Izraelský ministr obrany: Začala třetí světová válka

Foto: Francouzští vojáci hlídkují v Paříží. / Armée française
Francouzští vojáci hlídkují v Paříží. / Armée française

Izraelský ministr obrany Moše Ya'alon vyzval západní země, aby se připravily na dlouhou konfrontaci s radikálním islámem. Ya'alon útoky v Paříži doslova označil jako začátek třetí světové války. S jeho slovy však ne každý souhlasí a poukazuje na odlišné vnímání terorismu v Izraeli, Evropě a USA.

Ya'alon v sobotním rozhovoru pro rádio Voice of Israel vyzval západní země k “probuzení” a zdůraznil, že Evropa se musí připravit k zajištění obrany, bezpečnosti a útočným akcím proti Islámskému státu. Ya'alon také v rozhovoru poněkud expresivně označil útoky za projev třetí světové války.

Na dotaz, zda není poněkud přehnané označovat pařížský masakr za projev třetí světové války Ya'alon uvedl: “My už v ní nějakou dobu jsme. Někteří strkají hlavu do písku a pokoušejí se vše označit jako sociální problém, nebo to označují jinak. To, co tady máme, je islámský džihád, který chce zničit západní kulturu.”

O den dříve izraelský premiér Benjamin Netanjahu přirovnal zavražděné v Paříží k Izraelcům, které ve stejný den zabil palestinský ozbrojenec. V pátek palestinský útočník v Hebronu zbraní zavraždil otce a dceru sedící v autě, zranil šestnáctiletého syna na zadním sedadle a následně uprchl.

“V Izraeli, stejně jako ve Francii, terorismus je terorismus a stojí za ním radikální islám, který touží zničit své oběti,” uvedl izraelský premiér na zasedání kabinetu 15. listopadu. “Nastal čas, aby se svět probudil a sjednotil proti terorismu. Nadešel čas, aby země odsoudily terorismus mířený proti nám stejně rozhodně, jako odsuzují terorismus kdekoliv jinde na světě.”

“Měli by jsme si uvědomit, že neneseme vinu za terorismus namířený proti nám, stejně jako Francouzi nenesou vinu za terorismus namířený proti nim,” uvedl Benjamin Netanjahu. “Jsou to teroristé, kteří mohou za terorismus, nejde o území, osady nebo jiné věci.”

Podle Netanjahua Izrael postupuje proti terorismus rozhodně a díky tomu, že “kontroluje zemi, nebojí se jít do vesnic, demoluje domy teroristů a přijímá opatření proti budování infrastruktury terorismu,” zabránil mnoha útokům na izraelské civilisty. Stejně tak Netanjahu zdůraznil význam rozhodných zásahů armády a ozbrojených složek.

Se slovy izraelského ministra obrany a premiéra však nesouhlasí někteří izraelští vojenští analytici a odborníci. Slova Ya'alona a Netanjahua označují za demagogii a zneužívání tragédie v Paříží pro politické účely.

“Nejsem překvapen, že skončili u pařížské tragédie,” uvedl Šimon Stein, bývalý izraelský velvyslanec v Německu. “Bohužel tohle je hodně starý argument, kdy se Izrael snaží kreslit paralely nebo naopak se snaží říct světu ´já to říkal.´”

V pondělním rozhovoru Stein uvedl, že Izrael má někdy “problém pochopit, proč někteří z našich nejlepších přátel v Evropě neporovnávají oběti teroru v New Yorku, Londýně, Madridu a Paříží s obětmi v Izraeli. Odpověď je, že zde je teror vnímán jako projev národního boje mezi námi a Palestinci, zatímco tam (Evropa, USA - pozn. red.) je povaha teroru vnímána jako radikálně odlišná.”

“V případě, že ministr obrany si myslí, že to co se stalo v Paříži je třetí světová válka, má právo to takhle říct. Ale Evropané a Američané takové paralely neuvidí,” dodal Stein.

Zdroj: Defense News

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Francouzské vrtulníky pro Armádu ČR: H145M a AS565

Ministerstvo obrany České republiky hledá nové víceúčelové vrtulníky pro Armádu ČR. Jednou z ...

Dohoda Francie a Ruska o lodích Mistral: Peníze dělají přátele

Anabáze dvou velkých výsadkových lodí Mistral původně určených pro ruské námořnictvo se nejspíše ...

Francie zmanipulovala tendr? České letadlo L-39NG neuspělo

Aero se s novým cvičným letounem L-39NG přihlásilo do francouzského tendru, avšak s ohledem na ...

Kauza lodí Mistral: Ve veřejnosti vřou emoce, Rusko a Francie vydělává

Po ruské anexi Krymu Francie odmítla dodat Rusku lodě Mistral. Rusko veřejně protestovalo, ale ve ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
Stránka 1 z 2
  • premyslcz
    21:52 19.11.2015

    http://www.theguardian.com/wor...
    Je celkem paradoxni ze se Humvee dostalo az do syrske armady. Putovni pohar.
    Us Army > Iraq army > Isis > Saa
    Podle nejakeho rozhovoru doplnuje vozovy park nakupem 30-40 Toyota pickup za mesic. Pravdepodobne mobilnejsi, lepsi udrzba a mensi zrout PH.

  • sanityangel1
    20:52 19.11.2015

    To RiMr71:
    Ja jsem jsi rikal, ze od doby Snowdena vsichni vime, ze jdou po vsech ;). Tu cepicku asi zkouset nebudu, domnivam se, ze by mi nepomohla.

    To Torong:
    Drahy Torongu a co tak nejaky protiargument, snaz se. Ja myslel, ze mas na vic.

    To Shania:
    No tak tady mame valku jeste na par let. Jestli je pravda, ze v Mosulu se zmocnili 2300 a ne 1000, jak psala idnes, tak pri prumernem tempu 356 znicenych humwee za rok a pul letecke kampane tady mame valku jeste na vice nez 8 let. A to se vyplati.

