Itálie kupuje německé tanky Leopard 2A8

-
17. 7. 2023
-
63 komentářů
-
Jan Grohmann
Italské ministerstvo obrany hodlá koupit 133 německých tanků Leopard 2A8. Půjde o zásadní posílení italských pozemních sil. Nyní italská armáda provozuje 125 starých tanků C1 Ariete. Italské tankové vojsko se tak během jedné dekády zdvojnásobí.
Italská armáda ke splnění všech závazků NATO, na pozadí ruské snahy destabilizovat bezpečnostní situaci v Evropě, požaduje 250 tanků. Toho bude dosaženo nákupem nových německých tanků Leopard 2 a modernizací italských tanků Ariete v rámci programu AMV (Aggiornamento Mezza Vita).
Itálie má zhruba 200 tanků Ariete, z toho několik desítek je ve skladech. Řada tanků je ale v extrémně špatném technickém stavu (některé mají praskliny v pancíři) a v italském tisku se objevují informace, že bojově nasaditelných je jen pár desítek. Modernizací tak projde 125 nejzachovalejších tanků – zbytek se využije jako zdroj náhradních dílů.
Během nedávného slyšení ve Výboru pro obranu italského parlamentu byl potvrzen nákup německých tanků Leopard 2. Přesný typ nebyl určen. Nepochybně ale půjde o Leopard 2A8, který vychází z posledního modelu pro maďarské ozbrojené síly Leopard 2A7 HU.
Leopard 2A8 získá možnost nést aktivní systémy ochrany (Trophy), větší dostupný elektrický výkon nebo nové senzory. Můžeme si být jisti také aktualizovaným komunikačním vybavením, systémy řízení palby a boje. To je to málo, co o verzi „A8“ zatím víme.
Řím za německé tanky zaplatí čtyři miliardy euro. Cena pokrývá nejen samotné platformy, ale celý provozní eko-systém, včetně munice. Doba trvání kontraktu byla zatím stanovena na roky 2024 až 2037 (!). K podpisu smlouvy snad dojde ještě před koncem letošního roku, zřejmě hned poté, co nákup schválí italský parlament.
Leopard 2A7
Počet nakupovaných tanků nebyl oficiálně uveden, ale zdroje blízké italskému ministerstvu obrany hovoří o 133 strojích, včetně specializovaných variant. Řím rovněž usiluje o přenesení výroby Leopardů 2A8 do Itálie.
Samozřejmě půjde hlavně „jen“ o montáž, oživování stroje, jeho testování a předání zákazníkovi. Možná také dojde k domluvě na širším zapojení italského průmyslu do dodavatelského řetězce německé firmy KMW (Krauss-Maffei, Wegmann).
Náměstkyně ministra obrany Isabella Rauti během slyšení potvrdila také pokračování programu AMV. Modernizovaný tank dostane označení C2 Ariete, přestavba 125 tanků potrvá do roku 2034 a vyžádá si 998 milionů eur.
Konsorcium IOC (Iveco Defence Vehicles + OTO Melara nyní Leonardo) již v roce 2022 získalo 850 milionů euro na vývoj, stavbu a testování tří prototypů Ariete. Italská armáda tak získá dva typy tanků. To ale není ničím novým, protože svého času současně provozovala tanky C1 Ariete a Leopard 1A5. Kromě toho IOC v licenci již vyrábělo právě tanky Leopard 1A5 a po roce 2000 houfnice PzH 2000. IOC bude také vyrábět tanky Leopard 2A8.
Nákup Leopardů 2A8 a modernizace Ariete je však v Itálii vnímáno jako přechodné řešení. Cílem Říma zůstává účast na francouzsko-německém programu MGCS (Main Ground Combat System). O MGCS se zajímá také Švédsko a Španělsko.
Během cvičení Noble Jump 2023 se německé tanky Leopard 2 předvedly na italském území.
Itálie současně hledá nástupce pro svá bojová vozidla pěchoty Dardo. Uvažuje se o KF 41 Lynx od společnosti Rheinmetall.
Bližší informace o italských plánech se dočkáme po schválení armádního informačního a plánovacího dokumentu Documento Programmatico Pluriennale (DPP) pro roky 2023 až 2025. K jeho schválení dojde na přelomu srpna a září. Dokument informuje vedení italského státu, běžné občany a mezinárodní společenství o plánech a akvizicích italských ozbrojených sil.
Otevřenou otázkou je nákup specializovaných vozidel na podvozku Leopard 2. Italská armáda nyní provozuje specializovaná vozidla na podvozku Leopard 1. Jejich stáří je více než 40 let. Italská armáda potřebuje desítky vyprošťovacích, mostních, ženijních nebo výcvikových tanků.
Italská armáda má nyní dvě těžké brigády s tanky Ariete. Celkově v obou brigádách slouží tři tankové pluky, každý pluk má tankový prapor se 41 tanky (tři roty po 13 tancích, jeden má velitel praporu, jeden velitel pluku). Italská armáda tedy tabulkově operuje se 123 tanky. Realita ale zřejmě bude mnohem „temnější“.
Italský portál Il Fatto Quotidiano cituje plukovníka Maurizio Parriho, bývalého velitele 132. tankového pluku. Podle plukovníka se schopnosti obou brigád poslední čtvrt století neustále zhoršovaly, protože prostředky na logistickou podporu a výcvik směřovaly na techniku pro mírové operace.
