Iljušin Il-112V: Nástupce letadel An-26 se chystá na první let

První prototyp vojenského dopravního letounu Il-112V (0101) na montážní lince. / VASO

Vyvíjený ruský lehký dopravní letoun Iljušin Il-112V v ruské armádě nahradí letitá dopravní letadla Antonov An-26. Podle Alexandera Bykova, ředitele programu Il-112V ve firmě Iljušin, první letuschopný prototyp dokončil vibrační testy a na přelomu října a listopadu provede svůj premiérový testovací let.

Výroba Il-112V probíhá ve voroněžském leteckém závodě (VASO). Na produkci se podílí také Aviastar-SP dodávkami potahových panelů trupu, servisních krytek a dveří, a dalších více než 30 subdodavatelů. VASO kromě sériové výroby zajišťuje kompletaci dvou prototypů, jednoho pro letové zkoušky (0101) a jednoho pro statické a únavové zkoušky (0102).

První prototyp již prošel vibračními testy v Centrálním aerohydrodynamickém institutu v Žukovském. Podle Bykova testy dopadly dobře a letoun 0101 poprvé vzlétne na přelomu října a listopadu. Konec první etapy státních zkoušek je naplánován na rok 2019 a ten samý rok se do zkušebního programu zapojí první dva sériové stroje (0103 a 0104).

Ministerstvo obrany Ruské federace pro své vzdušně-kosmické síly nakoupí minimálně 100 letounů Il-112V s tím, že první sériové Il-112V převezme v roce 2020. Různé ruské vládní agentury do roku 2030 chtějí nakoupit nejméně 200 letounů tohoto typu, včetně civilní verze Il-112T.

Letoun v ruském letectvu nahradí především dopravní An-24 a An-26. Letectvo stále papírově vlastní zhruba 200 letounů An-26, z toho okolo stovky antonovů provozuje aktivně. Podle nedávného vystoupení ruského minsitra obrany Sergeje Šojgy však 80 % letounům An-26 končí v roce 2030 technická životnost a je tedy nutné přijmout náhradu v podobě Il-112V.

Výrobní podnik VASO investoval do montážní linky 1,3 miliardy rublů (441 milionů Kč), což umožní od roku 2020 vyrábět až 24 letadel Il-112V ročně. Je důležité dodat, že Il-112V je vyroben výhradně z ruských součástek a dílů.

Přípravné práce na projektu Il-112V byly spuštěny již v roce 1994 a konstruktéři při jeho vývoji zúročili poznatky získané z vývoje dopravního letounu Il-114. Vývoj Il-112V však provázejí od samého počátku technické a finanční problémy, a také mnohaletá zdržení:

V květnu 2003 si Il-112V vybralo jako náhradu za An-26 ruské vojenské letectvo. Ekonomická krize však omezila státní financování programu a v roce 2010 ruské ministerstvo obrany oznámilo firmě Iljušin, že si má nadále hradit vývoj Il-112V z vlastních zdrojů.

V květnu roku 2011 přišla pro program Il-112V další rána ‒ ruské ministerstvo obrany Ruska se rozhodlo od plánovaného pořízení Il-112V upustit ve prospěch nákupu ukrajinských transportních strojů An-140T.

Ministerstvo obrany odebralo devět An-140T, ale po ruské anexi Krymu došlo k ochlazení vztahů mezi Ruskem a Ukrajinou a nakupování An-140T začalo být v Rusku nežádoucí. Do popředí se tak znovu dostalo dokončení vývoje Il-112V.

Problémy s vývojem, včetně silně kritických článků v ruském tisku, však pokračují dodnes. S poslední závažnou kritikou přišel v červenci ruský deník Vzgľjad. Podle deníku, který se odvolává na zdroje „blízké generálnímu štábu“, přetížení prvního vyrobeného letounu je až 40 % (tři tuny), místo povolených 10 % ‒ letoun je jednoduše příliš těžký.

Generální ředitel Iljušin Alexej Rogozin přiznal zpoždění, ale zprávy o konci programu dementoval: „Technika takového výpočtu [40 % - pozn. red. ] je překvapivá. Existuje přetížení, ale mnohem menší. V tomto okamžiku jsme přijali opatření a podnikáme poměrně aktivní akce zaměřené na snížení hmotnosti na stanovené hodnoty. Jsem si jistý, že tento úkol splníme.“

„Jedná se o zcela nový letoun. Samozřejmě, že aktuální stav celého leteckého průmyslu se projevuje při jeho výrobě,“ dodal Rogozin s tím, že firma Iljušin má problém především se subdodavateli jednotlivých dílů.


