amíky a jejich C-130), tankování stíhaček během letů na Air policing atp.
2) Letoun nám umožní nabízet vlastní kapacity spojencům. V současné době je všechno pod palcem NATO případně EU a musíme vyjednávat nákup hodin, případně využívat nějaký omezený balík odpovídající našemu příspěvku. Vzhledem k tomu, že v Evropě je jak přepravních, tak tankovacích kapacit nedostatek a když už jsou poskytovány, tak většinou drahými éry, tak tu vidím pro pár lehčích strojů vždycky prostor.
3) ČR je na výrobě KC-390 zainteresovaná, takže další zakázky se hodí a zavedení tohohle stroje u nás by mohlo pomoct jeho dalším prodejům v Evropě. Koneckonců Transally tu nebudou věčně a 390ka je mu blízko. Vůbec bych se nedivil, kdyby Němci přehodnotili jejich náhradu drahýma čtyřstovkama a poohlídli se po něčem menším.Skrýt celý příspěvekJe zajímavé, že CR potřebuje větší letoun.
Ale Německo se bude z důvodu neefektivity, poohlížet po menší.
Nejsem, proti ale pak už si skutečně kupme něco pořádného.Je zajímavé, že CR potřebuje větší letoun.
Ale Německo se bude z důvodu neefektivity, poohlížet po menší.
Nejsem, proti ale pak už si skutečně kupme něco pořádného.A400M není laciné éro ani na pořízení, ani na provoz, navíc mu stále ještě nevychytali některé mouchy (a je otázka, jestli je někdy vychytají, protože to vypadá že Airbus se z toho ...Zobrazit celý příspěvek
A400M není laciné éro ani na pořízení, ani na provoz, navíc mu stále ještě nevychytali některé mouchy (a je otázka, jestli je někdy vychytají, protože to vypadá že Airbus se z toho projektu snaží vycouvat - asi si představovali větší prodeje a míň problémů).
Oproti Transallům je to navíc uplně jiná třída, má to 2,5x větší vzletovku, a vzhledem k tomu kolik jich chtějí Němci nakupovat a kolik mají C-160 to na náhradu 1 ku 1 rozhodně nebude, chce to ještě něco levnějšího a menšího. Však už se taky kupovaly nějaké Herculesy, aby se překlenulo období trablů a nedostatku...Skrýt celý příspěvekJedním z důvodů proč Bundeswehr koupil C-130ky jsou problémy A400M v roli vzdušného tankeru. Příliš velké turbulence za letadlem, zejména vrtulníky měli a mají velké problémy ...Zobrazit celý příspěvek
Jedním z důvodů proč Bundeswehr koupil C-130ky jsou problémy A400M v roli vzdušného tankeru. Příliš velké turbulence za letadlem, zejména vrtulníky měli a mají velké problémy trefit tankovací koš.
Ze stejného důvodu nějaké C-130ky koupilo i francouzské ALA. Podstatná část těchto FR a DE Herculesů je v tankovací verzi (dohromady snad 10ks, z toho 6x KCka).
Bundeswehr tyhle éra provozuje spolu s ALA ve společné jednotce a pokud se nepletu, jejím primárním úkolem by měla být zejména podpora speciálních sil, včetně vzdušného tankování příslušných vrtulníků.Skrýt celý příspěvek
Začnu radši nové vlákno.
V případě chuti a přebytku peněz je možno dokoupit tankovací sadu i pro C-295, které pak může sloužit jako tanker :)Začnu radši nové vlákno.
V případě chuti a přebytku peněz je možno dokoupit tankovací sadu i pro C-295, které pak může sloužit jako tanker :)Mate pravdu. Ale, aka je nosnost c295 pri pouziti ako tanker, aka je jeho rychlost a dostup?
Mate pravdu. Ale, aka je nosnost c295 pri pouziti ako tanker, aka je jeho rychlost a dostup?
řekl bych, že dostatečná pro domácí výcvik pilotů. Pro podporu rour je jeho užití minimální, maximálně vrtulníků.
