Iljušin Il-112V: Nástupce letadel An-26 se chystá na první let

První prototyp vojenského dopravního letounu Il-112V (0101) na montážní lince. / VASO

Vyvíjený ruský lehký dopravní letoun Iljušin Il-112V v ruské armádě nahradí letitá dopravní letadla Antonov An-26. Podle Alexandera Bykova, ředitele programu Il-112V ve firmě Iljušin, první letuschopný prototyp dokončil vibrační testy a na přelomu října a listopadu provede svůj premiérový testovací let.

Výroba Il-112V probíhá ve voroněžském leteckém závodě (VASO). Na produkci se podílí také Aviastar-SP dodávkami potahových panelů trupu, servisních krytek a dveří, a dalších více než 30 subdodavatelů. VASO kromě sériové výroby zajišťuje kompletaci dvou prototypů, jednoho pro letové zkoušky (0101) a jednoho pro statické a únavové zkoušky (0102).

První prototyp již prošel vibračními testy v Centrálním aerohydrodynamickém institutu v Žukovském. Podle Bykova testy dopadly dobře a letoun 0101 poprvé vzlétne na přelomu října a listopadu. Konec první etapy státních zkoušek je naplánován na rok 2019 a ten samý rok se do zkušebního programu zapojí první dva sériové stroje (0103 a 0104).

Ministerstvo obrany Ruské federace pro své vzdušně-kosmické síly nakoupí minimálně 100 letounů Il-112V s tím, že první sériové Il-112V převezme v roce 2020. Různé ruské vládní agentury do roku 2030 chtějí nakoupit nejméně 200 letounů tohoto typu, včetně civilní verze Il-112T.

Letoun v ruském letectvu nahradí především dopravní An-24 a An-26. Letectvo stále papírově vlastní zhruba 200 letounů An-26, z toho okolo stovky antonovů provozuje aktivně. Podle nedávného vystoupení ruského minsitra obrany Sergeje Šojgy však 80 % letounům An-26 končí v roce 2030 technická životnost a je tedy nutné přijmout náhradu v podobě Il-112V.

Výrobní podnik VASO investoval do montážní linky 1,3 miliardy rublů (441 milionů Kč), což umožní od roku 2020 vyrábět až 24 letadel Il-112V ročně. Je důležité dodat, že Il-112V je vyroben výhradně z ruských součástek a dílů.

Přípravné práce na projektu Il-112V byly spuštěny již v roce 1994 a konstruktéři při jeho vývoji zúročili poznatky získané z vývoje dopravního letounu Il-114. Vývoj Il-112V však provázejí od samého počátku technické a finanční problémy, a také mnohaletá zdržení:

V květnu 2003 si Il-112V vybralo jako náhradu za An-26 ruské vojenské letectvo. Ekonomická krize však omezila státní financování programu a v roce 2010 ruské ministerstvo obrany oznámilo firmě Iljušin, že si má nadále hradit vývoj Il-112V z vlastních zdrojů.

V květnu roku 2011 přišla pro program Il-112V další rána ‒ ruské ministerstvo obrany Ruska se rozhodlo od plánovaného pořízení Il-112V upustit ve prospěch nákupu ukrajinských transportních strojů An-140T.

Ministerstvo obrany odebralo devět An-140T, ale po ruské anexi Krymu došlo k ochlazení vztahů mezi Ruskem a Ukrajinou a nakupování An-140T začalo být v Rusku nežádoucí. Do popředí se tak znovu dostalo dokončení vývoje Il-112V.

Problémy s vývojem, včetně silně kritických článků v ruském tisku, však pokračují dodnes. S poslední závažnou kritikou přišel v červenci ruský deník Vzgľjad. Podle deníku, který se odvolává na zdroje „blízké generálnímu štábu“, přetížení prvního vyrobeného letounu je až 40 % (tři tuny), místo povolených 10 % ‒ letoun je jednoduše příliš těžký.

