Generál Leonov nevidí perspektivu Ruska optimisticky

Generál Leonov nevidí perspektivu Ruska optimisticky
Nikolaj Sergejevič Leonov / HistoriaRusia, CC BY-SA 4.0 (Zvětšit)

Absolvent prestižního moskevského Institutu mezinárodních vztahů, nositel vysokých sovětských vyznamenání generál Nikolaj Sergejevič Leonov (narozen 22. srpna 1928) je ruský politik a bývalý vysoký důstojník KGB. Za svou bohatou éru působení v tajné službě byl mimo jiné také přímým nadřízeným nynějšího prezidenta Ruské federace Vladimíra Putina.

Před nějakou dobou se Leonov trochu s despektem vyjádřil o dnešním nejvyšším představiteli Ruské federace a označil Vladimíra Putina za druhořadého agenta. Pokud by podle Leonova byl Putin, který umí plynule německy, skutečně dobrý, tak by jej nadřízení vyslali do západního Německa nebo alespoň do Rakouska. Putinovi ale nabídli „pouze“ práci v někdejší komunistické NDR, a navíc k tomu v Drážďanech, tedy nikoliv v hlavním městě Berlíně.

V saské metropoli pracoval Putin jako agent KGB v letech 1985 až 1990. Nikolaj Leonov, který v letech 1983 až 1991 působil jako zástupce šéfa KGB, navíc dodal, že Putin již po ukončení činnosti ve východoněmeckých Drážďanech nebyl velením vyslán na další zahraniční působiště. Po návratu do Ruska zůstal ve službách tajné služby v oddělení mezinárodních vztahů Leningradské státní univerzity, kde údajně špehoval zahraniční studenty, kteří byli na rozdíl od tuzemských vysokoškoláků vesměs loajálními stoupenci komunistického režimu.

Nejde o sociální požadavky, ale o únavu Lukašenkem  

Generálporučík Nikolaj Leonov, který rovněž patří k odborníkům na Latinskou Ameriku, se osobně znal s Fidelem Castrem, s jeho bratrem Raulem i s Che Guevarou. V nedávném rozhovoru pro respektovaný ruský časopis Argumenty i fakty se vyjádřil také k aktuální situaci v Bělorusku, kde již několik měsíců probíhají rozsáhlé protesty proti autoritářskému režimu Alexandra Lukašenka.

„Hodně jsem se zamýšlel nad příčinou krize v Bělorusku, které je mi velmi blízké, protože tam žije polovina mých příbuzných. Vždyť v mnoha směrech je pro nás příkladem,“ říká generál Leonov. Připomíná, že v Bělorusku je velký průmyslový potenciál a také zemědělská výroba kvalitnější než v Rusku a země je „protkána“ dobrými silnicemi. Města vypadají mnohem lépe než v Rusku. A najednou se vše začalo hroutit. Proč? ptá se Leonov. Dochází pak k logickému závěru, že hlavní příčinou protesů v Minsku a v dalších běloruských městech je v podstatě „únava Lukašenkem“.

„Podívejte se, jaké požadavky vyzdvihují protestující – nikoliv ekonomické, ne sociální, ne změnu systému, ale pouze jeden požadavek: Odejdi!“ Generál v této souvislosti dále zdůrazňuje, že tato hesla ale nevykřikují nějací opilci nebo bezdomovci, jak hlásají oficiální místa v Bělorusku, ale skandují je obrovské masy pracujících. Podle jeho slov v podstatě v Bělorusku začala kampaň pro odtržení Běloruska od Ruska. Země byla postavena před volbu: kým jít – s Ruskem nebo se Západem.

Konflikt na Kavkazu vznikl již v dobách Atatürka

V jiné části nepochybně zajímavého rozhovoru pro časopis Argumenty i fakty z počátku letošního ledna se Leonov vyjadřuje rovněž k výbušné situaci v oblasti Náhorního Karabachu, ke vztahům mezi Arménií a jejími sousedy. „Konflikt tam vznikl ještě v dobách Atatürka, když jsme z vděku za uznání sovětské vlády ze strany Turecka předali Karabach Azerbájdžánu. A položili tak základ etnického konfliktu,“ říká Leonov. Dodává, že v důsledku rozpadu Sovětského svazu již pak nebylo v silách chyby z minulosti nijak napravit.

