Izrael varuje Sýrii

izraelský AH-64
Foto: „Číhající“ izraelský AH-64 Apache, ilustrační foto / Wikipedia

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu pohrozil bombardováním vojenských cílů v Sýrii, pokud bude jeho země napadena syrskými balistickými raketami, informuje arabský deník Asharq Al-Awsat. Netanjahu reagoval na dva dny starý článek britského listu Sunday Times o údajném zaměření syrských raket Tishreen na Tel Aviv. Mělo tomu dojít jako odpověď na útok izraelských letadel na sklady zbraní íránské armády v Sýrii.

Rakety Tishreen, známe také jako M600, jsou syrskou kopií íránských balistických raket Fatíh-110, což jsou zase kopie čínských raket DF-11A. Tishreen je 8,86 metrů dlouhá a 3,5 tuny vážicí raketa. Na vzdálenost 250 kilometrů může dopravit bojovou hlavici až o hmotnosti 450 kilogramů. Tishreen je tak schopen zasáhnout většinu velkých měst v Izraeli.

Podle nedělního deníku Sunday Times, Sýrie aktivovala svůj nejlepší raketový systém Tishreen v reakci na izraelské letecké útoky. K odpálení raket má dojít ve chvíli, kdy Izrael opět zaútočí na syrské území. Izraelské letecké útoky a rozmístění raket Tishreen tak dále eskalují napětí v regionu.

Video: Testy syrských balistických raket. Tishreen M600 v čase 0:48. / YouTube



„Izrael pečlivě sleduje vývoj v Sýrii a je připraven čelit jakýmkoliv scénářům,“ řekl premiér Netanjahu na včerejším zasedaní izraelské vlády. “Blízký východ prochází nejzásadnějším vývojem za poslední desetiletí, především díky událostem v Sýrii. Sledujeme pečlivě vývoj a připravujeme plány pro různé scénáře.“



Je však otázkou, jaký vývoj si Izraelci v Sýrii přejí. „Nejmenovaný vysoký izraelský úředník“ řekl britským listům Times, že pro Izrael je výhodnější ponechat Assada u moci, než čelit možné chaotické situaci v Sýrii po jeho pádu. Naopak izraelské noviny Haaretz napsaly, že podle premiéra Netanjaha není ponechání Assada u moci cílem izraelské vlády.

Mluvčí izraelské armády, brigádní generál Yoav Mordechai na prohlášení „nejmenovaného úředníka“ rovněž reagoval: „Je to jedno z těch prohlášení, které jsem se naučil za poslední dva roky filtrovat od opravdu důležitých prohlášení. Jeho tvrzení sloužilo jen konkrétní agendě,“ říká Mordechai a popírá tak, že izraelská armáda nebo rozvědka podporuje Assada.

Další izraelský úředník řekl novinám The New York Times, že izraelské letectvo Sýrii bombardovalo již třikrát a má znovu v plánu zaútočit na syrské území, resp. na sklady zbraní íránské armády v Sýrii. Izraelská vláda také poslal syrskému prezidentu oficiální varování, aby po bombardování nepodnikal žádnou protiakci, jinak izraelská armáda paralyzuje jeho režim.

Zdroj: Strategy Page, Asharq Al-Awsat

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Izraelci útočí na Sýrii

Izraelské letectvo podniklo v průběhu několika dní několik útoků na syrská území. Nejnovější ...

Íránský bezpilotní stroj Hamaseh

Íránská armáda před pár dny světu ukázala svůj nejnovější bezpilotní letoun Hamaseh (Ten, kdo je ...

Sýrie – muslimská občanská válka

Zatímco „západ“ přešlapuje na místě a hledá způsob, jak se postavit k situaci v Sýrii, šíitský Írán ...

Ruský protiletadlový systém S-300 pro Sýrii

Sýrie se zmítá v bludném kolu chaosu a násilí. V poslední době navíc prosakují zprávy o dodávce ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • hovorka11
    08:57 28.05.2013

    Přes odpor malých států jako je Švédsko, ČR, Holandsko prosadily velké státy např. Francie a GB vyzbojování "opozičních" islamistů. Katar a Saudská arábie mají určitě radost:
    ------------------

    8:29 Posledním květnovým dnem vyprší platnost zbrojního embarga EU vůči Sýrii. Další sankce proti režimu syrského autoritářského prezidenta Bašára Asada zůstávají nadále v platnosti (ČTK)

    http://www.patria.cz/...