Generální ředitel Iljušin Alexej Rogozin přiznal zpoždění, ale zprávy o konci programu dementoval: „Technika takového výpočtu [40 % - pozn. red. ] je překvapivá. Existuje přetížení, ale mnohem menší. V tomto okamžiku jsme přijali opatření a podnikáme poměrně aktivní akce zaměřené na snížení hmotnosti na stanovené hodnoty. Jsem si jistý, že tento úkol splníme.“

„Jedná se o zcela nový letoun. Samozřejmě, že aktuální stav celého leteckého průmyslu se projevuje při jeho výrobě,“ dodal Rogozin s tím, že firma Iljušin má problém především se subdodavateli jednotlivých dílů.


Reportáž ruské televize z návštěvy podniku VASO místopředsedy Ruské federace pro vojensko-průmyslový komplex Jurije Borisova.

V každém případě v průběhu vývoje došlo k nárůstu maximální vzletové hmotnosti letounu z 19,7 tun na 21 tun a výkon použitých motorů TV7-117ST (2× 2059 kW) se stal nedostatečný. Výsledkem je pokles nosnosti z 6000 kg (jak schválilo ruské ministerstvo obrany) na 5000 kg a pokles doletu s maximálním zatížením z 3000 km na 1200 km (2400 km s 3500 kg nákladu).

Díky málo výkonným motorům navíc Il-112V nebude moci na své palubě přepravovat více než 50 vojáků, 26 výsadkářů nebo 23 raněných na nosítkách. Z tohoto důvodu se výhledově pro Il-112V počítá s perspektivním motorem VK-3500 (2× 2570 kW), který však zatím není k dispozici.

Program lehkého dopravního letadla Il-112V ukazuje na tristní stav ruského leteckého průmyslu, především toho dopravního. Firma Iljušin se doslova „pere“ s vývojem lehkého Il-112, přitom musí dokončit vývoj mnohem složitějšího středního proudového dopravního letadla Il-76MD-90A (vývoj také stíhají závažné problémy) a spekuluje se dokonce o vývoji nástupce těžkých An-124.

„Smlouva na dodávku 38 vojenských dopravních letadel [Il-76 - pozn. red. ] do Číny je přerušena. Dodání dvou Il-76MF do Jordánska bylo provedeno s významným zpožděním. Projekt Il-214 / MTA [střední dopravní letoun - pozn. red.] selhal. Program obnovy výroby Il-76 je zcela mimo kontrolu. Jediné letadlo [Il-76 - pozn. red.] v testovacím provozu vykazuje velmi nízkou provozní spolehlivost. Existují velmi velké obavy z vývoje Il-112V. Pokud společnost nedokázala za deset let obnovit výrobu Il-76, jaké jsou šance na úspěch při oživení složitějších a v zahraničí navržených An-124, pro které neexistuje ani žádný motor?“ nebere si s firmou Iljušin servítky ruský vojenský analytik Ruslan Puchov, šéf moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of Strategies and Technologies) a člen Veřejné rady ruského ministerstva obrany.

V každém případě ruské letectvo nutně potřebuje nahradit flotilu svých stárnoucích dopravních letadel a zdá se, že vlastními silami to nezvládne. Nákup západních letounů je mimo realitu, takže nebude překvapením, pokud v ruském letectvu v příští dekádě uvidíme létat čínská dopravní letadla jako Shaanxi Y-9 nebo Xian Y-20.

Zdroj: Ruslet, TASS, Vzgljad
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Chramčichin: Klauni z NATO nás neohrozí, hrozba je Čína

Aleksandr Chramčichin, zástupce ředitele moskevského Ústavu politické a vojenské analýzy, v článku ...

Bojové vozidlo Kurganěc-25 se chystá na vojskové zkoušky

V letech 2019 až 2021 ruská armáda získá neurčitý počet prototypů bojových vozidel Kurganěc-25. ...

