Generál Leonov nevidí perspektivu Ruska optimisticky

Generál Leonov nevidí perspektivu Ruska optimisticky
Nikolaj Sergejevič Leonov / HistoriaRusia, CC BY-SA 4.0 (Zvětšit)

Absolvent prestižního moskevského Institutu mezinárodních vztahů, nositel vysokých sovětských vyznamenání generál Nikolaj Sergejevič Leonov (narozen 22. srpna 1928) je ruský politik a bývalý vysoký důstojník KGB. Za svou bohatou éru působení v tajné službě byl mimo jiné také přímým nadřízeným nynějšího prezidenta Ruské federace Vladimíra Putina.

Před nějakou dobou se Leonov trochu s despektem vyjádřil o dnešním nejvyšším představiteli Ruské federace a označil Vladimíra Putina za druhořadého agenta. Pokud by podle Leonova byl Putin, který umí plynule německy, skutečně dobrý, tak by jej nadřízení vyslali do západního Německa nebo alespoň do Rakouska. Putinovi ale nabídli „pouze“ práci v někdejší komunistické NDR, a navíc k tomu v Drážďanech, tedy nikoliv v hlavním městě Berlíně.

V saské metropoli pracoval Putin jako agent KGB v letech 1985 až 1990. Nikolaj Leonov, který v letech 1983 až 1991 působil jako zástupce šéfa KGB, navíc dodal, že Putin již po ukončení činnosti ve východoněmeckých Drážďanech nebyl velením vyslán na další zahraniční působiště. Po návratu do Ruska zůstal ve službách tajné služby v oddělení mezinárodních vztahů Leningradské státní univerzity, kde údajně špehoval zahraniční studenty, kteří byli na rozdíl od tuzemských vysokoškoláků vesměs loajálními stoupenci komunistického režimu.

Nejde o sociální požadavky, ale o únavu Lukašenkem  

Generálporučík Nikolaj Leonov, který rovněž patří k odborníkům na Latinskou Ameriku, se osobně znal s Fidelem Castrem, s jeho bratrem Raulem i s Che Guevarou. V nedávném rozhovoru pro respektovaný ruský časopis Argumenty i fakty se vyjádřil také k aktuální situaci v Bělorusku, kde již několik měsíců probíhají rozsáhlé protesty proti autoritářskému režimu Alexandra Lukašenka.

„Hodně jsem se zamýšlel nad příčinou krize v Bělorusku, které je mi velmi blízké, protože tam žije polovina mých příbuzných. Vždyť v mnoha směrech je pro nás příkladem,“ říká generál Leonov. Připomíná, že v Bělorusku je velký průmyslový potenciál a také zemědělská výroba kvalitnější než v Rusku a země je „protkána“ dobrými silnicemi. Města vypadají mnohem lépe než v Rusku. A najednou se vše začalo hroutit. Proč? ptá se Leonov. Dochází pak k logickému závěru, že hlavní příčinou protesů v Minsku a v dalších běloruských městech je v podstatě „únava Lukašenkem“.

„Podívejte se, jaké požadavky vyzdvihují protestující – nikoliv ekonomické, ne sociální, ne změnu systému, ale pouze jeden požadavek: Odejdi!“ Generál v této souvislosti dále zdůrazňuje, že tato hesla ale nevykřikují nějací opilci nebo bezdomovci, jak hlásají oficiální místa v Bělorusku, ale skandují je obrovské masy pracujících. Podle jeho slov v podstatě v Bělorusku začala kampaň pro odtržení Běloruska od Ruska. Země byla postavena před volbu: kým jít – s Ruskem nebo se Západem.

Konflikt na Kavkazu vznikl již v dobách Atatürka

V jiné části nepochybně zajímavého rozhovoru pro časopis Argumenty i fakty z počátku letošního ledna se Leonov vyjadřuje rovněž k výbušné situaci v oblasti Náhorního Karabachu, ke vztahům mezi Arménií a jejími sousedy. „Konflikt tam vznikl ještě v dobách Atatürka, když jsme z vděku za uznání sovětské vlády ze strany Turecka předali Karabach Azerbájdžánu. A položili tak základ etnického konfliktu,“ říká Leonov. Dodává, že v důsledku rozpadu Sovětského svazu již pak nebylo v silách chyby z minulosti nijak napravit.

V rozhovoru Leonov dále zmiňuje jiný vážný a dlouholetý konflikt – mezi katolíky a probritskými protestanty v severním Irsku. V Belfastu oddělili obě strany tohoto konfliktu jistou obdobou Berlínské zdi, drátěným plotem s ozbrojenými kontrolami. „V případě Náhorního Karabachu jsme propásli dobu, propásli – a co tedy dělat dále?“ pokládá řečnickou otázku někdejší vysoký činitel KGB Nikolaj Leonov.

Turecko představuje pro Rusko hrozbu

Na dotaz redaktora, zda je pro Rusko hrozbou Turecko, které samo sebe označuje za vítěze ve válce o Náhorní Karabach, odpovídá Leonov, že jednoznačně je. Své tvrzení dokládá příklady jako je sestřelení ruského letadla nad Sýrií či přeměna křesťanského chrámu svaté Sofie na mešitu.

„A vzpomínáte si, jak Turci podporovali bojovníky v Čečně, když jim poskytovali zdravotnickou, vojenskou a finanční pomoc. Nyní Turecko proniklo na Kavkaz a bude zde jen dále rozšiřovat svou účast,“ uvádí Nikolaj Leonov. Podotýká, že za touto zemí stojí Západ a ona se z „nemocného člověka“, jak bylo Turecko nazýváno v 19. století, již dávno změnila v dynamicky se rozvíjející zemi s velkými ambicemi. „Navíc pro nás představuje vážnou hrozbu ve vztahu ke Krymu. Turecko nikdy neuzná, že Krym je ruský, a z tohoto důvodu tam udržuje svou diasporu,“ upřesňuje generál z bývalé sovětské tajné služby.

Zároveň vyslovuje potěšení nad tím, že Krym byl připojen k Rusku. Je toho názoru, že západní svět je připraven za to Rusko „donekonečna trestat“.  Zdá se mu, že v tomto případě Západ měří dvojím metrem. V této souvislosti pak Leonov argumentuje událostmi z doby po první světové válce, kdy bylo k Francii připojeno Sársko a později bylo na základě plebiscitu zase vráceno Německu. Něco podobného se stalo po skončení druhé světové války a porážce fašismu. Jugoslávii byl přidělen Terst a po provedení lidového hlasování připadlo město zpátky Itálii.

Jako příklad z poměrně nedávné doby uvádí pak generál Leonov Kosovo v bývalé Jugoslávii a navrhuje, aby Organizace spojených národů zorganizovala mezinárodní konferenci, na níž by se ve věcné debatě prodiskutovalo, jak má vlastně postupovat národ, který chce žít v jiném státě.

Naše země nemá jasný cíl

Poměrně rozsáhlý rozhovor s generálem Leonovem v ruském časopise skutečně stojí za přečtení. Dlouholetý vysoký důstojník ruské tajné služby, ale i pozdější politik, který v rámci svých aktivit navázal množství nejrůznějších kontaktů, má nepochybně dostatek potřebných informací, má také velký přehled. Jeho názory jsou velmi svébytné.

Nechal se například slyšet, že v současné době jeho bývalý podřízený a nynější prezident Ruské federace Vladimír Putin nemá vlastně jasný cíl, kam Rusko vede. „Nemáme žádnou vizi, co bude za pět, za deset, za patnáct let,“ uvedl také v rozhovoru pro týdeník Argumenty i fakty. Výrazná osobnost, kterou generál Leonov bezpochyby je. Jedná se o člověka, jehož v roce 1973 vytáhl pomyslným „mocenským výtahem“ nahoru bývalý šéf obávané KGB Jurij Andropov, dává zřetelně najevo, že ohledně budoucnosti Ruska je značným pesimistou.

Generálporučík Nikolaj Leonov rovněž naznačuje, že se považuje za velkého ruského vlastence. Pokud jde o jiné mocnosti, netají se tím, že k hlavním rivalům Ruska patří především Spojné státy americké a členské země NATO. Již dříve uvedl, že ani Čínskou lidovou republiku nepovažuje za vyloženého spojence.

Přes svou sounáležitost a loajalitu ke své rodné vlasti si tento politik připouští, že nynější Rusko takříkajíc nesměřuje nikam. To by pro tak významnou světovou velmoc mohlo být do budoucna určitým problémem. A argumentaci Leonova, že historie zná případy, kdy docházelo ke změnám národního vlastnictví různých území, lze přijmout jako docela logickou.

Jako čtenáře, který nezaujatě sleduje dění kolem zcela nedávného připojení Krymu k Rusku, se mi však toto pojetí jeví jako jednostranné přinejmenším z toho důvodu, že je třeba vzít v úvahu nejen hlasování prorusky orientovaných obyvatel, kteří se většinově v referendu přihlásili k anexi, ale hlavně fakt, že představitelé Ukrajiny považují zabrání Krymu za nelegální. Je třeba také zdůraznit, že velká část zemí světa se postavila za ukrajinskou územní celistvost, která byla v rámci dřívějších mezinárodních dohod Ukrajině zaručena.

Zdroj: BMPD

Nahlásit chybu v článku


Související články

Puchov: Rusko válku s NATO nevyhraje

Ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií (CAST) Ruslan Puchov v rozhovoru pro deník ...

Ruslan Puchov: Náhled do ruského vojenského světa

Ruský vojenský analytik Ruslan Puchov je šéfem moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of ...

Ruslan Puchov: Rozvoj ruských vojenských schopností do roku 2027

Ruský vojenský analytik Ruslan Puchov, šéf moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of ...