Norské víceúčelové vozidlo WiSENT 2 (Leopard 2) na cvičení Noble Jump 2023. Vozidlo lze přizpůsobit pro vyprošťovací, ženijní a odminovací práce nebo pokládání mostů; větší foto / NATO, Junior Specialist (OR-2) Synne Nilsson, NOR-A
Italské obrněné síly, společně s dělostřelectvem, byly odsunuty do pozadí. Před ruskou invazí na Ukrajinu v roce 2014 se jednoduše konvenční konflikt v Evropě již nepředpokládal. Ba dokonce po anexi Krymu ruskou armádou v roce 2014 Evropa doufala v trvalý mír. Nestalo se.
V případě italské armády počet tanků posledních 25 let poklesl o 33 % a byl také velmi omezen výcvik. Italské tankové jednotky cvičí maximálně na úrovni čety, jen velmi zřídka na úrovni roty. Ukrajinská válka přitom podle portálu Il Fatto Quotidiano dokazuje, že vedení manévrového boje s obrněnými formacemi na tak nízkých úrovních (četa, rota) vede ke značným ztrátám a neúspěchu většiny akcí.
Konflikt na Ukrajině znovu upozornil na potřebu moderní, dobře vycvičené obrněné složky s odpovídající logistickou podporou. Je nutná technika na vyprošťování / odsunutí poškozených vozidel a okamžitá dostupnost náhradních dílů. Podle plukovníka Parriho ve skutečnosti „není rozhodující ani tak vozidlo, ale operační a logistický systém, do kterého je zasazen.“
Nestačí tedy pořídit pouze platformu. Prvořadě je nutné vytvořit celý provozní ekosystém udržující tanky ve vysokém stupni bojeschopnosti – jak během míru, tak v průběhu aktivních bojů. Lapidárně řečeno, aby bylo možné tanky nasadit „kdykoliv a kdekoliv“, po velmi dlouhou dobu a v „jakémkoliv“ scénáři. To je skutečné odstrašení.
Zdroj: Defense News, Il Fatto Quotidiano
Související články
Konkurence MGCS: Itálie nabízí Polsku vývoj společného tanku
Italská armáda hledá náhradu za tanky C1 Ariete. Francouzi a Němci ale odmítají do svého společného ...
-
06.11.2020
-
102 komentářů
-
Jan Grohmann
Leonardo AW249: Nový bojový vrtulník z Itálie
Od roku 2017 italská firma Leonardo na základě domácí vládní zakázky v hodnotě 487 milionů euro ...
-
25.08.2022
-
36 komentářů
-
Jan Grohmann
Italské kolové tanky Centauro II pro Brazílii
Italská společnost Leonardo (ve spolupráci s Iveco) zaznamenala velký obchodní úspěch v Latinské ...
-
28.11.2022
-
26 komentářů
-
Jan Grohmann
PREMIUM Itálie má zájem o 250 tanků Leopard 2 a bojová vozidla pěchoty CV90
Italská tisková agentura Agenparl informuje (bez uvedení zdroje) o zájmu Říma koupit 250 německých ...
-
10.03.2023
-
54 komentářů
-
Jan Grohmann
V pátek k nám má přijet na návštěvu německý ministr obrany Pistorius. Tak uvidíme jestli budou zveřejněné nějaké další informace o nákupu Leopardů.
V pátek k nám má přijet na návštěvu německý ministr obrany Pistorius. Tak uvidíme jestli budou zveřejněné nějaké další informace o nákupu Leopardů.
Vloženo z jiné, již mrtvé diskuze o MGCS: Neni to přímo k tomuhle tématu, ale týká se to nasazení tanků na dnešním bojišti, jak to teď známe. Vidíme, že největší problém pro ...Zobrazit celý příspěvek
Vloženo z jiné, již mrtvé diskuze o MGCS:
Neni to přímo k tomuhle tématu, ale týká se to nasazení tanků na dnešním bojišti, jak to teď známe.
Vidíme, že největší problém pro tanky jsou miny. Možná teď budu válko-hurvínkovat, ale nestálo by za to (při současných zkušenostech) na tanky vyvinout a nainstalovat nějaké zařízení (nabízí se přední část vany korby), které by ve stylu minohledačky skenovalo nejbližší prostor před tankem, načež při podezření/nálezu by např. zastavilo tank? Tank by nepochybně uvezl mnohem výkonnější zařízení, než má minohledač, takže by to mohlo fungovat i v řádech metrů dopředu. Samozřejmě by to zařízení nefungovalo efektivně při plné rychlosti, nýbrž takové, aby dokázali efektivně snímat prostor dostatečně včas. Taky by to zařízení nemuselo jet neustále, ale aktivovalo by se libovolné osádkou tak, jako tomu je u jiných systému aktivní obrany.
Neřeší už tohle někde někdo? Nebo to je technicky nemožné (což si nemyslim) nebo by to bylo velice neefektivní?Skrýt celý příspěvekTá diskusia je mŕtva preto lebo celý ten nápad je blbosť a nikto o tom diskutovať nechce, netuším prečo je treba to prenášať pod ďalší článok.
Tá diskusia je mŕtva preto lebo celý ten nápad je blbosť a nikto o tom diskutovať nechce, netuším prečo je treba to prenášať pod ďalší článok.
Blbost, protože je efektivnější zavedený systém, kdy tanky jedou vpřed, jeden tank vyletí do vzduchu , následně tanky vybavené odminovačema odminují co potřebují a jede se ...Zobrazit celý příspěvek
Blbost, protože je efektivnější zavedený systém, kdy tanky jedou vpřed, jeden tank vyletí do vzduchu , následně tanky vybavené odminovačema odminují co potřebují a jede se dál?