Letoun L-159T2 pro českou armádu absolvoval první let

První z letounů L-159T2 pro Vzdušné síly Armády ČR úspěšně zvládl zálet. První let nového ...

KC-Z: Stealth tankery pro americké letectvo

Americké letectvo (USAF) rozvíjí v rámci programu KC-Z koncept „neviditelných“ vzdušných tankerů. ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • logik
    23:10 15.10.2018

    jara: ať se jakkoli snažím, tak nějak v Tvém postu nevidím argument. Jen snad Ty diferenciální rovnice, co se používají v mechanice, tak většina z nich je lineární nebo jde alespoň ...Zobrazit celý příspěvek

    jara: ať se jakkoli snažím, tak nějak v Tvém postu nevidím argument. Jen snad Ty diferenciální rovnice, co se používají v mechanice, tak většina z nich je lineární nebo jde alespoň linearizovat, takže to na mém tvrzení nic nemění.
    A MKP kupodivu nejen vím, co je, ale dokonce někdy aktivně používám (byť jsem zvyklý na to, že odborníci používají spíše zkratku FEM, ale to může být oborově podmíněné). A chtěl jsi tím říci vlastně co, kromě toho, že sis trochu pohonil triko? :-)Skrýt celý příspěvek

  • logik
    23:02 15.10.2018

    gangut: A proč si sem dal od toho autora jen "úvod" jeho medailonku. Je to člověk, kterej celoživotně pracuje s letadlama a publikuje o letadlech a zároveň pilot (byť se pilotáží ...Zobrazit celý příspěvek

    gangut: A proč si sem dal od toho autora jen "úvod" jeho medailonku. Je to člověk, kterej celoživotně pracuje s letadlama a publikuje o letadlech a zároveň pilot (byť se pilotáží neživí). Nikoli "nadšenec", kterej si občas zajde na letiště, jak jsi se snažil předestřít vytržením jedné věty. Když si o něm najdeš pár věcí, tak tě skepse přejde. A btw. letectví mj. také studoval, když se tím oháníš.

    A btw. ten člověk má hodně rád právě ruská letadla, takže z nějaké zaujatosti a snižování ruské letecké techniky ho budete vinit těžko....Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    22:55 15.10.2018

    Logik Ne to už přeháníte... jakou únosnost, zatížení? Jaké .... jaký nosník? Co takhle rámové konstrukce??? Co výšky v jakých výškách lítá T95 co vzniká za zatížení? Napěťové ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik
    Ne to už přeháníte... jakou únosnost, zatížení? Jaké .... jaký nosník? Co takhle rámové konstrukce??? Co výšky v jakých výškách lítá T95 co vzniká za zatížení? Napěťové extrémy, diferenciálních rovnice....Ale ano 3xvetší zatížení= prúměr větší o 1,7x když to tedy vztáhnu jen na nosnik o dvou podporách staticky určitý takový základní příklad statiky tak jsem strávil dle vašeho spoustu zbytečného casu výpočty:))) co takhle MKP ;)
    Logiku vy asi nebudete technického směru?;)Skrýt celý příspěvek

  • logik
    22:43 15.10.2018

    fenri: Anebo je to třeba v podstatě stejný (prodloužený) trup s patřičně posílenými nosníky. Na trojnásobnou únosnost stačí zvětšit průměr nosníku cca 1.7krát. Nic nemožného, u ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri:
    Anebo je to třeba v podstatě stejný (prodloužený) trup s patřičně posílenými nosníky. Na trojnásobnou únosnost stačí zvětšit průměr nosníku cca 1.7krát. Nic nemožného, u trubky alá medvěd nejsi nijak příliš limitován prostorem.

