FEJETON: Konvoje se blíží k hranicím: Vřava na sociálních sítích

 Foto: Na internetu se šikují odpůrci západu. Jedním z jejich přání je pozvat i Vladimíra Putina do České republiky. / FaceBook
Na internetu se šikují proruští odpůrci Západu. Cílem odpůrců je pozvat Vladimíra Putina do České republiky. / FaceBook

Reakce na článek Armádních novin Českem projede konvoj obrněných vozidel Stryker, který se zaměřil na možné právní důsledky případného nepředloženého jednání občanů při přesunu vojenské techniky, vyvolal široké spektrum od reakcí: Od souhlasných, kdy diskutéři pochopili smysl upozornění, přes kritiku až po návaly vzteku, kdy byla redakce obviněna z "vyhrožování".

Nutno podotknout, že nás samotné reakce místy zaskočily: Nikdo z nás neměl v úmyslu nebohé čtenáře strašit a opravdu jsme netušili, že v některých z nich vzbudí fakt, že má Česká republika fungující právní systém a dokonce Ústavu, zděšení. Nevíme, jestli se tak stalo proto, že měli někteří už od prvopočátku v úmyslu hranice zákona překračovat. Anebo žili v tom, že "vláda lidu" (demokracie) je něco jako doba kamenná, kdy si každý urve, co se mu hodí (například paragraf o svobodě slova), odtáhne si to do jeskyně a zbytek práv ubije kyjem.

Obáváme se, že to druhé. V době, kdy článek vznikal, jsme ještě netušili, že se na sociálních sítích objeví skupiny s návrhy na útoky pomocí zápalných lahví a rozhazování hromady hnoje po silnicích. V prvním případě jsme posléze pojali obavu o samotného útočníka, potažmo jeho okolí, neboť i hod Molotovova koktejle vyžaduje jistou zručnost a mohla by dotyčnému prasknout do obličeje. V případě druhém jsme se neubránili představě, že se navrhovatelé sejdou u svodidel dálnice a fekálie pohodí ve chvíli, kdy společně otevřou hlavy.

Pokud bychom měli o tomto tušení, šermovali bychom ještě s paragrafy 272 - 273 trestního zákoníku O obecném ohrožení a po příspěvku  "Pokud mi Američané zastřelí dítě, míchám polistirén s benzínem", bychom přidali § 353 nebezpečné pronásledování a § 357 trestního zákoníku: Šíření poplašné zprávy.

Všechny tyto sazby násobené faktem, že se případné trestné činy děly v rámci organizovaných skupin a byly násobené trolly, kteří přišli do skupin dělat recesi, vypovídají o to, že by bylo po sečtení hříchů všech zúčastněných nejlepší Českou republiku oplotit: Necháváme k úvaze, zda jako kriminál nebo psychiatrickou léčebnu.

Zbývá ale otázka, jak naložit s 70 % obyvatelstva, kteří s přesunem souhlasí, internetových debat se neúčastní, protože je zdržuje zaměstnání, péče o rodinu či jiné záliby a jejich vyjádření "a proč by neměli projet, však jsme v NATO" je těmi "pravými a zapálenými vlastenci" považováno za prodejné, potažmo za vlastizrádné. Činnost našeho magazínu, který se snaží dění reflektovat, bylo jedním čtenářem označeno za hrozbu apokalypsy: Autorka článku vzala varování vážně a pro příště si na podobnou misi vezme koně. 

Příležitostí zachytit převratné událostí bude podle avizovaných akcí dost: Pokud by je měli brát spojenci z NATO vážně (zejména Manuál pro všechny skupiny i jednotlivce, doporučující například americkou vlajku koupit, pověsit opačně, pálit radši ne  - když " i to je možné") vešla by do učebnic nová vojenská taktika: Aliance ohlásí přesun sta aut a pětistovky vojáků a desetimilionový národ zešílí. Měřítkem pro bezpečí země bude, kdo má koho v přátelích a lajkne správci proruské skupiny příspěvek. 