Proč to měnit, že? Jeden tank s osádkou je ve válce prd.
Přál bych ti bejt ten první tank.Skrýt celý příspěvekKeďže nemáš sebamenšiu predstavu ako takéto operacie vyzerajú, tu je vizualizácia ako to cvičí US Army. Nie, nikto nie je tak blbý aby prvý poslal tank bez mine rolleru. • Pred ...Zobrazit celý příspěvek
Keďže nemáš sebamenšiu predstavu ako takéto operacie vyzerajú, tu je vizualizácia ako to cvičí US Army. Nie, nikto nie je tak blbý aby prvý poslal tank bez mine rolleru.
• Pred celou pozemnou "breaching" fázou bojové lietadlá potláčajú/ničia nepriateľskú protivzdušnú obranu (SEAD/DEAD) a bombardujú nepriateľské pozície
• Vzdušnú palebnú podporu pozemnej fáze "breaching" operácie zabezpečujú bojové helikoptéry
• Ďalšiu palebnú podporu postupujúcim pozemným jednotkám zabezpečuje delostrelectvo
• Tanky M1 Abrams s mine rollerom idú vždy vo formácii ako prvé, určia okraj mínového poľa vizuálne alebo detonáciou míny, vystrelia zadymovacie granáty a ustúpia o 50 m.
• Následne vozidlá M1150 Assault Breacher Vehicle v mínovom poli pomocou explózie trhaviny vytvoria koridory 17 m široké a 120 m dlhé. Keďže niektoré typy moderných mín sa nedajú týmto spôsobom odstrániť, M1150 ABV pomocou radlice vyorie nevybuchnuté míny a v mínovom poli vyznačí bezpečenú cestu skrz.
• Vyznačenými koridoromi prejdú tanky M1 s mine rollermi a vytvoria pásmi vyjazdené pruhy, ktorých smery sú dodatočne vyznačený značkami pre ďalšie jednotky.
• Vyznačenými odmínovacími cestami prejdú mostové tanky M104 Wolverine, ktoré premostia nepriateľské protitankové zákopy.
• Tanky M1 Abrams s mine rollerom prejdú cez premostené protitankové zákopy a vizuálne alebo detonáciou míny určia okraj ďalšieho mínového poľa.
• M1150 ABV v mínovom koridori pomocou explózie vytvorí ďalší koridor, radlicou vyorie zvyšné míny a vyznačí bezpečnú cestu skrz.
• Vyznačenými koridoromi prejdú tanky M1 s mine rollermi a vytvoria pásmi vyjazdené pruhy.
• Týmito vyznačenými a zabezpečenymi koridormi prejdú zvyšné mechanizované jednotky
https://youtu.be/ZZ-sCT_maAQ...
Nájsť na youtube to trvá pár sekúnd. Seržant nemusí vymýšľať už vymyslené. Nie je zač.Skrýt celý příspěvekDobrý. Konečně něco do placu. Příště zkus ubrat namyšlenost a aroganci a nebudu tě mít za nabubřelýho frajírka, ale za někoho, kdo informace nejen má, ale dokáže je i normálně ...Zobrazit celý příspěvek
Dobrý. Konečně něco do placu.
Příště zkus ubrat namyšlenost a aroganci a nebudu tě mít za nabubřelýho frajírka, ale za někoho, kdo informace nejen má, ale dokáže je i normálně předat.
Né každej má informace naprosto o všem a když se někdo takovej člověk objeví (jako třeba v tomhle případě já), tak neni třeba dělat machra. Leda že by sis v sobě nesl nějakej problémek a měl bys nepřekonatelnou klávesnicovo-hrdinovskou touhu dělat ramena na někoho vědomostně slabšího.
Ale kvalita s hlavně úroveň zdejších diskuzí za ty léta bohužel upadá, takže si zřejmě musíme všichni zvykat.Skrýt celý příspěvekV diskusii pod článkom kde som sa ťa spýtal ako si predstavuješ že ten "míno skener" bude fungovať si mi odpovedal že mi chýba predstavivosť. Bavím sa s tebo teda na takej istej ...Zobrazit celý příspěvek
V diskusii pod článkom kde som sa ťa spýtal ako si predstavuješ že ten "míno skener" bude fungovať si mi odpovedal že mi chýba predstavivosť. Bavím sa s tebo teda na takej istej úrovni ako ty so mnou.Skrýt celý příspěvek
Protože tvoje představa, že tam bude ten tank jenom stát a trčet moc nevypovídala o nějaké představivosti. A jestli tě tahle (podle mě neškodná) věta natolik podráždila, že musela ...Zobrazit celý příspěvek
Protože tvoje představa, že tam bude ten tank jenom stát a trčet moc nevypovídala o nějaké představivosti.
A jestli tě tahle (podle mě neškodná) věta natolik podráždila, že musela nastoupit arogance, tak jsme asi každej úplně z jinýho těsta.Skrýt celý příspěvekLaci: Mozna byste se ho mel zeptat, jak takovou operaci dle videa provede ACR v soucanem stavu. Kdyz takova operace proti prekonani jednoho minoveho pole vyzaduje vic prostrrdku ...Zobrazit celý příspěvek
Laci: Mozna byste se ho mel zeptat, jak takovou operaci dle videa provede ACR v soucanem stavu. Kdyz takova operace proti prekonani jednoho minoveho pole vyzaduje vic prostrrdku nez ma ACR k dispozici celkem. Ztraty ktere vznikou pred tim nez na takovou uperaci dojde, radeji ani nezminuji.
