Holding CZECHOSLOVAK GROUP, EXCALIBUR ARMY a TATRA TRUCKS se představí na tradiční vojenské akci Bahna

Vozidlo palebné podpory a bpojové vozidlo pěchoty na podvozku ASCOD 2; větší foto / CSG

Společnost EXCALIBUR ARMY spolu s firmou TATRA TRUCKS, obě patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), se zúčastní největší společné ukázky současné i historické vojenské techniky Bahna, jejíž 29. ročník se uskuteční v sobotu 23. června od 9 do 17 hodin v bývalém vojenském výcvikovém prostoru v lokalitě Bahna u Strašic nedaleko Rokycan.

EXCALIBUR ARMY, TATRA TRUCKS a další společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) před 14 dny představily na největším evropském veletrhu vojenské techniky zajímavé exponáty. Jedním z nich bylo i obrněné vozidlo Patriot 4×4 Tactical APC na podvozku Tatra, které se představí i na letošních Bahnech.

 

 

Vedle něj bude mít světovou premiéru další výrobek firem holdingu CSG, a tím je zcela nová samohybná houfnice DANA M2, která bude k vidění na stojánce v expozici CSG, další novinkou bude i vůz Tatra Phoenix 8×8 ve vojenském provedení. Návštěvníkům se také představí mostní automobil AM-50 EX rovněž na podvozku Tatra a k vidění bude i nedávno odhalený nový vůz Avia Initia 4×4.

Vedle výstavní plochy holdingu CSG bude mít svůj stánek generální partner letošního ročníku Bahen, kterým je společnost General Dynamics European Systems. Ta letos na akci přiveze dvě verze nejnovější generace pásového obrněného vozidla ASCOD 2, které měly světovou premiéru na zmiňovaném veletrhu Eurosatory.

Na Bahnech tedy půjde o jejich vůbec první veřejné vystoupení během dynamických ukázek, návštěvníci je tedy v akci uvidí jako první na světě. Vozidla ASCOD 2 se předvedou v kamuflážních barvách, které používá na svých vozidlech česká armáda, nejde o náhodu, budou se totiž účastnit výběrového řízení AČR na nová pásová bojová vozidla.


Akci Bahna pořádá Velení pozemních sil a Nadace pozemního vojska AČR a má demonstrovat všem zájemcům o současnou vojenskou techniku profesní připravenost příslušníků AČR a spojeneckých armád NATO. Společnosti patřící do holdingu CSG i TATRA TRUCKS jsou tradičními partnery událostí tohoto druhu a podporují akce, které přibližují široké veřejnosti činnost ozbrojených složek, jež chrání bezpečnost státu i jeho obyvatel a umožnují prezentaci nejnovějších výrobků českého obranného průmyslu.

 

Patriot 4×4 Tactical APC na podvozku Tatra; větší foto / CSG

 

„Bahna jsou dobrou příležitostí, jak veřejnosti předvést výsledky vývoje i výroby speciální techniky, kterou se zabývají společnosti holdingu CSG. Chceme tak ukázat, že slavná tradice českého zbrojního průmyslu pokračuje a že má co nabídnout i pro budoucnost," řekl tiskový mluvčí holdingu CSG Andrej Čírtek.


O společnosti EXCALIBUR ARMY
EXCALIBUR ARMY je přední česká společnost v oblasti výroby a obchodu s pozemní technikou a zbraňovými systémy pro pozemní síly s dvacetiletou tradicí. Její hlavní provozovnou a výrobním podnikem je závod ve Šternberku, ve kterém probíhá vývoj, výroba, modernizace a generální opravy speciální pozemní techniky na kolových i pásových podvozcích.

 

Šternberský podnik získala EXCALIBUR ARMY v soutěži na cenu od českého státu v situaci, kdy podnik neměl zakázky a propouštěl zaměstnance. Soukromému vlastníkovi se podařilo továrnu naplnit novými zakázkami, které z více než 90 procent směřují na export. Společnost EXCALIBUR ARMY v současné době zaměstnává téměř 600 lidí, většinu z toho právě ve šternberském podniku. Jedná se o konstruktéry s VŠ vzděláním i vysoce kvalifikované dělníky, experty na výrobu a opravy obrněné techniky. Tržby podniku dosáhly v roce 2017 téměř 2,1 miliardy Kč.

