Izraelci útočí na Sýrii

F-16 Izrael
Foto: Izraelský letoun F-16 je připraven ke startu, ilustrační foto / IDF

Izraelské letectvo podniklo v průběhu několika dní několik útoků na syrská území. Nejnovější eskalace napětí přichází v době, kdy se syrskému režimu, za vydatné pomoci Iránu a Hizballáhu, daří vytlačovat syrské povstalce z jejich pozic. Přitom do nedávna se dařilo naopak více povstalcům, kteří pomalu postupovali na klíčová mocenská centra režimu v Damašku i jiných městech.

Cílem prvního čtvrtečního izraelského útoku byl sklad zbraní na hoře Kásijún, nedaleko prezidentského paláce Bašára Asada. Podle Izraelců se zde nalézá skladiště íránských balistických raket Fateh 110, určených pro libanonské hnutí Hizballáh. Nejmodernější verze Fateh 110 mají dolet až 300 kilometrů a bojovou hlavici o hmotnosti 650 kg.

Kásijún (arabsky džabal Kásijún) je hora, tyčící se nad Damaškem. Její výška je 1 150 metrů nad mořem. Podle legendy na Kásijúnu zabil Kain svého bratra Ábela. Na hoře je palác syrského prezidenta Bašára Asada. Wikipedia

Podle informací izraelského vojenského magazínu Defense Update, íránské balistické rakety v Sýrii jsou určené pro případ války mezi Hizballáhem a Izraelem. Přesněji řečeno, pokud dojde k válce mezi Izraelem a Íránem, má právě Hizballáh sloužit jako prodloužená ruka Íránu při útocích na Izrael. Íránské rakety bezpečně ukryté v Sýrii pak mají Hizballáhu umožňovat zasahovat cíle hluboko v srdci Izraele.

Fateh 110

Foto: Íránská raketa Fateh 110 na nákladním automobilu / Wikipedia

Díky chaotické situaci v Sýrii však již Kásijún není bezpečným místem. Írán s Hizballáhem se proto rozhodly k přesunu zbraní na bezpečnější místo. Izrael se však chopil šance, využil současnou chaotickou situaci v Sýrii, kdy je syrská armáda a protiletadlová obrana zatížená jinými úkoly, a skladiště zbraní zničil.

Podle izraelských médií útočící letouny zřejmě použily klouzavé pumy SPICE a střely Popeye. Tyto zbraně jsou schopné zasáhnout cíle až 100 kilometrů vzdálené. SPICE navíc za sebou nezanechává kouřovou stopu ani jiný demaskující příznak (nadměrný hluk). Je tak ideální k bezpečnému překonání syrské protiletadlové obrany. Ostatně použití SPICE pum napovídají i videa zachycující útok, na kterých není slyšet hluk nalétávajících letadel.

Foto: Záběry ze sobotního útoku / YouTube

V sobotu Izrael udeřil na Sýrii podruhé, konkrétně na vojenský sklad Hizballáhu západně od Damašku. Videa zachycující zásah zbraní a následné sekundární exploze, které zřejmě způsobilo palivo do raket nebo bojové hlavice. Exploze pak pokračovaly celou noc až do rána.

Existuje zde samozřejmě riziko, že dojde k odplatě ze strany Sýrie nebo Hizballáhu, avšak pro Izraelce je to přijatelné riziko, vzhledem k možnému zisku. Pro každý případ však izraelská armáda k severním hranicím přesunula dvojici systému Iron Dome, jako ochranu před případným raketovým útokem. Vzdušný prostor nad severním Izraelem byl rovněž uzavřen pro civilní letecký provoz, aby mělo vojenské letectvo prostor pro své operace.

Zdroj: Defense Update

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Izraelská armáda nakupuje nová samohybná děla

Izraelské obrané síly IDF se rozhodly přikročit k zásadní modernizaci svého dělostřelectva. ...

Mořský strážce - izraelský bezpilotní letoun Hermes 900

Izraelská firma Elbit představila na indické vojenské výstavě Aero India 2013 námořní bezpilotní ...

Izraelská armáda: Sýrie je připravena použít chemické zbraně

Generálmajor Aviv Kochavi, náčelník izraelské vojenské zpravodajské služby, oznámil na 13. ročníku ...

Izraelská armáda kupuje V-22 Osprey

Izraelská armáda je na nejlepší cestě stát se prvním zahraničním uživatelem konvertoplánu Bell ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
Stránka 1 z 2
  • hovorka11
    14:43 14.05.2013

    Už je jasné, proč tolik izraelci usilují o zničení Sýrie spolu s islamisty
    Chlubí se, že mají nové zdroje ropy. Ve skutečnosti se jedná o protiprávní krádež syrské na Golanských výšinách.
    Holt co může sionismus a jeho vyvolenost nad všemi ostatními, to si nemůže dovolit snad nikdo jiný na světě:

    "Úsilí Izraele o těžbu surovin v okupovaných Golanských výšinách je z hlediska mezinárodního práva zjevně nelegální.
    Izrael se o totéž pokusil už před dvaceti lety, musel však ustoupit po ostrých protestech syrské vlády, která získala diplomatickou podporu Spojených států. Izrael chce nyní využít toho, že Sýrie je oslabena; jeho současné kroky mohou vrhat nové světlo na bombardování Sýrie.

    V racionálním světě by účast Rothschilda a Murdocha v tak nezákonných aktivitách vedla k tomu, že by jim bylo znemožněno být významnými podílníky v jakémkoli obchodním projektu a bylo by proti nim zakročeno. Nic takového se pochopitelně nestane."

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-s...

  • ADM
    22:10 11.05.2013

    Jan Grohmann, neměl by jste zájem se více zapojovat do diskusí? Kolikrát mám pocit, že tu chybí nějaký další pohled na věc, a to ten váš rozhodně je.

