Farnborough bez ruských letadel?

Foto: Farnborough International Airshow; ilustrační foto / Flickr/ Max Montagut
Foto: Farnborough International Airshow; ilustrační foto / Flickr/ Max Montagut

Na jedné z nejvýznamnějších leteckých show Farnborough Airshow letos možná neuvidíme žádné ruské letadla a vrtulníky. Velká Británie, vzhledem k situaci na Ukrajině, odmítla vydat víza předním ruským průmyslníkům, technikům i novinářům.

Velká Británie odmítla vydat víza většině ruské delegace , která měla dorazit na letošní leteckou show Farnborough Airshow. L ondýn navíc vyškrtl Rusko ze seznamu zemí, které mají povoleno nakupovat britská letadla a vybavení.



V souvislosti s činnosti Ruska na Ukrajině, žádný zástupce ruské federace neobdržel pozvánky jménem vlády Jejího Veličenstva na show v Farnborough v roce 2014,” stojí v prohlášení britského ministerstva zahraničí.

Letecká výstava ve Farnborough je klíčovou událost í svého druhu. Na show přiletí zástupci z celé řady světa, aby si prohlídli nejmodernější současnou leteckou techniku. Mimo jiné jde o zástupce Jižní Ameriky a jihovýchodní Asie, tedy v současnosti zřejmě nejperspektivnější trhy s vojenskými letadly.

Farnborough Airshow se koná každé dva roky. Naposledy v roce 2012 show navštívilo 200 000 návštěvníků. Mnohem zajímavější je však výše uzavřených zakázek. Před dvěma lety se na výstavě prodalo 750 letadel za 72 miliard dolarů.

Z celkově sedmnáctičlenné delegace společnosti Rosoboronexport získalo víza pouze 5 členů. Víza nedostal ani Sergej Kornev, vedoucí ruské delegace. Státní společnost Rosoboronexport je přitom jako jediná oprávněná na mezinárodních trzích nabízet celou šíři ruské výzbroje.

Ostatně s vizi neměli problémy jen vrcholní členové delegace .Velká Británie odepřela přístup některým ruským technikům starající se a obsluhující vystavenou techniku a také dokonce některým ruským novinářům.

Ruská ambasáda vyjadřuje politování nad tím, že návštěva velké částí ruské delegace skončila fiaskem,“ uvedlo velvyslanectví s tím, že bude požadovat „náležité vysvětlení". Rosoboronexport se již nechal slyšet, že odepření vstupu na leteckou show mu zničilo jednání s potenciálními partnery.

 

Otázkou je, jak se odmítnut í víz projeví na přítomnosti ruské techniky na show. Již dříve bylo oznámeno, že živé vystoupení ruských bojových vrtulníků se odkládá. Přitom ruský bitevní vrtulník Ka-52 Alligator byl jednou z hlavních hvězd minulé Farnborough Airshow 2012 .

Zdroj: Vanguard

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Ruský systém protivzdušné obrany Pancir-S1 v Arktidě

Rusko testuje v Arktidě systém protivzdušné obrany krátkého dosahu Pancir-S1. Testy jsou součástí ...

Ruské Su-25 pro Irák

Před několika dny irácké letectvo získalo prvních pět ruských bitevních letounů Su-25 'Frogfoot'. V ...

Evropská protiraketová obrana a Rusko

Evropa ve spolupráci se Spojenými státy plánuje na svém území rozmístit prvky strategické ...

Ruská armáda testuje výsadková vozidla BMD-4M

Ruská vzdušná výsadková vojska (VDV) testují 8 obrněných pásových vozidel BMD-4M (Bojevaja Mašina ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Jura99
    07:58 18.07.2014

    krystofmraz: Němci se v letech 39-45 v Praze taky cítili jako doma. U těch Rusů na Krymu se není co divit, že se cítí jako majorita, když předtím vystěhovali a částečně vyvraždili předchozí majoritní obyvatele, krymské Tatary. To ale ještě nelegitimuje jejich nárok na takto "dobité" území.

