IDET 2015: TITUS na podvozku TATRA 6x6

-
13. 5. 2015
-
58 komentářů
-
Tisková zpráva
Blíží se jeden z nejvýznamnějších veletrhů obranných technologií – IDET 2015, který se bude konat ve dnech 19. – 21. května v Brně. Odborná veřejnost i příznivci vojenské techniky budou mít možnost vidět nové obrněné vozidlo TITUS, které představujeme v české premiéře jako výsledek spolupráce společností TATRA TRUCKS a NEXTER SYSTEMS.
TATRA TRUCKS se na letošním ročníku představí na společném stánku s holdingem EXCALIBUR GROUP a společně budou prezentovat na vnitřní a na venkovních expozicích několik zajímavých novinek. Vozidlo TITUS je, kromě svého technického řešení zajímavé také tím, že na jeho výrobě, v případě zájmu ze strany českých a slovenských ozbrojených sil, bude intenzivně participovat společnost TATRA TRUCKS. Je totiž hlavním kontraktorem pro českou a slovenskou armádu a společnost NEXTER SYSTEM bude plnit roli dodavatele a licenční autority.
Díky bezprecedentní úrovni modularity dosažené díky použití rozličných souprav pro bojové mise, souprav pro operační prostředí a široké škále různých verzí, TITUS® (Tactical Infantry Transport & Utility System) je schopen plnit množství různých misí od přepravy pěchoty přes bojovou a palebnou podporu až po různé funkce v rámci zajištění bojeschopnosti vojsk. Je zkonstruován pro úspěšné plnění úkolů v jakékoli myslitelné situaci v kterémkoli z konfliktů, které lze očekávat v dnešním světě, včetně prostředí hybridní či asymetrické války.
TITUS® nabízí vynikající manévrovatelnost díky svému podvozku TATRA 6x6 a motoru s výkonem 440 koňských sil. Trojosý, vzduchově odpružený podvozek s první a třetí řiditelnou nápravou poskytuje vozidlu vysokou rychlost i vynikající komfort pro posádku.
„TITUS® je postaven na podvozku tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a nezávisle výkyvnými polonápravami se vzduchovým odpružením, který vozidlu propůjčuje vynikající průchodnost terénem, obratnost i komfort pro posádku," uvádí technický ředitel TATRA TRUCKS Radomír Smolka.
TITUS® je ovládán třemi příslušníky posádky (velitel, střelec, řidič) a může vézt až desetičlenný výsadek. V případě potřeby může být posádka zredukována na pouhé dva členy, čímž vznikne dostatek místa pro výsadek dvanáctičlenný.
Vozidlo může být osazeno kteroukoli z moderních dálkově ovládaných zbraňových stanic a širokou paletou zbraní zahrnující vše od kulometů ráže 7,62 mm přes 20 mm kanóny až po 40 mm granátomety. Systémy vozidla jsou plně integrovány s moderními C4I systémy a sítěmi.
TITUS® disponuje špičkovou balistickou ochranou, které je rovněž modulární a může dosáhnout úrovně 2-4 podle normy STANAG 4569. Odolnost proti minám je na úrovni 4a-4b. Vozidlo odolá výbuchu IED až do 15 kg ekvivalentu TNT. K dispozici jsou sofistikované aktivní i pasivní ochranné systémy.
K dispozici je množství variant vozidla od klasického bojového vozidla pěchoty přes velitelské vozidlo, obrněnou ambulanci až po spojovací, opravárenská a evakuační vozidla. Pro policejní využití jsou pak kupříkladu k dispozici různé moduly, díky nimž je možné rychle připravit vozidlo pro plnění konkrétních úkolů, např. SWAT modul, modul s vodním dělem (WCT – Water Cannon Tank) či tzv. „riot control" modul.
Dalším zajímavým exponátem, který je rovněž výsledkem intenzivní spolupráce s renomovaným výrobcem obranných systémů General Dynamics European Land Systems (GDELS), je mostní souprava umístěná na osmikolce TATRA FORCE (T815-7) vybavené hákovým nakladačem.
