Excalibur Army spolupracuje na výrobě obrněných vozidel s chorvatským podnikem Đuro Đaković

-
3. 6. 2022
-
45 komentářů
-
Tisková zpráva
Šternberská společnost Excalibur Army je předním českým vývojářem a výrobcem pozemních vojenských systémů a speciálních vozidel. V posledních letech představil řadu nových projektů v oblasti dělostřeleckých a raketových systémů, obrněných vozidel i speciální techniky pro vojenské a civilní použití. Spolupracuje také s významnými světovými výrobci vojenské techniky ze západní Evropy.
Firma Excalibur Army patřící do průmyslově-technologického holdingu Czechoslovak Group podnikatele Michala Strnada se dříve orientovala především na opravy a modernizace starší techniky. V posledních letech však klade důraz na vývoj a výrobu nových a moderních bojových systémů, obrněných vozidel a speciálních automobilů použitelných v ozbrojených silách, ale i u záchranářů nebo hasičských jednotek. S novými projekty je spojen růst firmy a také spolupráce s novými partnery v zahraničí. Excalibur Army dlouhodobě spolupracuje s firmami v rámci holdingu Czechoslovak Group, jde například o společnosti Tatra Trucks, Tatra Defence Vehicle, Retia a jiné, důležitými partnery jsou například korporace Nexter Systems či General Dynamics European Systems, Elbit Systems, KMW a další.
Patriot II s novou svařovanou pancéřovanou kabinou; větší foto / Excalibur Army
Zatím nejnovějším partnerem šternberského podniku je chorvatská společnost Đuro Đaković, do které vstupují a manažersky ji spoluřídí české holdingové společnosti CE Industries Jaroslava Strnada a Promet Group Reného Matery. Spolupráce se konkrétně týká projektu obrněného vozidla Patriot II 4x4 na podvozku Tatra. Obrněnec Patriot II 4x4 se poprvé představil na veletrhu IDET v roce 2019, od té doby prošel dalším vývojem. První provedení disponovalo pancéřovanou kabinou vyvinutou ve spolupráci s izraelským průmyslem. Později v Excalibur Army vyvinuli nový typ kabiny, která má nový svařovaný základ, přičemž vozidlo s ní bylo poprvé odborné veřejnosti představeno na veletrhu MSPO v polských Kielcích v minulém roce.
Excalibur Army je v posledních měsících vytížena řadou nových projektů, proto šternberská společnost hledala ověřeného a spolehlivého partnera se zkušenostmi v oblasti výroby obrněných vozidel. Toho našla právě ve společnosti Đuro Đaković a na podzim minulého roku managementy obou firem uzavřely smluvní partnerství týkající se výroby pancéřovaných kabin pro vozidla Patriot II v Chorvatsku. Volba firmy Đuro Đaković nebyla náhodná, již desítky let se totiž specializuje na výrobu svařovaných konstrukcí či koreb pro vojenská vozidla a také na výrobu, opravy a údržbu obrněných vozidel a vojenské pozemní techniky.
Patriot II; větší foto / Excalibur Army
Firma má dlouhou strojírenskou tradici, která se začala datovat rokem 1921. Jde tak o nejstaršího chorvatského producenta strojírenských výrobků, které zahrnují vedle speciálních vozidel a vojenské techniky také železniční vagony a vozidla nebo mostní konstrukce. Firma ale nežije jen z tradice, má reference i z projektů výroby moderní techniky pro chorvatskou armádu. Jde například o spolupráci s firmami Patria and Kongsberg v rámci dodávek obrněných vozidel Patria AMV 8x8 či modernizační projekty tanků M-84 a jeho derivátů. Nejnověji se Đuro Đaković zapojí i do dodávek obrněných vozidel Bradley pro chorvatskou armádu, přičemž spolupracovat bude s korporací BAE Systems.
Spolupráce na projektu Patriot II může být základem pro další a dlouhotrvající kooperaci mezi Excalibur Army a Đuro Đaković. Chorvatská společnost již do Šternberka dodala první základní svařence kabin z materiálu Armox pro vozidla Patriot II 4x4, jež jsou určeny pro zahraničního zákazníka. Kabiny vozidel Patriot II mohou dosahovat odolnosti level 3 nebo 4 dle norem STANAG, a to za pomoci různé úrovně přídavného keramického pancéřovaní. Kompletace vozidel provádí Excalibur Army ve svých výrobních prostorech.
