Izrael úspěšně vyzkoušel Davidův prak

Foto: Test Davidova praku v roce 2012. / Public Domain
Test Davidova praku v roce 2012. / Public Domain

Izrael dokončil velkou sérií ostrých testů protiraketového systému Davidův prak DSWS (David Sling Weapon System). Systém prokázal schopnost ničit širokou škálu hrozeb, od balistických raket kategorie Scud až po menší střely s plochou dráhou letu.   

Vývoj a testování probíhá pod dohledem Izraelské organizace pro raketovou obranu IMDO (Israel Missile Defense Organization), izraelského Ředitelství pro obranný výzkum a vývoj DDR & D (Directorate of Defense Research and Development) a americké Agentury pro raketovou obranu MDA (U.S. Missile Defense Agency).

Podíl Spojených států na testování i výzkumu není náhodný. Spojené státy zkoumají využití systému David prak nebo jeho částí pro vlastní potřebu.

Na vývoji protivzdušného kompletu Davidův prak se podílí především izraelská společnost Rafael a americká Raytheon. Víceúčelový radar dodává izraelská Elta Systems a bojové řídící centrum pak další izraelská firma Elbit Systems.

Jeden z odpalů během testů v březnu letošního roku.

Přesný průběh testů a druhy cílů podléhají utajení. Podle tiskové zprávy však šlo o imitace cílů různých velikostí, vystřelených ze střední a dlouhé vzdálenosti, pohybující se v nízké, střední a vysoké letové hladině.

V izraelské armádě nahradí Davidův prak americký systém MIM-104D Patriot (PAC-2/GEM+), který Izrael zavedl v reakci na odstřelování iráckými raketami Scud během války v Perském zálivu. Oproti systému Patriot se Davidův prak vyznačuje větším dosahem a především větší efektivitou v zachytávání cílů.

Klíčovou součástí systému Davidův prak je dvoustupňová antiraketa Stunner vybavená kombinovanou radiolokační a optoelektronickou naváděcí soustavou. Střela Stunner vyniká na první pohled nesymetrickou přídí. Bohužel bližší technické parametry střely nejsou k dispozci.

Foto: Americká společnost Raytheon vyvinula mobilní odpalovací zařízení TEL (Transporter-erector-Launcher) pro systém David prak. / RaytheonAmerická společnost Raytheon vyvinula mobilní odpalovací zařízení TEL (Transporter-Erector-Launcher) pro systém David prak. / Raytheon

Firma Raytheon společně s izraelskou Rafael počítá s použitím střely Stunner v novém protivzdušném systému PAAC-4 (Patriot Advanced Affordable Capability-4). PAAC-4 je vlastné kombinací odpalovacího zařízení, radaru a řadicího střediska staršího PAC-3 a právě raket Stunner. Oproti svému předchůdci PAAC-4 nabídne výrazně větší dosah a lepší efektivitu v zachycení vzdušných cílů.

David prak je součástí mnohovrstvé izraelské protiraketové systémy. Nejvýkonnější izraelské antirakety Arrow 2 dokáží ničit cíle ve výšce až 60 km do vzdálenosti 180 km, ještě výkonnější Arrow 3 pak ve výšce až 100 km.

Druhou linií obrany tvoří právě Davidův prak s dostupem až 75 km a dosahem 300 km. Třetí linii obrany proti střelám s velmi krátkém doletem tvoří systém Železná kopule (Iron dome).

Izrael intenzívně pracuje na další vrstvě - protivzdušném laseru označovaném jako Železný paprsek (Iron Beam).

Zdroj: Defense-Update

Nahlásit chybu v článku


Související články

Izraelci provedli test modernizované antirakety Arrow 2

Izrael včera provedl test nejnovější antirakety Arrow 2 Block 4.1. Střela byla vypuštěná směrem nad ...

Izrael se připravuje na válku s Hizballáhem

Izraelské obranné síly IDF (Israel Defense Forces) přehodnotily strategii obrany podél hranice s ...

Izraelský Barak 8: Kladivo na supersonické střely Jachont

Izraelská firma IAI (Israel Aerospace Industries) ve spolupráci s izraelským ministerstvem obrany ...