Největší disciplína panuje tam, kde šéfuje bývalý poslanec, senátor a soudce obvodního, městského i Nejvyššího právního soudu v jedné osobě. Svými příspěvky doktor Vyvadil jasně deklaruje, že se patrně v zachování dělby státní moci rozhodl po zákonodárné a soudní vyzkoušet i moc výkonnou: Výkřikem: "Já jsem velitel!" sice nepřiznal žádnou vojenskou hodnost, nicméně  název skupiny Neprojdou nenechává na pochybách, že aspiruje na zápis do učebnic dějepisu, případně medicínských skript.

Každopádně v jeho snažení historického významu pokulhává kontrarozvědka, neboť se do jeho řad infiltrovaly recesisté, které nejen neodhalil, ale ještě jim přidělil statut zástupců.

Aktivisté z dalších podobných skupin dokazují takřka každým příspěvkem, že vystoupení z aliance by byly pro tuto zemi skutečnost spásou: Buď rovnou požadují vstup do Ruské aliance, nebo neutralitu, kterou zastřeší hrdinnému počiny typu: "Budeme stát u krajnice a ukážeme prostředníček. Není to trestné, ale zato účinné". Jistě to bude platit i směrem na jaderné hlavice na východě Evropy.

Teď je ale podstatné sbírat a dokumentovat po Američanech dvoudenní škody: Nejlepší zkušenosti s tím budou mít ti, kteří tak činili i po více jak dvacetiletém pobytu sovětském armády na našem území.

Během zběsilého plánování nejšílenějších polovojenských praktik, které zřejmě utkvěly aktivistům v dětství při sledování filmové série Sedmé roty, nezapomínají jejich protagonisté opakovaně zdůrazňovat, že jim jde o zachování míru. Patrně do příští války, protože si válečné internetové vřavy očividně užívají a poté, až konvoje strykerů v klidu projedou, asi ztratí smysl života.

Albert Einstein řekl „Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny.“  Bylo to proto, že neznal internet.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Hybridní války podle Valerije Gerasimova

Současný náčelník ruského generálního štábu Valerij Gerasimov napsal na začátku roku 2013 pro ruský ...

Angažmá Petra Pavla v NATO

Armádní generál a náčelník Generálního štábu Armády ČR Petr Pavel nastoupí 26. června 2015 na post ...

Evropské federální vojenské letectvo

Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker se před pár dny vyslovil pro vytvoření společné ...

Českem projede konvoj obrněných vozidel Stryker

Průjezd celkově 516 amerických vojáků v obrněných transportérech Stryker a doprovodných vozidlech ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • liberal shark
    14:30 30.03.2015

    Zatím to probíhá nad očekávání dobře.

    To RiMr71 - zkuste házet plechovky :-).

  • RiMr71
    14:01 27.03.2015

    Půjdeme kouknout i s manželkou na Ruzyni, jestli bude možnost.
    Akorát místo šeříků ponesu nějaké plzně :) snad si boys nebudou myslet že je chceme otrávit :)
    Házet jim to je blbost, ono to vypadá jak handgranát... :)

  • KOLT
    13:33 27.03.2015

    Kdyby se nad nimi měly ukázat A-10, tak se snad seberu a jedu do Plzně :-) Ne že bych tam s chutí nejel i kvůli Strykerům, ale nějak nejni čas :-(

  • RiMr71
    11:03 27.03.2015

    ...by byla paráda..

  • RiMr71
    11:03 27.03.2015

    Jak jsem četl tuším na natoaktual, kolonu v Polsku "doprovází" nízkými průlety A-10ky a "oči nahoře" jim dělá několik AH-64...
    To byla paráda, kdyby se tyto mašiny nad konvoji ukázaly u nás, leč je mi jasné, že odpůrce jiných-než-ruských konvojů by z toho asi trefil šlak..
    ALe vlastně... :)

  • Takeda
    06:05 27.03.2015

    krystofmraz: Jen tři dotazy:

    Kde teda ta demokracie funguje, když ne v západním světě?