V životě mě nenapadlo jej cpát místo KC-130 :)řekl bych, že dostatečná pro domácí výcvik pilotů. Pro podporu rour je jeho užití minimální, maximálně vrtulníků.
V životě mě nenapadlo jej cpát místo KC-130 :)
Tam je spíše otázkou, kolik letadel by jedna C-295 dotankovala. Aby to nedopadlo jako při letu na Falklandy. Kdy letěli i tankery pro dotankování tankerů.
Tam je spíše otázkou, kolik letadel by jedna C-295 dotankovala. Aby to nedopadlo jako při letu na Falklandy. Kdy letěli i tankery pro dotankování tankerů.
To se dá relativně lehce odvodit GRIPEN má kapacitu nádrží 3000litrů (2520kg?) L-159 má kapacitu nádrží 2000litrů (1680kg?) MH-60 má kapacitu 2230litrů (1873kg) C295W tanker má ...Zobrazit celý příspěvek
To se dá relativně lehce odvodit
GRIPEN má kapacitu nádrží 3000litrů (2520kg?)
L-159 má kapacitu nádrží 2000litrů (1680kg?)
MH-60 má kapacitu 2230litrů (1873kg)
C295W tanker má nostnost paliva přes 6000kg
6000/2520=´2,38 Gripenu
6000/1680=3,57 L-159
6000/2230=3,2 MH-60
Je to vhodné pro podporu bojových operací JAS-39 Gripen? Ne.
Je to vhodné pro výcvik osádek aniž by bylo letectvo termínově závislé na zahraničních jednotkách? Může být, neb rychlost letounů při tankování je podobná jako je cestovní rychlost C295.
Ale dal jsem to tu jen jako malé popíchnutí. Stejně tak by se mohla pro C295 koupit sada pro hasení požárů.
Pochopitelně, že KC-130 nebo KC390 s tankovacím kitem by byl lepší, i ten Gulstream s kitem od IAI by byl lepší. Úplně nejlepší by byl tankovací kit pro A319 :)Skrýt celý příspěvek
Osobne by som si niečo na spôsob A-29 vedel predstaviť na Slovensku na východnej hranici. Pre pašerákov a prevádzačov by takéto stroje permanentne vo vzduchu boli nepríjemná ...Zobrazit celý příspěvek
Osobne by som si niečo na spôsob A-29 vedel predstaviť na Slovensku na východnej hranici. Pre pašerákov a prevádzačov by takéto stroje permanentne vo vzduchu boli nepríjemná záležitosť.
Ale nie na úkor prúdových lietadiel, ako skôr ich doplnok.Skrýt celý příspěvekMne by sa to tiež pozdávalo, na východnej hranici by si našli svoje uplatnenie. Plus by boli skvelé na cvičenie JTACs a aj košický študenti by na nich vlastne mohli potrénovať.
Mne by sa to tiež pozdávalo, na východnej hranici by si našli svoje uplatnenie. Plus by boli skvelé na cvičenie JTACs a aj košický študenti by na nich vlastne mohli potrénovať.
Nebol by to trochu luxus na 95km hranici?
Nebol by to trochu luxus na 95km hranici?
Stále lacnejšie, ako keď poniektorí "obranní experti" snívali o L-159 operujúcich z LZ Prešov (že tam momentálne ani nie je potrebná betónová plocha nikomu nevadilo ...). Prípadne ...Zobrazit celý příspěvek
Stále lacnejšie, ako keď poniektorí "obranní experti" snívali o L-159 operujúcich z LZ Prešov (že tam momentálne ani nie je potrebná betónová plocha nikomu nevadilo ...).