Reportáž ruské televize z návštěvy podniku VASO místopředsedy Ruské federace pro vojensko-průmyslový komplex Jurije Borisova.

V každém případě v průběhu vývoje došlo k nárůstu maximální vzletové hmotnosti letounu z 19,7 tun na 21 tun a výkon použitých motorů TV7-117ST (2× 2059 kW) se stal nedostatečný. Výsledkem je pokles nosnosti z 6000 kg (jak schválilo ruské ministerstvo obrany) na 5000 kg a pokles doletu s maximálním zatížením z 3000 km na 1200 km (2400 km s 3500 kg nákladu).

Díky málo výkonným motorům navíc Il-112V nebude moci na své palubě přepravovat více než 50 vojáků, 26 výsadkářů nebo 23 raněných na nosítkách. Z tohoto důvodu se výhledově pro Il-112V počítá s perspektivním motorem VK-3500 (2× 2570 kW), který však zatím není k dispozici.

Program lehkého dopravního letadla Il-112V ukazuje na tristní stav ruského leteckého průmyslu, především toho dopravního. Firma Iljušin se doslova „pere“ s vývojem lehkého Il-112, přitom musí dokončit vývoj mnohem složitějšího středního proudového dopravního letadla Il-76MD-90A (vývoj také stíhají závažné problémy) a spekuluje se dokonce o vývoji nástupce těžkých An-124.

„Smlouva na dodávku 38 vojenských dopravních letadel [Il-76 - pozn. red. ] do Číny je přerušena. Dodání dvou Il-76MF do Jordánska bylo provedeno s významným zpožděním. Projekt Il-214 / MTA [střední dopravní letoun - pozn. red.] selhal. Program obnovy výroby Il-76 je zcela mimo kontrolu. Jediné letadlo [Il-76 - pozn. red.] v testovacím provozu vykazuje velmi nízkou provozní spolehlivost. Existují velmi velké obavy z vývoje Il-112V. Pokud společnost nedokázala za deset let obnovit výrobu Il-76, jaké jsou šance na úspěch při oživení složitějších a v zahraničí navržených An-124, pro které neexistuje ani žádný motor?“ nebere si s firmou Iljušin servítky ruský vojenský analytik Ruslan Puchov, šéf moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of Strategies and Technologies) a člen Veřejné rady ruského ministerstva obrany.

V každém případě ruské letectvo nutně potřebuje nahradit flotilu svých stárnoucích dopravních letadel a zdá se, že vlastními silami to nezvládne. Nákup západních letounů je mimo realitu, takže nebude překvapením, pokud v ruském letectvu v příští dekádě uvidíme létat čínská dopravní letadla jako Shaanxi Y-9 nebo Xian Y-20.

Zdroj: Ruslet, TASS, Vzgljad
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Chramčichin: Klauni z NATO nás neohrozí, hrozba je Čína

Aleksandr Chramčichin, zástupce ředitele moskevského Ústavu politické a vojenské analýzy, v článku ...

Bojové vozidlo Kurganěc-25 se chystá na vojskové zkoušky

V letech 2019 až 2021 ruská armáda získá neurčitý počet prototypů bojových vozidel Kurganěc-25. ...

Letoun L-159T2 pro českou armádu absolvoval první let

První z letounů L-159T2 pro Vzdušné síly Armády ČR úspěšně zvládl zálet. První let nového ...

KC-Z: Stealth tankery pro americké letectvo

Americké letectvo (USAF) rozvíjí v rámci programu KC-Z koncept „neviditelných“ vzdušných tankerů. ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Czertik
    20:02 14.10.2018

    fenri jiste, ze vyvynout zcela od zakladu novy letoun je daleko horsi a tezsi nez jen upgradnout existujici letoun...ale prave proo ze je to narocnejsi, je na tom, kdo ho dela si ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri
    jiste, ze vyvynout zcela od zakladu novy letoun je daleko horsi a tezsi nez jen upgradnout existujici letoun...ale prave proo ze je to narocnejsi, je na tom, kdo ho dela si dobre rozmyslet jestli na to ma nebo ne. Protoze pokud an to nema a tvari se jo, tak jediny vysledek bude to, ze vyhodi zbytecne hoooodne penez.
    BTW k te tvoji b-29..budes se divit aler ta ti dodnes bojove lita, v rusku, pod jinym jmenem, s jinymy motory...a preklapive ma uplne stejne ukoly jako b-2. Byt ano, je jiste jasne ze sance na preziti tehle dvou letadel v nepratelskem prostredi se silnou PVO je diametralne odlisna.
    Ale bombardovani rucnikaru zvladnou obe stejne.