  • hovorka11
    10:04 11.05.2013

    Jan Grohmann:
    Je dobré, když si můžeme přečíst nestranný a popisující článek, jako jste uvedl o Sýrii.

    Napsat něco takového o západní "demokracii" a uveřejnit v tisku nebo televizi,- nedejbože o našich dvou "nejdemokratičtějších" spojeneckých režimech je nerealizovatelné jak např slyšet písničku Karla Kryla o demokracii v jakémkoliv médiích u nás (je zakázána):

    http://www.youtube.com/watch?v...

    Popis točení kulis bojů syrských bojovníků za "svobodu" ve spolupráci s západními novináři ( u nás se tomu věnovala i organizace Člověk v tísni, která s islamisty točila "osvobozenecké boje" islamistů s civilními oběťmi. Bylo to pak vysíláno v českých médiích s komentáři o nutnosti zasáhu proti Asadovi.

    Poslechněte si tutocelou !! přednášku, je v souladu s tím co se děje a co si mohu ověřit v mnoha videích, zprávách protipólných stran, co vidím u nás atd.

    http://www.youtube.com/watch?f...

    Není divu, že CNN Čečnu zaměnila za ČR a kvůli teroristickým útokům v Bostonu obyvatelé USA začali volat po bombardování ČR. Náš vyslanec musel převysvětlovat, že nejsme islamisté.
    Tak takhle se amici záměrně drží v zeměpisných neznalostech, které neodpovídají minimu znalostí ze základních škol evropských států. Kdo nic neví je nejvíce ovladatelný.

  • Jan Grohmann
    09:09 11.05.2013

    Něco o politické situaci v Sýrii před válkou
    http://is.muni.cz/th/103042/fs...

    Podle mě minimální vědomostní základ, pokud chceme o situaci v Sýrii fundovaněji mluvit.

  • hovorka11
    06:39 11.05.2013

    Refael :
    Neohlupujte mladé.
    Demokracie má zcela jiné parametry než volby těch, které neznáme s absolutní nemožností ovlivnit jejich následující chování.
    Nelze postavit politika nad zákony a práva ostatních lidí a nad soudy (děje se u nás zcela běžně), a dát jim doživotní imunitu na trestné činy, když jeho političtí kamarád odhlasujíi, že ho nevydají soudu.

    Dnes dle průzkumů 86% našeho obyvatelstva nesouhlasí s vládou, která je evidentně řízena placenými lobbysty, vyvracejícími funkci politiků v prospěch obyvatelstva, které je volilo (energetické lobby, vodní lobby, penzijně- pilířní lobby, zakázkové lobby -obcházní zákonů).
    Výběrová řízení jsou se souhlasem vlády na přání lobbystů obcházena (viz. výzbroj armády).
    pokud někdo tvrdí, že je to součástí demokracie, tak pouze lže. Tím se naopak demokracie likviduje. Nelze říci, že někdo má a někdo nemá demokracii. Lze jen říci, že někdo více či méně splňuje kritéria demokracie. To však nemá co dělat nic se "západní demokracií" jako konstruktem obhajující nesoulad jasné definice demokracie a skutečnosti.

    Demokracie má tyto parametry, které ani zdaleka nesplňujeme:

    http://cs.wikipedia.org/wiki/D...

  • hovorka11
    06:13 11.05.2013

    Máty:
    Není to nic překvapujícího. Že šlo o válku žoldáckých islamistů proti vládě a režimu v Sýrii, který je podporován většinou obyvatelstva nepřející si válku NATO ruce v ruce s islamisty se dá odvodit i z rozhovoru naší velvyslankyně v Sýri. Dá se krásně doložit i z poznatků české delegace, která v Sýrii byla a podávala svědectví o dnes cca 80% placených žoldáků verbovaných Katarem, SA a ostatními despociemi, kteří dostávají dolary za počet mrtvol. Začínali s vraždami pistolemi mezi obyvatelstvem (pistole se krásně schovají a před policií je "civilista" zahodí do nějakého koše a potom udělá "svědectví" o "vraždě" asadovským režimem).

    Turecký Erdogan je radikální islamista, který nemá podporu obyvatelstva k válečné islamizaci Sýrie.
    Měli by jsme okamžitě stáhnout naše vojáky od Patriotů (v tisku zpráva o našich vojácích poblíž patriotů proběhla ) Na tureckém území dělají "živý štít" u patriotů
    pro ochranu výcvikové pásmo islamistů v Sýrii do hloubky cca20 km "bezletové zóny".
    Myslím si taky, že USA chce velkou válku na podporu pěchoty islamistů.

    https://www.youtube.com/watch?...

    https://www.youtube.com/watch?...

  • Márty
    00:37 11.05.2013

    Smazáno. Článek s manipulativním názvem Washingtonem podporováná Al-Kaida a USA se připravují na válk v Sýrii nemá na Armádních novinách co dělat.
    Na požádání odkaz pošlu e-mailem. Admin

  • Jarda
    08:32 10.05.2013

    Refael

    Díky za zajímavé informace. U nás jsou bohužel podrobnější nestranné informace poměrně nedostatkovým zbožím. Novináři nemají čas, musí sledovat, kde se zase opila Iveta Bartošová

  • Refael
    01:58 10.05.2013

    To Jarda:

    To je tezka otazka, kdo bude pro nas lepsi. Na jedne strane Hizbullah s Assadem vyprovokovali 2.liban.valku, kde zemrelo na obou stranach hodne lidi, pripadny uspech by silne omezil pusobeni Hizbullahu a hlavne by Hizbullah prisel o jedine klicove tranzitni uzemi pres Syrii(Iran primo nesousedi s Libanonem), jinymi slovy nemohl by uz plytvat napr.raketami proti nam nebot by si uz nemohl byt jisty, ze dostane dalsi(nejnov.odhad je 100000 raket v jejich arzenalu), na strane druhe zalezi na tom, jaci povstalci by se usidlili na Golanech. Nedavno v nasich zpravach bylo video, kde povstalci prisahali, ze pred Damasek pujdou az do Jeruzalema.
    Dokonce troufam tvrdit, ze staleta nenavist mezi Siity a Sunniti je tak velka, ze je dokonce je nespojuje jinak spolecny nepritel- totiz my.