Jasne, neni to realisticky argument..
Tak proc to ti UA uz davno neokopirovaly... ze by treba nemeli ani F16, ani AH64, ani dostatek techiky pro pruchod, atd.
Stejen jako neresi, ze se nepodari utoky letectva plne potlacit sily nepritele, a ten nasledne znici vsechny M1150?
Proste operace pujde naprosto jako na cviceni. Protoze, tak se to ve valce deje.Skrýt celý příspěvekJirosi: Jó to je hodně dobrej point. Ono všeobecně americký styl uvažování vedení operací se jaksi nedá použit u nikoho jinýho, než kdo má velmi vysoké HDP, milionovou armádu a ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi:
Jó to je hodně dobrej point. Ono všeobecně americký styl uvažování vedení operací se jaksi nedá použit u nikoho jinýho, než kdo má velmi vysoké HDP, milionovou armádu a reálnej obranný rozpočet kolem 5% HDP, takže u nikoho krom USA.
Ale to je přece jedno. Doktrína je na papíře vymyšlená, na cvičišti “reálně” odzkoušená a ještě v tom nikdo Američany na cvičišti nepokořil, takže se nikdo nedokázal, že to nefunguje :)Skrýt celý příspěvekKeď teda nikto nemá to čo má U.S army, tak je treba vymyslieť nejaký lacný spôsob. Navrhoval som primitívne robotické lacné kamikadze mašiny trebárs na valcoch a môžu mať aj ...Zobrazit celý příspěvek
Keď teda nikto nemá to čo má U.S army, tak je treba vymyslieť nejaký lacný spôsob.
Navrhoval som primitívne robotické lacné kamikadze mašiny trebárs na valcoch a môžu mať aj rotujúce reťaze ako Božena. Tie ten terén prejdú a míny aktivujú. Väčšina z tým mašín exploduje, s tým sa nedá nič robiť, preto musa byť lacné.Skrýt celý příspěvek
Kdyz se chce, tak to jde...
Je rok 2023, realizace zakazky v mezi roku 2024-2037. Tzn. Pristi rok.Kdyz se chce, tak to jde...
Je rok 2023, realizace zakazky v mezi roku 2024-2037. Tzn. Pristi rok.Co budou mít příští rok a proč je druhý letopočet až 2037? Těch 14 let Vám také připadá rychlé?
Co budou mít příští rok a proč je druhý letopočet až 2037? Těch 14 let Vám také připadá rychlé?
Vzhledem k tomu, ze soucasne budou dodavat tanky i jinym zajemcum. Nejspise chteji rychlou nahradu za 1. Brigady, druha bude ze zbytku C1. Ten zbytek zmodernizuji, a nasledne sw ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu, ze soucasne budou dodavat tanky i jinym zajemcum.
Nejspise chteji rychlou nahradu za 1. Brigady, druha bude ze zbytku C1. Ten zbytek zmodernizuji, a nasledne sw pusti do te druhe poloviny. Na tu dalsi davku L2 uz tolik nespechaji.Skrýt celý příspěvekA protože jsou jiní zájemci, tak než bude mít uživatel plný stav, tak bude polovina tanků olítaná a zralá na generálku.
A protože jsou jiní zájemci, tak než bude mít uživatel plný stav, tak bude polovina tanků olítaná a zralá na generálku.
To že bude trvat kontrakt (tj. podepíše se smlouva) rozhodně neznamená že dostanou první tank v roce 2024. Nedostanou.
To že bude trvat kontrakt (tj. podepíše se smlouva) rozhodně neznamená že dostanou první tank v roce 2024. Nedostanou.
Vzdy se zminuje cas dodavek, ne rozdah od podpisu k poslednimu plneni.
Vzdy se zminuje cas dodavek, ne rozdah od podpisu k poslednimu plneni.
To není vůbec pravda. Trvání smlouvy nutně nepokrývá dodávky platforem, ale třeba výcvik, výstavbu infrastruktury, zapůjčení techniky na výcvik atd.
To není vůbec pravda. Trvání smlouvy nutně nepokrývá dodávky platforem, ale třeba výcvik, výstavbu infrastruktury, zapůjčení techniky na výcvik atd.
Popravde, znovu zopakuji, ze se vzdy uvadi dodavky vlastnich stroju. Treba CR, dodavky L2 ocekavame po rode 2026. Pritom dodavky l2 pro vycvik uz mame v ramci jineho plneni. ...Zobrazit celý příspěvek
Popravde, znovu zopakuji, ze se vzdy uvadi dodavky vlastnich stroju.
Treba CR, dodavky L2 ocekavame po rode 2026. Pritom dodavky l2 pro vycvik uz mame v ramci jineho plneni. Vycvik v tom plneni probihal pred dodavkou 1ks. Presto byl uvadeny cas dle tech dodavek, ne zacatku vycviku.Skrýt celý příspěvekZcela jistě nedostanou tank už příští rok. Příští rok nedostanou Němci ani žádný z těch 18 objednaných pro ně. Navíc pokus Itálie chce část prací na výrobě tanku dělat doma, tak to ...Zobrazit celý příspěvek
Zcela jistě nedostanou tank už příští rok. Příští rok nedostanou Němci ani žádný z těch 18 objednaných pro ně. Navíc pokus Itálie chce část prací na výrobě tanku dělat doma, tak to budou rok až dva jen připravovat.