V rozhovoru Leonov dále zmiňuje jiný vážný a dlouholetý konflikt – mezi katolíky a probritskými protestanty v severním Irsku. V Belfastu oddělili obě strany tohoto konfliktu jistou obdobou Berlínské zdi, drátěným plotem s ozbrojenými kontrolami. „V případě Náhorního Karabachu jsme propásli dobu, propásli – a co tedy dělat dále?“ pokládá řečnickou otázku někdejší vysoký činitel KGB Nikolaj Leonov.

Turecko představuje pro Rusko hrozbu

Na dotaz redaktora, zda je pro Rusko hrozbou Turecko, které samo sebe označuje za vítěze ve válce o Náhorní Karabach, odpovídá Leonov, že jednoznačně je. Své tvrzení dokládá příklady jako je sestřelení ruského letadla nad Sýrií či přeměna křesťanského chrámu svaté Sofie na mešitu.

„A vzpomínáte si, jak Turci podporovali bojovníky v Čečně, když jim poskytovali zdravotnickou, vojenskou a finanční pomoc. Nyní Turecko proniklo na Kavkaz a bude zde jen dále rozšiřovat svou účast,“ uvádí Nikolaj Leonov. Podotýká, že za touto zemí stojí Západ a ona se z „nemocného člověka“, jak bylo Turecko nazýváno v 19. století, již dávno změnila v dynamicky se rozvíjející zemi s velkými ambicemi. „Navíc pro nás představuje vážnou hrozbu ve vztahu ke Krymu. Turecko nikdy neuzná, že Krym je ruský, a z tohoto důvodu tam udržuje svou diasporu,“ upřesňuje generál z bývalé sovětské tajné služby.

Zároveň vyslovuje potěšení nad tím, že Krym byl připojen k Rusku. Je toho názoru, že západní svět je připraven za to Rusko „donekonečna trestat“.  Zdá se mu, že v tomto případě Západ měří dvojím metrem. V této souvislosti pak Leonov argumentuje událostmi z doby po první světové válce, kdy bylo k Francii připojeno Sársko a později bylo na základě plebiscitu zase vráceno Německu. Něco podobného se stalo po skončení druhé světové války a porážce fašismu. Jugoslávii byl přidělen Terst a po provedení lidového hlasování připadlo město zpátky Itálii.

Jako příklad z poměrně nedávné doby uvádí pak generál Leonov Kosovo v bývalé Jugoslávii a navrhuje, aby Organizace spojených národů zorganizovala mezinárodní konferenci, na níž by se ve věcné debatě prodiskutovalo, jak má vlastně postupovat národ, který chce žít v jiném státě.

Naše země nemá jasný cíl

Poměrně rozsáhlý rozhovor s generálem Leonovem v ruském časopise skutečně stojí za přečtení. Dlouholetý vysoký důstojník ruské tajné služby, ale i pozdější politik, který v rámci svých aktivit navázal množství nejrůznějších kontaktů, má nepochybně dostatek potřebných informací, má také velký přehled. Jeho názory jsou velmi svébytné.

Nechal se například slyšet, že v současné době jeho bývalý podřízený a nynější prezident Ruské federace Vladimír Putin nemá vlastně jasný cíl, kam Rusko vede. „Nemáme žádnou vizi, co bude za pět, za deset, za patnáct let,“ uvedl také v rozhovoru pro týdeník Argumenty i fakty. Výrazná osobnost, kterou generál Leonov bezpochyby je. Jedná se o člověka, jehož v roce 1973 vytáhl pomyslným „mocenským výtahem“ nahoru bývalý šéf obávané KGB Jurij Andropov, dává zřetelně najevo, že ohledně budoucnosti Ruska je značným pesimistou.

Generálporučík Nikolaj Leonov rovněž naznačuje, že se považuje za velkého ruského vlastence. Pokud jde o jiné mocnosti, netají se tím, že k hlavním rivalům Ruska patří především Spojné státy americké a členské země NATO. Již dříve uvedl, že ani Čínskou lidovou republiku nepovažuje za vyloženého spojence.

Přes svou sounáležitost a loajalitu ke své rodné vlasti si tento politik připouští, že nynější Rusko takříkajíc nesměřuje nikam. To by pro tak významnou světovou velmoc mohlo být do budoucna určitým problémem. A argumentaci Leonova, že historie zná případy, kdy docházelo ke změnám národního vlastnictví různých území, lze přijmout jako docela logickou.