    To, že se pak snažíš mnou dodaný zdroj shazovat "generických způsobem" že sem často "plácám" zdroje teenagerské autorky jen ukazuje, že nemáš jak napadnout ten konkrétní zdroj, který jsem sem dal (koneckonců, to děláš vcelku pravidelně, vždycky konkrétní zdroj shazuješ odkazem na mé údajné jiné zdroje od puberťáků). Přitom to je poměrně dosti stránek odborného textu, jestli je to takový matla, jak tvrdíš, tak pro Tebe jistě nebude těžké tam najít nějaký omyl a vyvrátit ho nějakým věrohodnějším zdrojem.

    Takhle, když sám své tvrzení ničím konkrétním nedoložíš, jen svým názorem "určitě to nejde", a cizí zdroje takto lacině popíráš, jen maskuješ vlastní argumentační nedostatečnost.

    Nicméně, pokud Ti tamten odkaz nestačil, tak co třeba
    Anthony Tucker-Jones
    Soviet Cold War Weaponry: Aircraft, Warships and Missiles

    "featured almost the same fuselage as the abadoned Tu-85 (derived from American B-29)

    Anthony Tucker-Jones je pro Tebe také teenagerka z blogu?

    PS: opět uvádíš nepřesná data, Tu-95A měl MTO jen 165tun, 188 platí pro pozdější varianty.

    PPS: A nejsem czertík, tak nevím proč v debatě se mnou do toho pleteš to, co řekl on. Blbost jste tvrdili oba, pravda je, jak už to tak bývá, někde mezi. Akorát Czertík se nezačal čertit, když jsem jeho tvrzení uvedl na pravou míru.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    22:01 15.10.2018

    Logik, natahování trupu i zvyšování hmotnosti a únosnosti je skutečně běžné, ALE o 300%?? Blázníte? Máte pravdu, že jsem napsal špatně délky trupů, ale jinak píšete úplné nesmysly. ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik, natahování trupu i zvyšování hmotnosti a únosnosti je skutečně běžné, ALE o 300%?? Blázníte? Máte pravdu, že jsem napsal špatně délky trupů, ale jinak píšete úplné nesmysly. B-29 vážil max. 62 tun. Tu-95 váži 188 tun! Tučko se pohybuje bezmála dvojnásobnými rychlostmi. Chcete tvrdit, že tyto síly zvládá v podstatě stejný trup? Ano, trup Tu-95 jistě evolucí B-29. 'Úplně stejně dojdu krok za krokem k tomu, že je evolucí kluzáku Otto Lillienthala. Stačí jít jen v dost jiných iteracích.
    Pokud máte šajna o konstrukci, tak vám musí být jasný, že trup Tu-95 je namáhán mnohonásobně více, než trup B-29, že má úplně jiné rozměry a že tedy buďto byl trup B-29 neuvěřitelně předimenzovaný (pak je spodivem, že takový stroj vzlétl) a nebo je trup Tu-95 tak papírový, že se to letadlo mjsí rutiině rozpadat ve vzduchu. Vzhledem k tomu, že B-29 létal schopně a že Tu-29 je držák schopný dlouhodobé služby ve velmi trvdých podmínkách, pak je jasné, že musí platit předpoklad C, tj. že ty trupy jsou sakra jiné.
    Dále mě nepřestává bavit vaše přesvědčení, že když sem plácnete nějaký odkaz v angličtině, že tu zjevíte nějakou absolutní pravdu. Velmi často z vašich linků vylezou nějaké teenagerské autorky, co se zaměřují na pouliční umělce a náhodou někde plácly něco o Lybii a Logik se toho chytil a něco tím "dokazoval" a podobně.

    Nicméně i tak je to debata o ničem, protože jádro sporu je czetikovo tvrzení, že Tu-95 JE B-29, sdílí s ním podvozek atd. a má že Tu-95 má stejné úkoly jako B-2.

    A to vše v rámci dokazování toho, že An-132 je úplně jiné letadlo, než An-32 a že jeho vývoj lze srovnávat s vývojem Il-112. To jen ilustruje míru pomatenosti některých jedinců.