Izrael nakupuje další stíhačky F-35I Lightning II

Izrael potvrdil nákup druhé eskadry víceúčelových stíhaček 5. generace F-35I Lightning II. Do konce ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • dusan
    13:26 06.04.2015

    rick Ak by sme sa vrátili na začiatok ... tak by sme prišli na to, že Angličania sľúbili všetko čo sa dolo Arabom i Źidom aby im pomohli pri boji počas I.SV .... Už Lawrence ...Zobrazit celý příspěvek

    rick

    Ak by sme sa vrátili na začiatok ... tak by sme prišli na to, že Angličania sľúbili všetko čo sa dolo Arabom i Źidom aby im pomohli pri boji počas I.SV ....

    Už Lawrence s Arábie bol znechutený touto špinavou politikou, kedy sa "vyspelí" Američania, Angličania i Francúzi chceli zbaviť "židovského problému" tým, že Židov budú posielať na "koniec sveta" .... bez ohľadu na to čo nasľubovali Arabom ....

    Blízkovýchodný "sud s pušným prachom" vznikol jednoduchým antisemitizmom vtedajších veľmocí, ktoré u seba nechceli vidieť Židov ani v čase keď utekali pred nacizmom ....

    A keď už nevedeli Angláni čo s tým ... tak sa stiahli ... a nechali nech to "nejako dopadne" .... a dopadlo to ako dopadlo ...

    Inak je trochu absurdné ak my "školíme" islamskú kultúru vo vzťahu k Židom ... a na svoje vyvraždenie židov v Európe zabúdame ... ako vieme .. ani jedného Žida nezabil Hitler ..... našlo sa dosť "ochotných" ... i na Slovensku ....

    V podstate i napriek všetkému sa majú Židia lepšie v Izraeli obklopení "zlými" Arabmi ako v priestore "vyspelej" Európy za stovky rokov ....Skrýt celý příspěvek

  • rick
    23:13 05.04.2015

    Stažení z Gazy bylo rozhodnutí A. Šarona. Ono jim opravdu nestálo za to, bránit těch pár osadníků., ale Palestinci si to samozřejmě vyložili jako své vítězství. A zároveň ukázali, ...Zobrazit celý příspěvek

    Stažení z Gazy bylo rozhodnutí A. Šarona. Ono jim opravdu nestálo za to, bránit těch pár osadníků., ale Palestinci si to samozřejmě vyložili jako své vítězství. A zároveň ukázali, že když si tam budou vládnout sami, tak mají jen víc prostoru a času jak terorizovat Izrael.. A ten tomu výstavbou osad moc nepomáhá, to je fakt
    Ten problém tam, je ale opravdu složitý a člověk to musí vnímat optikou několika desetiletí bojů a válek případě Izraele platí, že každá proraná bitva je ta poslední..

    Někdy mi to připomíná, jestli bylo dřív vejce nebo slepice..
    Každopádně, úplný začátek, je někde po válce, kdy se území spravované Brity rozdělilo, Izraelci to přijali a vybudovali holýma rukama jeden z nejvyspělejších států, jak dopadli Palestici vidíme všichni.
    Na ZB je zatím klid, obě strany se nechávají žít a Palestici tam vedou celkem normální život, takže bych Izrael nevinil z toho, Palestince dusí za každou cenu..

    A k tomu Libanonu, Izrael je při každé akci pod obrovským tlakem světového veř.mínění, takže musí hodně opatrně. Oni tam neobsazují území, vjedou si tam kdy chtějí, vyřídí co potřebují a stánou se když potřebují s ohledem na co nejmenší vlastní ztráty, samozřejmě Hizbaláh se třese na každého zabitého Iz. vojáka aby mohl tvrdit jak vyhrává. Mě osobně tohle jako porážka nepřipadá..Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    20:47 05.04.2015

    A ešte k tým osadám na palestínskych územiach ... Nie je to už dávno, že by sa Žida nezmestili na "starom" území, ale o prepracovanom systéme záberu zo stranz židovského štátu ...Zobrazit celý příspěvek

    A ešte k tým osadám na palestínskych územiach ...

    Nie je to už dávno, že by sa Žida nezmestili na "starom" území, ale o prepracovanom systéme záberu zo stranz židovského štátu ... najskôr nájdu vhodné územie, "kde nie je nik" náboženskí fanatici, ktorí tam nelegálne vybudujú nejaké osady a pár rokov to tam zvelaďujú .... práve tieto osady sú sem tam obeťami akože "likvidácie nelegálnych osád" čo sem tam propagandisticky vytiahne Izrael, keď chce pred svetom ukázať "úprimnú" snahu o vyriešenie palestínskeho problému ...