Ne. Z toho mála co se ví tak česká armáda očekává tanky mezi lety 2027-30.Skrýt celý příspěvekJG: To uvadi vas clanek, nikoliv ja. Tak si to opravte. "Řím za německé tanky zaplatí čtyři miliardy euro. Cena pokrývá nejen samotné platformy, ale celý provozní eko-systém, ...Zobrazit celý příspěvek
JG: To uvadi vas clanek, nikoliv ja. Tak si to opravte.
"Řím za německé tanky zaplatí čtyři miliardy euro. Cena pokrývá nejen samotné platformy, ale celý provozní eko-systém, včetně munice. Doba trvání kontraktu byla zatím stanovena na roky 2024 až 2037 (!)"
Scotty: Tomu celkem verim, ale vetsinou to funguje, ze prvni ks dostanou od vyrobce. Az nasledne se rozjede domaci vyroba. Presne tak dostavaji PL svoje K2. Tam, take dostaly tanky temer okamzite z vyrobni linky co jela. Vyroba L2, take bezi...
To, ze si nekdo objedna neco pozdeji, jeste nemusi znamenat, ze je to limit vyrobce.
Jeste, zacatkem roku delali tanky pro Madarsko, nasledne pro Norsko. Modernziace pro Bw.
Dnes maji zakazku z Norska, Nemecka, CR, Italie, a kdo bude dalsi? (Litva, SR, atd?)
K tomu oziveni, opravy L2 na UA.Skrýt celý příspěvekJirosi fakt netuším čo je na tom nepochopiteľné že plnenie celého kontraktu síce začína už minulý rok ale to naozaj neznamená že IT dostane prvé tanky budúci rok, ale znamená to ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi fakt netuším čo je na tom nepochopiteľné že plnenie celého kontraktu síce začína už minulý rok ale to naozaj neznamená že IT dostane prvé tanky budúci rok, ale znamená to začiatok výcviku inštruktorov a osádok, výstavbu infraštruktúry atď. Akože myslíš že to ide mimo plnenie tohoto kontraktu? Alebo to od KMW dostanú zadarmo ako "darček"? Plnenie kontraktu je až do 2037, to kľudne môže znamenať že dodávky tankov Leo 2 pre IT začnú až po 2030. My sme minulý rok podpisovali kontrakty na CV90 a Patrie, fakt to neznamená že prvé vozidlá už máme u nás. Neviem či ti to treba nakresliť alebo čo.Skrýt celý příspěvek
Doba trvání kontraktu neznamená zahájení dodávek. U nás podobě běží například kontrakt na CV90 kdy se první dodávky očekávají v roce 2026. Poláci dostali K2 protože to byly tanky ...Zobrazit celý příspěvek
Doba trvání kontraktu neznamená zahájení dodávek. U nás podobě běží například kontrakt na CV90 kdy se první dodávky očekávají v roce 2026.
Poláci dostali K2 protože to byly tanky původně vyrobené pro korejskou armádu. Němci žádné zásoby nových Leopardů nemají. Můžou dostat maximálně pár kusů straších Leo 2A4. Ovšem vzhledem k tomu že jsou už provozují relativně moderní Ariete by to nedávalo smysl.Skrýt celý příspěvekDodávky německých Leopardů by měly probíhat mezi lety 2025-2026, takže je celkem reálné, že první tanky by Itálie mohla dostat v roce 2026.
Dodávky německých Leopardů by měly probíhat mezi lety 2025-2026, takže je celkem reálné, že první tanky by Itálie mohla dostat v roce 2026.
Irving medzi 2026-31 má objednávky u KMW ešte Nórsko. Takže buď KMW rozšíri kapacity alebo Taliansko dostane tanky neskôr, tj. po 2031. To je zrejme aj dôvod prečo IT rokuje o ...Zobrazit celý příspěvek
Irving medzi 2026-31 má objednávky u KMW ešte Nórsko. Takže buď KMW rozšíri kapacity alebo Taliansko dostane tanky neskôr, tj. po 2031. To je zrejme aj dôvod prečo IT rokuje o zapojení vlastného obranného priemyslu, ktorý by mohol dodávky tankov urýchliť.Skrýt celý příspěvek
Nemecky obranny prumysl nemuze ze zakona vyrabet “na sklad” = vyrabet se zacina az po podepsani; zadne nove skladove tanky tedy mit nemohou - dodat pro nekoho tank drive by slo jen ...Zobrazit celý příspěvek
Nemecky obranny prumysl nemuze ze zakona vyrabet “na sklad” = vyrabet se zacina az po podepsani; zadne nove skladove tanky tedy mit nemohou - dodat pro nekoho tank drive by slo jen max pri dohode s puvodnim objednatelem a to si myslim, ze jen v rovine teorie ✌️Skrýt celý příspěvek
Stg Murphy:"My sme minulý rok podpisovali kontrakty na CV90 a Patrie, fakt to neznamená že prvé vozidlá už máme u nás." Klidne se muzeme podivat jak vypadali clanky o vasich ...Zobrazit celý příspěvek
Stg Murphy:"My sme minulý rok podpisovali kontrakty na CV90 a Patrie, fakt to neznamená že prvé vozidlá už máme u nás."
Klidne se muzeme podivat jak vypadali clanky o vasich nakupech. Zda se tam psalo o delce kontraktu, vycviku, budovani zazemi, atd.
Nebo, ze by se psalo kdy prijdou stroje?
CV90
https://www.armadninoviny.cz/s...