  • premyslcz
    19:54 19.11.2015

    Iracka armada ztratila jenom v Mosulu 2300 Humwee, otazka je kolik jich Isis dostala fukncnich. Ale co si pamatuji tak na armadnich tahacich tahal 4 najednou, takze braly i ty mirne poskozene.

  • Shania
    19:37 19.11.2015

    sanityangel1: tak to jim už stačí zničit jen 644 Hamrů, pokud počítáš že z té 1000 byli všechny v provozu.

    http://www.defense.gov/News/Sp...

  • Torong
    19:28 19.11.2015

    Rošťák: Smysl a logiku v Sanitiho příspěvcích nehledejte. On si skládá informace tak, aby mu zapadaly do obrazu USA jako původce všeho zla na světě.

  • RiMr71
    18:53 19.11.2015

    sanitycosi - ...chtělo by to pro jistotu čepičku z alobalu, protože víš co, to že jsi paranoidní, neznamená , že po tobě nejdou!!!

  • dexnom
    18:49 19.11.2015

    @Rošťák:
    just LOL...ta uniforma na profil fotce je z hrackarny ne?

  • sanityangel1
    09:02 19.11.2015

    To Rošťák:
    Co kdybyste si ten clanek nasel a precetl si ho, nez vypustite takovy ehm, blabol. Na idnes psali, ze pri ustupu nechala iracka armada v armadnim skladu cca 1000 humwee a nekolik tanku. Nejednalo se tedy o par kusu techniky, ale o vybaveni pro ISIL na par let boje. Asi tak.

  • Rošťák
    08:39 19.11.2015

    sanityangel1: Jen taková úvaha, chápu Vaší myšlenku dobře? :
    Pokud bychom například my dodaly Kurdům třeba 200 OT-64 SKOT a ISIS jich dejme tomu 100 ukořistila, jsme povinni je zničit?

    To asi ne že .... Tudíž nechápu to, jestli nám to nepřijde divné, ono lovit jednotlivé vozidla je docela složité a asi to nebudou úplně prioritní cíle a nejsou někde krásně vyrovnané, aby se tam mohlo přihnat 10 B-52 a kobercem je sprovodit ze světa ;)

  • sanityangel1
    23:33 18.11.2015

    To ruleta:
    A jeste jsem narazil na clanek od Spencerove:
    http://www.literarky.cz/blogy/...

    sice v nem nejsou vsechny odkazy, ale prehled ma solidni :)

  • sanityangel1
    22:58 18.11.2015

    To ruleta:
    Zajimave clanek jsem si prosel, mam k nemu urcite rezervy:
    a) Podkladem byla zprava od NGO a je otázkou, jak ma kvalitni zdroje informaci a jakou metodiku pouziva pro odhady. Obvykle je liknuta i podkladova zprava, coz neni tento pripad.
    b) 0,5 mld odcizenych z bank – to se shoduje s timto: http://www.businessinsider.com...
    - jedna se o jednorazovy prijem a k tomuto se ještě vratim
    c) Prijmy z ropy jsou silne podcenene – dle naledujiciho odkazu jsou prijmy z ropy cca 360 mio – zdrojem je U.S. Department of the Treasury – „According to Cohen, ISIS’ principal source of finance is still derived from its control and sale of oil, which he assessed was still bringing in $1 million a day.“ http://www.brookings.edu/blogs...
    d) Uplne chybi financovani od SAE, Kataru a Kuvajtu (všechno spojenci USA) – viz. tyto clanky
    http://www.dw.com/en/who-finan...
    http://www.nytimes.com/2013/11...
    http://www.businessinsider.com...

    Napr. v tom posledním se pise:
    „In other cases, "excessive cash deposits" were placed into US accounts and then sent via bank wire transfers to recipients near areas where ISIS operates. Unknown persons have also made foreign cash withdrawals via ATMs in such areas, obtaining money from US-based bank accounts using check cards.“

    Ad b) První věc, která se dela při ustupu je zniceni vojenske vystroje, odvoz cashe, nebo jeji likvidace, tak aby nepadla do rukou nepriteli. Nezda se Ti divne, ze když Iracane opousteli Mosul, tak nechali 0,5 mld USD na financovani ISIL, aby padlo do rukou nepriteli? USA nereagovaly a nebombardovaly prislusne banky? Neprijde Ti divne, ze napr. na idnes se psalo, ze při ustupu nechala iracka armada asi 1000 kusu humwees na pospas ISILu, které opet USA nijak nezneskodnily? Ze ISIL operuje s USA tanky?

  • Torong
    22:40 18.11.2015

    premyslcz: Jistě a více sputniku a aeronetu, že?

  • premyslcz
    22:39 18.11.2015

    Ve vší politické koreknosti nebudu reagovat, bud mam nejake infomace nebo mlcim. Jednou vetou na zaver, chce to mene Call of Duty a Cnn ...

  • shal
    22:09 18.11.2015

    premyslcz: Zaprvé bych ti chtěl poděkovat za představení tvé rodiny. Je to pro mě velký zážitek. Možná ti taky někdy představím babičku.

    Zadruhé tyhle "zaručené" informační zdroje, ala video na youtube taky jistě potěší. Nedávno jsem tam viděl pitvu mimozemšťana a měl jsem z toho podobné pocity.

    Zatřetí nevím kde jsi přišel na to, že WTI spadla pod 40 dolarů za barel. Já ji vidím za 42 na Londýnské burze a 40.75 na NewYorské, ale oba se shodneme, že je to velmi nízko a státy závislé na prodeji ropy mají problém. Ale tvoje tvrzení, že je vozily od spojenců je značně přehnané. Prostě běžné obchody na černém trhu.