  • krystofmraz
    23:39 17.07.2014

    Ono nejde o to, co komu patřilo před dávnou dobou, ale o to, že na Krymu je silně zakořeněná Ruská kultura i jazyk. Lidé se tam cítí být více rusy než ukrajinci a je snad jejich právo o sobě rozhodnout. Když už jsme u analogií s předválečnou érou, co takhle "o nás, bez nás". Jak jim můžeme chtít přikazovat na základě nějakých paktů mezi pohlaváry které naprosto nemohli ovlivnit jak budou žít? Tomu se teď bude říkat demokracie? "V rámci demokracie nemůžeme dopustit, aby ste si o sobě rozhodovali samy"? Tohle opravdu nepodporuji, stejně jako měla západní Ukrajina právo na sebeurčení - směřování k evropě, tak má právo na sebeurčení i Krym a stejnětak východní Ukrajina.

    A jen tak na okraj - na byli rusové už od nějakého 16. století. V 18. století Krym připadnul ruskému carství, ale to je něco co zcela nekoresponduje s obyvatelstvem.

  • Todomatch
    09:11 17.07.2014

    Ano, úvahy o tom, co komu patří, protože mu to už někdy dřív patřilo, jsou vážně ošidné. Pokud by takový argument mělo používat Rusko na obhajobu ovládnutí Krymu, Ukrajiny, či snad dokonce pobaltských států, nezbude než vrátit Rusko Mongolům, patřilo jim přece 300 let v éře tzv. Zlaté hordy po tatarských expanzích.

  • Vrata
    09:02 17.07.2014

    Jeste jednou Sudety - Krym.

    1./ Samozrejme, ze historie Sudet a Krymu je velmi rozdilna a nelze je srovnavat. Kazdy si z tech historii ale muze selektivne vybrat co chce.

    Cechy byly puvodne snad Keltske. Pak zde byli Germani, Slovani, ale Cesko bylo soucasti Rise Rimske, Pak jsme byli 300 let soucasti Rakouska. Narok si mohou delat Irove, Nemci a Rakusaci.

    Historii Krymu tolik neznam ale do konce 18 stol tam byli Tatari, pak cca 170 let Rusove a nejakych 50 let byl Ukrajinsky.

    Pokud nekdo argumentuje tim, ze Rusko ma na Krym narok, ze ho drzelo 170 let tak potom ma narok i Rakousko na uzemi Ceska, ktere drzelo 300 let.

    Nebo mohou Rusove prohlasit, ze drzeli Ukrajinu, Belorusko, Stredni Asii a Zakavkazsko dostatecne dlouho a maji pravo na jejich obsazeni.

    2./ Problem je, kdyz se nejaky vladce rozhodne, ze ma nejake uzemi narok, nikoho se nepta a uzemi si vezme. Udelal to Putin s Krymem a udelal to Hitler se Sudetami (tam se neptal, zabrani Sudet si vynutil).

    Evropa ma s timto pristupem velmi neblahe zkusenosti a takovyto pristup zde davno neni normou. Neplati to ale, zda se, bohuzel o Rusku.

  • Jura99
    08:20 17.07.2014

    Pokud jde o ty sudeťáky, pozval je Přemysl Otakar I. ve 12.století, tedy jen asi o pouhých 100let později, než se začala psát historie Českého království. Aby nedošlo k omylu, tak odsun SN považuju za správný, společnou historii s nimi za problematickou, ale nelze bohužel upřít, že tu žili velmi dlouho a některé oblasti Čech, Moravy a Slezska osídlovali po stovky let i ve 100% národnostním obsazení. Osobně vidím jako důvod k jejich odsunu to, že prohráli válku a k Čechům se chovali krutě, než zpochybnění jejich nároků na území, které stovky let osídlovali. Naproti tomu, Krym drželo carské Rusko něco málo přes pouhých 100let, dále byl součástí SSSR, kdy Stalin vysídlil krymské Tatary, a dále byl Krym přidělen Ukrajině. Shrnuto a podtrženo, 600let byl Krym tatarský, 150let ruský, 60let ukrajinský. Kdo tam v tom vidí nějaký historický nárok Ruska na Krym ??

  • GAVL
    01:12 17.07.2014

    Prezka
    nemohu souhlasit pokud u nás nastane byť občanská válka tak je to čistě naše vnitřní věc a na její vyřešení rozhodně nejsou žádaní Němci ani nikdo jiný. Pokud byste byl vlastenec tak byste byl povinen ve chvíli německé intervence bojovat proti nim společně s těmi našimi občany s kterými jste předtím bojoval či jimi byl ohrožován. Po odražení Němců by pak bylo možno "spořádaně" pokračovat v občanské válce. Pokud tak nefungujeme tak jsme na tom hůře s morálkou vůči komunitě než cikáni.