    Podle pruzkumu verej.mineni obecna verejnost se spise kloni na stranu B.Assada, ale rozdil mezi "priznivci" a odpurci neni velky.

  • Ultramarinus
    15:43 09.05.2013

    Myslim, ze kdyz se za Izrael nepostavil americky spojenec v dobe, kdy se to v OSN hodilo, tak by mu pani diplomati meli nechat volnou ruku k sebeobrane a mlcet, protoze je porad "bezpecny" jako nahac v sudu plnem pirani. Nemyslim, ze by cesi, obzvlast po zpusobu, jakym pro nas zacala WW2, schvalovali hromadnej podraz od spojencu.

    Pekne me taky vytocil Hawking, ze neprijel a oduvodnil to "spatnym chovanim k palestincum". Kdyby se parkrat projel po Izraeli, treba by mu doslo, ze za spatnou situaci palestincu muze velmi uzka skupina palestinskych posuku, ktera kazi zivoty vsem okolo, vcetne vlastnich lidi. Netvrdim, ze Izrael musi byt andele, spis tvrdim, ze kdyby byla palestina skutecne dobita a okupovana dlouhodobe, ze by se v ni civiliste meli lip.

  • Jarda
    06:24 09.05.2013

    Refael

    Opravdu mne zajímá váš názor jako Izraelce. Myslíte si, že pro bezpečnost Izraele představuje větší hrozbu setrvání Assádova režimu nebo vítězství povstalců? Jak na to nahlíží veřejnost?

  • Refael
    02:22 09.05.2013

    To ADM:

    pisete, ze nevite, "proc se vlade B.Assada rika diktatorska, volila ho vetsina lidi":

    je videt, ze jste mlady a neznate i cesky komunismus(dekuji za uprimnost). Take v CSSR byly volby, ale stejne jako ted v Syrii(defakto ve vsech arab.zemich vcetne Iranu krome Libanonu) byly "volby", kde se da ovsem volit pouze jedinou vladnouci stranu, lide "vybiraji" pouze jednotlive kandidaty, ktere jim vladn.strana nabidne. Nemaji moznost volit opravdove opozicni strany.
    Snad se to ted meni.
    Jedine v cele oblasti jedina zeme ma funkci dlouhodobou demokracii je Izrael a da se rici Libanon.

  • ADM
    22:20 08.05.2013

    Je mi teprve 18 a zdaleka toho nevím tolik, co lidé zde. Snažím se pouze říct svůj názor, ale někdy je to těžké. Jednak mi chybí životní zkušenosti a jednak někdy informace.

  • hovorka11
    22:03 08.05.2013

    ADM:
    Ještě jen poslední dodatek, proč se u nás tak bojuje proti nepřátelům "demokracie" :

    http://news.e-republika.cz/art...

  • hovorka11
    21:52 08.05.2013

    ADM:
    To "dobře" spíše přechází do minulosti. Válka nás nezachrání, ale vyčerpá. Rusko dodnes nemá tak silnou ekonomiku jako Německo a do zbrojení dává cca 1/8 peněz co USA. Čína asi okolo 1/6, ale navyšuje to nárustem více jak 10%/rok. Přesto je to vůči USA, která věnuje 43% ze světových investic na zbraně žalostně málo.
    Proti 11 letadlovým lodím má Rusko i Čína po 1 letadlové lodi. Rusko nově přestavuje francouzské vrtulníkové lodě třídy MISTRÁL (myslím že 3) s KA 50 nebo 52 na palubě . Čína po staré ruské letadlové nedostavěné lodi začíná pracovat na vývoji vlastních.

    Pro ty, kteří nesledují vývoj ekonomiky v USA a EU, která je provázána s vojenskými akcemi:
    1) Výroba hmatatelných produktů v EU klesá včetně ČR
    2) Zisky burzovních center stoupají vzhledem výhodnosti investic na pád ekonomik států. Hedgeovým fondům se v době krize vyplatí sázet na propad výroby. Obdoba je výtěžnost při krizích na komoditách (Wall street loni přidal zaměstnancům 5% na platech, letos je nahlášeno 15%).

    Jelikož jsem z výroby, tak sleduji výrazný trend poklesu zakázek (zatím nás drží silné Německo)
    Jednoznačně to nefunguje tak, že když získáme zdroje, tak lidi automaticky zbohatnou. Díky hedge fondům, daňovým rájům atd. je přesun majetku v krizích největší. Fakticky to funguje jak obrovská pračka virtuálních (podvodných) peněz, za které se skupuje majetek těch, kteří si peníze nemohou tisknout a jsou záměrně uváděni do finanční tísně . Osobně si myslím, že krize je záměrem a čím bude hůře, tím více nám bude předkládáno, že nás ohrožuje Rusko, Čína, Írán atp. Bude to čím dál směšnější a nesmyslnější. Nás chrání vlezdopr....... Americe a Izraeli. Tím si zachováváme výborné ratingové hodnocení. USA, GB a Francie si ho drží silou i když Francii dochází " munice".

    http://cs.wikipedia.org/wiki/H...
    ----------------------

    Nejnovější události v Líbyi dokladují, jak pomáháme nastolovat vládu islamistů .
    Islamisté (rebelové) obklíčili ministerstva a prosadili silou zbraní zákon, který vylučuje z politického života všechny ty, kteří nejenom pracovali pro Kaddáfího, ale jakkoliv podpořili minulý režim třeba v demonstracích proti bombardování spojeneckými vojsky a těch byla v Líbyi jasná většina.
    Tak se "nenápadně" přes "zákony" pod hlavněmi zbraní ustanovuje islamismus:

    http://www.outsidermedia.cz/Lu...