    Co je extrémního na souhlasu s projetím spojeneckého konvoje?

    A jak si představujete v reálu to "že se budeme chránit samy" při našich současných vojenských rozpočtech a možnostech?

  • krystofmraz
    22:28 26.03.2015

    Docela hezké zamyšlení. Zcela jistě je to trefa do černého. Jen je tady (a tím myslím z velké části i v diskuzi) opomíjen druhý extrém. Totiž lidé, kteří nadšeně jásají že tady konvoj projede s vidinou toho jak nás NATO chrání a obzvláště ti hrozně hodní Američané. S tímto se osobně setkávám velice často, daleko více než s různými "experty" na demokracii, která funguje všude jinde než na západě. Je ale potřeba si uvědomit že je to stejně zcestný a hlavně nebezpečný názor. Jednak to znamená přijetí nesvobody, protože tu lze docílit jen tím že se budeme chránit samy. Druhá věc je, což zaznělo i tady v diskuzi, jsou názory jako "NATO udržuje svět jakštakš v chodu" atd... To je samozřejmě nesmysl, NATO není žádný bůh, dokonce to není ani společenství lidí. Takže prakticky NATO jako takové nemá žádnou vlastní moc, je to jen jakási dohoda. A ta se v případě opravdového problému zhroutí jako první ( známe z libovolné války která už se stala). A když velký problém není? Potom není potřeba udržovat svět v chodu, on půjde i sám am bude chtít.

  • TECHNIC
    20:56 26.03.2015

    Koukněte se na ifowars.cz to stojí za to. Jako bych otevřel nějaký Československý časopis z roku 1980. Dosti podobné fráze akorát se soudruzy naučily používat počítač. Ať mi nikdo netvdí že tohle nepíšou komunisti. Atoři infowars.cz jsou podle mě ty co se dopouštějí vlastizrady a ne naše vláda.

  • Petr M
    19:18 26.03.2015

    Je celkem zajímavé, že naše média zcela opomenula výročí okupace 14-16. března 1939 nacistickým Německem, za to zprávy o Americkém konvoji, nedaly přehlédnout...
    Docela by ně zajímalo, jak budou naše média prezentovat výročí osvobození...

  • Firefighter
    06:38 26.03.2015

    Admin by měl provádět korekturu etiky diskuse včas. První příspěvek "roam..." je dost uráživý na to, aby byl odstraněn. Diskuse ohledně NATO - jako odstrašovací síla je to výborná prevence proti vojenskému konfliktu, ale nezapoměňte, co díky NATO (rsp. spolupráci zemí v čele se spojenými státy) také v poslední době vzniklo (či spíše zaniklo). Výborná studie v aj zde: http://www.psr.org/assets/pdfs... Jde o to, že za posledních 15 let má "západ" na svědomí spoustu obětí, kolik jich má na svědomí "východ" je otázka. Tam neexistují paralelní studie co by toto mapovaly. A měli by jsme se sami sebe ptát. K čemu to povede? Pomáhají nám tyto intervence? Je opravdu Rusko větší hrozbou než jsme si sami sobě? Bohužel odpovědi na tyto otázky se ukáží až v dlouhodbém horizontu a tak si tu můžem tlachat, zda-li je konvoj v pořádku či ne přestože jeho význam je ze všech hledisek téměř nulový, jediný přínos pro česko, zdá se, je, že rozděluje už tak rozdělenou společnost.
     
    Napraveno. Roamtuero zablokován. Admin. 

