EXCALIBUR ARMY A TATRA TRUCKS představily na veletrhu Eurosatory houfnici MORANA a další světové novinky

EXCALIBUR ARMY A TATRA TRUCKS představily na veletrhu Eurosatory houfnici MORANA a další světové novinky
Samohybná houfnice MORANA / CZECHOSLOVAK GROUP (Zvětšit)

V Paříži se koná další ročník nejvýznamnějšího evropského veletrhu vojenské techniky a obranných technologií Eurosatory. Hned první den se na společném stánku firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a kopřivnické automobilky TATRA TRUCKS představilo ve světové premiéře několik novinek. Největší ohlas sklidila bezesporu nová kolová samohybná kanonová houfnice MORANA, která je dílem šternberské společnosti EXCALIBUR ARMY. Slavnostního představení se účastnili velvyslanec ČR ve Francii Michel Fleischmann, náměstek ministryně obrany Tomáš Kopečný a prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu ČR Jiří Hynek.

Velvyslanec ČR ve Francii Michel Fleischmann ocenil, že Česká republika dokáže vyvíjet moderní obranné technologie: „Moderní dělostřelecký systém je technologie důležitá nejen pro českou, ale i evropskou bezpečnost.“ Náměstek ministryně Tomáš Kopečný uvedl: „Česká republika je celosvětově jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů pomoci Ukrajině a ukazuje se, že právě moderní dělostřelectvo je v obraně proti ruské agresi klíčové.“

MORANA je dalším přírůstkem do portfolia moderních samohybných houfnic této společnosti. „Navazujeme na tradici československého obranného průmyslu, který vždy patřil k významným průmyslovým odvětvím a exportérům. Abychom na světovém trhu obstáli, musíme vyvíjet nová řešení pro bezpečnost Evropy a jejích partnerů. Proto přicházíme s produkty, jako je houfnice MORANA,“ vysvětlil Michal Strnad, majitel holdingu CSG.


Náměstek ministryně obrany Tomáš Kopečný; větší foto / CZECHOSLOVAK GROUP

Nová houfnice disponuje dělem ráže 155 mm s délkou hlavně 52 ráží. Zbraňová nástavba je uložena na kruhové základně v zadní části podvozku, přičemž pohonná jednotka je umístěna za kabinou. MORANA tak spojuje výhody lehkých kolových samohybných dělostřeleckých systémů kategorie TMG (Truck Mounted Gun) a těžkých dělostřeleckých systémů na pásových podvozcích. Houfnice MORANA je postavena na osvědčené podvozkové platformě Tatra Force 8x8, která má rozšířený rozchod pro lepší stabilitu a jízdní vlastnosti, přičemž všechna kola podvozku jsou navíc řiditelná.

Houfnice má plně automatické nabíjení a plně automatizované navedení děla. Standardní osádku houfnice MORANA tvoří řidič, velitel a operátor, kteří mají svá místa v pancéřované čtyřdveřové kabině z produkce EXCALIBUR ARMY. Bojovou věž osádka plně ovládá přímo z kabiny, aniž by ji musela opustit. Osádka je tedy při přesunech houfnice i během její činnosti a bojového nasazení neustále chráněna. Houfnice je osazena také dálkově ovládanou zbraňovou stanicí s pokročilou senzorickou výbavou a kulometem ráže 12,7 mm pro vlastní ochranu.

Své produkty na Eurosatory 2022 vystavuje na 1800 výrobců i prodejců speciální techniky z více než šesti desítek zemí. Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a TATRA TRUCKS prezentují český a slovenský obranný průmysl na stánku K528 v hale 5A. „Naše skupina CZECHOSLOVAK GROUP považuje Eurosatory za klíčový veletrh pro představení našich produktů v Evropě. I proto máme největší expozici ze všech českých vystavovatelů,“ doplnil Michal Strnad.