    V NATO by se měl zavést pozdrav
    Alláhu Akbar pro naše spojence, kteří nás nenávidí- postupují vůči Sýrii stejně jak vůči Líbyi a islamisty chrání na tureckých hranicích se Sýrií Patrioty se smíšenou "obsluhou" vojáků států NATO .
    Mimochodem turecký prezident Erdogan je přítelem Muslimského bratrstva a je to militantní islamista.

  • ADM
    12:22 08.05.2013

    Ale vždyť je to celé strašně jednoduché. Není potřeba žádných závratných teorií. Naše Západní společnost, je vyspělá a máme se v podstatě dobře. Jenomže abychom se tak měli i nadále a nikdo nás neohrožoval a nikdo nám nemohl konkurovat, tak je potřeba zbytek světa destabilizovat. Příkladem jsou všechny ty anti-diktátorské mise a jakože humanitární pomoci do třetího světa.

    Nevím proč se vládě Bashar-Al Assada říká diktátorská, když ho volila drtivá většina lidu a stále za ním drtivá většina je. Celé je to zkonstruované pro destabilizování fungujícího regionu, který by mohl někdy konkurovat.

    Pokud je to cena za to, že se máme dobře, tak co už. Nikdo s tím nic neudělá. Ale žádný rozumný člověk nemůže věřit západním pohádkám o zlých diktátorech a blahu a demokracii hájícímu Západu. To je absurdní. Pokud někdo namítne zvěrstva a špatné věci, které tyto ne-prozápadní vládci dělali, tak ano, máte pravdu. V rámci zachování nějak fungujícího systému to tak prostě je, ale už vás nezajímá kolik lidí mizí u nás. Jenomže když se o tom nemluví, tak jako by to nebylo...

  • milch
    10:21 08.05.2013

    PÁNOVÉ. NECHAL JSEM DISKUZI VOLNOU, COŽ BYLA CHYBA. DRŽTE SE PROSÍM FAKTŮ A TÉMATU. VÝLEVY EMOCÍ NEPOMŮŽOU NIKOMU. SMAZANÝ KOMENTÁŘ NA VYŽÁDÁNÍ POŠLU E-MAILEM. ADMIN

  • Jarda
    06:39 08.05.2013

    Milch Možná žasnete nad tím, kolik lidí je normálních a nenechá se jako vy, zblbnout oficiální propagandou. Ale vy patříte k armádě a proto musíte myslet dle novodobého PŠM. Já zase žasnu, připadám si tu jako na PŠM v PVS, kdy nás absolventy přesvědčoval pologramotný podporučík, absolvent DDŠ. Akorát je to o 180° obrácené, ta tupost zůstává. No nic, dnes odpoledne (zase) dávají druhý díl Švejka. Budu pozorovat skvělé herecké výkony pánů Filipovského, Hrušínského, Beneš, Nesvadby, myslet na vás a podivovat se tomu, jak je dílo stále aktuální.
     
    PÁNOVÉ. NECHAL JSEM DISKUZI VOLNOU, COŽ BYLA CHYBA. DRŽTE SE PROSÍM FAKTŮ A TÉMATU. VÝLEVY EMOCÍ NEPOMŮŽOU NIKOMU. ADMIN

  • Refael
    05:14 08.05.2013

    To lentak37:

    Se vsim, co jste ted napsal, souhlasim a podepisuji tez.

  • lentak37
    21:16 07.05.2013

    Refael :
    Viete je to stále len uhol pohľadu ja chápem , čo ste mi chceli povedať, ale porovnajte si postavenie menšín napríklad v Iráne, Syrii a porovnajte si postavenie menšín SAE, alebo saudská arabia tam vládnu ešte stedveké moslimske zakony, kto ich odsudzuje absolútne nik, tam nie je porušovanie ľudských práv. Ja nemám nič proti tomu aj nech sa Izrael bráni, no nebol nijak napadnutý, pozrite sa na to ako dopadol Egypt, Lybia, sú to obrovské časované bomby, vyšli správy v The guardian, že zranených protestantov museli doktory operovať bez anenstetika, dohliadali an to vojaci, Irak je napríklad tiež na nabližšej ceste k občianskej vojne. Z týchto situácii už neraz ukázala historia, že vzišli silný vodcovia a to bude obrovský problém pre Izrael, nič nie je horšie ako zanietený nepriateľ Z Turecka mám stále pocit, že má chuť obnoviť Osmanskú ríšu.
    Zaznel tu názor že podpora diktatur, ak si nietko pri mne položí túto otázku, nech sa pozrie na Iracko Iránsky konflikt a odkiaľ mal Irak chemické zbrane, a prečo ich mohol spokojne používať aa som nie niekto kto to ovplyvnuje ja som len človek ktorý vyjadruje svoj názor.
    Mam pocit že tento svet speje do veľmi zlého obdobia veľmi to pripomina pred 1. svetovu vojnou, dúfam, že sa mýlim.

  • xxx
    20:26 07.05.2013

    Otazkou je, zda posileni dzihadistu na strane protivniku Asada bombardovanim je take "prijatelne riziko" pro Israel.

