Holding CZECHOSLOVAK GROUP, EXCALIBUR ARMY a TATRA TRUCKS se představí na tradiční vojenské akci Bahna
- 21. 6. 2018
- 38 komentářů
- Tisková zpráva
Společnost EXCALIBUR ARMY spolu s firmou TATRA TRUCKS, obě patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), se zúčastní největší společné ukázky současné i historické vojenské techniky Bahna, jejíž 29. ročník se uskuteční v sobotu 23. června od 9 do 17 hodin v bývalém vojenském výcvikovém prostoru v lokalitě Bahna u Strašic nedaleko Rokycan.
EXCALIBUR ARMY, TATRA TRUCKS a další společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) před 14 dny představily na největším evropském veletrhu vojenské techniky zajímavé exponáty. Jedním z nich bylo i obrněné vozidlo Patriot 4×4 Tactical APC na podvozku Tatra, které se představí i na letošních Bahnech.
Vedle něj bude mít světovou premiéru další výrobek firem holdingu CSG, a tím je zcela nová samohybná houfnice DANA M2, která bude k vidění na stojánce v expozici CSG, další novinkou bude i vůz Tatra Phoenix 8×8 ve vojenském provedení. Návštěvníkům se také představí mostní automobil AM-50 EX rovněž na podvozku Tatra a k vidění bude i nedávno odhalený nový vůz Avia Initia 4×4.
Vedle výstavní plochy holdingu CSG bude mít svůj stánek generální partner letošního ročníku Bahen, kterým je společnost General Dynamics European Systems. Ta letos na akci přiveze dvě verze nejnovější generace pásového obrněného vozidla ASCOD 2, které měly světovou premiéru na zmiňovaném veletrhu Eurosatory.
Na Bahnech tedy půjde o jejich vůbec první veřejné vystoupení během dynamických ukázek, návštěvníci je tedy v akci uvidí jako první na světě. Vozidla ASCOD 2 se předvedou v kamuflážních barvách, které používá na svých vozidlech česká armáda, nejde o náhodu, budou se totiž účastnit výběrového řízení AČR na nová pásová bojová vozidla.
Akci Bahna pořádá Velení pozemních sil a Nadace pozemního vojska AČR a má demonstrovat všem zájemcům o současnou vojenskou techniku profesní připravenost příslušníků AČR a spojeneckých armád NATO. Společnosti patřící do holdingu CSG i TATRA TRUCKS jsou tradičními partnery událostí tohoto druhu a podporují akce, které přibližují široké veřejnosti činnost ozbrojených složek, jež chrání bezpečnost státu i jeho obyvatel a umožnují prezentaci nejnovějších výrobků českého obranného průmyslu.
Patriot 4×4 Tactical APC na podvozku Tatra; větší foto / CSG
„Bahna jsou dobrou příležitostí, jak veřejnosti předvést výsledky vývoje i výroby speciální techniky, kterou se zabývají společnosti holdingu CSG. Chceme tak ukázat, že slavná tradice českého zbrojního průmyslu pokračuje a že má co nabídnout i pro budoucnost," řekl tiskový mluvčí holdingu CSG Andrej Čírtek.
O společnosti EXCALIBUR ARMY
EXCALIBUR ARMY je přední česká společnost v oblasti výroby a obchodu s pozemní technikou a zbraňovými systémy pro pozemní síly s dvacetiletou tradicí. Její hlavní provozovnou a výrobním podnikem je závod ve Šternberku, ve kterém probíhá vývoj, výroba, modernizace a generální opravy speciální pozemní techniky na kolových i pásových podvozcích.
Šternberský podnik získala EXCALIBUR ARMY v soutěži na cenu od českého státu v situaci, kdy podnik neměl zakázky a propouštěl zaměstnance. Soukromému vlastníkovi se podařilo továrnu naplnit novými zakázkami, které z více než 90 procent směřují na export. Společnost EXCALIBUR ARMY v současné době zaměstnává téměř 600 lidí, většinu z toho právě ve šternberském podniku. Jedná se o konstruktéry s VŠ vzděláním i vysoce kvalifikované dělníky, experty na výrobu a opravy obrněné techniky. Tržby podniku dosáhly v roce 2017 téměř 2,1 miliardy Kč.