Patriot II; větší foto / Excalibur Army
Patriot II 4x4 je střední obrněné vozidlo, jež využívá podvozek Tatra s centrální nosnou rourou, výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami a pohonem všech kol. Podvozek Tatra zaručuje vynikající jízdní vlastnosti v těžkém terénu i na zpevněných komunikacích. Patriot II může být vybaven různými motory, k dispozici jsou například kapalinou chlazené motory Cummins anebo vzduchem přímo chlazené osmiválcové motory Tatra. Vozidlo má modulární koncepci a spadá do váhové kategorie 13 až 17,5 tun.
Díky své univerzálnosti a modularitě je Patriot II vhodný pro bojové nasazení, hlídkové mise či průzkumnou činnost. Představuje vhodnou platformu pro velitelská, spojovací, komunikační, protichemická či zdravotnická vozidla nebo jako nosič zbraňových systémů. Najde však uplatnění i u bezpečnostních sil a civilních složek, jako jsou například policie, hasiči, záchranáři, bezpečnostní služby a další. Pro hasiče existuje ve verzi nazvané TRITON. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci věží s ručně ovládanými zbraněmi do ráže 14,5 mm nebo dálkově řízených zbraňových stanic s kanony do ráže 20 mm nebo granátomety. Vedle toho může být Patriot II vybaven řízenými střelami či minometem.
Související články
Obrněný český Patriot na podvozku Tatra
Česká společnost Excalibur Army, patřící do významného českého holdingu Czechoslovak Group (CSG), v ...
-
14.06.2018
-
37 komentářů
-
Redakce AN
Patriot II 4×4 – nové univerzální obrněné vozidlo na podvozku Tatra
Česká společnost Excalibur Army, patřící holdingu Czechoslovak Group (CSG), na veletrhu IDET 2019 ...
-
10.06.2019
-
26 komentářů
-
Redakce AN
Modernizace chorvatských BVP Bradley za 626 milionů euro
Na podzim minulého roku byla oznámená bezplatná dodávka 84 amerických bojových vozidel pěchoty (BVP) ...
-
03.12.2020
-
30 komentářů
-
Jan Grohmann
Polsko-české taktické obrněné vozidlo 4×4
Na probíhající polské vojenské výstavě MSPO 2021 polský průmyslový koncern HSW (Huta Stalowa Wola) ...
-
09.09.2021
-
63 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Marně šmátrám v paměti, jestli existuje odpornější obrněné vozidlo, než je Patriot. Vim, že na vzhled to nejezdí, ale když se podívám na Zetor Gerlach, tak to je vzhledově vyspělá, ...Zobrazit celý příspěvek
Marně šmátrám v paměti, jestli existuje odpornější obrněné vozidlo, než je Patriot. Vim, že na vzhled to nejezdí, ale když se podívám na Zetor Gerlach, tak to je vzhledově vyspělá, sebevědomá a účelná konstrukce a design.Skrýt celý příspěvek
Co o to, v tomhle provedení to ještě docela ...Zobrazit celý příspěvek
Co o to, v tomhle provedení to ještě docela jde
https://www.facebook.com/czech...
https://www.facebook.com/czech...
Každopádně tohle je nechutnost. Zetor a jeho Gerlach je pěkná záležitost, taky ta jejich otevřená verze je pěkná (ale nespadá do LÚV). Na to LÚV jsem fakt zvědavý, od Zetoru je tu ještě Fox, to taky není špatné.
https://www.bvv.cz/public/gall...
No a specky vybraly Enok 4.8
https://www.acs-armoured-cars....