Prípadne je to väčší luxus ako postaviť v podstate zbytočný hraničný plot? Vzdušný priestor nad východnou hranicou ej bohužiaľ v niektorých letových výškach dosť deravý. Takto by sa dal zaplátať a piloti by získavali zároveň potrebné skúsenosti.Skrýt celý příspěvek
Nápad s A-29 je síce bizarný ale nie tak celkom uletený. Môže plniť úlohy výcviku, hliadkovanie, ľahkého bombardéra aj podpory pozemných síl. A za zlomok ceny a prevádzky drahých ...Zobrazit celý příspěvek
Nápad s A-29 je síce bizarný ale nie tak celkom uletený. Môže plniť úlohy výcviku, hliadkovanie, ľahkého bombardéra aj podpory pozemných síl. A za zlomok ceny a prevádzky drahých taktických prúdových strojov či útočných vrtuľníkov ktorých strata zabolí každé letectvo. Konieckoncov, keby dnes prišlo k vojne rozmerov a trvania ako bola II. svetová tak by som už vôbec nebol prekvapený keby sme po čase na nebi opäť videli súboje vrtuľových stíhačiek.Skrýt celý příspěvek
Miroslav Osobně bych spíš viděl vhodnou spolupráci Embraeru a Aera v podobě nástupce L-159. Vrtulová letadla mají také mnoho nevýhod, viz. ATM 5/19. Proto také vázne LAAR a navíc ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
Osobně bych spíš viděl vhodnou spolupráci Embraeru a Aera v podobě nástupce L-159. Vrtulová letadla mají také mnoho nevýhod, viz. ATM 5/19. Proto také vázne LAAR a navíc hlavní zastánce těchto strojů McCain zaklepal papučema.Skrýt celý příspěvekL-159 je podľa mňa dobrý stroj ale momentálne pre neho nie sú trhy. Skôr samozrejme z politického ako technického hľadiska. AČR bola nútená odobrať desiatky strojov pre ktoré ...Zobrazit celý příspěvek
L-159 je podľa mňa dobrý stroj ale momentálne pre neho nie sú trhy. Skôr samozrejme z politického ako technického hľadiska. AČR bola nútená odobrať desiatky strojov pre ktoré nemala využitie a nakoniec sa ich musela zbavovať v pochybných bartrových obchodoch. V súčasných podmienkach by si takého kaufu asi nikto nešiel.Skrýt celý příspěvek
A29 je utocny stroj (attack), nie cvicny. A podareny utocny stroj voci protivnikom, ktori sa nevedia/nemozu branit - asymetricky komflikt. Je otazka, co by ste na nom chceli ...Zobrazit celý příspěvek
A29 je utocny stroj (attack), nie cvicny. A podareny utocny stroj voci protivnikom, ktori sa nevedia/nemozu branit - asymetricky komflikt.
Je otazka, co by ste na nom chceli cvicit - zakladnu pilotaz? Navigacne lety? Na to predsa netreba stroj za 20mil usd.
Co sa tyka L159 ci akychkolvek modernizacii, nastupcov, ak si spravne spominam, pracovalo sa najma na nastavci na tankovanie za letu a upravach palivoveho systemu s tym spojenych + nejake prkotiny typu displeje v kokpite. Ono s obnovou vyroby L159 by boli s nadsazkou vacsie problemy ako ozivit vyrobu F22 :)
A vlastne tu je aj odpoved naco by bola ACR KC390, napr na to tankovanie za letu - kc135, kc10 a pod su take rychle ze L159 nema sancu...Skrýt celý příspěveknemusí být.. rychlost letu během tankování je mezi 250-300knotů (463 až 555 km/h)
nemusí být.. rychlost letu během tankování je mezi 250-300knotů (463 až 555 km/h)
A dokáže to Alca z nákladem paliva, munice?
A dokáže to Alca z nákladem paliva, munice?
tryskac, satai Máte to v článku, Aero Vodochody spolupracuje s Embraerem a je jeho subdodavatelem. AČR nemá v plánu kupovat stroje kategorie KC-390, ale půjde cestou ...Zobrazit celý příspěvek
tryskac, satai
Máte to v článku, Aero Vodochody spolupracuje s Embraerem a je jeho subdodavatelem.
AČR nemá v plánu kupovat stroje kategorie KC-390, ale půjde cestou mezinárodních programů jako je třeba MMF (Multinational MMRT Fleet).