Mostní automobil AM-50 EX; větší foto / CSG
O TATRA TRUCKS a.s.
Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Vlastníky společnosti jsou čeští podnikatelé Jaroslav Strnad s podílem 65 procent a René Matera s podílem 35 procent. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí Tatra i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává na 1200 zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.
Související články
Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory
Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se každé dva roky představují novinky v oblasti obranných ...
- 11.06.2018
- 36 komentářů
- Redakce AN
Obrněný český Patriot na podvozku Tatra
Česká společnost Excalibur Army, patřící do významného českého holdingu Czechoslovak Group (CSG), v ...
- 14.06.2018
- 37 komentářů
- Redakce AN
Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS představily své produkty na veletrhu Eurosatory 2018
Ve dnech 11. – 15. června se v Paříži konal prestižní mezinárodní veletrh obranných technologií a ...
- 15.06.2018
- 27 komentářů
- Tisková zpráva
Klíčové modernizační projekty Armády ČR
Náčelník Generální štábu (GŠ) generálporučík Aleš Opata představil ambiciózní program modernizace ...
- 19.06.2018
- 81 komentářů
- Jan Grohmann
Stirling: opět zase jen pitomosti, přitom se dá snadno zjistit, jak to těmi "dlooooooohými" opravami pandurů ...Zobrazit celý příspěvek
Stirling: opět zase jen pitomosti, přitom se dá snadno zjistit, jak to těmi "dlooooooohými" opravami pandurů je:
https://www.novinky.cz/domaci/...
https://zpravy.aktualne.cz/dom... Skrýt celý příspěvekKarlos73 Kdy už "odborníci" jako Karlos73 a jemu podobní přestanou šířit bláboly z proruských troll webů a zdrojů, které tvrdošíjně a s gustem přebírají i reportéři ČT, o nějakém ...Zobrazit celý příspěvek
Karlos73 Kdy už "odborníci" jako Karlos73 a jemu podobní přestanou šířit bláboly z proruských troll webů a zdrojů, které tvrdošíjně a s gustem přebírají i reportéři ČT, o nějakém embargu na Ázerbájdžán, a konečně si najdou a přečtou reálné dokumenty, které OSN opravdu vydala či vydává. Ano, chápu, že je jednoduší být hlupákem, než investovat námahu, a něco si zjistit. Takže doporučuji se nejdříve podívat na obsah rezoluce OSN číslo 853 z roku 1993, což je jediný dokument, který se týká Ázerbájdžánu, ale i Arménie, jaký kdy OSN vydala... viz zde:
https://www.sipri.org/sites/de...
a pro pochopení kontextu si něco přečíst zde:
https://www.parlamentnilisty.c...
https://www.sipri.org/database... Skrýt celý příspěvekAk si odmyslím problémovú CSG (napríklad teraz aféra dodávok zbraní do Azerbajdžanu, porušujúc embargo OSN...) , tak tou ponukou na ASCOD 2 - Vozidlo palebné podpory a bojové ...Zobrazit celý příspěvek
Ak si odmyslím problémovú CSG (napríklad teraz aféra dodávok zbraní do Azerbajdžanu, porušujúc embargo OSN...) , tak tou ponukou na ASCOD 2 - Vozidlo palebné podpory a bojové vozidlo pěchoty, by AČR urobila značný moderniz ačný krok a zvýšila by svoju bojovú hodnotu. Je jedno aký typ BVP AČR vyberie, či to bude Puma, Lynx, CV90 alebo ASCOD 2, dôležité je aby platforma ponúkala univerzálnosť , možnosť postaviť rozne bojové platformy, od BVP, VPP, mínometu, húfnice, ... verím, že podobne budú vyberať aj u nás OSSR...Skrýt celý příspěvek