  • premyslcz
    21:18 18.11.2015

    Ano jsem ruska kremrole, otec byl v 80 letech 4 roky v kontingentu CSLA v Libyii a stryc jezdil od skodovky v te dobe na montaze do Syrie. Mam jak se rika informace z prvni ruky a ne prefiltrovane pres internet ... Jinak v minulych dnech namestek Martin Tlapa z ministerstva zahranici podepsal v Syrii smlouvu o hospodarske a prumyslove vyměne ( spise reaktivace) . Jsou tam tatry, skodovky, hromada prumysloveho zarizeni co se tam v minulosti dodavalo, vse potrebuje renovaci a nahradni dily.

  • Torong
    20:53 18.11.2015

    premyslcz: Ještě ti nedošly nové notičky z Moskvy? V tuto chvíli už to vypadá na spolupráci, jako ostatně vždy, když se věci vymknou kontrole. Jak dlouho ti trvá než vybereš ty správné videa, aby ti pasovaly tak jak potřebuješ?

  • Torong
    20:50 18.11.2015

    Razie: Jestli tady někdo něco křečovitě hledá pak nácek jako ty. Vzniknout měly státy dva - Izrael a Palestina. To, že Palestinci odmítli je jejich problém. A to, žee stát nemají doteď je pouze proto, že jim vyhovuje být ubližovanými chudáčky. Zajímavé je, že ŽÁDNÝ z jejich Arabských bratří je doma nechce. Srovnání s jistým etnikem se přímo nabízí.

  • premyslcz
    19:24 18.11.2015

    Takto do dnesniho dne vypadala bombardovaci politika "spojencu", stovky trucku vozily ropu od IS.
    https://www.youtube.com/watch?...
    Cena ropy WTI dnes spadla pod 40 dolaru.

    Takto vypada "proti asadovska" demostrace studentu z Homsu dnes 18.11.
    http://i63.tinypic.com/14w9f9h...

    Kdo ma hodinu cas a zajima se o deni v Syrii tak se podivejte na dokument od novinare Martina Smitha - Inside Assad Syria
    https://www.youtube.com/watch?...
    Mozna ze zjistite ze pravda je uplne jinde .... Aze Assadovo vojaci nebehaji zfetovany Viagrou nebo opiem po bojisti jako jsme to slysely jako duvod intervence v Libyi ...

  • Deadog
    17:43 18.11.2015

    V dnesnim svete neni mozne tolerovat neco jako IS a jeji odnoze. V dnesnim svete neni mozne tolerovat diktatory typu Asada, Kima atd. Tak jako se svet spojil proti Hitlerovi a fasismu se musi spojit proti temto utlacovatelum a musi je znicit. Nelze se opevnit v Evrope nebo kdekoli na svete a nechat nepratele rust a silit , myslet si ze kdyz je nechame oni nechaji nas. Nenechaji. Obama to nepochopil a dostal Nobelovku. Bush ano a svet ho nenavidi. Bohuzel, nikomu se nechce do valky,ale je to nevyhnutelne.

  • RiMr71
    15:29 18.11.2015

    TO tvoje přirovnání k pořezané ruce... Já to zas vidím jakoby někdo dával doporučení "necukej když ti chtějí uříznout ruku, stejně si to zasloužíš, protože jsi až moc úspěšný a bohatý" a tomu kdo chce řezat (a řeže, v poslední době zase doslova) stejný chytrák posílal peníze aby tu kudlu měli ostřejší a aby měli na důchod po těch řeznících, kteří při "ucuknutí" řezaného přišli o tu svoji fousatou palici...

  • raziel87
    14:10 18.11.2015

    2 karloscz..... máš recht :) ono by to, když přehlédneme pár hlasů, prošlo

  • karloscz
    13:58 18.11.2015

    raziel87. ...za jednoho Izraelce 10 Palestinců
    A pak že nejsou Izraelci humánní. Kdyby chtěli, tak to není desítka, ale tak o dva tři řády větší číslo:-)

  • 12:51 18.11.2015

    Osobne si nemyslím, že sa týmto začala 3. Svetová, ale v každom prípade len dúfam, že sa hlboko zmýlil.

  • raziel87
    12:48 18.11.2015

    2 Deortc....tak čekal jsem, že pokud napíšu něco byť trochu hanlivého, že se hned ozve někdo, kdo můj text přirovná k "všechny bys hodil do pece viď hajzlíku fašistickej" :)

    Nikde jsem nepsal, že by Izraelité nebyli sakra schopný i ve sféře mimovojenské, jistě že jsou. To s tím, že jsou rovnováhou demokracie na území muslimských zemí......krásně si to napsal....ty bláho, ti Izraelité jsou ale lumeni"! zapomeňme na to, že k destabilizaci došlo po vzniku státu Izrael....prostě teď jsou tady a jsou lék pro diskutované území :-D ....nechceš jít do politiky? :-D to je stejný, jako by sis rořízl ruku, nasypal si do toho sůl a s vážnym obličejem tvrdil, že to je pro tu ránu to nejlepší :-D dobře jsem se zasmál, na druhou stranu už mě tyhle tisíckrát omletý ho+na nuděj - jak si pořád křečovitě hledáte cesty, v čem byl vznik státu Izraele dobrej......v ničem....jen se to po 50 letech dostalo konečně i do Evropy ve velkém. Teď zase jen sbíraji hlasy veřejnosti aby měli další důvody k "preventivním úderům"....za jednoho Izraelce 10 Palestinců :-)

  • Deortc
    12:16 18.11.2015

    to raziel87: Jasně, nejsi antisemita, ale nejdaši bys všechny Židy....viď?