  • dante1
    19:04 25.03.2015

    Takeda:Jistě že koukám na mapu Evropy,protože právě tam se ten náš malý státeček nachází z takové Jižní Ameriky k nám asi žádná armáda nevtrhne.Jinak co se týká toho "hašteření" se střední Evropě,tím jako chcete říct že když vystoupíme z NATO tak nás naši bývalí spojenci jako třeba Polsko napadnou aby se nám pomstily třeba za spor o Těšínsko z roku1919?Tak toho bych se určitě neobával a co se týká imigrační vlny ze středního východu tak NATO je vojenský pakt ten nám s imigranty určitě nepomůže.

  • liberal shark
    18:53 25.03.2015

    To dante1
    Dokážete si představit, že by někdo jiný než NATO dokázal zajistit komplexní bezpečnostní infrastrukturu od komunikačních, navigačních a průzkumných satelitů, přes zabezpečení hlavních světových námořních obchodních tras, ochranu vzdušného prostoru a pozemních hranic spojenců až po udržení darebáckých států na uzdě ? Vůbec si neumíte představit, kolik práce, peněz a obětí to stojí, aby tento svět fungoval alespoň tak mizerně, jak funguje dneska.

  • fotr
    18:27 25.03.2015

    To Takeda
    Střední východ, voda a následky pro Evropu. Četl jsem nedávno článek kde se skupina odborníků snažila nastínit scénář takového dění. Podle nich by šance na nějaké poklidné řešení neexistovala a téměř jistě by následoval ozbrojený konflikt. Zoufalství by obyvatele Středního východu dohnalo k věcem dnes nepředstavitelným a jejich migraci by nešlo zastavit jinak než vojensky, vše jiné by znamenalo konec Evropy jak ji známe. Je to šílená představa. Bohužel to není nereálné.

  • fotr
    18:17 25.03.2015

    to Dante1
    rád bych dodal že NATO nás vlastně chrání už jen svojí existencí a pak také to že síly NATO a ne zanedbatelné jsou kousek od nás v Německu a letecké síly mohou zasáhnout v řádu desítek minut odkudkoliv v Evropě. Co se Ruska týče, tak právě tam se obávám nějakého hybridního konfliktu jako v UK, přesně to odpovídá nové strategii jak ji popsal jeden jejich Ruský generál, článek o tom tu je. A že o Česko Rusák moc stojí, o tom nelze pochybovat. Je mně jasné že ani USA nejsou charitativní spolek a jdou tvrdě za svým ale ze dvou zel si vybírám vždy to menší.

  • Takeda
    18:01 25.03.2015

    dante1: Asi koukáte jen na mapu střední Evropy. Ale ohrožení našeho státu jsou trochu dál. Jedním z nich by mohla být imigrační vlna, až na středním východě dojde voda. Tu nemáme šanci zastavit sami (a tím zastavením nemyslím, že bysme těm lidem měli ubližovat).

    Dokonce nemáme ani šanci těm lidem sami ani pomoct.

    Mezi další hrozby bych přidal "hašteření" ve střední Evropě (abych se tedy kouknul na stejnou mapu, na kterou patrně koukáte vy). Máme z minulosti spoustu sporů (my, slováci, maďaři, poláci...), které mohou různí populisti zneužít. To že jsme v NATO nám všem pomáhá tyhle věci upozadit a soustředit se na spolupráci, což je pro všechny obyvatele rozhodně plus.

  • dante1
    17:47 25.03.2015

    Mě osobně sice americký konvoj ani tak nevadí,ostatně jen tudy projedou ale nějak nevidím důvod proč vlastně jsme členy NATO.Často slyším že potřebujeme spojence protože se svojí malou armádou se nedokážem ubránit.To je sice pravda ale když se nad tím tak zamyslím, před kým by jsme se to vlastně mněli bránit?Když se podívám do mapy nevidím nic čeho se obávat a obavy že nás napadne Rusko jsou podle mne zbytečné.Nevidím jediný důvod proč by to vlastně dělali a i kdyby k tomu skutečně došlo tak nás (případně i Slovensko nebo Polsko,od někud by přece přijít museli) hodí přes palubu jako v r.1938 protože se jim kvůli nám nevyplatí jít do tak velkého konfliktu.Navíc i za předpokladu že by nás v tom nenechali si nemyslím že NATO stihne reagovat tak rychle aby nás stihli zachránit.Naše členství v NATO nás tedy podle mne před případnou agresí stejně neuchrání ale to je jen můj názor a rád se nechám případnými argumenty vyvést z omylu.