    Jinak sdílím názor ohledně vládní výměny na Ukrajině pokud jsem ho správně pochopil jako zcela nelegitimní.

  • hurvo
    19:14 16.07.2014

    Co si to ti anglani vobec dovoluju , odmietnut ruske lietadla? Nabuduce im prileti rogozin na Tu 160 aby im ukazal miesto v tvare. A ak si nedaju pozor tak sa im tam v londyne sformuje miestna domobrana zelenych mužikov aby chranila rusku mensinu :D
    Voloda odovzda metale vojakom ktori tam vobec neboli a budu rosso-boti budu pisat oslavne komentare.

  • Prezka
    18:52 16.07.2014

    V případě, že v Čr nastane situace jako na Ukrajině, kde po násliným svržení vlády vznikne samozvaná vláda a začne si vládnout podle sebe, kdy se vyjadřuje tak, že ve mě vzbuzuje možná i strach a nebo se můžu cítit být ohrožen jejím počínáním, tak kdyby se v takový chvíli němci rozhodli, že si zaberou sudety kde žiju, tak by mi to nevadilo. Myslíte, že by mi nastěhovali do bytu partu němců? Taky si nejsem jist, jak na tohle reagovat :)

  • GAVL
    18:04 16.07.2014

    Prezka nejsem si jist jak reagovat na vaše nevadilo by mi kdyby mě Němci zabrali. Možná byste měl nějakou partu Němců pozvat na víkend k sobě domů a zdělit jim, že jsou vašimi pány. V případě Krymu nešlo o zabrání ze strany Ruska.

    Co se týče ztrát té či oné strany v Afghánistánu, dost možná to vypovídá o tom, že aliance na rozdíl od SSSR flákala svoje válečné úsilí již od začátku. Ono též ty civilní oběti bych bral s rezervou v obou případech.

  • RiMr71
    17:48 16.07.2014

    K těm srovnáváním USA-Rusko-Irák-Afgánistán - taky Čečensko je hezký příklad. Tam je taky pořádek, ne jak v tom Iráku atd...

    Celé čtvrti vybombardované kobercem... Kadyrov - demokraticky zvolený prezident...

    Kde jsou kucí s bradkami a souzí humanisti?

  • Prezka
    17:40 16.07.2014

    Víte já žiji v Sudetech a vůbec by mi nevadilo, kdyby si nás Němci zabrali, ale děsí mne, že by mi do toho kecal nějakej Pepík ze středních Čech a nutil mě zůstat připojen k tomuhle státu, nebo by mne dokonce jel nutit se zbraní v ruce, popřípadě by mě zastřelil, aby můj názor utichl. To je to, co je opravdu děsivé a nemůžu než uznat, že Rusové i přes všechny naházené špíny o tom jak jsou agresivní a vychlastaní a primitivní dokázali převzít Krym bez násilí, bez mrtvých a bez hořících měst, to se Amíků nepodařilo nikdy a to i přes to, že jsou vzdělaní, sportovně založení, mají vysokou technologickou úroveň a vymysleli internet a pero které píše ve vesmíru....

  • GAVL
    17:26 16.07.2014

    Československý exilový prezident Edvard Beneš napsal v červnu 1942 Wenzelu Jakschovi:[11]

