General Dynamics potvrdila nabídku pro australský program LAND 400 Phase 3

General Dynamics potvrdila nabídku pro australský program LAND 400 Phase 3
Bojové vozidlo AJAX / GDLS (Zvětšit)

Společnost General Dynamics Land Systems – Australia (GDLS-A) 3. dubna 2019 potvrdila, že dodala kompletní nabídku pro australský program LAND 400 Phase 3 založenou na platformě bojového vozidla Ajax.

V rámci jednoho z nejvýznamnějších výběrových řízení v mezinárodním měřítku vypsaly australské ozbrojené síly požadavky na specifikace pro nová bojová pásová vozidla v rámci programu LAND 400 Phase 3. Do tendru svou nabídku přihlásila i společnost GDLS-A, která je postavena na rodině bojových vozidel Ajax s bojovou věží vlastní konstrukce s kanonem ráže 30 mm.

Sériová výroba vozidel Ajax už probíhá a britská armáda již obdržela první exempláře.

Společnost GDLS-A aktivně spolupracuje s australským průmyslem na vývoji inovativního, trvalého a soběstačného dodavatelského řetězce, který by umožňoval lokalizovat v co nejvyšší míře výrobu a produkci určenou pro program LAND 400 Phase 3 v Austrálii.

Austrálie bude moci využít výsledky devět let trvajícího britského programu bojových vozidel Ajax i investice již do něj vložené. A to včetně rozsáhlého testování, které prokázalo, že platforma Ajax nabízí osvědčenou a bezkonkurenční úroveň ochrany, mobility a životnosti v rámci své třídy, spolu s vysoce přesnými výcvikovými nástroji, které jsou již k dispozici. První z 589 vozidel Ajax bylo dodáno britské armádě v únoru tohoto roku.

„Platforma Ajax umožní australským ozbrojeným silám mít k dispozici vozidla, která svým vybavením přinášejí převahu nad protivníkem. Osvědčená úroveň ochrany, vysoká mobilita a dlouhá životnost poskytne posádkám bezpečí a umožní jim účinně a efektivně provádět bojovou činnost. Díky tomu, že první vozidla Ajax již byla dodána britské armádě, mohou mít vlády v rámci britského Společenství důvěru v naši schopnost plnit časové harmonogramy. Kromě toho se snažíme do projektu maximálně zapojit australský průmysl. V následujících měsících oznámíme další podrobnosti o našich aktivitách v rámci programu LAND 400 Phase 3,“ uvedl viceprezident a generální ředitel GDLS-A Kevin Connell.


Obrněný transportér ARES; větší foto / GDLS


Vyprošťovací ATLAS; větší foto GDLS

Nahlásit chybu v článku


Související články

Nové britské obrněnce Ajax – šance pro českou armádu

Britská armáda začala od minulého roku zařazovat do výzbroje rodinu nových obrněných pásových ...

LAND 400 Phase 2: Austrálie kupuje bojová vozidla Boxer

Před několika dny australská vláda podepsala smlouvu v hodnotě 2,1 miliardy euro (3,3 miliardy ...

LAND 400 Phase 3: Bojová vozidla pěchoty pro Austrálii

Po zvolení vítěze programu LAND 400 Phase 2 australská armáda pokračuje ve svém ambiciózním projektu ...

Ajax vs. M8: Lehký tank pro americké výsadkové jednotky

Americká armáda (US Army) oficiálně vybrala dvě firmy, které postaví prototypy budoucích lehkých ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • tryskac
    22:19 18.04.2019

    Nechcem byt zly prorok, ale este je tu moznost, na ktoru zabudate, a to je zrusenie celeho tendra z dovodu nesplnenia minimalnych požiadaviek k stanovenych zadanim. Alebo pripadne ...Zobrazit celý příspěvek

    Nechcem byt zly prorok, ale este je tu moznost, na ktoru zabudate, a to je zrusenie celeho tendra z dovodu nesplnenia minimalnych požiadaviek k stanovenych zadanim. Alebo pripadne uprava poziadaviek a cely tender odznova... Riesenie priamy nakup vlada-vlada ma svoje pre..Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      22:58 18.04.2019

      Zatím téhle variantě nic nenasvědčuje. Ačkoli brzo se ukáže jak dlouhé prsty má PSM a co dokáže ovlivnit.

