Hrozba Fake News: Prozápadní opoziční prapor v Rusku

Hrozba Fake News: Prozápadní opoziční prapor v Rusku
Ruský ministr obrany Sergej Šojgu / mil.ru (Zvětšit)

Ruského ministra obrany Sergeje Šojga trápí Fake News, ale také „prozápadní opoziční prapor“ a nedokonalé mediální zákony. Aktivisté z řad novinářů se údajně snaží pronikat do ruských vojenských zařízení, lovit příbuzné vojáků, či fotit brány vojenských základen.

Šojgu v rámci informační „vládní hodiny“ před členy Rady federace, horní komory Federálního shromáždění Ruské federace, 25. března informoval o současném stavu a směru vývoje ruské armády, stejně jako o sociálních otázkách ruských vojáků.  

Ruský ministr obrany se mimo jiné dotkl nástrah informačního prostoru a nedokonalosti ruských mediálních zákonů.

Šojgu označil informační prostor za jednu z domén vedení boje TDV (těatr vojennych dějstvij).  Podle Šojga na Ozbrojené síly Ruské federace bylo v minulém roce vedeno 25 000 „špičkových“ kybernetických útoků a (pochopitelně) „všechny útoky byly neutralizovány.“ Každoročně počet útoků roste o 12 %, ale ruské ozbrojené síly jsou podle ministra „připravené na tento boj.“

Podle Šojga západní země vyrábějí protiruské Fake News ‒ například o údajném zasahování Ruska do amerických voleb, o údajných ruských hackerských útocích, o zakrývání bojových ztrát ruské armády a podobně.

Ruský ministr obrany zdůraznil nutnost aktivního boje proti Fake News: „V naší zemi [Fake News] přebírá prozápadní opoziční prapor, pravidelně školený v zahraničí. Jejich aktivisté se skrývají za zákony o médiích a snaží se proniknout do vojenských zařízení a lovit příbuzné a svědky. Vrhli se do nemocnic, kde leží naši zranění, na hřbitovy, na památníky. Představte si následky [za jejich konání], jakých by se jim dostalo v západních zemích,“ uvedl Šojgu s tím, že mediální oblast potřebuje další legislativní úpravy. Šojgu ale neuvedl konkrétní příklady operací „prozápadního opozičního praporu.“

Podle webu Russian Defence Policy je Šojgu údajně podrážděný investigativními skupinami, jako je britský Bellingcat nebo ruský CIT (Conflict Intelligence Team). Oba portály rozkrývají operace ruské armády v Sýrii, Libyi a na východní Ukrajině. CIT se také obsáhle věnuje operacím ruské soukromé vojenské společnosti Vagner.

Ruský deník Kommersant zase soudí, že slova Šojga jsou namířená přímo proti ruským novinářům. V posledních letech byla totiž zveřejněna řada „výbušných“ novinových článků v ruských médiích. Podle Kommersantu šlo zejména o reportáže (z roku 2015) Ili Barabanova o ruských vojenských operacích u ukrajinského města Debalceve, rozhovor Jeleny Kostjučenko z Novoj gazety s ruským nájemným tankistou, který na východě Ukrajiny utrpěl těžké popáleniny nebo o reportážích zvláštního korespondenta Pavla Kanygina (Novaja gazeta) o událostech na Donbasse.

Kommersant připomíná také články Lva Šlosberga v novinách Pskovskaja gubernija o soukromých vojácích, kteří zemřeli za nejasných okolností na Ukrajině. Šlosberg psal také o „přešlapech” ruské armády v Sýrii a Libyi.

Ruský deník Kommersant ale současně citoval zdroj „blízký ministerstvu obrany“, podle kterého Šojgu mluvil směrem k západním médiím. Západní média se údajně chtěla dostat na pohřeb vojáků padlých v Sýrii. Někteří vojáci měli být příslušníky speciálních sil. „Všechny biografie a okolnosti jejich smrti jsou státním tajemstvím, jehož odtajnění představuje hrozbu pro životy jejich rodin a příbuzných,“ citoval Kommersant svůj zdroj.