Puchov: Prozápadní Putin je ideální vůdce Rusů

Americký magazín Defense News ve specializovaném vydání Outlook 2019 prezentoval názory světových ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Christian
    16:30 01.02.2021

    Dobrý den, pane Rampíre, to je od Vás velmi srozumitelný test. Jako novinář, ale i soukromě jsem navštívil řadu zemí, mezi nimi mj. také bývalý Sovětský svaz , USA, Izrael. Se ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den, pane Rampíre, to je od Vás velmi srozumitelný test. Jako novinář, ale i soukromě jsem navštívil řadu zemí, mezi nimi mj. také bývalý Sovětský svaz , USA, Izrael. Se zesnulým kolegou z redakce deníku Lidová demokracie Igorem Šefrem třeba také v době protigorbačovského puče v srpnu 1991 dělali reportáže ze západní Ukrajiny. Bylo to něco přes měsíc po naší novinářské cestě do válečné Jugoslávie. O dva roky později jsem pro Lidové noviny udělal celostránkovou reportáž z Oděsy, kde jsem se mj. setkal s šéfem tamní kriminální policie Vladimírem Iljičem Kucenkem. Tak se mi aspoň představil. Později v Moskvě jsem dělal reportáže a rozhovory z Divadla satiry nebo ze setkání s tehdejším velvyslancem v Rusku Rudolfen SLánským. Později v USA mi tamní českoamerický novinář zprostředkovali setkání s ředitelem kubánského exilového Radia a TV Martí Carlosem Garciou-Peresem. Máte ale pravdu, ačkoliv jsem navštívil Moskvu, Petrohrad, Oděsu, Lvov, Užhorod a sekal se tam s řadou velmi zajímavých a příjemných lidí, žít bych tam na rozdíl od jiných zemí delší dobu nemohl
    Zdraví Kristián ChalupaSkrýt celý příspěvek

  • pavel rampir
    06:59 24.01.2021

    měl bych jednoduchý test k posouzení vztahu k RF a životní úrovni tamtéž :-)
    A) chtěl by jste být občanem RF ?
    B) chtěl by jste žít v RF ?

    měl bych jednoduchý test k posouzení vztahu k RF a životní úrovni tamtéž :-)
    A) chtěl by jste být občanem RF ?
    B) chtěl by jste žít v RF ?

  • Christian
    22:46 23.01.2021

    Pane Larry, škoda, že jsme spolu takhle "nediskutovali" již někdy před půl rokem, ještě před odevzdáním rukopisu mé osmé knihy s názvem Kouzlo komunikace, do nakladatelství. Pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Pane Larry, škoda, že jsme spolu takhle "nediskutovali" již někdy před půl rokem, ještě před odevzdáním rukopisu mé osmé knihy s názvem Kouzlo komunikace, do nakladatelství. Pro mne hodně nerovná debata s anonymní značkou Larry by i se svými dost hrubými invektivami vůči mé osobě mohla být docela zajímavým příspěvkem do zmíněné knížky. Vůbec se na Vás ale kvůli nepochopitelným osobním útokům nezlobím. Každý máme prostě svůj styl. Klidně se můžeme někdy setkat a probrat mj. i ty dva srbské ozbrojence, které v roce 1991 vyfotografoval můj někdejší redakční kolega a bohužel nedávno zesnulý kamarád Igor Šefr. Já osobně fotografovat moc neumím. Když mi dodáte kontakt na Vás, rád Vám pošlu pozvánku na prezentaci mé nejnovější knihy Kouzlo komunikace, která vychází s podporou Syndikátu novinářů ČR. Patřím totiž k zakládajícím členům tohoto Syndikátu.
    Srdečně zdraví
    Kristián ChalupaSkrýt celý příspěvek

  • Christian
    11:03 23.01.2021

    Dobrý den! Vůbec nerozumím jakési podivné posedlosti značky Larry. Musím opakovaně zdůraznit, že nejsem vůbec zaměřen proti Srbům či Srbsku. Ostatně z mých článků to ani ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den!
    Vůbec nerozumím jakési podivné posedlosti značky Larry. Musím opakovaně zdůraznit, že nejsem vůbec zaměřen proti Srbům či Srbsku. Ostatně z mých článků to ani nevyplývá. Tak tedy naposledy - přejeli jsme tehdy (počátek července 1991) po mostu přes řeku Unu z Bosny a na chorvatské straně byl zátaras z kamionů, který je vidět na fotografii nedávno zesnulého Igora Šefra. Jeden z ozbrojenců nám hned řekl, ať se otočíme a jedeme zpět na bosenské území, protože český tisk píše protisrbsky. "Ke svým chorvatským přátelům se dostanete přes další most, který je asi pět kilometrů dále," dodal ironicky. Moc jsem tomu nerozuměl, protože my jsme přijeli na těch pět dnů dělat objektivní reportáže z míst, kde začínal krvavý konflikt, navíc téměř v centru Evropy. Ti ozbrojenci neměli skutečně nějaké visačky s uvedením své národnosti. Sami nám ale řekli, že jsou Srbové. Když jsme otočili auto a ujeli asi dvacet metrů směrem k bosenskému území, rozhodl se Igor, že si srbské stanoviště vyfotí. V tu chvíli na něj jeden z hlídkujících mužů namířil svou zbraň, naštěstí ale nevystřelil. Docela chápu, že se Srbům nelíbil záměr fotografovat jejich tváře. Dva dny předtím se odmítl nechat vyfotografovat jiný srbský bojovník na stanovišti u města Knin, odkud jsme byli hned po příjezdu vyhoštěni. Vysoký muž s kalašnikovem nám přátelsky nabídl jakousi minerálku, ale fotografování důrazně zakázal, se slovy, že si v žádném případě nepřeje, aby se jeho fotografie objevila někde v tisku.
    Jen pro doplnění - na naše auto pak asi hodinu po "debatě" u srbského zátarasu někdo skutečně střílel. Jeli jsme již po druhé straně řeky Una. Příslušníci jakési chorvatské domobrany, se kterými jsme pak diskutovali někde poblíž obce, snad Kozi Brod, nám významně řekli, že se prý jednalo o srbského teroristu, který již střílet na nikoho nebude. To jsem ale nemohl posoudit. Konflikt v bývalé Jugoslávii přinesl všem zúčastněným mnoho bolesti. Na tom jsem se několikrát shodl i se Srby, které jsem náhodně vícekrát potkal na dovolené v severním Řecku, ale i přímo v Beogradu. Vyprávěl jsem jim mj. také o našem nepříjemném zážitku se srbskou hlídkou u řeky Una. Nikdo z nich na mém pravdivém popisu události neviděl nic protisrbského. Nebyli totiž posedlí, jako značka Larry.
    Kristián ChalupaSkrýt celý příspěvek

    • Larry
      19:41 23.01.2021

      Pene Chalupo, že potkáte Srba v Řecku není náhoda. Oni mají pravoslaví a jsou si blízcí, navíc Řekové dávají na dovolených Srbům slevy, které našinec z EU s plnou kapsou eur ...Zobrazit celý příspěvek

      Pene Chalupo, že potkáte Srba v Řecku není náhoda. Oni mají pravoslaví a jsou si blízcí, navíc Řekové dávají na dovolených Srbům slevy, které našinec z EU s plnou kapsou eur nedostane.
      Že potkáte Srba v Bělehradu asi náhoda skutečně nebude. :-)) O čem jste se bavili, je mě jedno.
      Co tady píšete, můžu věřit a nemusím. Bajek a pohádek, které zaručeně se staly jsem slyšel dost. A záhy se zjistilo, že to bylo jinak. (viz kauza generál Halenka a spol. - vaše příští téma.Jako správný investigativní "novinář" budete závěry překvapen a čtenáři ohromeni )
      K fotografování, fotím rád a léta ještě z dřevních dob kinofilmů a dnes si nedovolím fotografovat lidi. Baví mě to léta, mám velice slušnou výbavu.
      Existuje cosi, co se jmenuje "street photography" tohle poslední léta skončilo. Dnes vás lidé přátelsky upozorní, že NE. Pokud to zkusíte, tak vám fotoaparát nebo telefon prostě zničí.
      Ti co se nechali a nechávají "zvěčňovat" následně to publikují na asociálních sítích mají po čase většinou zaděláno na problém. Ztráta racionálního uvažování a soudnosti.
      Ten Váš kamarád, musel být rozumu mdlého a to bez urážek. Pokud nemáte přilbu, výstražnou vestu a označení PRESS i na vozidle, je pravděpodobnost, že po vás budou střílet větší než malá.
      Předpokládám, že jako kulisák na dovolené jste žádnou novinářskou akreditaci neměl a dodnes ani nemáte. Pokud ano, mile by mne to překvapilo. např. na webu Syndikátu novinářů vaše jméno ´= 0, Fakultu žurnalistiky jste nevystudoval, o sobě tvrdíte že jste novinář.
      Víte, já také publikoval odborné technické články na webu. Rozhodně se nepovažuji za novináře.
      To je tak asi level dopisování do regionální redakce celostátního plátku. To dnes také vychází na webu.
      Za vašeho pohledu jsem zaujatý, ale nelžu. A už vůbec se nepouštím do témat, kterým nerozumím. Od vás docela odvaha se pustit do branně -bezpečnostních témat.
      Tím chci říci, že v minulosti i dnes ve vyspělém světě (včetně zemí Balkánu) neexistuje, že si bude civilista fotografovat vojáky a techniku. Na to zapomeńte. I s akreditací nezávislého novináře se musíte dohodnout s velením co a jak se bude fotografovat.
      Osobní zážitek v Tunisu před 20ti lety bylo zakázáno fotografování příslušníků bezp. složek státu, vojenské techniky a objektů státních institucí. (platí zřejmě dodnes) Toho nedbal jistý Německý turista který v kompaktním fotoaparátu nevypnul blesk a vyfotografoval budovu jistého ministerstva.
      To neuniklo pozornosti policisty, následně byl autobus odstaven, proběhla prohlídka osobních věcí a zavazadel velice důkladná, zabaveny všechny fotoaparáty, filmy všechy vytaženy na světlo, kdo měl digitál, odebrána karta a vymazány pamě´tové buffery. Odebrány a zkontrolovány pasy, posléze navráceny na rozdíl od fotografického materiálu.
      Jistá paní, opět Němka protestovala, že si bude stěžovat. Naložena do vozidla, odvezena na letiště a do pasu razítko "persona non grata" první let směr Německo byl její, ambasáda prý byla pouze vyrozuměna. Na hotelu vedle mne bydlel její manžel a byl ze zkažené dovolené velmi špatný. Opravdu, se armáda, jisté důležité objekty a vojenská technika nefotografuje snad s výjimkou vojenských přehlídek. chápou to i lidé v zaostalé Africe.

