Experti se zabývají BVP-2 v AČR

-
5. 5. 2013
-
85 komentářů
-
major Jan Šulc, army.cz
V úterý 30. dubna se uskutečnil v prostorech Generálního štábu Armády České republiky společný pracovní seminář zástupců celoresortního projektového týmu, který se zabývá zpracováním podkladů k budoucímu řešení náhrady bojových vozidel pěchoty BVP-2 ve výzbroji Armády České republiky se zástupci Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu ČR.
V současné době je životnost vozidel BVP-2 zařazených u útvarů AČR počítána řádově do let 2018 až 2020 a v souladu se závěry Bílé knihy o obraně proto bude muset padnout rozhodnutí o další podobě mechanizovaných útvarů Armády České republiky, které jsou těmito bojovými vozidly vyzbrojeny.
Na jednom místě se tak na úvodním pracovním a informačním semináři sešlo více než 30 expertů nejen z Národního úřadu pro vyzbrojování, ministerstva obrany, zástupců dotčených sekcí Generálního štábu AČR a Velitelství společných sil, ale i zástupců jednotlivých firem sdružených v Asociaci obranného a bezpečnostního průmyslu ČR (AOBP), aby se společně informovali o situaci.
Jak v této souvislosti zdůraznil plukovník Jaromír Durna, vedoucí oddělení mechanizovaného vojska Sekce rozvoje druhů sil – operační sekce Ministerstva obrany ČR: „Cílem tohoto jednání bylo především seznámit zástupce AOBP s důvody přípravy podkladů pro budoucí rozhodnutí o náhradě stávajících BVP-2 ve výzbroji AČR a vyslechnout si zároveň i pohled zástupců klíčových firem domácího obranného a bezpečnostního průmyslu na tuto problematiku a možnosti jejího řešení.“
Otevřeny ke zvažování jsou přitom všechny možnosti od vyřazení tohoto typu výzbroje, přes prodloužení životnosti stávajících vozidel, jejich modernizaci různých stupňů a úrovní či pořízení zcela nového typu.
V této souvislosti plukovník Durna doplnil: „Abychom předešli jakýmkoliv fámám a spekulacím, je nezbytné si uvědomit, že stojíme na počátku celého procesu. Rozhodně tedy nebylo zatím nic vybráno, schváleno ani rozhodnuto. Máme čas vybrat optimální řešení pro potřeby armády při zvážení všech aspektů ať již po technické, uživatelské, logistické či finanční stránce.“
Redakce AN : Problematice vozidel BVP-2 v AČR se budeme brzy na stránkách Armádních novin věnovat v samostatných článcích.
Související články
Český transportér Vega - nové fotky, novinky, technické detaily
Český transportér Vega byl veřejnosti představen již před několika měsíci a okamžitě vzbudil u ...
-
18.12.2011
-
22 komentářů
-
Jan Grohmann
Analýza možné modernizace českých bojových vozidel pěchoty BVP
Snižující se výdaje na obranu nutí i ty nejvyspělejší armády světa omezovat nákup nové techniky, ...
-
26.02.2012
-
29 komentářů
-
Jan Grohmann
Český voják 21. století podle Armádních novin
V dnešním článku budeme pokračovat v populárním tématu, a to jak bude vypadat vojenská výstroj a ...
-
15.04.2012
-
32 komentářů
-
Jan Grohmann
Německý obrněný transportér PMMC G5
Obrněné multifunkční vozidlo PMMC G5 je soukromou iniciativou německé firmy FFG. Prvně jsme mohli ...
