Jana Černochová: Polsko je nejen blízkým spojencem, ale hlavně sousedem

-
10. 1. 2022
-
235 komentářů
-
Kristián Chalupa
Výrazná tvář Fialovy vlády i Občanské demokratické strany Jana Černochová před nedávnem prohlásila, že koncepce výstavby Armády ČR je dobrou strategií. Problémem ovšem je, že její naplňování vázne. Jejím cílem je, aby armáda měla to, co potřebuje k plnění svých úkolů a spojeneckých závazků. Proto je nutné dosáhnout dvě procenta HDP, což má vznikající vláda v plánu do roku 2025, a je také třeba zrychlit a zefektivnit akviziční procesy.
Paní ministryně, pokud Bělorusko anebo Rusko napadne Polsko, má Armáda České republiky bezodkladně, tedy v řádu hodin nebo dne, dvou přijít polské armádě na pomoc bez ohledu na to, zda bude aktivován článek 5 NATO?
Já nepochybuji, že by v takovém případě byl článek 5 aktivován, ten přece mluví jednoznačně a neměli bychom v takovém případě váhat ani my, neboť právě podle článku 5 by šlo i o útok proti České republice. Tím spíš, že Polsko je nejenom naším blízkým spojencem, ale hlavně sousedem. Doufám, že Rusko i Bělorusko jenom provokují a Polsko nenapadnou. Nemyslím si, že by napadly přímo členský stát NATO, spíše využívají hybridní metody boje, aby destabilizovaly střední a západní Evropu.
Naše armáda je budována výhradně jako součást velících a řídících struktur NATO. Není to chyba? AČR se přece musí připravovat na každou eventualitu, i na případ, kdy se NATO stane neakceschopné díky přebujelé byrokracii a rozdílnosti bezpečnostních zájmů členských států.
Nepovažuji to za chybu. Vstupem do NATO jsme se rozhodli pro to, že naše obrana bude založena na kolektivním principu. Nebylo by efektivní přistupovat k tomu jiným způsobem, zvlášť když neplníme ani cíl dvě procenta HDP na obranu. Samozřejmě, stát se může cokoliv, ale varianta, že by NATO bylo neakceschopné, je málo pravděpodobná. Navíc to, že jsme součástí velících struktur NATO nikterak neoslabuje velící struktury Armády ČR. Není lepší a účinnější alternativa – NATO stojí na myšlence spolupráce a mnohdy vidíme, že funguje daleko flexibilněji a účinněji než jiné organizace, jako třeba EU. Jsem pro, aby si naše armáda udržela maximum schopností, ale zároveň platí, že její začlenění do NATO má výhodu získávání zkušeností, ať už v oblasti velení a řízení nebo nasazení. Budou-li všichni členové plnit to, k čemu se v rámci Severoatlantické aliance zavázali, nemám o její budoucnost obavy. A týká se to také nás samotných.
Polská vláda hodlá zvýšit počet vojáků na 250 000 a vytvořit tak druhou nejsilnější armádu v Evropě. Polsko tedy s vojenskou pomocí spojenců v případné válce s Ruskem počítá čím dál méně. Armádní noviny čtou i polští čtenáři. Co byste jim vzkázala? Může se Polsko spolehnout na pomoc NATO a České republiky?
Rozhodně si nemyslím, že jde o projev nedůvěry ke spojencům. Naopak, Polsko jedná podle článku 3 Severoatlantické smlouvy, který hovoří o individuální odpovědnosti za budování obrany. To, že se Polsko rozhodlo zvýšit počet vojáků, posílit a modernizovat svou armádu, je jen důkaz, že to myslí s vlastní obranyschopností vážně a nepovažuji to za nějaký ústup z aliance. Je to příklad i ostatním zemím, které své závazky neplní, a to včetně nás. Příklad, který vede k zamyšlení. Bezpečnost členských států se neobejde bez odpovědného a poctivého přístupu každého z nich. Našim polským sousedům bych mohla vzkázat, že se na pomoc České republiky v případě ohrožení jejich suverenity a územní celistvosti cizí mocností mohou spolehnout. Ať už půjde o zvládnutí napětí na jejich hranicích s Běloruskem, tak i o zvládnutí jiných nebezpečí, kterým by v budoucnu mohli čelit
V rámci polské divize má bojovat těžká mechanizovaná brigáda. Budete s armádou řešit nasazení pásových BVP a tanků v zahraničí, zejména na polsko-běloruské hranici a v Pobaltí? Mám na mysli problematiku přepravy těžké mechanizované brigády na místo určení a příslušnou logistiku pro udržení její bojeschopnosti.