    Ad. Izrael - je to jediná skutečně stabilní demokracie v dané lokalitě, ve které paradoxně i muslimští arabové mají reálně přiznaných víc lidských a politických práv než kolik se dostává jejich vlastním souvěrcům v okolních islámských státech.
    Vznik Izraele nemá smysl rozebítat, protože je dostatečně podrobně zdokumentován a kdo chce, snadno si informace najde. Jen pozmámka k tvému přirovnání k rozdělení Čech, Moravy a příchodu Maďarů - tohle je přirovnání naprosto mimo mísu a svědčí o jediném, o problému nemáš ani ánung.

    Ad. obdiv k vojenské strategii Izraele - když si uvědomíš reálnou situaci, množství vojáků, možství zdrojů, které jsou k dispozici (muslimové mají obrovské zisky z prodeje ropy), tak je obdiv vůči Izraelcům prostě naprosto pochopitelný.
    Izrael ale nezaslouží obdiv pouze za své vojenské schopnosti odolávat mnohem silnějšímu protivníkovi, ale také i v řadě dalších oblastí - např. za to, jak dokázal zúrodnit své území - porovnej to s územím kde žijí muslimové. Dále např. za svůj přínos ve vědě a technice - myslím, že není příliš znávám třeba ta skutečnost, že Izrael má nejvíc úspěšných technologických startupů na světě, že jak Intel, tak AMD tam mají jedny ze svých nejdůležitějších vývojových středisek, že mají největší hustotu vysokoškoláků na světě, že Izraelci produkují obrovské množství originálních vědeckých článků s vysokým impaktem a tak dále.. A te to všechno porovnej s tím, co dokázali všichni ti muslimové, kteří je obklopují. Kde by byli, kdyby jim ze země netekla ropa?

  • Jura99
    12:09 18.11.2015

    raziel87: Izrael je naopak regulující prvek islámu, nebýt jeho, máme dnešní problém o dost roků dříve. Rovněž si neidealizujte Britskou "pomoc" Izraelcům, v podstatě žádná nebyla a Britové považovali Izraelské organizace za teroristické, které se ve "své" Palestině snažili potlačit. Rovněž Britové zabraňovali imigraci Židů do Palestiny, vč. těch, co potřebovali utéct před nacismem.

  • raziel87
    11:34 18.11.2015

    Ještě aby Sionista nenabádal k tvrdým útokům na teroristické organizace. V případě, že se do toho Evropa obuje, ve finále to pomůže jen a znova zase Izraeli.

    Vždyť se tam mydlej už od 20. let 20. stol, když jim Britové pomohli s organizováním Hagany (židovské domobrany), která na palestince podnikala útoky ve velkém už tehdy. Od roku 1948 je střední východ celkově dost destabilizovanej......a já se ani nedivim, při představě, že by teď někdo rozdělil Čechy a Moravu s tim, že na území Moravy budou od teď žít 3 miliony řekněme Maďarů....no, byl bych v odboji mezi prvníma :-D to že se okolní státy bouřej je zcela pochopitelný.

    Teď se odprostěme od zapojení "zeleného mozku" neřešme jejich Merkavy, styl boje dopracovaný k dokonalosti....ok, v tom jsou mistři....ale z globálního pohledu tam od té doby dochází jen ke střetu kultur. Většina "internetových vojáků" je stejně obdivuje jen díky 1967,1973, náletu na Osirak a jiným vojensky úspěšným akcím....teď budou ještě v západní civilizaci stupňovat tlak a hysterii pindama o třetí světový válce......ROZDĚL A PANUJ....ve středověku dobře věděli, proč židi nesměli za hradby měst. Na závěr - nejsem antisemita, ale dobře vím, že Židi s arabama se, až dojde na lámání chleba vždycky dohodnou - mají podle Starého zákona přeci stejného otce. Ale českej Pepík si z nich stejně zase sedne na zadek

  • Rošťák
    09:30 18.11.2015

    premyslcz: Můžete podložit zdroji?

  • karloscz
    09:11 18.11.2015

    S islámem válčíme už 1400 let. Z tohoto úhlu pohled pan ministr objevil Ameriku. Ale k věci. Osobně bych ještě před rokem upřímně zaslzel smíchy, kdyby mi někdo řekl, že dnes uznám nějaký kredit socanské vládě a Zemanovi. To, jak zatím zvládají lavírovat mezi geneticky daným eurohujerstvím a nasloucháním (!!!) náladě veřejnosti - nemůžu si pomoct, ale mě se to zatím líbí. I to, jak zatím drží na uzdě notorické dobrosery Dienstbiera a Šabatovou.
    Z jiného soudku. Všude po Evropě jsou demonstrace na podporu Pařížanů, demonstrace proti islámu, demonstrace dobroserů, prostě funguje tu nějaká debata ve společnosti. Včetně ČR. Tak se jí pověnujme. Kde je těch několik tisíc českých muslimů (fakt se mi kroutí prsty když to sousloví píšu) demonstrujících na podporu "umírněného" islámu? Kde jsou v ulicích a žádají konec ISIL? Kde jsou v ulicích a podporují masově svobodu a demokracii?
    A kde jsou ti "umírnění" ve světě? Kde takové demonstrace muslimské většiny, která je podle dobroseřích měřítek "umírněná", probíhají ve světě?
    V Turecku,v sekulární muslimské zemi, prakticky vzoru pro ostatní země s převahou Islámu, v Turecku, kde ještě nedávno byla demokracie, při minutě ticha za mrtvé v Paříži řvou Allahu akbar. Nic jako umírněný muslim není. A všechny řeči o neházení do jednoho pytle jsou sice vznešené, ale hloupé. Pro umírněné muslimy jsou vhodné umírněné bomby. Oxymoron toho Rusa, co to řekl, prostě sedí.