  • hovorka11
    17:25 26.05.2013

    Nicolaj:
    tady je důkaz, že nežvaním já,ale vy. I váš kolega Bencroft se usvědčil z odkazu, kde si neprohlédl graf, dokazující likvidaci pěstování opia Tálibánem v roce 2001 až do doby zahraniční intervence:

    http://www.opioids.com/afghani...

    Afghánistán, Opium a Taliban

    "Jalalabad, Afghánistán (15 únor 2001 20:19 EST
    Úředníci OSN o kontrole drog řekli, že Talibanské náboženské milice téměř vyhladili produkci opia v Afghánistánu - kdysi největšího světového producenta - od zákazu pěstování máku loni v létě.

    12-členný tým z programu OSN pro kontrolu drog strávil dva týdny hledáním na většině území s největšími produkčními oblastmi opia a našel tak málo máky, že nepředpokládají vývoz opia z Afghánistánu v letošním roce.

    "Neodhadovali jsme. Viděli jsme důkaz v polích," řekl Bernard Frahi, regionální ředitel programu OSN v Afghánistánu a Pákistánu. Přoložil fotografie zu rozsáhlých ploch, kde se pěstuje pšenice vedle fotek ve stejných oblastech pořízených o rok dříve - moře z krvavě červených vlčích máků.

    Představitel amerického ministerstva zahraničí ve čtvrtek řekl, všechny informace, které Spojené státy získal zatím naznačují, že pěstování máku se snížilol, ale nevěří, že by to bylo odstraněno.

    Loni Afghánistán vyrobil téměř 4000 tun opia, asi 75 procent světových dodávek, Řekl OSN úředníkl. Opium - mléčná látka vypuštěná z máku - je přeměněna na heroin a prodávana v Evropě a Severní Americe. Rok 1999 byl světovým rekordem v produkci opia, - více než všech ostatních zemí, včetně "Zlatého trojúhelníku", na hranicích Thajska, Laosu a Myanmaru.

    Mullah Mohammed Omar, nejvyšší vůdceTalibanu zakázal pěstování máku před sezónou výsadby v listopadu - je v rozporu s principy islámu.

    Taliban, který uložil přísný zákaz v 95 procentech Afghánistánu, které ovládá, má zapálilt laboratoře na výrobu heroinu a uvěznit zemědělce, dokud oni nebudou souhlasili, že zničí úrodu máku.

    Inspektoři OSN, kteří ukončili své hledání tento týden, křižovaly Helmand, Kandahár, Urzgan a Nangarhar provincie a části dvou dalších - oblasti zodpovědné za 86 procent opia v Afghánistánu v loňském roce, Frahi řekl v rozhovoru ve středu. Týkaly se 80 procent půdy v těchto provinciích. Minulý rok byl zaplaveny mákem.

    Letos našli vlčí máky rostoucí na sotva akr sem a tam, Frahi řekl. Zbytek - asi 175.000 akrů - bylo čistých.

    "Musíme se dívat na situaci s pečlivou optimismem," řekl Sandro Tucci Úřadu OSN pro kontrolu drog a prevenci kriminality ve Vídni, Rakousko.

    Řekl, ře to nasvědčuje tomu, že žádné vlčí máky nebyly vysázeny v této sezoně, a že v důsledku toho nebyla žádný produkce opia - ale že úředníci by měli udržet kontrolu."

  • Nicolaj
    23:05 24.05.2013

    Hovorka nám tu žvaní nesmysli o kterých nic neví :-D

    1) Žádný zákaz pěstování opia taliban nikdy nevydal - to bylo jen takové klasické arabské machrování, ale je dobře známo že na problém drog narazil už sovětský svaz. Mimochodem půlka sovětské armády v afganistánu byli věčně zfetovaní idioti-jeden z důvodů stažení ze země.

    2) Když nesmí američtí vojáci drogy zabavovat, proč má DEA v afganistánu 300 lidí??

    3) Je známo že spoustu "bojovníků aláhovích" jsou také zfetovaní idioti (což se ukázalo jako jeden z problémů při jejich likvidaci nábojem 5,56) přesto že jim to korán zakazuje.

    4) Pletete si dojmi s pojmi, pěstování máku nevypovídá o opiu vůbec nic. Např. ČR je v evropě známa jako maková velmoc, ale že by jsme byli známí jako opiová velmoc o tom nic nevím. A mimochodem, ne, opium se pěstovat nedá.

  • Voodoo
    14:46 24.05.2013

    Politici bohužel nejsou jiný biologický druh pane Homolko. A ačkoliv si to nikdo nepřizná, vy i já být na jejich místě, tak se chováme uplně stejně. Politik je totiž pouze odraz společnosti, ve které žije. Není to žádná nadlidská postavička z Marsu. Ale to už jsme hodně odbočili od tématu.

