Izrael zničil syrský komplet S-200, který sestřelil ruský špionážní letoun Il-20

Izrael zničil syrský komplet S-200, který sestřelil ruský špionážní letoun Il-20
F-16I Sufa izraelského letectva / Tomás Del Coro; CC BY-SA 2.0 (Zvětšit)

„Slepý jsem, nevidím…“ Tak možná zní obsah veškeré komunikace obsluh syrské protivzdušné obrany (PVO), jako reakce na další letecký úder izraelského letectva v Sýrii. Pikantní na celé věci je, že při náletu izraelské letectvo údajně zničilo i syrský komplet PVO S-200, který v minulém roce sestřelil ruské špionážní letadlo Il-20.

Poslední nálet izraelského letectva na Sýrii se uskutečnil v sobotu okolo 02:30 a cílem bylo okolí syrského města Masjaf v provincii Homs. V článku ruského serveru Avia.pro, pod titulkem „Izrael ‚utlumil‘ ruské systémy S-400 a syrskou protivzdušnou obranu“ se uvádí, že během nočního útoku izraelské letectvo pomocí prostředků elektronického boje (EB) paralyzovalo syrskou PVO, jež nebyla schopna zachytit všechny izraelské rakety.

A ruský server pokračuje: „Na prezentovaných snímcích je vidět, že destrukce způsobená úderem nejméně tří izraelských raket se ukázala být kolosální a je třeba poznamenat, že údery izraelského letectva pocházely z území sousedního Libanonu“.

V závěru se pak Avia.pro ptá na odolnost ruských kompletů PVO S-400 „Triumf“, které jsou začleněny do syrské PVO, vůči (izraelským) prostředkům EB. „Kromě toho zůstává nejasné, z jakých důvodů Rusko přestalo používat své vlastní elektronické vybavení nasazené na letecké základně Chmejmím, které by mohlo zabránit provozu izraelských zařízení EB,“ dodává Avia.pro

V důsledku izraelského útoku bylo několik budov zničeno a tři vojáci byli zraněni.

Útok potvrdila i syrská agentura SANA, která ve stručnosti informovala o odražení leteckého útoku prostředky PVO. Její zdroj zdůraznil, že syrská PVO okamžitě reagovala zničením několika izraelských střel vzduch-země.

Ruský server v Sýrii, Free-News.su, pod titulkem „Ruský S-300 nedokázal odrazit útok izraelského letectva“ v podstatě přebírá informace agentury SANA a navíc klade otázku: „Je důležité poznamenat, že podle satelitních snímků zveřejněných izraelským ISI [ImageSat International], nebyly protiletadlové raketové systémy S-300, které Rusko předalo syrské armádě, daleko od oblasti, ale nedokázaly útok odrazit.“


Satelitní snímek ISI ukazuje jeden z cílů náletu – možnou syrskou a íránskou vojenskou základnu, včetně zařízení pro výrobu raket země-země. / ISI


Zařízení sloužilo zřejmě pro výrobu a montáž raket, avšak ne raketových motorů nebo bojových hlavic.

Izraelský server Newsru.co.il zpřesňuje informace prostřednictvím Syrského monitorovacího centra pro lidská práva (SOHR), které uvedlo, že při izraelském náletu bylo nejméně 17 bojovníků proíránské milice zraněno. Server také hovořil o několika mrtvých Íráncích, pracujících ve středisku pro vývoj / výrobu raket středního doletu, jež se stal předmětem útoku.

Podle SOHR byl úder veden nejen na toto centrum, ale také na vojenskou základnu ve městě Masyaf. Server ještě cituje informace syrské opozice, podle které se cílem útoku stala základna libanonské šíitské teroristické organizace Hizballáh.


Zařízení pro výrobu raket před a po izraelském útoku.

Newsru.co.il se také odvolává na syrské zdroje, podle kterých nebyly ruské systémy PVO S-300 vůbec aktivovány.

Server Avia.pro se pak v dalších článcích pozastavuje nad názory izraelských médií, podle kterých bylo několik raket zachyceno syrskou PVO. Ruské systémy S-400 izraelská média ale označila za „naprosto k ničemu“.