Slavnostního aktu se zúčastnili velvyslanec ČR ve Francii Michel Fleischmann, náměstek ministryně obrany Tomáš Kopečný a prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu ČR Jiří Hynek.; větší foto / CZECHOSLOVAK GROUP

O CZECHOSLOVAK GROUP

CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu. Podporuje rozvoj tradičních českých a slovenských společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. V podnicích začleněných do holdingu CSG a v propojených firmách pracuje více než 8200 zaměstnanců. V roce 2021 dosáhly konsolidované tržby holdingu hodnoty 14,4 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet zákazníků holdingu se stále rozrůstá.

O TATRA TRUCKS

Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou značku a kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Velmi důležité jsou domácí trhy v Česku a na Slovensku, velká část produkce automobilky je určena také na export do desítek zemí světa. Automobilka Tatra Trucks a.s. zaměstnává více než 1200 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie a.s. zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.

Nahlásit chybu v článku


Související články

KOMENTÁŘ: Tápání nad francouzskými houfnicemi CAESAR 8×8

Zástupci českého ministerstva obrany (MO ČR) vedou již několik měsíců jednání s francouzskou ...

DITA – nový český příspěvek do rodiny houfnic ráže 155 mm

Česká republika patří mezi průkopníky na poli moderních kolových samohybných houfnic (ShKH). Typ ...

Houfnice CAESAR: Pouhý dostřel nestačí

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) rozhodlo v loňském roce, že 152 mm samohybná kolová houfnice (ShKH) ...

Houfnice CAESAR a DITA: Odlišné přístupy, nikoli přímá konkurence

Na únorovém zbrojním veletrhu IDEX 2021 ve Spojených arabských emirátech byla oficiálně představena ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Stonkeeper
    14:03 13.06.2022

    Uprimne, potom co vidime na Ukrajine, by mela nasledovat objednavka minimalne na 50+ kusu. Samozrejme je zatim jen prototyp, takze do seriovky je jeste kousek. Ale aspon by se ...Zobrazit celý příspěvek

    Uprimne, potom co vidime na Ukrajine, by mela nasledovat objednavka minimalne na 50+ kusu. Samozrejme je zatim jen prototyp, takze do seriovky je jeste kousek. Ale aspon by se armada mohla zamyslet nad novou strukturou :)Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      16:33 13.06.2022

      Jsme limitováni ekonomicko-politickými reáliemi ČR. Mít další brigádu (třeba na Pandurech), dělostřelecký a PVO pluk by bylo záhodné, ovšem z říše snů.

      Jsme limitováni ekonomicko-politickými reáliemi ČR. Mít další brigádu (třeba na Pandurech), dělostřelecký a PVO pluk by bylo záhodné, ovšem z říše snů.

  • Joker
    13:42 13.06.2022

    S touto kabinou dodávají na UA :)

    S touto kabinou dodávají na UA :)

    • Nesher
      14:01 13.06.2022

      Takhle nějak asi bude vypadat kabina pro Caesar CZ.

      Takhle nějak asi bude vypadat kabina pro Caesar CZ.

      • Danik
        15:37 13.06.2022

        On ten Caesar CZ nemusí být v konečném důsledku zas tak špatný. Nabíjecí mechanismus bude nejspíš vyřešen přes rameno, které za ty roky Nexter už mnohokrát ukázal (stejně ale voják ...Zobrazit celý příspěvek

        On ten Caesar CZ nemusí být v konečném důsledku zas tak špatný. Nabíjecí mechanismus bude nejspíš vyřešen přes rameno, které za ty roky Nexter už mnohokrát ukázal (stejně ale voják musí projektil vyndat ze schránky a dát ho do podavače) no a pak nám zůstává nevýhoda odkryté osádky. Tu 8x8 ovládali venku 4 muži. Not great not terrible. Je sice škoda, že když se tu díváme na DITU nebo teď Moranu, že pro AČR pořizujeme francouzská děla, ovšem tuhle řeku už jsme překročili.Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          16:08 13.06.2022

          No údajně (ze zdejších diskuzí) máme mít variantu, kde to rameno vytahuje ze schránky i munici. Sice to nikde v akci není, protože to asi nikdo nepožadoval, ale na jednom videu, ...Zobrazit celý příspěvek

          No údajně (ze zdejších diskuzí) máme mít variantu, kde to rameno vytahuje ze schránky i munici. Sice to nikde v akci není, protože to asi nikdo nepožadoval, ale na jednom videu, který do UA diskuze dával myslím Nesher je ta schránka jiná. Jako že by se tam teoreticky mohly hýbat takové vaničky s municí a rameno by to vytahovalo. Každopádně samotné to rameno, bylo totožné, tak si to nedokážu moc představit.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            16:31 13.06.2022

            Uvidíme co to nakonec bude. kdy by vlastně měly přijít první kusy?