  • hovorka11
    17:30 23.05.2013

    Pane Bencroft :
    Z toho se nedá vykroutit, pokud neumíte číst, tak aspoň neblafujte

    " Taliban prosazovat zákaz pěstování máku prostřednictvím hrozeb, nucené likvidace nebo veřejné potrestání provinilce. Výsledkem bylo 99% snížení v oblasti zemědělství opiového máku v Taliban kontrolovaných oblastí, zhruba tři čtvrtiny světových zásob heroinu v té době."

    Z tabulky, na kterou jste poslal odkaz je jasné, že v Afgánistanu v roce 2010 dle dohody s OSN Tálibán zakázal !! pěstování opia. Přesto jste chtěl kamuflovat a uváděl jste rok 2009.
    --------------

    Věřit nesmyslům mě těžko někdo donutí. Jsem nevěřící a technik, který stojí na zemi a řeší konkrétní problémy v praxi- žádnou virtualitu. Proto si dokáži ověřit v čase co je a není pravda.
    --------
    Pro Voodo:
    Žít v míru je přirozené, pokud nejde o život a to na západě nejde. Proto o válkách nerozhodují lidé konsensem ale psychopatičtí politici.

  • Voodoo
    12:58 23.05.2013

    Lentak37: Do jisté míry máte pravdu. Nicméně se zkuste odprostit od morálního hlediska a podívat se na to čistě z toho biologického. Celá historie lidstva je protkaná válkami, konflikty a bojem. Žít v míru je pro nás nepřirozené, není to v naší DNA, prostě to neumíme. 

    To co se děje dnes ve světě to potvrzuje. Jediný rozdíl je v tom, že se to dnes snažíme všemožně kamuflovat právě proto, že si hrajeme na mír. A očividně to moc nefunguje. Je podle mě otazkou času, kdy tahle hra skončí. Protože USA pomalu a jistě ztrácí svojí pozici světového leadera a jejich nástupce (islamisti nebo Čína) si servítky brát nebude. To vám garantuju.

    Můj postoj tak neznamená ani tak pokles morálky, jako spíš přijmutí toho, co jsme.

  • lentak37
    10:50 23.05.2013

    Pro Vodoo:
    Osobně se nepovažuju za nějakého velkého zastánce Izraele. Zároveň mě ale chování jeho, USA a dalších statů a jejich tzv. špinavá hra o zdroje nijak nepohoršuje. Je to pro lidskou rasu naprosto přirozené.
    Zastavím sa troška na tomto odseku, viete čo je na tom najsmutnejšie ked vídím takéto príspevky, vídím ako sa minulosť opakuje. Ak nás toto nepohoršuje je toto jedným z najväčším signálov obrovského morálneho úpadku tejto spoločnosti. Viete z akého dôvodu zanikla Rímska ríša,jedným z najdôležitejšíchj dôvcodov prečo zanikla, bol obrovský morálny úpadok, jednoducho sa zrútila sama do seba.

  • Bencroft
    10:27 23.05.2013

    Pane hovorko, klasika, prostě dohlédavate informace v průběhu diskuze, aby podpořily Vaše tvrzení. Původně jste říkal, že za talibánu byl zakázany... no nebyl zakázaný. Uznávate, že se pletete?

    No nezbeřejnil jste B z Wikipedie...
    O talibánu si myslím cokoliv, ale, že by jim šlo o blaho, svobodu a zdraví lidí..navíc nás bezvěrců. Tak tomu nechci věřit. Ale samozřejmě se můžu plést.

    However, some people believe that certain parties benefited from the price increase during the ban. Some even believe it was a form of Market manipulation on the part of certain drug lords. Dried opium, unlike most agricultural products, can easily be stored for long periods without refrigeration or other expensive equipment. With huge stashes of opium stored in secret hideaways. Taliban, and other groups became involved in the drug trade were in theory able to make huge personal profits during the price spikes after the 2000 ban and the chaos following

    Pane hovorko. Smiřme si s tím, že ja věřím v něco a vy věříte v něco. Nikdo z nás neví jak to skutečně je. Uznávám, že můžete mít v něčem pravdu, ale stejně si o vás myslím, že nejste schopen racionálního a kritického myšelní.