    Obyčajne však sa ide ďalej a zahrnie sa osada do "oficiálnej" výstavzby ... z medzinárodného pohľadu je to samozrejme i talegálna výstavba ....

    A nesťahujú sa tam nejakí židovskí chudáci z Izraela, ale prisťahovalci zo sveta s masívnou finančnou podporou vlády .... a tí jednak vedia, komu majú byť za to vďační ... ale i dobre vedia, že nechcú mier z Palestínčanmi ... museli by potom zrejme odísť .... a vedia koho majú voliť, aby to nehrozilo .....je to premyslený systém, ktorý funguje dlhé roky ...

    V spornom východnom Jeruzaleme sú Arabi systematicky vytlačovaní z obydlí .... a židovská komunita tam získa určite po čase prevahu ....

    Je úplne zrejmé, že židovská strana (väčšina, nie všetci) je v situácii, kde miero nemá čo získať ... iba stratiť ....

    O x-rokov, kedy budú Židia pevne nasťahovaní v celom Jeruzaleme a v najlepších oblasich východné Jordánu ... tak môžu pokojne vyzvať Palestínčanov na "vytvorenie ich štátu" ... v podtate nebude kde ....

    Na druhej strane treba uznať, že značnej časti skorumpovanej palestínskej vrchnosti tento stav vyhovuje .... židovský štát im nedáva slobodu .. a tak môžeu dookola tvrdiť, že za všetko zlé môžu Židia, lebo oni by i chceli .. ale nedá sa ... a židovská okupačná politika a budovanie nových osád prekrýva ich masívnu korupciu ....ktorá je legendárna ....

    Ale ako som uviedol, do značnej časti je to i produkt židovského vydierania, kedy tí čo "spolupracujú" získavajú navrch ... len takú "hlúposť" ako chodiť do práce ...hlavne do Izraela ....

    Každý síce asi vie, čo bola intifáda .. ale asi málokto už vie, že to bol hlavne vnútropalestínsky konflikt - preto toľko mŕtvych ...

    Izrael si za roky okupácie vybudovall sieť informátorov a "vyvolených" .... primárne to bolo samozrejme o bezpečnosti ... ale rýchlo sa z toho stal totálne skorupovaný systém, kedy palestínsky prisluhovači získali štatút "nedotknuteľných" t.j. každý vedel, že sú pod ochranou Izraela a ten "poriešil" každého čo by sa chcel "obuť" do ich chránencov ....

    Samozrejme "vyvolení" sa tento systém naučili zneužívať a boli to v podstate mafiálni, ktorí si skôr riešili "svoje problémy" ako spravodajské úlohy na ktoré boli určení ... na rozdiel od "obyčajných" mali prístup k lekárom, vzdelaniu, práci ....

    A tí boli hlavným problémom bežných Palestínčanov ... lebo s nimi boli v kontakte viac, ako s okupačnými vojskami ....

    Intifáda okamžite zlikviovala túto piatu kolónu brutálnym s pôsobom ... i s mnohými nevinnými obeťami, ktoré niekomu "prekážali" .... a židovský štát prišiel o celý dlho budovaný systém vo vnútri Palestíny ...Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    19:55 05.04.2015

    Rick Izrael má určite veľkú vojenskú kapacitu ... ale v Libanone to bola pri poslednom zásahu .... no skôr porážka .... i keď samozrejme ju každý vykladá ako víťaztvo ...Zobrazit celý příspěvek

    Rick

    Izrael má určite veľkú vojenskú kapacitu ... ale v Libanone to bola pri poslednom zásahu .... no skôr porážka .... i keď samozrejme ju každý vykladá ako víťaztvo ....

    Izrael má politický systém, kde sa dostane do vlády vždy väčšinou víťaz len s nejakými náboženskými polobláznami, s ktorými majú často problémy i samotní Židia, nie to ešte Palestínčania....

    Ono sa o tom síce nehovorí, ale je to Izrael de facto náboženský štát ... kde sa nerozhoduje len pri voľbách ale i v synagógach ....

    A ortodoxná náboženská komunita má silný vplyv .... a podriaďuje sa im cez zákony i zvyšok spoločsti .. o čom je veľká vnútronáboženská "vojna" ... kde sa rieši či majú títo ľudia rukovať do armády, pracovať a pod. ..