-
22.04.2013
-
11 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Pánové Mart a spol Před kým tu suverenitu chcete pořád bránit? Co to žvaníte o nutnosti armády ? Armáda nikdy neměla na suverenitu ČR vliv. Rozhodovali politici. Armáda vždy ...Zobrazit celý příspěvek
Pánové Mart a spol
Před kým tu suverenitu chcete pořád bránit? Co to žvaníte o nutnosti armády ? Armáda nikdy neměla na suverenitu ČR vliv. Rozhodovali politici. Armáda vždy stáhla ocas. 1938, 1968!! A´t se vám to líbí nebo ne. Koho oslavujeme? Vlastence, kteří se zapojili do odboje v zahraničí, v porovnání s počty armády to byla hrstka. Chápu, že jste zřejmě vojáci z povolání a podobné návrhy vás děsí. Proč bych měl chodit do Izraele a Afghanistanu? Čí zájmy tam chráním? Proč vy nejdete do Saudské Arábie, odkud jsou teroristé placeni?Skrýt celý příspěvekMattauch: To máte asi pravdu - 30 kousků T-72M4CZ je toho důkazem... Operační kapacity se ale musely doplňovat i v případě Pandurů: „Lehká obrněná vozidla IVECO se pořizují za ...Zobrazit celý příspěvek
Mattauch:
To máte asi pravdu - 30 kousků T-72M4CZ je toho důkazem...
Operační kapacity se ale musely doplňovat i v případě Pandurů:
„Lehká obrněná vozidla IVECO se pořizují za část původně plánovaných kolových bojových vozidel a kolových obrněných transportérů PANDUR II a doplní tak požadované počty kolových obrněných vozidel u lehkých motorizovaných praporů 4. a 7. mechanizované brigády."
http://www.mocr.army.cz/inform... Skrýt celý příspěvekMossback: S tím se dá souhlasit, až na to ovšem, že by BVP stačilo méně. Ono pokud počet typu technky klesne pod určitý počet stává se vpodstatě operačně obtížně využitelnou. ...Zobrazit celý příspěvek
Mossback:
S tím se dá souhlasit, až na to ovšem, že by BVP stačilo méně. Ono pokud počet typu technky klesne pod určitý počet stává se vpodstatě operačně obtížně využitelnou.
Ale faktem je že tahle debata je čistě akademická, nikdo z nás o náhradě BVP 2 rozhodovat nebude.Skrýt celý příspěvekLeft: Díky za chválu. S Udem v tom děláme tak tři týdny ročně, oba jsme z čety AZ u 72. mpr. Když jste narazil na to, že ne všechny Pandury II jsou KBVP, myslím, že je ještě ...Zobrazit celý příspěvek
Left:
Díky za chválu. S Udem v tom děláme tak tři týdny ročně, oba jsme z čety AZ u 72. mpr.
Když jste narazil na to, že ne všechny Pandury II jsou KBVP, myslím, že je ještě třeba zmínit jedna, z mého pohledu, děsná nelogičnost. Na tom podvozku je ženijní kára, sanitka, dva průzkumáky, velitelské stanoviště a nevím co ještě, ale mechanizované prapory si tahaj 120mm minomety za tatrovkou... Přitom právě pro palebné baterie je vysoká moblita zárukou přežití. Tažené minomety bych pochopil u 44. a 74. lelkého motorizovaného praporu, ale u mechanizovaných mi to přijde jen jako další přežitek. Jediný mpr který nemá jen tažené minomety je 72.mpr který má 2 čety PRAM (minomet na podvozku BVP) a 1 četu tažených (PRAMů se totiž před zastaveím výroby stihlo jen pár kousků), ale ostatní prapory mají jen a pouze taženky... smutné.
Nejde tedy jen o to s jakými BVP (nebo jestli vůbec s nějakými) bude 7. brigáda operovat, jde o celé spektrum technik a nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby rozmanitost platforem byla co nejmenší.Skrýt celý příspěvekEvidentně jsem se pustil do předem prohraného boje a ještě ke všemu na té "špatné" straně - je mi jasné, že Vy, profesionálové, máte logicky názory podpořené praxí a profesí ...Zobrazit celý příspěvek
Evidentně jsem se pustil do předem prohraného boje a ještě ke všemu na té "špatné" straně - je mi jasné, že Vy, profesionálové, máte logicky názory podpořené praxí a profesí obecně. Vaší práce si vážím a jistou dobu jsem ji taky chtěl dělat, ale člověk musí rozumně odhadnout svoje schopnosti...