  • Jarda P.
    09:08 23.05.2013

    hovorka11:
    Něco na tom s těma drogama bude. Když se nad tím člověk logicky zamyslí, tak tím, že taliban chtěl zlikvidovat produkci máku, sáhl spostě mocipánum v Evropě a v USA na zdroj velkých peněz a to se neodpouští. Je to přesně jak řekl pan Bencroft, že je to přirozený souboj nejschopnějších a nejmocnějších. A ti schopní a mocní si nenechali libít, že jim někdo zavřel kohoutky peněz. Je to sice jen spekulace, ale je to jedna z možných příčin, proč byla učiněna invaze do afghánistánu.

  • Shal
    22:58 22.05.2013

    To se nám to kecá o zlém Izraeli, který útočí na "nevinné a neozbrojené" vojenské konvoje, když sedíme na prdeli uprostřed Evropy, kde to nejhorší, co se nám může stát je, že si koupíme salám bez masa z Polska. A když nějaký muslim zabije nějakého Evropana, tak kecáme o tom, jak si je tady taháme muslimské šílence v rámci multikulturalismu. Ale už tak trochu zapomínáme, že Izraelci jsou těmi muslimskými šílenci obklopeni a žijou s nimi už přes 60 let. Kolik to je? Asi 10 let, co byla vyhlášena druhá intifáda a atentátníci se odpalovali v autobusech plných dětí a nákupních centrech, kde rodiny chodily pro něco k jídlu.

    Izrael už se ubránil v 6 válkách. Stačilo by aby jednou prohrál a přestal by existovat a přesto všechno kritizujeme Izrael za to, že se brání všemi možnými prostředky. Opravdu si myslíte, že Izraelci nemají nic jiného na práci, než si jen tak střílet po Sýrii? Že neví co z penězma krom neustálých masivních investic do armády? Izrael dal jasně najevo, že nenechá Syrii vyzbrojovat Hizballah, který existuje jenom proto, aby byl nepřítelem Izraelců. A přesto stále musím číst plačtivé výlevy o tom, jak ti zlí židi útočí na svrchovaný stát. Co na tom, že se jedná o stát, který už je několikrát napadl, nebo že Izrael útočí jen na vojenské objekty a vojenské konvoje převážející zbraně určené k útoku na Izraelské civilní obyvatelstvo. Tak dlouho si budeme hrát na pseudohumanismus a politickou korektnost, až se jednoho dne probudíme do světa, kde Izrael nebude existovat, na jeho místě bude Islámský chalifát a nejčastější jméno u novorozenců v Evropě bude Muhammad, jak se tomu stalo už ve velké Británii a Francii.

    http://www.dailymail.co.uk/new...

  • hovorka11
    19:28 22.05.2013

    Bencrroft:
    Myslím, že tento článek říká vše podstatné (nikdy dříve jsem ho nečetl):

    http://freeglobe.parlamentnili...

  • hovorka11
    19:22 22.05.2013

    Bencrroft:
    Sám jste dosvědčil, že mám pravdu, a záměrně jste obešel v grafu rok 2001, rok napadení Afgánistánu, po kterém veškeré dohody s OSN padly. V tomto roce byl pád výroby na 1/10 předchozího roku. Kdyby jste dobře viděl, tak by jste se podíval na tabulku roku 2001, kdy byl útok na dvojčata v září a v tomto roce Tálibán snížil produkci.

    Proč?
    "V červenci 2000, vůdce Talibanu mulla Mohammed Omar, ve spoluprácei s OSN slíbil vymýtit výrobu heroinu v Afghánistánu, prohlásil, že pěstování máku bylo neislámské. Byla to jedna z nejúspěšnějších světových protidrogových kampaní. Taliban prosazovat zákaz pěstování máku prostřednictvím hrozeb, nucené likvidace nebo veřejné potrestání provinilce. Výsledkem bylo 99% snížení v oblasti zemědělství opiového máku v Taliban kontrolovaných oblastí, zhruba tři čtvrtiny světových zásob heroinu v té době."

    Zdroj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/O...
    -----------------------------------
    Myslel jsem, že je víc lidí na tomto webu, kteří uznávají fakta.
    --------------------------
    Ke Kosovu: Nemám chuť dohledávat a dokazovat, že nepracuje správně váš mozek a ne můj. Je dost důkazů a tabulek, které by jste mohl znát nebo aspoň když nevíte, tak aspoň neplácat

  • Bencroft
    16:06 22.05.2013

    Tak ten zákaz teda lidé moc nedodržovali, když se v roce 1999 pěstovali v Afghánistánu na 91 000 hektarech a v letošním roce na 123 000 hektarech.
    http://www.unodc.org/documents...
    Dokáže příjmout tento jednoduchý fakt, nebo ho zpochybníte jen proto, že vám "nezapadá do krámu". Nebo musíte, říct pověstné ALE, odvedete pozrornost nebo opět dáte jako důkaz naprosto nesouvisející tvrzení, která vám zase budu muset vyvracet?
    Mimochodem to je klasický průběh konverzace mezí věřícími "vy" a "méně věřicími" já (kritikcky myslicími :o) ). Prostě jen vršíté, jedno tvrzení za druhým, které vám vyvracím. Místo toho, aby jste příjmul svou chybu, předkládate další nesouvísející tvrzení do té doby, než dotyčný nemá sílu vám je vyvracet. Bohužel vy pak ono "nevyvracení" berete za své vítězství.