    petris
    skutecne ? Sem se mrkl na produkci il-76/78 a nikde sem si nevsim, ze by nerkde bylo napsano, ze by se u nej prerusila produkce, byt na par (desitek) let.
    A to sou skutecne dost velke letouny. O dost vetsi nez tyhle il-112.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    13:47 14.10.2018

    Ubohý Dušane. To IMPROVED znamená zejm. montáž silnějších dovozových motorů a to WESTERNIZED znamená avioniku od Honeywellu. Tedy přesně to, co jsem psal. Tedy našroubování cizích ...Zobrazit celý příspěvek

    Ubohý Dušane. To IMPROVED znamená zejm. montáž silnějších dovozových motorů a to WESTERNIZED znamená avioniku od Honeywellu. Tedy přesně to, co jsem psal. Tedy našroubování cizích věcí na staré (dobré) letadlo. A samozřejmě zaslepená horní okénka v pilotní kabině, posílený podvozek a nové sedačky pilotů. Myslím, že od dob bratří Wrightů letectví neučinilo větší skok. Chápu, že jsou to na vás složité termíny, se kterými si nevíte rady. Nicméně ani pořádná dávka útoků a la Sputnik z vás neučiní menšího bambulu, než jakým se zde etablujete. Prostě ta technická nevzdělanost a frustrace z vás přímo čiší.
    Klidně urážejte dál, ale nic nemění na faktu, že hodit na starého Antonova kanadské motory a americkou avioniku obnáší NESROVNATELNĚ menší objem konstrukčních a vývojových prací, než vyvinout nové motory, nové letadlo, novou avioniku... a to vše ve své zemi, zgruntu a za svoje. Jinak samozřejmě An-24-32 dělal Oleg Antonov, tedy Rus. Jinak samozřejmě netvrdím, že vše dělali Rusové. Třeba (bohužel již zesnulý) Petro Balabujev, byl Pan Konstruktér. Ovšem dělat z UA zázrak konstručného progresu a z Rusů hlupáky na základě srovnání Il-112 a An-132 je prostě projevem technické ignorace joudy ze země, kde se nikdy nic významného nezkonstruovalo.

    Mýlíte se ještě v jedné věci: nečerpám ze Sputniku, ale dostávám informace přímo od Putina, spolu s tučnými obnosy na můj účet za proruské trolení. Zatímco vy tu děláte šášu zadarmo.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    12:34 14.10.2018

    Dušan: možná jsi zapomněl, že na začátku tvé výměny s fenfim bylo tve nadšeně prohlášení, jak srovnání obou projektů jasně prokazuje rusackou neschopnost, která vyniká vedle ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan: možná jsi zapomněl, že na začátku tvé výměny s fenfim bylo tve nadšeně prohlášení, jak srovnání obou projektů jasně prokazuje rusackou neschopnost, která vyniká vedle schopných Ukrajinců.
    Takže ty závěrečné poznámky o jednoduché realitě spolku sputnikaru jsou trapné a s prominutím hloupé.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    10:23 14.10.2018

    "An-132 je jen An-26 s kanadskými motory" "The Antonov/Taqnia An-132 is an IMPROVED VERSION of the Antonov An-32 " "An-132 has been significantly modernised and ...Zobrazit celý příspěvek

    "An-132 je jen An-26 s kanadskými motory"

    "The Antonov/Taqnia An-132 is an IMPROVED VERSION of the Antonov An-32 "
    "An-132 has been significantly modernised and Westernised"

    Zaujímavý "posun" ....

    Takže to zhrnieme, An-132 nie je len "An-26 s kanadskými motory" ale je to výrazne zmodernizovaný a "vesternizovaný" An-32. Inak povedané to čo som tvrdil od začiatku ja ..... nikdy som netvrdil, je to úplne nový typ.

    "Mimochodem i to staré éro, že kterého Ukrajinci vyšli jim musel namalovat Rus. To jen abyste měl představu o tom, co kdo dokázal."