Vladimir Solovjev, předseda Svazu ruských novinářů, v reakci na slova Šojga uvedl: „Ministra lze pochopit, pokud někdo někde nechtěně odhalil vojenské tajemství nebo řekl, co se vojenskému rezortu nelíbí. Naproti tomu podle zákona o sdělovacích prostředcích mají novináři právo plnit své povinnosti a psát o tom, co považují za nezbytné k informování veřejnosti o situacích týkajících se vojenského rezortu.“

Solovjev dále dodal, že pokud západní agenti pronikají do Ruska, pak je to záležitost FSB a kontrarozvědky, nikoli novinářské komunity. „Je jasné, že k nám zástupci zvláštních západních služeb mohou přijít jako novináři. Není také tajemstvím, že zástupci našich zvláštních služeb pracovali a pracují v zahraničí jako novináři. Stává se to,“ uvedl Solovjev.

Na vyjádření Šojga reagoval také Michail Fedotov, bývalý předseda ruské Prezidentské rady pro lidská práva, kterého Vladimir Putin vyhodil v říjnu minulého roku. Fedotov se v minulých letech nebál kritizovat poměry v Rusku.

„Naše ústava poskytuje každému občanovi právo svobodně vyhledávat, shromažďovat a šířit informace. To platí nejen pro novináře. Pokud jde o omezení práv novinářů hledat informace, pozměňte tedy Ústavu. Jde o druhou kapitolu a já chci připomenout slova prezidenta Putina, že tato kapitola zůstane v platnosti několik dalších desetiletí nezměněna. Protože se to týká všech. Pokud má Sergej Šojgu stížnosti proti novinářům, existuje mnoho různých úřadů k vyřešení stížností. Existují soudy, existuje Veřejné kolegium pro tiskové stížnosti. Vždy se na ně můžete obrátit,“ řekl Fedotov.

Zdroj: Russian Defence Policy

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy neopustilo hru na “třetí světovou”, ruského autora Vadima ...

Rusko vs. americká třetí kompenzační strategie

Spojené státy v rámci Třetí kompenzační strategie TOS (Third Offset Strategy) plánují revolučním ...

Ruské letectvo za oponou ruské propagandy

V ruských médiích se neustále objevují články o nadřazenosti stíhačky Su-57. Ruské letectvo ale do ...

Lež jménem Armata

Čelní představitelé ruského průmyslu, politiky a spřízněných médií pokračují v bezostyšném lhaní o ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • fotr
    07:48 17.04.2020
    Oblíbený příspěvek

    Paranoia, to je příčina jejich chování a také je to to, co spojuje podobné režimy.
    Oni vidí ,,nepřítele,, všude, i tam kde není a mají neustálou potřebu se ,,bránit,, a proti někomu bojovat.
    Co se Ruska týče, trpěl touto duševní poruchou už Lenin i Stalin a klasickým příkladem je i větev Kimů v KLDR.
    V případě samovládce Kima je to o to nebezpečnější že pokud by se dostal skutečně do ,,úzkých,, nebude nikoho kdo by mu zabránil třeba v jaderném útoku.

  • franta.13
    06:56 17.04.2020

    V celku článek o ničem. Každá vláda má problém s novináři a armáda se zpravodajskými službami obzvlášť. Však si vzpomeňme na zadržené a souzené české programátory her v Řecku za focení řecké základny. Obecně naši novináři, kteří mluví naším hlasem jsou nezávislý a je je třeba podporovat (návrh paní Jourové) a ti co ne jsou Kremlem placeni trollové (Sputnik, Aeronet a jiní) možná to i tak je u Sputniku určitě. My si, ale také platíme a školíme své novináře vzpomeňme si Na Člověka v tísni a jeho podpora nezávislých organizací, iniciativ, prodemokratických aktivistů a novinářů (Člověk v tísni - Podpora občanské společnosti) a není to jediná organizace, která takto investuje v Rusku (ČVT, teda už ne) např. Americký Národní fond na podporu demokracie (NED). Je to pochopitelné chceme propagovat svůj pohled na život a svět kolem nás, že se to těm co mají jiný pohled nelíbí je logické, vždyť jejich propaganda jejich pohledu nám taky ne.

    • franta.13
      08:16 17.04.2020

      Tak mi to nedalo a podíval jsem se na zmiňované zasedání jedná se spíše o doklad o stavu armády a obranyschopnosti RF, je krátký asi 20 min (začátek 1:05).
      http://council.gov.ru/activity...