  • Refael
    15:16 07.05.2013

    To lentak37:

    Mate pravdu, ze v iranskem parlamentu sedi Zide(mozna vice), jenomze tam sedi pouze Zide-Naturei Karta, kteri se statutem Statu Izrael nesouhlasi nebot pevne veri, ze to oddaluje prichod Mesiase. Nestydi se bratrickovat snad se vsemi neprateli Izraele. Sice se sami angazuji "pouze" verbalne proti nasemu statu a neusiluji o likvidaci nas-Izraelcu jako takovych, ale delaji nejenom iran.vedeni(sveho casu i Arafatovi) povestne uzitecne idioty, na kterych iran.vedeni do sveta demonstruje svoji "demokraticnost".
    Iransti Zide, kteri utekli pres Turecko vypraveji o necem jinem. Ale Iran je prestoto vse jeste(pokud se to da takto rici) v pohode. Jsou mnohem horsi rezimy nez ten iransky.

  • milch
    14:43 07.05.2013

    Žasnu, kolik se vždycky objeví příznivců diktátorských autokratických režimů, teroristických organizací, muslimských fanatiků, bolševiků a podobně. A o šiřitelích konspiračních teorií ani nemluvě. Těchto pomatenců je plný internet a ještě těm vymyšleným bludům věří. :))

  • RiMr
    12:54 07.05.2013

    To je docela fajn poslouchat, resp. číst kňučení bolševiků a/nebo multikulti lumíků "proč si to Sýrie nechá líbit" "proč jim to prochází" a podobně.
    No protože arabští fanatici (a ano, v Sýrii nejsou žádní "good boys", jen zmetci a ještě větší zmetci) jsou prostě lamy. Dostali od Izraele přes rypák kdykoliv si řekli a ať jich bylo kolik chtělo. A ještě dostali přidáno, aby si nešli zas hned příští týden.

    A k tomu "lidskému odpadu" - toho je dost i tady v této diskuzi, nemusím fičet ani na Dálný východ.
    Rozežraný lidský odpad, co hřeší na to jak se má dobře, kde a kdy žije, kolik životů to stálo a rozmáchle využívající produkty společnosti kterou tak nenávidí a fandící zmetkům, kteří jsou od nás svým pojetím hodnot vzdáleni několik set let nazpátek.

    Prostě lumíci :)

    Ale kvičí pěkně - Izraeli - díky i za tento určitě nechtěný "secondary hit" :)

  • lentak37
    09:12 07.05.2013

    ja študujem historiu a mám v pláne pokračovať aj v štúdiu práva a teraz sa spýtam otázku čo je to demokratický štát, som dla do zátvorky neposudzujem žiande štátne útvary ani štátne zriadeneie ani formu vlády, podľa čoho sa prišlo k zaveru že by Irán zaútočil na Izrael? vie niekto, že dokonca v Iranskom parlamente majú zastúpenie ŽIdia, že v centre Teheránu sa nachádza synagoga, tak sa pýtam podľa čoho sa dedukuje,
    áno padajú slová, že zaútočia, na Izrael.
    Za koflikt čo sa deje na blizkom východe môžeme kľudne označiť aj britániu kedže pôvodne toto územie malo byť určené Palestinčanom, no po skončení 2. sv. vojny vzľhavom k skutočnostiam akou hrôzou museli prejsť židovsky narod, tak mu bolo dané toto územie pôvodne ktoré bolo slubene palestinčanom. Izrael kricí teroristi, čo robil izrael pred tym stači si pozrieť napriklad teroristický útok na hotel krála Dávida, a teraz otázka kto je horši a kto je lepší, kto má väčšie právo kto menšie, ani z historického ani z náboženského toto územie nebolo čisto izraelské. Jeruzalem je obrovským stretom kultúr, ktoré nikdy nemalo toto územie patriť nikomu, pretože žiadna a zároven všetci majú právo na toto územie.
    Pozrite sa na historiu veľká francúzka revolucia,
    aké právo nám dáva historia posudzovať niekoho iného my sme tí máme niekomu určovať niečo, nebodaj kniha Malleus maleficarum (kladivo na čarodejnice), prvá križiacka výprava a obsadenie Jeruzalema, alebo nebodaj príklad z novodobej historie genocida v Rwande,tie mačety tam došli tesne pred začatím pripravovanej genocidy z nášho zapadného demokratického sveta, hoc sa vedelo na čo budú použite,
    historia alebo súčasnoť nikdy nie je čiernobiela

  • hovorka11
    08:17 07.05.2013

    Ondra:
    V konspiračním světě žijeme- viz nyní boj spolu s islamisty v Sýrii, kdy se tvrdí, že jsou to "bojovníci za svobodu" jako v Líbyi.
    Měl by jste se snažit zjišťovat, jaká je skutečnost, jaké jsou kroky zkorumpovaných a lobbysty řízenýchi vlád a porovnávat to se skutečností.
    Pokud např nevěříte "konspiraci", že se u nás znehodnotí důchodové fondy, že vláda neusiluje za právní stát u nás, ale naopak se snaží ubránit neprůhlednost a daňové ráje, tak žijete v bludné skořápce. Stejně tak je bohapustá lež, že končí finanční krize v Evropě a USA- je to přesně naopak a čím dál více se "uvolňuje měna" přes Fed a ECB (zvyšuje se frekvence tvorby nepokrytých peněz, místo výroby, kde např v USA a GB pracuje přibližně 25 až 27% a ostatní jsou v "obchodě s produkty" a administrativě. Nejjvíce ziskové z toho je výroba zbraní a zahraniční těžební průmysl - pro břidličné plyny to neplatí, je to dotovaná bublina. A tak to funguje.

  • Jarda
    07:33 07.05.2013

    Jarda P.

    V podstatě s vámi souhlasím. Křesťansko-židovská komunita islámu zřejmě podlehne. Ale pak je tu ještě Čína a Indie. Ty se nebudou zdráhat postupovat daleko tvrději než naše nemocná multikulti kultura.