Ve venkovní expozici budou moct návštěvníci vidět vyprošťovací vůz, postavený opět na podvozku modelové řady TATRA FORCE (T815-7), 8x8 v pozici znázorňující vlečení bojového vozidla Pandur.
Na polygonu, který je umístěn za pavilonem Z pak bude možné nejen vidět, ale i vyzkoušet funkční prototyp vozidla TATRA TACTIC (T810), ve verzi 4x4 (plněpohonná verze 6x6 je úspěšně používána AČR i saudskými ozbrojenými silami).
Poznámka Armádních novin
Koncem roku armáda plánuje vypsat tendr na 42 obrněných vozidel na podvozcích firmy TATRA TRUCKS. Šest z nich by mělo být velitelsko-štábních, zbytek spojovacích. Jedním z uchazečů je právě vozidlo TITUS. Stroje obdrží 7. mechanizovaná brigáda.
Redakčně upraveno
Související články
Vyprošťovací speciál TATRA 815-7 8x8
Armáda České republiky v současnosti plánuje v souvislosti s přezbrojením na moderní obrněná vozidla ...
-
23.10.2014
-
15 komentářů
-
Komerční sdělení
TATRA TRUCKS expeduje první vozy do Mexika
V těchto dnech společnost TATRA TRUCKS a.s. realizuje dodávku 16 vozidel do Mexika, kde uspěla ve ...
-
19.11.2014
-
6 komentářů
-
Tisková zpráva
TATRA TRUCKS obnovila spolupráci s indickou společností BEML
Dnes, ve čtvrtek 19. 2. 2015, došlo v indickém Bangalore k podpisu memoranda o porozumění ...
-
26.02.2015
-
5 komentářů
-
Tisková zpráva
Střílející Tatra z Jihoafrické republiky
Jihoafrická firma Denel Land Systems (SLS) na střelnici Overberg Test Range uspořádala živé ...
-
12.05.2015
-
19 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Karlos73: Tatrapan je blíž k obrněnému náklaďáku než k MRAPu. Základní koncepci náklaďáků, mj. oddělená kabina od prostoru nákladu či výsadku, Tatrapan neopustil, nakonec byl ve ...Zobrazit celý příspěvek
Karlos73: Tatrapan je blíž k obrněnému náklaďáku než k MRAPu. Základní koncepci náklaďáků, mj. oddělená kabina od prostoru nákladu či výsadku, Tatrapan neopustil, nakonec byl ve Vyškově v 80tých letech i vyvíjen původně jako muniční vozidlo pro ShPLK STROP. Tatrapan ve své původní koncepci už dávno narazil na limit a jedinou možnou modernizací by bylo nasadit na nový podvozek (Tatrapan používá starší podvozek) zcela novou korbu, takže by vzniklo něco jako Titus nebo Vega. Stávající Tatrapan je v podstatě zodolněný náklaďák, což ovšem nabízí i přímo výrobce Tatra, ověsit kabinu přídavnými pláty.Skrýt celý příspěvek
Jinak Rusko ma podobné vozidlo a to Ural Tajfun, který má horší balistickou ochranu, i pruchodnost. A věřím že by se tu kupa lidi nad nim rozplývala. jinak kdyby AČR počkala na ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak Rusko ma podobné vozidlo a to Ural Tajfun, který má horší balistickou ochranu, i pruchodnost. A věřím že by se tu kupa lidi nad nim rozplývala.
jinak kdyby AČR počkala na tohle tak bych se nezlobil. Za tu čásku kterou to kupují britové, pri nejakém třetinovem odběru rozlozeného na 2-3 roky by to nebyla taková pálka.
http://www.armadninoviny.cz/sp... Skrýt celý příspěvekSakalovi praskali torzne tyce, mrzol mu softver veze, pri brzdeni sa staval na cumak vyzbroj rovnaka ako bvp2 a za 1mil eur za kus to nikto nechcel.
Sakalovi praskali torzne tyce, mrzol mu softver veze, pri brzdeni sa staval na cumak vyzbroj rovnaka ako bvp2 a za 1mil eur za kus to nikto nechcel.
