Izraelský Davidův prak: Nejlepší protivzdušný systém na světě?

Odpal antirakety Stunner systému Davidův prak; větší foto / Israel Ministry of Defense 

Izraelská organizace pro raketovou obranu IMDO (Israel´s Missile Defense Organization) a americká Agentura pro raketovou obranu MDA (Missile Defense Agency) úspěšně otestovaly pokročilý systém protivzdušné obrany (PVO) Davidův prak (David’s Sling).

Poslední test označovaný jako David's Sling Test-5 (DST-5) je pátým v řadě. Test byl proveden na letecké základně Palmachim jižně od Tel Avivu. Pátý test byl součástí pokračujícího vývoje systému Davidův prak.

Izraelské letectvo zařadilo první verze kompletů Davidův prak do výzbroje na konci roku 2015. Celý minulý rok letectvo začleňovalo a testovalo Davidův prak v součinnosti s dalšími prvky izraelské vícevrstvé PVO. Počátečních operačních schopností Davidův prak dosáhne v izraelském letectvu v letošním roce.

Na vývoji Davidova praku se velkou měrou podílí Spojen státy - ty na vývoj poskytly 600 milionů dolarů. Hlavním koordinátorem vývoje je izraelská firma Rafael, hlavním subdodavatelem je americký Raytheon.

Při pátém testu dvoustupňová antiraketa Stunner systému Davidův prak úspěšně zasáhla cvičný cíl nad Středozemním mořem, který simuloval vysoce manévrující střelu dlouhého dosahu. Cvičný cíl vypustila izraelská stíhačka F-15.

Zachycení cvičného cíle dostal na starost víceúčelový radar MMR (Multi-Mission Radar) Elta EL/M-2084. Jde o stejný radar, který využívá izraelský kompelt PVO krátkého dosahu Železná kopule (Iron Dome). Elta EL/M-2084 v počtu osmi kusů získá v následujících letech i Armáda České republiky.

Po zachycení cíle radarem byly informace předány do Centra bojového řízení BMC (Battle Management Center). Centrum vyhodnotilo hrozbu a zvolilo nejlepší taktiku obrany - následně zadalo povel k odpalu střely Stunner.

“Během série testů, po zachycení blížící se střely, MMR určil polohu cíle a předal informace centrálnímu střeleckému programu, který vypočítal protokoly nutné k zachycení cíle,” uvedlo v tiskovém prohlášení izraelské ministerstvo obrany.

Záznam posledního testu DST-5. Na videu je patrné i oddělení prvního ostupně rakety Stunner.

Podle izraelského ministerstva obrany antiraketa Stunner bez problémů vykonala všechny fáze letu a zasáhla stanovený cíl. Izraelci test využili jak k otestování dalších senzorů a systému PVO, tak ke schopnosti předávat informace mezi jednotlivými středisky velení a řízení PVO - např. Davidův prak <-> Železná kopule.

V reálné situaci, pokud raketa Stunner nezasáhne cíl, ke slovu se dostanou antirakety Železné kopule, které se pokusí útočící střelu naposledy zastavit.

Přesné schopnosti a parametry Davidova praku nejsou známe. Věří se však, že rakety Stunner dokáží postřelovat cíle na vzdálenost 300 km a do výšky 75 km. Podle výrobce Davidův prak dokáže postřelovat taktické balistické rakety, naváděnou munici, řízené střely se středním a dlouhým dosahem, letadla i drony.

Davidův prak tvoří střední vrstvu obrany izraelské PVO. Proti mezikontinentalním balistickým střelám ICBM (Inter-Continental Ballistic Missiles) slouží výkonné antirakety Arrow 2 a Arrow 3. Nejnižší vrstvu obrany, jak bylo uvedeno výše, tvoří Železná kopule.

Izrael a Spojené státy plánují Davidův prak nabídnout zahraničním uživatelům - jedním z adeptů je Polsko, které v rámci programu Visla hledá protiraketový systém středního dosahu.

“Už jsme získali povolení od obou vlád (izraelské a americké - pozn. red.) ukázat systém potenciálním zákazníkům, např. Polsku. Schopnost zachycení cíle je na mnohem vyšší úrovni a při nižších finančních nákladech, než u podobných konkurenčních systémů.  Doufáme, že budeme svědky významného posunu v exportu tohoto systému a komponentů,” uvedl pro izraelský deník Ynet zástupce firmy Rafael, který se uvedl přezdívkou Shlomo.