      Zatím téhle variantě nic nenasvědčuje. Ačkoli brzo se ukáže jak dlouhé prsty má PSM a co dokáže ovlivnit.

  • lemkin
    14:53 18.04.2019

    Jediný, kdo na papíře požadavky splňuje je Zetor Wolfdog. No a MO vybírá podle papíru - testovat jako Austrálie určitě nebude. Já osobně nemám nic proti, aspoň zůstane know-how ...Zobrazit celý příspěvek

    Jediný, kdo na papíře požadavky splňuje je Zetor Wolfdog. No a MO vybírá podle papíru - testovat jako Austrálie určitě nebude.

    Já osobně nemám nic proti, aspoň zůstane know-how doma :DSkrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      15:11 18.04.2019

      Jenže ono vybere jen z těch 4. co byli osloveni. Nikoliv kohokoliv, i když tady...

      Jenže ono vybere jen z těch 4. co byli osloveni. Nikoliv kohokoliv, i když tady...

    • satai
      16:39 18.04.2019

      Armáda nespecifikovala požadavky na ochranu posádky?

      Armáda nespecifikovala požadavky na ochranu posádky?

    • Rase
      16:39 18.04.2019

      3+8 zvládá i korejské vozidlo AS21 Redback, které je nabízeno Austrálii, K21 dokonce 3+9, to samé turecký Tupar, singapurský Bionix II IFV a asi ještě něco. Tak jak tak ale bude ...Zobrazit celý příspěvek

      3+8 zvládá i korejské vozidlo AS21 Redback, které je nabízeno Austrálii, K21 dokonce 3+9, to samé turecký Tupar, singapurský Bionix II IFV a asi ještě něco. Tak jak tak ale bude AČR a MO vybírat jenom z toho co jezdilo na Libavé...Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    14:31 18.04.2019

    Kolik vojáků osádky vlastně požadují v Austrálii? Zmíním, že britský ARES (tedy verze obrněný transportér), má osádku jen 2+4 a to je bez věže (!) tak velké vozidlo a přitom ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolik vojáků osádky vlastně požadují v Austrálii?

    Zmíním, že britský ARES (tedy verze obrněný transportér), má osádku jen 2+4 a to je bez věže (!) tak velké vozidlo a přitom jen poloviční počet míst než požaduje AČR (3+8). Nevím kolik požadují Australané, ale tak jak tak, bude muset GDELS dost přepracovat interiér aby pojal potřebný počet lidí i celou osádkovou věž. Klidně ale může vozidlo nabídnuté nám a Austrálii vypadat ve výsledku velmi podobně - určitě nám nenabídnou nějaký horší šmejd (teda doufám). Bude to ještě sranda.

    jsem hodně zvědavý na tu věž z produkce GDLS-A. Předpokládám že jde o osádkovou věž Lance, co si mají v Austrálii vyrábět i na Boxery co pořizují, ale fakt nevím.Skrýt celý příspěvek

    • tomas.kotnour
      14:52 18.04.2019

      ARES je sice označen jako obrněný transportér, ale to neznamená, že je to přepravník pěchoty. I naše armáda má zaveden obrněný transportér s nižší přepravní kapacitou, než je tomu ...Zobrazit celý příspěvek

      ARES je sice označen jako obrněný transportér, ale to neznamená, že je to přepravník pěchoty. I naše armáda má zaveden obrněný transportér s nižší přepravní kapacitou, než je tomu u bojové verze pro pěchotu. Ostatně proto jich také objednali jenom 93. U nás by byl označen jako OT-Pz či spíše ještě jako OT-PzPSkrýt celý příspěvek

    • Clanek
      15:06 18.04.2019

      "The LAND 400 Phase 3 Request for Tender was released to industry on 24 August 2018 and closed on 1 March 2019. This represents a significant step in Defence’s efforts to acquire ...Zobrazit celý příspěvek

      "The LAND 400 Phase 3 Request for Tender was released to industry on 24 August 2018 and closed on 1 March 2019. This represents a significant step in Defence’s efforts to acquire an IFV for the Australian Army. Defence seeks an IFV with high levels of protection, mobility and lethality, capable of lifting six dismounts in a standard infantry battalion section."