    Je totálne zvrátené, ak štát živí komunitu, ktorá je radikálna ... riašila by všetko silou ... ale do armády sa jej nechce .. to musia bojovať tí "druhí" ... asi " menejcenní" ...Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    19:44 05.04.2015

    Shal Ten odsun z Gazy bol vojenskou nevyhnutnosťou a chcela to predovšetkým izraelská armáda, ktorá musela bojovať s ortodoxnými bláznami,ktorí bojovali proti tomu ... Gaza ...Zobrazit celý příspěvek

    Shal

    Ten odsun z Gazy bol vojenskou nevyhnutnosťou a chcela to predovšetkým izraelská armáda, ktorá musela bojovať s ortodoxnými bláznami,ktorí bojovali proti tomu ...

    Gaza bola z hľadiska židovského osídlenia bezvýznamná a armáda nechcela chrániť pár židovských bláznov (lebo nik kompletní tam nešiel bývať) v podstatate nebrániteľné územie ....

    Takže interpretácia, že to bolo "v rámci dosiahnutia mieru" neobstojí .... to len Izrael urobil z núdze cnosť. Napokon, nie je to žiadne slobodné územie ... Izrael kontroluje vonkajšie hranice a v podstate rozhoduje o živote obyvateľov podľa vlastnej ľubovôle .. typu..chceš mať prácu - spolupracuj .... máš tehotnú manželku s rizikovým tehotentsvom a chceš mať starostlivosť v dobrej židovskej nemocnici .. spolupracuj .. ak nie ... tak sa modli aby to prežila ....

    Nie je to nejaká palestínska propaganda ... pri jednom z izraelských "protiteroristikých operácii" sa tam dostali lekári - myslím, že z organizácie Lekári bez hraníc. A boli šokovaní .. nie z aktuáne prebiehajúcich operácií ... ale z katastrofálneho zanedbaného stavu mnoných obyvateľov, ktorým židovský štát "reguluje" prístup k lekárskej starosltivosti ...

    Samozrejme je kopa propagandy, ale faktom je, že židovský štát si robí na okupovaných územiach čo chce.. v rátane vrážd ...

    Len nedávno sa zverejnila informácia, že armáda už nemôže robiť "cvičenia" protiteroristických jednotiek u nevinných arabských domácností .... netreba hovoriť, že sa nerobili v rukovičkách ...

    Treba zárobeň priznať, že židovský štát je na vyššej úrovni a dokonca je bežná i kritika do vlastných radov či i rozsudky proti niektorým excesom zo strany izraelských súdov ... čo samozrejme z druhej strany "nehrozí" ...

    Je však faktom, že i keď si židovský štát dokázateľne nerobí veľké problémy s civilnými obeťami na palestínskej strane ... tak ešte viac to platí o extrémistoch Hamasu a spol ... vo vzťahu k vlastným ľuďom ....

    Preto je naivná predtava židovských "jastrabov", že to z Palestínčanov "vytlčú" ....

    Každý zmasakrovaný civilista je "víťastvom" arabských radikálov, ktorí síce samozrejme verejne prisahajú pomstu ... ale v podstate oslavujú ....

    A keby chcel nejaký Arab zabudnúť na pomstu a pracovať ... tak Izrael cielene likviduje budovanú ekonomickú infraštruktúru ... a pre mňa nepochopiteľne ... "nadháňa" Palestínčanov do rúk radikálov ... a tí sa samozrejme nebránia ....

    S takýmto "kolotočom" násila je každý izraelský "úspech" v podstate už pri skončení bojov vymazaní ... a začína sa príprava na nové "kolo" bojov ....

    Mama mi vždy hovorila, že "silnejší má mať viac rozumu" a tu to platí na 100 %

    Izrael jediný môže priniesť mier.... spoliehať sa na nejednotných Palestínčanov je v podtate nezmysel .... a Izrael má doť pák aby "neprispôsobivých" umravnil v spolupráci s umiernemými Palestínčanmi.