Zdroj: YnetDefense Update

Nahlásit chybu v článku


Související články

Další stíhačky F-35A Lightning II pro Izrael

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu oznámil nákup dalších 17 stíhaček F-35A Lightning II pro ...

Armáda ČR získá izraelské radiolokátory EL/M-2084

Tendr na nákup mobilních radiolokátorů středního dosahu MADR (Mobile Air Defence Radar) zná vítěze. ...

Izraelský raketový útok na letiště v Sýrii

Před dvěma dny Sýrie obvinila Izrael z raketového útoku na vojenské letiště Mezza, ležící západně od ...

Izrael nasadil první exo-atmosférické střely Arrow 3

Před několika dny Izrael zavedl do výzbroje nové střely Arrow 3 systému protivzdušné obrany (PVO) ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • jj284b
    12:12 04.02.2017

    Marthy, Olivav: Ruske systemy simulovat vedia, niekolko krajin ich od Rusov nakupilo, takze ich schopnosti poznaju viac nez dobre (Grecko ma S-300, Malaysia Su-30, atd atd..) ...Zobrazit celý příspěvek

    Marthy, Olivav: Ruske systemy simulovat vedia, niekolko krajin ich od Rusov nakupilo, takze ich schopnosti poznaju viac nez dobre (Grecko ma S-300, Malaysia Su-30, atd atd..) navyse, ruske lietadla su na tom v radarovej technike ovela horsie ako Americke, Rusi nemaju AESA radary, PESA ktore pouzivaju maju ovela horsie rozlisenie, dokazu sledovat ovela menej cielov atd...

    Red Flag nie je nejake PR cvicenie, ale komplexne cvicenie pilotov, priprava na realne bojove nasadenie..Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    11:35 04.02.2017

    Tak imitují vlastnosti protivníka,aha.Jak asi imitují prostředky REB,když sami nic podobného ani nemají?Prostředky REB podléhají přísnému utajení,v moderních konfliktech mají ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak imitují vlastnosti protivníka,aha.Jak asi imitují prostředky REB,když sami nic podobného ani nemají?Prostředky REB podléhají přísnému utajení,v moderních konfliktech mají klíčovou roli.Čím imitují systém S-400 a jiné?Taky letouny Su-30/35 jsou zcela jiné než ty co je imitují.
    Cvičení které tohle nezahrne (ani nemůže)toho moc neřekne o skutečné efektivitě letounů F-35 při eventuelním konfliktu s Ruským letectvem a PVO.Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    11:30 04.02.2017

    Shania, nikdo nerozporuje kvalitu F-35, i když Red Flag je super cvičení, tak neříká nic o tom co by se reálně dělo např při střetu s RF. Ten střet by byl proti vícevrstvé PVO, ...Zobrazit celý příspěvek

    Shania,

    nikdo nerozporuje kvalitu F-35, i když Red Flag je super cvičení, tak neříká nic o tom co by se reálně dělo např při střetu s RF. Ten střet by byl proti vícevrstvé PVO, která není identická s tím proti čemu cvičili. Byly by tam systémy Nebo-M, S-300 (moderní verze), S-400 atd. Plus REB RF ne to co má NATO. To cvičení na 100% řeklo jen, že NATO s F-35 vs NATO bez F-35 by dopadlo debaklem týmu bez F-35 a F-22.

    Je pravda, že bez F-35 by na tom byli sakra blbě proti RF než s nimi, ale neříká to, že by to dali tak skvěle jak na Red Flag. Tím to cvičení ani letadla nekritizuji/neshazuji. Jen to má omezenou vypovídací hodnotu.

    Pod RF klidně dejte i Čínu jako dva nej soupeře pro NATO.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    11:15 04.02.2017

    Marty: “Red Flag offers intensive training and is a tremendous learning experience,” said Lt. Col. Dave DeAngelis, commander of the 419th Operations Group, Detachment 1. “The ...Zobrazit celý příspěvek

    Marty: “Red Flag offers intensive training and is a tremendous learning experience,” said Lt. Col. Dave DeAngelis, commander of the 419th Operations Group, Detachment 1. “The aggressor pilots are among the best of the best and spend their days learning the tactics of enemy air forces, so it definitely puts us to the test.” DeAngelis is an F-16 software engineer who is on continuous orders for the next three years in support of the F-35A program at Hill.