    Nevím, co mají společného tři základny v Kosovo s drogovou stezkou přes Kosovo. Zdá se, že vás mozek geniálně spojuje naprosto nesouvisející události do jediného funkčního celku. No, proč se divím.. jde o klasický přístup věřících bez schopnosti racionálního a kritického myšlení. Ale neděste se, nemůžete za to. Z psychlogického hlediska je to normální způsob myšlení většiny lidí.

  • hovorka11
    15:39 22.05.2013

    Bencroft .
    Kdyby jste sledoval výrrobu opia v Afgánistánu, tak by jste věděl, že za Tálibánu byl zakázaný.
    Při invazi američanů se postoj Táibánu změnil a opium se začalo vyrábět ve velkém a neustále roste jeho výroba k 80% celosvětové produkce. Američtí vojáci ho mají zakázáno likvidovat z důvodu "nedráždit obyvatelstvo". Cca 70% heroinu (výroba z opia) končí v EU a Rusku. Nejvýznamnější drogový kanál jde přes Kosovo, kde má USA 3 základny a jehož je spojencem.
    Víte za co bojujete ? Já ano a vůbec se mě to nelíbí.

  • Bencroft
    15:00 22.05.2013

    Pane hovorko, problém je, že naše zájmy neleží jen v ČR a v Evropě. Znýmy geolog cílek řekl " Sucho v Číně se nás více dotýká než sucho na Moravě." Proč? Protože vlivem sucha v Číne je nedostek rýže, tím dojde ke zvýšení poptávky po pšenici ze severní polokoule a nárustu cen.
    Pokud je Afghánistán největším producentem opia na světě, jenž exportuje drogu do ruska a evropy, je to náš problém, nebo není? Máme s tím bojovat na hranici, nebo to řešit na místě?

    Otázka není zda máme řešit problémy za hranicemi, ale jak a jakou silou.

    Komunismus byl deformovaný nefunkční systém. Měli jsme vodu a jídlo, ale na jak dlouho? Komunismus byl bizardní systém, který deformoval lidskou přirozenost, přirozený souboj nejschonějších a nejmocnějších. Proč bych měl mít stejně, jako id... a lempl, který nic nedělá?

  • hovorka11
    14:47 22.05.2013

    Další posila proti islmizaci Sýrie a jejím podpoporovatelům:

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-s...

    NATO by mělo hájit zájmy občanů EU a ne islamisty. Mělo by pomoci rusákům.

  • hovorka11
    14:11 22.05.2013

    Bencroft:
    Podstatu jste řekl.
    Ale stojíme na straně toho vítěze nebo poraženého ?
    Pokud si nebudeme hájit vlastní zájmy s těmi, kteří jsou nám nejblíže za hranicemi a budeme tvrdit, že za mořem, kde jsme každému u ... to snámi myslí dobře, tak špatně dopadnem, což už se děje (škoda, že se zřejmě nezajímáte o ekonomiku). Pak vlastně i 11 listopad 1989 neměl smysl. Vodu, jidlo, bezpečí a prostor jsme měli i před rokem 1989.
    Vy si opravdu myslíte, že za rok se budeme mít lépe a budem bohatší ? To je nesmysl. Bez lidí ve výrobě to nejde, ty nenahradí žádná armáda a služby.

    Země BRICS taky bojují, ale investicemi a výrobou - to je důvod, proč ekonomicky rostou a jsou vojensky nenapadnutelné. Jak si myslíte, že nad nimi vyhrajou nejmocnější (to není ČR) ? Jedině tím, že jim vnutíme to samé- pokles výroby a to bez virtuální jediné rezevní měny světa dokázat nejde.