 

Mostní automobil AM-50 EX; větší foto / CSG


O TATRA TRUCKS a.s.
Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Vlastníky společnosti jsou čeští podnikatelé Jaroslav Strnad s podílem 65 procent a René Matera s podílem 35 procent. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí Tatra i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává na 1200 zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory

Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se každé dva roky představují novinky v oblasti obranných ...

Obrněný český Patriot na podvozku Tatra

Česká společnost Excalibur Army, patřící do významného českého holdingu Czechoslovak Group (CSG), v ...

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS představily své produkty na veletrhu Eurosatory 2018

Ve dnech 11. – 15. června se v Paříži konal prestižní mezinárodní veletrh obranných technologií a ...

Klíčové modernizační projekty Armády ČR

Náčelník Generální štábu (GŠ) generálporučík Aleš Opata představil ambiciózní program modernizace ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Jura99
    12:37 22.06.2018

    kazd: Omnipol dodával CASA, tam byla ta míra také košer ? :-). Samotného by mě zajímalo, kde je u CSG zakopaný pes, komu vadí. Údajný kontakt na Rusko je evidentně zástupný ...Zobrazit celý příspěvek

    kazd: Omnipol dodával CASA, tam byla ta míra také košer ? :-).
    Samotného by mě zajímalo, kde je u CSG zakopaný pes, komu vadí. Údajný kontakt na Rusko je evidentně zástupný důvod.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    12:17 22.06.2018

    skelet, peníze nesmrdí ani rusofilům ;-)

    skelet, peníze nesmrdí ani rusofilům ;-)

  • skelet
    12:06 22.06.2018

    Zkuste si přečíst pořádně co jsem napsal:

    "RUSOFILNÍ CSG, které dodává zbraně pro státy nepřátelské VŮČI Rusku"

    Zkuste si přečíst pořádně co jsem napsal:

    "RUSOFILNÍ CSG, které dodává zbraně pro státy nepřátelské VŮČI Rusku"

  • Ondra18
    11:49 22.06.2018

    Rusofilní CSG... Blbost. Dodávají stovky bojových vozidel na Ukrajinu a Rusům konkurují tím, že dodávají a modernizují jejich vozidla. Podporují Zemana a Sluníčkáři to rozhodně ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusofilní CSG... Blbost. Dodávají stovky bojových vozidel na Ukrajinu a Rusům konkurují tím, že dodávají a modernizují jejich vozidla.
    Podporují Zemana a Sluníčkáři to rozhodně nejsou, ale pořádný byznys dělají s Američany, ne s Rusy.
    Do Ruska dodává Omnipol se svou Erou (ne zbraně!) a nikdo by za to Eře neměl brát právo dodávat naší armádě jejich pasivky, které zjistí i neviditelné letouny.
    Takže pojďme hrát rovinu a nenadávejme jednomu zbrojaři, který dělá to samé, co měl dělat Omnipol - vyrábět zbraně v Česku místo braní provizí za techniku od Švédů.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    11:48 22.06.2018

    Míru určuje zákazník. Když bude chtít zákazník zaplatit Mosin Nagan cenu za ponorku, tak mu ji každý za tu cenu rád prodá. A je jedno jestli je to Omnipol, CSG, Lockheed Martin ...Zobrazit celý příspěvek

    Míru určuje zákazník. Když bude chtít zákazník zaplatit Mosin Nagan cenu za ponorku, tak mu ji každý za tu cenu rád prodá.
    A je jedno jestli je to Omnipol, CSG, Lockheed Martin nebo Airbus.Skrýt celý příspěvek

  • kazd
    11:41 22.06.2018

    jde o tu míru
    Omnipol nemusím, ale investuje do vývoje v AERU proti státní zakázce tak na 4 ks L39 NG, zbytek vývoz - to mě příjde košer poměr.
    U CSG je to někdy za hranou

    jde o tu míru
    Omnipol nemusím, ale investuje do vývoje v AERU proti státní zakázce tak na 4 ks L39 NG, zbytek vývoz - to mě příjde košer poměr.
    U CSG je to někdy za hranou

  • skelet
    11:27 22.06.2018

    KAZD: bodejť by to z nich nečišilo, když tohle dělá ÚPLNĚ každý.