    ”A: vědecky, geograficky, historicky slovo ”sudetský” znamená zcela něco jiného, nežli to, v jakém smyslu se ho nyní používá.
    B: slovo to je výrazem politického podvodu, jaký z německé otázky v Československu učinil Henlein a německý fašismus. Chtěl zvláštní terminologií vytvořit politické skutečnosti. Byl to od něho podvod a je to podvod. Snad by bylo možno chápat, když se ze stran jiných chtělo u nás proti podvodné politické agitaci Henleinově působit tím, že se proti tomu reagovalo a termínu toho z důvodů taktických také užívalo. Byla to politická chyba: obtíže se nikdy nevyřeší následováním chyb nebo demagogie odpůrcovy. Chceme-li se však od henleinismu a nacismu definitivně emancipovat, dělejme to důsledně a nepodléhejme jeho metodám! Vraťme se ke své dobré dřívější tradici!
    C: Slovo ”sudetský”, ”Sudetenland”, ”sudeťák” bude navždy v českých zemích spojeno s nacistickým zvířectvím na nás Češích i na demokratických Němcích prováděným v osudné krizi před a po roce 1938. Musíme se snažit o novou dohodu zbavení se i těch smutných, politicky osudných a pro nás nepřijatelných rekvizit nacistické politiky.
    D: Češi po dnešní válce toto slovo nepřijmou, budou je perhoreskovat; a je tudíž v našem zájmu, abychom se včas shodli, že z naší politiky na obou stranách zmizí. Je v zájmu dobré politiky, aby se to nemuselo dělat zákony a nařízeními. Bylo by směšné, kdyby i českoslovenští antihenleinovci a antinacističtí demokraté se po válce mezi sebou hádali o slova a dělali z henleinovského dědictví a z terminologie politické aféry. Soudíme, že naši němečtí občané dobře to uváží a vše potřebné k tomu připraví.”

  • GAVL
    17:18 16.07.2014

    Jura99
    Lžou úplně všichni jenom cenzura v našich mediích nepropírá lži té "naší" strany.
    Jen s výjimkou toho když někdo v USA ukradne nějaké tajné záznamy a uteče s nimi k Rusům.
    V křeči jsou Britové protože se neumí povznést nad výsledky mezinárodní politiky, je to stejné jako by si třeba sportovci po zápase , který se vede v kolejích všeobecně známých a uznávaných pravidel, nepodali ruce protože by se jeden z nich cítil být naprosto neoprávněně poškozen druhou stranou. Něco jako když zloděj křičí chyťte zloděje. Je to stejně trapné jako bojkoty olympiád a podobně.

    Vrata
    Sudety jsou zcela jiná písnička , neboť do Sudet byli Němci pouze pozváni a bylo jim umožněno osídlit území , které jsme měli , ale nevyužívali. Sudety nejsou ani název území spíše je to taková přezdívka vytvořená na základě převládajícího etnika. Sudety nikdy nebyli v naší historii odštěpeny od zemí Koruny české a neměli vlastní parlament ani jiný druh samostatné správy. Není to ani oficiální zeměpisné pojmenování.
    Krym je něco poněkud jiného už proto, že mnohem déle patřilo k Rusku než k Ukrajině. Má oficiální zeměpisné pojmenování. Měli vlastní parlament, který vyvolal referendum o připojení k Rusku a nebo návratu k právům a svébytnosti, kterou měli v počátku novodobé Ukrajiny. Jestliže nějaký stát má více parlamentů tak je to prakticky federace a jestliže mám federaci tak každý člen má minimálně morální právo vystoupit z federace a jít si svou cestou a bránit v tom je minimálně nemorální a považuji takové chování za agresi.

  • Todomatch
    16:53 16.07.2014

    Nevím zda je Rusko malý pán, pokud jde o páchání zlého. Srovnání otevřené a předem ohlášené invaze Spojených států do Iráku, již předcházela série nekonečných výzev, varování a ultimát Saddámovi s pokoutnou ruskou operací na Krymu není šťastné. Co tam vlastně můžeme srovnávat? Neodpovídá ani rozsah ani nic jiného. Irák nesousedí s USA a Američané si díky válce nepřivlastnili ani kousek této arabské země. Absolutní většina obětí navíc nesouvisí přímo s americkými operacemi, ale s terorismem a bratrovražedným bojem sunnitů a šíitů. Srovnejme něco co srovnat lze, napadá mě srovnání současné americké a dřívější ruské invaze do Afghánistánu. Tam lze srovnat úplně všechno. Co však nejvíce hýbe veřejným míněním jsou civilní - tedy nevinné - oběti, tedy:

    Ruská operace 1979 - 1989
    Civilní oběti: 600.000 - 2.000.000 mrtvých Afghánců

    Spojenecká operace (NATO-ISF) 2001 - stále pokračuje
    Civilní oběti: 13.000 - 15.000 mrtvých Afghánců (2001-2011)

    To je myslím zcela fatální rozdíl! Rusové zabili 46x nebo dokonce 133x více civilistů než spojenci. Pokud jde o oběti samotných vojáků, tak Ruských tam padlo 14,5 tisíce a spojenců za stejný časový úsek 3,5 tisíce. To přece také něco ukazuje. Ruští vojáci i ti spojenečtí se utkali s víceméně identickým nepřítelem.