Nesher: já to chápu k čemu by to bylo dobré, nemám to za bvp. V situaci kdyby se mela celá brigáda presunout třeba o 60 km, tak stejne všechny nenaložíme do pandurů nebo bvp. ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher: já to chápu k čemu by to bylo dobré, nemám to za bvp. V situaci kdyby se mela celá brigáda presunout třeba o 60 km, tak stejne všechny nenaložíme do pandurů nebo bvp. zbytek pěšky nebo na kole. V tehle presunech, nebo k výsadku v zabezpečené oblasti je titus ideální, Muže rovnou vozit zásoby do míst kde nehrozí napadení protivníkem. Zároven ho po ceste nepocuchají ruční zbraně nebo granát či najetí na minu. Lepší než jezdit vejtřaskou.
V brigádě muže mít krásně právě tu spojovaci funkci, k palebné podpoře at slouží pandur a nové bvp, kdyz se koupi pár kusů i v bojové verzi. V nejhorších čelních místech bych si vedle tanku uměl představit třeba 10 pum. to už by se zaplatit dalo.Skrýt celý příspěvekAko je to vlastne so Šakalom? Jeho neúspech nieje veľkým prekvapením, ale nikde som sa nepočítal čo sa stalo (čo bolo vydané nejaké rozhodnutie alebo čo), alebo bol vývoj ...Zobrazit celý příspěvek
Ako je to vlastne so Šakalom? Jeho neúspech nieje veľkým prekvapením, ale nikde som sa nepočítal čo sa stalo (čo bolo vydané nejaké rozhodnutie alebo čo), alebo bol vývoj ukončený? Z pohľadu československého priemyslu je to trochu škoda...
Osobne si myslím, že BVP by mali nahradiť CV-90. Časť by mala byť modernizovaná, ale neviem, čo je Šakal správnou cestou...Skrýt celý příspěvekKolt: pri vege 6x6 sa rata s vezou turra30 zo sakala. Na nete su vizualizacie a kedze sakal skrachoval niekolko desiatok vezi turra lezi v skladoch.
Kolt: pri vege 6x6 sa rata s vezou turra30 zo sakala. Na nete su vizualizacie a kedze sakal skrachoval niekolko desiatok vezi turra lezi v skladoch.
Osobne sa mi toto vozidlo veľmi páči, viac ako Vega, rád by som ho videl v OSSR. Otázka je či nám nestačia Tatrapany... Len škoda že nepokračuje vývoj (resp. ak hej, pomaly) - ...Zobrazit celý příspěvek
Osobne sa mi toto vozidlo veľmi páči, viac ako Vega, rád by som ho videl v OSSR.
Otázka je či nám nestačia Tatrapany... Len škoda že nepokračuje vývoj (resp. ak hej, pomaly) - Tatrapan má potenciál na ďalší vývoj. Dalo by sa skombinovať podvozok z t-815/7, kabínu z kontajnerového Tatrapanu, vylepšiť pancierovanie (nebola by na škodu ani aktívna ochrana, popr. pridať vežu.
Súčasne Tatrapany sú super, len už asi majú čosi za sebou a neviem či nám stačia.
Btw., čudujem sa, prečo výrobca "spí", ak by existovala druhá generácia Tatrapanu, mohol by tu uspieť... Teoreticky...Skrýt celý příspěvekKOLT, na Slovensku neviem co by nahradil, kedze Slovensko uz dlhsie vyzbrojuje OSSR podobnym vozidlom, a to TATRAPANOM http://www.vyvoj.sk/tatrapan... Mame ich v pocte cca 70ks, v ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT, na Slovensku neviem co by nahradil, kedze Slovensko uz dlhsie vyzbrojuje OSSR podobnym vozidlom, a to TATRAPANOM
http://www.vyvoj.sk/tatrapan...
Mame ich v pocte cca 70ks, v roznych modifikaciach....