  • Jarda P.
    07:00 07.05.2013

    No nakonec Izrael na Evropu ty atomovky použije, protože za pár desítek let se stane Evropa islámskou. A to taky bude konec Izraele. Bohužel to tak nakonec skončí. Tato budoucnost se nedá odvrátit. Je to blbé, když budoucnost je pro nás nevyhnutelně daná a nemáme se jak tomu vyhnout. Zachránit nás může jen přestěhování do vesmíru.

  • Refael
    04:38 07.05.2013

    To Jarda:

    tajne sluzby VSECH zemi da se rici zneuzivaji pasy jinych statu. Zadna tajna sluzba(pokud chce kryt sve agenty) nepouzive pasy vlastni zeme, ze ktere pochazi. To je zaklad vsech tajnych sluzeb. To plati i o Mossadu a jejich aktivitach. Navic tezko bude zvlaste do arab.zemi pouzivat izr.pasy ;-).
    Ten humbuk kolem techto pasu byl rychle utnut nebot, pokud by se proverovali tajne sluzby jinych statu(vcetne demokratickych), asi by se vsichni divili.

    ppte:

    On je nebetycny rozdil(!), pokud jader.zbrane vlastni demokrat.stat, byt ve valecnem stavu a totalita, ktera navic podporuje terorist.organizace od Gazy pres Irak po Afghanistan. Pokud by Iran zustal demokr.zemi, Izrael by nemel zadne namitky.
    Osobne si nemyslim, ze by Iran v pripade ziskani jader.bomb primo s nimi zautocil na Izrael, ale nejspis by se citil beztrestne a podpora iran.rezimu terorist.organizacim by dosahla novych obludnych rozmeru nebot by se citili s jader.bombami za zady bezpecne.
    Navic ostatni sunit.staty+ Turecko by se snazili sestrojit vlastni jader.zbrane(odveka vrazedna rivalita mezi Sunnity a Siity). Uz to Obamovi pred nekolika lety deklaroval snad cely arab.sunit.svet. Pritom si muzete vsimnout, ze Sunnitum izr.jader.zbrane ani moc nevadi. Sice jakoby protestuji v ramci politiky proti nam, ale nijak zasadne nebot 100% vedi, ze se nemuseji bat zadneho zneuziti.
    Izrael NIKDY nevyhrozoval jine zemi jader.zbranemi, pouze v pripade, pokud by nekdo zautocil na nas jinymi ZHN(chemickymi&biologickymi).
    Co se tyce r.Ovadia Josefa, ktery je kontroverzni i v samotnem Izraeli, nema narozdil od iran.Ajatolahu absolutne zadnou polit.moc. Je sice vlivnym rabinem, ale nema ZADNOU vlivnou moc.

    Palestinci sami protestovali, ze jezdi s nami v jednom autobuse, ze to nedela dobrotu(potycky kvuli preplnenym autobusum o mista k sezeni), tak jsou i sami radi, ze autob.spolecnosti po delsi dobe vyhoveli ke spokojenosti VSECH zucastnenych.

    Izrael osetril ranene Syrany z Golan, ale sami vojaci z golanske brigady nevedeli, zda-li jsou to vojaci(ne vsichni maji uniformy), rebelove i prosti civiliste

    Pro nas(Izraelce) nebude rozdil, pokud vyhraji rebelove ci vladni assad.vojaci. I rebelove na videich prohlasovali, ze pres Damasek potahnou na Jeruzalem. Takze namlouvani s povstalci, kteri jsou absolutne necitelni je jen vase teorie.

  • Sunakashi
    02:42 07.05.2013

    jak je mozny ze na to svet nereaguje jak to ze jim to prochazi??? jak to ze PVO neni schopna je zachytit? vzdyt Iran nebo Rusko by si tam mohli vyskouset svoje systemy proti sofistikovanemu prtivnikovy nebo snad nefunguji? tomu neverim... pro Iran by to mel byt takovej trening na zajisteni sveho vzdusneho prostoru vuci tomu co jim hrozi...a rusko by melo byt na spici co se tyka prehledovych radaru....samozdrejme izraele vyuziva elektr.bojove prostredky ktere jsou na vysoke urovni o to vic by si vyse zminovane zeme preci meli vyzkouset na jake urovni fungue jejich technika,nic ji neproveri jak opravdovy konflikt

  • lentak37
    21:14 06.05.2013

    Pre liberal shark

    "Jaderný program Izraele je zcela legální, protože izrael nepodepsal dohodu o nešíření jaderných zbraní."
    čiže podľa toho čo si napísal môže si ktoráý kolvek krajina, ktorá nepodpísala tútu zmluvu bez akýchkoľvek následkov zriadiť jadrovú zbran a bude to úplnebez dôslekov, potom sa od čoho dolišuje Izrael od Kľdr, z hľadiska vlastnenia nukleárnych hlavíc a. Ked už sme sme pri týchto uváhach pokiaľ viem Irán Zmluvu o nešírení jadrových zbrani podpísal, čiže z právneho hľadiska (neposudzujem štátne zriadenie ani formu vlády) štátu ktorý podpísal tútú zmluvu nemôže si na mierové účely budovať jadrové zariadenie a má to oveľa menšiu váhu, ako štát ktorý zmluvu nepodpísal.

    kto má záujem si prečitať zmuvu o nešíreni jadrovycz zbrani v slovenskom preklad
    http://www.ujd.gov.sk/files/le...

  • Jarda
    20:56 06.05.2013

    Ondra

    To s tím vyhrožováním Evropě je popletené, Oficiální představitelé Izraele nikdy nevyhrožovali, vzdyť ani existenci jaderných zbraní nepotvrdili. Vyhrožoval nějaký ultraortodoxní rabín, že v případě nebezpečí zničení Izraele zbombardují evropská hlavní města. Ale to nelze brát vážně. To jsou pošuci.