Armáda má, nebo v případě připravovaného nasazení vypracovává, plány na přepravu a logistické zabezpečení nasazených vojáků a techniky. Jde o kombinaci národních a spojeneckých schopností v oblasti logistického zabezpečení.
Zabývala jste se vojenskou problematikou již dříve? Mám na mysli třeba dobu, kdy jste chodila na střední školu.
Když pominu cvičení civilní ochrany na základní škole, kdy jsme běhali s pytlíky na rukou a nohou po parcích, tak mi vojenská tematika příliš blízká nebyla. Na druhou stranu jsem nikdy nebyla „holčička s panenkou v ruce“. Ráda jsem pronikala i do světa kluků, který je drsnější, podobně jako armádní prostředí nebo i politika. Obranou a bezpečností se zabývám přes deset let, což není málo, a věřím, že to byla nepochybně dobrá průprava pro moji nastávající roli, kterou přijímám s pokorou a respektem.
I po desítkách let se vedou debaty o tom, zda se Československo mělo koncem třicátých let postavit Hitlerovi na odpor. Jaký je váš názor na tuto záležitost?
Je těžké a možná i trochu nefér tu situaci z dnešní perspektivy hodnotit. Nicméně věřím, že pokud by došlo na vojenský odpor, Československo by nebylo slabým soupeřem. Budování obranného systému za první republiky, stejně jako armády, má můj obdiv. Ten boj by byl zřejmě nakonec prohraný, protože bez spojenců bychom nedokázali Německo porazit, ale určitě bychom po nějakou dobu odolávali. Stálo by to však mnoho životů i materiálních ztrát, byť dopad na hrdost našeho národa a národní uvědomění by byl asi pozitivní. Ačkoliv nedošlo na boj, přesto vždy říkám, že Češi během druhé světové války dokázali, že jsou národem hrdinů – byla celá řada těch, kdo se nebáli riskovat své životy a postavili se na odpor. A ty je třeba připomínat spíš než říkat, že jsme nebojovali, protože to není pravda.
Před sedmi lety došlo k výbuchu ve Vrběticích. Se značným zpožděním byla pak česká veřejnost informována, že za explozí stojí ruské tajné služby. Byla podle vašeho názoru odpověď našeho státu na tento nesporný akt agrese dostatečná?
Ačkoliv se s většinou kroků vlády Andreje Babiše nemohu ztotožnit, v tomto případě měla moji plnou podporu. Vyhoštění diplomatů Ruské federace bylo správné a důvodné a jejich zastoupení v naší zemi bylo dlouhodobě nepřiměřené a nevyvážené. Škoda jen, že vláda nedokázala tuto věc efektivně komunikovat směrem k našim spojencům, jejichž reakce byla vlažná. To byla chyba. Zároveň chci připomenout, že vyhoštěním diplomatů to nekončí. Rusko stále nepřiznalo svou vinu a hlavně neodškodnilo naši zemi a její občany, kterých se tento akt státního terorismu dotkl.
Ruský prezident Putin vyhrožuje Ukrajině opět použitím síly. Měla by Česká republika ještě důrazněji podpořit úsilí Ukrajiny a Gruzie o přijetí do NATO?
Začnu odzadu. Rozhodnutí Ukrajiny a Gruzie stát se členem NATO je v prvé řadě zcela na nich a na alianci. Arogance a představa Ruské federace, že může suverénním státům diktovat, jaká spojenectví a bezpečnostní záruky mohou, nebo nemohou uzavírat, jsou zcela nepřijatelné. Česká republika v minulosti deklarovala ochotu Ukrajině a Gruzii pomoct. Společné vojenské cvičení sil NATO s Gruzií plánované v roce 2022, pomoc vyslaná Ukrajině v minulých letech, naše účast v zahraničních misích nebo naše nabídka pomoci Polsku jsou jasné příklady, že to s podporou našich partnerů myslíme vážně.