    Chápem, že Rusi toho dokázali veľa, Ukrajinci nič ... na Sputniku a vašich naivných predstavách určite ... realita je trošku zložitejšia : )Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    21:14 13.10.2018

    Ještě pro Dušana Moudrého: "The Antonov/Taqnia An-132 is an IMPROVED VERSION of the Antonov An-32 " (https://en.wikipedia.org/wiki/... "lehký taktický ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě pro Dušana Moudrého:
    "The Antonov/Taqnia An-132 is an IMPROVED VERSION of the Antonov An-32 "
    (https://en.wikipedia.org/wiki/...
    "lehký taktický transportní letoun, vývojový DERIVÁT letounu typu An-32 (Cline A)"

    Více zde: https://ruslet.webnode.cz/tech...
    "Derived from the An-32 of 1976 (itself a development of the An-24 of 1955), the An-132 has been significantly modernised and Westernised. "
    https://www.flightglobal.com/n...
    "It is a twin-engine high wing aircraft that evolved based on An-32"
    http://www.redstar.gr/Foto_red...
    atd.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    20:54 13.10.2018

    Dušan: jaký nesmysl? konkrétně? S invektivami jste začal vy. Sputnik nečtu. Ale z technologií pár semestrů mám. A proto vím, že považovat náročnost vývoje An-132 a Il-112 za ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan: jaký nesmysl? konkrétně? S invektivami jste začal vy. Sputnik nečtu. Ale z technologií pár semestrů mám. A proto vím, že považovat náročnost vývoje An-132 a Il-112 za podobnou je znakem blbství a ignorace technologických a průmyslových základů.
    A i kdybyste se rozkrájel, An-132 NENÍ nový typ. Je to derivát An-32 (jenž je derivátem starších Antonovů). Liší se motory s vrtulemi, a 86 cm delším trupem, úpravou centroplánu, zaslepenými okýnky, novými sedačkami a palubkou. Je to ÚPRAVA EXISTUJÍCÍHO TYPU za pomocí JIŽ EXISTUJÍCÍCH běžně dostupných dílů, to celé za cizí peníze.
    Il-112 je ZCELA NOVÉ letadlo, se ZCELA NOVÝMI motory, vyvíjenými za své. Jen objem konstrukčních prací na nových pohonných jendotkách Iljušínu je větší, než naroubování PWC na An-32. Jen vybudování linek na výrobu všech komponent potřebných pri to letadlo je naprosto jiný objem prací, než postavit jeden protoyp z existujících dílů. Antonovu na tom letadle nebude patřit ani prd, nebudou ho vyrábět a UA bude ZCELA závislá na dodávkách klíčových komponent za podmínek, cen a možnostech mnoha jiných zemí. Jejích podíl prací na tom letadle bude velmi malý.
    Pokud nejste schopne pochopit rozdíl mezi upgradem stávajícího typu za pomocí stávajících komponent a vývojem zcela novéh typu z nových dílů, fakt se věnujte radší štrikování, nebo nějaké obdobně náročné činnosti, na kterou stačíte.

    Co vyvíjí/vyvinuli Ukrajinci pro An-132?
    Motory? NE
    Vrtule? NE
    Aerodynamiku? NE
    Gro draku? NE?
    Avioniku? NE
    Sedačky:-)? NE
    Všude, kde je u An NE je Il ANO

    Vývoj An-132 stál 116m$ a trval 18 měsíců. Fakt chcete tvrdit, že za tu dobu vyvinete nové vojenské dopravní letadlo včetně motorů, avioniky? Teda samozřejmě vy jistě ano, ale zbytek světa ne.

    Vyndejte si hlavu ze zadku. An-132 není nové letadlo. Je to skládočkové omlazení starho éra. Což není špatná a neúčinná cesta, ale je to docela jiný level, než vyvinutí z gruntu nového letdla s in house produkcí všeho.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    20:28 13.10.2018

    fenri Bez ohľadu na znôšku vašich invektív a nezmyslov ostáva faktom, že vývoj An-132 Ukrajinci zládli a nie je to "starý An-26 s novými motormi" .... že Vás to so ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri

    Bez ohľadu na znôšku vašich invektív a nezmyslov ostáva faktom, že vývoj An-132 Ukrajinci zládli a nie je to "starý An-26 s novými motormi" .... že Vás to so sputnikovcami žerie je len Váš psychický problém ...