            Uvidíme co to nakonec bude. kdy by vlastně měly přijít první kusy?

          • Scotty
            16:36 13.06.2022

            Konec roku 2024. První kusy vyrobené ještě ve Francii na vojskové zkoušky.

            Konec roku 2024. První kusy vyrobené ještě ve Francii na vojskové zkoušky.

  • Jura99
    13:21 13.06.2022

    řiditelné všechny nápravy, to vypadá na skvělou manévrovatelnost. Zbývá maličkost, začít sériovou výrobu a posílat to hned na frontu, Ukrajinci potřebují houfnice jako sůl. AČR by ...Zobrazit celý příspěvek

    řiditelné všechny nápravy, to vypadá na skvělou manévrovatelnost. Zbývá maličkost, začít sériovou výrobu a posílat to hned na frontu, Ukrajinci potřebují houfnice jako sůl. AČR by také mohla děla přikoupit, 52ks Caesarů je málo. Tipuji, že cílem bude i polský trh.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      13:59 13.06.2022

      Zatím jen technologický demonstrátor, k sérii ještě daleko.

      Zatím jen technologický demonstrátor, k sérii ještě daleko.

      • Jura99
        14:03 13.06.2022

        píšou, že to je prototyp.

        píšou, že to je prototyp.

        • Nesher
          14:10 13.06.2022

          No nevím, úsťová brzda ze Z 2000, podpěry spíš z DANA. Tam bude ještě dost práce. Podle mě je to, stejně jako DITA, jen demonstrátor, chceš-li před prototyp a bude na tom ještě ...Zobrazit celý příspěvek

          No nevím, úsťová brzda ze Z 2000, podpěry spíš z DANA. Tam bude ještě dost práce.
          Podle mě je to, stejně jako DITA, jen demonstrátor, chceš-li před prototyp a bude na tom ještě dost práce.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            14:23 13.06.2022

            Vadí něčemu ta už používaná úsťová brzda nebo podpěry? Jinak stejně budeme čekat na Caesary, než se všechny zavedou, tak ještě proteče hodně vody. Pak by nemuselo byť od věci začít ...Zobrazit celý příspěvek

            Vadí něčemu ta už používaná úsťová brzda nebo podpěry? Jinak stejně budeme čekat na Caesary, než se všechny zavedou, tak ještě proteče hodně vody. Pak by nemuselo byť od věci začít řešit případný nákup. Sice 2 systémy, ale jednotná ráže a výhledově by jsme si vytvořili přechod čistě na české houfnice.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            14:30 13.06.2022

            Poly To jako čekáš, že se do deseti let zbavíme Caesara? Tomu snad ani nemůžeš věřit. Caesar je tu min. 20 let, spíše déle. Navíc sama CSG, tím že lobovala za Ceasar, ukázala, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Poly
            To jako čekáš, že se do deseti let zbavíme Caesara? Tomu snad ani nemůžeš věřit.
            Caesar je tu min. 20 let, spíše déle. Navíc sama CSG, tím že lobovala za Ceasar, ukázala, že nemíří na AČR.
            Jinak k tomu co říkáš, podpěry z DANA jsou rozhodně velké mínus a pokud existuje lepší řešení úsťové brzdy, tak proč mít to horší?
            Já to dělo nijak nehaním, jen tvrdím, že na něm je ještě dost práce a sériové provedení může dostat zajímavých změn.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            14:32 13.06.2022

            úsťová brzda je jen zdálky ZŤS. Ten kdo má cit pro detail vidí, že má čelo s ohybem a možná je příčka mezi komorami šikmo vzad. Podpěry DANA ? Co si pod tím představit ? Že udělali ...Zobrazit celý příspěvek