A samotná izraelská média se pozastavují nad situací, kdy ruské systémy PVO, propojené se syrskou PVO a s kompletem S-400, nedokázaly detekovat ani izraelské stíhací letouny a ani střely, které na Masyaf izraelské letectvo odpálilo.


Záběry útočících izraelských letadel. Čistá obloha bez palby protileteckých prostředků dokládá nečinnost syrské PVO.

K události se také vyjádřil server Top War, který navíc, s odvoláním na izraelský portál Nziv, deklaruje zničení syrského systému S-200. Podle portálu Aziv šlo údajně o ten samý komplet S-200, který v minulém roce sestřelil ruské špionážní letadlo Il-20M (!). Dodejme však, že původ portálu Nziv není znám a podle spekulací v komentářích pod článkem na ruském serveru TopWar může jít o web izraelské rozvědky…

A kromě toho, že ruské systémy mlčely, tak podivně zapůsobilo i to, že útok přišel pár dnů po setkání prezidentů Izraele a Ruska. Pasivita ruských systémů PVO S-300 a S-400 se tak dá vysvětlit různě, například tím, že Rusko dalo Izraeli tichý souhlas k útoku.

Každopádně z diskuzí na ruských serverech jde vycítit, že pro ruské čtenáře je situace okolo posledního izraelského útoku v Sýrii velmi deprimující a na řadu jejich dotazů se z oficiálních míst ozývá jen:

Hluchý jsem, neslyším…

Zdroj: TopWar, RIA, Free-News, Avia.pro, SANA, Newsru

 
 
 
 
 
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Proč je izraelské letectvo nejlepší na světě?

Díky špičkovému výcviku a chytrému využívání slabostí nepřítele patří izraelské letectvo mezi ...

Izrael uvažuje o dalších stíhačkách F-15I “Ra'am”

Izraelské letectvo IAF (Israel Air Force) již závazně objednalo 50 víceúčelových stealth stíhaček ...

Zastaví izraelské útoky dodávky ruských systémů S-300 do Sýrie?

Izraelské letectvo v posledních letech opakovaně útočilo na cíle v Sýrii. Zaměřovalo se především na ...

Jak Izrael „vypnul“ syrskou protivzdušnou obranu

Letos z 20. na 21. ledna podnikl Izrael noční nálet na íránské vojenské cíle v okolí syrského ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • jj284b
    17:39 15.04.2019

    F-35ky to urcite byt nemohli lebo "F-35 ma podla Rusov RCS len 0.5m2 a bez problemov ju v BVR zachyti aj Irbis-E, takze take vykonne radary ako maju S-300 a S-400 o nich musia ...Zobrazit celý příspěvek

    F-35ky to urcite byt nemohli lebo "F-35 ma podla Rusov RCS len 0.5m2 a bez problemov ju v BVR zachyti aj Irbis-E, takze take vykonne radary ako maju S-300 a S-400 o nich musia vediet hned od startu predsa" SARKASM OFFSkrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      18:11 15.04.2019

      ...co nevidět dodá givicz obrázky přímo z kompletu S 400 ;-)

      ...co nevidět dodá givicz obrázky přímo z kompletu S 400 ;-)

  • RiMr71
    17:24 15.04.2019

    ...to je úplná ekvilibristika, co jsou nuceni předvádět kolaboranti v obhajobě dětsky bezbranných ruských "zázračných" a "obávaných" protivzdušných systémů... Zaslouží si to ...Zobrazit celý příspěvek

    ...to je úplná ekvilibristika, co jsou nuceni předvádět kolaboranti v obhajobě dětsky bezbranných ruských "zázračných" a "obávaných" protivzdušných systémů...
    Zaslouží si to jistou formu obdivu, asi jako když někdo dokáže prdínkovat na povel.