Náš spor je postaven na tom, že si vzájemně můžeme donekonečna vyvracet argumenty pro a proti pásovým BVP, což za nás ale stejně rozhodne někdo úplně jiný (a za tím někým bude ještě někdo, komu nejde o bezpečnost státu, ale o vlastní kapsu...). Na čem se shodneme je, že modernizace BVP-2 je nesmysl a než to, tak bych souhlasil i s nákupem menšího počtu BVP.
Jinak s těmi "vnitřními" jednotkami jsem to nemyslel jako primární úlohu, spíš tak, že by se speciální síly mohly čas od času zapojit do větších akcí policie, což sice není běžné ve všech státech NATO, ale v některých to tak funguje. Ale to je opravdu jen okrajový problém. Hlavní je nedostatek financí na obranu, neúčelné vydávání těchto prostředků, korupce na MO spíše než v armádě atd. Ale o tom Vás profíky poučovat nechci. Takže Vám přeju pevné nervy a hodně úspěchů ;)Skrýt celý příspěvekTo Mattouch: Naprostý souhlas. Ohledně: "co mi vlastně z BVP 2 zbude? Podvozek a motor s převodovkou?" Obávám se, že ani ten motor spolu s převodovkou, logicky, by se musel ...Zobrazit celý příspěvek
To Mattouch: Naprostý souhlas.
Ohledně: "co mi vlastně z BVP 2 zbude? Podvozek a motor s převodovkou?"
Obávám se, že ani ten motor spolu s převodovkou, logicky, by se musel měnit.
Takže by z BVP-2 nezbylo opravdu vůbec nic.
Modernizace tedy nic neřeší. Stejně tak prodloužení životnosti.
Jinak celkově to co píšete má hlavu a patu. Ale vzhledem k tomu, že v tom děláte, tak by to tak mělo být :)
To Udo: Taktéž naprostý souhlas. Vzhledem k tomu, že jste s Mattem kolegové, tak není divu :)
To Mossback: Osobně se domnívám, že je potřeba nějaká náhrada, protože z těch 107 Panduru je jen 72 v bojové konfiguraci KBVP. Ale i kdyby všech 107 bylo KBVP, tak je to také žalostně málo. Prostě nedostatečné.Skrýt celý příspěvekMossback: V jednom ze svých příspěvků jste správně uvedl, že podstatné je zapojení ČR do NATO a EU. Nemohu však souhlasit stím, že z toho plyne nutnost odlehčit armádu a učinit ...Zobrazit celý příspěvek
Mossback:
V jednom ze svých příspěvků jste správně uvedl, že podstatné je zapojení ČR do NATO a EU. Nemohu však souhlasit stím, že z toho plyne nutnost odlehčit armádu a učinit zní čistě expediční sílu.
NATO vzniklo primárně jako pakt zajišťující přežití států do tohoto paktu sdružených, tedy jejich územní celistvost a i přesto že nejsme na hranicích NATO, musíme být připraveni tyto hranice bránit a to nejde jen s lehkými silami. Konec konců i v jednom z článků zakládací smlouvy se hovoří o tom že každý signatářský stát je povinen nadále připravovat armádu k obraně svého území - jistě by nebyl problém dohledat přesné znění. Pokud se jedná boj za udržení teritoria je třeba vzít v úvahu všechna možná ohrožení a jedním znich je i konflikt vysoké intenzity s vyspělím protivníkem jako je například Ruská federace, ačkoliv se takový konflikt jevý v blízké budoucnosti jako nepravděpodobobný. Konec konců, proto že se zdá jako nepravděpodobný, si můžeme dopřát ten luxus mít profesionální armádu a neotravovat obyvatelsto základním výcvikem a pravidelnými cvičeními...
Ohledně využití armády k boji s narkomafií atd... to dělají státy na pokraji občanské války, v rozvinutých státech bývá zvykem, že kriminální činnost řeší policie a obranu celistvosti armáda. A policie má více útvarů než ÚOOZ... třeba NPC, ÚRN, ZJ, ÚZČ a pár dalších úmyslně nejmenuji... nevidím žádný důvod vnášet do hry dalšího činitele - AČR, či VP... Pokud nám PČR na některé své úkoly nestačí, je třeba reformovat PČR, ne do toho rvát AČR, která má své, a to rozdílné, úkoly...