Paní ministryně, čím si krátíte volné chvíle, jaké jsou vaše koníčky?
Volných chvilek není mnoho, ale pokud to jde, mám ráda klidné večery s dobrou knihou, nebo naopak adrenalin. Věnuji se sportovní střelbě a potápění, což pro leckoho asi nejsou typicky ženské koníčky, ale pro mě to je relax. Samozřejmě mám ráda i cestování a poznávání krásných míst, ať už doma nebo v zahraničí. A v neposlední řadě, kdo by neměl rád posezení s přáteli se sklenkou dobrého vína.
Mgr. Jana Černochová se narodila v roce 1973 v Praze, kde žije celý život. Vystudovala bakalářský obor právo na Vysoké škole aplikovaného práva v Praze a magisterský program Mezinárodní teritoriální studia ve studijním oboru Mezinárodní vztahy a evropská studia na Metropolitní univerzitě v Praze. Absolvovala také kurz celoživotního vzdělávání v oboru Bankovnictví a peněžní ekonomie na Fakultě financí a účetnictví VŠE v Praze. Před vstupem do politiky působila v bankovnictví. V roce 1998 se stala komunální političkou na plný úvazek, nejprve zástupkyní starosty MČ Praha 2 a od roku 2006 její starostkou. Od roku 2010 je poslankyní Parlamentu ČR a od roku 2021 ministryní obrany. Ve volném čase se věnuje potápění, sportovní střelbě, běhu, literatuře a historii.
Související články
ROZHOVOR: Jana Černochová, poslankyně Parlamentu České republiky
Jana Černochová: "Největší hrozbou je, že budeme k bezpečnosti a obraně přistupovat stejně hazardním ...
-
15.07.2015
-
12 komentářů
-
Mgr. Hana Zelená
Jana Černochová: Budování armády je nekonečný proces
V české armádě jsou investice tématem už od 90. let. V posledních letech je o nich více slyšet. ...
-
28.07.2020
-
63 komentářů
-
Jana Poncarová
Metnar: Čelíme terorismu, nelegální migraci, hybridním hrozbám a kyberútokům
Český ministr obrany Lubomír Metnar jako největší hrozby dneška vidí terorismus, nelegální migraci, ...
-
30.10.2020
-
54 komentářů
-
Jan Grohmann
Lubomír Metnar: Výzvou je stabilní rozpočet a pružnější legislativa
„Kdokoliv bude v příští vládě ministrem obrany, měl by především zodpovědně a s maximální ...
-
28.09.2021
-
112 komentářů
-
Zdeňka Kovaříková
@Scotty "Je mi divný to že jediný "důkaz" studia je podivný leták." Chceš na ní mobil xx2 6x6 2xx a zeptat se jí? Napiš její sekretářce na "sekretariat.mo@army.cz" a zeptej se ...Zobrazit celý příspěvek
@Scotty
"Je mi divný to že jediný "důkaz" studia je podivný leták."
Chceš na ní mobil xx2 6x6 2xx a zeptat se jí? Napiš její sekretářce na "sekretariat.mo@army.cz" a zeptej se jí ;-)Skrýt celý příspěvekPaní Černochová při projednávání hlasování o důvěře vlády předvedla, že na tuto funkci nemá. Je mi líto, ale 4 roky povede resort paní, která se chová jako malá holka.
Paní Černochová při projednávání hlasování o důvěře vlády předvedla, že na tuto funkci nemá. Je mi líto, ale 4 roky povede resort paní, která se chová jako malá holka.
@Jan Padesátýpátý Černochová leták ze své stránky www.janacernochova.cz... již odstranila, má datum vytvoření 27.8.2009 Nicméně stále lze na Internetu najít odkazy, které na ...Zobrazit celý příspěvek
@Jan Padesátýpátý
Černochová leták ze své stránky www.janacernochova.cz... již odstranila, má datum vytvoření 27.8.2009
Nicméně stále lze na Internetu najít odkazy, které na kampaň ODS z roku 2009 "Praha volí rozumem" odkazují viz například: https://zpravy.aktualne.cz/dom...
https://www.0101.cz/wp-content...