      Pane Chalupo, rozumím, že po letech budování socialismu v Československu, na čemž jste se také podílel jako správný a uvědomělý občan, to muselo být něco, vycestovat do Jugošky - kapitalistické ciziny bez devizového příslibu a doložky. 40let za bolševika, to se na člověku podepíše, jeho myšlení..... chápu ten úžasný pocit, 40let držet ústa a potom si beztrestně kopnout do podkomoušů, ˇÚleva, co??? A ještě se o tom rozepisovat.
      ( já pouze 18, stačilo.Děkuji)
      Ale pobyt a pohyb v cizích zemích a zejména ve válečných zónách není natolik jednoduchý a vyžaduje jistou dávku opatrnosti a obezřetnosti. Civilisté, tam nemají co dělat.
      (jako novinář s akreditací lze získat a projít kurzem přežití u 601skss, ten bych osobně každému novináři, který bude působit ve válečných zónách doporučil)
      Takže až příště .... dostanete nápad jet fotografovat ozbrojence třeba na Donbas (pokud na to budete mít odvahu) tak se zkuste zařídit jako skutečný novinář. Také by se mohlo stát, že se nám nevrátíte.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        22:28 23.01.2021

        "Existuje cosi, co se jmenuje "street photography" tohle poslední léta skončilo. Dnes vás lidé přátelsky upozorní, že NE. Pokud to zkusíte, tak vám fotoaparát nebo telefon prostě ...Zobrazit celý příspěvek

        "Existuje cosi, co se jmenuje "street photography" tohle poslední léta skončilo. Dnes vás lidé přátelsky upozorní, že NE. Pokud to zkusíte, tak vám fotoaparát nebo telefon prostě zničí. "

        Larry, zřejmě působíš příliš neškodně. Mně se ještě nikdy nikdo neodvážil zakazovat focení. Lidí naopak projevují vděčnost, že jim dovolím odejít, poté co si je vyfotím.Skrýt celý příspěvek

  • Kamil
    13:38 22.01.2021

    Teprve nyní jsem si uvědomil, že značka Larry zpochybnila nejen jazykové znalosti autora článku o generálu KGB Leonovovi, ale v prosinci loňského roku zase znalosti jihoslovanských ...Zobrazit celý příspěvek

    Teprve nyní jsem si uvědomil, že značka Larry zpochybnila nejen jazykové znalosti autora článku o generálu KGB Leonovovi, ale v prosinci loňského roku zase znalosti jihoslovanských reálií a jazyků příslušníků států bývalé Jugoslávie docenta Václava Štěpánka. Ten v roce 1991 podnikl reportážní cestu společně s panem Chalupou a s dalším novinářem do válečné Jugoslávie. Z komentáře značky Larry vyplývá, že balkanista Štěpánek tehdy nedokázal rozeznat Srba, který míří střelnou zbraní na fotografujícího reportéra, i když se s ním těsně před incidentem pokoušel domluvit průjezd vozidla s českými novináři na území za mostem. To patřilo sice Chorvatsku, ale bylo tehdy v rukou místních Srbů. Mohu jen zopakovat, co jsem již dříve konstatoval - pan Grohmann dal Armádním novinám tvář svými velmi fundovanými články a k tomu musím dodat, že pan Chalupa zase určitě přispěl ke čtivosti AN svými hodně zajímavými politicko-historickými texty. Na tom značka Larry svým laickým pohledem, což by nevadilo, ale především dost nenávistným poštěkáváním, nic nezmění.Skrýt celý příspěvek

    • Larry
      19:25 22.01.2021

      Jistě Kamile, akorát že v oblasti se mluví srbochorvatsky a těžko lze rozeznat, kdo je kdo a kam patří. Stejný problém mají Evropané s Asiaty. Jak mě ale jeden Asiat ujistil, při ...Zobrazit celý příspěvek

      Jistě Kamile, akorát že v oblasti se mluví srbochorvatsky a těžko lze rozeznat, kdo je kdo a kam patří. Stejný problém mají Evropané s Asiaty. Jak mě ale jeden Asiat ujistil, při dlouhodobějším pobytu se to dá rozlišit podle očí kdo kam patří a odkud pochází. Evropanovi to splívá.
      A stejně tak na Balkáně. Tasov je Bulhar, Tasić je Srb a Tasičić je Makedonec.
      Možná ten dotyčný s flintou měl někde vypáleno "I am Serbian" :-)))
      V oblasti jsem byl v 90tých letech služebně na dvou misích a dodnes mám v Srbsku dost přátel
      Pravidelně se tam soukromě vracím od 90tých let. Zejména po mám odchodu z aktivní služby.
      Poj´dme diskutovat třeba o tomto.
      http://vaclavprokupek.pise.cz/...
      k těmto "hrdinům" se velení AČR nehlásí a jaxi se v Čechách mlčí. Tehdy před lety fotografie klečícího čs. vojáka byla v místním balkánském plátku na titulní straně. Srabi jsme byli pro Srby i Chorvaty, muslimy z Bosny. (muslimové z Bosny jsou pravoslavní křesťané kteří pod nadvládou Turků konvertovali k Islámu)
      Pojdme se bavit o tom, kolik vojáků misí AČR bylo repatriováno z misí zpět zpět za alkohol, násilí vůči nadřízenému a jiné tr. činy, včetně nedovolého ozbrojování atd... . Psychicky zhroucení vojáci. Neschopnost resocializace po návratu, odchody do civilu. Několikrát jsem poslouchal manželky a přítelkyně jak brečeli, že se jim "tam změnili". Kolega, který ani 2 roky po návratu nebyl schopen na zahradě šlápnout mimo zámkovou dlažbu...... další kamarád - spolubojovník, který bydlel jistý čas u mě doma, protože po návratu měl kufr přede dveřma a jeho squaw už za něho náhradu doma.
      2 mise mě na území bývalé SFRJ v 90 letech naprosto stačily. Po r. 2000 ještě válka v Makedonii, která šla mimo EU a NATO a jinak to už byla pohodička. Tehdy na přelomu století se mě začalo dařit materializovat know how získané v armádě a studii vojenského školství. Tak, jak to má být a co MO ČR vůči mě nedokázalo.
      A vy jste tam možná nedojel ani na dovolenou. Víte, nejsem senilní důchodce a ledacos si i po téměř čtvrtstoletí vybavuji, jako by to bylo včera. Nakonec historie tak stará není, stárnou jenom pamětníci. Vy si samozřejmě můžete věřit čemu chcete a komu chcete.
      Je to vaše právo a mě do toho nic není. To je demokracie. Jenom nemám rád, když někdo píše o věcech a "mlží", neřeším, jestli účelově nebo z neznalosti.
      A mimochodem dotyčnému vojákovi kontingentu UNPROFOR hrozil prokurátor za "zbabělost před nepřítelem" lidumil V.H. mu tehdy v tichosti udělil milost. A takový je život.....
      A ano, p. Grohmann, vytvořil AN jako business model. Vydělávají mu klikači a diskutéři.
      A také publikování PR článků z dílny holdingu CSG. Všimněte si, jak rád dává na web články s kontroverzními tématy zejména na víkendy a svátky. Jistě, je to jeho věc a pan Grohmann není charita. Kamile můžete si založit svůj blog a psát jaký jsem gauner a znevažuji AČR a NATO, kolaboruji s RF, ČLR atd..... věřím v marťany s velkými tykadly. Pozor, to je TAJNÉ.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        23:41 22.01.2021

        "....Srabi jsme byli pro Srby i Chorvaty..." Skutočne hrdinskí to boli hošani, najmä voči civilistom.... A kam to tí Srbi dotiahli? Ešte aj Slovákom vadia, keď chodia zarábať na ...Zobrazit celý příspěvek

        "....Srabi jsme byli pro Srby i Chorvaty..."

        Skutočne hrdinskí to boli hošani, najmä voči civilistom.... A kam to tí Srbi dotiahli?

        Ešte aj Slovákom vadia, keď chodia zarábať na živobytie na Slovensko.... Hlavne, že "roduverní" vykrikujú "Kosovo je Serbia", ale chudákovi zo Srbska nie sú ochotní dopriať zarobiť si na skyvu chleba....

        "A mimochodem dotyčnému vojákovi kontingentu UNPROFOR hrozil prokurátor za "zbabělost před nepřítelem" lidumil V.H. mu tehdy v tichosti udělil milost."
        Aká bola teda úloha UNPROFOR, keď ju ten vojak údajne nesplnil?Skrýt celý příspěvek

        • Larry
          18:06 23.01.2021

          Přečtěte si ten link. Je to zajímavé čtení jak voják klečel před ozbrojenými Srby a prosil o milost. Vám takové jednání připadá normální?? Co s tím má společné UNPROFOR??? V ...Zobrazit celý příspěvek

          Přečtěte si ten link. Je to zajímavé čtení jak voják klečel před ozbrojenými Srby a prosil o milost. Vám takové jednání připadá normální?? Co s tím má společné UNPROFOR???
          V normálních armádách se v době válečného konfliktu za zbabělost stejně jako za dezerci střílelo. Wehrmacht, Rudá armáda, ale i na Donbase.
          Jako civilista od klávesnice, který o válce jen slyšel nebo četl, že něco takového existuje a je to strašné, to nemůžete pochopit. Nemám vám to za zlé. Svoji příležitost poznání jste promarnil v mládí.Skrýt celý příspěvek

          • logik
            22:32 23.01.2021

            Larry: A jak prosimtě ten případ jednotlivého vojáka, co nevydržel psychicky (což nějak zobecňovat je typická demagogie) souvisí s tématem článku? Teda jinak, než že má odvést ...Zobrazit celý příspěvek

            Larry: A jak prosimtě ten případ jednotlivého vojáka, co nevydržel psychicky (což nějak zobecňovat je typická demagogie) souvisí s tématem článku?

            Teda jinak, než že má odvést pozornost od Toho, že pravidelně u autorů, kteří nesdílí Tvůj pohled na věc, se snažíš to co píšou napadat ze všech stran - a že když Ti to nevyjde a někdo Ti to omlátí o hlavu, tak potřebuješ odvést někam pozornost?Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            21:35 25.01.2021

            ... to ho mám za to odsudzovať? To určite neurobím.... Je to hanba tých "gerojov", ktorí dovoľovali hlavne na neozbrojených civilistov .... Vojak UNPROFORu tam nebol preto, aby ...Zobrazit celý příspěvek

            ... to ho mám za to odsudzovať? To určite neurobím....

            Je to hanba tých "gerojov", ktorí dovoľovali hlavne na neozbrojených civilistov .... Vojak UNPROFORu tam nebol preto, aby bojoval proti Srbom, ani iným vojakom....
            UNPROFOR tam nebol preto aby viedol boj, neboli teda v boji. Boli len medzi boj vedúcimi národnosťami.