Snad nevyhraje Gepard, to je Patriot II ve zdejším provedení v kategorii LÚV :-D
https://www.byznysnoviny.cz/wp... Skrýt celý příspěvekS tím vzhledem Gerlachu máte pravdu, ale "jediný" háček je v tom, že se Zetoru nedaří vlastní produkt prodávat na světových trzích - na rozdíl od CSG. A znáte to - "papír" a ...Zobrazit celý příspěvek
S tím vzhledem Gerlachu máte pravdu, ale "jediný" háček je v tom, že se Zetoru nedaří vlastní produkt prodávat na světových trzích - na rozdíl od CSG.
A znáte to - "papír" a prototyp/demonstrátor snese všechno, ale když nejsou prodejní výsledky, obojí je k prdu (ostatně takové Rusko by mohlo vyprávět).Skrýt celý příspěvekJak to není CSG, tak to má v ČR smůlu.
Jak to není CSG, tak to má v ČR smůlu.
Jo také nechápu proč tak úspěšná firma nemůže dát trošku peněz a nechat to načrtnout profíka. Tohle je fakt ošklivé. Takový přístup bych čekal od nějakého dotovaného státního ...Zobrazit celý příspěvek
Jo také nechápu proč tak úspěšná firma nemůže dát trošku peněz a nechat to načrtnout profíka. Tohle je fakt ošklivé. Takový přístup bych čekal od nějakého dotovaného státního podniku a ne od CSG ta většinou moc dobře tuší, že i design prodává.
I já jako naprostý neodborník vidím, že ten předek je moc širokej, stačí pro začátek to zúžit na úroveň kabiny a nechat vystouplé jen blatníky. Všechna úspěšná vozidla to tak mají, tak nechápu, proč vymýšlí "kolo".Skrýt celý příspěvekProtože se EA snaží o maximální unifikaci/využití vlastního portfolia. tak na rozdíl od konkurence potřebují zakapotovat velkou V8, pokud by se řídili Vaším doporučením, výsledkem ...Zobrazit celý příspěvek
Protože se EA snaží o maximální unifikaci/využití vlastního portfolia. tak na rozdíl od konkurence potřebují zakapotovat velkou V8, pokud by se řídili Vaším doporučením, výsledkem by byl trčící vzduchový filtr, jako má JLTV, jenom jednou tak objemný, což si nemyslím, že by Patriotu přidalo na kráse. Abych to ještě více přiblížil, je třeba u Patriotu II zakapotovat ještě větší objem motorového prostoru, než v případě vozidla TITUS.Skrýt celý příspěvek
Já asi chápu důvod, ale spíše mě uniká kdo si bude pořizovat toto vozidlo s tatrováckou V8. Za mě je to motor pro náklaďák a cummins je jasná volba. Každopádně i tak si myslím, že ...Zobrazit celý příspěvek
Já asi chápu důvod, ale spíše mě uniká kdo si bude pořizovat toto vozidlo s tatrováckou V8. Za mě je to motor pro náklaďák a cummins je jasná volba. Každopádně i tak si myslím, že objem z blatník lze odebrat - nad kolem (aspon jeho vnejší polovinou) toho moc nebude. JLTV vypadá fajn a naopka s tím sáním bych řekl, že je to i částečně přednost (řidič vidí před očima kam voda už nemůže).Skrýt celý příspěvek
Tak zrovna Cummins v kapotovaném provedení má před levým kolem přídavný chladič oleje pro převodovku, protože vlastní chladič motoru sahá až do půlky prvního příčníku a před ním je ...Zobrazit celý příspěvek
Tak zrovna Cummins v kapotovaném provedení má před levým kolem přídavný chladič oleje pro převodovku, protože vlastní chladič motoru sahá až do půlky prvního příčníku a před ním je mezichladič stlačeného vzduchu.Skrýt celý příspěvek
Patriot 1 byl stavěný na hmotnost, proto se u něj počítalo se slabším ISBčkem, pro který stačí převodovka Allison řady 3000. Alternativně pak mohla být zastavěna tatrovácká V8 bez ...Zobrazit celý příspěvek
Patriot 1 byl stavěný na hmotnost, proto se u něj počítalo se slabším ISBčkem, pro který stačí převodovka Allison řady 3000. Alternativně pak mohla být zastavěna tatrovácká V8 bez mezichladiče stlačeného vzduchu, která tak vysokou kapotu nepotřebuje. Patriot II je díky výkonnější motorizaci připraven na další růst, třeba na 6x6 o hmotnosti 17-18 tun a užitečnou nosností 9 - 8, Jako třeba 12sedadlový MRAV, ovšem s cenovkou o 30% nižší než TITUS.Skrýt celý příspěvek
Ok z technického hlediska chápu, já bral právě to, že patriot 1 i 2 jsou stejné kategorie vozidel. Každopádně jestli to chápu správně tak vejšku a délku kapoty prostě nelze změnit ...Zobrazit celý příspěvek
Ok z technického hlediska chápu, já bral právě to, že patriot 1 i 2 jsou stejné kategorie vozidel. Každopádně jestli to chápu správně tak vejšku a délku kapoty prostě nelze změnit (není pro to tak malý motor), ale udělat blatníky ve stylu JLTV by šlo a tím trošku opticky zúžit auto? Ostatně JLTV vypadá daleko vzdušněji i díky jednoduché středové stoupačce,kdežto patriot tam má stoupačku a ještě ten obrovský široký lem alá "závodní" SUV a to také vůbec není pěkné.