    Pokud byste někdo namítal, že to nebyla invaze ruská ale sovětská, musím říct, že vzhledem k tomu, že prezidentem Ruska je bývalý sovětský agent KGB a věrný komunista Vladimir Putin, jež považuje rozpad SSSR za největší geopolitickou katastrofu 20.století, není taková připomínka na místě. Aby to bylo jasnější, je to jako by u nás na hradě seděl kapitán Minařík a my se tvářili, jako demokratická země, nemající s komunistickou minulostí nic společného.

  • semtam
    14:57 16.07.2014

    Vrata
    Toto opravdu napsat nemohu, Sudety byly české! Až na pozvání jednoho z Přemyslovců přišly Němci do českého pohraničí. Krym nikdy nebyl spojen s Ukrajinou. Za dob SSSR ho Chruščov pomalu jen tak připojil k ukr. a takhle vznikl tento svazek. Jinak nic. Takže Sudety jsou úplně něco jiného.

  • Vrata
    14:31 16.07.2014

    semtam:
    "Tak to rusové jsou opravdu malý páni, když si dovolí zabrat kus země s jakou jsou historicky spjati a která patřila jiné zemi, jen díky tomu, že se k ní přimalovala. Ztráty na životech prakticky nulové a navíc souhlas a vítání místních obyvatel."

    Totez ovsem muzete napsat o Nemcich a Sudetech v roce 1938, ze.

  • semtam
    12:31 16.07.2014

    Jura99
    Letadlo bez výsostných znaků :) pokud se nepletu, tak letadlo, jak se píše v tisku bylo označeno jako neznámé. Nevšimnul jsem si ani o jaký typ mělo jít, natož jaký znak mělo na sobě. Není ani z dostupných informací zřejmé, na koho letadlo útočilo. Vypadá to jako nějaká kachna či účelová dezinformace.
    Komu se dá či nedá věřit, bych byl opatrný. Před válkou v Iráku lhali vrcholní "západní" představitelé o zbraních Saddáma, poměrech v zemi, atd. Výsledek, x tisíc mrtvých, zraněných. V zemi vládne teror. Tak to rusové jsou opravdu malý páni, když si dovolí zabrat kus země s jakou jsou historicky spjati a která patřila jiné zemi, jen díky tomu, že se k ní přimalovala. Ztráty na životech prakticky nulové a navíc souhlas a vítání místních obyvatel. A za tohle sankce a šikan.

  • Jura99
    08:52 16.07.2014

    Perfektní příspěvek od Todomatch, díky.
    Pro GAVL, nevím jestli jsou Britové ve slabošské křeči, spíš bych si tipnul, že odmítají nechat předvádět na svém nebi letadla, která současně bez výsostných znaků bombardují cizí území. Rusům bohužel v tuto dobu nelze věřit ani nos mezi očima a viz. co píše Todomatch, ruští představitelé lhali v přímém přenosu, podobně jako Hašek, že schůzka u Zemana se nekonala.

  • GAVL
    00:24 16.07.2014

    Mno naprosto souhlasím se semtam

    bez návaznosti
    Takové kroky pouze ukazují slabošskou křeč Britů , kteří se dodnes nesrovnali se skutečností, že ze světové mocnosti spadli až za Rusko, tento propad začal již po napoleonských válkách. Viz marná snaha dobýt Afghánistán již v první polovině 19. století a nesmyslná Krymská válka kde se i Francie a Prusko včetně Rakouska zapojili do bojů proti Rusku na straně militantního Islámu.
    A zas tu máme dnes skoro stejnou partičku, která se naváží do věcí a regionů kde nemá co dělat a nyní posilněna o USA.