            "Jako civilista od klávesnice, který o válce jen slyšel nebo četl, že něco takového existuje a je to strašné, to nemůžete pochopit. "

            To si myslí len Larry...., ako sa to u vás v ČR vraví? Myslet znamená ..... vědět....Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            14:54 26.01.2021

            :) Ten stejný Larry, který trpně přihlíží pokud mu na ulici seberete foťák nebo mobil a zničíte ho (viz pár příspěvků výše) ... ... nedokáže pochopit, když o milost prosí voják, ...Zobrazit celý příspěvek

            :) Ten stejný Larry, který trpně přihlíží pokud mu na ulici seberete foťák nebo mobil a zničíte ho (viz pár příspěvků výše) ...
            ... nedokáže pochopit, když o milost prosí voják, který se během nasazení nesměl bránit, resp. se směl bránit teprve poté, až by ho někdo zastřelil.Skrýt celý příspěvek

  • Kichot
    13:08 22.01.2021

    Člověk nemusí být zrovna Einstein, aby si kladl otázku co se v Rusku stalo, že země s tak ohromným potenciálem je tam kde je... Co za těch 30 let dokázali? Krom znepřátelení si ...Zobrazit celý příspěvek

    Člověk nemusí být zrovna Einstein, aby si kladl otázku co se v Rusku stalo, že země s tak ohromným potenciálem je tam kde je... Co za těch 30 let dokázali? Krom znepřátelení si skoro všech sousedů. Nejvíce to je vidět ve srovnání s Čínou. Kde je ruský Maglev, Lunochod, Orbitální stanice, Huawei, automobilový a motocyklový průmysl, Kde jsou letadlové lodě a letadla 5gen. Ta země měla proti Číně všechno, vzdělané lidi, rozvinutý průmysl ohromné nerostné bohatství i vliv. Tak to promrhat to je umění a nejsmutnější je , že to nezavinil nikdo z venku, ale rusové samí... Škoda, byly doby kdy jsem si myslel , že Putin budem ten nový Petr Veliký reformátor , který Rusko nakopne k nové velké budoucnosti. Teď abychom se učili čínskySkrýt celý příspěvek

    • Fabius Maximus
      15:34 22.01.2021

      Trošku nefér srovnávat Rusko s nejdynamičtější zemí na světě. Na Čínu dneska nestačí nikdo s výjimkou USA ve spolupráci s jejich asijskými spojenci (Japonsko, Jižní Korea a ...Zobrazit celý příspěvek

      Trošku nefér srovnávat Rusko s nejdynamičtější zemí na světě. Na Čínu dneska nestačí nikdo s výjimkou USA ve spolupráci s jejich asijskými spojenci (Japonsko, Jižní Korea a Tchaiwan). Nevidím, že by u nás v Evropě se objevovaly nové globální technologické firmy. V Evropě je to hlavně o legacy firmách ve svých "starých" oborech (automobilky, strojírenství, energetika), jakkoliv jsou to v svých oborech super firmy. Ale v nových technologiích už nestíhají, třeba VW údajně stála produkce, protože mu došly čipy do aut.
      Ty, které se zkoušely prosadit v nových technologiích (např. ve výrobě mobilů Siemens, Alcatel, Nokia, Ericsson), neuspěly.
      Rusko by sotva stačilo Číně ve výrobě spotřebního zboží, elektronice atd., tak to ani nezkouší, byli by bez šance. Nicméně je vidět, že se snaží alespoň částečně diverzifikovat z producenta pouze surovin a zbraní rozvojem zemědělství, jaderného strojírenství, obnovením leteckého průmyslu včetně výroby motorů, rozvojem chemického průmyslu s ohledem na zásoby ropy a zemního plynu.Skrýt celý příspěvek

      • Kichot
        16:54 22.01.2021

        Ale jděte mluvím o době před 30ti lety, kdy v Číně uměli leda tak pěstovat rýži. Rusko svou příležitost zahodilo a promrhalo... Tak snad se někdy země Dostojevského, Mendělejeva, ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale jděte mluvím o době před 30ti lety, kdy v Číně uměli leda tak pěstovat rýži. Rusko svou příležitost zahodilo a promrhalo... Tak snad se někdy země Dostojevského, Mendělejeva, Ciolkovského, Koroljova a Gagarina dostane nahoru ale už tomu moc nevěřím..Skrýt celý příspěvek

      • logik
        00:20 23.01.2021

        "třeba VW údajně stála produkce, protože mu došly čipy do aut." To je zas pitomej argument. Co má prosím taková věc dokazovat??? "V Evropě je to hlavně o legacy firmách ve svých ...Zobrazit celý příspěvek

        "třeba VW údajně stála produkce, protože mu došly čipy do aut."
        To je zas pitomej argument. Co má prosím taková věc dokazovat???

        "V Evropě je to hlavně o legacy firmách ve svých "
        A proto je např. ČR ve špičce na světě ve stavbě ultralightů, v umělé inteligenci a robotice atd...

        "Nicméně je vidět, že se snaží alespoň částečně diverzifikovat z producenta pouze surovin a zbraní rozvojem zemědělství, jaderného strojírenství, obnovením leteckého průmyslu včetně výroby motorů, "
        Ne, není to vidět. Lžeš. Měli na to za Putina dvacet let, a situace je v tomto ohledu pořád stejná: exportují jen ropu, ropu, ropu a ještě pak taky ropu. A kromě ropy ještě ropu, ropu, a plyn. Teda stejná situace, ve skutečnosti je horší: v roce 2000, při nástupu Putina, tvořily fosilní paliva 53% exportu. Teď je to 65%.

        Zbytek viz Kichot.Skrýt celý příspěvek

        • Fabius Maximus
          19:32 23.01.2021

          Mám rád Váš s realitou paralelní myšlenkový svět, nemáte to, myslím, ještě propracované jako Tolkien, ale takové střípky - pohádky jako od Hanse Christiana Andersena. Pěkně se to ...Zobrazit celý příspěvek

          Mám rád Váš s realitou paralelní myšlenkový svět, nemáte to, myslím, ještě propracované jako Tolkien, ale takové střípky - pohádky jako od Hanse Christiana Andersena. Pěkně se to čte pro pobavení.
          Jen takový námět na přemýšlení. Pokud se v Rusku nerozvíjí nic kromě těžby ropy a plynu, a tedy, jak píšete, lžu ohledně rozvoje např. zemědělství, proč se stali daleko největšími exportéry pšenice na světě. V posledních letech SSSR byl velkým dovozcem obilí (dovoz cca 20 mil tun ročně), nyní je Rusko největším vývozcem pšenice (45 mil. tun). Narazil jsem třeba na tohle video, je to reklama na podnik produkující pšenici a výrobky z ní na Sibiři pod Altajem (takže žádná primární produkční oblast).

          https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

          • logik
            22:40 23.01.2021

            Tak jako export pšenice, to je fakt "průmyslový úspěch". Na tom se dá postavit prosperita státu. Čína se snaží dohnat svět v produkci polovodičů, Evropa (po problémech Boeingů) ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak jako export pšenice, to je fakt "průmyslový úspěch". Na tom se dá postavit prosperita státu. Čína se snaží dohnat svět v produkci polovodičů, Evropa (po problémech Boeingů) bude největší světový výrobce dopravních letadel... a Rusko bude vyvážet ropu a pšenici. Průmysl 7.0....

            Btw. - protože celkový podíl neropných produktů poklesl, víš co znamená, že Rusko se v produkci pšenice vylepšilo? Že o to hůře si vede v jiných oborech, kterým musel podíl o to více poklesnout. Protože nenajdeš moc oborů s menší přidanou hodnotou, než zemědělství, tak Tebou uvedený argument ve skutečnosti nevrhá na celkovou rusou ekonomiku ani náhodou dobré světlo. Ukazuje, že Rusko je schopno úspěšně provozovat jen obory s malou přidanou hodnotou.

            ===

            A ohledně pohádek - tvrdíš, že čísla, která jsem sem dal jsou pohádky? Máš jiná? Anebo jen když nemáš jak fakticky vyvrátit tvrdá data, která dokazují, že Rusko je dnes na příjmech z ropy závislejší, než bylo v době nástupu Putina do funkce, tak se jen ta fakta snažíš nějak primitivně shodit?Skrýt celý příspěvek

          • stepan
            11:56 24.01.2021

            Logik: Souhlasím, že ruská ekonomika je málo diverzifikovaná. Nicméně s čísly ti musím ...Zobrazit celý příspěvek

            Logik:

            Souhlasím, že ruská ekonomika je málo diverzifikovaná.
            Nicméně s čísly ti musím oponovat:

            např.:
            https://trendeconomy.com/data/...
            http://www.worldstopexports.co...

            Podle všeho v roce 2019 dosahoval export fosilních paliv 51%.
            Takže bych rád věděl, odkud jsi daných 65% dostal.

            Pokud tomu tak bylo v roce 2020, tak je skoro jasné, že se jednalo o statistické lokální maximum. Důvodem byla pandemie koronaviru, důsledkem pak všeobecný pokles průmyslové výroby a logické zvýšení poměru uhlovodíků v celkovém exportu.

            Vím totiž, že rád fabuluješ s čísly. Někdo ti to žere, já ne.

            Takže buď obhájíš svoje tvrzení, nebo použiju tvoji oblíbenou frázi:
            "jsi lhář a demagog" :-)Skrýt celý příspěvek

          • logik
            12:58 25.01.2021

            Ty čísla jsem si nevymyslel - jedna stránka je opravdu uváděla takto. Nedal jsem odkaz do postu (což je chyba, uznávám) a teď tu stejnou stránku nemůžu najít, nicméně nap. tady ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty čísla jsem si nevymyslel - jedna stránka je opravdu uváděla takto. Nedal jsem odkaz do postu (což je chyba, uznávám) a teď tu stejnou stránku nemůžu najít, nicméně nap. tady
            https://www.statista.com/stati...
            se udává 67% u minerálních produktů. Což bude asi o něco širší kategorie (ale kovy v tom nejsou, ty jsou vedle, tak moc nevím, co dalšího v té kategorii je).

            Ale máš pravdu, že častěji se udává číslo nižší. Když tedy vyjdu z data od WTO a UN
            https://wits.worldbank.org/Cou...
            tak v roce 2000 udávají kategorii "fuel" 50,77, v roce 2018 to bylo 52,68
            v roce 2019 pak dle
            https://tradingeconomics.com/r...
            52%.
            Tedy i podle Těchto čísel tedy došlo k zhoršení, byť ne takovému. Rozhodně ale nedošlo k žádnému zlepšení, jak Fabius Maximus tvrdil.