            úsťová brzda je jen zdálky ZŤS. Ten kdo má cit pro detail vidí, že má čelo s ohybem a možná je příčka mezi komorami šikmo vzad. Podpěry DANA ? Co si pod tím představit ? Že udělali komplet nové auto za X milionů, aby pak z vrakáče vyndali dva tři hydraulické válce ? :-D.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            14:44 13.06.2022

            Nesher No to samozřejmě nečekám. A taky nevím zda jsou nebo nejsou ony podpěry a brzda lepší/horší. Proto jsem se ptal. Takže logicky nemohu odpovědět na to, proč to mít/nemít ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher
            No to samozřejmě nečekám.
            A taky nevím zda jsou nebo nejsou ony podpěry a brzda lepší/horší. Proto jsem se ptal. Takže logicky nemohu odpovědět na to, proč to mít/nemít horší.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            14:56 13.06.2022

            Poly, Jura Ty podpěry opravdu vypadají jako z DANA a zrovna podpěry jsou u DANA ne dobře řešené. Když střílí s hlavní vytočenou mimo kabinu, tak se tak rozkývá, že než se to ...Zobrazit celý příspěvek

            Poly, Jura
            Ty podpěry opravdu vypadají jako z DANA a zrovna podpěry jsou u DANA ne dobře řešené.
            Když střílí s hlavní vytočenou mimo kabinu, tak se tak rozkývá, že než se to uklidní, tak uplyne fůra času., O namáhání celé konstrukce nemluvě. Proto se v AČR (je-li to možné) doporučuje střílet "přes kabinu".
            Hlaveň včetně úsťové brzdy dělal ZTS Speciál, je velmi podobná (pokud ne identická) s Z 2000. Z 2 ji má na první pohled jinou, sami Slováci tvrdí, že je účinnější.
            Takže já to co dnes vystavili vidím jako před prototyp (aby někoho nedráždilo slovo demonstrátor), který má před sebou ještě nějaký čas vývoje.Skrýt celý příspěvek

          • stirling
            16:03 13.06.2022

            Ty vzpěry jak jsem psal souhlas, čekal jsem jako má Caesar, protože se to těžiště posunulo celé dozadu tak ani nedává smysl mít dvě vzpěry uprostřed a jednu vzadu. Ohledně ZTS je ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty vzpěry jak jsem psal souhlas, čekal jsem jako má Caesar, protože se to těžiště posunulo celé dozadu tak ani nedává smysl mít dvě vzpěry uprostřed a jednu vzadu.
            Ohledně ZTS je to jasné a nikdo to netají jak jsem sem házel link tak tam to je i jasně napsané, že je to partner projektu.Skrýt celý příspěvek

          • stirling
            16:06 13.06.2022

            Z některých obr to vypadá, že to má jednu vzpěru vzadu a jednu uprostřed...

            Z některých obr to vypadá, že to má jednu vzpěru vzadu a jednu uprostřed...

        • matu
          17:12 13.06.2022

          Demonstrator a prototyp je velky rozdil. Pokud to teda CSG nazyva pravymi jmeny...

          Demonstrator a prototyp je velky rozdil. Pokud to teda CSG nazyva pravymi jmeny...

          • Nesher
            18:50 13.06.2022

            Dita byla nejdříve prezentována jako demonstrátor a po půl roce (aniž by vyrobili novou) už z ní byl prototyp. Tohle bude podobné.

            Dita byla nejdříve prezentována jako demonstrátor a po půl roce (aniž by vyrobili novou) už z ní byl prototyp. Tohle bude podobné.

    • Martinos
      14:38 13.06.2022

      Vsak si pisal ze cesky vojaci chcu behat v dazdi a tme okolo hufnice. Ze vojak musi nieco vydrzat. A odrazu ich chces rozmaznavat?

      Vsak si pisal ze cesky vojaci chcu behat v dazdi a tme okolo hufnice. Ze vojak musi nieco vydrzat. A odrazu ich chces rozmaznavat?