  • semtam
    22:58 15.07.2014
    Oblíbený příspěvek

    Použil bych rčení "kdo je bez viny ať hodí kamenem". Viz příspěvek nevertemediam. Co se dělo na Krymu nebylo rozhodně příkladné a referendum s nápadně přehnanými výsledky. Ovšem vsadim boty, že by stejně pokud by vláda v Kyjevě umožnila obyvatelům Krymu si vůbec dovolit určit svoji svrchovanost, tak by to dopadlo nejspíš připojením k RF. Otázkou je, proč ruská vojska nebyla označena a špičky státu popíraly jejich přítomnost. I když museli vedět (tak hloupí určitě nejsou), že všem kdo trochu myslí, mu dojde, že se nejedná o domobranu, ale o ruskou armádu. Může to být na truc, když západ (hl. USA) potajmu podporuje zahraniční revoluce. Spíš však důvod antipropagační. Média by hned označila tento vojenský zásah za okupaci, apod. Proto také urychlené referendum, ať se vše náležitě dá dopořádku.
    Rusko nevidělo v Ukrajině svého nepřítele, tak si myslím, že dlouhodobý plán o připojení nebyl. Proč by potom stavěli novou základnu pro černomořskou flotu na území RF....
    Zapomíná se hodně na Majdan, co vše se tam dělo a co následovalo poté. Kdyby si revolucionáři zřekli násilí. Doporučuju si zjistit co všechno musel snášet Berkut. A následné protiruské postoje a zákazy, tak situce je jiná. Ve vztahu RF-Ukr. mi příjde daleko demokratičtější ruský postoj nežli ten současný ukrajinský.

  • Todomatch
    16:58 15.07.2014

    Řekl bych, že ruské stížnosti spíš naznačují, do jak svízelné situace se Rusko navzdory mnoha vyhlášením, přece jen dostalo. Teprve důsledné uplatňování sankcí Rusku nastavuje zrcadlo. Buď ruské vedení předpokládalo, že západ nebude mít na uplatnění sankcí chuť a nebo bude přivírat oči. Ale ouha, ten slabý demokratický západ uplatňuje své chatrné ekonomické sankce a oni mají kupodivu silný dopad na silné Rusko. Není to žádná záhada. Rusko totiž není tak silné, jak o sobě tvrdí a západ vůbec není tak slabý, jak si možná myslí mnozí z nás.
    Znáte ty výroky, že zdravé Rusko dekadentní západ na nic, ale vůbec na nic, nepotřebuje? Jak by tedy mohlo být Rusko poškozeno vypnutím kreditek, nebo odmítnutím udělení pár víz? Kupodivu asi hodně. Jistě ne strategicky, ale přesně tak nepříjemně, jak je potřeba. Běžný Rus totiž možná věří, že všechny ty vymoženosti existují tak nějak samy od sebe, nebo možná věří, že mu je zajišťuje ruská vláda a že jsou ruské. Nezajišťuje a nejsou. Půl roku intenzivně slýchám, že Rusko nepotřebuje EU, že to EU potřebuje Rusko. Samo Rusko se zbavuje zahraničních organizací kontrolující lidská práva, omezuje působení západních humanitárních organizací a brání vysílání západních televizí a rádii v Rusku. A najednou, když jim západ nepovolí vstup na leteckou šou v té zkažené západní Evropě, tak se cítí poškozeni? Mají být rádi, co kdyby třeba někdo z obchodních partnerů - ó hrůzo - byl gay!
    Teď zase vážně. Komplikovanou vnitropolitickou situaci na Ukrajině v době tzv. Majdanu Rusko využilo k uskutečnění dlouhodobého plánu na znovupřipojení Krymu. Nedbalo žádných smluv a garancí jež Ukrajině ohledně celistvosti jejího území dříve dalo. Rusové zorganizovali až nápadně rychle referendum, které navíc - jak se ukazuje - zfalšovali http://goo.gl/hi62jl.... A co je asi nejhorší, otevřeně západu lhali o přítomnosti svých vojáků. To nebyly nepřesné nebo vyhýbavé informace v duchu obvyklých ruských zvyklostí. Tři nejvyšší ruští představitelé - prezident, ministr zahraničí a ministr obrany celému světu do očí lhali. Ne, oni ni neříkali, že jsou to vojáci z jejich základen, kteří tam mají právo být! To si vymysleli naši diskutéři. Ruské špičky nic takového neříkaly.

    Sergej Lavrov (ministr zahraničí RF): "Ruští vojáci neopustili na Krymu kasárna a Moskva nemůže silám domobrany nic přikazovat. Síly sebeobrany nepodléhají našemu velení." http://goo.gl/HegiYY...