    A Izrael mier nechce ... keby chcel .. tak budovanie osád na okupvaných územiach aspoň stopne ...Skrýt celý příspěvek

  • shal
    18:33 05.04.2015

    Dusan: Jak by si měl s nimi urovnat vztahy? Jakýkoliv ústupek ze strany Izraele je v očích Palestinců slabost a pro Hamas výhra, díky které bude ještě silnější a bude působit větší ...Zobrazit celý příspěvek

    Dusan: Jak by si měl s nimi urovnat vztahy? Jakýkoliv ústupek ze strany Izraele je v očích Palestinců slabost a pro Hamas výhra, díky které bude ještě silnější a bude působit větší škody. Je to vidět právě na Gaze. Izrael měl své osídlení i tam ale přistoupil na dohodu, že v rámci zachování míru, stáhne své osadníky z Gazy výměnou za mír a konec útoků. Jakmile se stáhli a přestali mít vliv na bezpečnost na tomto území, tak počet útoků na Izrael se okamžitě znásobil. Dneska je považováno stažení z Gazy jako jedna z největších chyb jakou Izrael kdy udělal. Jenomže Židi jsou dost inteligentní než aby stejnou chybu udělali 2x. Proto se z Judei a Samaří či Golandských výšin nestáhnou. Nikdy.Skrýt celý příspěvek

  • rick
    16:19 05.04.2015

    Nejsmutnější na tom je, že ty rakety platí EU a OSN formou humanitární pomoci. K těm tunelům, ty vůbec nejsou třeba, Palestince nikdo umřít hlady nenechá, jenže to by Hamás za ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejsmutnější na tom je, že ty rakety platí EU a OSN formou humanitární pomoci.

    K těm tunelům, ty vůbec nejsou třeba, Palestince nikdo umřít hlady nenechá, jenže to by Hamás za peníze EU nesměl stavět ty tunely k pašování raket a útokům na Izrael, a beton použít třeba na stavbu nemocnice nebo školy. A kruh se uzavřel..

    Izrael má svých problémů jistě dost a fanatiky také, ale na rozdíl od Palestinců si své problémy uvědomuje a snaží se je řešit.

    A na závěr, vzhledem k tomu, jakou vojenskou sílou disponuje, by srovnal Gazu se zemí během několika hodin, nebo dnů. Takže sice s Palestincema nejedná úplně v rukavičkách, ale vzhledem k jeho možnostem se drží zpátky. Dost pochybuju, že kdyby to bylo naopak, tak by Palestinci prokázali stejnou zdrženlivost...Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    14:02 05.04.2015

    Otázne je, či by pre Izrael nebolo efektívnejšie sa úprimne si "upratať" vzťahy s Palestínčanmi ... Lebo zatiaľ sú ich "mierové snaženia" s pokračojúcou výstavbou na okupovaných ...Zobrazit celý příspěvek

    Otázne je, či by pre Izrael nebolo efektívnejšie sa úprimne si "upratať" vzťahy s Palestínčanmi ...

    Lebo zatiaľ sú ich "mierové snaženia" s pokračojúcou výstavbou na okupovaných územiach naozaj len trápnou zásterkou .....

    Nerobím si ilúzie, že časť palestínskych teroristov je treba poriešiť "fyzicky" ale brutalita Izraela im ich straty bez problémov nahradzuje ich straty a celý ten kolotoč izraeslých "vojenských úspechov" je úplne zbytočný....

    Veľa sa hovorí o tuneloch, ktorými sa pašujú zbrane a i tie rakety ... menej, alebo vôbec sa nehovorí o tom, že najviac pašovaného tovaru sú potraviny, aby palestínci nepomreli od hladu ...... lebo, keby bolo na okupantoch .. a na ich kvótach ... tak tu máme obdobu vyhladzovacích židovských ghiet z II.SV ...

    Nerobmi si ilúzie .... v izraeli žije toľko isto náboženských bláznov ako v Palestíne ..len nedostávajú toľko priestoru či v Palestíne ... lebo izaelskú spoločnosť neobmedzújú okupanti ....Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    12:16 05.04.2015

    Izraeli držím palce. V současné době platí pro Izrael i pro USA a Evropu, že se ubráníme jedině absolutní technologickou převahou. Jinak půjdeme pod kytičky.

    Izraeli držím palce. V současné době platí pro Izrael i pro USA a Evropu, že se ubráníme jedině absolutní technologickou převahou. Jinak půjdeme pod kytičky.