  • ruleta
    08:15 18.11.2015

    re premyslcz

    Neni to hoax. Syrsky rezim pres prostredniky s islamskym statem obchoduje s ropou. Take dochazi k lokalnim vymenam jako napriklad pohonne hmoty za sluzby v podobe dodavek eletriny na zacatku roku o tom docela podrobne psal britsky tisk (Telegraph), da se to vygooglovat.

  • premyslcz
    05:02 18.11.2015

    Izrael by mel hlavne prestat destabilizovat jih Syrie, kde podporuje "umirnenou" opozici ( nepritel meho nepritele je muj pritel) jak logisticky, tak primou vojenskou podporou strelbou delostrelectva s golanskych vysin na provladni jednotky a to nemluvim o tech "nahodnych" sestrelech syrskych letadel. Izrael je presne ta zeme o ktere generalisimus Putin mluvil na schuzce G20 ( nejmenoval) . Do te osy zla nepatri jen Saudska Arabie, Katar, kozel zahradnikem Turecko ale i prave Izrael.

  • premyslcz
    04:48 18.11.2015

    Jenom maly poznatek k te rope, ropu nemuzete prodavat na trhu jen tak, musite ji nejakym zpusobem "zlegalizovat" nebo ji prodavat zakaznikum kterym nevadi puvod. Takze se ropa ze Syrie prekupuje pres prostredniky do irackeho kurdistanu nebo primo do turecka. Tam se smíchá ze severoirackou ropou a jde pres ropovod primo do tureckeho pristavu ( iracka vlada a autonomni kurdska vlada maji rozepre ohledne prerozdeleni finnanci s prodeje ropy takze soucasny stav vypada tak, ze kazdy ma svoje zakazniky). Nejvetsi odberatel teto ropy je Izrael, ktery touto iracko-isis ropou naplnuje 70 procent sve spotreby. Assad samozrejme tuto ropu od Isis nekupuje to je hoax, ktery siri asi ta syrska nezavisla organizace z Londyna .... Syrska vlada dostava ropu na tankerech z Iranu, je to videt na marinetraffic.

  • Pavka
    22:14 17.11.2015

    Superme: o filozofii vysokoškolského vzdělávání (i technického) by se dalo dlouze polemizovat, nicméně diskuzi na toto téma utnu akademickým konstatováním že jste výjimka potvrzující pravidlo... což se ostatně dalo v diskuzi na poměrně odborném a úzce zaměřeném serveru apriori očekávat.

  • ruleta
    22:01 17.11.2015

    re sanityangel1

    Tak treba NY Times, kdyz jste si o nej rekl:

    http://www.nytimes.com/interac...

    Islamsky stat od zacatku bombardovaci ofenzivy prisel o 200 rafinerii (vcetne malych, proto tak velke cislo), v minulem tydnu priselo o desetinu sve prepravni kapacity (cca 100 znicenych prepravnich cisteren z tisickovky schopnych transportu) - to jen pro konstatovani, ze ropna infrastruktura (nejen) islamskeho statu je znacne ochromena.

    Samozrejme vsechno jsou jen odhady vyplyvajic z kapacitnich moznosti ropnych vrtu, proto se mluvi, ze na uzemi ovladenem islamskym statem muze byt produkovano az 40 tisic barelu ropy, islamsky stat na cernem trhu tuto ropu prodava pod cenou a opet odhady hovori od par dolaru az po cca polovinu ceny na svetovych burzach --- ale to vse za predpokladu, ze prodava veskerou svou produkci ven, coz pravda neni, dale se zpracovava na pohonne hmoty, ktere se prodavaji mimo jine dalsim povstaleckym skupinam a take Assadovi coz je paradox asi nejvetsi. Ale o tom se u Spencerove nedoctete.

  • Superme
    21:50 17.11.2015

    Pavka - Tak já zde napsal hlavně svou zkušenost, kterou jsem získal při svém studiu. Nepopírám, že někteří učitelé byli velice ochotni, jenže ne v oblasti praxe, ale v oblasti teorie, která je mi nyní jak jsem psal k prdu. Neumím to, co v práci potřebuji a musím se to učit. A tak to měl každý ze třídy, krom těch, co jsou na vysoké škole a kde tedy tu teorii nadále primárně používají. Je mi jasné, že toto je problém hlavně politický. Jenže to se pak stát nesmí divit, že nejsou odborníci, když do škol nedá potřebné vybavení a kvalitní učitele nejlépe co prošli praxí. Je totiž hezké, že vám dokáže vše odvyprávět, ale když to pak neumíte použít v praxi, je vám to jak píšu prd platný.

    Já se o politiku zajímám opravdu hodně, takže program strany kterou podporuji mám prostudovaný. Navíc mi hodně záleží na tom, co daný politik říká a poté také dělá.

    Já si naopak myslím, že republikáni mají mnoho nadějných mladých politiků a to i v těchto primárkách. Rubio, Cruz, Paul... a hlavně u Rubia vidím velikou budoucnost. Na druhou stranu pro mě je nyní volba jasná - Trump. Chápu, že můžete mít jiný názor a já ho respektuji.

  • Petr M
    20:40 17.11.2015

    Izraelci ví, o čem mluví, s islamisty mají bohaté zkušenosti, narozdíl humanistických sluníčkářských, slabých politiků EU, kteří svojí blbostí, naivitou předávají Evropu do rukou muslimů.
    Teroristických útoků bude samozřejmě přibývat, je to celkem logické, když nám se s spolu ilegálními imigranty přicházejí radikálové, teroristé, které nelze jinak odlišit.

    Tady se jedná o naši budoucnost a budoucnost našich dětí, pokud si Evropu zaplavíme islamisty, nic dobrého to nepřinese. V budoucnosti dominantní islamisté Evropu ovládnou. naše kultura, náboženství, stávající systém demokracie, troufám si říci, že i původní bílá populace, se stanou minulostí, jestli to nastane za 50, za 100 let je celkem jedno, ale přijde to, pokud se islámu nepostavíme na odpor.
    Pokud v budoucnu padne Evropa do rukou muslimů, použijí veškeré její zdroje a zdroje ke zničení Izraele i všech ostatních "nevěřících".