Mám přesné a pravdivé informace. Napiš do pražské kanceláře ODS, ať ti pošlou volební leták Černochové z roku 2009 ;-)Skrýt celý příspěvekTakže v roce 2009 studovala v Plzni a za necelé dva roky končila magistra v Praze? Tak to jo.
Takže v roce 2009 studovala v Plzni a za necelé dva roky končila magistra v Praze? Tak to jo.
V roce 2009 začala studovat v Plzni. Po vypuknutí aféry rychle přešla do Prahy, kde studium na MUS trvá 3 roky, 2009-2011, data přesně sedí ;-) Počítačové systémy zjistily, že ...Zobrazit celý příspěvek
V roce 2009 začala studovat v Plzni. Po vypuknutí aféry rychle přešla do Prahy, kde studium na MUS trvá 3 roky, 2009-2011, data přesně sedí ;-)
Počítačové systémy zjistily, že její skvělá diplomová práce z roku 2011 "Současná česká zahraniční politika" obsahuje na 144 stránkách cca 46 % zkopírovaných textů. Na férovku naprostou většinu z nich uvedla v odkazech.Skrýt celý příspěvekAha. Ukončila a prakticky okamžitě začala v Praze. Tak jo.
Aha. Ukončila a prakticky okamžitě začala v Praze. Tak jo.
Není ti divný, že se starostka "Prahy 2" přihlásí na studium práv v Plzni ?!? Proč nestudovala na Právnické fakultě University Karlovy v Praze ? U vyčůránků z ODS a "dojičky ...Zobrazit celý příspěvek
Není ti divný, že se starostka "Prahy 2" přihlásí na studium práv v Plzni ?!? Proč nestudovala na Právnické fakultě University Karlovy v Praze ?
U vyčůránků z ODS a "dojičky kapitalismu", jak si Černochová sama říká ;-) je normální ojebat systém a získat titul, co nejsnadněji. Černochová není ve straně ptáka sama:
https://www.marekbenda.cz/kauz... Skrýt celý příspěvek
jak to víš, že leták s datem 27.8.2009 odstranila? Máš jeho screenshot? Na tvých dvou odkazech není jediná zmínka o Černochové. Takže tvrzení na stránce Černochové "V roce 2009 ...Zobrazit celý příspěvek
jak to víš, že leták s datem 27.8.2009 odstranila? Máš jeho screenshot?
Na tvých dvou odkazech není jediná zmínka o Černochové.
Takže tvrzení na stránce Černochové
"V roce 2009 dokončila studium práv na Vysoké škole aplikovaného práva a po obhajobě bakalářské práce na téma „Ústavněprávní postavení městské části Praha 2“ získala titul Bc."
je lež?
To by byla hodně snadno ověřitelná lež.
A pořád tvrdíš, že nejdřív z práv udělala Bc., a pak nastoupila do Plzně do prvního ročníku? :)Skrýt celý příspěvekOdkaz na screenshot letáku jsem zde v diskuzi již uvedl. Pro nevěřícího Tomáše ho zopakuji a doplním i adresu, ze které jsem leták (má dvě strany) původně stáhl (nyní ...Zobrazit celý příspěvek
Odkaz na screenshot letáku jsem zde v diskuzi již uvedl. Pro nevěřícího Tomáše ho zopakuji a doplním i adresu, ze které jsem leták (má dvě strany) původně stáhl (nyní nefunkční).
Že v roce 2022 nelze na Internetu najít odkaz na Černochovou z roku 2009 ve spojení s "Praha volí rozumem" neznamená, že nemám pravdu. Leták je starý 13 let...
Tvrdím, že se Černochová přihlásila ke studiu práv v Plzni a sama se tím ještě ve svém letáku chlubila. Po vypuknutí aféry ale rychle stáhla ocas a na počátku školního roku 2009 bleskem přešla do Prahy.
https://i.ibb.co/xCXnDRX/Praha...
http://www.janacernochova.cz/d... Skrýt celý příspěvekTakže ty jí vyčítáš, že se přihlásila na práva v Plzni, ale poté co zjistila že v Plzni docházelo k podvodům, přešla na jinou školu?
:)Takže ty jí vyčítáš, že se přihlásila na práva v Plzni, ale poté co zjistila že v Plzni docházelo k podvodům, přešla na jinou školu?