A nyní ke kolovým vs. pásovým BVP... v čem je vlastně rozdíl? Pásová BVP mají lepší mobilitu mimo zpevněné komunikace, bývají lépe pancéřována (avšak to je dnes modulární a tak se obě kategorie v tomto překrývají), hmotnost je obvykle vyšší u pásových typů, ale opět následkem modulárního pancéřování dochází k překrytí kategorií. Výhodou kolových typů je nižší cena, jak pořizovací, tak provozní, menší ničení svršků komunikací a o trošičku lepší strategická mobilita - ikdyž to je už trochu diskutabilní vzhledem k té modularitě pancéřování. celkově se pásová BVP hodí více pro 1D taktiku a kolová pro 2D taktiku (pokud ovšem terém umožňuje jejich manévr). Oba typy se letecky musí přepravovat strategickými letouny, na vlaku zaberou stejně místa... takže proč, že se dnes pro potřeby AČR pásové BVP nehodí?Skrýt celý příspěvekUdo: Já jsem se ale nevyjadřoval k početním stavům armády, ale pásových BVP. Samozřejmě, že v případě zachování Vámi uvedené struktury bychom potřebovali tolik a tolik vozidel. ...Zobrazit celý příspěvek
Udo: Já jsem se ale nevyjadřoval k početním stavům armády, ale pásových BVP. Samozřejmě, že v případě zachování Vámi uvedené struktury bychom potřebovali tolik a tolik vozidel. Armáda bez BVP by musela projít organizační reformou zaměřenou na nahrazení mechanizovaných útvarů lehčími jednotkami.
Obranyschopnost vlastní země je sice nutností, ale dle mého názoru k ní za současné situace není "těžká brigáda" potřeba - před kterým ze sousedních či vzdálenějších států se chcete s BVP bránit? Ano, příspěvek do společných sil na obranu například Polska před Ruskem či Turecka před státem XY (scénáře vhodné do amerických válečných béčkových filmů) je nezbytný, ale brigáda AČR s BVP přepravovaná na delší vzdálenosti po železnici nebo na silničních přepravnících by byla užitečná jedině v podmínkách třetí světové války vedené bez jaderných zbraní (dobře, to je další nesmysl, ale...).
Ve střední a východní Evropě potřebují brigády vyzbrojené tanky a BVP možná tak Polsko nebo Ukrajina. ČR, Slovensko nebo Maďarsko v současnosti ne.Skrýt celý příspěveknejsou peníze na provoz stávající techniky,už ani na barvy na přechody,několik let není ačr schopná nakoupit ani kalhoty pro vojáky a od letoška už ani boty a proto věřím,že bvp se ...Zobrazit celý příspěvek
nejsou peníze na provoz stávající techniky,už ani na barvy na přechody,několik let není ačr schopná nakoupit ani kalhoty pro vojáky a od letoška už ani boty a proto věřím,že bvp se zmodernizuje a bude to dělat excaliburarmy,tahle firma už skoupila skoro celou ačr a ted nám dodává za několikanásobek náhradní díly které jsme ji za pár kaček prodali,protože tohle bude kšeft za několik miliard a prostě se to udělá,i když z toho vyleze blbost jako modernizace tanků t72,vůbec se nebude řešit třeba to,že populace pořád roste na výšku i šířku a prostě se do tohodle stroje nevejde,tak to prostě bude,podívejte se na jakýkoliv nákup ačr za posledních 15-20 let a je jasné co z toho bude,situace bude ještě zajímavější za několik let,až skončí záruky na vše,co se v posledních letech nakoupilo a veškeré opravy bude cálovat army,nevyjede se ani z garáží,pokud o modernizaci bvp budou rozhodovat lidi,co nakoupili třeba vesty do misí,které ani nedrží zapnuté a pušky o kterých víme také své dopadne to stejněSkrýt celý příspěvek
Mossback: Lehce Vás uvedu do reality ohledně počtů KBVP a BVP v naší armádě. Máme 4 mechanizované prapory, každý potřebuje cca 40 BVP/KBVP. Dále jsou u ostatních praporů 3 ...Zobrazit celý příspěvek
Mossback: Lehce Vás uvedu do reality ohledně počtů KBVP a BVP v naší armádě. Máme 4 mechanizované prapory, každý potřebuje cca 40 BVP/KBVP. Dále jsou u ostatních praporů 3 mechanizované roty, to je dalších 30 vozidel. To dělá cca 190 vozidel, plus další jako průzkumné, ženijní atd navíc. No a pandurů ve všech modifikacích je 108. Všechny jsou u 4.brn. Tak jako je pandur základním kamenem 4.brn, tak BVP2 je základním kamenem 7.mb. Takže vyřazení bez náhrady znamená v podstatě zmenšení bojové části armády na polovinu :) Tím by jsme se dostali dokonce i pod úroveň Slovenska nebo Maďarska. Nové bezpečnostní prostředí anebo ne, ČR je pořád ve stejných hranicích a máme-li si udržet zdání obranyshopnosti vlastní země, "těžkou" brigádu potřebujeme. To samé platí i o příspěvku ke kolektivní obraně v rámci NATO. Prostě v prostředí střední a východní Evropy má taková technika své místo.