Jako čtenáře, který nezaujatě sleduje dění kolem zcela nedávného připojení Krymu k Rusku, se mi však toto pojetí jeví jako jednostranné přinejmenším z toho důvodu, že je třeba vzít v úvahu nejen hlasování prorusky orientovaných obyvatel, kteří se většinově v referendu přihlásili k anexi, ale hlavně fakt, že představitelé Ukrajiny považují zabrání Krymu za nelegální. Je třeba také zdůraznit, že velká část zemí světa se postavila za ukrajinskou územní celistvost, která byla v rámci dřívějších mezinárodních dohod Ukrajině zaručena.

Zdroj: BMPD

Nahlásit chybu v článku


Související články

Puchov: Rusko válku s NATO nevyhraje

Ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií (CAST) Ruslan Puchov v rozhovoru pro deník ...

Ruslan Puchov: Náhled do ruského vojenského světa

Ruský vojenský analytik Ruslan Puchov je šéfem moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of ...

Ruslan Puchov: Rozvoj ruských vojenských schopností do roku 2027

Ruský vojenský analytik Ruslan Puchov, šéf moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of ...

Puchov: Prozápadní Putin je ideální vůdce Rusů

Americký magazín Defense News ve specializovaném vydání Outlook 2019 prezentoval názory světových ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • moryk
    12:48 20.01.2021

    "Země byla postavena před volbu: kým jít – s Ruskem nebo se Západem." O tom to vubec neni, Belorusko je tak silne provazane s Ruskem (armada, ekonomika), ze si nedovedu ...Zobrazit celý příspěvek

    "Země byla postavena před volbu: kým jít – s Ruskem nebo se Západem."

    O tom to vubec neni, Belorusko je tak silne provazane s Ruskem (armada, ekonomika), ze si nedovedu predstavit, ze by najednou otocili kormydlem na zapad (Ukrajina je neco jineho). Opravdu jde o tu "únavu Lukašenkem" i "obycejni" delnici, o ktere se drive Lukasenko opiral, dnes volaji, aby odstoupil...Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      13:19 20.01.2021

      Bielorusko si už vybralo a vybralo si Lukašenka. Ale ten je pre západ neprijateľný. Lukašenko by si rád vybral tiež, ale nedá sa. Radšej bude jediným kaprom v malom rybníku a tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Bielorusko si už vybralo a vybralo si Lukašenka. Ale ten je pre západ neprijateľný. Lukašenko by si rád vybral tiež, ale nedá sa. Radšej bude jediným kaprom v malom rybníku a tak stavil na Rusko ktoré mu to umožnilo. Ale to tiež len dočasu. Rusko má svoje záujmy a Lukašenko bude na svojom mieste, kým bude servilný Moskve.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      14:58 20.01.2021

      Myslím, že jsou prostě naštvaní kvůli těm pochybným volebním praktikám. Stejně jako 74 milionů občanů USA :-) .

      Myslím, že jsou prostě naštvaní kvůli těm pochybným volebním praktikám. Stejně jako 74 milionů občanů USA :-) .

      • logik
        17:25 20.01.2021

        Ano, přesně takoví jako Ty, co šíří podobné lži, pomáhají režimům jako je Lukašenkův přežít....

        Ano, přesně takoví jako Ty, co šíří podobné lži, pomáhají režimům jako je Lukašenkův přežít....

        • liberal shark
          17:54 20.01.2021

          Jaké lži, soudruhu ? Chceš popírat realitu ?

          Jaké lži, soudruhu ? Chceš popírat realitu ?

          • Sidon
            20:59 20.01.2021

            Srovnavat volby v Belorusku a v USA, na to clovek musi byt mentalni eso. To, ze se Trump chova jako male decko a jen dale omila fakty nepodlozene lzi, nicemu nepomuze. Musi ...Zobrazit celý příspěvek

            Srovnavat volby v Belorusku a v USA, na to clovek musi byt mentalni eso.

            To, ze se Trump chova jako male decko a jen dale omila fakty nepodlozene lzi, nicemu nepomuze. Musi predlozit dukazy a to zatim neudelal, ikdyz mel dost casu a zastupce sve strany ve vsech volebnich i scitacich komisich. Ale jiste, lide budou verit nejruznejsim konspiracnim teoriim. Potkal jsem cloveka, ktery doopravdy veril , ze Zeme je placata. A mnozstvi lidi v USA, kteri jsou presvedceni o tom, ze sice kulata neni, ale byla stvorena pred cca 6 000 lety, take vypovida o mnohem.