:)
Rambo je ilustrativní příklad, jak je "vděčná" pozice ve veřejné funkci. Každý Rambo si o vás nepodloženě opře kolo. Na druhou stranu je pozice starostky solidní kvalifikace pro ...Zobrazit celý příspěvek
Rambo je ilustrativní příklad, jak je "vděčná" pozice ve veřejné funkci. Každý Rambo si o vás nepodloženě opře kolo. Na druhou stranu je pozice starostky solidní kvalifikace pro vyjednávání s lidmi, takové Ramba chodí na radnici obtěžovat denně, osobně či telefonicky a člověk se musí naučit mít pochopení pro jejich poruchu, vyslechnout si je a vyprovodit je slušně. Věřím, že to paní ministryně zúročí a vyjedná pro MO rozpočet i prosadí investice do obrany, při jednání s některými poslanci, také pacienty.Skrýt celý příspěvek
Přispěvatel Rambo je hlavně typickým příkladem komunistického myšlení, proto nechápe že starosta nemá absolutní moc a nerozhoduje o všem sám jako jednotlivec, ale je to pouze jistá ...Zobrazit celý příspěvek
Přispěvatel Rambo je hlavně typickým příkladem komunistického myšlení, proto nechápe že starosta nemá absolutní moc a nerozhoduje o všem sám jako jednotlivec, ale je to pouze jistá funkce, kterých je na radnici hned několik.
Pak to vypadá kdy si tito lidé, s komunistickým myšlením minulé doby, přečtou článek, ve kterém se píše, že nějaký obvod či nějaké vedení města mohlo ve své práci pochybit nebo spíše je tu podezření na pochybení, tak si automaticky myslí, že je to chyba jen a jen starosty.
Jejich vnímání světa je prostě hodně jednoduché. :-)Skrýt celý příspěvekMohu tě ubezpečit, že vůbec nevíš, co píšeš. Na rozdíl od Černochové umím výborně anglicky a domluvím se nejen Rusky ;-) Černochová určitě netuší, že se třeba drony Reaper a ...Zobrazit celý příspěvek
Mohu tě ubezpečit, že vůbec nevíš, co píšeš.
Na rozdíl od Černochové umím výborně anglicky a domluvím se nejen Rusky ;-) Černochová určitě netuší, že se třeba drony Reaper a novější zkouší na základně Creech AFB, Indian Springs nedaleko Las Vegas.Skrýt celý příspěvekNo nevím no :-) a co z toho? Jo no. Pro Ministra/Ministryni obrany je otázka znalostí, kde se vyrábí a testuje dron Reaper velice důležitá. Důležitá než třeba česká legislativa, ...Zobrazit celý příspěvek
No nevím no :-) a co z toho?
Jo no. Pro Ministra/Ministryni obrany je otázka znalostí, kde se vyrábí a testuje dron Reaper velice důležitá. Důležitá než třeba česká legislativa, zákony o veřejných zakázkách, schopnost správně spravovat veřejné finance a tak dále. :D :D :D :D
Bez takových informací se ten úřad dělat opravdu nedá :D :D :D
Booooože. Dříve alespoň trollové měli nějakou úroveň, ale tohle... :D :DSkrýt celý příspěvekČernochová má určitě ty pravé znalosti, když chtěla ojebat systém studiem práv v Plzni a ještě se tím ve svém volebním letáku chlubila viz jeden z odkazů níže. Nakonec dostala ...Zobrazit celý příspěvek
Černochová má určitě ty pravé znalosti, když chtěla ojebat systém studiem práv v Plzni a ještě se tím ve svém volebním letáku chlubila viz jeden z odkazů níže. Nakonec dostala "titul" v Metropolitní univerzitě v Praze, která je známá tím, že tam hlavně studií měšťáci a titul dávají každému jak na běžícím pásu.
Každá zakázka Prahy 2 byla pod vedením Černochové cinklá.
U zakázky na rekonstrukci sídla SNP2 (Správa nemovitostí Praha 2, 100% vlastněná MČ Praha 2) byly "omylem" 2x sečteny položky topení (předraženo o 408 821,- Kč), 13x předraženy zásuvky pro počítač 2 801,43 / 219,- Kč/ks (předraženo o 90 385,- Kč), telefonní ústředna předražena o 108 522,- Kč atd. Policie v Praze 2 to zametla pod stůl, všechny výše uvedené položky v konečné fakturaci pak záhadně zmizely...