Ondra: Anders teoreticky řešení je, Poláci dobře ví proč tuhle rodinu bojových vozidel vyvíjí, nemají tak krátkou paměť na hrozby jako my. PMMC G5 je kategorie APC, neboli po našem OT, to co má nahradit BVP musí být této kategorie, tedy anglicky IFV. Tedy něco co nejen vozí pěšáky, ale taky má nahoře něco většího než půlpalec čím je může podpořit a co si alespoň teoreticky ví rady i s tankem.
Matt to napsal hezky, ne nadarmo je to náš člověk :) Jen doplním ještě to, že nejmladší BVP-2 u nás jsou rok výroby 1989 a od té doby jsou neustále v provozu, to znamená že přes všechny drobné opravy a současný minimální objem výcviku jsou neuvěřitelně opotřebované. A žádnéjiné BVP-2 armáda nemá. Uložené jsou pouze BVP-1, což je ještě o trochu horší. Kanony jsou původní a jejich spolehlivost není veliká, to může být dáno i starou municí. Rádia, ač sovětská a elektronková která mají vydržet vše, toho po 20 letech provozu mají taky dost. PTŘS by i fungovaly, ale vypouštěcí zařízení a elektronika ve vozidle je opět původní, takže z provozovaných BVP-2 si bez důkladné opravy nebo generálky těchto součástek prostě PTŘS nevystřelíte. A i kdyby náhodou ano, přebití PTŘS v boji je věc v podstatě neřešitelná. K velikosti prostoru roje - jen dodám že Matt je nejmenší příslušník čety :)
Závěrem bych si dovolil vložit materiál Kurganzavodu o oné slavné modernizaci BMP2. Lidé co v normálním BVP-2 měli tu čest cvičit ani nemusím dodávat, že tahle modernizace neřeší vlastně nic z toho co psal Matt, možná tu klimatizaci :) http://www.kurganmash.ru/en/ma... Skrýt celý příspěvekMám odpověď. Nebylo, protože nevidím žádný důvod, proč ke KBVP (kolové bojové vozidlo pěchoty) Pandur kupovat ještě pásová vozidla. Namítnete mi možná "ztrátu kapacit", ale s tím ...Zobrazit celý příspěvek
Mám odpověď. Nebylo, protože nevidím žádný důvod, proč ke KBVP (kolové bojové vozidlo pěchoty) Pandur kupovat ještě pásová vozidla. Namítnete mi možná "ztrátu kapacit", ale s tím se musíme v novém bezpečnostním prostředí smířit - protiletadlové systémy Kub budou také vyřazeny bez náhrady a RM vz. 70 už to potkalo.