            MMCH, i mezi republikany - prestoze to neni mnoho - 25% verilo vysledkum voleb mesic po hlasovani. S casem bude tento podil spise narustat.
            https://www.npr.org/2020/12/09... Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            21:50 20.01.2021

            "Srovnavat volby v Belorusku a v USA, na to clovek musi byt mentalni eso." Srovnávat ty volby lze, ale z toho srovnání je vidět jaký je Trump proti Lukašenkovi žabař. Lukašenko ...Zobrazit celý příspěvek

            "Srovnavat volby v Belorusku a v USA, na to clovek musi byt mentalni eso."

            Srovnávat ty volby lze, ale z toho srovnání je vidět jaký je Trump proti Lukašenkovi žabař. Lukašenko plně ovládá sčítání hlasů, úředníky, soudy, policii a výsledek voleb si může stanovit na desetinu přesně..

            Naivka Trump si myslel, že když dosadí do administrativy a na soudy své lidi, tak ti mu budou loajální i za tu cenu, že by jednali protizákonně. A to se hodně spletl.Skrýt celý příspěvek

          • Sidon
            22:12 20.01.2021

            @Jan Padesátýpátý Reagoval jsem na ty udajne "pochybne praktiky", ale myslim, ze si rozumime. Ale treba to jeste liberal shark rozvede., aby jeho prispevek nevyznel tak nejak ...Zobrazit celý příspěvek

            @Jan Padesátýpátý

            Reagoval jsem na ty udajne "pochybne praktiky", ale myslim, ze si rozumime. Ale treba to jeste liberal shark rozvede., aby jeho prispevek nevyznel tak nejak pochybne.Skrýt celý příspěvek

          • logik
            04:53 21.01.2021

            Ano, Tvoje lži. Tvoje lži, že by v USA byly jakékoli pochybné volební praktiky. Jediné, co je v USA pochybné, jsou voliči, které v minulém volebním období zvolili troubu, co ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, Tvoje lži.

            Tvoje lži, že by v USA byly jakékoli pochybné volební praktiky. Jediné, co je v USA pochybné, jsou voliči, které v minulém volebním období zvolili troubu, co neunesl to, že prohrál volby a začal lhát.

            Důkazy o jakémkoli systematickém ovlivnění voleb v USA neexistují, ač byly poměrně dlouho a marně Trumpem hledány. Tedy pokud tvrdíš, že tam byly pochybné praktiky, tak prostě lžeš. Sorry.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            06:51 21.01.2021

            Tak ještě jednou pro ty méně chápavé: Trump a s ním 74 milionů amerických voličů jsou přesvědčeni, že volby byly zfalšované. To nepopírá ani Joe Biden ani naše veřejnoprávní média. ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak ještě jednou pro ty méně chápavé: Trump a s ním 74 milionů amerických voličů jsou přesvědčeni, že volby byly zfalšované. To nepopírá ani Joe Biden ani naše veřejnoprávní média. Jenom zdejší nadšení svazáčkové jsou ideologicky pevní a nějakými pochybnostmi se nenechají zviklat. Co není na facebooku nebo youtube, to přeci nemůže existovat, že ? Co na tom, že Zuckerberg prokazatelně provozuje cenzuru, proti čemuž se veřejně ozvala i Merkelová. A co se týče přirovnání k Bělorusku, tak Lukašenko na rozdíl od USA alespoň nezavedl pochybné korespondenční hlasování bez možnosti řádného ověření pravosti lístků.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            06:54 21.01.2021

            to logik: Dokaž, že průběh loňských presidentských voleb ve všech státech Unie byl 100% férový, všechny lístky byly pravé, neúčastnil se žádný mrtvý volič, a proces sčítání hlasů ...Zobrazit celý příspěvek

            to logik:
            Dokaž, že průběh loňských presidentských voleb ve všech státech Unie byl 100% férový, všechny lístky byly pravé, neúčastnil se žádný mrtvý volič, a proces sčítání hlasů byl naprosto korektní. Jsem na tebe opravdu zvědav, soudruhu.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            09:58 21.01.2021

            Logik: "Tvoje lži, že by v USA byly jakékoli pochybné volební praktiky. Jediné, co je v USA pochybné, jsou voliči, které v minulém volebním období zvolili troubu, co neunesl to, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Logik:
            "Tvoje lži, že by v USA byly jakékoli pochybné volební praktiky. Jediné, co je v USA pochybné, jsou voliči, které v minulém volebním období zvolili troubu, co neunesl to, že prohrál volby a začal lhát."
            Zajisté můžeš dokázat, že lže,že ano?Skrýt celý příspěvek