      A myslim ze i LAND 400 Phase 2 pozadovala vysadek jen o 6 lidech. Duraz byl u obou na maximalni ochranu (STANAG 6)Skrýt celý příspěvek

  • Kichot
    12:56 18.04.2019

    Taky by mě zajímaly skutečné přednosti a nedostatky osádkové a bezposádkové koncepce. Zatím všude čtu jen o výhodách bezosadkové věže, ale proč si tedy Britové vybrali Ajax s ...Zobrazit celý příspěvek

    Taky by mě zajímaly skutečné přednosti a nedostatky osádkové a bezposádkové koncepce. Zatím všude čtu jen o výhodách bezosadkové věže, ale proč si tedy Britové vybrali Ajax s posádkou.... Asi nechtějí prohrát budoucí válku :-)Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      13:02 18.04.2019

      Četl jsem i o nevýhodách - horší situační povědomí, delší reakční doba na ohrožení, vyřazení věže při poruše senzorů ...

      Četl jsem i o nevýhodách - horší situační povědomí, delší reakční doba na ohrožení, vyřazení věže při poruše senzorů ...

    • Slavoslav
      13:11 18.04.2019

      zasadna nevyhoda je v schopnostiach dnesnych senzorov. Vyrobit kameru s rozlisenim cez 550 mepagpixelov a obnovovacou frekvenciou cez 200 fps by bola pekna fuska + procesor ktory ...Zobrazit celý příspěvek

      zasadna nevyhoda je v schopnostiach dnesnych senzorov. Vyrobit kameru s rozlisenim cez 550 mepagpixelov a obnovovacou frekvenciou cez 200 fps by bola pekna fuska + procesor ktory by to dokazal spracovat (ludske oko + mozog)

      na druhej strane pri BVP kde je hlavnou úlohou dopravit na bojisko bezpecne vysadok to az tak klucove nie je, preto sa tam bezosadkove veze presadzuju viac. A preto je to taky problem nahradit pri tankochSkrýt celý příspěvek

      • Nesher
        13:45 18.04.2019

        Nicméně, AJAX má věž s osádkou. Nové australské BVP dtto. Takže on ten požadavek AČR, která má mimochodem s bezosádkovými věžemi (provozuje min. 3 typy) dost zkušeností asi nebude ...Zobrazit celý příspěvek

        Nicméně, AJAX má věž s osádkou. Nové australské BVP dtto. Takže on ten požadavek AČR, která má mimochodem s bezosádkovými věžemi (provozuje min. 3 typy) dost zkušeností asi nebude zcela od věci.Skrýt celý příspěvek

        • Slavoslav
          13:47 18.04.2019

          no ved to ani nikde netvrdim :)

          no ved to ani nikde netvrdim :)

          • Nesher
            13:50 18.04.2019

            Však to také nebylo myšlené jako útok na tebe, spíše rozvinutí myšlenky :-)

            Však to také nebylo myšlené jako útok na tebe, spíše rozvinutí myšlenky :-)

    • Jirosi
      13:19 18.04.2019

      Vozidlo řídí lidé... Lidé se lépe orientují když jsou ve vozidle, kde je osádka věže natočena směrem jako je dělo vs stále ve směru jízdy. Ztráta orientace je základní problém ...Zobrazit celý příspěvek

      Vozidlo řídí lidé...
      Lidé se lépe orientují když jsou ve vozidle, kde je osádka věže natočena směrem jako je dělo vs stále ve směru jízdy.
      Ztráta orientace je základní problém pro osádku ve vozidle.
      A stále je tu ten magický poklop co velitel otevře a kouká z vozidla ven. Případně má okamžitý přístup na střechu.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        13:25 18.04.2019

        Není to tak dávno co se u nás při cvičných střelbách zranily. Z důvodu ztráty orientace, a své pozice ve skupině.