Mimochodem Francie také přešla z pásových BVP AMX-10P na osmikolové VBCI.Skrýt celý příspěvekMám dotaz. Nebylo by vhodnější koupit nějaké polské Andersy (až budou na prodej samozřejmě)? Nebo nějaký podobný typ pásového transportéru - třeba nedávno zmiňovaný německý PMMC ...Zobrazit celý příspěvek
Mám dotaz. Nebylo by vhodnější koupit nějaké polské Andersy (až budou na prodej samozřejmě)? Nebo nějaký podobný typ pásového transportéru - třeba nedávno zmiňovaný německý PMMC G5?Skrýt celý příspěvek
A konečně k BVP... 1) Co je na BVP nevyhovující? a) osádka i výsadek mají naprostý nedostatek přehledu o oklí a nejsou schopni zjišťovat protivníka b) komunikační prostředky ...Zobrazit celý příspěvek
A konečně k BVP...
1) Co je na BVP nevyhovující?
a) osádka i výsadek mají naprostý nedostatek přehledu o oklí a nejsou schopni zjišťovat protivníka
b) komunikační prostředky jsou naprosto nedostatečné
c) výzbroj je zastaralá
d) prostor výsadku je naprosto nedostatečně dimenzován
e) ochrana nedostatečná ve všech směrech
2) Co stím?
Ad a + b) je třeba vyhodit vše co v BVP funguje na elektřinu a nahradit něčím smysluplným. Zaměřovaž je tristní, laserový dálkoměr chybí, noktovizorní větev je zastaralá, termovizní chybí, systémy pro určování polohy chybí, přehled o poloze vlastních sil a sil protivníka je vysílačka + kompas + mapa, možnost komunikace osádka - roj je v reálu omezená na přeřvávání motoru - takže skoro nulová, prostředky uvědomnění o zaměření protivníkem chybí... prostě katastrofa, z tohodle není použitelné nic a je tedy třeba vyměnit vše.
Ad c) kanon 2A42 je sice poměrně výkoný, ale poplatný svě době a navíc užívající munici východní provenience. Jistě by usnadnilo logistiku přejít na munici 30x170, která je standardní u KBVP Pandur II. Obdobná potíž je s kulometem PKT, možná ještě o to větší, že mechna postupně přechází na nové kulomety a k jednomu útvaru by bylo třeba dodávat jak 7,62x54r, tak i 7,62 NATO. Krom standardizace munice bych do budoucna viděl jako nedostatek kanonu 2A42 i nemožnost používat programovatelnou munici. Avšak nutno říci že tuto možnost nemá ani Pandur II, přesto, že to u moderních BVP začíná být obvyklým. Nevyhovující je rovněž stabilizátor který celkem často hodně nestíhá... O PTRS nevím skoro nic, takže se nevyjadřuji.
Ad d) A tohle je ta "nejlepší" část BVP II... v současnosti je vhodná možná tak pro drojdy obchodní federace ze Star Wars. Je tu špatně úplně všechno... Prostor je nedostatečný, teploty v létě atakují 70°C, obě poloviny roje spolu vpodstate nemohou komunikovat neboť k sobě sedí zády a odděluje je nádrž. Manuálně otvírané dveře které jsou rovněž nádrží je značný problém otevřít / zavřít pokud BVP nestojí na dokonalé rovině. Dveře samotné jsou malé a je obtížné do nich vlézt. Prostor celkově stísněný, často dochází k odkrvení nohou až znecitlivění - netřeba říkat že v tu chvilí je voják vpodstatě nebojeschopný. Prostor výsadku byl prostě navržen pro max 170cm vysokévo vojáka se 4 zásobníky a dvěma granáty... v balistcké vestě je to horor.
Ad e) balistická ochrana je vyhovující možná tek z přední polosféry, boky, zadek a strop jsou méně odolné než balistický plát z neprůstřelné vesty. Odolnost proti minám je nulová a najetí na minu skoro určitě zabije většinu lidí uvnitř, ne-li všechny...
3) Pokud vyměnim kompletní elektronuku a doplním ji, vyměním zbraně, rozřežu korbu a zvětším ji, abych udělal prostor roje smysluplným (další možnost je vyvynout ty bitevní droidy), doplním přídavné pancéřování které dostane odolnost na standard dnešní doby, co mi vlastně z BVP 2 zbude? Podvozek a motor s převodovkou? Pokud nárust hmotnosti nevynutí i úpravy těchto celků...