            PS: V roce 2000 pravda stála ropa o něco méně, ale zas stál zemní plyn polovinu
            https://www.energy.gov/eere/ve...
            plus inflace.Skrýt celý příspěvek

          • logik
            13:00 25.01.2021

            PS: A z ta čísla také ukazují, že nešlo o žádné statistické lokální maximum, jak tvrdíš. Trochu to pokleslo po roce 2014, kdy byla ropa opravdu za hubičku, ale naopak to bylo ...Zobrazit celý příspěvek

            PS: A z ta čísla také ukazují, že nešlo o žádné statistické lokální maximum, jak tvrdíš. Trochu to pokleslo po roce 2014, kdy byla ropa opravdu za hubičku, ale naopak to bylo lokální minimum, cena ropy v letech 18-19 rozhodně nebyla nijak vysoká....Skrýt celý příspěvek

          • stepan
            21:38 25.01.2021

            Logik: Takže je tam stagnace, pokud to za ty roky reálně fluktuuje kolem 50% exportu. Což si myslím, že si plnou kritiku zaslouží. Za lokální maximum jsem považoval hypotetický ...Zobrazit celý příspěvek

            Logik:

            Takže je tam stagnace, pokud to za ty roky reálně fluktuuje kolem 50% exportu. Což si myslím, že si plnou kritiku zaslouží.

            Za lokální maximum jsem považoval hypotetický scénář těch tvých 65% v roce 2020. Nicméně toto tvrzení musím vzít zpět, neboť těch 65% je pravděpodobně blbost.Skrýt celý příspěvek

  • Larry
    18:17 21.01.2021

    Celý slavný generál. Kromě tragického překladu ctrl+c a ctrl+v to dožene google translator. No děkuji. Na to stačí snad jenom odkaz a raději si počtu v originále. A pan generál. ...Zobrazit celý příspěvek

    Celý slavný generál. Kromě tragického překladu ctrl+c a ctrl+v to dožene google translator. No děkuji. Na to stačí snad jenom odkaz a raději si počtu v originále.
    A pan generál. Jo jasně, že nebyl chytrý před 30ti lety. Vojenská prokuratura, která na rozdíl od AČR v Rusku skutečně funguje by ho zbavila hodnosti a poslala k lopatě.
    Zrovna KGB ven nikoho jen tak nepustila. Výcvik a přezkoušení prováděli důkladně. A jejich nástupci v tvrdém výcviku pokračují.Skrýt celý příspěvek

  • xstandis
    16:15 21.01.2021

    Tak zrovna druhořadý agent by asi nedal zemi do pořádku po chaosu 90-tých let. On si pán a jemu podobní mysleli, že tady Sovětský svaz bude na věky a nějaké národnostní problémy a ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak zrovna druhořadý agent by asi nedal zemi do pořádku po chaosu 90-tých let. On si pán a jemu podobní mysleli, že tady Sovětský svaz bude na věky a nějaké národnostní problémy a území je netrápily, protože to bylo de facto tehdy jedno. Sovětský svaz prohrál, protože tvrdě přepálil ekonomiku zbrojením a měl svého času choutky ovládnout celý svět - to asi byl dle pána generála ten cíl, kam směřovat. U dnešního Ruska bych viděl ten cíl spíše v tom změnit ekonomiku tak, aby stát byl živ z daní z tvořivé práce občanů a ne z rabování nerostného bohatství.Skrýt celý příspěvek

    • Larry
      18:28 21.01.2021

      Přesně tento generál, bývalý komunista a jeden z těch co vůbec nechápali realitu. Stejná sebranka jako Jelcin. Stačilo se takových zeptat "soudruhu, vidíte to, co se děje?? jaká ...Zobrazit celý příspěvek

      Přesně tento generál, bývalý komunista a jeden z těch co vůbec nechápali realitu. Stejná sebranka jako Jelcin.
      Stačilo se takových zeptat "soudruhu, vidíte to, co se děje?? jaká jste přijali opatření? " odpověděli "do toho ti nic není soudruhu a plň úkoly a rozkazy jak máš" Když se SSSR sesypal čuměli jako péra. Všichni odtáhli do důchodu. Pro tuhle sebranku udělal Putin maximum. Začal jim vyplácet důchody, které Jelcin nevyplácel a bylo mu to naprosto jedno.
      Slinty jak je nepopulární v Rusku Putin, když zvýšil hranici odchodu do důchodu. Oni alespoň nějakou reformu udělali a bude to vždy nepopulární ať je to USA nebo Rusko nebo kdekoliv jinde. A co má být ? V ČR a SR jsou politici 30let podělaní a váhají s provedením reformy důchodů. Vědí, že to může být jejich předčasný politický konec.
      Rusko jako takové se z marasmu 90 tých let už poměrně zotavilo.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      23:18 21.01.2021

      "Tak zrovna druhořadý agent by asi nedal zemi do pořádku po chaosu 90-tých let." Nemám pocit, že tá krajina je v poriadku..... tá korupcia tam bujnie o 106. Stačí sledovať ...Zobrazit celý příspěvek

      "Tak zrovna druhořadý agent by asi nedal zemi do pořádku po chaosu 90-tých let."

      Nemám pocit, že tá krajina je v poriadku..... tá korupcia tam bujnie o 106. Stačí sledovať skutky.
      Aj dnes im tam kvitne - "našim ľuďom" - a tým, čo sa vzpriečia platiť "výpalné", sa niečo "náhodou" stane....

      "U dnešního Ruska bych viděl ten cíl spíše v tom změnit ekonomiku tak, aby stát byl živ z daní z tvořivé práce občanů a ne z rabování nerostného bohatství."
      Skutky ale vravia niečo iné, a to nie prvý, ani druhý rok. Sú do desaťročia....Skrýt celý příspěvek

      • Fabius Maximus
        15:08 22.01.2021

        Možná v Rusku bují korupce, ale myslím, že na Slovensko to nemá ani náhodou. Zprávy od Vás moc nesleduji, ale co si vybavuji, tak to bylo pořád o mafii i v nejvyšších patrech ...Zobrazit celý příspěvek

        Možná v Rusku bují korupce, ale myslím, že na Slovensko to nemá ani náhodou. Zprávy od Vás moc nesleduji, ale co si vybavuji, tak to bylo pořád o mafii i v nejvyšších patrech politiky, snad dokonce i jednomu prezidentovi unesli mafiáni syna.
        A teď v nedávné době jsem pořád slyšel nějaké aféry kolem bývalého prezidenta (nějaké spekulace s pozemky nebo podvody kolem pozemků, poskytování lichvářských půjček nebo něco takového), kolem vlády, zavraždění novináři, pořád samý Kuciak a snoubenka, Kočner, italská mafie ve vládě a podobně. Ale co mě úplně dorazilo, bylo to zasebevraždění bývalého policejního prezidenta, co si při posilování údajně prorazil hlavu, vyrazil oko, pořád ho vozili po nemocnicích, on se bránil obvinění, ale nakonec se prý oběsil na teplákách, manželku ani k němu nepostili a ta pak na mrtvole ani neviděla stopy po udušení na krku atd.
        Nedokážu si představit, když Rusko má tak 30x víc obyvatel než Slovensko, kolik by tam muselo být zavražděných novinářů a zabitých policejních prezidentů, kdyby tam měli poměry jako na Slovensku.Skrýt celý příspěvek

        • logik
          15:35 22.01.2021

          Prosím nelži. Ano, Slovensko mělo mafii v nejvyšších patrech politiky. Jenže se jí povedlo alesopň částečně odstranit. V Rusku je v čele státu ten stejný mafián už dvacet let, a ...Zobrazit celý příspěvek

          Prosím nelži.

          Ano, Slovensko mělo mafii v nejvyšších patrech politiky. Jenže se jí povedlo alesopň částečně odstranit. V Rusku je v čele státu ten stejný mafián už dvacet let, a hlavu mu narozdíl od Slovenska nesrazilo ani to, když začal vraždit své politické oponenty.Skrýt celý příspěvek

          • Larry
            19:50 22.01.2021

            logiku, ruská klasika je, že kde jaká cizí firma si myslí, že si může dělat co chce jako třeba v ČR a vyvézt co chce, danit kde chce. Tam jsou jasně nastavené mantinely. Je ...Zobrazit celý příspěvek

            logiku,
            ruská klasika je, že kde jaká cizí firma si myslí, že si může dělat co chce jako třeba v ČR a vyvézt co chce, danit kde chce.
            Tam jsou jasně nastavené mantinely. Je nějaké Euronormy nezajímají, platí GOST/DIN, daně se platí v Rusku a zaměstnávání a podnikání má jistá pravidla. Trochu odlišná od našich zvyklostí. Pokud si najmu strojaře a domluvím s ním plat, dostane ty peníze cash nebo na účet. daně platím já a to komplet.
            Pokud si strojař zlomí po cestě do práce nebo z práce nohu na neposypané cestě, je to pracovní úraz.
            Na tohle nejsou evropské firmy zvyklé a tak stále řvou o diskriminaci a korupci. Zejména jim vadí respektování "neojebaných" nejen technických norem.Skrýt celý příspěvek

          • Larry
            19:51 22.01.2021

            Ano, logiku, jsme na tom lépe.
            A co ten kriminál pro šoféra, který namaloval paplášovi tykadla??? To není umlčení politického oponenta, že ....... to je demokracie :-)))

            Ano, logiku, jsme na tom lépe.
            A co ten kriminál pro šoféra, který namaloval paplášovi tykadla??? To není umlčení politického oponenta, že ....... to je demokracie :-)))

          • logik
            21:02 22.01.2021

            Llarry: Jasně, že v Rusku člověk musí dodržovat místní pravidla. Např. velebit vůdce a pravidelně platit výpalné, jinak Tě v lepším případě zavřou za vymyšlené daňové úniky, v ...Zobrazit celý příspěvek

            Llarry:
            Jasně, že v Rusku člověk musí dodržovat místní pravidla. Např. velebit vůdce a pravidelně platit výpalné, jinak Tě v lepším případě zavřou za vymyšlené daňové úniky, v horším případě se můžeš těšit na polonium nebo novičok.

            S tímto, a s tím, že Ruské firmy neplní smlouvy mají Evropské firmy v Rusku problém. Nikoli s tím, že tam v některých ohledech platí jiné zákony jak zde fabuluješ. Ruské pracovní i daňové právo se sice liší od toho v EU, ale najdeš země, s kterými české firmy v pohodě obchodují, ač se jejich právo i firemní kultura liší podstatně více.

            Jinak nevím, proč se zavádíš OT, já jsem nemluvil o firemní kultuře a pracovním právu, ale o porovnání toho, jaký je v které zemi mafie.