  • Lukash
    21:36 16.04.2020
    • (0)
    Oblíbený příspěvek

    Ale ved v Rusku vladne neuveritelny karmicky zakon najvyssej cti. Novinar ktory napise nepravdu o carovi, rusku, ruskej armade, ekonomike atd vzdy tieto vycitky nakoniec neunesie a umrie na infarkt, spacha samovrazdu alebo ho postretne autonehoda. Oni zmenu ustavy nepotrebuju.

  • Rase
    20:06 16.04.2020

    Zlí kapitalističtí novináři určitě mají prsty ve zrušení letošní vojenské přehlídky na Rudém náměstí:

    https://tass.com/society/11459...

    • palo satko
      11:12 17.04.2020

      Ked uz srandicky, tak zli cinski komunisti likviduju posadky zapadnych lietadlovych lodi.

      • strela9m32
        23:23 17.04.2020

        ... skôr čínsky vírus, nie komunisti... A u nás hlavne dôchodcov....

  • Rase
    20:04 16.04.2020

    Zlí kapitalističtí novináři určitě mají prsty ve zrušení vojenské přehlídky na Rudém náměstí:

    https://tass.com/society/11459...

  • Luky
    19:26 16.04.2020

    jasně....a tohle všechno taky píše důchodce s igelitkou na wifi zdarma, aby mohl jet na zájezd do Bulharska:
    https://www.ae911truth.org/...

    Domečky z karet se tu už nějaký čas bortí jiným borcům.

    • skelet
      20:30 16.04.2020

      9/11 ještě někoho zajímá?

      • Poly
        20:38 16.04.2020
        Oblíbený příspěvek

        Když někdo má něco proti suprčupr Rusku tak se vytáhnou zlouni z USA. Tohle pravidlo neznáš?

        • Luky
          21:02 16.04.2020

          Když má někdo něco proti zdegenerovaným USA (v tomto případě jako reakci na rozhořčení, že si ti divní mají pochybnosti a nedůvěru), hned se z něj udělá milovník suprčupr Ruska. Tohle pravidlo neznáš?

          Koukul jsi se na postovanou stránku? Jsou tam výmysly důchdce s igelitkou, který popírá sám sebe? Prosím jasnou odpověď.

          • Poly
            22:03 16.04.2020

            Já nic takového nedělám. Ani v případě Ruska ani v případě USA. To jsi udělal pouze TY. Nečekaně...

            A nevím o jakém dědkovi s igelitkou je řeč.

          • Rase
            22:18 16.04.2020
            Oblíbený příspěvek

            Poly.
            tady je třeba provozovatel aeronetu:
            https://ct24.ceskatelevize.cz/...

          • Poly
            22:30 16.04.2020
            Oblíbený příspěvek

            Rase
            Jooo, toho znám :-) Měli s ním svatou trpělivost.

            Nějak mi ale uniká spojitost mezi provozovatelem aeronetu a nějakou anglicky psanou stránkou s 11. zářím :-(

          • apache
            10:17 17.04.2020

            Zapomněl jste zmínit, že v Americe bijou černochy.

      • Luky
        20:55 16.04.2020

        jasně, super taktika - nechat věc vysmrdět a pak říci, že je to pasé

        Navazoval jsem na komunikaci v diskuzi. Se podívej dolů, jak se tam vytahuje historie. Ve snaze nastolit pocit, že ublížené Rusko jenom lže a ze všeho dělá fejk. Jo a Poly v tom jede taky.

        Mimochodem mě kardinální podvody, ve kterých jedou oficiální média a politické špičky zajímat nepřestanou nikdy. Z pochopitelných důvodů. Jestli to máš jinak, tak vůbec nechápu, proč se snažíš k čemukoli zaujímat postoj nebo se vyjadřovat. To by ti asi muselo být v zájmu konzistence vše jedno.

        • skelet
          08:22 17.04.2020

          tak jsme si pobrečeli.

    • Pavel1
      23:35 16.04.2020

      Odborníci na stavebnictví se prozatím neshodli ani na tom, za pád může BÖGL a KRÝSL nebo Eurovia.

      • skelet
        08:24 17.04.2020

        tak nějak :)))

        ono mi to připomíná i další věci, třeba to jak plno vědců tvrdilo, že olovnatý benzín je zdraví a přírodě neškodný apod. Stačí najít správné lidi a dobře jim zaplatit.