    Použití F-35, jako mini Awacsu pro rozdělování cílů a přikrývání F-16 se přímo nabízí. Izrael nikdy neváhal s okamžitým nasazováním i těch nejmodernějších systémů co měl. Historie ho naučila, že není na co čekat.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      17:53 15.04.2019

      Na něco takového ani F 35 nepotřebují, toto je pro ně skoro standardní činnost. Útočí na pevné cíle a mají dokonale přípravu, určitě to nebude o tom, že by se na rychlo dozvěděli o ...Zobrazit celý příspěvek

      Na něco takového ani F 35 nepotřebují, toto je pro ně skoro standardní činnost. Útočí na pevné cíle a mají dokonale přípravu, určitě to nebude o tom, že by se na rychlo dozvěděli o skladu gumových medvídků a hned tam letěli. A pokud si uklidili nyní i místo kompletu S 200, tak si asi dokázali spočítat, že to bylo jediné místo ze kterého by byli v ohrožení.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    17:11 15.04.2019

    Predstava ruské "súhlasu" je absurdná .... To by Rusi vyzerali ako úplní tupci ... Ak s nimi Izrael pred útokom komunikuje, tak ide len o výstrahu typu ... približne o hodinu ...Zobrazit celý příspěvek

    Predstava ruské "súhlasu" je absurdná ....

    To by Rusi vyzerali ako úplní tupci ...

    Ak s nimi Izrael pred útokom komunikuje, tak ide len o výstrahu typu ... približne o hodinu zaútočíme tam a tam .... ak sa Vám tam vojaci náhodou túlajú ... nech idú na základňu aby neprišli k úrazu ...

    Izrael akurát minimalizuje riziko konfliktu s Ruskom .... určite nechodí s prosíkom či mu Putin láskovo dovolí zničiť nejakú pozíciu Hizbaláhu.Skrýt celý příspěvek

    • givicz
      17:16 15.04.2019

      dusan jo a Turecká letadla dnes nad Alepem létají také bez dohody s Ruskem .. :) Turkish warplanes enter Syrian airspace amid increased violence in ...Zobrazit celý příspěvek

      dusan jo a Turecká letadla dnes nad Alepem létají také bez dohody s Ruskem .. :)

      Turkish warplanes enter Syrian airspace amid increased violence in Aleppo
      https://www.almasdarnews.com/a...
      Mnoho tureckých válečných letounů bylo dnes odpoledne spatřeno létáním nad syrským guvernérem Aleppo, protože situace v severní Sýrii se stále zhoršuje. Zatímco turecké letouny létaly nad pozicemi syrské armády v Aleppu, existuje dohoda mezi ozbrojenými silami Ruska a Turecka sledovat demilitarizovanou zónu v severozápadní Sýrii.

      Turecké vzdušné síly navíc informují ruskou armádu, že hodlají vstoupit do syrského vzdušného prostoru, což snižuje úroveň ostrahy syrské letecké obrany v severní Sýrii.

      Turecké letectvo provádí tyto přelety od začátku nového roku; se syrskou armádou dosud nesetkali s žádným odporem.Skrýt celý příspěvek

      • dusan
        17:34 15.04.2019

        Turecko a Izrael sú úplne iné prípady ... otvorene spolupracujú.

        Rusku - izraelské vzťahy sú omnoho komplikovanejšie a možnosti izraelskej armády podstatne väčšie.

        Turecko a Izrael sú úplne iné prípady ... otvorene spolupracujú.

        Rusku - izraelské vzťahy sú omnoho komplikovanejšie a možnosti izraelskej armády podstatne väčšie.

        • CerVus
          18:10 15.04.2019

          Proč se tedy Iraelská letadla v zaměřovačích Turecka ukazují jako nepřátelské? S Ruskem mají v současné době v Izraeli mnohem lepší vztahy než s Turky.

          Proč se tedy Iraelská letadla v zaměřovačích Turecka ukazují jako nepřátelské? S Ruskem mají v současné době v Izraeli mnohem lepší vztahy než s Turky.

          • dusan
            19:21 16.04.2019

            To je síce pravda, ale na rozdiel od Rusko nepodporuje žiadneho nepriateľa Izraela - rieši si v Sýrii svoje veci, hlavne Kurdov a to je Židom šuma-fuk. Rusko cez Irán a Asada ...Zobrazit celý příspěvek

            To je síce pravda, ale na rozdiel od Rusko nepodporuje žiadneho nepriateľa Izraela - rieši si v Sýrii svoje veci, hlavne Kurdov a to je Židom šuma-fuk.