Koncept vzhledu je - máme široký náklaďák s úzkou kabinou a daleko hezčí přístup je přesně ten JLTV - máme auto na širokých nápravách (vystupuje do stran jen to nutné a v co nejmenším objemu). Snad jsem to vysvětlil srozumitelně.Skrýt celý příspěvek
No myslim ze zrovna tohle je kategorie aut ktera by mela byt co nejjednodusi na vyrobu udrzbu a opravu proste sprskat korbu vrazit tam jednoduchej vykonej motor jednoduchej ...Zobrazit celý příspěvek
No myslim ze zrovna tohle je kategorie aut ktera by mela byt co nejjednodusi na vyrobu udrzbu a opravu proste sprskat korbu vrazit tam jednoduchej vykonej motor jednoduchej podvozek a sazet to v pripade potreby ve velkejch poctech. Na rovinu me se to auto celkem libi. Zadne kudrlinky dizajnovky nic. Ale kazdemu se libi neco jineho :)Skrýt celý příspěvek
No je to hnusný... ale na krásu to nejezdí. Ano, naprosto nechápu proč bychom tuto kategorii nedokázali vyrábět doma, se všemi z toho plynoucími výhodami (servis, upgrade, ramp-up ...Zobrazit celý příspěvek
No je to hnusný... ale na krásu to nejezdí.
Ano, naprosto nechápu proč bychom tuto kategorii nedokázali vyrábět doma, se všemi z toho plynoucími výhodami (servis, upgrade, ramp-up v případě krize, podpora domácích...). A kdyby hrozilo že to nedostatek některého prvku citelně omezí v kvalitě, nebál bych se zkusit nějaký díl koupit licenci...Skrýt celý příspěvek
Na dizajn Patriotu jsem si stále nezvyknul, jinak v Đuro Đaković mají majetkový podíl pánové z CSG, tak asi dává smysl vyrábět produkci z holdingu i tam. Nerad používám populární ...Zobrazit celý příspěvek
Na dizajn Patriotu jsem si stále nezvyknul, jinak v Đuro Đaković mají majetkový podíl pánové z CSG, tak asi dává smysl vyrábět produkci z holdingu i tam. Nerad používám populární slova jako "úspěšný příběh", ale zbrojní produkce CSG a pohlcování dalších podniků je na poměry naší země, rozvrácené bolševismem, právě tím.Skrýt celý příspěvek
Đuro Đaković spoluvlastní starý Strnad a nikoliv mladý, vlastník CSG. Tedy jde o stejnou rodinu, ale ne o stejný holding. ;-)
Đuro Đaković spoluvlastní starý Strnad a nikoliv mladý, vlastník CSG. Tedy jde o stejnou rodinu, ale ne o stejný holding. ;-)
Určitě jste taky četli, že prý CSG chce kupovat Fiocchi Munizioni... Kde na to sakra berou prachy..... Teda otázka by měla být, podaří se jim ty půjčky někdy splatit?