    “We focus on adversary tactics all the time, so we are subject matter experts on how those [enemy] aircraft operate and perform. Then we replicate that here,” said Maj. Mark Klein, an Air Force Reserve pilot who flies with the 64th AS. Aggressor pilots say it’s a good day when they’re losing because it means the blue forces are winning the “war.”

    Když už nic, tak piloti agresoři jsou naprostá špička a vůbec nehrozí, že by protivník dal dohromady celou operační jednotku z takto elitních pilotů...

    Nelítá se s ruskou technikou, ale s F-15, F-16, hornety a ty imitují vlastnosti protivníka, stejně tak pro IADS, rušení atd. Stejně tak se dřív používali skyhawky nebo F-5...

    Např. se zatím se necvičí proti stealth agresorum, protože se cvičí proti aktuální hrozbě...

    Za pár let tu bude virtuální bojiště, což umožni do boje zapojit i virtuální protivníky a piloty v simulátorech a míra realismu bude ještě vyšší.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    11:06 04.02.2017

    F-35A tam nelitají sami, je to komplexni cvičeni s celou řadou jiných strojů a dalších průzkumných platforem, včetně cyber urovně... F-35A v SEAD/DEAD roli a pro ISR, F-22 pro AA, ...Zobrazit celý příspěvek

    F-35A tam nelitají sami, je to komplexni cvičeni s celou řadou jiných strojů a dalších průzkumných platforem, včetně cyber urovně... F-35A v SEAD/DEAD roli a pro ISR, F-22 pro AA, Growlery a typhoony, F-15, F-16 jako podpora se stand off zbraněmi a pro druhou fazi operaci...



    Je zde videt, že i proti velkemu poctu agresoru a pokročile IADS, ruseni dokazou F-35 najit tyto systémy, proniknout k nim a shodit na ně JDAM... tzv na vzdálenost 10-15km.

    Je tu taky vidět jasný nepoměr ztrát a co by to znamenalo v delším konfliktu...a kdo by vykrvácel první.


    Pokud bylo ve vzduchu 3x regenerujících 24 agresoru, a 9 F-35 a min 4 F-22 + podpora F-15 a EFT, ale ti do oblasti před vyřazením IADS nemohli, dává komentář z debriefigu, že protivník se k nim dostal jen přes pouhé počty smysl, bylo jich víc než měli raket.


    Tady je par dalších článků
    http://www.nellis.af.mil/News/...

    http://www.nellis.af.mil/News/...

    “The first day we were here, we flew defensive counter-air and we didn’t lose a single friendly aircraft,” Watkins said. “That’s unheard of.”

    “The number of adversaries has increased, their skill level has increased, the sophistication of the surface-to-air threat has increased,” Watkins said.

    --------------
    13 F35A, 138 sorties za 14 dní,

    Prace F-35A byla ofenzivní/defenzivní counter air, SEAD/DEAD a CAS.
    Operační tempo 2x 9 ship sorties/den
    Žadné ztracene sorties kvuli technickým problemum.

    “This jet is proving to be one of the most reliable combat aircraft I’ve ever seen,” said Master Sgt. Kyle Kutcher, a maintenance section chief with the 419th Aircraft Maintenance Squadron. Kutcher has maintained four different fighter aircraft and has attended seven Red Flags. “This jet makes it really easy for my maintainers because it’s designed to streamline maintenance procedures.”

    The F-35 needs less test equipment, offers simplified operational checks, and has better part accessibility than its fourth-generation counterparts, Kutcher added.

    “The ease of maintenance has been a real testament to the design of the aircraft,” said Staff Sgt. Justin Willobee, a crew chief with the 419th AMXS. Willobee is a former F-16 maintainer and said he’s really enjoyed being part of the F-35A program.

    “Pretty much everything we do is a first and it’s been great to see what this aircraft can do.”


    Na debriefingu mluvili o tom, že protivníků bylo tolik, že se k nim dostali jen přes pouhé počty.Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    10:53 04.02.2017

    jj284b-netřeba zapomínat že letoun F-35 je to nejmodernější čím USAF disponuje,a jeho protivníci na cvičení byly? Nevím čím disponují RedFlag,ale jistě ne letouny Ruska ...Zobrazit celý příspěvek