    Když na letadlo A dáme jiné, leč podobné motory, hned je to jiný stroj.
    Když B dáme narosto jiné (principem funkce) motory o skoro osminásobném výkonu, protáhneme ho o 50%, dám mu naprosto jiné křídlo, jeho výkony posuneme o generaci až dvě jinam... tak je to vlastně furt stejné letadlo.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    21:49 15.10.2018

    logik, že ty ještě věříš, že Tu-22M je modernizace Tu-22

    logik, že ty ještě věříš, že Tu-22M je modernizace Tu-22

  • gangut
    21:30 15.10.2018

    logik pozrel som si ten materiál. Napisal nejaký Bernie Leighton "CONTRIBUTOR - SEATTLE, WA. Bernie has traveled around the world to learn about, experience, and photograph ...Zobrazit celý příspěvek

    logik
    pozrel som si ten materiál. Napisal nejaký Bernie Leighton "CONTRIBUTOR - SEATTLE, WA. Bernie has traveled around the world to learn about, experience, and photograph different types of planes". To je tá kapacita? Ja sa pohybujem v letectve profesionálne od roku 1995. Keď počítam školu tak od 1989 a hovorím vám, že tvrdíte nezmysly.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    21:22 15.10.2018

    gagnut: A člověk, co psal mnou odkazovaný materiál, cituji: "The Tu-4 derivatives led to something. The original idea was to use the Tu-4 fuselage, but mate it with a new ...Zobrazit celý příspěvek

    gagnut: A člověk, co psal mnou odkazovaný materiál, cituji:

    "The Tu-4 derivatives led to something. The original idea was to use the Tu-4 fuselage, but mate it with a new (low-drag) wing with an area of at least 2,153 square feet"
    ....
    "So much so that if the wing was extended and attached to the fuselage of a Tu-85, there might be an opportunity for a new strategic bomber"

    To byl také pitomec, co tvrdil pitomosti? Víš o letadlech alespoň desetinu toho, co tento "pitomec"?Skrýt celý příspěvek

  • gangut
    21:15 15.10.2018

    logik
    jediné s čim mám problém je bohorovná tuposť s ktorou tu hájite absolútny nezmysel. A nie prvý krát.

    logik
    jediné s čim mám problém je bohorovná tuposť s ktorou tu hájite absolútny nezmysel. A nie prvý krát.

  • logik
    21:07 15.10.2018

    gangut: Podle "tvaru" to, jestli jde o stejnou konstrukci fakt nepoznáš. To bys musel dovnitř a sledovat, jak jsou řešené nosníky, materiály, atd. atd.... Takovou příbuznost ...Zobrazit celý příspěvek

    gangut:
    Podle "tvaru" to, jestli jde o stejnou konstrukci fakt nepoznáš. To bys musel dovnitř a sledovat, jak jsou řešené nosníky, materiály, atd. atd....

    Takovou příbuznost samozřejmě z primárních zdrojů tady nedoložím, ale všechny rozumné zdroje, co jsem na to téma kdy četl, se v tom, že trup Tu-95 je evoluce Tu-4 shodují, a jeden z nich jsem sem dával.

    Fakt nechápu, proč s tím máte problém, Rusko v čtyřicátých letech nemělo moc zkušeností s vývojem strategických bombardérů, Pe-8 byl na úrovni spíše předválečných než válečných konstrukcí. Tak není divu, že když měli možnost se inspirovat cizím strojem, že zbytečně nevyvíjeli vlastní konstrukci. Proč by to dělali?Skrýt celý příspěvek

  • gangut
    20:47 15.10.2018

    logik Ale veď 737 aj a320 má rovnakú pološkrupinovu koncepciu, šípové krídlo, rovnaký motor, obdobné podvozky, rovnako šípové stabilizátory to musí byť to isté lietadlo - podľa ...Zobrazit celý příspěvek

    logik
    Ale veď 737 aj a320 má rovnakú pološkrupinovu koncepciu, šípové krídlo, rovnaký motor, obdobné podvozky, rovnako šípové stabilizátory to musí byť to isté lietadlo - podľa vašej logiky...Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    20:43 15.10.2018

    Je celkem zajimave, ze sputnik tady vytahuje jen uderka jako dusan nebo logik. To mate v naplni prace studovani stranek nepritele?