            Rusko cez Irán a Asada podporuje Hizballáh a to je pre Izrael červené súkno, kde idú i cez mŕtvoly .... zatiaľ len iránske a sýrske ... ale ak by sa "priplietli" Rusi ... asi by skončili rovnako ...Skrýt celý příspěvek

    • palo satko
      17:54 15.04.2019

      Izrael ochranuje pred susedmi mýtus neporazitelnosti. A čo ked tie S400 a S300 obsluhovane Rusmi naozaj funguju a v nejakej relnej kucapace Rusi pridu o zopar systemov a Izraelci o ...Zobrazit celý příspěvek

      Izrael ochranuje pred susedmi mýtus neporazitelnosti. A čo ked tie S400 a S300 obsluhovane Rusmi naozaj funguju a v nejakej relnej kucapace Rusi pridu o zopar systemov a Izraelci o niekolko lietadiel a dve, tri letecke zakladne. Aky to bude mat dôsledok pre Rusko? Putin dostane dalšieho Hradinu ruskej federacia od vdačneho naroda a plus ešte všetky arabske a mohamedanske vyznamenania a titul Meč prorokov. :)
      No a Izrael? Ten strati svoje hlavne obranne kuzlo a to bude naozaj pruser. V roku 1973 mal namale.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    16:51 15.04.2019

    hoši já vám říkám, že tady něco nehraje... každou chvíli vyrazí nejvyšší delegace státu Izrael do Mosky, kde jedná Netanjahu s Putinem, kde se odehrají takové oficiální věci (jako ...Zobrazit celý příspěvek

    hoši já vám říkám, že tady něco nehraje... každou chvíli vyrazí nejvyšší delegace státu Izrael do Mosky, kde jedná Netanjahu s Putinem, kde se odehrají takové oficiální věci (jako naposledy předání těla Izraelského tankisty) a potom rokují armádní špičky za zavřenými dveřmi..

    Remains of famous Israeli spy to be allegedly returned from Syria
    2019-04-15
    https://www.almasdarnews.com/a...

    Pozůstatky slavného izraelského špiona Eliho Cohena jsou údajně na cestě zpět do Izraele ze Sýrie. Nároky přicházejí jen dva týdny poté, co se izraelský voják Zachary Baumel vrátil do Izraele ze Sýrie přes ruské ozbrojené síly. Cohen byl pravděpodobně jedním z nejúspěšnějších špionů v historii Izraele, když se mu podařilo proniknout do politických a vojenských sítí Sýrie prostřednictvím jeho nom de guerre „Kamal Amin Thabet“.

    Nakonec, Cohen byl chycen v roce 1965 po ruských vojenských poradcích zachytil jeho komunikace, ale jeho příspěvky během jeho času v Sýrii hrály klíčovou roli ve vítězství IDF nad syrskou armádou během 1967 šestidenní války.Skrýt celý příspěvek

    • achi67
      17:59 15.04.2019

      No, my hoši se ti tady snažíme celou dobu vysvětlit, že tady něco nehraje... Že by konečně?

      No, my hoši se ti tady snažíme celou dobu vysvětlit, že tady něco nehraje... Že by konečně?

  • StandaBlabol
    16:40 15.04.2019

    "A samotná izraelská média se pozastavují nad situací, kdy ruské systémy PVO, propojené se syrskou PVO a s kompletem S-400, nedokázaly detekovat ani izraelské stíhací letouny a ani ...Zobrazit celý příspěvek

    "A samotná izraelská média se pozastavují nad situací, kdy ruské systémy PVO, propojené se syrskou PVO a s kompletem S-400, nedokázaly detekovat ani izraelské stíhací letouny a ani střely, které na Masyaf izraelské letectvo odpálilo."

    Logickým vysvětlením by bylo, že Izrael nasadil F-35.

    "Pasivita ruských systémů PVO S-300 a S-400 se tak dá vysvětlit různě, například tím, že Rusko dalo Izraeli tichý souhlas k útoku."