    jj284b-netřeba zapomínat že letoun F-35 je to nejmodernější čím USAF disponuje,a jeho protivníci na cvičení byly?
    Nevím čím disponují RedFlag,ale jistě ne letouny Ruska nejnovějších verzí,ani nejlepšími systémy SAM či REB.Určitě nemají SU-35,S-400 a moderní systémy REB.
    To cvičení ukázalo jak by byl F-35 účinný proti protivníkovi druhé a třetí kategorie vybaveném převážně starší postsovětskou technikou,ale neukázalo vůbec nic o tom jak by se osvědčil proti protivníkovi vybavenému vyspělým zbraňovými systémy.
    Věřím že radar F-35 dokáže odfiltrovat rušení prostředků REB...z 80-sátých let.Ale něco zcela jiného by nastalo kdyby jejich protivník byly systémy Krasucha a Avtobaza.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    08:10 04.02.2017

    podla vyjadreni pilotov, bol tento Red Flag vynimocny prave tym ze protistrana pouzivala najvyspelejsie prostriedky, a blue force bojovala proti kompletnemu ruseniu, s pritomnostou ...Zobrazit celý příspěvek

    podla vyjadreni pilotov, bol tento Red Flag vynimocny prave tym ze protistrana pouzivala najvyspelejsie prostriedky, a blue force bojovala proti kompletnemu ruseniu, s pritomnostou 3-4 vyspelych SAM prostriedkov, pricom vo vzduchu bolo naraz az 24 agressorov. odporucam pozriet video z debriefingu:

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    00:51 04.02.2017

    Účinnost prostředků REB můžeme opravdu jen hádat :) Možnost jejich snadného zaměření je ale taky diskutabilní.Proč by s sebou letouny tahali kontejnery REB vlastní sebeobrany ...Zobrazit celý příspěvek

    Účinnost prostředků REB můžeme opravdu jen hádat :)
    Možnost jejich snadného zaměření je ale taky diskutabilní.Proč by s sebou letouny tahali kontejnery REB vlastní sebeobrany kdyby se dalo na rušící signál snadno zaměřit?
    Mám za to že zaměřit letoun nebo pozemní prostředek REB je možné jen v případě že ten ruší někoho jiného.Třeba PV jednotka 9K37 Buk je schopna údajně zaměřit a sestřelit letoun-rušič na větší vzdálenost než běžný letoun.No,budu tomu věřit,ale jen za předpokladu že onen letoun-rušič bude rušit jiný cíl,třeba letouny,pokud by rušil přímo radar toho systému Buk už by to bylo jiné,buď by ten letoun rušič nezaměřil vůbec,nebo jen s obtížemi a na mnohem kratší vzdálenost než běžný letoun.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    23:45 03.02.2017

    "...Ono ty výsledky F-35 ve vzdušných soubojích jsou působivé,ale bojovalo se tak trochu podle jejích not...." Hm, a tím si jste jistý? Dost bych se divil, kdyby nebyla zkoušená i ...Zobrazit celý příspěvek

    "...Ono ty výsledky F-35 ve vzdušných soubojích jsou působivé,ale bojovalo se tak trochu podle jejích not...."
    Hm, a tím si jste jistý? Dost bych se divil, kdyby nebyla zkoušená i v situacích, kdy bylo bojiště pod značným vlivem REB prostředků. Red Flag zpravidla maximálně simuluje podmínky co nejblíže realitě. A zrovna toto mohli zkoušet i mimo RF.

    S ohledem na to, že piloti F-35 létající předtím F-16 se poměrně shodují, že je nové letadlo povšechně lepší i ve schopnosti vést souboj na malou vzdálenost, moc bych na tu Šestnáctku nevsázel...

    Obecně bych pak byl drobet skeptický ohledně REB prostředků. Ne, že by nebyly účinné, nicméně jakožto silné zářiče jsou poměrně slušným cílem... Je proto otázkou, jak dlouho by bylo bojiště rušené natolik, aby to poskytovalo starším letounům až takovou výhodu. Zvlášť, když zrovna F-35 má radar, který odhalit a zarušit je o poznání složitější než je tomu v případě většiny starších letadel.