  • liberal shark
    17:24 25.03.2015

    Souhlasím s fotrem.

  • midlum75
    14:10 25.03.2015

    nemám problém s průjezdem kolony.........naopak to vítám, jako zajímavou iniciativu
    utužující družbu mezi spojeneckými národy.
    jen bych mě zajímalo, zda mají Strykery namontované palubní jednotky a jakou sazbu mýta budou na dálnicích platit dle emisni normy.......tipuju, že AD blue asi nemají.....to bude drahý, to se Kapsch napakuje

  • Jura99
    13:32 25.03.2015

    Barry: až AČR bude mít stálou základnu v Mexiku a pojede z cvičení v Kanadě, věřte tomu, že USA svému spojenci průjezd dovolí. Tady ovšem nejde o průjezd, ale o potřebnou demonstraci síly směrem k Rusku. Jako demonstrace to je celkem umírněné, vítané by bylo nějaké větší vojenské cvičení NATO, za účasti desítek tisíc vojáků, klidně na našem území. Další vítanou demonstrací síly by byla rozsáhlejší objednávka obranné techniky evropských států NATO.

  • Firefighter
    12:58 25.03.2015

    Mě by vůbec zajímalo, proč se ten konvoj tak mediálně řeší. Vždyť se jedná o pouhý spektákl který je ve všech rovinách bezvýznamný.

    To Beld: bez měnové suverenity lze snadno zkrachovat.

    Ngarem: za Váš poslední příspěvek palec hore :-)

  • RiMr71
    12:50 25.03.2015

    Barry - poslouchali jste málo. Plány revanšistů evidentně nezhatili, ani naši vepři boubelatí!

  • Adanedhel
    12:39 25.03.2015

    A to co se dělo v Iráku, Kosovu a Afghánistánu před invazí, to bylo schváleno OSN ? Pěkně děkuju.

  • liberal shark
    11:59 25.03.2015

    to Barry
    Kosovo ani Irák nebyly akce podle smlouvy o NATO.

  • Beld
    10:52 25.03.2015

    Tretina clenu eurozony je na pokraji krachu . Vyhled eu na dalsich par let jde od desiti k peti . Imigrace nebezpecnych uprchliku roste rocne o desitky procent .... A my tady resime blby spojenecky konvoj , saska na hrade a zbytecne registracni pokladny . No a volici jsou spokojeni . Alespon ze ta kanada zrusila vizovou povinost....

  • Barry
    10:01 25.03.2015

    Pokud půjde do tuhého, nebude se NATO Česka ptát,co smí a nesmí. Zásada jednomyslnosti padne. jak s mombardováním Kosova,které-ale s jiným základem-povolil 5 hodin a velký tlak NATO Zeman s velkým zpožděním a NATU už útočilo. Zrovna tak druhá irácká válka byla jen napadením Iráku. Bombardování Libie a podobně-tohle jsou zaase solo akce státu,co myslí,že může zasahovat jinde. Přitom tam vše jen zhorší. Ale asi nešlo o tamní lidi.. Tak se to má. Ve službách armády jsme právě takové hochy z toho konvoje odposlouchávali. Neberou si servítky,v hlavě je často duto a bojí se jen své policie. Co dodat? respektují jen sami sebe.

  • Barry
    09:53 25.03.2015

    Až první český,plně vyzbrojený konvoj pojede také na dostřel Bílého domu,enátu, Pentagonu a Bůh ví čeho, bude rovnoprávnost.

  • Takeda
    07:02 25.03.2015

    Pěkný fejetonek. 5 metálů.