Z mého pohledu prostě BVP 2 nemá další modernizační potenciál.Skrýt celý příspěvekModernizace BVP/BMP-2 je z hlediska vynaložených nákladů nepochybně efektivní, ovšem vhodná je pro státy typu Rusko apod., které potřebují techniku pro více či méně konvenční ...Zobrazit celý příspěvek
Modernizace BVP/BMP-2 je z hlediska vynaložených nákladů nepochybně efektivní, ovšem vhodná je pro státy typu Rusko apod., které potřebují techniku pro více či méně konvenční střetnutí.
Pro AČR nevidím žádný důvod existence kategorie pásových BVP v situaci, kdy bude mít 107 kolových BVP Pandur II. Tento počet je pro zahraniční mise a současný výcvik na našem území více než dostatečný. Do budoucna bude stačit instalovat například nedávno vyzkoušený český obranný systém proti pancéřovkám.
Obrana suverenity České republiky je samozřejmě prioritou AČR, ale musíme si uvědomit, že část této suverenity je oficiálně "propůjčena" EU a - ať se nám to líbí nebo ne - evropská či euroatlantická bezpečnostní politika bude představovat do budoucna prioritu.
AČR nepotřebuje modernizaci BVP-2, potřebuje další bezpilotní letouny, urychlené zavádění programu vojáka 21. století, ještě větší zaměření na nové hrozby (speciální jednotky, kyberterorismus apod.), stabilní výdaje z rozpočtu (v politických podmínkách ČR utopie), použitelné AZ, jednotky vojenské policie pro potírání narkomafie a podobných zločineckých aktivit na pomezí policejní a vojenské činnosti (PČR na to nemá dost mužů ani "filozofii" - kromě ÚOOZ apod.) a pokračovat můžeme do nekonečna.Skrýt celý příspěvekRuské ministerstvo obrany rozhodlo o rozsáhlé modernizaci tří tisíc provozovaných bojových vozidel pěchoty BMP-2. Tímto opatřením jsou jasně naznačovány budoucí trendy vývoje v ...Zobrazit celý příspěvek
Ruské ministerstvo obrany rozhodlo o rozsáhlé modernizaci tří tisíc provozovaných bojových vozidel pěchoty BMP-2. Tímto opatřením jsou jasně naznačovány budoucí trendy vývoje v oblasti výzbroje ruských motostřeleckých jednotek. Znamená to, že se již výrazně nebude zvyšovat počet bojových vozidel BMP-3, která jsou všeobecně považována za nejlepší bojová vozidla pěchoty na světě, ale mají řadu odpůrců pro své specifické koncepční charakteristiky.
Modernizace vozidel BMP-2 byla přidělena společnosti Kurganmaš. Jednání mezi ministerstvem obrany a společností o podrobnostech kontraktu mají být dokončena nejpozději na podzim a následně má být podepsán zatím tříletý kontrakt. Na modernizaci tří tisíc vozidel je počítáno s dobou tří až pěti let, přičemž se předpokládá, že modernizace se následně dotkne i části v současné době uložených vozidel, kterých je asi pět tisíc.
Modernizace vozidel BMP-2 má probíhat ve dvou etapách. V první etapě je počítáno s kompletním rozebrámím vozidla, kontrolou, opravou či náhradou poškozených nebo nefunkčních komponentů. V druhé etapě má dojít na vlastní modernizaci zbraňových, elektronických a optických systémů. Přesný rozsah modernizace je pravděpodobně stále ještě předmětem jednání a může v něm dojít k určitým korekturám.
Vozidla mají dostat speciální počítačový vševojskový systém velení a řízení s digitálním přenosem dat, nový systém řízení palby, nový zaměřovač s termovizním kanálem, nový pozorovací přístroj velitele a nový kombinovaný pozorovací přístroj řidiče.