    A to by taky dávalo smysl. Izrael teď pomstil ten Il-20, to se Rusům přece musí líbit.Skrýt celý příspěvek

    • alexa123
      17:00 15.04.2019

      "Pasivita ruských systémů PVO S-300 a S-400 se tak dá vysvětlit různě, například tím, že Rusko dalo Izraeli tichý souhlas k útoku." Týmto argumentom sa vysvetľuje, prečo Rusi ...Zobrazit celý příspěvek

      "Pasivita ruských systémů PVO S-300 a S-400 se tak dá vysvětlit různě, například tím, že Rusko dalo Izraeli tichý souhlas k útoku."

      Týmto argumentom sa vysvetľuje, prečo Rusi dávajú tichý súhlas k útoku a nerobia proti tomu nič. Ak je to tak, prečo potom majú Rusi v Sýrii PVO poslednej generácie typu S-300 a S-400? Ak skutočne existuje "tichá dohoda medzi Rusmi a Izraelom o neútočení na ruské základne v Sýrii", tak potom sú tam uvedené Ruské systémy absolútne zbytočné pretože si vôbec nevystrelia a ak má z toho niekto úžitok, tak je to Ruská obsluha v kraťasoch, ktorá je tam v podstate "na dovolenke a ešte za to berie diéty v tvrdej mene". Ak je to tak, tak potom Izrael raz-dvakrát mesačne bez obáv zautočí na ciele v Sýrii a Rusi sa budú tváriť že sa nič nedeje? A toto bude trvať rok-dva-tri? Čo na to potom Sýria? Načo sú im takí spojenci ktorí sú hluchí a slepí?Skrýt celý příspěvek

      • givicz
        17:08 15.04.2019

        alexa123 pochop, že nějaký zničený sklad má na celkovou situaci v Sýrii nulový vliv.... stejně tak nulový vliv měl na situaci v Sýrii i útok USA, FRA, GB o celkové síle 105 raket ...Zobrazit celý příspěvek

        alexa123 pochop, že nějaký zničený sklad má na celkovou situaci v Sýrii nulový vliv.... stejně tak nulový vliv měl na situaci v Sýrii i útok USA, FRA, GB o celkové síle 105 raket měl nulový vliv.... v Sýrii je již rozhodnuto...

        Iran to construct new railroad from Tehran to Damascus
        https://www.almasdarnews.com/a...
        Írán postavit novou železnici z Teheránu do Damašku
        Sýrie, Írán a Irák hodlají uspořádat třístranné setkání o propojení svých železničních systémů do jednoho, uvedla média s citací zdroje v syrském ministerstvu dopravy.

        „Nyní země pracují na obnovení projektu spojujícího syrské železnice, Írán a Irák a určují datum schůzky zástupců zemí, aby rozvinuly názory“, řekl zdroj.Skrýt celý příspěvek

        • Slavoslav
          07:06 16.04.2019

          este, ze si to vies zdovodnit :)

          len ked sa clovek vrati k tvojim príspevkom pod clankami ked tam Rusko tu PVO privazalo a davalo ju Syrcanom tak sa neprestava smiat :D

          este, ze si to vies zdovodnit :)

          len ked sa clovek vrati k tvojim príspevkom pod clankami ked tam Rusko tu PVO privazalo a davalo ju Syrcanom tak sa neprestava smiat :D

        • GlobeElement
          13:05 16.04.2019

          Jakou souvislost má plánované propojení železniční sítě s izraelským náletem na vojenské objekty Hizballáhu a spol?

          Jakou souvislost má plánované propojení železniční sítě s izraelským náletem na vojenské objekty Hizballáhu a spol?

  • dante1
    16:37 15.04.2019

    Po každém izraelském náletu se vždy vyrojí plno spekulací proč ruská PVO útok neodrazila.Důvodů může být samozřejmě spousta .Faktem ale je že Izrael si zatím dělá v syrském ...Zobrazit celý příspěvek

    Po každém izraelském náletu se vždy vyrojí plno spekulací proč ruská PVO útok neodrazila.Důvodů může být samozřejmě spousta .Faktem ale je že Izrael si zatím dělá v syrském vzdušném prostoru co chce a ruská či syrská PVO tak působí zatím poněkud nemohoucně.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    16:37 15.04.2019

    Už to tady zaznělo, že Izraelci jsou v Moskvě pečení vaření tak to ještě doplním... Israel allegedly informed Russia before launching attack in ...Zobrazit celý příspěvek

    Už to tady zaznělo, že Izraelci jsou v Moskvě pečení vaření tak to ještě doplním...