    Veď i L-39NG je vlastne tiež len "starý stroj", že ? : )Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    20:03 13.10.2018

    Jara: samozřejmě že to byla hyperbola. Ale byla to hyperbola výhradně pro Dušana, který nepochopil nehyperbolizované přirovnání. Prostě vyzdvihovat UA, že zvládli vývoj An-132 a ...Zobrazit celý příspěvek

    Jara: samozřejmě že to byla hyperbola. Ale byla to hyperbola výhradně pro Dušana, který nepochopil nehyperbolizované přirovnání. Prostě vyzdvihovat UA, že zvládli vývoj An-132 a Rusům trvá Il-112 moc dlouho je znakem slaboduchosti. Je to o něčem jiném.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    20:02 13.10.2018

    Ta ruská snaha o naprostou samostatnost je jen z nouze ctnost. Ani ty nejvýkonnější ekonomiky světa se nedokážou udržet na špici úplně ve všem. I Američani příležitostně nakupují ...Zobrazit celý příspěvek

    Ta ruská snaha o naprostou samostatnost je jen z nouze ctnost. Ani ty nejvýkonnější ekonomiky světa se nedokážou udržet na špici úplně ve všem. I Američani příležitostně nakupují zbraně v Evropě.

    A Rusové to tak dělali taky až do doby než na ně byly uvaleny sankce (ukrajinské motory, francouzské Mistraly, atd., atd.). Nakonec ani v rámci Varšavské smlouvy nevyvíjeli všechno sami (viz. třeba L-39 a L-410). Současný stav je jen zoufalým výsledkem Putinovi politiky, kdy Rusku nezbyli žádní strategičtí partneři, se kterými by mohli sdílet výsledky vývoje a výzkumu.

    Teď musejí složitě vyvíjet úplně všechno a dopadá to tak, že nestíhají nic. Dopravní letadla jsou krásný příklad. Původně menší dopravní typy řešili ve spolupráci s Antonovem a mohli se soustředit na modernizaci Il-76. Teď vyvíjejí spoustu typů zároveň a všechny projekty mají opakovaná zpoždění a výsledky v nedohlednu.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    19:38 13.10.2018

    Fenri Ten Váš příměr s Kaipanem je dost nadsazený, to by jste Antonov hodně degradoval, spolupráce 40 zemi na jednom leteckém projektu je v dnešním globálním světě běžná i Váš ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri
    Ten Váš příměr s Kaipanem je dost nadsazený, to by jste Antonov hodně degradoval, spolupráce 40 zemi na jednom leteckém projektu je v dnešním globálním světě běžná i Váš zmíněný VW má vývojáře po celém světě a dodavatelský řetězec také, ale to je úplně jedno.
    Rusové mají v tomhle jiný přístup, ze strategického hlediska v tomhle potřebují samostatnost, je to obrovská složitá země, s obrovským bohatsvím a je těžké ji držet pohromadě..... samozřejmě jim to nese potíže,jak ekonomické, tak technické na druhé straně jim to, ale nese v letectví i značně výhody, které někteří zdejší diskutující nikdy nepochopí a odmítají je uznat.


    Tlak na soběstačnost ve strategických oborech(jako letectví) je pro Rusy nutností ne nějakým Putinovým rozmarem k udržení Ruska jak ho známe. A to by měl být i cíl západní Evropy nikdo tady nepotřebuje dalších ...15?? Korupci prolezlých nedtabilních republikSkrýt celý příspěvek

  • fenri
    18:34 13.10.2018

    Mimochodem srovnání obou letadel je trochu ošidné. Il je cca o 1/4 menší stroj, pro nasazení z kratších letišť a blíže frontě. Asi má trochu nahrazovat i Turbolety. A do emzery ...Zobrazit celý příspěvek

    Mimochodem srovnání obou letadel je trochu ošidné. Il je cca o 1/4 menší stroj, pro nasazení z kratších letišť a blíže frontě. Asi má trochu nahrazovat i Turbolety. A do emzery mezi Il-112 a IL-76xxx má perspektivně přijít ještě Il-276 (SVTS). Možná i proto je Il-112 posazen trochu níž, ve škále typů. Mají An-124, Il-76, ale dole nicmoc.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    18:24 13.10.2018