    KAZD: bodejť by to z nich nečišilo, když tohle dělá ÚPLNĚ každý.

  • D.i.p
    11:20 22.06.2018

    Nemám o Strnadovi nějaké iluze. Koneckonců v tomhle byznysu musí být člověk tvrdý a často lavírovat na hraně zákona, možná mnohdy i kousek za ní. Ale kdo není úplně slepí, vidí, ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemám o Strnadovi nějaké iluze. Koneckonců v tomhle byznysu musí být člověk tvrdý a často lavírovat na hraně zákona, možná mnohdy i kousek za ní.
    Ale kdo není úplně slepí, vidí, že to dělá ve prospěch ČR a SR a vydělaný peníze vetšinou otáčí opět doma.
    Měli bychom být rádi, že tady máme konečně lidi a finanční skupiny, který už jsou dostatečně finančně silný pro investice do českých průmyslových firem a neodvádějí dividendy za hranice do mateřských firem.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    11:16 22.06.2018

    Agronaut a Pavol Pravda, moc toho není, ale často se kolem toho motají české firmy, krom těch Brenů pro GIGN jsou to např. podvozky Tatra pro dánské houfnice (jasně, šlo to před ...Zobrazit celý příspěvek

    Agronaut a Pavol

    Pravda, moc toho není, ale často se kolem toho motají české firmy, krom těch Brenů pro GIGN jsou to např. podvozky Tatra pro dánské houfnice (jasně, šlo to před Nexter, ale je to "východní" systém), NATO koupilo dvě Very NG. A když do toho zahrneme další položky jako např. malorážovou munici S&B, uniformy, boty (Prabos), tak se to začne kupit. Jasně, pokud si někdo něco dokáže v dobré kvalitě a za přiměřenou cenu udělat doma, tak to udělá. Ale rozhodně to není, tak, že pokud CZ nebo jiná firma z východu EU nabídne dobrý poměr kvalita/cena, tak i tak nemá šanci. Tyhle konspirační teorie jsou směšné. Problém totiž není v tom, že to zlý západ nechce od nás koupit, ale v tom, že většinou hodný východ nemá co nabídnout.Skrýt celý příspěvek

  • Pla-men
    11:15 22.06.2018

    No nevím s tím vývojem. Vždyť i za komárů se vyráběly hlavně licence. Nakonec i za první republiky. Asi nejsou lidi

    No nevím s tím vývojem. Vždyť i za komárů se vyráběly hlavně licence. Nakonec i za první republiky. Asi nejsou lidi

  • PavolR
    11:01 22.06.2018

    Argonaut.cz:
    Francúzi nakúpili nejaké Breny2 pre GIGN. ;-)

    Argonaut.cz:
    Francúzi nakúpili nejaké Breny2 pre GIGN. ;-)

  • kazd
    11:00 22.06.2018

    Problém je, že u CSG z toho často čiší přístup ala škoda transportation = státu draze prodáme průměrnou/ podprůměrnou techniku a za zisk vybudujeme skupinu. Jaký vývoj proběhl ...Zobrazit celý příspěvek

    Problém je, že u CSG z toho často čiší přístup ala škoda transportation = státu draze prodáme průměrnou/ podprůměrnou techniku a za zisk vybudujeme skupinu.