          • Klimesov
            10:01 21.01.2021

            liberal shark: "Trump a s ním 74 milionů amerických voličů jsou přesvědčeni, že volby byly zfalšované." A co má být? Na světě je víc jak 2 miliardy lidí přesvědčeni o tom, že ...Zobrazit celý příspěvek

            liberal shark:
            "Trump a s ním 74 milionů amerických voličů jsou přesvědčeni, že volby byly zfalšované."
            A co má být? Na světě je víc jak 2 miliardy lidí přesvědčeni o tom, že existuje Bůh. A? Já osobně jsem přesvědčen že mi ponožky na vánoce nosí Ježíšek. A co jako?
            To, že je někdo o něčem přesvědčen je naprosto bezvýznamné, pokud to nedokáže prokázat.

            ps.: Jen tak mimochodem. Vaše reakce na logika je naprosto stupidní.
            Žijete ve společnosti, kde platí a funguje presumpce neviny. To znamená vina je to co se dokazuje a ne nevina.
            Takže pokud vy, Trump a nebo někdo z těch 74 milionu lidí nemáte přesné důkazy o podvodech, ta smolík :-)Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            11:22 21.01.2021

            liberal shark Za prvé, 74 milionů voličů trumpa si opravdu ale opravdu nemyslí, že byly volby zfalšované. Naprostá většina z těch 74 milionů volila trumpa dle ve všech ...Zobrazit celý příspěvek

            liberal shark
            Za prvé, 74 milionů voličů trumpa si opravdu ale opravdu nemyslí, že byly volby zfalšované. Naprostá většina z těch 74 milionů volila trumpa dle ve všech demokratických zemích rozšířeného scénáře, a to že druhá strana vadí víc než ten magor, kterému to nakonec hodí. Je evidentní, že většina trumpových voličů, schvaluje trumpovo snižování daní a zvyšování cel, atd. ale ve věci ničím nepodložených trumových výkřiků o "zfalšovaných volbách" jsou přinejlepším rozpačití.
            Za druhé, požadavek na důkaz 100 % férovost je projev magorství. Každému mentálně zdravému člověk je jasné, že důkaz, že se něco nestalo (v tomto případě podvod) nelze podat. Jediné co lze podat, je důkaz, že se podvod stal. A to trump prozatím neučinil.Skrýt celý příspěvek

          • darkstyle
            11:50 21.01.2021

            Torong Vystihol si to veľmi správne.. dokazuje sa vina a nie nevina Liberal shark 74 miliónov voličov určite nie sú presvedčení o tom, že boli voľby sfalšované.. z tých 74 ...Zobrazit celý příspěvek

            Torong

            Vystihol si to veľmi správne.. dokazuje sa vina a nie nevina

            Liberal shark
            74 miliónov voličov určite nie sú presvedčení o tom, že boli voľby sfalšované..

            z tých 74 miliónov voličov neboli všetci voliči Republikáni - časť z nich boli takz. nerozhodní.. dajme tomu cca 20% nerozhodných.. to máš 60 mil.. Republikánskych voličov - z nich 25% sú presvedčení, že boli voľby košér..

            takže ti ostane reálne 45 mil. voličov, ktorý sú presvedčení o manipulácií volieb..
            lenže po udalostiach v kapitole to nebude ani toľko..

            (tie čísla o nerozhodných voličov som si vycucal z prsta - to uznávam, to je len taký dlhodobý priemer nerozhodných voličov, ktorý volili nejakú stranu na celom svete, zaokrúhlení na pekné číslo)..


            Takže tvrdenie, že 74 mil voličov je presvedčených je buď slušne povedané zveličený údaj, alebo klamstvom..

            Ono sú/boli milióny voličov presvedčených, že Savo lieči.. - hádam, to nebudeme brať ako PRAUDU..


            Mne inak tvrdenie o manipuláciách vo voľbách prídu rovnaké ako keď TÝ istý republikáni tvrdili, že Saddám v Iraku má ZHN..
            Našli sa nejaké v Iraku?