    Logik: vím, že jsem psal věty rozvité, takže jste to zjevně nepochopil. Ale psal jsem o tom, že srovnávat vývoj zcela nového letadla, se zcela novými motory, s vlastní avionikou, ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik: vím, že jsem psal věty rozvité, takže jste to zjevně nepochopil. Ale psal jsem o tom, že srovnávat vývoj zcela nového letadla, se zcela novými motory, s vlastní avionikou, součástkovou základnou a komplexním výrobním řetězcem a za svoje peníze s tím, že vám arabáši dají peníze na to, abyste na staré letadlo navěsil cizí motory a nacpal do něj cizí avioniku prostě nejde. To je prostě úvaha blba. A v čem je Il-112 lepší než An-132? Tak třeba v tom, že pokud se Pratt and Whitney C, Honeywellu, Hamiltonu a X dalším firmám z libovolného důvodu přestane chtít dodávat díly a zásadní konstrukční celky(nebo nebudou stíhat, nebudou chtít udržovat součástky) Antonovu, tak celý Antonov je krám na nic. Ve válce budete na údržbu a dodávku dílů odkázaný na 50 firem z 40 zemí po celé planetě, což je príma. Prostě je to lego cizích dílů. A v čem je lepší? Netuším, parametry Il-112 ještě nikdo nezná. Vy ano?
    Srovnal bych to třeba s Kaipanem. Maličká dílna ve Smržovce, co s cizích dílů a pár trubek staví auta, která jsou v řadě ohledů celkem dost fajn. A vedle toho postavte třeba VW, který si vyrábí a vyvíjí vše, od SW, přes dílenské přípravky, po detaily katalyzátoru. A ano, určitě je Kaipan v řadě ohledů lepší, než třeba VW Polo 1.0. Minimálně fun factor je jinde. Je tedy Kaipan lepší? A jsou hoši ze Smržovky lepší, než hoši z Wolfsburgu, protože vyvinout novou verzi Kaipana trvá (řekněme) rok, dva, zatímco na Passatu se dělá X let?Skrýt celý příspěvek

  • gangut
    17:11 13.10.2018

    logik
    Možete mi vysvetlit prečo tu operujete s An-132? To lietadlo Antonov určite vyrábať nebude a kým saudi /ak vobec/ naladia výrobu ... to ešte potrvá.

    logik
    Možete mi vysvetlit prečo tu operujete s An-132? To lietadlo Antonov určite vyrábať nebude a kým saudi /ak vobec/ naladia výrobu ... to ešte potrvá.

  • logik
    14:25 13.10.2018

    Fenri: zákazníka nezajímají řeči. Zákazníka zjímají konkrétní parametry. V kterých parametrech tedy podle Tebe An-132 zaostává za Il-112, když je to podle tebe "staré letadlo"?

    Fenri: zákazníka nezajímají řeči. Zákazníka zjímají konkrétní parametry. V kterých parametrech tedy podle Tebe An-132 zaostává za Il-112, když je to podle tebe "staré letadlo"?

  • Jara
    11:32 13.10.2018

    Predikce autora článku, že v Ruském letectvu uvidíme čínské dopraváky jsou spíše přáním, to se jednoduše nikdy nestane, pro Rusy by to bylo ze strategického hlediska to samé jako ...Zobrazit celý příspěvek

    Predikce autora článku, že v Ruském letectvu uvidíme čínské dopraváky jsou spíše přáním, to se jednoduše nikdy nestane, pro Rusy by to bylo ze strategického hlediska to samé jako kupovat Globmastery nebo C130.....

    Ruský letecký průmysl měl a má samozřejmě problém po rozpadu svazu, kdy se jim rozpadl dodavatelský řetězec, firmy skrachovali a v neposlední radě se rozpadli centrálně řízené vývojové/projekční týmy ( ukrajinský Antonov s tohoto centrálního vývoje také vždy těžil ), stejný problém hlavně v letectví a těžkém průmyslu jsme měli i u nás......

    Tento dodavatelský řetězec musíte vybudovat jen jednou, ne na každý projekt zvlášť, stejně jako tým projektantů/vývojářů nestavíte jen pro jeden projekt, to autorovi článku uniklo......a nechápu tedy paušální odsouzeni všech budoucích ruských projektů k neúspěchu, je to takový zjednodušený pohled, bez znalostí skutečných procesů ve strojírenských oborech.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    10:46 13.10.2018

    Mimochodem Dušane myslet, že když za arabské peníze navesim na sovětské éro kanadské motory a německou a americkou avioniku je "víc" než za vlastní od začátku udělat nové letadlo, ...Zobrazit celý příspěvek