Nemam premium, ale z toho co je free:"První švédská BVP Ozbrojené síly Slovenské republiky (OS SR) převezmou v roce 2025"
Patrie
https://www.armadninoviny.cz/s...
"Sériová výroba a dodávky slovenským vojákům proběhnou v letech 2023 až 2025. Dodávky všech 500 vozidel ve 20 variantách skončí do roku 2035."
Scotty: Doba trvani kotraktu muze opravdu skryvat "cokoliv". Ale zatim tu pan JG vzdy uvadi dodavky.
Cv90
https://www.armadninoviny.cz/b...
"Jak uvádí portál CZDefence, nejdříve v průběhu roku 2026 dojde k přezbrojení 74. mechanizovaného praporu z Bučovic. Ostatní CV90 dorazí do roku 2030."
Clanek je opet premium, takze netusim zda v dalsi casti pise o delce kontraktu (podle me ne).
Stg Mutphy: Ono to bude spise tim, ze uz maji navazanou spolupraci z predchozich zakazek a nechteji jich "5". Nasledne na to budou chtit navazat vyrobu dalsi generace.
Ps: Kdyz tu mluvite o zapocitani vycvoku. Tak vetsina zemi ziskava operacni zpusobilost davno po dodani techniky (v letech). Tenhle limit jsme mohli videt u UA, kdy dosetavali funkcni tanky. To, ze by je IT dostala v ramci mesicu (3-4) neceka nikdo.
Zapujceni techniky, kdyz zadne volne L2 nejsou. Ty co jsou jdou na Ua?Skrýt celý příspěvek
Jedneho dna sa snad aj europski a americki tankisti dockaju autoloaderu. Jeho absencia posobi kazdym rokom grotesknejsie a grotesknejsie. Minomet a hufnica sa nabijaju same tak ...Zobrazit celý příspěvek
Jedneho dna sa snad aj europski a americki tankisti dockaju autoloaderu. Jeho absencia posobi kazdym rokom grotesknejsie a grotesknejsie. Minomet a hufnica sa nabijaju same tak preco preboha nemoze aj tank? Navyse leclerc a K2 ho uz maju davno.Skrýt celý příspěvek
Zajímavé že naše posádky přeškolené na Leopard si na absenci automatu nijak nestěžují. Naopak čtyřčlenou posádku vidí jako plus.
Zajímavé že naše posádky přeškolené na Leopard si na absenci automatu nijak nestěžují. Naopak čtyřčlenou posádku vidí jako plus.
Abrams X a EMBT uz vsak pocitaju s autoloaderom. Kf-51 detto. Je to buducnost vyzera to tak.
Abrams X a EMBT uz vsak pocitaju s autoloaderom. Kf-51 detto. Je to buducnost vyzera to tak.
Mimo Abramse (a tam je podoba modernizace stále velká otázka) využívají oba tanky minici 130/140 mm u které už není manuální nabíjení fyzicky možné.
Mimo Abramse (a tam je podoba modernizace stále velká otázka) využívají oba tanky minici 130/140 mm u které už není manuální nabíjení fyzicky možné.
Těžko si stěžovat na tank, který osádce obecně poskytuje větší komfort a prostor při obsluze. Nabíječ jako takový je zbytečnost. Z dlouhodobého hlediska je i větší ekonomickou ...Zobrazit celý příspěvek
Těžko si stěžovat na tank, který osádce obecně poskytuje větší komfort a prostor při obsluze. Nabíječ jako takový je zbytečnost. Z dlouhodobého hlediska je i větší ekonomickou zátěží.Skrýt celý příspěvek
Ekonomicka? Takze na tanku za cca 15mil. Eur+ naklady na servis usetrime zasadni naklady z pohledu nakladu na armadu? Je tak zbytecny, ze i moderni automaticke houfnice maji 2. ...Zobrazit celý příspěvek
Ekonomicka?
Takze na tanku za cca 15mil. Eur+ naklady na servis usetrime zasadni naklady z pohledu nakladu na armadu?
Je tak zbytecny, ze i moderni automaticke houfnice maji 2. Proc asi..Skrýt celý příspěvekPosádky vyslověně říkají že absence nabíjecího automatu a přítomnost nabíječe je plus Leopardu oproti T-72.
Posádky vyslověně říkají že absence nabíjecího automatu a přítomnost nabíječe je plus Leopardu oproti T-72.
Scotty
Nevýhoda automatu T 72 je v umístění munice v prostoru osádky a v nemožnosti vybít jednou nabitou munici. Rychlost přebíjení má slušnou.Scotty
Nevýhoda automatu T 72 je v umístění munice v prostoru osádky a v nemožnosti vybít jednou nabitou munici. Rychlost přebíjení má slušnou.Schopný nabíječ v Leopardu/Abramsu je rychlejší než automat v T-72. Navíc pokud dojde u automatu k poruše je doba nutná k nabití přímo tragická.
Schopný nabíječ v Leopardu/Abramsu je rychlejší než automat v T-72. Navíc pokud dojde u automatu k poruše je doba nutná k nabití přímo tragická.
flanker.jirka: To se asi nebudu divat po zapadnich tancich. K2 i jezdene v PL stale pochazi z JK.
Zminena Merkava opet ponechano i puvodni rucni reseni. Osadka stale 4 clenove.flanker.jirka: To se asi nebudu divat po zapadnich tancich. K2 i jezdene v PL stale pochazi z JK.