Určitě jste taky četli, že prý CSG chce kupovat Fiocchi Munizioni... Kde na to sakra berou prachy..... Teda otázka by měla být, podaří se jim ty půjčky někdy splatit?
velky holding se spektrem ruznych cinnosti je perpetum mobile.
velky holding se spektrem ruznych cinnosti je perpetum mobile.
No, zrovna akvizice Vítkovice Machinery se jim tedy vůbec nepovedla.... se divím, že jim to banky nedaly sežrat, navíc se nyní motá okolo Vítkovice Steel, tak jsem zvědavý.
No, zrovna akvizice Vítkovice Machinery se jim tedy vůbec nepovedla.... se divím, že jim to banky nedaly sežrat, navíc se nyní motá okolo Vítkovice Steel, tak jsem zvědavý.
@otecko: Vítkovice Machinery i příp. Vítkovice Steel jsou aktivity Strnada seniora a jeho CE Industries holdingu.
S CSG přímo nesouvisí.@otecko: Vítkovice Machinery i příp. Vítkovice Steel jsou aktivity Strnada seniora a jeho CE Industries holdingu.
S CSG přímo nesouvisí.
DD ACQUISITION a.s. pořídili fabriku Đuro Đaković relativně lacině přímo od chorvatského státu, který navíc do prodělávající a krachem páchnoucí fabriky ještě před privatizací ...Zobrazit celý příspěvek
DD ACQUISITION a.s. pořídili fabriku Đuro Đaković relativně lacině přímo od chorvatského státu, který navíc do prodělávající a krachem páchnoucí fabriky ještě před privatizací stačil nalít formou půjčky ne úplně malé peníze.
Fiocchi Munizioni je jiná kapitola - jde o velkou, dobře vydělávající firmu, jejíž akvizice dá i slušně vydělávající (=bankami ochotněji financovatelné) CSG nepochybně zabrat.
To bude taky nejspíš hlavní důvod, proč skupina jedná mezinárodně o financování nákupu 60% podílu v FM už několik měsíců, a zatím nemá nic podepsáno.Skrýt celý příspěvek
CSG Strnada jr. má od loňska 10% podíl přímo ve firmě DD ACQUISITION a.s., jenž fabriku Đuro Đaković vlastní. Zbytek jde za Strnadem sr. a rodinou Reného Matery, jak správně ...Zobrazit celý příspěvek
CSG Strnada jr. má od loňska 10% podíl přímo ve firmě DD ACQUISITION a.s., jenž fabriku Đuro Đaković vlastní. Zbytek jde za Strnadem sr. a rodinou Reného Matery, jak správně uvádíte.
Tzn. dá se předpokládat, že CSG má s DD patrně dlouhodobější záměry, když do ní - byť symboličtějším způsobem - napřímo vstoupili.Skrýt celý příspěvekA už se ví který "XYŇ" ve skutečnosti za Strnadem stojí?
A už se ví který "XYŇ" ve skutečnosti za Strnadem stojí?
Taky jsem si dlouhé roky říkal kdo za tím je, ale dle pátrání se jim prostě daří. Začali na položkách, šrotu atd až to dotáhli tam kde jsou.
Taky jsem si dlouhé roky říkal kdo za tím je, ale dle pátrání se jim prostě daří. Začali na položkách, šrotu atd až to dotáhli tam kde jsou.
Docela by mě zajímalo kdo je ten zahraničí zákazník, Indonésie?
Docela by mě zajímalo kdo je ten zahraničí zákazník, Indonésie?
Indonésie je "tradiční" zákazník CSG, takže by to dávalo smysl. Zajímalo by mě, zda-li se podaří pořídit Patriot do armád ČR a Polska (Teda až přepracujou ten ošklivý čumák:) ).
Indonésie je "tradiční" zákazník CSG, takže by to dávalo smysl. Zajímalo by mě, zda-li se podaří pořídit Patriot do armád ČR a Polska (Teda až přepracujou ten ošklivý čumák:) ).