    Jaký vývoj proběhl u minometů na panduru ? Od izraelců minomet (za to že jim pomohli jinde..všichni víme) část dílů snad ještě z portugalských "zásob" ... a státe zaplať.Skrýt celý příspěvek

  • Argonaut.CZ
    10:48 22.06.2018

    k CSG: pro mě je důležité, jestli zde investují do vývoje a utržené peníze aspoň z většiny utrácí opět tady. Jestli je Rusofilní, nebo EUfilní, případně USA filní je mi úplně ...Zobrazit celý příspěvek

    k CSG: pro mě je důležité, jestli zde investují do vývoje a utržené peníze aspoň z většiny utrácí opět tady. Jestli je Rusofilní, nebo EUfilní, případně USA filní je mi úplně jedno. Navíc, na saturované západní trhy nikdo firmy z východu nepustí. marně pátrám v paměti, kdy by firma z východu vyhrála nějakou zbrojní zakázku v západní Evropě, nebo USA. Co si vzpomenu, tak to je případ leteckých tankerů v USA:) a to byl (nebyl) deal západní Evropa - USA.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    09:58 22.06.2018

    Molle: s Pandury se CSG do Armády vetřel, respektive je vyfoukl státnímu VOP. Preference na Tatry zde byla hodně dlouho před převzetím Tatry CSG, a je to tak dle mého názoru ...Zobrazit celý příspěvek

    Molle:
    s Pandury se CSG do Armády vetřel, respektive je vyfoukl státnímu VOP.
    Preference na Tatry zde byla hodně dlouho před převzetím Tatry CSG, a je to tak dle mého názoru správné. Proč taky kupovat Iveco nebo mercedes, že?
    Nad BVP s kanónem 120mm se spekuluje už několik let, a krom Pumy (zatím) tuto variantu nabízí všichni účastníci výběrka.

    Rusofilní CSG, které dodává zbraně pro státy nepřátelské vůči Rusku, je v současné době na ministerstvu obrany v nemilosti a prakticky všechny zakázky, které CSG získalo byla zrušeny nebo pozastaveny.Skrýt celý příspěvek

  • Zdenoušek
    09:54 22.06.2018

    Celou dobu kdekdo ječel, že se u nás nic nevyrábí. A když se něco daří, tak zase další a možná ti stejní ječí, že to je nějaký divný.

    Celou dobu kdekdo ječel, že se u nás nic nevyrábí. A když se něco daří, tak zase další a možná ti stejní ječí, že to je nějaký divný.

  • Molle
    09:46 22.06.2018

    To neznamena,ze se nemuzou poucit a zahrat na narodni notu. CSG =vyroba u nas. Podvozky 8x8 =Tatra. Minomety =Pandur Izraelske radary MADR maji problem.atd... Kdyz vezmu,co uz ...Zobrazit celý příspěvek

    To neznamena,ze se nemuzou poucit a zahrat na narodni notu.
    CSG =vyroba u nas.
    Podvozky 8x8 =Tatra.
    Minomety =Pandur
    Izraelske radary MADR maji problem.atd...
    Kdyz vezmu,co uz je zavedeno v ACR ,tak to pobrat u CSG vychazi nejlip.Ne uplne kvalitativne,ale financne muzou nakoupit co nejvic.
    Dale neverim tomu,ze kdyz uz budou IFV Ascod,ze nekoho nenapadne/nenapadlo dat na ne i 120.Co neda pancir,da PTRS.
    Mimochodem furt lepsi mit toto nez nic ci jen nejakou cast z plan.modernizaci.
    (Za me osobne IFV Cv 90 )Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    09:27 22.06.2018

    Molle: kdyby se šilo na míru CSG, tak už se dávno vyrábí Titus, modernizují DANy, kupují radary, atd. Poslední roky se (bohužel) naopak dělá vše proti CSG.

    Molle: kdyby se šilo na míru CSG, tak už se dávno vyrábí Titus, modernizují DANy, kupují radary, atd. Poslední roky se (bohužel) naopak dělá vše proti CSG.

  • Molle
    08:56 22.06.2018

    Tak po tomhle clanku je mi uz jasny onen plan na nakup techniky za 100 ml. a komu je sita na miru.Lobisti jedou ostosest. Mostni vozidla,BVP a misto T72 vozidla palebne podpory s ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak po tomhle clanku je mi uz jasny onen plan na nakup techniky za 100 ml. a komu je sita na miru.Lobisti jedou ostosest.
    Mostni vozidla,BVP a misto T72 vozidla palebne podpory s unifikaci podvozku na IFVSkrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2