Pro dokreslení situace Černochová více jak 10 let nepronajímá přes 400 volných obecních bytů a způsobila tak na nájmu škodu ve výši přes 0,5 mld. Kč.Skrýt celý příspěvek@Rambo Jenom tady dokola lžeš. Na žádný volební leták jak se Černochová chlubí studiem v Plzni jsi neodkázal. Jenom jsi sem poslal screenshot, podle kterého měla být Černochová v ...Zobrazit celý příspěvek
@Rambo
Jenom tady dokola lžeš. Na žádný volební leták jak se Černochová chlubí studiem v Plzni jsi neodkázal.
Jenom jsi sem poslal screenshot, podle kterého měla být Černochová v prvním ročníku v Plzni v roce 2009. Jenomže v roce 2009 už měla Bc. z jiné školy.Skrýt celý příspěvekRambo Tak a teď mi tu prosím napište jak je naše Justice, Policie a právní orgány jako celek zkorumpované, protože za tak dlouhou dobu nikdo nedokázal, ani vy sám, jakýmkoli ...Zobrazit celý příspěvek
Rambo
Tak a teď mi tu prosím napište jak je naše Justice, Policie a právní orgány jako celek zkorumpované, protože za tak dlouhou dobu nikdo nedokázal, ani vy sám, jakýmkoli způsobem Černochovou pravomocně odsoudit. A to tu cca 8 let vládlo ANO, takže mělo na to dlouhou dobu tyto věci řešit stejně jako vy sám. :-)
Napište to tu aby ten trolling byl kompletní a vy své lži měl alibisticky podložené :-)Skrýt celý příspěvek
Nevzpomínám si, že by Černochová ve funkci předsedkyně Výboru pro obranu za ty roky, co tam seděla něco zásadního vyřešila. Mám osobní zkušenosti od běžných vojáků, jaký mají ...Zobrazit celý příspěvek
Nevzpomínám si, že by Černochová ve funkci předsedkyně Výboru pro obranu za ty roky, co tam seděla něco zásadního vyřešila. Mám osobní zkušenosti od běžných vojáků, jaký mají problém sehnal vybavení, ponožky, boty atd.
Nevím, jestli paní Černochová ví z oblasti vojenství aspoň to, že samopal vzor 58 má kadenci ta ta ta ta ta ta ta ta a někdy ještě mnohem rychlejší ;-)
https://www.lidovky.cz/domov/s... Skrýt celý příspěvekAsi moc netušíte co dělá výbor pro obranu, že? Vystrojení vojáků už zdaleka není takový problém a i kdyby byl může za to hnutí ANO. Děláte všechno proto aby jste nám každým dalším ...Zobrazit celý příspěvek
Asi moc netušíte co dělá výbor pro obranu, že? Vystrojení vojáků už zdaleka není takový problém a i kdyby byl může za to hnutí ANO.
Děláte všechno proto aby jste nám každým dalším příspěvkem ukázal jak velký jste ubožák.Skrýt celý příspěvekAktuálně nejdou sehnat batohy. Možná hadivaky,:-)
Zas paní Černochová není špatný kandidát, dejme jí čas a ten ukáže.Aktuálně nejdou sehnat batohy. Možná hadivaky,:-)
Zas paní Černochová není špatný kandidát, dejme jí čas a ten ukáže.Hele kámo, je mi jasný, že to tady spolu nevyřešíme. Bylo ale dobré trochu zvednout poklici nad hrncem s polévkou ‚halal‘ ;-) Černochová moc dobře ví, že ji legálně dostanu a ...Zobrazit celý příspěvek
Hele kámo, je mi jasný, že to tady spolu nevyřešíme. Bylo ale dobré trochu zvednout poklici nad hrncem s polévkou ‚halal‘ ;-)
Černochová moc dobře ví, že ji legálně dostanu a skončí, jako její předchůdce Paluska. Příslušné orgány na tom již pracují ;-)Skrýt celý příspěvek
když chci být vtipný a citovat filmovou hlášku, tak aspoň přesně. Nešlo o vz. 58, ale o pumpičku, vz. 24.
když chci být vtipný a citovat filmovou hlášku, tak aspoň přesně. Nešlo o vz. 58, ale o pumpičku, vz. 24.
