Heron – konstrukce ultimátního bezpilotního letadla

-
11. 7. 2022
-
29 komentářů
-
Komerční sdělení
Bezpilotní letecké systémy UAS (Unmanned Aerial Systems) poskytují nebývalou kvalitu a kvantitu informací z palubních senzorů. Nehledě na důležitost těchto sofistikovaných senzorů je však velmi složitým inženýrským úkolem navrhnout platformu, která efektivně, spolehlivě a bezpečně splní požadované mise.
Společnost Israel Aerospace Industries (IAI), která čerpá z desítek let zkušeností s navrhováním a výrobou stíhacích, dopravních a obchodních letounů, navrhla dokonalý sledovací, průzkumný a zpravodajský bezpilotní letoun Heron s vynikající aerodynamickou konstrukcí.
UAS Heron byl navržen pro plnění úkolů zpravodajství, sledování a průzkumu ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) na rozsáhlém území a za každého počasí, včetně sběru dat SIGINT (signals intelligence), ELINT (electronic intelligence) a COMINT (communications intelligence), elektrooptického denního a nočního snímkování a snímkování radarem se syntetickou aperturou SAR (Synthetic Aperture Radar). Mezi další úkoly patří komunikační přenos a mise na podporu pozemních sil. Pro splnění těchto požadavků byla letecká platforma optimalizována s využitím desetiletých zkušeností a know-how společnosti IAI v oblasti konstrukce a výroby stíhacích letounů, obchodních letounů a UAS.
Aerodynamická konstrukce letounu Heron zahrnuje pokročilé štěrbinové křídlo vyvinuté společností IAI. Tato konstrukce zajišťuje vynikající klouzavost, což snižuje celkovou spotřebu paliva. Navíc vysoký maximální součinitel vztlaku a velká tloušťka nabízejí velký vnitřní objem, takže křídlo se využívá jako „mokré křídlo“ pro nesení paliva. Trup je tak plně k dispozici pro instalaci senzorů. Konstrukce „mokrého křídla“ rovněž minimalizuje problémy s těžištěm, k nimž dochází při poklesu množství paliva během letu, což omezuje velikost užitečného zatížení v důsledku narušení vztahů mezi hmotností a vyvážením. Letoun Heron má křídla s proměnlivým profilem a pro různé mise přizpůsobivá křídla pro střední / vysoké výšky, což má za následek vynikající aerodynamické vlastnosti a vysoký součinitel vztlaku v celé letové obálce.
Vysoko umístěné křídlo a konfigurace s vysoko položenou ocasní plochou zajišťují nerušený 360° výhled pro trupové senzory. Tradiční dvojité výložníky IAI a konstrukce s motorem vzadu navíc nabízejí nejvyšší flexibilitu při plnění úkolů a potenciál růstu pro instalaci dalších systémů, jako jsou antény COMINT, které pro zajištění vysoké přesnosti vyžadují velké odstupové vzdálenosti na palubě letounu. Hlavní zatahovací podvozek je umístěn v zadních výložnících, což umožňuje vytvořit čistý trup optimálně nakonfigurovaný pro instalaci více senzorů. Čtyřválcový přeplňovaný čtyřtaktní kapalinou a vzduchem chlazený motor Rotax 914 s výkonem 85 kilowattů (115 koní), vybavený certifikací pro civilní letectví, poskytuje vysoký poměr výkonu k hmotnosti a spolehlivost, která podporuje letové a výkonové potřeby letounu Heron až do maximální výšky.
Průkopnická aerodynamická konstrukce umožňuje letounu Heron zůstat ve vzduchu až 40 hodin v základní letové konfiguraci a nést až 400 kilogramů užitečného zatížení, čímž nabízí nejlepší výkon ve své kategorii. Heron 1 je jedním z nejvyspělejších a nejpokročilejších systémů na světě. Více než 120 bezpilotních letounů bylo dodáno více než 20 uživatelům a nalétalo více než 400 000 letových hodin.
Klíčovými rysy optimalizace užitečného zatížení letounu Heron jsou značná vnitřní kapacita užitečného zatížení, ničím nerušená spodní část trupu a velká světlá výška. To dovoluje pohodlnou instalaci vnějšího užitečného nákladu. Vysoké křídlo a zatahovací podvozek zajišťují plný, nerušený 360° výhled / pokrytí, velké rozpětí těžiště umožňující flexibilní instalaci užitečného zatížení a vysoký odběr elektrické energie pro užitečný náklad. Kromě toho byl Heron navržen z pokročilých lehkých kompozitních materiálů pro lepší údržbu a přístupnost a konfigurace se dvěma výložníky poskytuje místo pro mnoho antén.
Platforma Heron, která je výsledkem desítek let vynikajícího leteckého inženýrství, poskytuje spolehlivou, efektivní a bezpečnou platformu a umožňuje uživateli v klidu se soustředit na obsluhu sofistikovaných a pokročilých senzorů na palubě.