    Čili určitě to není tak, že by si F-35 létala beztrestně nad bojištěm a střílela si, po čem chtěla. Ale ani bych se tak moc neobával, že by nad moderním bojištěm byla onou pověstnou sedící kachnou :-)Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    22:28 03.02.2017

    jj284b-vypadá to že je silný trend nahradit klasické stíhací letouny platformou/nosičem raket středního a dlouhého doletu.Stealth je pro tohle jasná výhoda,k tomu radar s dlouhým ...Zobrazit celý příspěvek

    jj284b-vypadá to že je silný trend nahradit klasické stíhací letouny platformou/nosičem raket středního a dlouhého doletu.Stealth je pro tohle jasná výhoda,k tomu radar s dlouhým dosahem,digitální systém přenosu dat,PLŘS středního a dlouhého dosahu.K tomu pozemní PV prostředky dalekého dosahu,jako je tento Davidův prak či systémy S300/400/500 nebo Patriot.Hm,možná jsou klasické stíhací letouny už překonané...
    Ale na druhou stranu je tento trend příliš závislý na senzorech které se dají zarušit či oklamat.Např.pokud by došlo k leteckým soubojům na malém prostoru,třeba fronta kde probíhá souboj mnoha tankových divizí tak se tato vize může ukázat jako chybná.Dá se předpokládat že v případě který popisuji by armády soustředily na relativně malém prostoru řadu prostředků REB,pozemních i leteckých.K tomu by každý letoun účastnící se boje byl vybaven vlastním systémem sebeobrany REB a klamnými cíli.Když k tomu připočtu že celé bojiště může být doslova zahaleno dipólovými odrážeči (možná i minidrony(dipólové odrážeče),pravděpodobnou nespolehlivost GPS a Glonass navigace (nebo úplné vyřazení sat.navigace),potom by mohlo být zle.Letouny které se téměř zcela spoléhají na boj za hranicí viditelnosti by najednou byly zcela neúčinné proti bitevním letounům a vrtulníkům.Leda by se přiblížily na vizuální vzdálenost,ale to není jejich parketa.To by mnohem více vyhovovalo letounům jako jsou G-16 či Mig-29/35.
    Je jasné že v boji by většina území nebyla a ani nemohla být tak silně bráněná prostředky REB že by zcela eliminovali radary letounů,ale některé,zvlášť důležitá ano.
    Proto myslím že éra klasických stíhačů ještě zdaleka nekončí.Ono ty výsledky F-35 ve vzdušných soubojích jsou působivé,ale bojovalo se tak trochu podle jejích not.Pokud by se střetli nad bojištěm tak rušeným prostředky REB že by se protivníci navzájem viděli dřív svým zrakem (nebo inf.senzory) než pomocí radarů tak by ten poměr sestřelů v souboji se stíhači jako F-16 či Mig-29 vypadal určitě jinak.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    15:36 03.02.2017

    sorry za offtopic (redakcia, zisla by sa moznost posunut vam namety na clanok..) no vonku su prve clanky ohladom Red Flag 17-1, na ktorom uz participovalo 13 ...Zobrazit celý příspěvek

    sorry za offtopic (redakcia, zisla by sa moznost posunut vam namety na clanok..) no vonku su prve clanky ohladom Red Flag 17-1, na ktorom uz participovalo 13 F-35A

    http://www.defensenews.com/art...

    F-35A mal uspesnost 15:1 vo vzdusnych subojoch, pri vzdusnom priestore saturovanom 24 aggressormi naraz (s 3-4 respawnami) a 3-4 pozemnymi advanced SAM systemami.. na to ze ma F35A stale obmedzene schopnosti, je 15:1 celkom slusny vysledok...Skrýt celý příspěvek

  • petres
    15:00 03.02.2017

    fenri
    Co se týká ceny jsou to jen odhady. Cena samotné střely Stunner ( je to střela hit to kill) je odhadována do 1 mil. USD, což je násobně méně než střely systému Patriot.

    fenri
    Co se týká ceny jsou to jen odhady. Cena samotné střely Stunner ( je to střela hit to kill) je odhadována do 1 mil. USD, což je násobně méně než střely systému Patriot.

  • petres
    14:59 03.02.2017

    fenri
    Co se týká ceny jsou to jen odhady. Cena samotné střely Stunner ( je to střela hit to kill) je odhadována do 1 mil. USD, což je násobně méně než střely systému Patriot.

    fenri
    Co se týká ceny jsou to jen odhady. Cena samotné střely Stunner ( je to střela hit to kill) je odhadována do 1 mil. USD, což je násobně méně než střely systému Patriot.