hurvo: mate sice uplnou pravdu, ale s temi proverkami formalne zalezi jen na tom, co rika zakon. Nevim nezkoumal jsem, ale podle mluvciho csg (ktery si to snad nechal zjistit) musi ...Zobrazit celý příspěvek
hurvo: mate sice uplnou pravdu, ale s temi proverkami formalne zalezi jen na tom, co rika zakon. Nevim nezkoumal jsem, ale podle mluvciho csg (ktery si to snad nechal zjistit) musi zadavatel pouze chranit utajovane skutecnosti. To ale neni narok vyzadovat proverku.Skrýt celý příspěvek
Zkoušel jsem najít, jak vypadá vojenská verze Tatry Phoenix a našlo mi to jen tohle :)
https://www.mojedino.cz/hracky...Zkoušel jsem najít, jak vypadá vojenská verze Tatry Phoenix a našlo mi to jen tohle :)
https://www.mojedino.cz/hracky...To Jara:
Ten "vojenský" Phoenix se dělal na objednávku jisté složky MO pro týlové nasazení a bude na něm osazena speciální skříňová nástavba. Možná už jej uvidíme na IDET 2019.To Jara:
Ten "vojenský" Phoenix se dělal na objednávku jisté složky MO pro týlové nasazení a bude na něm osazena speciální skříňová nástavba. Možná už jej uvidíme na IDET 2019.To skelet Jediné dobře, čím míň to bude mít společnýho s Tatrou tím líp. Otázkou je pro jaké zástavby je to myšleno. Ale údajně kluci co byly v Tatře viděli že je trochu ...Zobrazit celý příspěvek
To skelet
Jediné dobře, čím míň to bude mít společnýho s Tatrou tím líp. Otázkou je pro jaké zástavby je to myšleno. Ale údajně kluci co byly v Tatře viděli že je trochu militarizuji.Skrýt celý příspěvekPokud neodvodili novou vojenskou verzi od pracovního stroje T158 - 8P5R46-261 8x8.1R. Tak očekávám T 158 - 8P3R43 8x8.2 pro takovéto silniční a polosilniční courání.
Pokud neodvodili novou vojenskou verzi od pracovního stroje T158 - 8P5R46-261 8x8.1R. Tak očekávám T 158 - 8P3R43 8x8.2 pro takovéto silniční a polosilniční courání.
K csg se raději vyjadřovat nebudu na jejich stánek na bahnech se ale těším, jestli se chtějí transformovat na zbrojní společnost s vlastním vývojem budeme všichni rádi ..... šle to ...Zobrazit celý příspěvek
K csg se raději vyjadřovat nebudu na jejich stánek na bahnech se ale těším, jestli se chtějí transformovat na zbrojní společnost s vlastním vývojem budeme všichni rádi ..... šle to se ukáže
Zaujala mne militarizovaná Tatra phoenix nic proti, zdá se mi to ale zbytečné když mate k dispozici opravdový vojensky speciál splňující normy NATO pro transport ....Skrýt celý příspěvekagronaut> ani nie, napr. francuzi pri tak dolezitej a hlavne symbolickej veci ako je zakladna vyzbroj vojakov uprednostnili kvalitne riesenie pred narodnym. S previerkami to ...Zobrazit celý příspěvek
agronaut> ani nie, napr. francuzi pri tak dolezitej a hlavne symbolickej veci ako je zakladna vyzbroj vojakov uprednostnili kvalitne riesenie pred narodnym.
S previerkami to nie je obstrukcia ale nevyhnutnost, potom to dopadne tak ze firma preperie ruske vyrobky cez slovensku sro a doda vyrobky ktorych sifrovanie ma k dispozicii nepriatel.Skrýt celý příspěvekspíše si myslím, že každý stát preferuje vlastní výrobce, min. na velko-počtové objednávky. 68ks BREN pro CIGN je dobre PR, ale žádná velká objednávka. 15 podvozků Tatra pro ...Zobrazit celý příspěvek
spíše si myslím, že každý stát preferuje vlastní výrobce, min. na velko-počtové objednávky. 68ks BREN pro CIGN je dobre PR, ale žádná velká objednávka. 15 podvozků Tatra pro houfnice je také spíše PR.