    Israel allegedly informed Russia before launching attack in Syria
    https://www.almasdarnews.com/a...

    Izrael informoval Rusko před tím, než zahájili útok na syrské město Masyaf během víkendu, uvedl Asharq Al-Awsat v novém článku v pondělí.
    "Zdroje uvedly, že ticho Ruska nad útokem, stejně jako další před dvěma týdny proti íránské vojenské pozici poblíž Aleppa, odhaluje významný vývoj, který se odehrál v koordinaci bezpečnosti mezi Tel Avivem a Moskvou," uvedl Asharq Al-Awsat. .

    Není pochyb o tom, že Izrael před útokem neinformoval Rusko, protože v této oblasti působí v současné době několik ruských vojenských pracovníků.Skrýt celý příspěvek

  • vojáček v záloze
    16:14 15.04.2019

    Ten článek jen přežvíkává propagandu Izraele a "utrpení" ruských in´ternetovýchvšeználků, šovinistů, kteří si přejí pro Rusko velké výsledky a to pokud možno hned a bezpracně. ...Zobrazit celý příspěvek

    Ten článek jen přežvíkává propagandu Izraele a "utrpení" ruských in´ternetovýchvšeználků, šovinistů, kteří si přejí pro Rusko velké výsledky a to pokud možno hned a bezpracně. Když to nejde hned, tak je to naprd. Takových přechytralých laiků je všude hromada, i zde na tomto serveru, pod tímto článkem.

    Důvod pasivity ruských protileteckých systémů tady byl už vícekrát diskutován.
    1) zbraně musí plně ovládat a zvládnout sami Syřané a těm to musí trvat dost dlouho. Klidně dva i tři roky.
    2) ani Rusové ani Syřané nemají zájem zapnout systém a potěšit nepřátelskou rozvědku, sestřelit to či ono jednotlivé letadlo a pak inkasovat údery na jistotu při hromadném náletu. Jedno či dně letedla jsou bezvýznamné cíle. Je to podobné, jako když šachista pohrdne nabízeným pěšcem, nesebere ho, protože má mnohem větší cíle a hlavně, nechce potěšit soupěře, který toho pěšce nabízí vědomě a úmyslně.

    Fakt je, že Izael se svými spojenci svou válku pod falešnou vlajkou v Sýrii prohrál. Syrská vláda dřív či později zavede plnou kontrolu nad celým svým teritoriem a tohle pošťuchování ze strany Izreale, tohle bezmocné okopávání syrských a ruských kotníků na tom nemůže nic změnit. Zničení S-200 není pro Izrael žádné vítězství. Je to jen zřetelný důkaz jejich bezmoci, jejich strategické porážky v Sýrii. K otevřené invazi, která by snad, teoreticky, mohlůa jeho problém vyřešit, se Izrael neodhodlá.

    Ovšem příležitost pro protiruské orgie, stran bezcennosti jakékoli ruské vojenské techniky, je zde. "Chytráci", předveďte se, máte možnost.Skrýt celý příspěvek

    • niko
      16:21 15.04.2019

      Hej Izrael vojnu v Syrii tak prehral, ze sa po niekolkych desatrociach citi byt natolko silny a v bezpeci, ze chce oficialne pripojit Golanske vysiny. :-))) Jo a ked sa Syrcanom a ...Zobrazit celý příspěvek

      Hej Izrael vojnu v Syrii tak prehral, ze sa po niekolkych desatrociach citi byt natolko silny a v bezpeci, ze chce oficialne pripojit Golanske vysiny. :-)))
      Jo a ked sa Syrcanom a Rusom neoplati reagovat na nalety izraelskych lietadiel, aky ma potom zmysel vobec mat PVO ? Aby cakali a raz za 20 naletov nieco zostrelili, ked sa im bude zdat, ze ten ciel za to stoji ?Skrýt celý příspěvek