Skor to bude problem ACR, ktorej tento tip vozidiel chyba...Skrýt celý příspěvekJen ohledně té výzbroje, všude se píše pouze 20mm kanón, což není zrovna moc, chtělo by to 30. Vega dokonce kanón neuvádí vůbec. Trochu divné s ohledem na to, že větší takové ...Zobrazit celý příspěvek
Jen ohledně té výzbroje, všude se píše pouze 20mm kanón, což není zrovna moc, chtělo by to 30. Vega dokonce kanón neuvádí vůbec. Trochu divné s ohledem na to, že větší takové kanóny dneska dokážou vést i moderní obdoby HMMWV.Skrýt celý příspěvek
hurvo: To riziko tu samozřejmě je. Ale upřímně řečeno nevím, co by takovéhle vozidlo mělo v AČR/OSSR nahradit. Nejvýše tak Dinga (těch máme tuším 19, takže klidně, ať nemáme ...Zobrazit celý příspěvek
hurvo: To riziko tu samozřejmě je. Ale upřímně řečeno nevím, co by takovéhle vozidlo mělo v AČR/OSSR nahradit. Nejvýše tak Dinga (těch máme tuším 19, takže klidně, ať nemáme zbytečně roztříštěný vozový park) nebo Iveca (ale to jsou už vozidla jiné kategorie, takže by to znamenalo změnu doktríny jednotek, které je používají). Jinak se bude v principu i při dalším nákupu jednat spíš o rozšíření schopností.
Velký průser by samozřejmě vznikl, pokud by tím někdo chtěl nahradit BVP. Ale minimálně v případě AČR se mi to nezdá pravděpodobné. KBVP jsou řešena Pandury, a nikdo asi vážně neuvažuje o jejich nahrazení tímhle. Pásová BVP nejsou rozhodnutá, ale snad ani v AČR není nikdo takový magor, aby je nahrazoval obrněným náklaďákem... Můžeme se dohadovat, zda zůstat u pásů nebo přejít na kola, ale stále jsme u "těžké" brigády, takže asi těžko by se našly argumenty pro de-facto MRAPy. Ta představa, jak jsou tanky podporovány Titusem či Vegou je.... směšná (minimálně do té doby, dokud ji někdo nezkusí zrealizovat, pak by byla tragická).
Naopak si umím představit, že by u lehkých praporů takovéhle vozidlo (samozřejmě s kanónovou výzbrojí) mohlo nahradit stávající malé počty zde dislokovaných Pandurů, které by se pak mohly přesunout k jejich primárním uživatelům, tedy mechně. Ale nic takového v aktuálním nákupu není, takže leda v budoucnu.Skrýt celý příspěvekSamozrejme , nechcem sa hadat. Ale mam obavu ze nakup velitelskych a spojovacich vozidiel je len palebna priprava k nejakej cesko-slovenskej lotrovine tak ako vsetky tieto projekty ...Zobrazit celý příspěvek
Samozrejme , nechcem sa hadat. Ale mam obavu ze nakup velitelskych a spojovacich vozidiel je len palebna priprava k nejakej cesko-slovenskej lotrovine tak ako vsetky tieto projekty doteraz. Viacucelove takticke vozidlo alebo podobny projekt. So sakalom to nevyslo a vega sa do ossr tiez pchala silou mocou.Skrýt celý příspěvek
hurvo: pokud tomu rozumím, tak tohle vozidlo má nahradit velitelské posty na nepanceřovaných Pragách nebo Tatrách v rámci jednotek, které ve výzbroji nemají Pandury (ty dostanou ...Zobrazit celý příspěvek
hurvo: pokud tomu rozumím, tak tohle vozidlo má nahradit velitelské posty na nepanceřovaných Pragách nebo Tatrách v rámci jednotek, které ve výzbroji nemají Pandury (ty dostanou veliteské verze Pandurů).
Podvozek Tatra tam je právě proto, aby se zjednodušila logistika, protože armáda má Tater velké množství u všech útvarů.Skrýt celý příspěvekL159 je lahke cvicne lietadlo napchate dobrou avionikou ale ako bitevnik podla mna pohorelo. Nikto ho nechce alcy sedia zabalene vo folii v aere. Aj ceska aj slovenska armada ...Zobrazit celý příspěvek
L159 je lahke cvicne lietadlo napchate dobrou avionikou ale ako bitevnik podla mna pohorelo. Nikto ho nechce alcy sedia zabalene vo folii v aere.