            A o voľbách mŕtvych ľudí - určite isté malé % ľudí tak podvodne volilo (a volí v každých jedných voľbách na celom svete aj u nás) - len, aby sa neukázalo, že väčšina tých podvodov nebola v prospech republikánov, alebo čo je reálnejšie - bude to 50:50 a na výsledok to nebude mať absolútne žiaden vplyv..

            btw: v Portlande (California) sa pobili Antifáci s Livemattarianmi, pričom zničili sídlo Demokratickej strany - nemali byť práve oni podľa Trumpa podporovatelia demokratov a zároveň spojenci na život a na smrť???
            Dnes už asi niKdo nič negarantuje (a ani nikdy predtým nikto nič negarantoval)Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            13:10 21.01.2021

            liberal shark napsal: "Jenom zdejší nadšení svazáčkové jsou ideologicky pevní a nějakými pochybnostmi se nenechají zviklat." Hlásím se ke svazáčkům. Abych nebyl svazáček, musel ...Zobrazit celý příspěvek

            liberal shark napsal: "Jenom zdejší nadšení svazáčkové jsou ideologicky pevní a nějakými pochybnostmi se nenechají zviklat."

            Hlásím se ke svazáčkům. Abych nebyl svazáček, musel bych věřit, že během 4-leté vlády Donalda Trumpa ovládla demokratická strana úředníky, volební komisaře, guvernéry, soudce, včetně těch republikánských nebo dosazených Trumpem, a k tomu ještě Trumpova mínistra spravedlnosti Barra a Trumpovu komisi pro kybernetickou bezpečnost.

            Text výše je i pro Toronga. Nepotřebuju dokazovat, že Trump lhal o ukradených volbách, stejně jako nepotřebuju dokazovat, že v Labi neplave kilometr dlouhý a 300 metrů široký kapr.

            liberal shark napsal: "Dokaž, že průběh loňských presidentských voleb ve všech státech Unie byl 100% férový ..."

            To samozřejmě nebyl, ani v těchto volbách, ani v žádných volbách v USA v minulosti, ani v žádných našich volbách. Vždycky dojde k pár podvodům. Jde o to, jestli podvody nebyly natolik časté, že by ovlivnily výsledek. Na prověření výsledků mají v každé zemi své mechanismy, na jehož vrcholu je soudní moc. Ty mechanismy Trump využil měrou vrchovatou. Pokud chce Trump ještě něco napadat, nezbývá mu než napadnout v první řadě americké soudnictví, které mohl poslední 4 roky usměrňovat mnohem více než kdokoli jiný v zemi.

            liberal shark napsal:
            "Trump a s ním 74 milionů amerických voličů jsou přesvědčeni, že volby byly zfalšované."

            U Trumpa o tom pochybuju, Není to sice žádný génius, ale tak blbý zase není.
            A pokud by si to myslelo opravdu 74 milionů amerických voličů, pak by v Georgii vyhráli demokraté lednové senátní volby ne těsným, ale drtivým rozdílem. Protože proč by voliči republikánů chodili k volbám, pokud by opravdu věřili, že demokraté dokáží volby zfalšovat?Skrýt celý příspěvek

          • TF_HU
            07:32 22.01.2021

            Popírat realitu? To dělali a dělají komanči celou svou existenci. Dnes se o to pokusil i Trump, jenže demokratické úřady to přežily. Je vidět, že dělba moci je v USA rozdělena ...Zobrazit celý příspěvek

            Popírat realitu? To dělali a dělají komanči celou svou existenci. Dnes se o to pokusil i Trump, jenže demokratické úřady to přežily. Je vidět, že dělba moci je v USA rozdělena správně a je nezávislá. Opět se z USA můžeme učit. Tam by populismus Pitomia neuspěl.

            Přesně jak zde píše Jan Padesátýpátý...Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      15:12 20.01.2021

      ...kormydlem? Uff..

      ...kormydlem? Uff..

      • danny
        19:16 20.01.2021

        RiMr71: co se ti nezdá na spellingu jádrovéhomýdla?:-)

        RiMr71: co se ti nezdá na spellingu jádrovéhomýdla?:-)

      • TF_HU
        07:29 22.01.2021

        Hrozný, že? :-)

        Hrozný, že? :-)

  • otecko
    12:19 20.01.2021

    Pane Chalupo, ten váš překlad ruštiny těžce nedáváte! Příště ho dejte redigovat tomu, kdo rusky umí, zatím to je na 4- !

    Pane Chalupo, ten váš překlad ruštiny těžce nedáváte! Příště ho dejte redigovat tomu, kdo rusky umí, zatím to je na 4- !

    • Larry
      18:10 21.01.2021

      To je výsledek překladu někoho kdo nevládne daným jazykem. Tak to "napere" do google translator. ctrl+C, ctrl+v.
      Takový článek přeložit také. To si raději přečtu v originále.

      To je výsledek překladu někoho kdo nevládne daným jazykem. Tak to "napere" do google translator. ctrl+C, ctrl+v.
      Takový článek přeložit také. To si raději přečtu v originále.

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2