      • Jura99
        15:23 13.06.2022

        to neni podstatne, Ukrajinci potrebuji 1000del, jestli to budou M777, Caesary,Z2, M109 nebo treba Morany, neni az tak podstatne. A nebojim se, ze by nebyli ochotni u obrany zeme ...Zobrazit celý příspěvek

        to neni podstatne, Ukrajinci potrebuji 1000del, jestli to budou M777, Caesary,Z2, M109 nebo treba Morany, neni az tak podstatne. A nebojim se, ze by nebyli ochotni u obrany zeme zmoknout.Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    13:10 13.06.2022

    Mňa zaujíma, ako chcú s tou zbraňovou stanicou na druhej foto strieľať pred kabínu? Zdá sa mi to tam nejako skované?

    Mňa zaujíma, ako chcú s tou zbraňovou stanicou na druhej foto strieľať pred kabínu? Zdá sa mi to tam nejako skované?

    • Jura99
      13:22 13.06.2022

      třeba je to na teleskopu :-).

      třeba je to na teleskopu :-).

      • The Pale Emperor
        14:16 13.06.2022

        Zbraňová stanice je schovaná v dělostřelecké věži, ze které pak vyjede. Takže je dost možný, že opravdu může ještě povyjet výš. Na stránkách píšou "Integrovaná sekundární zbraňová ...Zobrazit celý příspěvek

        Zbraňová stanice je schovaná v dělostřelecké věži, ze které pak vyjede. Takže je dost možný, že opravdu může ještě povyjet výš. Na stránkách píšou "Integrovaná sekundární zbraňová stanice poskytuje extra ochranu a palebnou sílu posádce pro blízký zásah a nízkoletící objekty."Skrýt celý příspěvek

        • Eagle
          15:03 13.06.2022

          Ano přesně tak tomu je. Vzhledem k velikosti je to velice rozumné. Při průjezdu lesní cestou nehrozí poskozeni stanice

          Ano přesně tak tomu je. Vzhledem k velikosti je to velice rozumné. Při průjezdu lesní cestou nehrozí poskozeni stanice

          • Nesher
            15:14 13.06.2022

            Na Palbě padl zajímavý dotaz, předpokládám, že jako "insader" by si mohl znát odpověď. Kopíruji v "původním znění" :-) Na Stránke EA som sa dočítal: "Posádka má k dispozici přes 40 ...Zobrazit celý příspěvek

            Na Palbě padl zajímavý dotaz, předpokládám, že jako "insader" by si mohl znát odpověď. Kopíruji v "původním znění" :-)
            Na Stránke EA som sa dočítal: "Posádka má k dispozici přes 40 vezených nábojů, z toho 5 ks ve schráně pro splnění bojového úkolu. Plně automatizované nabíjení děla umožňuje posádce vystřelit 6 ran v první minutě ze zaujatého palebného postavení. K dispozici je střelba MRSI."

            Ako tomu rozumiete? Vezie tá húfnica 40 nábojov v zásobníku a vystrieľa ich automaticky? Alebo ju treba po 5-tich výstreloch dobiť?Skrýt celý příspěvek

          • raven66
            15:30 13.06.2022

            Nesher: Ja to chapem tak, ze vystrelis 5ks a potom musis rucne doplnit novych 5ks. Takze po dobiti automatu stihnes v priebehu minuty vystrelit este 6 ranu a mas k dispozicii 4ks v ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher: Ja to chapem tak, ze vystrelis 5ks a potom musis rucne doplnit novych 5ks. Takze po dobiti automatu stihnes v priebehu minuty vystrelit este 6 ranu a mas k dispozicii 4ks v automate. Po ich vystreleni, zasa dobijas do automatu 5ks. Cize vacsinou to bude vstrelenych 5ks, potom niekde odparkovat bokom do bezpecia a nasackovat nanovo automat.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            15:38 13.06.2022

            Raven Možné to je, ale raději bych počkal na Eagla nebo nějakou oficiální informaci. Navíc by to ruční přebíjení, vzhledem k tomu, že celá posádka je v kabině a nikoliv ve věži, ...Zobrazit celý příspěvek

            Raven
            Možné to je, ale raději bych počkal na Eagla nebo nějakou oficiální informaci.
            Navíc by to ruční přebíjení, vzhledem k tomu, že celá posádka je v kabině a nikoliv ve věži, poněkud nešikovné.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            15:39 13.06.2022

            raven66
            Potom by ovšem nepsali že je modul bezosádkový.

            raven66
            Potom by ovšem nepsali že je modul bezosádkový.