            A ad případ Romana Smetany:
            Nikdo ho za pomalování plakátů nezavřel do vězení. Dostal jen obecně prospěšné práce za poškození cizího majetku. Chápu, že jako příznivci Ruska Ti poškozování majetku politických oponentů nevadí, ale jaksi ničit cizí majetek je v demokratické společnosti nezákonné.
            Rozsudek to sice byl přísný, ale pokud jsi takovou věc schopen srovnat s tím, když stát nechá zavraždit svého politického oponenta, tak se obávám, že jsi v lepším totálně zaslepenej ruskou propagandou, v horším případě demagog.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            22:17 22.01.2021

            Tak, tak larry, v rusácku si žádná firma nemůže dělat co chce ale jen co chce puťka. Když postaví puťkovi barák za miliardy, pak má volné ruce, když ne, firmu navštíví FSB a ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak, tak larry, v rusácku si žádná firma nemůže dělat co chce ale jen co chce puťka. Když postaví puťkovi barák za miliardy, pak má volné ruce, když ne, firmu navštíví FSB a majitel se ze Sibiře dlouho domů nepodívá. Co by takový majitel dal za rozsudek veřejně prospěšných prací jako u nás za tykadla. Vycvičený ze SIbiře by si nelajznul to co u nás cizí majetek ničící pitomec řidič, co se nejdřív nechal chytit a následně ignoroval mírný rozsudek.Skrýt celý příspěvek

          • Larry
            19:54 23.01.2021

            No podívej logiku, já v Rusku nikoho velebit nemusel, nikdo si mne nevšímal. O výpalné, mě nikdo v Rusku nepožádal, zato v ČR jsem platil několikrát do roka. oni takoví státní ...Zobrazit celý příspěvek

            No podívej logiku, já v Rusku nikoho velebit nemusel, nikdo si mne nevšímal.
            O výpalné, mě nikdo v Rusku nepožádal, zato v ČR jsem platil několikrát do roka. oni takoví státní zaměstnanci na obecním úřadě či magistrátě nepohrdnou ani novou lednicí, či pračkou. korupci v ČR se dobře daří. Fakt, nekecám!Skrýt celý příspěvek

          • Larry
            19:59 23.01.2021

            To pavel1 Vy jste také nikdy v RF nebyl. Dnes není zákaz, můžete vycestovat. Vyzkoušet a zjistit, kde je pravda. mohu vás jen upozornit, že jsem jel i přes Ukrajinu. A v Rusku je ...Zobrazit celý příspěvek

            To pavel1
            Vy jste také nikdy v RF nebyl. Dnes není zákaz, můžete vycestovat. Vyzkoušet a zjistit, kde je pravda. mohu vás jen upozornit, že jsem jel i přes Ukrajinu. A v Rusku je proti Ukrajině blahobyt.
            Na poznání je potřeba maličkost. Peníze. Moskva nebo Petrohrad jsou sakra drahé, jedny z nejdražších evropských měst. Ale je se na co dívat třeba Ermitáž.Skrýt celý příspěvek

          • Larry
            20:00 23.01.2021

            To pavel1
            MAX 2016 letecká přehlídka mě přišla na více než 70litrů. Tolik nevysypete s familií ani na dovolené na Jadranu.

            To pavel1
            MAX 2016 letecká přehlídka mě přišla na více než 70litrů. Tolik nevysypete s familií ani na dovolené na Jadranu.

          • Pavel1
            20:30 23.01.2021

            Ale to nikdo nebere, larry, že na tahání trika jsi expert. To jsi tady už několikrát prokázal. A i s těmi "penězi" se dá souhlasit. Bez úplatku se v rusácku nikdo nikam nedostane. ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale to nikdo nebere, larry, že na tahání trika jsi expert. To jsi tady už několikrát prokázal. A i s těmi "penězi" se dá souhlasit. Bez úplatku se v rusácku nikdo nikam nedostane. A o tom jaký je dneska v rusácku "blahobyt" se můžeme snadno přesvědčit na pobřeží Černého moře. Gelendžik se to tam jmenuje.Skrýt celý příspěvek

          • logik
            14:54 24.01.2021

            "Moskva nebo Petrohrad jsou sakra drahé," Ono se to chce také podívat jinam, než do "mafiánských center", které prosperují na úkor zbytku země. Pak bys zjistil skutečnou ruskou ...Zobrazit celý příspěvek

            "Moskva nebo Petrohrad jsou sakra drahé,"
            Ono se to chce také podívat jinam, než do "mafiánských center", které prosperují na úkor zbytku země. Pak bys zjistil skutečnou ruskou realitu.

            "A v Rusku je proti Ukrajině blahobyt."
            Podle GDP per PPP ano. Podle jiných údajů, např. věku dožití, jaksi nikoli:
            https://www.worldlifeexpectanc...
            https://www.worldlifeexpectanc...
            tam je na tom Ukrajina lépe než Rusko. Což jen dokládá to, že v Rusku "elita" žije na úkor běžných lidí.

            Samozřejmě, pokud se stýkáš s tou elitou, tak máš pocit, jak je to v Rusku skvělé. Stejně jako někteří lidi mají pocit, že u nás za normalizace se měli všichni skvěle.Skrýt celý příspěvek

        • Larry
          19:41 22.01.2021

          Na Slovensku mám příbuzné. Jenom co mě vyprávěli o Matovičovi, Naďovi, panu ministrovi XXX s 11 dětmi a každé má luxus - pokaždé jiná matka, aféra okolo slovenského policeního ...Zobrazit celý příspěvek

          Na Slovensku mám příbuzné. Jenom co mě vyprávěli o Matovičovi, Naďovi, panu ministrovi XXX s 11 dětmi a každé má luxus - pokaždé jiná matka, aféra okolo slovenského policeního ex-prezidenta, vražda novináře atd... No a to co jsem zažil osobně za rok na Slovensku 92/93 tak si říkám, že to je jenom západní gubernie Ukrajiny. Jak je možné, že opakovaně přeletěl na Slovensko Ukrajinský "kukuruznik" alias An-2 a dovezl imigranty, bez reakce Slovenského LaPVO??? Oni o tom ani nevěděli, natož aby zasáhli. Jak střeží vzdušný prostor NATO a Schengenu?? No prostě západoukrajinská gubernie s místodržící Čaputovou.
          Ne, že by to v Čechách bylo bez chyb, tady už se perou poslanci v lavicích jako na té Ukrajině nebo Jižní Koreji. Ale oni tam po volbách už nebudou.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            22:26 22.01.2021

            Tak to mají štěstí, že nejsou východní gubernie Ukrajiny alias rusácko. Tam je zvykem, že imigranti přistávají rovnou na rudém náměstí. Sice to byla lepší mašina než "kukuruznik" ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak to mají štěstí, že nejsou východní gubernie Ukrajiny alias rusácko. Tam je zvykem, že imigranti přistávají rovnou na rudém náměstí. Sice to byla lepší mašina než "kukuruznik" ale na to jaké ramena ta východní gubernie dělala a dělá to jejich PVO posrala o dost víc.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            00:04 23.01.2021

            ..."Jenom co mě vyprávěli o Matovičovi, Naďovi, panu ministrovi XXX".... Načo si volili chlapa, ktorý podráža svojich kolegov odkedy je v politike? On je iba odrazom ...Zobrazit celý příspěvek

            ..."Jenom co mě vyprávěli o Matovičovi, Naďovi, panu ministrovi XXX"....

            Načo si volili chlapa, ktorý podráža svojich kolegov odkedy je v politike? On je iba odrazom "bezmozgovosti" Slovače.... namiesto rozumu vždy používajú len emócie.... lenže tie ich neuživia.... Ak niekto nemá chrbtovú kosť a oni ho volia, majú len to, čo sa im samým páčilo....

            LaPVO - najbližšiu PVO máš v Nitre, na opačnom konci republiky. A v hornatom teréne je nízkoletiaci stroj ťažké zistiť.... Ale to hádam vieš, či?

            Mimochodom, na Slovensku NEMÁME prezidentský systém.... Prezidentka tu nevládne. Nemáte to podobné ako my? H H H H.....Skrýt celý příspěvek

          • Larry
            20:05 23.01.2021

            Dnes by si to nedovolil Rust nebo jiný přeletět hranice RF bez povolení. Denně se střeží hotovostí LaPVO okolo Krymu, Kaliningradu. Tehdejší mezinárodní politická situace prostě ...Zobrazit celý příspěvek

            Dnes by si to nedovolil Rust nebo jiný přeletět hranice RF bez povolení.
            Denně se střeží hotovostí LaPVO okolo Krymu, Kaliningradu. Tehdejší mezinárodní politická situace prostě nedovolovala sestřelit neozbrojené letadlo.
            Díky tomu je dnes na prvním místě identifikace, buďme rádi že se nestřílí už na neodpovězení dotazovače IFF.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            20:39 23.01.2021

            Tak, tak. Jinými slovy, odpověděl sis na svoje fantasmagorie na téma ochrany vzdušného prostoru.

            Tak, tak. Jinými slovy, odpověděl sis na svoje fantasmagorie na téma ochrany vzdušného prostoru.

          • Ján Paliga
            21:46 25.01.2021

            "Dnes by si to nedovolil Rust nebo jiný přeletět hranice RF bez povolení. Denně se střeží hotovostí LaPVO okolo Krymu, Kaliningradu. Tehdejší mezinárodní politická situace prostě ...Zobrazit celý příspěvek

            "Dnes by si to nedovolil Rust nebo jiný přeletět hranice RF bez povolení.
            Denně se střeží hotovostí LaPVO okolo Krymu, Kaliningradu. Tehdejší mezinárodní politická situace prostě nedovolovala sestřelit neozbrojené letadlo. "

            To dovoľuje aj dnešná situácia.... viď zostrel MH17.... Chlapci zabudli, že pred výstrelom sa má cieľ minimálne 2x identifikovať.... A o parametroch letu lietadla - smer letu, výška letu, ... ani nevravím. Už len na základe týchto parametrov muselo byť jasné, že sa nejednalo o vojenský stroj.... Tie lietali nižšie. Mimochodom, ak navádzali Buk kamerou, museli ho aj vidieť ....Skrýt celý příspěvek

        • Pavel1
          22:28 22.01.2021

          Puťkův barák za sto miliard je proti tomu jistě prkotina.

          Puťkův barák za sto miliard je proti tomu jistě prkotina.

        • Ján Paliga
          23:55 22.01.2021

          Konšpiračné teórie ti teda idú .... a riadne.... ..."ale myslím, že na Slovensko to nemá ani náhodou".... Kam sa Slovensko hrabe na prvú ligu v RF .... My sme voči nim len ...Zobrazit celý příspěvek

          Konšpiračné teórie ti teda idú .... a riadne....


          ..."ale myslím, že na Slovensko to nemá ani náhodou"....

          Kam sa Slovensko hrabe na prvú ligu v RF .... My sme voči nim len "čučkaři"....

          ..."snad dokonce i jednomu prezidentovi unesli mafiáni syna".... bola to Slovenská informačná služba, plná bývalých príslušníkov ŠtB....