        Není to tak dávno co se u nás při cvičných střelbách zranily. Z důvodu ztráty orientace, a své pozice ve skupině.

  • Sunet
    11:34 18.04.2019

    Měl bych jeden postřeh, týkající se tendru na pásová vozidla pro AČR. Podle nejnovější zprávy z ministerstva obrany, má nové vozidlo splňovat mimo jiné i tyto požadavky: - ...Zobrazit celý příspěvek

    Měl bych jeden postřeh, týkající se tendru na pásová vozidla pro AČR. Podle nejnovější zprávy z ministerstva obrany, má nové vozidlo splňovat mimo jiné i tyto požadavky:

    - Osádku bojového vozidla bude tvořit celkem 11 vojáků - velitel a střelec, řidič, dva specialisté a roj (výsadek) šesti vojáků;

    - Výzbroj bude tvořit rychlopalný automatický kanon ráže 30 mm ve věžovém kompletu pro velitele a střelce, spřažený kulomet a integrované protitankové řízené střely.

    Z toho plyne, že bezosádková platforma je definitivně vyřazena. A proto se ptám, má osádková věž tak velkou výhodu oproti bezosádkové? Mimo jiné dojde k vyřazení vozidel Puma, které mají nejlepší balistickou ochranu mezi nabízenými typy vozidel (lehčí věž, ušetřená hmotnost do balistické ochrany) a též při armádních zkouškách dosáhli bezkonkurenčně nejlepších výsledků (37 zásahů z 40 ran, druhý nejlepší výsledek 19/40).

    Též požadavek na přepravu 8+3 vojáků v podstatě vyřazuji vozidlo Puma a problémy bude mít i CV90 (7+3). Nutno ještě podotknout, že na Libavé byly testovány stroje 6+3.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      11:39 18.04.2019

      Je to jedno, zatím ani jedna o oslovených firem nemá vozidlo co by splňovalo požadavky armády.
      Ale přesto chceme už zavedené, odzkoušené vozidlo... xD

      Je to jedno, zatím ani jedna o oslovených firem nemá vozidlo co by splňovalo požadavky armády.
      Ale přesto chceme už zavedené, odzkoušené vozidlo... xD

      • Nesher
        12:29 18.04.2019

        Evidentně v těch požadavcích nic o zavedeném vozidle není, to už by se Rheinmetall ozval. Takže min. jedno vozidlo plní všechny výše uvedené podmínky bez větších problémů, Lynx. K ...Zobrazit celý příspěvek

        Evidentně v těch požadavcích nic o zavedeném vozidle není, to už by se Rheinmetall ozval.
        Takže min. jedno vozidlo plní všechny výše uvedené podmínky bez větších problémů, Lynx.
        K Pumě, tam si za to PSM může z velké části sama, to 3+8 je známo min. rok, takže PSM měla šanci se k tomu nějak postavit, neudělali nic. To, že AČR nechce jen BVP, ale i další varianty je známo už od počátku, ostatní zúčastněné firmy potvrdily, že to není problém, většina alespoň už ukázala nějaké "obrázky", hoši z PSM před dvěma roky ve Vyškově říkali, no snad to půjde, ale bude to problém, při konstrukci s tím nikdo nepočítal, BW nic takového nemá a opět neudělali nic. Takže buď jim bylo od začátku jasné, že nemají šanci, a teď jen kalí vodu, nebo spoléhali na politický tlak.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        13:10 18.04.2019

        Nesher: Jsou tam 4. s přivřenýma očima podmínky splňuje jediné...
        Tady není potřeba vůbec obhajovat jednání MO.