          • The Pale Emperor
            15:59 13.06.2022

            Pokud to dobře chápu, tak ve věži je pak ještě místo pro střelce pro manuální střelbu v případě problémů. Takže by se to možná dalo vyřešit čtvrtým členem?

            Pokud to dobře chápu, tak ve věži je pak ještě místo pro střelce pro manuální střelbu v případě problémů. Takže by se to možná dalo vyřešit čtvrtým členem?

          • Sergej7490
            16:45 13.06.2022

            Raven66:
            To ale potom Z2 moze bezobsluzne vystrelit vsetkych 40 granatov… To tam nevidim ziadny posun, bezobsluzne vystrelit len 5…
            To som zvedavy ako je to v reale.

            Raven66:
            To ale potom Z2 moze bezobsluzne vystrelit vsetkych 40 granatov… To tam nevidim ziadny posun, bezobsluzne vystrelit len 5…
            To som zvedavy ako je to v reale.

          • Josse
            16:45 13.06.2022

            Obávám se že to bude mít na srarost třetí čelen osádky "operáror" ten v DITA nebyl a pochybuji že ho přidali protože bylo místo v kabině...

            Obávám se že to bude mít na srarost třetí čelen osádky "operáror" ten v DITA nebyl a pochybuji že ho přidali protože bylo místo v kabině...

          • Scotty
            17:01 13.06.2022

            Josse
            Ovšem uvádějí že budou všichni sedět v kabině. To tam bude po každých pěti výstřelech běhat?
            To co uváděli u Dity bych vůbec nebral vážně.

            Josse
            Ovšem uvádějí že budou všichni sedět v kabině. To tam bude po každých pěti výstřelech běhat?
            To co uváděli u Dity bych vůbec nebral vážně.

          • Nesher
            19:48 13.06.2022

            Tak problém vyřešen, zřejmě nešťastná formulace "lidí od PR" Morana stejně jako třeba Z2 může bez zásahu lidské ruky vystřílet všechno co je ve věži, což je 40+. A dále má ve ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak problém vyřešen, zřejmě nešťastná formulace "lidí od PR"
            Morana stejně jako třeba Z2 může bez zásahu lidské ruky vystřílet všechno co je ve věži, což je 40+. A dále má ve speciálním boxu cosi jako "pohotovostní" zásobu dalších 5 ran. Je to taková pojistka pro případ, že je nutné střílet a dobíjecí vozidlo není ihned k dispozici. Tady se to už bez lidské ruky neobejde.Skrýt celý příspěvek

          • Cenzor
            20:50 13.06.2022

            Nesher: Myslím, že originální jazyk na stránce EA je angličtina a že se převod do češtiny moc nepovedl...anglická verze toho odstavce s 5 ve schráně atd. je ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher:
            Myslím, že originální jazyk na stránce EA je angličtina a že se převod do češtiny moc nepovedl...anglická verze toho odstavce s 5 ve schráně atd. je níže.

            https://morana.excaliburarmy.c...

            Morana features a 155 mm / 52 calibre primary weapon capable of reaching over 41 kilometers distance. The crew has fourty-five carried rounds available for their task completion. Fully automated gun loading allows the crew to fire up to 6 rounds within the 1st minute from establishing position. MRSI fire mode is available.Skrýt celý příspěvek

      • mikojan29
        18:30 13.06.2022

        Veď výsuvné to musí byť, vyzerá, že sa to skováva pod tie krovky, ale ako vysoko? Keď budeš musieť niečo postrelovať bližšie pred kabínou, nebude kabína obmedzovať námer tej ...Zobrazit celý příspěvek

        Veď výsuvné to musí byť, vyzerá, že sa to skováva pod tie krovky, ale ako vysoko? Keď budeš musieť niečo postrelovať bližšie pred kabínou, nebude kabína obmedzovať námer tej zbraňovej stanice?Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 3