          ...."A teď v nedávné době jsem pořád slyšel nějaké aféry kolem bývalého prezidenta..." Očierňovať sa dá ľahko. To, že je to len očierňovanie, dokázala sama vláda Zderu-SD. Tým, že nič nedokázali. V skutočnosti kryli páchateľov podvodu, kto iný dokáže na katastri prepísať vlastnícvo pozemkov? A o "lichvárskych pôžičkách" je to tiež iba lož.... Sám som niekoľkokrát na splátky nakupoval od jeho firmy a 10% na rok zo sumy tovaru v tom čase nebolo nič likvidačné.... Likvidačné to bolo pre hamižných, ktorí si nabrali tovaru a nesplácali....

          ..."Ale co mě úplně dorazilo, bylo to zasebevraždění bývalého policejního prezidenta"... Ukáž mi takých bacharov, ktorí by si do takého nezmyslu namočili ruky.... Garantujem ti - NIKTO z nich by to nespravil. A nedokázali by to ani utajiť. Nikto si to na krk nevezme. terajšej vláde jeho smrť nepomohla, ale bývalej - to poriadne pomohlo.... Cui bono? SMER-SD a "naši ľudia"....

          Ak si nevinný, bojuješ o svoju nevinu. Ak si vinný, nebojuješ. Najmä ak chceš, aby majetok, ktorý si pochybne nadobudol, zostal rodine... čo sa aj stalo....Skrýt celý příspěvek

      • Larry
        19:30 22.01.2021

        Byl jste tam někdy za poslední roky??? Nebo máte jenom "znalosti z oficiálních médií a mainstreamu??" Doporučuji návštěvu. Nikdo Vás nebude hlídat, nakonec co by si na Vás vzali ...Zobrazit celý příspěvek

        Byl jste tam někdy za poslední roky??? Nebo máte jenom "znalosti z oficiálních médií a mainstreamu??"
        Doporučuji návštěvu. Nikdo Vás nebude hlídat, nakonec co by si na Vás vzali ???Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          00:08 23.01.2021

          ... oficiálne média a mainstream RF nedokazuje opak.....

          Krajina, kde si včera zjedli to, čo mali mať na zajtra, ani nestojí za návštevu... Žobráci sa neokukujú....

          ... oficiálne média a mainstream RF nedokazuje opak.....

          Krajina, kde si včera zjedli to, čo mali mať na zajtra, ani nestojí za návštevu... Žobráci sa neokukujú....

  • Fabius Maximus
    15:48 21.01.2021

    Pan generál má typické názory ruských komunistů, včetně exponentů bývalého SSSR, např. Gorbačova. V dnešní době ztracení, omlouvají vlastní hloupost z minula. Bez ohledu na zlou ...Zobrazit celý příspěvek

    Pan generál má typické názory ruských komunistů, včetně exponentů bývalého SSSR, např. Gorbačova. V dnešní době ztracení, omlouvají vlastní hloupost z minula. Bez ohledu na zlou ideologii komunismu (která vznikla na západě - Marx ani Engels nebyli Rusové) to byli tihle komunisté, kteří dopustili naprosté zhroucení Ruska v 90. letech, na rozdíl od Číny (ale i Vietnamu), která poté, co zjistila, že komunistický uměle vykonstruovaný ekonomický systém (kolektivistický, socialistický) je nesmysl, dokázala přejít na tržní ekonomiku.
    Omlouvá Karabach tím, že SSSR musel být vděčný Ataturkovi a pak už to nestihl napravit do svého rozpadu a že propásli dobu. To myslí vážně, že měli strach z Turecka na vrcholu moci SSSR a nedokázali situaci vyřešit od 1920 do 1990? Asi to pro něj bylo málo času. Že vytvořením všech možných nacionálních republik položili komunisté bombu pod základy do té doby unitárního ruského státu, ho ani nenapadne. Právě národnostní politika komunistů vedla k tomu, co se dělo v 90. letech na Kavkaze, jak se od Ruska odděloval Tatarstán, Baškortostán, jak Eduard Rossel vyhlašoval Uralskou republiku atd... a ostatně i ke vzniku problému s Krymem (Chruščovův dar). A to všechno po dalším exkomunistovi Jelcinovi musel řešit od roku 2000 podle tohohle generála "druhořadý" agent.
    Je schizofrenické na jednu stranu považovat Putina za hloupého, na druhé straně být potěšen, že Krym je v Rusku, což je právě zásluhou Putina. A ten ještě k tomu podle generála Putin pro Rusko nemá žádnou vizi, žádný jasný cíl, zatímco generál budoval komunismus, takže tam "měl vizi" a "jasný cíl" dokonalé beztřídní společnosti atd...., než se jim to začalo celé hroutit, stát se rozpadal před očima, lidi nedostávali výplaty, důchodci důchody, hladověli, na parlament střílely tanky, mafiáni řádili na ulicích, na Kavkaze začala válka atd.
    Podobných stařeckých myšlenek má pan generál spoustu, například o velkém průmyslovém potenciálu Běloruska, kvalitnějším zemědělství a kráse jejich měst, či že Bělorusko je pro Rusy příkladem.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      23:23 21.01.2021

      ..." a ostatně i ke vzniku problému s Krymem (Chruščovův dar)" O žiadny dar nešlo, ani o Chruščovov.... Pričlenenie Krymu schválilo sovietske Politbyro z organizačných a ...Zobrazit celý příspěvek

      ..." a ostatně i ke vzniku problému s Krymem (Chruščovův dar)"

      O žiadny dar nešlo, ani o Chruščovov.... Pričlenenie Krymu schválilo sovietske Politbyro z organizačných a hospodárskych dôvodov. Chruščov takú moc nemal.

      "...A ten ještě k tomu podle generála Putin pro Rusko nemá žádnou vizi..." Víziu síce má, ale tá potápa RF jedna radosť... Nikto na svete nechce žobrácku víziu....Skrýt celý příspěvek

  • Radovan
    10:35 21.01.2021

    Rusko si žije odjakživa svým zvláštním způsobem, o dost odlišným a drsnějším od Západu. Moc Cara nad poddanými začátkem 20. století byla daleko větší než u států na Západě, i ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko si žije odjakživa svým zvláštním způsobem, o dost odlišným a drsnějším od Západu. Moc Cara nad poddanými začátkem 20. století byla daleko větší než u států na Západě, i chudoba Rusů, zejména na vesnicích byla neporovnatelná. I tehdejší Rusko bylo ohromný, neohrabaný, orientální kolos, který i prohrával války (Krymskou, s Japonskem, I. světovou).

    Ale s dnešní situací tu byl jeden naprosto zásadní rozdíl. Ruská říše se vždy mohla spolehnout na nevyčerpatelné lidské zdroje, které nahradily jakékoliv válečné ztráty, které dodávaly nekonečné množství pracovních sil na obrovské infrastrukturní projekty (ano i vězni) a díky kterým ruská říše přestála i milionové paranoidní Stalinovi čistky. A ještě Rusové osidlovali a kolonizovali obrovská území na Sibiři, Střední Asii, Kavkaze.. Například ještě v roce 1930 měla ruská říše 2,5 krát větší porodnost než Francie. Z té obrovské masy mladých lidí vždy povstalo i mnoha geniálních vědců.

    Dnes ruské menšiny mizí a nebo dokonce už zmizeli ze Střední Asie, z Kavkazu, odchází i ze Sibiře. Celé venkovské oblasti i v evropském Rusku se doslova vylidňují. Do Ruska se naopak stěhují ve národy Střední Asie.
    Statisíce bohatých Rusů se stěhují na Západ. 1% obyvatel má HIV, stát to neřeší. Zdravotnictví je tragické, situaci se stárnutím obyvatel ani neprospívá životní styl Rusů.
    Špatná demografie bude největší výzvou pro mnoho stárnoucích států, Rusko nevyjímaje. Lepší šance zvýšit porodnost budou mít státy bohaté, státy kde se snadněji žije, kam se lidé stěhují. Rusko to není a podle současného směřování ani nebude.
    Ruská budoucnost je velmi temná.Skrýt celý příspěvek

  • Christian
    10:25 21.01.2021

    Vážená značko danny, děkuji za Vaše ocenění mého článku. Můj překlad můžete klidně zpochybnit. Ruštinu, kterou počítám ke světovým jazykům, sice ovládám poměrně slušně, v žádném ...Zobrazit celý příspěvek

    Vážená značko danny, děkuji za Vaše ocenění mého článku. Můj překlad můžete klidně zpochybnit. Ruštinu, kterou počítám ke světovým jazykům, sice ovládám poměrně slušně, v žádném případě ale nejsem profesionální překladatel či dokonce tlumočník. Z tohoto důvodu jsem v tomto směru dost pokorný. Srdečně zdraví Kristián ChalupaSkrýt celý příspěvek

  • Poly
    08:43 21.01.2021

    "Nemáme žádnou vizi, co bude za pět, za deset, za patnáct let " Jak byl Putin zprve pro Rusko užitečným, teď je otěží, která táhne Rusko ke dnu a náprava takového stavu bude ...Zobrazit celý příspěvek

    "Nemáme žádnou vizi, co bude za pět, za deset, za patnáct let "

    Jak byl Putin zprve pro Rusko užitečným, teď je otěží, která táhne Rusko ke dnu a náprava takového stavu bude trvat velice dlouho. Tak tomu bývá v případě, když je někdo u koryta dlouhou dobu a chybí koště, které by vymetlo špínu. Západ odevzdával Číně know-how v moderních technologiích, Rusko to dělá v případě vojenských technologií. Prodej S-400 Číně je přímo absurdní. Asi jim nestačilo, že S-300PMU si v Číně okopčili... Rusko živí především vykopat/prodat a prodej vojenských technologií. Jelikož pomohl Číně k tomu, aby měla lepší zbraně a levnější zbraně, tak přijde o značný příjem a bude zaostávat za velmocemi.Skrýt celý příspěvek

  • Ján Paliga
    23:32 20.01.2021

    .... no, keď sa do kritiky vodcu pustí aj generál KGB a nie tak dávno sa zasa začal vodca aj škandalizovať v ruských médiách, rozsvecuje sa mi v hlave kontrolka.... ... vyzerá ...Zobrazit celý příspěvek

    .... no, keď sa do kritiky vodcu pustí aj generál KGB a nie tak dávno sa zasa začal vodca aj škandalizovať v ruských médiách, rozsvecuje sa mi v hlave kontrolka....

    ... vyzerá to tak, že sa tam začal boj o moc....