Zminena Merkava opet ponechano i puvodni rucni reseni. Osadka stale 4 clenove.Není to trochu nefér jako příklad nabíjecího automatu tanků budoucnosti uvádět nepovedený koncept sovětského tanku 3.generace? Tanky 4. generace jako Leclerc či K2 mají rychlost ...Zobrazit celý příspěvek
Není to trochu nefér jako příklad nabíjecího automatu tanků budoucnosti uvádět nepovedený koncept sovětského tanku 3.generace?
Tanky 4. generace jako Leclerc či K2 mají rychlost palby cca 11 až 12 ran za minutu.
Této kadenci se "cvičeé opice" - nabíječi v Leo2 nebo ABRAMS jen blíží a to za ideálních podmínek, kdy MBT stojí. Za jízdy jen v trošku náročnějším terénu je ta kadence výrazně nižší a automat "cvičeného opičáka" deklasuje.
Ve skutečném boji je spíše pravděpodobná střelba v pohybu a nikoliv statická s odpocinutym nabíječem v dobré pohodě.Skrýt celý příspěvekMaximus: Jako, ze za minutu vystrili pul zasobniku? (Co tepelny limit hlavne?) Protoze, v boji je po 1-3. rane hotovo. Bud jste cil znicil, nebo je po vasp Ps: Mozna by bylo ...Zobrazit celý příspěvek
Maximus: Jako, ze za minutu vystrili pul zasobniku? (Co tepelny limit hlavne?)
Protoze, v boji je po 1-3. rane hotovo. Bud jste cil znicil, nebo je po vasp
Ps: Mozna by bylo lepsi vest diskuzi proc ani jeden tento tank nevidime vyuzivajici tuto funkci na UA. Proc o to jejich vyrobci/vlady nestoji.Skrýt celý příspěvekDotaz - jaké je nebezpečí při zásahu zásobníku munice, pokud je vezena HEAT? Abrams má munici uloženou směrem od bojového prostoru věže (otáčí ji nabíječ), Leclerc směrem dovnitř. ...Zobrazit celý příspěvek
Dotaz - jaké je nebezpečí při zásahu zásobníku munice, pokud je vezena HEAT? Abrams má munici uloženou směrem od bojového prostoru věže (otáčí ji nabíječ), Leclerc směrem dovnitř. Nemůže probít dovnitř?Skrýt celý příspěvek
Zbyněk: Munice HEAT funguje jen za dodrzeni urcitych podminek. Pokdu dojde k poskozeni teto munice (hlavice), treba zasahem. Tak je to proste jen vybusna munice. Ona aby HEAT ...Zobrazit celý příspěvek
Zbyněk: Munice HEAT funguje jen za dodrzeni urcitych podminek.
Pokdu dojde k poskozeni teto munice (hlavice), treba zasahem. Tak je to proste jen vybusna munice.
Ona aby HEAT munice vubec fungovala musi byt pri zasahu splneno celkem dost podminek. Proto vlastne od urciteho data presly tanky na hladke hlavne, a munici APDSFS.Skrýt celý příspěvek
"Minomet a hufnica sa nabijaju same tak preco preboha nemoze aj tank" Nak jsem si nevsiml, ze by v houcnicich jako Pz2000, nebo treba K9 nebylo 5 lidi. Z toho prekvapeni 2x ...Zobrazit celý příspěvek
"Minomet a hufnica sa nabijaju same tak preco preboha nemoze aj tank"
Nak jsem si nevsiml, ze by v houcnicich jako Pz2000, nebo treba K9 nebylo 5 lidi. Z toho prekvapeni 2x nabijec.
Davno ho maji, otazkou je zda je to lepsi reseni.
EMBT ten loader ma byt z duvodu tezsi munice.
Co ma, a nema mit Abrams X bych nespekuloval. Realne nakoupi SEP4.Skrýt celý příspěvekKdyž máte lidí na zbyt, tak vám větší počty nevadí. S českou demografií buď bude armáda do budoucna najímat ukrajince, tak jako stavební a zemědělské firmy, nebo budete za ...Zobrazit celý příspěvek
Když máte lidí na zbyt, tak vám větší počty nevadí. S českou demografií buď bude armáda do budoucna najímat ukrajince, tak jako stavební a zemědělské firmy, nebo budete za automatizaci rádi.Skrýt celý příspěvek
Predstava, ze se admada zhrouti protoze nesezene cca 50 lidi, aby delali nabijece :)) I kdybychom meli tisice tanku, je to jedno. Protoze, opet by tanky museli byt soucasti ...Zobrazit celý příspěvek
Predstava, ze se admada zhrouti protoze nesezene cca 50 lidi, aby delali nabijece :))
I kdybychom meli tisice tanku, je to jedno. Protoze, opet by tanky museli byt soucasti dalsich druhu vojska a tvorily mensinu.Skrýt celý příspěvekZas je pravda, ze takto sa da argumentovat pri kazdom zoskupeni. Ked si povie kazda zlozka z kazdej brigady, ze 25% navyse z biedy nikoho nevytrhne, lebo to je 50 vojakov, tak ...Zobrazit celý příspěvek
Zas je pravda, ze takto sa da argumentovat pri kazdom zoskupeni. Ked si povie kazda zlozka z kazdej brigady, ze 25% navyse z biedy nikoho nevytrhne, lebo to je 50 vojakov, tak vsetky zlozky dokopy uz daju pekne cislo.
Ale samozrejme automatizacia nesmie byt za kazdu cenu, vzdy treba zvazit vsetky pre a proti. No argument, ze to je "len 50 ludi, lebo len 50 tankov" nie je dobry.Skrýt celý příspěvekM164: Ten argument nezni je to jen 50 lidi.