  • drunkez
    14:55 03.02.2017

    p. Grohmann, precital som si cely clanok, no odpoved na Vami opytanu otazku v nazve som sa nedozvedel. Preco ma clanok potom taky nazov? Neuvadzate ziadne porovnanie, ziadne ...Zobrazit celý příspěvek

    p. Grohmann, precital som si cely clanok, no odpoved na Vami opytanu otazku v nazve som sa nedozvedel. Preco ma clanok potom taky nazov? Neuvadzate ziadne porovnanie, ziadne komparativne vysledky....
    je to skoda, cely clanok to posuva na uroven bulvaru
    DakujemSkrýt celý příspěvek

  • fenri
    14:47 03.02.2017

    Zajímala by mne cena jedné sestavy (asi by u nás byla nižší o přehledová radiolokátory) a cena jedné rakety, při nějaké rozumné dodávce. Jinak mám pocit, že má petres pravdu a ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímala by mne cena jedné sestavy (asi by u nás byla nižší o přehledová radiolokátory) a cena jedné rakety, při nějaké rozumné dodávce.

    Jinak mám pocit, že má petres pravdu a že je to stejný šum, jaký tu onehdá panoval kolem efektivního dostřelu Iron dome. Často (asi i vlivem překladu) zaměňuje dosah prostředku s parametry cíle.Skrýt celý příspěvek

  • petres
    14:17 03.02.2017

    ... Stunner ma dostrel 300 Km Stunner podle všeho nemá dostřel 300 km (ale je určený proti střelám s dostřelem 300 km a max. výškou letu 75 km) Skutečný dostřel Stunneru je ...Zobrazit celý příspěvek

    ... Stunner ma dostrel 300 Km

    Stunner podle všeho nemá dostřel 300 km (ale je určený proti střelám s dostřelem 300 km a max. výškou letu 75 km)

    Skutečný dostřel Stunneru je podle odhadů 50 - 75 km a výškový dostup 30 - 50 km.Skrýt celý příspěvek

  • mudry.udrzbar
    13:31 03.02.2017

    Honza "Osobně jsem se divil, proč tenhle systém není ve výčtu nabízených systémů pro AČR." Česká armáda požaduje dostrel 50 Km, Stunner ma dostrel 300 Km, tak asi preto,že je ...Zobrazit celý příspěvek

    Honza
    "Osobně jsem se divil, proč tenhle systém není ve výčtu nabízených systémů pro AČR."

    Česká armáda požaduje dostrel 50 Km, Stunner ma dostrel 300 Km, tak asi preto,že je to úplne iná kategória.

    Výberove konanie na firemne auta velkosti fábie by asi tiež neskončilo viťazstvom mercedesu S class :)Skrýt celý příspěvek

  • Marcus
    12:33 03.02.2017

    petres: Proti Iskanderum je jednoznačně lepší. To naprostý souhlas! Ale AČR poptává system spíš stšedního dosahu spíš proti letadlům, vrtůlím, plochostřelám atd. než proti ...Zobrazit celý příspěvek

    petres: Proti Iskanderum je jednoznačně lepší. To naprostý souhlas!
    Ale AČR poptává system spíš stšedního dosahu spíš proti letadlům, vrtůlím, plochostřelám atd. než proti balistickým raketám. A to je spíš SPYDER-MR. Davidův prak by byl pro nás trochu drahý špás.Skrýt celý příspěvek

  • petres
    12:20 03.02.2017

    ... rakety Stunner dokáží postřelovat cíle na vzdálenost 300 km a do výšky 75 km. Pokud je mi známo, tyto parametry patří k dostřelu střel, proti kterým je David's Sling ...Zobrazit celý příspěvek

    ... rakety Stunner dokáží postřelovat cíle na vzdálenost 300 km a do výšky 75 km.

    Pokud je mi známo, tyto parametry patří k dostřelu střel, proti kterým je David's Sling určený. (obdobné nedorozumění je u systému Iron Dome).

    SPYDER-MR je systém prioritně určený proti letadlům a vrtulníkům, David's Sling prioritně proti střelám viz obrázek např. zde:
    http://i-hls.com/2015/02/washi...

    Pokud budeme považovat ruské Iskandery u Kaliningradu za hrozbu (pravděpodobné porušení smlouvy, co se týká doletu do 500 km a tím dosažitelnost našeho území) Davidův prak bude účinnější než Spyder-MR.
    http://www.armadninoviny.cz/ru...
    http://www.armadninoviny.cz/cu... Skrýt celý příspěvek

  • Marcus
    11:18 03.02.2017

    Davidův prak je asi skvělý, ale pro nás asi zbytečný. Izraelský SPYDER-MR by byl asi vhodnější.

    Davidův prak je asi skvělý, ale pro nás asi zbytečný. Izraelský SPYDER-MR by byl asi vhodnější.

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 3