  • shal
    10:54 05.04.2015

    Bohužel i ten šrot, v ceně 2000 dolarů dokáže zabít a proto na sestřelení i takové raktey musí Izrael vynakládat 2 protirakety po 100.000 dolarech. Každopádně první verze Iron ...Zobrazit celý příspěvek

    Bohužel i ten šrot, v ceně 2000 dolarů dokáže zabít a proto na sestřelení i takové raktey musí Izrael vynakládat 2 protirakety po 100.000 dolarech. Každopádně první verze Iron Beamu by měla být k dispozici ještě letos. Pak se cena jednoho sestřelení sníží na 10 dolarů. Pak budou muset Palestinci přehodnotit strategii, protože Izrael už neuzbrojí. Sice počáteční investice do vývoje nebudou malé, ale jedná se zároveň o technologii s výrazným exportním potenciálem, které náklady na vývoj hravě zaplatí.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    08:02 05.04.2015

    Jen takova technicka. Palestinci zadne rakety nemaji, dostavaji je zadarmo od Iranu. Palestinci jsou jen nastroj Teheranu.Ten srot co doma na kolene vyrabeji neni hrozba.

    Jen takova technicka. Palestinci zadne rakety nemaji, dostavaji je zadarmo od Iranu. Palestinci jsou jen nastroj Teheranu.Ten srot co doma na kolene vyrabeji neni hrozba.

  • KOLT
    00:17 05.04.2015

    Adanedhel: To máte jistě pravdu. Problém není, jestli je pro Izrael levnější nechat se bez obrany ostřelovat, neb to jistě není. Problém je, komu dojdou dřív zdroje – Izraeli nebo ...Zobrazit celý příspěvek

    Adanedhel: To máte jistě pravdu. Problém není, jestli je pro Izrael levnější nechat se bez obrany ostřelovat, neb to jistě není. Problém je, komu dojdou dřív zdroje – Izraeli nebo Palestincům? P je samozřejmě neporovnatelně chudší, ale ten rozdíl v ceně je několik řádů, což už je problém. Proto také tak výrazná investice do laserových systémů.Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    22:47 04.04.2015

    Prosímvás, tyhle ty často nesmyslné příměry typu Palestinská raketa za 200 $ a izraelci střílejí raketu za x tisíc $ často neberou v potaz, že tyto rakety pak ničí hodnoty ve ...Zobrazit celý příspěvek

    Prosímvás, tyhle ty často nesmyslné příměry typu Palestinská raketa za 200 $ a izraelci střílejí raketu za x tisíc $ často neberou v potaz, že tyto rakety pak ničí hodnoty ve statisících dolarech a pak ještě musíte připočíst náklady na hasiče, úklid, obnovu atd. a to neříkám o tom, že každý izraelský život má pro Izraelce cenu v milionech. Z tohoto pohledu je nějaká raketa po sto tisících $ úplný pakatel.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    22:17 04.04.2015

    SpiritWar: Oni právě neplýtvají protiraketami na krámy letící mimo osídlené oblasti. Ale máte pravdu, nepoměr cen to samozřejmě je. Proto ten zájem o Iron Beam.

    SpiritWar: Oni právě neplýtvají protiraketami na krámy letící mimo osídlené oblasti. Ale máte pravdu, nepoměr cen to samozřejmě je. Proto ten zájem o Iron Beam.

  • Sgt Murphy
    21:29 04.04.2015

    ... Ďalšia vec je že Izrael na reakciu voči napríklad lacným raketám vypálených z Palestíny vyvíja Iron Beam ktorý by mal do služby vstúpiť už onedlho. Ďalšia vec je že Izrael ...Zobrazit celý příspěvek

    ... Ďalšia vec je že Izrael na reakciu voči napríklad lacným raketám vypálených z Palestíny vyvíja Iron Beam ktorý by mal do služby vstúpiť už onedlho. Ďalšia vec je že Izrael nechráni drahými raketami holé púšte ale drahé životy ľudí v husto obývaných oblastiach. Ďalšou vecou je že aj keď dnes nedávajú vo večerných správach ako na Izrael dopadajú rakety kategórie Scud tak zajtra môžu a Izrael nebude prekvapený lebo ako jeden z veľmi mála krajín má vyspelú PVO.Skrýt celý příspěvek

  • SpiritWar
    21:08 04.04.2015

    dalsia vec je, ze palestinec vypali raketu za 200 dolarov co by dopadla dade do puste, a izraelec ju zostreli raketou za 10 000 dolarov:)

    dalsia vec je, ze palestinec vypali raketu za 200 dolarov co by dopadla dade do puste, a izraelec ju zostreli raketou za 10 000 dolarov:)

Načítám diskuzi...