Ale je to "50lidi" u zbrace z cenou 15mld eur/ks. Dodaci doba 3+roky.
Ono je šetřit, a šetřit.M164: Ten argument nezni je to jen 50 lidi.
Ale je to "50lidi" u zbrace z cenou 15mld eur/ks. Dodaci doba 3+roky.
Ono je šetřit, a šetřit.V armade je problem naplnit sucasne stavy. Nie je to o platoch pre tych 50 ludi, ale kde tych 50 zaujemcov vobec najst, ked uz teraz chybaju na inych poziciach.
V armade je problem naplnit sucasne stavy. Nie je to o platoch pre tych 50 ludi, ale kde tych 50 zaujemcov vobec najst, ked uz teraz chybaju na inych poziciach.
Máte pravdu, že bezmozků schopných házet lopatou armáda sežene dost, ale budou jí chybět jinde. Ale věc má i ekonomický aspekt. Takovou lopatu budete po dobu životnosti tanku muset ...Zobrazit celý příspěvek
Máte pravdu, že bezmozků schopných házet lopatou armáda sežene dost, ale budou jí chybět jinde.
Ale věc má i ekonomický aspekt. Takovou lopatu budete po dobu životnosti tanku muset živit, šatit, platit, posílat na rehabilitace a různé jiné benfity pro vojáky a k tomu ještě rentu, když armádu opustí a nebude už pro ní pracovat, kterou platí MO a do dosažení důchodového věku. Oproti tomu jednorázová investice do robotické ruky nebo automatu vyjde levněji. Podobně to může být v budoucnosti podobně i u dělostřelectva a minometů.
Stačí se podívat na soukromý průmysl kde je automatizace většiny činností také výhodnější.Skrýt celý příspěvekm164: Jako, ze by se zajemce treba o letani z drony nechal ukecat na nabijece? flanker.jirka: Techniky z podobnou cenou v armade moc neni. Proto, by se na ni nemelo setrit. To, ...Zobrazit celý příspěvek
m164: Jako, ze by se zajemce treba o letani z drony nechal ukecat na nabijece?
flanker.jirka: Techniky z podobnou cenou v armade moc neni. Proto, by se na ni nemelo setrit.
To, ze jde neco automatizovat, jeste neznamena, ze to dava smysl pro bojove nasazeni. Ty staty co maji plne automaticke houfnice z 5-ti clenou osadkou vedi proc to delaji.
Vy vidite cisla, oni naklady za neposkytnuti podpry pro podporovane jednotky.Skrýt celý příspěvekJako, ze ACR chyba 4 tisic operatorov dronov, tak to bolo myslene? Pravda, ci je podstav 3500, alebo 3550 ludi asi velmi nezmeni. Akurat tych 50 ludi musite zobrat z ineho utvaru. ...Zobrazit celý příspěvek
Jako, ze ACR chyba 4 tisic operatorov dronov, tak to bolo myslene? Pravda, ci je podstav 3500, alebo 3550 ludi asi velmi nezmeni. Akurat tych 50 ludi musite zobrat z ineho utvaru. Personalne obsadenie je dlhodoby problem, a to je sucasny stav este pozitivny oproti minulosti.
"Pozemnímu vojsku, které tvoří pilíř české armády, podle náčelníka generálního štábu Karla Řehky aktuálně chybí bezmála 3500 příslušníků. Doplnění personálu proto bude společně s modernizací vojenské techniky patřit mezi hlavní priority nového velitele pozemního vojska Romana Náhončíka"
"Náhončík novinářům řekl, že doplnit početní stavy důstojníků, praporčíků a vojáků bude složité."
https://eurozpravy.cz/domaci/v... Skrýt celý příspěvekm164: Ne, to bylo mysleno ciste z principu toho, ze sposta funkci potrebuje vetsi odbornost, schopnosti nez nabijec do tanku. Ona jedna vec je "cislo" druhy rozpis funkci. ...Zobrazit celý příspěvek
m164: Ne, to bylo mysleno ciste z principu toho, ze sposta funkci potrebuje vetsi odbornost, schopnosti nez nabijec do tanku.
Ona jedna vec je "cislo" druhy rozpis funkci. Respektive treba lepsi platove podminky na dane pozici v civilu.Skrýt celý příspěvekPřed časem jsem viděl reportaž z německá o ženské v Leopardu 2 jak trénuje na na pozici nabíječe bylo tam řečeno, že všichni členové osádky trénují na všech pozicích. Takže při ...Zobrazit celý příspěvek
Před časem jsem viděl reportaž z německá o ženské v Leopardu 2 jak trénuje na na pozici nabíječe bylo tam řečeno, že všichni členové osádky trénují na všech pozicích.
Takže při přechodu z 4 členého Leoše na 3 členého s autoloaderem budeme mít osádky do všechny pozic.
Např. z 30 4 člených osádek L2a8 bude 40 3 člených osádek do L2a9Skrýt celý příspěvekBadysak: Ten duvod je jiny. Ono bojove nasazeni zpusobuje ztraty. Tim padem, muzete ostetni cleny nahradit a posadku doplnit o meme narocnou profesi (nabijece). Zbytek nasledne ...Zobrazit celý příspěvek
Badysak: Ten duvod je jiny.
Ono bojove nasazeni zpusobuje ztraty. Tim padem, muzete ostetni cleny nahradit a posadku doplnit o meme narocnou profesi (nabijece). Zbytek nasledne provede jeho zaskoleni, ale vy neprijdete o celou osadku.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...