      • Lukash
        16:30 15.04.2019

        Izrael vychcane využiva toto nastavenie a vždy bude vysielať 2lietadla, pretože sýrčanom nestoji zato ich zničiť. Ale vynikajúca taktika. 2x pantsir, S200,..... No konečne mi to ...Zobrazit celý příspěvek

        Izrael vychcane využiva toto nastavenie a vždy bude vysielať 2lietadla, pretože sýrčanom nestoji zato ich zničiť. Ale vynikajúca taktika. 2x pantsir, S200,..... No konečne mi to dáva zmysel, v podstate sa Izrael takto sám ženie do záhuby... :DSkrýt celý příspěvek

      • vojáček v záloze
        19:00 15.04.2019

        A k čemu byla zdrženlivost, kterou Izrael prokázal během první války v zálivu, když na jeho města padali irácké sklady? K čemu měl tehdy Izrael PVO, k čemu měl letectvo, k čemu měl ...Zobrazit celý příspěvek

        A k čemu byla zdrženlivost, kterou Izrael prokázal během první války v zálivu, když na jeho města padali irácké sklady? K čemu měl tehdy Izrael PVO, k čemu měl letectvo, k čemu měl pozemní síly a k čemu měšl atomovky. Asi k hovnu. Tvoje logika, chytráku.

        Vystřelit umí každý debil. Zvážit taktické, operační, strategické a politické důsledky výstřelu, to umí málokdo. Jak už jsem psal: chytráci chtějí všechno hned, bez práce a pokud možno bez přemýšlení. Bez hlavy, bez srdce a bez páteře. Ůplné trosky.

        Ano. Izrael prohrál v Sýrii zcela jednoznačně. Cokoli teď podniká proti Sýrii má vysloveně iracionální charakter. Vůbec nic to neřeší, jen počet nepřátel roste. A počet spojenců klesá. Včetně Spojených států, které se obecně ze středního východu ztahují.

        Oni si ti Izraelci neuvědomují, že by se iránské gardy v Sýrii nikdy neukázaly, nebýt útoku zvenčí na Sýrii? Nechápu, že Hizbaláh by v Sýrii neoperoval a nesbíral zkušenosti a vliv, nebít pokusu o zničení Sýrie. Dobrá. Jejich problém.

        Apropos: přestěhování americké ambasády a uznání anexe Golan stran Spojených států lze těžko vnímat jako podporu či přátelskou pomoc. S takovým přítelem, kor když je to velmoc ústupu z pozic, už Izrael žádné další nepřátele nepotřebuje. A jak se zdá, jeho politika je do té míry "racionální", že si svou slabost neuvědomuje. Kdo chce kam...Skrýt celý příspěvek

        • balm
          20:58 15.04.2019

          Historii evidentně neznáte a píšete kraviny. Pro koaliční síly byla absolutní priorita zamezit odpaly raket Scud na území Izraele a vyčlenili na to ochranu Izraele enormní zdroje, ...Zobrazit celý příspěvek

          Historii evidentně neznáte a píšete kraviny.

          Pro koaliční síly byla absolutní priorita zamezit odpaly raket Scud na území Izraele a vyčlenili na to ochranu Izraele enormní zdroje, včetně zapojení speciálních jednotek. Jen politickými a ekonomickými mechanizmy by totiž Izrael nedokázali udržet mimo hru, protože pokud by Izrael provedl odvetné údery a vstoupil do války, okamžitě by se podpora koaličních sil Saúdskými Araby a tím by celá operace zkrachovala. Museli skutečně bránit Izrael a ničit Irácké střely Scud.

          P.S.: Doporučuji si přečíst/shlédnout dokumenty a snažit se pochopit, proč gen. Herbert Norman Schwarzkopf musel za každou cenu zastavit rakety Scud. Tolik k taktickému myšlení a logice.Skrýt celý příspěvek

        • RiMr71
          12:54 16.04.2019

          "Ůplné"
          ...tomu sa říká ve Vizovicách "signifikantní"... :)

          "Ůplné"
          ...tomu sa říká ve Vizovicách "signifikantní"... :)

        • GlobeElement
          13:07 16.04.2019

          Nějak mi uniká, v čem Izrael v Sýrii prohrál.