  • Bencroft
    13:08 22.05.2013

    Pane hovorko, máte problém pochopi nadsázku a ironii. Problém je alibismus současných fanatických odpůrcu západního světa. Máte všechno na co si pomyslíte - vodu, jidlo, bezpečí a prostor, kde můžete plivat na ty, kteří vám tohle zajistili.
    Jak si myslíte, že k tomu došlo. Myslíte, že tohle všechno je zadarmo, že takhle je svět automaticky nastaven - na dobro a blaho pro všechny? Svět je automaticky nastaven jednoduchým zákonem - nejsilnější vyhraje. A vyhrajou jen ti nejmocenjší, nejsilnější a ti, kteří mají nejvíc zdrojů. Vyhrajou ti, kteří za to dokáží bojovat.

    Doporučuji vám vyzkoušet jednu věc, zkuste být den bez vody a uvidíte, jak se Vám změní životní priority, zda budete řešit "duševní směřování západního světa" nebo to, zda nás ovláda "kryptofašistická židovská skupiny čtyř největšich císařu"

    Vím, co to je mít žízeň a hlad... ten pocit stojí za to.

  • Na-sra nej
    12:41 22.05.2013

    Hovorko, kdy uz pochopis ze te tady nikdo nezere?! Bez si svoje bludy tlacit jinam a nas tu neotravuj!

  • hovorka11
    11:46 22.05.2013

    Voodoo:
    Jsme občany ČR a ne Ruska natož USA nebo Izraele.
    Nikoho nevyhánějte proto, že se změnil režim, v kterém žijeme a který slibuje věrnost na věčné časy opačné straně než před 24 lety. Realizujte to, co doporučujete ostatním a odstěhujte se sám, ale nikoho nevyhánějre a neurčujte mu, že se má vystěhovat !

  • Voodoo
    11:35 22.05.2013

    Osobně se nepovažuju za nějakého velkého zastánce Izraele. Zároveň mě ale chování jeho, USA a dalších statů a jejich tzv. špinavá hra o zdroje nijak nepohoršuje. Je to pro lidskou rasu naprosto přirozené. To že se posledních 70 let snažíme hrát si na nějakou pseudohumanistickou společnost na tom nic nemění.

    A ještě poznámka. Je vtipné, že ti co tu nesouhlasí s politikou tzv. západních mocností, je tím kde a jak žiji, stejně podporují. Je fajn vyjádřit svůj názor v diskuzi, ale v tomhle případě to je pouze prázdný alibismus. Pokud chcete dát opravdu najevo svůj nesouhlas, vzdejte se "západního" způsobu života a přestěhujte se třeba na ten blízský východ. V opačném případe buďte prosím raději zticha.

  • hovorka11
    10:56 22.05.2013

    waggon:
    Americké FOX NEWS snad věříte ne ? Nebo čemu vlastně věříte ?

    http://video.foxnews.com/v/238...

    http://www.protiprudu.org/izra...

  • waggon
    06:57 22.05.2013

    A vidim, ze priznivci nesmyslných (a hlavne hloupých) konspiračních teorii a odpůrci Izraele si tu dali dostaveníčko!

    Někteří by asi potrebovali stravit nejaky ten cas (obzvlaste v době ostrelovani od tech „hodnych“ arabu) v oblastech sousedicih s gazou, libanonem a syrií, garantuju, ze by radikálně zmenili nazor!

  • Refael
    03:10 22.05.2013

    Jen ciste techn.poznamka:

    Aby rakety(podle Sunday Times i tohoto clanku) byli zamereny na Izrael, musi preci byt uz na odpal.rampe a tudiz lehce zameritelne a tudiz lze je lehko znicit pred pripadnym dalsim uderem na sklady Hisballahu v Syrii. To mi pripomina pred casem iranske "hrozby", ze jejich 6000(!) raket je zamereno na nas stat, ale zadne videt ze satelitu pry nebyli. Zamerene na cil nejen balist.rakety mohou byt opravdu zamerene pouze v posled.okamziku pred odpalenim, nikoli pred.
    Snad pokud jsou balist.rakety ve stabilnich raket.silech, tak jeste mozna.
    Ale na mobilnich odpalov.rampach(na obrazku) nemuzou byt rakety zamereny na cile, pokud nestoji v pohotov.rezimu. To by je ale ihned demaskovalo a nelze s nimi v teto poloze take uz nijak hybat.