  • Pavka
    20:28 17.11.2015

    Superme: když už jsme u toho tak shodou okolností se mezi studenty pohybuji již nějaký ten pátek, takříkajíc z druhé strany barikády a ještě větší shodou okolností také v elektrotechnice a informatice. Věřím že časem poznáte, že to s tím technickým vzděláním, které vám bylo v ČR poskytnuto nebylo až tak špatné a možná se i budete ptát sám sebe, jestli jste využil všechny jeho možnosti. Dále pokud se budete chtít dozvědět něco o problémech, které již nějaký ten pátek sužují technické školství (přes proklamace politiků zejména technické obory trpí čím dál tím více), tak možná i uznáte, že se vám naopak dostalo maximum možného v daných podmínkách.

    Co se týče politiky, tak je vždy dobré si nejprve sednout k počítači a přečíst si volební program dané strany nebo hnutí. Spousta stran a hnutí se se sofistikovaným( rozuměj, alespoň trochu smysluplným) programem nikdy ani nezabývala a to je myslím dost dobré první varování. Dále by mělo následovat zamyšlení co konkrétně tento program pro mne znamená. Právě populistické strany spoléhají na to, že "inzeráty se nečtou" a studenti už vůbec ne viz můj předchozí příspěvek.

    Co se týče Trumpa tak ten je především problémem pro dlouhodobě ideově vyprázdněné americké republikány, kteří si asi opravdu myslí, že jim postačí postavit nějakého svého loutkového tragéda a vítězství jim připadne jen kvůli nespokojenosti se současným demokratickým prezidentem.

  • sanityangel1
    20:25 17.11.2015

    re Ruleta:

    Mas pro sve tvrzeni:
    a) vetsina penez IS pochazi z dani a dalsich poplatku,
    b) IS se snazi fungovat jako stat se vsemy statnimi atributy

    nejake podpurne clanky - napr. washington post, new york times nebo jine, nebo to vychazi ciste z tveho dojmu? Z toho co ctu, tak jsou financovani ze sponzorskych daru (zdroj predevsim Saudi a Turci), prodej ropy (predevsim pres Turecko), prodej historickych pamatek. Zbrane dodava SAE (NYT mel krasnou mapu) a pasuji se pres Turecko (nemecky tisk). Iracti velitele si stezovali, ze pomerne casto v minulosti byly dodavky USA zbranie shazovany na uzemi IS, misto irackym jednotkam.

    Co se tyce Spencerove, tak ma velmi dobre komentare k vyvoji, co ji ctu, tak zadne vyznamne rozpory nepozoruji. V komentarich ma celou radu odkazu, takze je videt na zaklade ceho svoji analyzu stavi. To ze je kriticka k zapadu a jeho pocinani na Ukrajine nebo na Strednim vychode vychazi z informaci, ktere jsou v tech clancich. Napr. Ukrajina za Janukovice pred pucem, mela zadluzeni na 40% HDP a kleslo z predchozich 46%. Dnes je Ukrajina pred bankrotem, zadluzeni okolo 100% HDP, HDP klesa o 15%-20% a ISDA pro ucely credit default swapu uz vyhlasila, ze Ukrajina je v defaultu, tolik k zapadnimu snazeni se o demokracii na Ukrajine.

    Co se tyce mych odkazu, tak to byla reakce na ratataarmata. Pokud nekdo tvrdi, ze
    USA a koalice bojuje proti IS a ma okolo 20 000 vzletu za 1.5 roku, tak pokud duveryhodny zdroj tvrdi, ze v 75% letu se vrati zpet aniz by shodili jedinou bombu, tak je neco shnileho v risi rimske. Obdobne ke snaze zamezit mozne financovani IS.

  • Wenet01
    20:13 17.11.2015

    Třetí světová válka nezačala...velká slova mají strhnout pozornost, ale ve skutečnosti je těch keců "jsme ve válce","začala třetí světová", "jedná se o válečná akt" tolik, že pozornost naopak vypínají.
    Na území Evropy byl spáchán teroristický čin velkého rozsahu, nepřihlásila se k němu buňka těžko polapitelné organizace, ale teroristický stát s územím a armádou - co je na totm o nejstrašněkší není ani tak fakt, že tento stát podporuje země v NATO (Turecko) a kvuli němu s ním Lídr NATO (USA) bojuje jen naoko...ale fakt, že po takovém aktu celá ta šaškárna jménem EU, namísto keců o náboženství míru, nejedná o spojeném útoku včetně pozemního trvajícího do doby dokud by v Sýrii a Iráku nezmizel poslední bojovník mávající čenou vlajkou.
    Jasně ,že by se po stažení v nějaké formě vrátili, ale přihlásit se k útoku na civilní cíle, má znamenat útok...bez debat a zcela logicky. Udeříte vy, udeříme my
    Ohledně politiky, tak za deset let čeká EU vláda stran kašlajících na politickou korektnost, vláda národovců, xenefobů a populistů - jak jim říká současná garnitura - a to ne proto, že by byli schopnější, nebo proto, že by se lidí zhlédli ve fašismu, ale proto, že současné vládnoucí strany dělají tak mizernou politiku, že trest prostě přijít musí. Jak se bude nová Evropa zbavovat imigrantů, by mne však zajímalo, pokud je voda v baráku, tak protipovodňová bariéra je už k ničemu a zadrátovat hranice je správný krok, ale teď už nemůže být jediný

  • Superme
    18:49 17.11.2015

    Left - Takže říkáte, že Okamura by byl horší než muslimové v této zemi? Opravdu doufám, že je to pouze vtip a že toto nemyslíte vážně.