          Izrael se nikdy nesnažil o odstranění Asada. Jediné, oč mu jde, je omezení vlivu Iránu.

          Nějak mi uniká, v čem Izrael v Sýrii prohrál.

          Izrael se nikdy nesnažil o odstranění Asada. Jediné, oč mu jde, je omezení vlivu Iránu.

  • tomk86
    15:54 15.04.2019

    To je ten hlavní ruský problém. Izrael je jejich hlavni spojenec v oblasti a kdyby jim sestřelili letadlo tak by o to spojenectví přisly.

    To je ten hlavní ruský problém. Izrael je jejich hlavni spojenec v oblasti a kdyby jim sestřelili letadlo tak by o to spojenectví přisly.

    • niko
      16:04 15.04.2019

      Izrael je hlavnym spojencom Ruska ? Dnes su vztahy medzi USA a Izraelom asi najlepsie za posledne roky, nazyvat Izrael spojencom Ruska je nezmysel. Skor by som povedal, ze Rusku ...Zobrazit celý příspěvek

      Izrael je hlavnym spojencom Ruska ? Dnes su vztahy medzi USA a Izraelom asi najlepsie za posledne roky, nazyvat Izrael spojencom Ruska je nezmysel. Skor by som povedal, ze Rusku vyhovuje, ze ho Izrael nechava hrat sa na izraelskom piesocku.Skrýt celý příspěvek

      • tomk86
        18:24 15.04.2019

        prosim o vysvetleni co je to ten izraelsky píseček . PAc si moc nepamatuju ze by se rusko angažovalo nejak moc v palestine. diky za odpoved . jo a to ze jsou izrael a rusko ...Zobrazit celý příspěvek

        prosim o vysvetleni co je to ten izraelsky píseček . PAc si moc nepamatuju ze by se rusko angažovalo nejak moc v palestine. diky za odpoved . jo a to ze jsou izrael a rusko spojenci tvrdi premier izraele .Skrýt celý příspěvek

        • niko
          11:19 16.04.2019

          Myslis to stretnutie s Putinom v marci 2019 ? Tam Netaniahu povedal, ze budu s Ruskom spolupracovat, aby zabezpecili vytlacenie cudzich ozbrojenych jednotiek zo Syrie, myslene na ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslis to stretnutie s Putinom v marci 2019 ? Tam Netaniahu povedal, ze budu s Ruskom spolupracovat, aby zabezpecili vytlacenie cudzich ozbrojenych jednotiek zo Syrie, myslene na Hizbolah a iranske jednotky. To je ale dost slaby argument na to, aby sme dokazali volat Rusko a Izrael spojencami. :-)))Skrýt celý příspěvek

  • palo satko
    15:53 15.04.2019

    Ist do vojny s Izraelom pre par cudzích plechovych hangarov? Izralci si davaju velky pozor aby neskrivili Rusom vlasok na hlave.

    Ist do vojny s Izraelom pre par cudzích plechovych hangarov? Izralci si davaju velky pozor aby neskrivili Rusom vlasok na hlave.

    • satai
      16:07 15.04.2019

      To je vzajemne...

      To je vzajemne...

  • apache
    15:39 15.04.2019

    Ne náhodou dalo Rusko světu pojem Potěmkinova vesnice. Mediální fasáda zázračné zbraně, ovšem realita je evidentně někde jinde.

    Ne náhodou dalo Rusko světu pojem Potěmkinova vesnice. Mediální fasáda zázračné zbraně, ovšem realita je evidentně někde jinde.

  • Lukash
    15:06 15.04.2019

    Tí ruskí novinári sú čim dalej viac drzí. Klásť otázky o účinnosti S400 je nehorázne. Možu sa z toho dostať do depresií a dopadnúť všelijako... ...Zobrazit celý příspěvek

    Tí ruskí novinári sú čim dalej viac drzí. Klásť otázky o účinnosti S400 je nehorázne. Možu sa z toho dostať do depresií a dopadnúť všelijako... https://hnonline.sk/svet/19245... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2