Škoda, že ministryní obrany se nestala Pekarová. Ta má draj.
Škoda, že ministryní obrany se nestala Pekarová. Ta má draj.
Černochová rozkradla polovinu Prahy 2, svůj byt si shodou "křišťálově čistých náhod" koupila v domě, kde měl kancelář bývalý likvidátor OPBH Praha 2 JUDr. Louda, který i díky ...Zobrazit celý příspěvek
Černochová rozkradla polovinu Prahy 2, svůj byt si shodou "křišťálově čistých náhod" koupila v domě, kde měl kancelář bývalý likvidátor OPBH Praha 2 JUDr. Louda, který i díky nečinnosti Černochové prošustroval MČ přes 100 mil. Kč.
Zakázku na dodávku klimatizace pro ÚMČ Praha 2 "vyhrála" firma Tost.cz s.r.o. jejíž jednatel Vavřička měl hlášen trvalý pobyt v bytě starosty a mj. již figuroval v trestním oznámení Transparency International.
Porušila zákon o hl. m. Praze, když přidělila rozestavěnou půdní vestavbu bez výběrového řízení dceři místostarosty Vondráška (v době převodu rozestavěné půdní vestavby nešlo o byt, nebytový prostor nebyl ještě zkolaudován).
Vyloučila vlastní zastupitele z účasti na jednání rady, aby se vyhnula trestnímu stíhání (u kritických hlasování se vždy jeden zdrží...) a chtěla "ojebat" systém studiem práv v Plzni.
Přes nesouhlas sociálního odboru ÚMČ Praha 2 nechala exekutorem vyhodit nájemníka ze sociálního bytu, který pak na ulici umrzl Skrýt celý příspěvekO Černochové víš úplně kulový. Chceš tvrdit, že jsou právníci Transparency International amatéři?
https://www.transparency.cz/pa...O Černochové víš úplně kulový. Chceš tvrdit, že jsou právníci Transparency International amatéři?
https://www.transparency.cz/pa...Chci tvrdit že TI je minimálně u nás naprosto nedůvěryhodná organizace.
Chci tvrdit že TI je minimálně u nás naprosto nedůvěryhodná organizace.
Když ale naháněli Babiše, tak je měli odSSáci rádi ;-)
https://m.facebook.com/petr.fi...Když ale naháněli Babiše, tak je měli odSSáci rádi ;-)
https://m.facebook.com/petr.fi...
zajímaly by mne odkazy na detaily a na důkazy, případně v jakém stadiu jsou trestní kauzy (většinu z toho prezentuješ jako trestné činy)
zajímaly by mne odkazy na detaily a na důkazy, případně v jakém stadiu jsou trestní kauzy (většinu z toho prezentuješ jako trestné činy)
Měl byste si změnit přezdívku. Rambo by se asi styděl.
Vy na žádného Ramba asi nevypadáte.Měl byste si změnit přezdívku. Rambo by se asi styděl.
Vy na žádného Ramba asi nevypadáte.Často navštěvuji městečko Hope a nedaleké údolí Fraser Valley v Britské Kolumbii v Kanadě, kde jsem natáčel první díl Ramba "First Blood" ;-). Osamělý vlk volá doupě. Doupě, tady ...Zobrazit celý příspěvek
Často navštěvuji městečko Hope a nedaleké údolí Fraser Valley v Britské Kolumbii v Kanadě, kde jsem natáčel první díl Ramba "First Blood" ;-).
Osamělý vlk volá doupě. Doupě, tady je vlk. Slyšíte mě?
"My si pro tebe příjdem!" "Ne já si přijdu pro Černochovou"
https://hopebc.ca/rambo-first-... Skrýt celý příspěvekRambo
"My si pro tebe příjdem!" "Ne já si přijdu pro Černochovou"
Hmmmm, tahle hláška by mohla být zajímavá pro Ochrannou Službu Vojenské Policie.Rambo
"My si pro tebe příjdem!" "Ne já si přijdu pro Černochovou"
Hmmmm, tahle hláška by mohla být zajímavá pro Ochrannou Službu Vojenské Policie.