    Pokud jsou "klasické" politické strany v takové krizi, že nerespektují názor většiny společnosti, pak je jasné, že se objeví někdo, kdo to bude chtít změnit a nabídne alternativa. A Trump (i Babiš) jsou krásným příkladem toho, že lid chce změnu. Chce někoho, kdo se nebojí říci co si myslí, chce někoho silného a rozhodného. Pokud má Trump podle posledního celonárodního průzkumu podporu 42% republikánů, tak je asi musel něčím zaujmout, nemyslíte? Lidé jako vy se stále posmívají těmto tzv. populistům a odsuzují ty, kteří je podporují, ale co se také zamyslet nad tím, proč to tak je a ty vaše "tradiční" strany ztrácí, ztrácí a ztrácí?

    http://news.yahoo.com/trump-su...

  • Superme
    18:24 17.11.2015

    Pavka - Tak já se pohybuji mezi studenty vlastně každý den, protože sám studentem jsem. Jinak, já například studuji elektrotechniku a musím říci, že škola mi dala možná nějakou teorii, která mi v praxi bude vlastně k ničemu (samozřejmě něco použiji, ale z 90% opravdu ne) a celkově mi tu chuť se to učit znechutila. Momentálně se zaučuji u jedněch nejmenovaných podnikatelů, kteří se zabývají výrobou nízkonapěťových rozváděčů pro řídící systémy. A škola mě opravdu nepřipravila, víceméně se musím skoro vše naučit teď v praxi. Tím narážím na to, že ačkoliv se i mladí lidé chtějí zajímat o techniku jako takovou, tak dnešní školství ty žáky prostě nic nenaučí a absolutně nejsou připraveni na budoucí povolání. Ne proto, že by to nebylo zajímavé, ale proto, že vám to ta škola až znechutí. Mnoho firem ale i podnikatelů si tedy ty lidi musí vychovat sami. Takže to k tomu, kdo podle mého za tento problém v oblasti techniky může.

    Krom toho. I mnoho studentů se o politiku zajímá. Já ji sleduji dost často právě proto, abych zajistil této republice co nejlepší budoucnost (podle mého, samozřejmě). Jen bych rád podotkl, že pokud se mezi studenty nepohybujete, tak to samozřejmě ani nemůžete vědět a pokud nemáte syna na technickém oboru, tak o tom zásadním problému také ne :)

    Jinak je to asi mimo téma, tak pokud to admin smaže, tak to pochopím :)

  • Magister_Peditum
    17:54 17.11.2015

    Kozlus a Pavka: To je sice pěkný, ale kdo tu vůbec z politiků předkládá nějaké řešení? Okamura v podstatě neříká nic jiného než třeba Zeman.

  • Left
    17:53 17.11.2015

    To Shania: Absolutně souhlasím, že Okamura a spol. by pro nás byli větší tragédií než to, proti čemu bojují. Taky více méně souhlasím, že naše vláda má relativně (!) přiměřený postoj, přestože jsem žádnou vládní stranu také nevolil. Resp. byl bych asi důraznější, ale vzhledem k tomu, co bych od aktuální vlády očekával je to ještě relativně skousnutelné.

    A jak tady bylo zmíněné jméno Trump, tak to je přesně příklad produktu krize politiky (teď asi šťouchnu do vosího hnízda) podobně jako Babiš. Lidi pak jednoduše naskočí na laciný populismus. Vždyť Trump si všechno představuje jak Hurvínek válku a jediné, co umí, je neustále opakovat "Make America Great Again". Čím dýl ho člověk poslouchá, tím víc se ubezpečuje, že tenhle člověk absolutně neví ani ň o tom, o čem mluví. Před pár měsíci měl "zásadní" projev na téma národní bezpečnosti, když byl kritizován, že v této oblasti opakuje jen 3 fráze dokola. Tak jsem se těšil, co konkrétně si představuje, ale z tohoto "velkolepém projevu státníka" na (tuším) USS Iowa si člověk odnesl zase ty 3 fráze, jen je Trump stihl víckrát zopakovat...

  • Kozlus
    17:06 17.11.2015

    Pavka: bojim se, ze je to pravda. Co vlastne v posledni dobe volili studaci? Prvne Zeleny a Kacku Au Au, pak knizete proti Zemanovi. A volit Okamuru? To je to stejny. Obycejnej populista, kterej rekne cokoliv, jen aby se zviditelnil. Mam dojem, ze jestli bude nasledovat nejakej volebni uspech, tak bude chvilku vyuzivanej jako "znacka" a nasledne bude odsunut, aby moc nekecal a nezavazel. Stejne jako ten reporter nedavno.

  • Pavka
    16:36 17.11.2015

    Supreme: Nezájem mladých lidí o politiku bylo to jediné co náš stát historicky drželo dosud jakž tak pohromadě. Mluvil jste v poslední době s nějakým mladým, ideálně studentem? Většina z nich má dnes tak naprosto chabý všeobecný základní přehled o technice, historii a přírodních vědách (ikdyž podle papírů ty znalosti mají mít), že absolutně nechápu myšlenku na jakém základě by to měli být odborníci na politiku?

    Jinými slovy jejich politická volba pravidelně dopadá úplně stejně jako jejich samostatné práce na zadané téma = katastrofa(tedy pokud to vůbec udělají), kterou jeden opisuje od druhého. Přitom alespoň minimální zájem o studium problematiky promítnutý do 10sekund na google by jim ukázalo jakou hovadinu zase udělali.

  • icco
    14:47 17.11.2015

    S takýmito politikmi čo majú jednoduchý recept na problémy už máme skúsenosti aj na slovensku. Nie všetko je totiž čierno-biele a každý štát má svoje zákony a ústavu na ktoré skôr či neskôr radikálne riešenia narazia. Je normálne a pirodzené že sú voliči sklamaný s korupčného správania. Možno až keď bude naozaj zle a tí skorumpovaný budú zachraňovať svoje majetky ostanú v politike taký čo majú záujem chrániť naše štáty.