Patriot pro WP je privátní akce CSG a PGZ (konkrétně HSW), Poláci se dokonce chlubí, že je to polské vozidlo. Přičemž když se podíváš na tu PL verzi a standardní Patriot II, tak ...Zobrazit celý příspěvek
Patriot pro WP je privátní akce CSG a PGZ (konkrétně HSW), Poláci se dokonce chlubí, že je to polské vozidlo. Přičemž když se podíváš na tu PL verzi a standardní Patriot II, tak jediný rozdíl, který najdeš je logo jednoho zkrachovalého výrobce autobusů (Auto San) na kapotě. U standardního Patriotu je tam logo EA.
Takže vzhledem k tomu, že EA spolupracuje s PGZ má v PL slušnou šanci, u AČR je to s otazníkem. Už proto, že těžká vozidla tohoto druhu zatím nejsou v plánu.Skrýt celý příspěvekPoláci označují "svou" verzi Patriota jako polské vozidlo pro to, že nástavbu by si v případě schválení akvizice a spuštění výroby (v PL) měli vyrábět 100% sami. CSG má v tomto ...Zobrazit celý příspěvek
Poláci označují "svou" verzi Patriota jako polské vozidlo pro to, že nástavbu by si v případě schválení akvizice a spuštění výroby (v PL) měli vyrábět 100% sami.
CSG má v tomto případě dodat patriotovskou licenci, tatrovácký podvozek a motor.Skrýt celý příspěvek@Nesher: To víte, Poláci :-) Ti jedou ve velkém v "polonizaci" prakticky všeho. Pro CSG je určité přivlastnění jejich produktu polskou stranou (a navíc státní firmou) spíš výhoda, ...Zobrazit celý příspěvek
@Nesher: To víte, Poláci :-) Ti jedou ve velkém v "polonizaci" prakticky všeho. Pro CSG je určité přivlastnění jejich produktu polskou stranou (a navíc státní firmou) spíš výhoda, která by jim mohla pomoct. Tak uvidíme.Skrýt celý příspěvek
Nesher
Když jsem jich na stánku HSW ptal, tak bez problému přiznali, že to je od EA a byli v pohodě. Ovšem lidi na stánku CSG o tom nic nevěděli :)Nesher
Když jsem jich na stánku HSW ptal, tak bez problému přiznali, že to je od EA a byli v pohodě. Ovšem lidi na stánku CSG o tom nic nevěděli :)Ze strony HSW to był outsourcing, zlecenie projektu firmie zewnętrznej. Jeśli zrezygnują z silnika Tatry to import z Czech ograniczy się do tylnego i przedniego mostu zawieszenia . ...Zobrazit celý příspěvek
Ze strony HSW to był outsourcing, zlecenie projektu firmie zewnętrznej. Jeśli zrezygnują z silnika Tatry to import z Czech ograniczy się do tylnego i przedniego mostu zawieszenia . Trudno powiedzieć , czy przód pojazdu zostanie przeprojektowany, jest krytykowany za niską widoczność w terenie i wysoko umieszczony silnik. Ale to już problem HSW , jeden z najmniej ważnych w obecnej sytuacji ..Skrýt celý příspěvek
Tecka Outsourcingu to rozhodně nebyl, to auto existovalo dávno předtím než si někdo v Polsku všimnul, že vůbec existuje. Je to společný projekt. I kdyby tam nebyl motor Tatra ...Zobrazit celý příspěvek
Tecka
Outsourcingu to rozhodně nebyl, to auto existovalo dávno předtím než si někdo v Polsku všimnul, že vůbec existuje. Je to společný projekt.
I kdyby tam nebyl motor Tatra (přičemž vzduchem chlazený motor má u vojenských vozidel svoje plus), tak stejně budete potřebovat podvozek, bez něj nto nemá smysl. A to je právě to čím se to liší od konkurence. Jinak na trhu je podobných aut "za korunu pytlík".Skrýt celý příspěvekNesher
Dla mnie , kabina pojazdu jest przeprojektowana + widoczne i mniej istotne zmienione detale . Podwozia nie widać .. więc nie ocenię. Nie wyglądają na bliźniacze pojazdyNesher
Dla mnie , kabina pojazdu jest przeprojektowana + widoczne i mniej istotne zmienione detale . Podwozia nie widać .. więc nie ocenię. Nie wyglądają na bliźniacze pojazdyTecka Znám pár lidí z CSG, je to Patriot II, jen s jiným znakem. A znovu, to auto je zajímavé právě tím podvozkem, jinak je to těžké obrněné auto, kterých je na trhu dost a dost. ...Zobrazit celý příspěvek
Tecka
Znám pár lidí z CSG, je to Patriot II, jen s jiným znakem.