    Mimochodem Dušane myslet, že když za arabské peníze navesim na sovětské éro kanadské motory a německou a americkou avioniku je "víc" než za vlastní od začátku udělat nové letadlo, vyvinout mu motory, udělat mu avioniku atd. je prostě projevem technickeho zoufalství zaostalého pásáka ovcí. Mimochodem i to staré éro, že kterého Ukrajinci vyšli jim musel namalovat Rus. To jen abyste měl představu o tom, co kdo dokázal.Skrýt celý příspěvek

  • petris
    10:42 13.10.2018

    Czertik: Áno, 30 rokov tam nevyrábali veľké vojenské dopravné lietadlo. Absolútna väčšina tých firiem, ktoré po rozpade ZSSR vznikli a mali nejaké know how a technológie na vývoj ...Zobrazit celý příspěvek

    Czertik:
    Áno, 30 rokov tam nevyrábali veľké vojenské dopravné lietadlo. Absolútna väčšina tých firiem, ktoré po rozpade ZSSR vznikli a mali nejaké know how a technológie na vývoj či výrobu v tejto oblasti, dávno zanikli alebo 10x zmenili svoj výrobný program. Preto má Iljušin a x jeho dodávateľov problémy, pretože proste pracujú v mnohých oblastiach na zelenej lúke a nejaký čas trvá kým nájdu fungujúce riešenie, zorganizujú výrobu a odladia ju.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    10:17 13.10.2018

    Dušan: jste zákazník An-132? Já nerozporuji to, že si někdo raději koupi staré auto s novým motorem a někdo nové. Jen tvrdím, že je zatraceně rozdíl hodit na stávající letadlo už ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan: jste zákazník An-132? Já nerozporuji to, že si někdo raději koupi staré auto s novým motorem a někdo nové. Jen tvrdím, že je zatraceně rozdíl hodit na stávající letadlo už existují motory, dát tam elektroniku co už je na trhu L. Jo a dát tam nove sedačky, abych nevychenal jednu z "revolučních změn". A pak je prostě rozdíl vyviniut letadlo od nuly, vyvinout mu motory, vlastní avioniku atd. Vím, že vy jako ukázkový brouk pytlík byste namaloval nové letadlo za pět minut, ale prostě Rusům holt trvá trochu dyl udělat než vám. Jinak souhlasím s tím, že vývoj nových letadel je zhola zbytečný. Stačí jim měnit motory, sedačky a občas upravit okýnka. B-29 s novými motory by stačila. V podstatě má dělat totéž, co B-2, že...Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    09:09 13.10.2018

    fenri Ako zákazníka ma vôbec nezaujíma či je stroj "revolučný" ... alebo "modernizovaný" ... ale to ako a za koľko lieta. Číňania stále pokračujú v "nekončenej" modernizácii ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri

    Ako zákazníka ma vôbec nezaujíma či je stroj "revolučný" ... alebo "modernizovaný" ... ale to ako a za koľko lieta. Číňania stále pokračujú v "nekončenej" modernizácii napr. typu An-12, amíci stále vyrábajú C-130, Taliani C-27 a zaujímavé .... majú úspech.

    A samozrejme An-132 nie je žiadne "staré lietadlo" ... je to nový stroj, ktorý však vychádza z An-26, lebo technologické postupy a materiály sa dnes už nakoľko zmenili, že doslovné "kopírovanie" starých modelov je už nezmysel. ....

    Čo sa týka "štrikovania" ... chápem, že pre priaznivca Ruska je ťažké sledovať, že i "zaostalí" Ukrajinci dokázali rýchlo a za menej viac ako "veľmoc" Rusko : )Skrýt celý příspěvek

  • gangut
    09:09 13.10.2018

    dušan Ale houby. An-132 nie je určený ako náhrada za staré An-24/26/32. To bol An-148/158/178. Tam to krachlo na politike, preto rusi oprášili tento Il. Rovnaká situácia bje s ...Zobrazit celý příspěvek

    dušan
    Ale houby.
    An-132 nie je určený ako náhrada za staré An-24/26/32. To bol An-148/158/178. Tam to krachlo na politike, preto rusi oprášili tento Il. Rovnaká situácia bje s AN-70. An-132 rozhodne normálne nelieta Antonov postavil jeden prototyp a vyrábať ho nebude. Celý projekt je financovaný Saudskou Arábiou a má sa tam vyrábať ako pokus o rozbeh leteckej výroby. A ako povedal fenri je to len upgrade.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 7