  • Deortc
    14:39 17.11.2015

    Nesouhlasím s tím, že začala třetí světová válka, minimálně né s EU jako účastníkem v této válce.
    Pro vypuknutí války jsou totiž zapotřebí minimálně dvě strany, které spolu válčí a já věc vnímám tak, že EU se v tomto konfliktu profiluje jako pouhá napadaná oběť, která se odmítá bránit a stále jen doufá, že útočník se nad ní smiluje, když uvidí, že oběť se stále usmívá a nebrání se.
    20 bomb údajně shozených francouzskými stihačkami kdesi v islámském světě, to opravdu nepovažuji za válku.

    Já věc vidím takto - dokud USA bude své nejmodernější zbraně prodávat SA i přesto, že tato země praktikuje a vyváží wahhábismus - tedy fundamentalistickou nesnášenlivou verzi islámu, dokud budeme tvrdit, že islám je náboženstvím klidu, míru, tolerance a jen někteří jedinci si jej pomýlně vykládají jako návod k páchání zločinů terorismu, dokud v EU budou moct veřejně hlásat své džihádistické plky různí islámští pomatenci aniž by se za to od státu dočkali rychlé a tvrdé reakce, dokud si nepřipustíme, že evropské státy, celá evropská kultura, vyrůstá z kořenů židovských a křesťanských, přičemž islám na tyto naše historické kulturně-společenské kořeny neměl téměř žádný vliv. (Ten vliv byl omezen snad jedině na to, že historicky celá staletí Evropa s islámem jen bojovala.) Tak dle mého názoru nemůžeme hovořit o nějaké válce, když ani nemáme jasno v tom, kde vlastně je naše pozice. Podle mého osobního přesvědčení Evropané ztratili pud sebezáchovy a schopnost rozlišovat mezi dobrým a špatným konáním. Dále chybně očekávají, že když oni se k ostatním budou chovat slušně, ti ostatní to ocení a budou se na oplátku chovat slušně k Evropanům. Evropani si přestali připouštět, že tato slušnost může bý těmi ostaními naopak vyložena jako slabost, kterou je třeba využít k oslabení Evropy.

    Pozn. k tomu vlivu islámu - není žádný větší problém jmenovat významné židovské, křesťanské, agnostické filosofy, vědce (jako věd společenských, tak přírodovědných), reformátory,...lidi, kteří evropskou společnost nějakým zásadním způsobem rozvinuli a posunuli dál, z jejichž odkazu všichni těžíme i dnes, ale islám?

    Mimochodem, v tomto směru Rusko vnímám tak, že Rusové jsou v tomto konkrétním případě našimi "bratry ve zbrani", protože také i jich se tento problém dotýká úplně stejně jako se dotýká celého Západu.

  • Superme
    14:17 17.11.2015

    Shania - Neříkám, že já budu volit Okamuru, ale pouze tvrdím, že opravdu hodně mladých lidí, které doteď volby nijak nezajímali sdílí jeho videa a zcela otevřeně říkají, že poprvé půjdou volit a že budou volit Okamuru. To jsou mé zkušenosti. Také nad ním na jednu stranu uvažuji, protože je razantní, mluví otevřeně a tvrdě. Na druhou stranu si já osobně říkám, že je ještě jedna lepší volba a není to DSSS nebo Úsvit.

    Co se Trumpa týče. Všichni se mu smáli, když ohlásil svou nominaci. Jenže teď vede preference republikánů stále naprosto s přehledem a dokonce by mu ty útoky měli zajistit podporu ještě větší. Vždyť i Reaganovi se smáli a byl to on, kdo dokázal zničit SSSR. Byl to on, kdo se stal nejlepším prezidentem v dějinách USA. Trump je jiný, mluví otevřeně, nebojí se přitvrdit. A já věřím, že to vyhraje. Jinak si myslím, že zrovna ty nemusíš někoho jiného se kterým nesouhlasíš označit jako tupce :)

  • ruleta
    14:04 17.11.2015

    re sanityangel1

    Vetsina penez IS pochazi z dani a dalsich poplatku, IS se snazi fungovat jako stat se vsemy statnimi atributy (penize z prodeje ropy jsou podstatnym, ale ne hlavnim a jedinym zdrojem). USA a koalice nicila refinerie, jak velke, tak male - mensi mnohdy vlastni obycejni mistni lide a ne IS a IS participuje pouze ve forme odvadenych dani.

    Jinak ten clanek Spencerove, respektive ta smrst odkazu ma rikat co? Jeji clanky vubec nechapu, mnohdy si odkazy naprosto protireci, vybira si co se hodi - je to komentar? anebo snaha o reportaz?

  • Shania
    14:03 17.11.2015

    Superme: sorry, ale kdokoliv kdo ted bude volit Okamuru a podobné kašparky/populisty je totální blázen a jen si tím zpečetí ještě temnější budoucnost a je pro tuto zemi daleko větší hrozba než těch pár muslimů.

    Aktualne si nase vlada (nevolil jsme je) vede naprosto paradne co se týká uprchlické krize a není vůbec na místě panikařit. To co se teď děje naprosto stačí jakékoliv normální straně co půjde do voleb, aby to měl a v programu... a naprosto to stačí...

    Pokud ti nestačil příklad řecka k čemu vedou podobné vlády populistů, tak už ti asi nepomůže nic.

    Trump: vážně nechápu jak někdo kdo ho slyšel mluvit déle jak minutů může takového tupce volit, naštěstí bude dřív v pekle sněžit, než že by vyhrál volby.

Stránka 1 z 2