    • dusan
      08:40 17.04.2020
      • Luky
        16:28 17.04.2020

        Wald je právě ten typ dědka s igelitkou, který za zájezd do USA začne povídat "co je třeba".
        Pátečníci jsou chytráci a převézt celý problém na fakt, že nosník při požáru ztrácí únosnost dokáže jen pravý zpátečník.
        Hoši nebojte se Angličtiny a jejich stránek...tady je to samá světová skupina, ale zdroj v AJ vás vyplaší? Ale no ták....

  • Englbert
    19:08 16.04.2020
    Oblíbený příspěvek

    Sojgu uz to proste nedava. Chybi dengy. Vse v rusku se jim hrouti jako domecek z karet. Chlubi se prototypy "zazracnych" zbrani, ale skoro nikdy je nedotahnou do seriove vyroby a nebo kdyz se jim to po letech podari, tak uz jsou zastarale a nikdo je nechce koupit. Tak se vinici hledaji vsude.

  • Klimesov
    15:27 16.04.2020

    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

  • palo satko
    15:02 16.04.2020
    • (10)

    Kam sa Sojgu hrabe na Jourovu! U nas v Unii sa fakuju aj dejiny uznesenim Europarlamentu.

    • otecko
      15:38 16.04.2020

      D:D:D:

    • Pavel1
      18:52 16.04.2020
      Oblíbený příspěvek

      Myslíš ty dějiny podle šojgua.

      • palo satko
        19:23 16.04.2020
        • (13)

        Nie myslim Uznesenie Európskeho parlamentu o 80. výročí začatia druhej svetovej vojny a dôležitosti európskeho povedomia pre budúcnosť Európy lebo len ludia po politickej lobotomii môžu odsuhlasit to že vojnu spušta dohoda o neutočeni. Vtedy ked začala a za tie roky čo sa v nej bojovalo to nikoho nenapadlo.

        • PavolR
          19:37 16.04.2020
          • (0)
          Oblíbený příspěvek

          Spustil ju tajný dodatok vopred rozdeľujúci Poľsko na dve polovice, čo by bez jeho následného napadnutia nemalo žiaden zmysel, vážený pán Lobotómia. :-)

          • palo satko
            20:49 16.04.2020
            • (12)

            Pan politruk, každu vojnu spušta vojenska operacia, nie dohody. A aby sa niečo dalo nazvat svetovou vojnou, musi byt do nej zapojenych viac krajin a na roznych kontinetoch. 1.9.1939 bola vojna len medzi Polskom a Nemeckom. Svetovu z nej urobilo až vyhlasenie vojny Nemceku Franciou Velkou Britaniou, Kanadou, Anstraliou a dalšimi britskymi dominiami. ZSSR v žiadnej svetovej vojne nebol až do 22.6.1941.

          • Pavel1
            23:29 16.04.2020
            • (0)
            Oblíbený příspěvek

            Tak, tak, společná vojenská operace stalina a hitlera proti Polsku a samostatná stalinova vojenská operace proti Litvě, Lotyšsku, Estonsku, Finsku a Rumunsku.

          • palo satko
            06:33 17.04.2020

            Pavel to chces tvrdit ze svetove vojny zacinaju naviac krat a vzdy len ked zautoci Rusko? Mas vobec tusenie kedy Stalin obsadil Pobaltie? V case ked uz Francia kapitulovala a Anglani boli stastne za Kanalom.

          • PavolR
            08:24 17.04.2020
            Oblíbený příspěvek

            Kecáte, Vážený pán Lobotómia, trepete dve na tri. Je absolútnym nezmyslom tvrdiť, že vojnu spúšťa vojenská operácia, pretože podľa medzinárodného práva je vojna právny stav. K vojenskej konfrontácii môže dôjsť bez toho, aby to malo za následok nastolenie vojnové stavu medzi dotknutými krajinami a naopak môže vojnový stav vzniknúť bez toho, aby padol jediný výstrel. Hitler ani Stalin Poľsku vojnu oficiálne nevyhlásili, svoju spoločnú agresiu voči Poľsku však ukotvili v medzinárodne záväznom dokumente a v priebehu nasledujúceho mesiaca aj začali jeho obsah napĺňať. K podpisu dokumentu došlo pred tým, ako vyhlásili Nemecku vojnu západní spojenci Poľska a ZSSR sa rozkladá na dvoch kontinentoch. Západní spojenci mali plné právo vyhlásiť vojnu aj ZSSR (táto možnosť bola na stole), no z taktických dôvodov tak neučinili.