  • petr.svetr
    19:29 24.03.2015
    • (4)
    Oblíbený příspěvek

    Pane bože, to je zase komedie.Nevim proč by nemohli přejíždět přes naše území,povoleno to maj a jsou tady vítáni cca 75 % obyvatelstva tak co! To je zase rusofilů,že by jeden b..l velebnosti.
    A ten název - DRAGOUNSKÁ JÍZDA se povedl,jen tak dále.

  • Andabates
    18:56 24.03.2015
    • (2)
    Oblíbený příspěvek

    Pokud vím je Česká republika členem NATO, tudíž armáda NATO je armádou hájící každý členský stát, a tudíž mi přijde logické přesouvat Naši armádu přes Naše území už a pouze jen z faktu, že nejkratší cesta do Bavorska vede přes území České republiky.
    Pokud také vím, není Česká republika členem SNS, ani nemá s Ruskou federací žádnou dohodu podobné dohodě s NATO, tudíž nevidím důvod pro vstup Ruských vojsk na suveréní území České republiky a pokud by přeci jenom k něčemu takovému došlo, tak doufám, že to bude právě armáda NATO, kdo Nám pomůže uhájit Naši suverenitu.
    Než budu obviňován za to, že jsem demokrat a liberalista tak opravdu jsem, to však neznamená, že se modlím k vlajce USA, pokud bych si mohl vybrat mezi USA a Ruskem volil bych Švýcarsko.

  • otecko
    18:38 24.03.2015
    • (1)
    Oblíbený příspěvek

    Je to hloupá a trapná hysterie, nevím, co si jinak myslet. Jen to ukazuje, že mezi námi je hodně jednoduchých lidí, co nechápou slovo spojenec a NATO.... pokud mi to vyjde, půjdu se podívat, jak z Bohumína pokračují Moravskou bránou, a pak, 30.4. položím kytku ruským vojákům, kteří mají u nás na vesnici pomník, a bez nichž a jejich oběti by možná žádný konvoj dnes přes ČR nejel... a padlo jich v ostravské operaci hodně...

    Výkřiky pomatených nechávám jen těm pomatencům a zbytečným politikům..

  • Petr M
    17:54 24.03.2015

    Redakce? Kdo je autorka článku Mgr. Hana Zelená?

  • Ngarem
    17:39 24.03.2015

    No historie nám říká, že jedna cesta pro posílení mezinárodní podpory spočívá v budování kontaktů a propagaci naší země v zahraničí. Ukázal to především vznik Československa a role T.G.Masaryka, který by bez podpory svých kamarádů ze zednářské lóže mezi americkými senátory nikdy samostatnost země nevydupal. A přes to všechno nás spojenci hodili přes palubu při mnchovském jednání!
    V součastnosti po zavírání "neperspektivních" zastupiteltví vládou ODS, útlumu studijních oborů české literatury (nejsou peníze na podporu) na univerzitách v Británii a mezinárodním vystoupení pana Klause v Chile, moc dobrá není. A ten druhý způsob? Silná armáda (tak tu určitě vzhledem k velikosti nemáme) a vstřícná politika k protektorovi (tak tu by Zadolárek mohl rozdávat).
    A vláda rozhodla správně a ten konvoj projede a za pár dní po něm ani pes neštěkne, emoce vyprchají a lidi se vrhnou na další sousta ze sportu, skandálů v Blesku nebo jinou nedůležitou hovadinu.

  • Blake
    17:35 24.03.2015
    • (2)
    Oblíbený příspěvek

    Superme, nebude to tym, ze ziadna ina vacsia kolona sa v tychto dnoch nepotrebuje presuvat?

  • Superme
    17:30 24.03.2015
    • (14)

    Proč neprojede nějaká kolona, kde by byli zúčastněny všechny státy NATO?! Mě prostě samotná USA armáda na našem území vadí, stejně jako by mi vadila Ruská, Čínská...