  • Radim
    22:58 21.05.2013

    Níže napsané Vás mělo jenom vybudit k uvažovaní, USA+spojenci hrají stále stejnou špinavou hru Create problem - bring a solution - profit

    Je dávno známo odkud - přes koho - komu. Zapojení SCG International , jenž bylo najato Washingtonem, aféra BritamGate byla také pěkně zametena pod kobereček a další střípky, jako oněch 123. mil. dolarů. Ale ne vítr vane jenom z oblasti stř. východu...
    Jak to řekl Wesley Clark (vydělává na kosovském uhlí) "US will attack 7 countries in 5 years"

    Ano Vám podobní tvrdili, že Riegleho zpráva pro kongres vůbec neobsahuje to, co obsahuje a Saddám vůbec nedostaval tuny CA přímo ze srdce USA, taková byla jejich angličtina a zbožná přání o "nevinnosti" USA. Welcome in reality

  • Bencroft
    22:25 21.05.2013

    Naházením anglického textu jste na mě dojem neudělal, právě naopak. Máte smůlu, anglický umím. Samozřejmě, že lžete a vaše slova se nepotvrdila. Ve vašem textu není jediná zmínka, že Saudská Arábie a Katar dostávají peníze od USA.
    To, že nahážete do diskuze několik nesouvísejích informací, neznamená, že vaše původní tvrzení je pravdivé. Logický klam jak vyšitý.
    Nebo snad tím, že date video o tom jak Hillary přiznáva spolufinancování mudžahedinů ve válce se Sovětským svazem, tak to dokazuje financování USA syrským povstalcům. Co to zkoušite? Chápete vůbec, jak se dokazuje pravdivost tvrzení?

    Hlavními hráči v Sýrii je Írán, Hizballáh, Turecko, Saudská Arábie, Katar a Rusko.

  • Radim
    21:39 21.05.2013

    A jako třešnička na dortíku

    Under NSDD 166, US assistance to the Islamic brigades channelled through Pakistan was not limited to bona fide military aid. Washington also supported and financed by the U.S. Agency for International Development (USAID), the process of RELIGIOUS INDOCTRINATION, largely to secure the demise of secular institutions. (Michel Chossudovsky, 9/11 ANALYSIS: From Ronald Reagan and the Soviet-Afghan War to George W Bush and September 11, 2001, Global Research, September 09, 2010)

    Religious schools were generously funded by the United States of America:

    "Education in Afghanistan in the years preceding the Soviet-Afghan war was largely secular. The US covert education destroyed secular education. The number of CIA sponsored religious schools (madrassas) increased from 2,500 in 1980 to over 39,000 [in 2001]." (Ibid.)

  • Radim
    21:33 21.05.2013

    Milej Bencroft, naposledy už k tomu USA nepotřebovaly ani proxy. http://www.cbsnews.com/8301-20...

    A ještě Vám dodám infprmace od MEK

    Iraq and Iran designate the MEK as a terrorist organization.The European Union, Canada and the United States formerly listed the MEK as a terrorist organization, but this designation has since been lifted, first by the Council of the European Union in January 26, 2009 (following what the group called a “seven-year-long legal and political battle”), then by a decision by U.S. Secretary of State Hillary Clinton on September 21, 2012 and lastly by a decision by a Canadian government on December 20, 2012.

    A i skutečný expert v oblasti Michael Scheuer ex-CIA ALEC Station(Osama Hunters) potvrzuje má slova.

    Jen si vzpomeňte Bencroft, dopomohu Vám s pomocí osoby nejvíce povolané
    http://www.youtube.com/watch?v...

  • Bencroft
    21:24 21.05.2013

    Tragikomické navíc je, že lidé střílí slovem "západ" jak se jim líbí. Přitom, kdo je západ? Španělsko, Norsko, Švýcarsko, Lucembursko nebo USa, Austrálie, Nový Zéland, Japonsko ? Jasně blbé otázky, prostě 30 států a 500 milionů obyvatel je jediný homogenní a perfektní sehraný !!!!ZÁPAD!!!! ať žije značka ZÁPAD. nechcete si udělat nějaké logo?

  • Bencroft
    21:18 21.05.2013

    To je mi novinka, že super bohatá Saudská Arábie a Katar potřebuje západní peníze, aby zásobovali povstalce. Máte nějaký důkaz, nebo prostě jen tlacháte podle toho, co se vám zrovna hodí? No jistě, že nemáte. Prostě může za to západ, západ, západ a ještě jednou západ. Ááááno ZÁPAD

  • Radim
    20:59 21.05.2013

    al-Assad neoblíbený? Proč ho potom podporuje, tak velké procento zejména mladší populace ve věku od 20-40 let? Stačí navštívit nějaké sociální sítě, vyhledávat Syřany a zpracovávat informace ze všech stran.