Související články
Heron TP-XP: Exportní verze izraelského bitevního dronu
Izraelská společnost IAI (Israel Aerospace Industries) na výstavě Aero India 2017 představila ...
-
12.02.2017
-
21 komentářů
-
Jan Grohmann
Rodina víceúčelových dronů Heron
Na základě pozitivních zkušeností s první generací taktických UAS (Unmanned Aircraft Systems) začali ...
-
02.12.2020
-
16 komentářů
-
Komerční sdělení
Heron – Bdělý strážce izraelského letectva
Za hodinu nastává svítání a chladný lednový vzduch je svěží a vlhký. Uvnitř rušné řídící místnosti ...
-
20.06.2022
-
34 komentářů
-
Komerční sdělení
Heron je hvězda bezpilotních operací izraelského letectva
Uvnitř stanice pro řízení mise Heron na základně izraelského letectva (IAF) v centru Izraele se ...
-
28.06.2022
-
40 komentářů
-
Komerční sdělení
Komentáře
Heron a Super Heron jsou dobrou volbou pro průzkumné drony. Hlavní na tom bude dostupná výbava a možnosti osadit takové drony vlastními systémy průzkumu. V elektronickém průzkumu ...Zobrazit celý příspěvek
Heron a Super Heron jsou dobrou volbou pro průzkumné drony. Hlavní na tom bude dostupná výbava a možnosti osadit takové drony vlastními systémy průzkumu. V elektronickém průzkumu máme v ČR špičkové firmy, které by měly dostat příležitost rozvíjet své možnosti i takovýmto způsobem.Skrýt celý příspěvek
Krása je asi vedlejší, ale je to jeden z nejošklivějších dronů na trhu. To, že AČR bude muset zaplatit za atestaci nesené výzbroje je další obrovské mínus, které by se mělo ...Zobrazit celý příspěvek
Krása je asi vedlejší, ale je to jeden z nejošklivějších dronů na trhu. To, že AČR bude muset zaplatit za atestaci nesené výzbroje je další obrovské mínus, které by se mělo zohlednit (připočítat jako nutná budoucí investice) k ceně.Skrýt celý příspěvek
Jelikož to bude pravděpodobně Hermes 900, tak jsou to zbytečně obavy.
Jelikož to bude pravděpodobně Hermes 900, tak jsou to zbytečně obavy.
Zajímavý je odklon Německa od Heronu TP k TB2. Důvodem je údajně lepší výkon a ověření v ostrém nasazení a samozřejmě i ...Zobrazit celý příspěvek
Zajímavý je odklon Německa od Heronu TP k TB2. Důvodem je údajně lepší výkon a ověření v ostrém nasazení a samozřejmě i cena:
https://avia-pro.net/news/germ...
Já bych hodně loboval za TB3 dovybavený SATCOM. Velikostí asi jak Heron, ale s výkonnějším motorem, větší rychlostí, nosností, možností levnějších a možná i lepších senzorů a hlavně nepřeberným množstvím munice, která nemá konkurenci.
Podle velikosti a faktu, že turecká výroba je levnější, nebude tam drahý Rotax a senzory budou od Aselsanu, tak může být levnější než velký Heron.
To množství kompatibilní munice je famózní.Skrýt celý příspěvekIzraelci s Heronem chtějí asi hodně vyhrát tendr...
Izraelci s Heronem chtějí asi hodně vyhrát tendr...
Izraelci asi ani ne (ti to mají zřejmě prakticky jisté), to spíše IAI neb Elbit s Hermes 900 má evidentně lépe našlápnuto. Jinak jedním z hlavních témat dnešní návštěvy izraelského ...Zobrazit celý příspěvek
Izraelci asi ani ne (ti to mají zřejmě prakticky jisté), to spíše IAI neb Elbit s Hermes 900 má evidentně lépe našlápnuto.
Jinak jedním z hlavních témat dnešní návštěvy izraelského prezidenta v ČR jsou právě zbrojní dodávky.Skrýt celý příspěvekAno vypadá to tak. Už jen podle osazenstva. Účastnilo se dost lidí z armád obou zemí. Zvláštní že třeba turci žádné pr nevedou.. Zřejmě mají objednávek víc než potřebuji
Ano vypadá to tak. Už jen podle osazenstva. Účastnilo se dost lidí z armád obou zemí. Zvláštní že třeba turci žádné pr nevedou.. Zřejmě mají objednávek víc než potřebuji
Turci nebyli ani oslovení a rozhodně mě to nemrzí.
Turci nebyli ani oslovení a rozhodně mě to nemrzí.
Jestliže se začneme bavit o unifikaci , tak TB 2 se chystá jak do Polska tak do Německa. A jistě dle toho budou přibývat další státy. Nač být zase za exota.
Jestliže se začneme bavit o unifikaci , tak TB 2 se chystá jak do Polska tak do Německa. A jistě dle toho budou přibývat další státy. Nač být zase za exota.