  • Muhaha
    17:08 24.03.2015
    • (3)
    Oblíbený příspěvek

    To Argonaut.CZ:

    I kdyby to bylo naší vládě předem oznámeno jako "faktótum, o kterém se nediskutuje", tak by bylo stále jen a pouze na ní, jak se suverénně rozhodne. A vláda rozhodla.
    Ale nemyslím si, že by jí to mohlo být předkládáno takhle hrubě. To měli ve zvyku soudruzi ze SSSR. Američané se takto ke svým spojencům většinou nechovají. Zajímavě popisuje způsob projednávání a hlasování v rámci struktur NATO např. bývalý viceprezident Parlamentního shromáždění NATO, Jozef Banáš. Ostatní členové si nejprve zjistí, jaké stanovisko zastává USA, a pak už je jen v rychlosti odhlasují - tvrdí Banáš.

    A já to navíc naší vládě za zlé vůbec nemám. V současné vlně mediální hysterie (viz. fejeton) je prostě čas na názornou ukázku, na čí že straně barikády to vlastně stojíme a ujistit se tím o své (doufejme, že ne iluzorní - viz. čl. 5 Charty) bezpečnosti v rámci NATO.Tenhle průjezd je navíc úplná prkotina.
    I o tolik větší a mnohem silnější (vojensky, ekonomicky, diplomaticky ....) země, jako je Německo, např. již mnoho let vždy znovu a znovu scvakne podpatky a pošle Řecku další "půjčky". A na prosbu Francie či Švédska to rozhodně není.

    Tak to prostě je. Je dobré mít ve zvichřených dobách silné spojence, i když to nutně něco stojí. A Rusové zatím pokaždé chtěli mnohem víc než Američané.
    Opakujícím se problémem Čechů ovšem je, že se v dobách krize vždy užasle diví, proč je ti jejich silní spojenci nechávají na holičkách.

    V současné době je podle mě nejefektivnějším způsobem, jak zvýšit obranyschopnost země, posílení jak vojenské, tak civilní kontrarozvědky. A snažit se o alespoň trochu konzistentní a stabilní diplomacii.

  • Beny
    16:58 24.03.2015
    Oblíbený příspěvek

    liberal shark: no bejt to Ruskej konvoj, za což by bylo i dost lidí rádo, tak by ten člověk byl spíše zastřelen než obviněn za nějaký přestupek

  • liberal shark
    16:36 24.03.2015
    Oblíbený příspěvek

    Víte, že i ukázání prostředníčku může být stíháno jako přestupek ? Jedná se o tzv. notorietu, která se posuzuje stejně jako když někomu vynadáte :-).

  • Argonaut.CZ
    16:29 24.03.2015

    Podle mě jde u celého milého konvoje pouze o jednu otázku. A to zda, než někdo příšel s tím, že je celý konvoj demonostrace síly a roadshow solidarity, konzultoval českou vládu a vyžádal si souhlas. Pokud ano, vše je v naprostém pořádku. Pokud ale naší vládě oznámili, ať schválí konvoj, o kterém již bylo rozhodnuto jinde, bylo by to na zamyšlení.

  • apache
    16:26 24.03.2015
    • (7)
    Oblíbený příspěvek

    To je běžná věc. Rusofilové si myslí, že když tu je ta svoboda, tak mohou dělat vše. Klidně i upírat svobodu jiným.

  • Beny
    16:08 24.03.2015
    • (7)
    Oblíbený příspěvek

    Luky: Jediná ostuda je, že lidi v této republice nadávají na pár obrněných vozidel které se u nás zdrží jen pár dní a říkají tomu demonstrace síly a podobně
    . A to i když to jsou naši spojenci v NATO, ale už nikdo ani nešpitne o tom, že Rusové, kteří obsadili nezákoně Krim pojílají do oblasti letadla která mohou nést atomové zbraně. A nezapomeňme na ta armádní cvičení, které Ruská strana pořádá, nebo to jak jejich letadla narušují neustále vzdušný prostor okolních států. A to je asi správně a rozhodně to žádná demonstrace síly a zastrašování není :D