V jakém rozsahu se na modernizovaných vozidlech objeví další připravené novinky jako - modernizovaný kanón, granátomet AG-17, přídavné pancéřové moduly nebo protiminový dnový paket není v této chvíli jasné a je třeba si na informace ještě nějakou dobu počkat. Náklady na modernizaci jednoho vozidla se mají pohybovat kolem 10,5 milionů rublů.Skrýt celý příspěvekSouhlas s martem... Je třeba si uvědomit, že armáda tu není od pomáhánáí lidem při katastrofách. Toto vnímání armády je přežitekz dob základní vojenské služby. Od pomáhání lidem ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlas s martem...
Je třeba si uvědomit, že armáda tu není od pomáhánáí lidem při katastrofách. Toto vnímání armády je přežitekz dob základní vojenské služby. Od pomáhání lidem máme integrovaný záchranný systém, do kterého za předpokladu značného rozsahu škod přispívá armáda vyčleněnými silami, ale není to její primární úkol. Armádu máme k ochraně státní suvereneity směrem ven. Nemáme záklaďáky a hloupé naše vojáky honit po poli zbírat mandelinky... nebo odčerpávat vodu ze sklepů.
Pokud je katastrofa velkého rozsahu a IZS na řešení situace sám nestačí, armáda je připravena přispět, což ostatně opakovaně dokazuje kdykoliv k takové situaci dojde.
Takže:
1) lidi zachraňuje IZS - integrovaný záchranný systém
2) lumpy chytá policie
3) opilce chytá městská policie
4) státní suverenitu hájí armáda
Pokud si někdo myslí, že ochrana suverenity není třeba, měl by se začít učit nějakým cizím jazykem neboť státy které na ochranu své suverenity rezignovali obykle nepřežili dlouho.
Omlouvám se za OTSkrýt celý příspěvekTady se zapomíná že armáda není primárně určena k boji proti živelným pohromám, a z principu se nesmí stát jakýmsi dalším "hasičským" sborem. Armáda tu je a bude pro boj !! Nikdo z ...Zobrazit celý příspěvek
Tady se zapomíná že armáda není primárně určena k boji proti živelným pohromám, a z principu se nesmí stát jakýmsi dalším "hasičským" sborem. Armáda tu je a bude pro boj !! Nikdo z vás neví co bude za dva měsíce, natož za pár let.. Vzpomeňte si na rok 88, řekli byste tenkrát že se za rok zhroutí celý východní blok?
Armáda je nedílnou součástí a základním atributem státu !!
.
Přidám větu klasikovu... Pacifista může svoje názory hlásat jen s armádou za zády. To je a bude pravda. Děsí mě že sílí ve společnosti hlasy po zrušení stíhaček, tanků, BVP.. a potažmo celé armády, to je cesta do pekel !!
.
Pánové Pavle Kozelský a Jardo... poslat Vás do války (Izraele, Afg.. ) hlásat vaše názory, běžte přemlouvat ručníkáře...Skrýt celý příspěvekJakákoli modernizace vozidel řady BVP je vzhledem k jejich subtilní konstrukci pouhé vyhazování peněz. Pro mechanizované síly je potřeba mnohem odolnější a lépe vyzbrojené vozidlo. ...Zobrazit celý příspěvek
Jakákoli modernizace vozidel řady BVP je vzhledem k jejich subtilní konstrukci pouhé vyhazování peněz. Pro mechanizované síly je potřeba mnohem odolnější a lépe vyzbrojené vozidlo. BVP je hliníková rakev na kolečkách.Skrýt celý příspěvek
Pavel Kozelský, Jarda apod. Uvědomujete si vůbec co říkáte? Ještěže tohle je menšinový názor obyčejného českého občana, jinak bych měl o budoucnosti České republiky vážné ...Zobrazit celý příspěvek
Pavel Kozelský, Jarda apod.
Uvědomujete si vůbec co říkáte? Ještěže tohle je menšinový názor obyčejného českého občana, jinak bych měl o budoucnosti České republiky vážné obavy...
Nebo Vám není jasný, že armáda je jedním ze znaků samostatného státu a že brání další ze základních znaků státu, a sice suverenitu nad vlastním územím...?! Že když si neubráníme vlastní území, tak nemáme žádný stát?
Omluva za OTSkrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...