Nebo alternativně vybereme jakožto náhradu MI-24 stroj EMB 314 :DSkrýt celý příspěvekTo viem velmi dobre:), ale aj tak 2 clanky v kratkej dobe... ACR ani OSSR KC390 kupovat ani nemusi, aj tak to bude uspesny stroj, pre PR bohato postaci, ak sa osvedci pri letoch do ...Zobrazit celý příspěvek
To viem velmi dobre:), ale aj tak 2 clanky v kratkej dobe...
ACR ani OSSR KC390 kupovat ani nemusi, aj tak to bude uspesny stroj, pre PR bohato postaci, ak sa osvedci pri letoch do Antarktidy...Skrýt celý příspěvekCerVus
Tragických z jakého důvodu? Navíc pokud by AČR chtěla někdy koupit KC-390 rozhodně by jimi nenahrazovala C-295 to jsou letadla jiné kategorie.CerVus
Tragických z jakého důvodu? Navíc pokud by AČR chtěla někdy koupit KC-390 rozhodně by jimi nenahrazovala C-295 to jsou letadla jiné kategorie.CeVus AĆR žádné investice, kromě dvou již avizovaných C 295, do transposrtních strojů neplánuje. Potřebu větších přepravních kapacit hodlá řešit v rámci spojeneckých programů: - ...Zobrazit celý příspěvek
CeVus
AĆR žádné investice, kromě dvou již avizovaných C 295, do transposrtních strojů neplánuje.
Potřebu větších přepravních kapacit hodlá řešit v rámci spojeneckých programů:
- společná tankovací letka EU (tady se chystá i fyzické zapojení český vojáků)
- pronájem cca 300 letových hodin ročně A 400, které nabízí LuftwafeSkrýt celý příspěvekcervus: armáda kdysi plánovala provoz 3x letounů C-130 + 6x letounů An-26 KC-390 je letoun kategorie C-130 C295 je letoun kategorie An-26 C295 nikdo KC390 nahrazovat nebude, nejsou ...Zobrazit celý příspěvek
cervus: armáda kdysi plánovala provoz 3x letounů C-130 + 6x letounů An-26
KC-390 je letoun kategorie C-130
C295 je letoun kategorie An-26
C295 nikdo KC390 nahrazovat nebude, nejsou jeblíSkrýt celý příspěvekScotty: Dolet, transportní možnosti, rychlost letu. A vím, že to je letoun jiné kategorie. To je právě ten problém. Nesher: Já vím, že je v plánu to řešit takhle. Ale neschopnost ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty: Dolet, transportní možnosti, rychlost letu. A vím, že to je letoun jiné kategorie. To je právě ten problém.
Nesher: Já vím, že je v plánu to řešit takhle. Ale neschopnost dostat základní materiál na střední východ vlastními silami nebo stáhnout nasazenou jednotku je až k smíchu. A špatnou zkušenost s využíváním spojeneckých kapacit při přepravě materiálu mám z první řady.Skrýt celý příspěvekCerVus: Načo by bola AČR lietadlo kategórie KC-390? Zbytočný luxus. Na prepravu expedičných síl sú tu spojenci alebo množstvo súkromných dopravcov. Paletované náklady môžete ...Zobrazit celý příspěvek
CerVus: Načo by bola AČR lietadlo kategórie KC-390? Zbytočný luxus. Na prepravu expedičných síl sú tu spojenci alebo množstvo súkromných dopravcov. Paletované náklady môžete prepravovať sami v C-295 alebo s nami na C-27. A výsadkárov môžete cvičiť aj na L-410Skrýt celý příspěvek
tryskac: Ja neviem kde to stále chodia na to, že AČR alebo OSSR potrebujú také lietadlo. Nepotrebujú. Za tie peniaze by to nebol žiaden posun. Náš Spartan zoberie 2 HMMWV, KC-130 ...Zobrazit celý příspěvek