        Nesher: Jsou tam 4. s přivřenýma očima podmínky splňuje jediné...
        Tady není potřeba vůbec obhajovat jednání MO.

        • Nesher
          13:41 18.04.2019

          Já nic neobhajuji, dokonce si myslím, že není ani důvod něco obhajovat. MO prostě řeklo co chce a oslovilo 4 výrobce, kteří již předtím projevili zájem být osloveni, s tím, že tady ...Zobrazit celý příspěvek

          Já nic neobhajuji, dokonce si myslím, že není ani důvod něco obhajovat. MO prostě řeklo co chce a oslovilo 4 výrobce, kteří již předtím projevili zájem být osloveni, s tím, že tady je co chceme a vy nám řekněte zda máte ještě zájem a zda jste schopni to vyrobit.
          Jediný kdo s tím má problém je PSM, zbylí evidentně nějaké řešení mají, a pak ještě fandové Pumy, což ovšem není problém MO. Takže jediné nad čím lze pozvednout obočí jsou dodací lhůty, které jsou vážně šibeniční, ale opět problém má jedině PSM (evidentně si neudělali domácí úkol). Ostatně AČR poptává univerzální platformu a tou, jak se zdá, PUMA prostě není. A tohle bylo jasné úplně od počátku. Takže pokud v PSM, při vědomí, že se chtějí zúčastnit CZ tendru, nebyli schopni PUMU posunout od BVP střiženého přesně na míru BW směrem k něčemu více univerzálnímu, tak se holt nemohou divit, že se jim nedaří. BW je prostě na světě jen jeden.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          13:49 18.04.2019

          Jirosi Zatím víme jistě že podmínky bezpečně splňuje Lynx KF41 a naopak je nesplňuje Puma. Ostatní dva výrobci se vyjádřili že i oni jsou schopni podmínky splnit. Uvidíme tady kdo ...Zobrazit celý příspěvek

          Jirosi
          Zatím víme jistě že podmínky bezpečně splňuje Lynx KF41 a naopak je nesplňuje Puma. Ostatní dva výrobci se vyjádřili že i oni jsou schopni podmínky splnit. Uvidíme tady kdo se nakonec přihlásí a jaké úpravy svých vozidel předvedou.Skrýt celý příspěvek

          • Rase
            14:34 18.04.2019

            Lynx KF41 nesplňuje požadavek na přepravitelnost, kdy AČR požaduje možnost transportu v A400M.

            Lynx KF41 nesplňuje požadavek na přepravitelnost, kdy AČR požaduje možnost transportu v A400M.

          • Scotty
            14:57 18.04.2019

            Nevíme ale jestli je to nepřekročitelný požadavek nebo jen výhoda pro vozidlo které to splňuje. V požadavcích které výrobci dostali před měsícem to výslovně uvedeno není.

            Nevíme ale jestli je to nepřekročitelný požadavek nebo jen výhoda pro vozidlo které to splňuje. V požadavcích které výrobci dostali před měsícem to výslovně uvedeno není.

          • Jirosi
            14:59 18.04.2019

            Což je v podstatě i odpověď Nesher: Ty si vážně myslíš, že oslovení 4. zájemců v časovém termínu. Kdy od 3 očekáváš v podstatě nové vozidlo a do 2. let chceš mít plnou výrobu, ...Zobrazit celý příspěvek

            Což je v podstatě i odpověď Nesher:

            Ty si vážně myslíš, že oslovení 4. zájemců v časovém termínu. Kdy od 3 očekáváš v podstatě nové vozidlo a do 2. let chceš mít plnou výrobu, jsou ok a chyba je na straně těch nabízejících... Pak se na věc asi opravdu díváme jinak.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            15:15 18.04.2019