Aj ceska aj slovenska armada musi a bude obmienat bvp v dohladnej dobe. Pokial excalibur kupil licenciu na ascod tak dopadneme este celkom dobre. Ale ascod samotny bude dost drahy a na slovensku vznikol motorizovany prapor. Pokial ceska armada nakupi titus alebo vegu ako vozidlo specialistov tak je to jedna noha vo dverach kde pri dalsom nakupe vozidiel inych verzii uz "nebude na vyber" iba nakupit zase od rovnakeho vyrobcu. Podobny postup ako ked ceska hradna straz uplne nezmyselne nakupila cz750 alebo ossr breny.Skrýt celý příspěvekMyslím že to, že to má namontovanou dvacítku či podobnou výzbroj, z toho nedělá BVP. Ale dovedu si představit situaci někde na misi, kde bude toto při výjezdu mimo základnu, např. ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím že to, že to má namontovanou dvacítku či podobnou výzbroj, z toho nedělá BVP. Ale dovedu si představit situaci někde na misi, kde bude toto při výjezdu mimo základnu, např. jako vozidlo velení někde "za bukem", napadeno chlapci s utěrkami na hlavách na nějaké Toyotě s namontovanou Duškou, jak možnost adekvátní palebné síly přijde vhod...Skrýt celý příspěvek
to Juhelak Ohledně Vegy, SVOS má VEgu jak 4x4, tak i 6x6. A na to co AČR nyní požaduje, např. spojařská vozidla, stačí i verze 4x4. A jak se tu snažím neustále vysvětlit, to co ...Zobrazit celý příspěvek
to Juhelak
Ohledně Vegy, SVOS má VEgu jak 4x4, tak i 6x6. A na to co AČR nyní požaduje, např. spojařská vozidla, stačí i verze 4x4.
A jak se tu snažím neustále vysvětlit, to co AČR požaduje nejsou vozidla pro přepravu pěchoty někde v misísch, ale specializovaná vozidla pro velení a spojení regulérních jednotek AČR:Skrýt celý příspěvekhurvo: co myslíte u L159 nasazením na úlohy, na které se nehodí? Stíhačku z L159 dělají občas jen novináři, AČR ví, že má lehký bitevník nikoliv nadzvukovou stíhačku. Pokud vím, ...Zobrazit celý příspěvek
hurvo: co myslíte u L159 nasazením na úlohy, na které se nehodí? Stíhačku z L159 dělají občas jen novináři, AČR ví, že má lehký bitevník nikoliv nadzvukovou stíhačku. Pokud vím, tak problém u L159 byl jejich nadměrný počet a také nedostatek výzbroje, kterou by L159 byl schopen nést, ale AČR ji nenakoupila.Skrýt celý příspěvek
hurvo: když už teda srovnávat s BVP, což je sice hloupost, tak by Titus mohl fungovat lépe (když pomineme spor co je lepší pásy vs. kola). Proti BVP má o stupeň lepší odolnost ...Zobrazit celý příspěvek
hurvo: když už teda srovnávat s BVP, což je sice hloupost, tak by Titus mohl fungovat lépe (když pomineme spor co je lepší pásy vs. kola). Proti BVP má o stupeň lepší odolnost podle STANAG 4569, uveze 10 osob výsadku proti 6 u BVP a 30mm kanon by taky nejspíš uvezl (na snímku je 20mm). Ovšem AČR nejspíš nechce modernizovat BVP tak, aby nové vozidlo bylo jen "trochu" lepší, takže si počkejme s čím přijdou.Skrýt celý příspěvek
Ty nákupy mají hlavu a patu, pokud budou postupně nahrazovat dinga a iveca - titusem či vegou tak jsem všema deseti za. Vega či titus není pandur, ale bude daleko levnější a ...Zobrazit celý příspěvek
Ty nákupy mají hlavu a patu, pokud budou postupně nahrazovat dinga a iveca - titusem či vegou tak jsem všema deseti za. Vega či titus není pandur, ale bude daleko levnější a rozhodně si armáda polepší oproti dingu + práce a reference pro český průmysl.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...