Pockal by som na Mohave , a to aj z cisto ekonomickych dovodov. Bude mat moznost podvesu kanona (skusky uz prebehli). A likvidovat ,,nakladiak,, strelou Hellfire alebo davkou z ...Zobrazit celý příspěvek
Pockal by som na Mohave , a to aj z cisto ekonomickych dovodov. Bude mat moznost podvesu kanona (skusky uz prebehli). A likvidovat ,,nakladiak,, strelou Hellfire alebo davkou z ,,25ky,, je dost financny rozdiel.Skrýt celý příspěvek
Jako že by 53. pluk průzkumu a elektronického boje, prováděl klasickou bojovou činnost? To se mi moc nezdá. Pokud nějaké jednotky budou mít bojové drony, tak buď budou zařazeny ...Zobrazit celý příspěvek
Jako že by 53. pluk průzkumu a elektronického boje, prováděl klasickou bojovou činnost?
To se mi moc nezdá.
Pokud nějaké jednotky budou mít bojové drony, tak buď budou zařazeny přímo pod letectvo a nebo přímo pod jednotlivé brigády.Skrýt celý příspěvekV první fázi se má koupit jeden systém (3 UAV), který kromě průzkumné činnosti má postupně získat i schopnosti retlranslace a použití přesných zbraní. A jsou určeny právě pro 53. ...Zobrazit celý příspěvek
V první fázi se má koupit jeden systém (3 UAV), který kromě průzkumné činnosti má postupně získat i schopnosti retlranslace a použití přesných zbraní.
A jsou určeny právě pro 53. pluk.Skrýt celý příspěvekAha pánové.
To jsem nevěděl, že by měl právě 53. pluk převzít i tuhle roli.
Dík za upozornění.Aha pánové.
To jsem nevěděl, že by měl právě 53. pluk převzít i tuhle roli.
Dík za upozornění.
Pokud se pokusí dostat na dostřel pětadvacítky, bude nějakou dobu poškoditelný každým kdo má aspoň kalacha, ne? A půlpalcové zbraňové stanice na vozidlech si ho při tom vysloveně ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud se pokusí dostat na dostřel pětadvacítky, bude nějakou dobu poškoditelný každým kdo má aspoň kalacha, ne? A půlpalcové zbraňové stanice na vozidlech si ho při tom vysloveně vychutnají, při té (nízké) rychlosti...Skrýt celý příspěvek
Jestli chce mít AČR systém který je vhodný maximálně k dlouhodobému sledování pastevců koz, tak je Heron jasná volba. Pokud by měl ale být podobný dron nasazen nad oblastí hustě ...Zobrazit celý příspěvek
Jestli chce mít AČR systém který je vhodný maximálně k dlouhodobému sledování pastevců koz, tak je Heron jasná volba. Pokud by měl ale být podobný dron nasazen nad oblastí hustě kryté nepřátelskou PVO, tak moc dlouho nevydrží.Skrýt celý příspěvek
No, tak mohli by jsme mít nějaký modernější upgrade. Byl k vidění Super Heron, nevím jestli to pouze studie, ale má výkonnější dieslový motor. Turci mají Heron s velmi výkonným ...Zobrazit celý příspěvek
No, tak mohli by jsme mít nějaký modernější upgrade. Byl k vidění Super Heron, nevím jestli to pouze studie, ale má výkonnější dieslový motor. Turci mají Heron s velmi výkonným FLIR
https://www.aselsan.com.tr/en/...
Existují i další varianty. Takže vybrat se tam dá.Skrýt celý příspěvekLze do urcite míry nahradit kvalitu kvantitou. Nicmene pokud zustane u nekolika kusu, tak AČR je jiste využije v mirove době pro kontrolu hranic, kontrolu a hlidaní KI ci ODOS. ...Zobrazit celý příspěvek
Lze do urcite míry nahradit kvalitu kvantitou.
Nicmene pokud zustane u nekolika kusu, tak AČR je jiste využije v mirove době pro kontrolu hranic, kontrolu a hlidaní KI ci ODOS. Rovněž retransační fukce muze byt zajimava jako podpora mensich dronu a bojovych jednotek v dosahu signalu. Z vysky 5500 metrů je horizont ve vzdalenosti cca 310 km. A z 10000 metru je to cca 417 km, coz uz je i za teoretickym dostrelem PVO systemu S400.
Na zahranicni mise v rozvojovych zemich budou rovněž velice dobře využitelné.Skrýt celý příspěvekZo jsem uvedl radiolokacni horizont, opticky bude ale +- podobny.
Jde hlavně o retranslacni schopnosti - komunikace s jednotkami a drony.Zo jsem uvedl radiolokacni horizont, opticky bude ale +- podobny.
Jde hlavně o retranslacni schopnosti - komunikace s jednotkami a drony.
Načítám diskuzi...