            Jirosi CV90Mk4 je již vyrobeno, ACSOD2 je již vyroben a Lynx KF41 taky. Firmy co stojí za těmito BVP prohlásili že nemají problém dodat vzorek na zkoušky do léta. Tedy termínově to ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi
            CV90Mk4 je již vyrobeno, ACSOD2 je již vyroben a Lynx KF41 taky. Firmy co stojí za těmito BVP prohlásili že nemají problém dodat vzorek na zkoušky do léta. Tedy termínově to pravděpodobně splnitelné je.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            15:41 18.04.2019

            Scotty: Problém CV90 není ve verzi IV, i když ta je neodzkoušena. Ale v tom, že nesplňuje 3+8. Na to potřebují delší/větší vozidlo. Což je stejný problém u ACSOD2 i KF41. Všechno ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: Problém CV90 není ve verzi IV, i když ta je neodzkoušena. Ale v tom, že nesplňuje 3+8. Na to potřebují delší/větší vozidlo.
            Což je stejný problém u ACSOD2 i KF41. Všechno jsou to novo výrobky, tedy opět riziko spojené z problémy a výsledky při zkouškách vs dlouhodobý provoz.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            16:32 18.04.2019

            Jirosi Uvidíme, v květnu mají firmy podat konkrétní nabídky. Pokud vojáci chtějí opravdu perspektivní vozidlo jistému riziku se nevyhnou, ovšem všechny zúčastněné firmy jsou ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi
            Uvidíme, v květnu mají firmy podat konkrétní nabídky. Pokud vojáci chtějí opravdu perspektivní vozidlo jistému riziku se nevyhnou, ovšem všechny zúčastněné firmy jsou renomované zbrojovky kde bych se o kvalitu produktu nebál.Skrýt celý příspěvek

    • ALCR
      12:34 18.04.2019

      Armádní noviny - Nové BVP pro Armádu České republiky. https://www.armadninoviny.cz/b... iDnes/Technet - Česká armáda jde proti ...Zobrazit celý příspěvek

      Armádní noviny - Nové BVP pro Armádu České republiky.
      https://www.armadninoviny.cz/b...

      iDnes/Technet - Česká armáda jde proti trendu. Zakázka za více než 50 miliard je plná podivností.
      https://www.idnes.cz/technet/v...

      Ministerstvo obrany ČR - Resort obrany 27. 3. 2019 seznámil čtveřici potenciálních dodavatelů s podmínkami tendru na pásová bojová vozidla pěchoty (BVP) za více než 50 miliard.
      http://www.mocr.army.cz/inform... Skrýt celý příspěvek

    • JP--
      16:53 18.04.2019

      Všechno bych asi chápal, ale těch 3+8 je zvláštní když trend ve světě je spíš zvýšit počet vozidel v četě než cpát tam vojáky jak sardinky, 3+6 by asi bylo lepší, ale uvidíme. ...Zobrazit celý příspěvek

      Všechno bych asi chápal, ale těch 3+8 je zvláštní když trend ve světě je spíš zvýšit počet vozidel v četě než cpát tam vojáky jak sardinky, 3+6 by asi bylo lepší, ale uvidíme. Termíny jsou hodně za čárou tak rychle to asi nepůjde.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        18:47 18.04.2019

        3 ridič, střelec, velitel + 2 specialisti = 5 ve vozidle! (v tanku už jen 2)
        6 výsadek = západní trend.

        Ale dodatečné místo se dá využit i na zásoby či cokoliv jiného.

        3 ridič, střelec, velitel + 2 specialisti = 5 ve vozidle! (v tanku už jen 2)
        6 výsadek = západní trend.

        Ale dodatečné místo se dá využit i na zásoby či cokoliv jiného.

      • Scotty
        21:10 18.04.2019

        Všechno je o penězích. Vojáci by možná přivítaly větší počet vozidel, ale rozpočet je jasně dán a už jsem zachytil názory politiků že i těch 210 vozidel je zbytečně moc.

        Všechno je o penězích. Vojáci by možná přivítaly větší počet vozidel, ale rozpočet je jasně dán a už jsem zachytil názory politiků že i těch 210 vozidel je zbytečně moc.

Načítám diskuzi...