    Důvod vzrůstajícímu počtu "islamistů" v oblasti je jednoduchý. Obrovská finanční, logistická a materiální pomoc západu (přes proxy v Kataru, Turecku a SA) skupinám jako Al-Nusrah, Farouq a Brigády Wadi v Sýrii, či Iránským Lidovým Mudjahedinům (MEK) v Iránu

    Ale co si západ vytvořil, to si taky vyžere pěkně do posledního drobku. Poděkujte právě CIA, že to byla právě tato agentura, jenž má největší podíl na školení fanatických islamistů v madrásách od časů, kdy Brzezinský dal vzniknout Al-Qaedě a Talibánu...

  • Nicolaj
    20:37 21.05.2013

    No, ono to není tak jednoduché. Pokut váš soused bude chtít přistavit další patro domu které bude zamezovat výhledu z vašich oken, také je to i vaše věc. Stejně tak zbraně sirské vlády, které mohou padnout do rukou islamistů jsou věcí Izraelců. A to, že Assad je nejmenší zlo, to je dávná minulost.
    Díky vedení války bez ohledu na civilní obyvatelstvo je totiž velmy neoblíbený a jen jeho setrvání ve funkci vede ke zvyšujícímu se vlivu radikálních muslimů. Naopak chaotický pád Assadova režimu by mohl vyústit ve vznik radikálně-islámského státu, což je prašť jak uhoď. Nerad to říkám, ale čím déle konflikt potrvá tím lépe pro nás, to je prostě fakt byť neveselí. Z toho se pak dá usuzovat že operace Izraelské armády budou velmi opatrné a toto je spíše politické žvanění. No uvidíme....

  • xxx
    20:28 21.05.2013

    Zajimave: odpoved za napadeni suverenniho statu si zaslouzi oficialni varovani pred odvetou.
    Mozne pouze od Israele.

  • Coffin Corner
    19:38 21.05.2013

    Úžasná fotka :)

  • Sabre
    15:26 21.05.2013

    Rozhovor s izraelským historikem Ilanem Pappém, který bude ve dnech 22.-24. dubna přednášet v Praze

    Společnost, která čtyřicet let podporuje okupaci jiných lidí nemůže být liberální. Společnost, která diskriminuje 20 % své vlastní populace, protože nejde o Židy, nemůže být považována za progresivní. Problémem v Izraeli není náboženství nebo tradice, ale role sionismu, což je velmi jasná ideologie vyloučení, rasismu a vyhnání. Tato ideologie dává armádě významný vliv ve vnitřní i v zahraniční politice a je zřejmě přesné tvrzení, že Izrael není státem s armádou, ale armádou se státem.

    celé zde, hezký den:

    http://blisty.cz/art/68235.htm...

  • Kedr
    14:26 21.05.2013

    Nejlepší je ta poslední věta, kdy izraelská vláda varuje Assada, aby po bombardování nepodnikal žádnou protiakci :D.
    Co si budeme povídat, Arabové, židi, všechno je to jedna pakáž. :)

  • Bencroft
    13:19 21.05.2013

    Kde jsou nájednou ty názory, že se musíme dívat na situaci regionu "optikou" daného regionu. O Assadovi říkáme, že není ideální, ale v kontextu regionu je přijatelným vůdcem. O islámistéch říkáme, že mají "holt svoji kulturu". Co takhle se dívat na chování Izrale optikou regionu?

  • Griffon
    12:59 21.05.2013

    V pozici Izraele musíte hrát tak, abyste si určovali pravidla vy, musíte být vždycky o krok napřed, jinak vám hrozí velké problémy. Izrael prostě dělá všechno pro to, aby zajistil svoje přežití. Moc se to neslučuje s naším evropským humanistickým viděním světa, ve kterém jsou všichni vlastně hodní a navzájem by se měli milovat a tolerovat, zato se to ale slučuje s tím, jak svět ve skutečnosti funguje.

  • Blake
    12:49 21.05.2013

    Martin to vystihol perfektne. Izrael hrá so Sýriou hru, ktorej pravidlá sám diktuje, pretože vie, že môže. Keby moslimské krajiny neboli tak roztrieštené a jednotlivé kmene by boli schopné sa zjednotiť, pochybujem o tom, že by si rovnako dovoľovali, aj napriek technologickej prevahe (práve ktorá im z veľkej časti dáva možnosť takto podpichovať okolité krajiny, rovnako to bolo aj v minulosti...)

  • Martin
    12:41 21.05.2013

    Tak zatím to byli první židi kdo zaůtočil na Syrii a ne obráceně. Jak by se chovali oni sami poté co by jim někdo zabil 300 vojáků? Myslí si že jsou díky 2 světové válce hájený druh a mohou si dovolit úplně vše i v rozporu s RB OSN.