Ale aspoň se zdá, že se začíná blýskat na lepší časy. A MO by místo vymýšlení obstrukcí s prověrkami mělo koukat na to, aby dostávalo od CZ firem zboží za slušné náklady a pokud stát platí vývoj (což u Brenu de-facto zaplatil), tak aby měl podíl na licencích, nebo měl lepší cenu.Skrýt celý příspěvekNesher: Pravda, moc toho není, ale často se kolem toho motají české firmy, krom těch Brenů pro GIGN jsou to např. podvozky Tatra pro dánské houfnice (jasně, šlo to před Nexter, ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher:
Pravda, moc toho není, ale často se kolem toho motají české firmy, krom těch Brenů pro GIGN jsou to např. podvozky Tatra pro dánské houfnice (jasně, šlo to před Nexter, ale je to "východní" systém), NATO koupilo dvě Very NG. A když do toho zahrneme další položky jako např. malorážovou munici S&B, uniformy, boty (Prabos), tak se to začne kupit. Jasně, pokud si někdo něco dokáže v dobré kvalitě a za přiměřenou cenu udělat doma, tak to udělá. Ale rozhodně to není, tak, že pokud CZ nebo jiná firma z východu EU nabídne dobrý poměr kvalita/cena, tak i tak nemá šanci. Tyhle konspirační teorie jsou směšné. Problém totiž není v tom, že to zlý západ nechce od nás koupit, ale v tom, že většinou hodný východ nemá co nabídnout.
Lepe to napsat neslo. Diky.Skrýt celý příspěvekPravda je zase někde uprostřed, určitě palec nahoru za spoustu projektů, které se daří a klidně třeba zařadit patriot/husar do AČR pokud prokáže slušnou kvalitu a cenu i když by se ...Zobrazit celý příspěvek
Pravda je zase někde uprostřed, určitě palec nahoru za spoustu projektů, které se daří a klidně třeba zařadit patriot/husar do AČR pokud prokáže slušnou kvalitu a cenu i když by se třeba našlo mírně výhodnější řešení tak jsem pro zvýhodnění domácího produktu pokud propast není příliš velká, na druhou stranu řeči o tom jak udělali AČR milost v tom, že vyrobili pár Tater dříve nebo oprava/výroba pandurů která trvá léta, nucení holo podvozků původem pro Portugalsko atd.
CSG na mě dělá dojem, že AČR má jako dojnou krávu a myslí si, že svojí zákulisní silou prosadí vše, místo toho bych spíše čekal postoj, že naše armáda bude mít u CSG pozici vip zákazníka a to tak opravdu nevypadá.
Třeba u těch pandurů jak oprava tak výroba mě přijde až trapně pomalá a jaká je pak výhoda mít takovej super pomalý závod na vlastním území, to bych řekl, že by bylo rychlejší v době krize někoho uplatit a nějaké vozidla ve světě seženeme asi tak 10x rychleji než tohle...Skrýt celý příspěvekPíšu, že omnipol nemusím, ale ty jeho některé zakázky (CASA, RBS atd) jsou předražené, je o tom x článků, každý si to může srovnat a pak to na MO někdo podepíše s nějakým ...Zobrazit celý příspěvek
Píšu, že omnipol nemusím, ale ty jeho některé zakázky (CASA, RBS atd) jsou předražené, je o tom x článků, každý si to může srovnat a pak to na MO někdo podepíše s nějakým pitomoučkým zdůvodněním.
CSG má některé zakázky předražené / odláknuté (DANY, oprava/dodávka Pandur, minomet na panduru) a prezentuje se to, že nám dělá CSG lakavost, že to můžeme koupit za super podmínek.
Čili u CSG mám pocit, že ze mě dělají většího blbce.Skrýt celý příspěvekJá bych ty zakázky CSG moc přál.........., asi na MO nikomu nemaže, když není v oblibě. Nevím, že by něco předražil o 100% a více jako Omnipol. Jediné co je zatím zřejmé, že ...Zobrazit celý příspěvek
Já bych ty zakázky CSG moc přál.........., asi na MO nikomu nemaže, když není v oblibě.
Nevím, že by něco předražil o 100% a více jako Omnipol.
Jediné co je zatím zřejmé, že zachránil dvě významné průmyslové firmy Tatra a Avia, k tomu mnoho dalších. Za mě palec nahoru, jen vydržet ;-)Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...