          • palo satko
            09:34 17.04.2020

            PavelR ved ty si nikdy necital zmluvu a ani len tajny doplnok. Bluznis ze je tam nejake vyhlasenie vojny, pritom sa tam o vojne nikde nepise. Vojnu deklarativne vyhlasilo Spojene kralovstvo a jeho spojenci.

          • Pavel1
            11:20 17.04.2020
            Oblíbený příspěvek

            "Chcem tvrdit", palo, že místní lidoví rusáci si rádi vytěsňují fakt, že stalin byl hitlerův spojenec a zatímco a hitler nechal masakrovat lidi na v POlsku a na západě, tak stalin nechal masakrtovat lidi v POlsku a ve Finsku, Lotyšsku, Estonsku, Litvě a v Rumunsku.

          • palo satko
            12:25 17.04.2020

            Iste Stalin bol zloicinec, ale bludy o zaciatku Druhej svetovej siris ty a Jourova.

          • Pavel1
            14:56 18.04.2020
            Oblíbený příspěvek

            Čímž chceš říct palo, že ten nesmysl o tom, že sovětský svaz spolu s nacistickým německem na základě paktu R-M, NEpřepadl Polsko, a NErozpoutal tak rukou společnou a nerozdílnou s nacistickým německem 2SV, ti nakukala Jourová.

        • strela9m32
          23:36 16.04.2020

          "len ludia po politickej lobotomii môžu odsuhlasit to že vojnu spušta dohoda o neutočeni. "

          Ke´ď sa to tak vezme, dohodu o neútočení malo Poľsko so ZSSR od roku 1932 a s Nemeckom od roku 1934.....

          A ozaj - nespustil to skôr ten tajný dodatok o delení koristi? Začalo to spoločnou agresiou proti Poľsku, ukončenou slávnostnou spoločnou vojenskou prehliadkou, pokračovalo Fínskom, Pobaltím,.....

          • palo satko
            06:36 17.04.2020

            Takze az ked bol dodatok, Hitler zacal zbrojit a jeho generali zacali malovat na mapach? Treba si precitat Hitlera a nie Jandu ked chce clovek nieco vediet preco zacal vojnu.

          • PavolR
            08:32 17.04.2020
            Oblíbený příspěvek

            A Stalin snáď nezbrojil a nemal predtým nikdy žiadne revizionistické zámery voči územiam, ktoré obsadil po podpísaní paktu s Hitlerom? Nepadli rokovania so západom práve aj na tom, že nemohli uspokojiť tieto jeho predstavy tak, ako Hitler? Stalinovym záujmom bolo za daných okolností rozpútanie vojny a nie jej zabránenie - a podľa toho aj učinil.

          • palo satko
            09:36 17.04.2020

            Dohoda proti Nenecku stroskotala preto, lebo UK a Francia sa nechceli dohodnut. Namiesto vyjednavacov poslali niktosov bez plnych moci

          • strela9m32
            23:45 17.04.2020
            Oblíbený příspěvek

            Palo Satko:

            "Dohoda proti Nenecku stroskotala preto, lebo UK a Francia sa nechceli dohodnut. Namiesto vyjednavacov poslali niktosov bez plnych moci"

            ZSSR žiadalo vstup na územie Poľska od Francúzska a VB. Ktorá suverénna vláda si pustí cudzie vojská na svoje územie, ak to nechce? To bola skutočná príčina stroskotania....

            O lavírovaní ZSSR, ktorého veľvyslanec MLČAL na otázku od Beneša, či príde ZSSR na pomoc Československu v septembri 1938 ani nevravím. Až po Mníchovskej arbitráži začalo ZSSR vykrikovať, že by prišlo. Ale v čase krízy Moskva mlčala.

            Ako je to potom?
            Najprv "Iste Stalin bol zloicinec, ale bludy o zaciatku Druhej svetovej siris ty a Jourova." a "Iste Stalin bol zloicinec, ale bludy o zaciatku Druhej svetovej siris ty a Jourova."