A znovu, to auto je zajímavé právě tím podvozkem, jinak je to těžké obrněné auto, kterých je na trhu dost a dost. Slovenský Gerlach (byť pod českým brandem), Maďaři zase mají podobná auta z Turecka, u vás se určitě něco podobného také dělá. V Kanadě také, dokonce i v SAE. Není to žádná raketová věda. Jediné čím se Patriot liší je právě podvozek Tatra a vzduchem chlazený motor.Skrýt celý příspěvek
Znajdź różnicę :
https://www.armadninoviny.cz/d...
https://www.armadninoviny.cz/d...Znajdź różnicę :
https://www.armadninoviny.cz/d...
https://www.armadninoviny.cz/d...Však to je ta nová korba co pro EA svěřují v Chorvatsku. Ta první byla vyvinuta v Izraeli. Celé je to vyvinuté u nás. Pokud to uspěje u WP (čemuž moc nevěřím), tak nepochybuji, že ...Zobrazit celý příspěvek
Však to je ta nová korba co pro EA svěřují v Chorvatsku. Ta první byla vyvinuta v Izraeli.
Celé je to vyvinuté u nás.
Pokud to uspěje u WP (čemuž moc nevěřím), tak nepochybuji, že si tu korbu svaříte doma, stejně jako provedete finální montáž. Podvozek přijde z Tatry, motor možná taky, nebo se doveze z USA, vybavení si pochopitelně dáte dle verze vlastní.
Tohle je relativně jednoduchý produkt, žádný tank. To klidně zvládne každá firma co už někdy vyráběla auta, traktory nebo třeba autobusy. Není potřeba na to mít zbrojovku.Skrýt celý příspěvekNa koniec, dorzucę zdjęcie od przodu pojazdu dowodzenia artylerii w ostatniej konfiguracji . Zastanawia mnie poziom ochrony balistycznej bloku silnika , ażurowa wycinanka schodząca ...Zobrazit celý příspěvek
Na koniec, dorzucę zdjęcie od przodu pojazdu dowodzenia artylerii w ostatniej konfiguracji . Zastanawia mnie poziom ochrony balistycznej bloku silnika , ażurowa wycinanka schodząca w dół do osłony przedniego mostu zawieszenia. To nie wygląda jak solidna osłona pojazdu wojskowego .
https://zbiam.pl/wp-content/up... Skrýt celý příspěvekTecka Nahoře to vysvětluje tomas.kotnour, co se týče Tatry, tak asi nejlépe informovaný přispěvatel na Armádních novinách. Má to svá opodstatnění. Někdy se koukni na Palba.cz, asi ...Zobrazit celý příspěvek
Tecka
Nahoře to vysvětluje tomas.kotnour, co se týče Tatry, tak asi nejlépe informovaný přispěvatel na Armádních novinách. Má to svá opodstatnění.
Někdy se koukni na Palba.cz, asi nejlepší military fórum u nás. Mj. proto, že je tam politika striktně zakázaná. O Tatra je tam několik vláken.Skrýt celý příspěvek@Tecka Není úplně potřeba, aby balistická ochrana tatrováckého motoru přesně kopírovala linie kapoty. část motoru je kryta zboku podélníky pro uchycení odpružení, takže stačí ...Zobrazit celý příspěvek
@Tecka
Není úplně potřeba, aby balistická ochrana tatrováckého motoru přesně kopírovala linie kapoty. část motoru je kryta zboku podélníky pro uchycení odpružení, takže stačí vytvořit takový ekvivalent motorového tunelu z trambusových kabin, jenom z balistické oceli s žaluziemi před ventilátorem a na ni navazující desku pro ochranu olejového filtru a vany motoru.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...