    Je celkem zajimave, ze sputnik tady vytahuje jen uderka jako dusan nebo logik. To mate v naplni prace studovani stranek nepritele?

  • skelet
    20:40 15.10.2018

    a zachvilku se dozvíme, že B-2 je okopčený Horten 229.. za ..3 ..2 ..1

    a zachvilku se dozvíme, že B-2 je okopčený Horten 229.. za ..3 ..2 ..1

  • logik
    20:38 15.10.2018

    uff, já to už poslal, než jsem šel večeret, tak sorry za doublepost. Jinak fenri, jasně, jednotlivé verze airbusů jsou k sobě rozhodně blíž, než Tu-4 a Tu-95. To ale nic nemění ...Zobrazit celý příspěvek

    uff, já to už poslal, než jsem šel večeret, tak sorry za doublepost.

    Jinak fenri, jasně, jednotlivé verze airbusů jsou k sobě rozhodně blíž, než Tu-4 a Tu-95. To ale nic nemění na tom, že trup Tu-95 je konstrukce vzniklá evolucí a nikoli revolucí trupu Tu-4.

    gagnut, jara: Ne, Airbus 320 není 737, protože to je originální konstrukce. Nevzniklo to tak, že by někdo vzal trup 320 a předělal ho pro potřeby 737. Tu-95 tak ovšem vznikl.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    20:33 15.10.2018

    Fenri: "Natahování" trupů a zvyšování únosnosti je věc v letectví vcelku běžná, obzvlášť u "trubek". Viz např. rodina airbusů 320: nejkratší má 31 a nejdelší 44 metrů, stejnětak ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri: "Natahování" trupů a zvyšování únosnosti je věc v letectví vcelku běžná, obzvlášť u "trubek". Viz např. rodina airbusů 320: nejkratší má 31 a nejdelší 44 metrů, stejnětak např. boeing 737-600 až 737-900 se podstatně liší délkou.

    Vzhledem k tomu, že má B-95 jiné křídlo, tak uchycení křídla bylo zcela jistě přepracované. To ale neznamená vždy nutnost přepracovat celý trup - a na zbytek trupu už ten argument o výkonech až tak neplatí. Např. takovej Spitfire mezi nejpomalejším Merlinem a nejrychlejším Griffonem má také slušnej rozdíl v rychlosti i v zabudování motoru.... a furt se tomu říká Spitfire a nikdo netvrdí, že je to jiné letadlo.

    Příbuznost trupu Tu-95 s Tu-4 je neokecatelná. To nakolik se tomu řekne "nové" a nakolik "evoluce" je pak čistě záležitost interpretace, podle toho co zrovna chceš akcentovat.

    PS: A trup Medvěda není dvakrát delší než u superpevnosti. Jen o polovinu (30m ku 46m). Je to zhruba podobnej poměr, jako poměr nejkratšího a nejdelšího airbusu. (Rozpětí se pak liší ještě méně, 43m ku 50m, nicméně to je kvůli šípovému křídlu medvěda poněkud zavádějící)Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    20:29 15.10.2018

    Já nevím chlapi, ale zamyslete se.... všechny současné automobily jsou akorát přepracovaný Ford T, akorát větší, rychlejší a více uvezou....například prodloužit rozvor přeci ...Zobrazit celý příspěvek

    Já nevím chlapi, ale zamyslete se.... všechny současné automobily jsou akorát přepracovaný Ford T, akorát větší, rychlejší a více uvezou....například prodloužit rozvor přeci neznamená zásadní konstrukční změny. Ne, to nemyslíte vážně že ne ? ;)Skrýt celý příspěvek

  • gangut
    20:18 15.10.2018

    Prehliadka idiocie. Tu-95 je vlaste B-29, Airbus 340 je vlastne Boeing 707 a Airbus 320 je vlastne skopčený B-737.