  • ppte
    20:48 06.05.2013

    To nesher:
    A jak je možné, že Izraelci porušují mezinárodní právo tím, že staví osady tam, kde nemají co dělat? A navzdory výtkám různých lidskoprávních organizací. Nemluvě o rasové segregaci, kterou provádějí (Palestinci nesmí jezdit v autobusech společně s Izraelci atd). Izraelci samozřejmě zasahují a to tím, že dodávají povstalcům zbraně (samozřejmě přes prostředníky) a podle všeho je podporují také zpravodajskými informacemi (viz špionážní kamery na pobřeží Sýrie atd.).

    To Jeycob:
    Izraelský režim už několikrát přiznal, že si přeje pád Assada a konec syrského režimu (tzn. rozpad Sýrie, rozdělení podle náboženských komunit, tedy celkové oslabení Sýrie=konec jednoho z hlavních protivníků Izraele a ruského spojence).

  • Ondra
    20:46 06.05.2013

    hovorka11: Sám připouštíte, že Izrael nikdy neřekne, co s jadernými zbraněmi zamýšlí, tak nevím, kde berete tu jistotu, že bude vyhrožovat Evropě. Ale už mě ty konspirační teorie dost unavují, člověk by řekl, že omylem zabloudil do diskuse někam na idnes.

  • liberal shark
    20:08 06.05.2013

    Doporučuji všem zdejším amatérům v oboru jaderných zbraní, aby si na www.iaea.org... našli NPT a pozorně ji přečetli. Déle si laskavě přečtěte aktuální seznam signatářů.
    Taktéž doporučuji malý exkurz do mezinárodního práva.

  • Jarda
    20:04 06.05.2013

    Milch

    Už tam schází jen to NA VĚČNÉ ČASY

  • milch
    19:41 06.05.2013

    Vždycky jsme byli s Izraelem spojenci, kromě komunistického období a dál spojenci budem!!

  • lentak37
    19:31 06.05.2013

    nejdem rozoprerať príspevok ospravedlnujem sa ešte raz ten príspevoak nebol mieneý Vám. ale pánovi Liberal shark čo som aj následne hend v druihom príspevku sa pokúsil dať na správnu mieru

  • Jarda
    19:14 06.05.2013

    Lentak37

    Já neobhajuji izraelskou akci, jen jsem zhodnotil kvalitu armád. Izrael dlouhodobě porušuje normy mezinárodního práva a nikdy se mu nic nestane. Ani žádný novinářský humbuk. Mám na mysli vraždy nepohodlných osob na území suverénních států. Celkem bych zkousl likvidaci členů palestinského komanda z Mnichovské olympiády. Ale třeba vražda konstruktéra děl Bulla, vražda v Dubaji, kde zneužili pasy států EU a podobně nemají obdoby. Názor židů na nás vychází z toho, že se označují za vyvolený národ.

    Aviator: To nestojí za komentář

  • Aviator
    18:40 06.05.2013

    Dobrá práce Izraelců...ČR je politicky neochvějně na straně Izraele...jestli jsme pro židi lidský odpad?Ne,pro Araby ovšem zcela určitě.

  • hovorka11
    18:39 06.05.2013

    liberal shark:

    1) Sýrie neokupuje Izrael, ale Izrael Sýrii (Golanské výšiny) a z nich odvádí vodu a těží. Proto nelze nazvat teroristou někoho, kdo vstoupí na vlastní území.
    Co se týče válečného stavu, tak by dle Vašeho názoru cca 50 od konce 2 sv. války nevyhlášených válek na obranu USA za cílem " trvalé svobody" atd. bylo teroristických ? Vždyť USA s Izraelem jsou "ohroženi" , ale my ne, proto války nezačínáme, ale pomáháme "ohroženým".

    2) Jaderný program má legální i Írán. Nikdo nedokázal, že vyrábí jadernou hlavici a kdyby ji měl, tak bych byl více klidnější, než když ji má s dostřelem na nás Izrael. Pokud Izrael někoho napadne a nezvládne to, tak zřejmě začne vyhrožovat Evropě, že pokud mu nepomůže, tak na ni vystřelí. a od toho je ten dlouhý dolet JERICH 3 má.
    Aby byl Izrael beztrestný, tak naše vláda usiluje o jeho přijetí členem NATO. Potom by Izrael mohl útočit na koho chce mimo NATO a stálo by za ním 70% vojenské síly světa.

    Ondra:
    Izrael vždy mluví o míru a demokracii. Ten nikdy neřekne otevřeně pravdu o raketách JERICHO 3 a jeho účelu.
    Získat můžeme. Izraelský lobbyng v USA je velmi silný. Izrael zařizuje i americkým senátorům rekreace u nich. Naše vláda se taky snaží a hájí daňové ráje a souhlasila s označením Izraele vůči našim novinářům jedoucí do Gazy za teroristy (Izraelci je odvlekli z mezinárodních vod a věznili je.
    Nejvíce naše vláda leze do pozadí Izraeli a potom USA. Je to velmi pragmatické a zajišťuje to jejich ochranu před nespokojenci.