  • Fran
    16:04 24.03.2015
    • (5)
    Oblíbený příspěvek

    Protestovat proti všemu normálnímu, to je fakt ubohost. Proč těm co vadí průjezd amerických vojáků neprotestují i proti belgičanům, kteří k nám jezdí pravidelně na cvičení a kolik "cizích" aliančních vojáků je třeba ve Vyškově to nikomu nevadí, kolik slovenských vojáků k Nám jezdí, taky nevadí. Tak ku..a proč někomu vadí, že američtí vojáci sem jedou taky hlavně proto aby uctily památku mrtvých američanů co tu za Nás! ve 2.sv padly a nebýtr zkur....ch rusáků tak mohly o pár dnů dříve osvobodit i Prahu a spoustu jiných měst. Všechny protestující vyliskat aby dostaly trochu zdravého rozumu.

  • Deadog
    15:48 24.03.2015

    Pani, nebo slecno magistro Zelena, mate u me tricko:) Poslu ho na adresu AN. Muzete si ho tam vyzvednout:)

  • Luky
    15:47 24.03.2015
    • (15)

    Nesnažte se stále za každou cenu dělat z lidí pitomce. Obavu totiž mají z tohoto:

    https://www.youtube.com/watch?...

    A je vaší ostudou, když bagatelizujete a zesměšňujete.

  • Dusan24
    15:34 24.03.2015
    • (18)

    Stoupenci amerického konvoje tvrdí, že celá akce spadá pod hlavičku NATO, jehož je Česká republika členským státem, nicméně půjde čistě o americká vojska, nikoliv o alianční síly. V Severoatlantické smlouvě, jejímž podpisem aliance vznikla a která má 14 krátkých odstavců, ale nenalezneme nic o tom, že by armáda jakéhokoliv členského státu NATO mohla jen tak přesunovat obrněná vozidla kvůli demonstraci síly přes území jiného členského státu tváří v tvář externímu nebezpečí, které údajně přichází z Ruska. Naopak je podle této dohody nutné preferovat mírová řešení konfliktů před jakoukoliv „demonstrací síly“, notabene když České republice akutní nebezpečí ze strany Ruska ani odjinud nehrozí. Tato úmluva, jež se dovolává litery Charty OSN, byla navíc flagrantně pošlapána útokem aliance na Srbsko už v roce 1999, a je tedy libo vykládat si cokoliv jakkoliv.

  • Ngarem
    15:32 24.03.2015

    No já se na FB setkal s pochybami, jestli při pohybu směrem na západ do Bavorska spíše nejde o test zvládnoutí ústupu (do předem připravených pozic) před postupem Rudé armády, ehm tedy vojsk Ruské federace, po našich předražených dálnicích a jejich povrchu ...
    No prostě jsou to magoři s komplexem zklamání (1. Francie+Anglie a Mnichov; Varšavská smlouva v 1968; Kapitalistická "pomoc" v 1989), protože obsazovat území od východu přece není pro NATO spojence logické!

  • Adanedhel
    14:57 24.03.2015
    • (4)
    Oblíbený příspěvek

    Další článek co uhodil hřebíček na hlavičku. Ale tak optimisticky doufám, že spousta těch kteří by málem spojence lynčovali ,se vzapamatují a dají si alespoň duševně facku a proberou se. Dělají ostudu hlavně sami sobě. JEdnak tím jak neadekvátně reagují a druhak tím, že se chovají hůř než malí, hloupí haranti. Jak už jsem psal dřív. Doufám že konvoj projede bez komplikací, ve zdraví a v pořádku se vrátí do Bavorska.

  • jancz
    14:49 24.03.2015
    • (2)
    Oblíbený příspěvek

    Albert Einstein taky řekl: "two things are infinite the universe and human stupidity and i'm not sure about the universe"