            Čo je na tomto nepravdivé?
            "vzhledem k tomu, že v přímém důsledku paktu Ribbentrop-Molotov a následné německo-sovětské smlouvy o hranicích a přátelství ze dne 28. září 1939 byla Polská republika napadena nejprve Hitlerem a o dva týdny později Stalinem, což zemi zbavilo nezávislosti a stalo se nebývalou tragédii pro polský národ, a komunistický Sovětský svaz zahájil 30. listopadu 1939 agresivní válku proti Finsku a v červnu 1940 obsadil a anektoval části Rumunska, přičemž tato území nebyla nikdy navrácena, a anektoval nezávislé republiky Litva, Lotyšsko a Estonsko;" - https://www.europarl.europa.eu...

            alebo bod S...
            " vzhledem k tomu, že i přesto, že Sjezd lidových poslanců SSSR dne 24. prosince 1989 odsoudil podpis paktu Ribbentrop-Molotov a také další dohody s nacistickým Německem, v srpnu roku 2019 ruské orgány odmítly odpovědnost za tento pakt a jeho důsledky a v současné době prosazují názor, že skutečnými iniciátory druhé světové války jsou Polsko, baltské státy a Západ;"

            Nejako ale nevychádza, ak bolo iniciátorom Poľsko, prečo ho ZSSR vojensky napadlo a robilo čistky na jeho obyvateľoch? Štáty, ktoré mali uzatvorenú zmluvu o neútočení. A o agresii Nemecka tiež nemáme pochybnosti.

  • Sabuk
    13:01 16.04.2020

    Na tom je hezky vidět, jak důležitý je mediální obraz který se podává domácímu publiku a jak se bojuje proti tomu který podává nepřítel pomocí fake news.

    Kyberbernetické síly, rozvědka, kontrarozvědka. Nemluví se o nich tolik na veřejnosti ( Není to potřeba), ale doufám, že jsou top finančními prirotami. Je to náše 1.linie obrany.

    • Aja1984
      13:18 16.04.2020

      "Je to náše 1.linie obrany." Dovolím si nesouhlasit, pokud by to byla totiž pravda, znamenalo by to, že bitva je dávno prohraná. Za mne je jednoznačně první linií svobodný přístup k různorodým informací bez jakékoli cenzury, či omezování svobody slova a schopnost jedince se na jejich základě rozhodovat. Pokud tuto linii budeme víc a víc ztrácet a z lidí se stanou postupně ovce věřící všemu co se píše v "Rudém právu", pak teprv dopadneme jako Rusko (Se svým nikdy nekončícím banlistem z dílen Rozkomnazdoru), Čína (Se svými koncentračními tábor a bojem proti nepohodlným občanům s "malým sociálním kreditem"), nebo jako Německo (Se svými denními raidy zásahových jednotek proti nepohodlným přispěvatelům na sociálních sítích.)

      • Poly
        13:28 16.04.2020

        Logika tohle říká, bohužel v praxi to nefunguje. U nás prakticky žádné důkladné systémové potlačování a tajení informací neexistuje. Stejně ale je čím dál tím víc očerňována např ČT jak pomalu každá její zpráva je konspirace a americká lež a naopak nabírají na síle dezinformační weby a dokonce ani naši vrcholní politikové nemají problém z nich čerpat!!

        Proruské/pročínské média jsou obvykle dezinformační média s cílem poškodit stát, podkopávat důvěru a zasévat rozkol. Jejich úkolem není informace z jiného úhlu pohledu, aby si každý mohl udělat nějaký obrázek. O tom, že si všechny příspěvky například autor aerowebu vymýšlí důkaz máme. Sám to přiznal, když se ho po letitém pátrání podařilo najít reportérům ČT. Sice pak otočil a všechno popřel, ale obrázek byl jasný. Zajímavé je, že se pán musí tak důkladně schovávat a měnit adresy bydliště.... Proti síle nejde bojovat kytičkami a růžovými brýlemi.