    Sergej Šojgu (ministr obrany RF): "Je to pochopitelně provokace, lidé v uniformách bez označení, kteří se pohybují na Krymu, žádný vztah k ruské armádě nemají. Je to absolutní nesmysl" http://goo.gl/7YkfsE...

    Vladimir Putin (prezident RF): "Nepůsobí tam. Je mnoho uniforem, které vypadají podobně" http://goo.gl/ImqI5o...

    Teď, když už všichni vědí, jak to bylo ve skutečnosti a kdy samo ruské vedení vyznamenalo ruské vojáky za operaci Krym, už samozřejmě slovům ruských představitelů nevěří vůbec nikdo. A to je špatné i pro samotné Rusko. Když vám lidé nevěří, nemůžete s nimi smysluplně jednat. Kdo ví, zda zase nelžete?
    Rusko se bez západu neobejde. Možná by se rádo izolovalo, ale na na to prostě ekonomicky nemá. Na to ekonomicky totiž nemá nikdo. To je cesta, která končí v Severní Koreji. Rusko patří mezi 10 nejsilnějších ekonomik světa, ale jen pro zajímavost pokud jde o HDP, je před ním i Itálie. Ano ta maličká země na jihu Evropy. Například ekonomika USA je 9x výkonnější než ruská a sečteme-li USA a Evropu, pak máme ekonomiku dokonce 19x silnější než Rusko. Proto jsou také obdivovatelé Ruska tak nesmiřitelní odpůrci EU a údajného evropského lokajství vůči USA. Chtějí samostatné národní státy - rozuměj malé slabé a rozhádané státy se kterými by v případě potřeby Rusko nemělo žádnou velkou práci. Proti EU a USA se Rusku brojí hůř. A že Rusko nemá dluhy a západ je zadlužený? Jednak Rusko samozřejmě dluhy má, ale nemylte se, tenhle ukazatel je zrádný. Můžete být bez dluhů v maringotce bez elektřiny a topit klestím, nebo můžete žít v komfortním domě a splácet drahou hypotéku. Znamená to snad, že jste na tom hůř a že jste slabší než ten v maringotce?
    Vraťme se ale k tématu článku a k letectví. Web a zvláště diskuze o letadlech jsou plné tvrzení, jak ty sůčka a migy utřou všechny Hornety, Raptory a hravě uloví F-117, jak Alligator a Noční lovec překonává Apache a Cobry ve všech parametrech – někdy skutečnost nechtěně odhalí běžná realita - dnes havarovalo v Moskvě metro, na místě ruští záchranáři používali i vrtulník. Co myslíte Kamov? Mil? Kdepak Eurocopter http://goo.gl/SgIkvV...

  • RiMr71
    13:41 15.07.2014

    Kam se poděla? Šla jinam, někam, kde je méně... takto...

  • mattea
    09:55 15.07.2014

    Tedy pánové, z místní diskuze je mi trudno. Většina příspěvků mi neříká vůbec nic; jsou to jen osobní žblepty. Kam se poděla úroveň diskutujících na tomto portálu?

  • GAVL
    21:56 14.07.2014

    Trapáci Briťáci

  • Poryv
    21:55 14.07.2014

    Nemožnost nakupovat britská letadla a vybavení? Tak to jich moc nebylo.

    Na Brity jako tradičně největšího evropského spojence USA je to jistě velké gesto s ohledem na "gesta" dalších států Evropy, a to pochopitelně i pro Ukrajinu o které většina Britů sotva ví, že existuje. Všechno má dvě strany mince a Britové se ukažou v novém světle jako nespolehlivý vystavovatel. Letos se tak muže psat o Farnborough hlavně jako o ročníku bez východních letadel. No a? Na dalším ročníku aerosalonu už opět východní letadla budou ke spokojenosti obou stran a hlavně diváků. Konec divadla.

  • Argonaut
    18:45 14.07.2014

    O něčem již vypovídalo přerušení vyjednávání o vzájemné vojensko-technické spolupráci (MTCA) ze straby VB, takže bych to zase za až tak veliké překvapení nepovažoval. (https://www.gov.uk/government/...