    Prehliadka idiocie. Tu-95 je vlaste B-29, Airbus 340 je vlastne Boeing 707 a Airbus 320 je vlastne skopčený B-737.

  • fenri
    20:13 15.10.2018

    Logik: Airbus 320 nemá 2x delší trup v rámci variant. Nedosahuje 2x vyšší rychlosti a 3x vyšší hmotnosti a s tím spojeným namáháním. Ty stroje jsou zhruba stejně rychlé a rozdíl v ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik: Airbus 320 nemá 2x delší trup v rámci variant. Nedosahuje 2x vyšší rychlosti a 3x vyšší hmotnosti a s tím spojeným namáháním. Ty stroje jsou zhruba stejně rychlé a rozdíl v hmotnosti není ve stovkách procent. A to neřeším "detail", že materiály a konstrukce a výpočty jsou dnes jinde.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    20:09 15.10.2018

    Fenri: "Natahování" trupů a zvyšování únosnosti je věc v letectví vcelku běžná, obzvlášť u "trubek". Viz např. rodina airbusů 320: nejkratší má 31 a nejdelší 44 metrů, stejnětak ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri: "Natahování" trupů a zvyšování únosnosti je věc v letectví vcelku běžná, obzvlášť u "trubek". Viz např. rodina airbusů 320: nejkratší má 31 a nejdelší 44 metrů, stejnětak např. boeing 737-600 až 737-900.

    Vzhledem k tomu, že má B-95 jiné křídlo, tak uchycení křídla bylo zcela jistě přepracované. To ale neznamená vždy nutnost přepracovat celý trup - a na zbytek trupu už ten argument o výkonech až tak neplatí. Takovej Spitfire mezi nejpomalejším Merlinem a nejrychlejším Griffonem má také slušnej rozdíl v rychlosti i zatížení, a furt se tomu říká Spitfire.

    Příbuznost trupu Tu-95 s Tu-4 je neokecatelná. To nakolik se tomu řekne "nové" a nakolik "evoluce" je čistě záležitost interpretace.Skrýt celý příspěvek

  • Czertik
    19:50 15.10.2018

    crusader/gagnut to, ze tu-95 nosi kridlate strely z neho bombarder prestat nedelalo, stejne tak i b-2 dokaze nest kridlate strely, stejne jako b-52, cili dle stejne logiky ...Zobrazit celý příspěvek

    crusader/gagnut

    to, ze tu-95 nosi kridlate strely z neho bombarder prestat nedelalo, stejne tak i b-2 dokaze nest kridlate strely, stejne jako b-52, cili dle stejne logiky oznovat za bombardery by je neslo.
    A nevsim sem si, ze by kdokoliv mel problem s tim oznacovat b-2/52 za bombardery.

    A to ze tu-95 dnes jen slouzi jenom jako raketonosic...co to meni vzhledm k b-2 ktera je taky raketonosic ?
    To ze tu-95 nedokaze proniknout pvo narozdil od b-2, neni problem b-2 ale prave tu-95. nebo skutecne me tu napis v cem se role raketonosice b-2 a tu-95 tak zasadne lisi, ze neni pravza ze b-2 ma stejknou roli jako tu-95.

    a k linii b-29/ tu-4 a tu-95, tak tvrdit ze sem rikal, ze tu-95 se ma k tu-4 jako an-132 k an-32 je uplna blbost, tak jak to prezentujes ty fenri. To jak to napsal logik je krasne vysvetleno tak jak sem to myslel.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 7