  • lentak37
    18:33 06.05.2013

    ospravedlnujem sa panovi Jardovi:
    Jarda nikto nemá právo napadnuť iný štát, to môžu napríklad rovno nás napadnúť madari z toho dovodu, že slovak na ich území spachal vraždu (to hovorím ako príklad), je to proti všetkcýmn stanovam OSN.
    bolo to mienené pánovi liberal shark

  • lenta37
    18:31 06.05.2013

    Jarda troška upravim S-400 je zákaz exportu tohto syastemu do roku 2015 kde kedy by malo byť pravdopodobne zavádzuané S-500 tá ma byť prioritne určená ako PKO, S-500 ešte nie je zaradený vo vyzdroji kedže vyvoj ešte prebieha.
    Jarda nikto nemá právo napadnuť iný štát, to môžu napríklad rovno nás napadnúť madari z toho dovodu, že slovak na ich území spachal vraždu (to hovorím ako príklad), je to proti všetkcýmn stanovam OSN.
    S-300 nedodajú Syrii, no disponuje Tor -M1 (Sa-15), Buk M1 2 (SA-17), SA-24 Igla S, Pantsir S1-E, útoky by pravdepodobne neprešli tak lahko keby sa Sýria nezmietala v občianskej vojne
    Pan lieberal shark:
    "Jaderný program Izraele je zcela legální, protože izrael nepodepsal dohodu o nešíření jaderných zbraní." ak sa smiem spýtať aký je toto argument.

  • palo
    18:23 06.05.2013

    Jarda: celkom by ma zaujimalo co pre zidov sme my, nezidia, cesi, slovaci. ci niesme pre nich presne to iste ako pre nas arabaci(ludsky odpad)

  • Jarda
    18:09 06.05.2013

    Liberal Shark

    To co jste napsal o izraelských jaderných zbraních by neřeklo ani 10leté dítě. Vaše zdůvodnění by bouřlivě podpořila Severní Korea, Irán i Pakistán.

  • Jarda
    18:07 06.05.2013

    Fakt jest jeden: Kvalitou Izraelci Araby stokrát převyšují. Ani kdyby Syřani měli S-300,400,500 nic by jim to nepomohlo. Nemyslím si, že by Izrael nějak zvlášť podporoval syrské povstalce. Po zkušenostech z Libye a Egypta nemá důvod očekávat nějaký přátelský režim. Assada už znali a věděli, co od něj mohou čekat.
    Zaráží mne pokrytectví USA, NATO, našich sdělovacích prostředků i některých zdejších přispívajících. Stejní islámští radikálové!! V Afghanistánu jsou nazýváni akutním nebezpečím pro Evropu, protio kterým bojují naše hrdinské žoldnéřské armády.
    V Sýrii jsou titíž nazýváni bojovníky za svobodu, demokraty, toužícími svrhnout nenáviděného diktátora.

  • Ondra
    17:56 06.05.2013

    hovorka11: Schopnost zasáhnou nás má víc států než jenom Izrael, a ten tento cíl nikdy nedeklaroval. Ostatně jeho jaderná strategie je dodnes obestřena tajemství, takže všechny řeči o tom, jak nás drží v šachu, jsou jen teorie. Navíc studená válka ukázala, že jaderné zastrašování nemá moc velký účinek, neboť hrozí naprostou zkázou pro obě strany a nezabránil ani jomkipurské válce, když už zřejmě atomovku měl, ale stejně ji nepoužil.
    Naše vláda je tradičně pro-izraelská, současné "námluvy" nejsou žádnou novinkou - navíc je to celkem racionální politika, ze které můžeme jenom získat.

  • liberal shark
    17:52 06.05.2013

    Mám dvě poznámky.
    Sýrie a Izrael se nacházejí trvale ve válečném stavu, a to jak fakticky, tak právně. Válku začala Sýrie a také ji stále vede podporou teroristů, kteří operují z jejího území. Takže izrael může bombardovat Sýrii jak uzná za vhodné.
    Jaderný program Izraele je zcela legální, protože izrael nepodepsal dohodu o nešíření jaderných zbraní. Tudíž izraelská jaderná zařízení nepodléhají mezinárodní kontrole, stejně jako vojenská jaderná zařízení signatářů NPT.

  • hovorka11
    17:33 06.05.2013

    Chtěl bych podotknout pro nadšence sionismu, že asi neví, co obhajují.
    Izrael má jaderné zbraně, které od roku 2008 mají zvýšený dolet nosičů na pokrytí celé Evropy a větší části USA Jedná se o nosiče JERICHO 3. Jaderný program Izraele je tajný a na nátlak USA je jakkoliv zakázáno ho mezinárodně kontrolovat. Je jeden z mála států tzv. jaderné triády. Je to možnost útočit jadernými zbraněmi z moře -ponorky z Německa, vzduchu - letadla z USA a z vlastní země.
    Tento stát je tak silný, že může nejenom Evropu, ale i Ameriku držet pod krkem a beztrestně vyhánět lidi podle sionistické selekce.
    -----------------
    Co se týče výbuchů- nedávno se naproti Tartusu objevilo zamaskované izraelské odposlouchávací zařízení, které monitorovalo provoz v přístavu a okolí. Předtím zase turecké sestřelené letadlo F4 proniklo na Syrské území za evidentním účelem mapovat radarové systémy (je na to uzpůsobeno).
    Nedělejme si iluze- islamisti jsou vytlačováni z okolí Damašku a NATO musí něco pro islamisty dělat. Ale jak, aby se neobjevila pravda, že nebojuje, ale spolupracuje s islamisty v Sýrii ?
    Izrael je vhodné kamuflovací řešení. Naše delegace v čele s Karlem se už chystá "podpořit" Izrael a demonstrovat naši oddanost pravidelnými schůzkami.
    Jde i o to, že Izrael je jeden z daňových rájů a a dá se tam hodně ukrýt. Proto naše vláda bude sionističtější víc, než je u obyvatelstva Izraele běžné, sledujte Karla a Přemysla Sobotku....
    Nikdo nechce bojovat dům od domu, proto islamisté tuto práci za nadvládu dolarového světa nekrytých peněz udělají za nás a s nimi se už na dolarech dá dohodnout...

  • palo
    17:14 06.05.2013

    RiMr: no tak zrovna v syrii good guys nieje ani jedna strana

Stránka 1 z 2