    Ako sa vraví - čas ukáže.....Skrýt celý příspěvek

  • memo
    20:00 20.01.2021

    Děkuji vám pane Generále za skvělou ukázku myšlení ruské duše. Ano to Turecko vám bude dělat čím dál tím více problémů. Ale samotné Turecko by na velké problémy nestačilo. Nicméně ...Zobrazit celý příspěvek

    Děkuji vám pane Generále za skvělou ukázku myšlení ruské duše. Ano to Turecko vám bude dělat čím dál tím více problémů. Ale samotné Turecko by na velké problémy nestačilo. Nicméně ve spojení se Saúdskou Arábií a hlavně s Pákistánem je již naděje na spojenectví s Afghánistánem kde vojáci s Půlměsícem budou vítání jako přátelé. Poté je na řadě celá ex sovětská Střední Asie s pravděpodobnou výjimkou u Tádžikistánu kde naopak, je jisté že tam se prosadí vliv Íránu.
    Je zajímavé že hrozbu Číny pro Rusko pan generál vidí až jako další po těch tradičních hrozbách (Evropa, Amerika, NATO a asi i Japonsko apod.)
    To že Čína dávno přerostla Rusku přes hlavu si jak si myslím zatím příliš neuvědomuje. Jediné co má Rusko s Čínou společné je stárnoucí populace která se bude zmenšovat.
    Tím se bude zmenšovat i ruská ale i čínská armáda.
    V případě Ruska ale mnohem více dramatickým způsobem. Navíc ještě znásobeným rozlohou Ruska.
    Buď tedy bude Rusko mít první plně robotizovanou armádu nebo si bude muset vytvořit nějakou ruskou období Cizinecké legie.
    Na rozdíl od Číny by pravděpodobně snadno našlo vhodné rekruty v Indií, která velikostí populace a věkovou skladbou předstihne Čínu.
    Jediný problém pro Rusko pak by bylo jak tu Cizineckou legii financovat.
    Také vlastně to že Rusko nemá přímou hranici s Indií.
    Jedná možnost by tu byla a tou je by bylo spojenectví Ruska a Íránu a také Indie. Další kdo by se hodil je asi Omán.
    Snad by nebyl velký problém pro Gazprom vybudovat plynovod přes Kaspické moře do Íránu a ještě dále přes Írán a přes Ománský záliv do Ománu, kde by indické LNG tankery odebírali ruský a íránský zemní plyn.
    Írán by tak mohl dodávat Indií svůj a ruský plyn a přitom obejít Pákistán.
    Indie by pak mohla přes Irán zásobovat Rusko rekruty pro nějakou tu ruskou Cizineckou legii.
    Írán by zato jistě také něco chtěl. Nejspíš pomoc se zajištěním jaderné zbraně ale to pro Indii ani Rusko nebude velký problém.
    Samozřejmě že ten konflikt s Tureckem a Pákistánem je v budoucnu naspadnutí.
    Už jen ten Kaspický plynovod by mohl být vážný důvodem jako Casus Belli.
    Jisté je jen to že se Rusko nikdy se Západem nespojí a i ta Čína bude vlastně hrozba a tak Rusku zbyde jen ten Írán a ta Indie.Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      07:29 21.01.2021

      Myslím že hodně přeceňujete vztah mezi Ruskem a Indií. Pokud jde o Írán, tak ten je v pozici, kdy se bude kamarádit prakticky s kýmkoliv. Spíš než ale nějaké smysluplné ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím že hodně přeceňujete vztah mezi Ruskem a Indií. Pokud jde o Írán, tak ten je v pozici, kdy se bude kamarádit prakticky s kýmkoliv. Spíš než ale nějaké smysluplné spojenectví, ty státy na sebe jen zbyly.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    19:21 20.01.2021

    Díky pane Chalupo, zajímavé čtení. Oceňuji i odkaz za původní článek, byť se moje znalost ruštiny zasekla někde kolem "Oseňju ja guljaju v parke. Zimoj ja něguljaju". Takže Váš ...Zobrazit celý příspěvek

    Díky pane Chalupo, zajímavé čtení. Oceňuji i odkaz za původní článek, byť se moje znalost ruštiny zasekla někde kolem "Oseňju ja guljaju v parke. Zimoj ja něguljaju". Takže Váš překlad určitě zpochybňovat nebudu:-)Skrýt celý příspěvek

  • zdeno
    17:02 20.01.2021

    pan generál vzpomíná -což k jeho věku a zkušenostem patří -jenže světovou mocností byl Sovětský svaz a ten už dlouho neexistuje, Rusko je sice rozlohou největší stát s mnoha ...Zobrazit celý příspěvek

    pan generál vzpomíná -což k jeho věku a zkušenostem patří -jenže světovou mocností byl Sovětský svaz a ten už dlouho neexistuje, Rusko je sice rozlohou největší stát s mnoha národy( a problémy) a též historicky vzniklá jaderná velmoc, ale s ekonomikou na úrovni Španělska se řadí po bok regionálních mocností jako Francie (slabší ekonomiku vyrovnává vyšším vojenským potenciálem -jen jde o to jak dlouho), světové mocnosti jsou jinde ( USA, ambiciózní Čína, kdyby jednala jednotně mohla by EU), Rusko jede na Putinově nostalgické vlně -národní hrdost a vojenská zdatnost - což není špatně, ale nesmí zůstat jen u toho. Jinak dík za pěkný článek.Skrýt celý příspěvek

    • krllo
      18:32 20.01.2021

      Vtipné s tím Španělskem

      Vtipné s tím Španělskem

  • liberal shark
    14:56 20.01.2021

    Nevšiml jsem si, že by se občané Běloruska chtěli odklonit od ruského pravoslavného kulturního okruhu a přiklonit se k tzv. Západu. A také si nemyslím, že by tzv. Západ bůhvíjak ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevšiml jsem si, že by se občané Běloruska chtěli odklonit od ruského pravoslavného kulturního okruhu a přiklonit se k tzv. Západu. A také si nemyslím, že by tzv. Západ bůhvíjak podporoval Turecko.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      22:09 20.01.2021

      Ne, že by přímo podporoval, ale dělá ústupky. Turecku valí EU prachy prakticky za nic. Dostalo 3 mld euro "za uprchlíky". Turecko ale nedokázalo vykázat, kam se penízky ...Zobrazit celý příspěvek

      Ne, že by přímo podporoval, ale dělá ústupky. Turecku valí EU prachy prakticky za nic. Dostalo 3 mld euro "za uprchlíky". Turecko ale nedokázalo vykázat, kam se penízky rozkutálely, protože to, co s uprchlíky předvádí, rozhodně moc peněz nestojí. Dále má Erdogan silný vliv v tahounovi EU = v Německu, kde má miliony svých lidí a loajální islám. Turecko si dělá co chce ve Středozemním moři a jediný, kdo to řeší je Francie. Sultán zkouší a zkouší, co mu všechno projde a Západ mu toho hodně toleruje. Nikdo moc nekomentoval jeho litování nad tím, že nemají jaderné zbraně a že každý rozvinutý národ je má. Tak jen doufám, že tím něco nenaznačuje...Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        23:37 20.01.2021

        ... a väčšina tých utečencov pochádza so Sýrie, ktorí utiekli po tom, čo na protestujúcich chudákov vypustil tanky Asad a moskovský protektor mu poslal s iránskymi náboženskými ...Zobrazit celý příspěvek

        ... a väčšina tých utečencov pochádza so Sýrie, ktorí utiekli po tom, čo na protestujúcich chudákov vypustil tanky Asad a moskovský protektor mu poslal s iránskymi náboženskými vodcami "zelených mužíčkov"...Skrýt celý příspěvek

  • Christian
    14:16 20.01.2021

    Pane či paní otecko, ruštinu mám docela rád, ale bohužel nemám příliš možnost tímto jazykem komunikovat. Přesto prosím o trochu lepší známku a já pak klidně budu s Vámi případný ...Zobrazit celý příspěvek

    Pane či paní otecko, ruštinu mám docela rád, ale bohužel nemám příliš možnost tímto jazykem komunikovat. Přesto prosím o trochu lepší známku a já pak klidně budu s Vámi případný další překlad z ruštiny konzultovat. Myslím to upřímně a děkuji za upozornění. Pošlete mi prosím kontakt na Vás. Dole je odkaz na můj článek o ruském jazyce, který před časem přetiskl časopis Russia Today.
    Srdečně zdraví
    Kristián Chalupa

    https://inosmi.ru/social/20170... Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    13:22 20.01.2021

    Paradoxne českí a slovenskí internetoví odborníci a externí obdivovatelia Ruska vidia jeho budúcnosť oveľa ružovejšie ako samotní Rusi. Asi na tom niečo bude

    Paradoxne českí a slovenskí internetoví odborníci a externí obdivovatelia Ruska vidia jeho budúcnosť oveľa ružovejšie ako samotní Rusi. Asi na tom niečo bude

    • krllo
      18:33 20.01.2021

      Generál je Rusi ?

      Generál je Rusi ?

  • lorgarius
    13:00 20.01.2021

    Absolvent prestižního moskevského Institutu mezinárodních vztahů.

    No absolventov MGIMO mame aj u nas este plnu .......

    Absolvent prestižního moskevského Institutu mezinárodních vztahů.

    No absolventov MGIMO mame aj u nas este plnu .......

    • Ján Paliga
      23:40 20.01.2021

      ... tak, tak, niektorých aj poriadne ekonomicky zazobaných ..... Ktovie, aké fondy po krachu ZSSR dostali do správy.... Môžno také, aké spomínal svojho času riaditeľ Stanislav ...Zobrazit celý příspěvek

      ... tak, tak, niektorých aj poriadne ekonomicky zazobaných ..... Ktovie, aké fondy po krachu ZSSR dostali do správy.... Môžno také, aké spomínal svojho času riaditeľ Stanislav Lunev...Skrýt celý příspěvek

    • Larry
      18:34 21.01.2021

      V Čechách máme komunistu Teličku, vzorného absoventa MGIMO, dnes dokonce europoslance, který to vzal od komunistů až po ANO a kdyby přišli Číňané, nechá si chirurgicky sešikmit ...Zobrazit celý příspěvek

      V Čechách máme komunistu Teličku, vzorného absoventa MGIMO, dnes dokonce europoslance, který to vzal od komunistů až po ANO a kdyby přišli Číňané, nechá si chirurgicky sešikmit oči a učit se čínsky.
      A to měl ještě tu drzost se narvat do funkce vyjednavače pro vstup ČR do EU.
      ANO velebil a Babiše chválil, když mu umožnil vyšplhat až do Brusele. Dnes Andrejovi nemůže přijít na jméno. V Bruselu sedí dál.....Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2