    Zbrojní výstavy mají svůj smysl. Fakta totiž hovoří jasně. Např. v roce 2011 na IDEX byly uzavřeny obchody v hodnotě $ 3,2 mld a v roce 2005 na tom samém místě za $ 5 mld. Mnohem větší význam mají pro Rosoboronexport trhy "rozvojového" světa (MAKS ovšem má rovněž svou nezastupitelnou roli v podobě demonstrátoru).

  • Barry
    13:34 14.07.2014

    je tu ještě věc druhé:hodně vojenské techniky pro Rusky na míru vyráběla Ukrajina-viz transkortní ledadal....co si s nimi nyní asi počne? Může si s nimi......A Ukrajina do Farnborouh může? Kdy nastilí vazalové USA tzv.bezletovou zonu nad východníUkrajinou,aby netrpěli civilisté?? politika všivá. Snad jen ti Němci a Italové se drží...a snad i trochu Francie...

  • Barry
    13:29 14.07.2014

    No,trochu si děláte legraci,když si zjistíte,kam všude odmítajíUSA dodat techniku vojenskou, dojde, Vám, že obdobnou a lacinější tam časem dodá někdo jiný, A tím asi bude Rusko,druhý největší exportét zbraní po USA.

  • fenri
    11:43 14.07.2014

    Vzhledem k tomu, že o západních armádách se lze dočíst víceméně jen v souvislosti se snižováním stavů a rušením jednotek je Farnborough víceméně historická retro věc (mimo civilní sféry). Světem se už dávno hýbe jinde...
    Britové zaprskají na Rusy (když už nic jiného dělat nemohou), Rusové ublíženě zaprskají na Brity, ale byznys se realizuje jinde a obě strany to vědí.

  • Muž, co zírá na kozy
    11:32 14.07.2014

    Dnes jsou výstavy ve Farnborough, v Paříži, nebo v Berlíně téměř celé jen o prodeji civilních letadel. Vojenský sektor je jen přívěšek, který se rád předvádí, ale žádný valný význam pro obchodní dohody nemá. Za posledních deset let nevím ani o jednom kontraktu, který by se závazně podepsal na podobné výstavě, bez předchozích separátních vyjednávání a výběrových řízení. A tohle platí pro ruský vojenský letecký průmysl dvojnásobně, takže taková rána, jak by si tady leckteří přáli, to pro něj nebude.

  • nadporucik
    11:11 14.07.2014

    Klasika, citiť nenávisť, ale prevažne iba z anglofónnych krajín. Tie totiž stále snívajú o "víťazstve vo vojne civilizácií" považujúc samých seba za najvyspelejšiu civilizáciu s právom pokoriť a vytlačiť iné civilizácie. Čo je chorá myšlienka

  • nevertemediam
    10:50 14.07.2014
    Oblíbený příspěvek

    Ach briti, druhy najpokriteckejsi narod po usa, v lybii bol agresorom kto? Na irak si zautocili len tak pod vymyslenou zamienkou, v syrii podporuju teroristov a tu idu kazat rusom o agresii. Len slepy alebo hlupy to nevidi. Toto nie je nic ine len snaha uskodit ruskemu zbrojarskemu priemyslu, kedze konecne maju zamienku

  • Jura99
    10:04 14.07.2014

    Klobouk dolu před Brity, sympatická a celkem účinná reakce na ruskou agresi na Krymu a UA.
    Nemo: jaká nevítaná konkurence ? Rusko se samo vyřadilo z valné části trhu. Jestliže 25let po rozpadu SSSR nějaký stát už pomalu mohl začít uvažovat o nákupu ruské techniky, tak teď si Rusové sami zavřeli dveře na další generaci, bez ohledu na kvalitu jejich zboží. Nikdo příčetný z Evropy si nekoupí ruská letadla, protože se mnoho evropských států stalo potenciální zájmovou oblastí ruského imperialismu. Zákazníky Rusové jistě najdou, ale to musí na letecké show v Asii.

  • Nemo
    09:53 14.07.2014
    Oblíbený příspěvek

    Co na to říci, snad jen jediný výraz - ubohost. Rusové jsou prostě nevítaná konkurence, ale použít jako výmluvu Ukrajinu...
    Jestli se tenhle nízký styl rozmůže tak bude hůř, neboť pak v RF mohou dojít k názoru že není moc co ztratit.