tryskac: Ja neviem kde to stále chodia na to, že AČR alebo OSSR potrebujú také lietadlo. Nepotrebujú. Za tie peniaze by to nebol žiaden posun. Náš Spartan zoberie 2 HMMWV, KC-130 zoberie 3. My naložíme 4 palety, ČR s CASA 5 , KC-390 dá 7. C-27 zoberie 46 výsadkárov, CASA 48 , KC-390 64 výsadkárov. Sa pýtam, kde je tá pridaná hodnota KC-390 za toľko peňazíSkrýt celý příspěvek
Ad Miroslav: Vasa dobra otazka stoji za uvahu. Nemam teraz moznost vyhladavat vsetky pre a proti, ani tech informacie typu velkost nakl priestoru a podobne. Preto z hlavy spomeniem ...Zobrazit celý příspěvek
Ad Miroslav: Vasa dobra otazka stoji za uvahu. Nemam teraz moznost vyhladavat vsetky pre a proti, ani tech informacie typu velkost nakl priestoru a podobne. Preto z hlavy spomeniem len: KCxxc vs Cyyy je rozdiel, ze KC je od zaciatku projektovany aj ako tanker, to je dost podstatne plus. Dalej by som spomenul nosnost 20+t pri KC390 vs 11.5t u C27J. Vyssia cestovna rychlost. Skratka lietadlo pre potreby, pre ktore su C295 a C27 "male".Skrýt celý příspěvek
Nemyslel som to tak, že by CASA na to nebola vhodná. Práve naopak, CASA je skôr výsadkové a dopravné lietalo ako transportné. Skôr som porovnával aký by bol prínos kúpiť KC-390 keď ...Zobrazit celý příspěvek
Nemyslel som to tak, že by CASA na to nebola vhodná. Práve naopak, CASA je skôr výsadkové a dopravné lietalo ako transportné. Skôr som porovnával aký by bol prínos kúpiť KC-390 keď máte C-295 ktorá všetky dôležité úlohy dokáže zastať.Skrýt celý příspěvek
tryskac: Veď ja netvrdím, že by sa využiť nedala, ja sa skôr pýtam, či to za tie peniaze stojí. CASA nedokáže prevážať transportovať HMMWV, to dokážeme my. Spartan pojme 2, KC-390 ...Zobrazit celý příspěvek
tryskac: Veď ja netvrdím, že by sa využiť nedala, ja sa skôr pýtam, či to za tie peniaze stojí. CASA nedokáže prevážať transportovať HMMWV, to dokážeme my. Spartan pojme 2, KC-390 3 ks. Tatru nepreveziete ani s KC-390. Proste nevidím zmysel nákupu takého stroja.Skrýt celý příspěvek
Miroslav KC-390 je schopen přepravit třeba OT 8X8. Ale stejně je je to jedno, AČR a asi i OSSR nebudou takováto letadla nakupovat a půjdou cestou mezinárodních programů, jak jsem ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
KC-390 je schopen přepravit třeba OT 8X8.
Ale stejně je je to jedno, AČR a asi i OSSR nebudou takováto letadla nakupovat a půjdou cestou mezinárodních programů, jak jsem již psal.Skrýt celý příspěvekKoľko OT potrebuješ prepraviť ročne na vzdialenosť mimo Európy? Tí je ako kupovať nový Jumper kvôli tomu, že občas treba previesť nábytok
Koľko OT potrebuješ prepraviť ročne na vzdialenosť mimo Európy? Tí je ako kupovať nový Jumper kvôli tomu, že občas treba previesť nábytok
Miroslav Ach jo, nemá to cenu. Přeprava OT 8X8 byla reakce na Tatrovku. Větší letadlo, větší přepravní schopnosti, co do objemu a hmotnosti. Dále neřešim jeho zavedení a říkám, ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
Ach jo, nemá to cenu.
Přeprava OT 8X8 byla reakce na Tatrovku. Větší letadlo, větší přepravní schopnosti, co do objemu a hmotnosti.
Dále neřešim jeho zavedení a říkám, že AČR bude přepravní schopnosti řešit pomocí mezinárodních programů.
Vy na mě reagujete: Koľko OT potrebuješ prepraviť ročne na vzdialenosť mimo Európy? Tí je ako kupovať nový Jumper kvôli tomu, že občas treba previesť nábytok
Má odpověď: AČR pro tyto potřeby využívá poštovní holuby.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...