        • Aja1984
          13:44 16.04.2020

          Nevím, jestli jsem vás pochopil správně. Ale zní to jako byste se snažil tvrdit že: Blogísek nějakého důchodce s igelitkou, co má návštěvnost asi jako eshop specializovaný pro prodej omalovánek slepcům a z jeho příspěvků si děla srandu celá republika, že tohle je relevantní důvod sledovat, perzekuovat a cenzurovat volné šíření informací a projev lidí?

          • Klimesov
            15:27 16.04.2020

            To by jste se divil, kolik lidí ty žvásty z různých dezinformačních webů bere vážně.
            Já osobně jich znám několik.
            Každopádně je rozdíl když bojujete proti dezinformačním webům či informačním portálům, kteří šíří vyloženě lži a když bojujete proti informačním portálům, které sice mají jinačí pohled na věc, ale opírají ji o doložené a dohledatelné fakta či zdroje.
            Boj proti tomu prvnímu je v pořádku. Je to boj proti lžím.
            Boj proti tomu druhému v pořádku není.
            A seznam dezinformačních webů a informačních portálů najdeme každoročně na stránkách BIS.

          • Poly
            16:06 16.04.2020

            Aeronetem argumentoval i Babiš ohledně kauzy lithia. To jen tak mimochodem... Já se bohužel setkávám často s velmi aktivním pánem, která čte aeronet a kdejaké podobné sračky a "nestranné média" a když je nějaká vesnická akce, tak se tam něco utrousí a vydává to jako fakt a valil by jste oči, kolik lidí mu to žere a bere ho jako moudrého z nadhledem. Dezinformační média mají v ČR neuvěřitelnou moc. Je bláhové to popírat.

  • apache
    12:09 16.04.2020
    • (5)
    Oblíbený příspěvek

    Ono to nebohé Rusko bylo vždy terčem různých Fake News... Katyň, sestřel KAL007, Černobyl, sestřel MH17.

    No, není se čemu divit, že Šojgu chce přitvrdit. Když spolu s Putinem tvrdí, že ruští vojáci například nebojují na Donbasu a pak jsou mrtvých vojáků plné hřbitovy, sociální sítě jsou plné selfíček vojclů z Donbasu nebo s vyznamenáními z "cvičeních", to potom nasere... je třeba zajistit, aby se to příště nestalo.

    Největším nepřítelem Ruska byla vždy pravda.

    • otecko
      14:57 16.04.2020

      Tak pokud by to šlo, každý generál- bez rozdílů země, by novináře nejraději zrušil, zakázal jim psát. To se netýká jen Rusů. Naopak se mi líbí reakce předsedy ruských novinářů Vladimira Solovjeva, který vlastně Šjogu vzkázal, že má smolíka, protože i v Rusku platí zákony. Takže asi tak.

      • Pavel1
        18:55 16.04.2020

        Přítel kadyrov najde nějakého motivovaného čečence. Zákonem si přece nenecháme rozvracet stát.

      • milan00
        20:57 16.04.2020
        Oblíbený příspěvek

        prave si predviedol poslednu zufalu fazu ruskej obrany, uz ked Rusom dojdu akekolvek vyhovorky a nedokazu nijako zapriet fakty a argumenty protistrany.
        Ked tou poslednou fazou je vyhovorka:
        ,,Ano, toto sa sice deje v Rusku, ale ono sa to rovnako deje na celom svete''.
        .
        V tom realnom svete - porovnavat Rusko a ruske spravanie sa s akoukolvek civilizovanou krajinou je uplne sialene.
        Rusko vyzera, ako vyzera, pretoze sa v nom ludia spravaju presne opacne, ako sa spravaju ludia v civilizovanych krajinach.

      • apache
        10:32 17.04.2020
        Oblíbený příspěvek

        Neznám jiný případ, kdy by se pravidelná armáda nějakého státu v takovém rozsahu angažovala ve válce a generalita přitom společně s politickou reprezentací tvrdila opak a zcela zřejmé a prokázané zapojení popírala. Samozřejmostí je to u akcí speciálních jednotek či zpravodajských služeb, ale ne když někam pošlete celé prapory. Takto postupovat dokáží jedině rusové. Už když napadli Finsko, tak během těch nejtvrdších bitev rudé armády v Karélii sovětské vedení na mezinárodní scéně tvrdilo, že SSSR nic nepodniká, že jde o občanskou válku ve Finsku. Ruská mentalita zůstává od těch dob zcela originální a nezměněna.