Rambo
Takže podle toho letáku studovala v roce 2010 v Plzni, ale už o rok později ukončila magisterské studium v Praze. Buď je supervýkonná nebo je někde chyba.Rambo
Takže podle toho letáku studovala v roce 2010 v Plzni, ale už o rok později ukončila magisterské studium v Praze. Buď je supervýkonná nebo je někde chyba.
Na likvidátora podala městská část trestní oznámení. Ten bývalý starosta Paluska byl u soudu osvobozen. Vondrášek nebyl ani z ničeho obviněn. Černochová nikdy v Plzni ...Zobrazit celý příspěvek
Na likvidátora podala městská část trestní oznámení.
Ten bývalý starosta Paluska byl u soudu osvobozen.
Vondrášek nebyl ani z ničeho obviněn.
Černochová nikdy v Plzni nestudovala.
Ten nájemníka ze sociálního bytu byl santus, alkoholik a obecní byt (za který pochopitelně neplatil) zanesl odpadky. Vystěhován byl naprosto oprávněně.
Víte že to co tady drahý Rambo předvádíte by někdo mohl považovat za trestný čin pomluvy?Skrýt celý příspěvekTo, že bylo na likvidátora OPBH Praha 2 podáno trestní oznbámení nijak nevysvětluje, že si Černochová shodou "křišťálově čistých náhod" koupila byt v domě, kde měl likvidátor svou ...Zobrazit celý příspěvek
To, že bylo na likvidátora OPBH Praha 2 podáno trestní oznbámení nijak nevysvětluje, že si Černochová shodou "křišťálově čistých náhod" koupila byt v domě, kde měl likvidátor svou kancelář.
To, že zkorumpovaná policie Vondráška neobvinila, ještě neznamená, ze Černochová neporušila zákon o hl. m. Praze. Praha 7 řešila stejný případ (převod práv stavebníka na jiného) vypsáním nového výběrového řízení. Lobista Janoušek měl být také zavřený a v klidu si lyžoval ve Švýcarsku...
Leták, ve kterém se Černochová sama chlubila, že studuje na právech v Plzni jsem stáhl z její stránky www.janacernochova.cz... ;-) https://i.ibb.co/zVgK4Zx/ernoc...
V případě Palusky soud konstatoval, že "Podle odvolacího senátu SE SKUTKY POPSANÉ V OBŽALOBĚ SICE STALY, avšak nejsou trestným činem." Já doplňuji, že nejsou trestným činem pro člena odSS... P.S. Proč tedy Paluska sám odstoupil, když nic špatného neudělal ? P.S. Bývalý ředitel Komerční banky Richard Salzmann (ODS) v ní prošustroval 8 mld. Kč a hájil se slovy: "Já nic, já tam dělal jen ředitele". Za svůj "výkon" dostal ještě titul "bankéř roku" a zlatý padák.
https://www.idnes.cz/praha/zpr...
Černochová nařídila vyhodit exekutorem pana Halamku ze sociálního bytu, přes nesouhlas souciálního odboru ÚMČ Praha 2 který v podkladech pro jednání Rady MČ Praha 2 uvedl:
"Humanitní odbor jasně konstatoval koncem roku 2018, že "dle doložených dokladů a zjištěných skutečností i nadále splňuje pan Ladislav Halamka kritéria pro prodloužení nájemní smlouvy k bytu pro sociálně potřebné občany. Je prokazatelná ztížená sociální situace. Žadatel si je vědom svých dluhů vůči městské části, ty by chtěl splácet po přiznání dávek hmotné nouze. Spolupracuje se sociálním kurátorem i sociálním pracovníkem humanitního odboru ÚMČ Praha i sociálními pracovnicemi Úřadu práce ČR – Kontaktní pracoviště Praha 2. Pan Halamka si není schopen svépomocí zajistit adekvátní ubytování, proto může humanitní odbor, s ohledem na sociální statut žadatele, podpořit žádost o prodloužení nájemní smlouvy k bytu pro sociálně potřebné občany."
Členové Rady městské části Praha 2 při svém rozhodování o nařízení exekučního vystěhování pana Halamky ze sociálního bytu tedy prokazatelně věděli, že "Pan Halamka si není schopen svépomocí zajistit adekvátní ubytování" a nezajistili mu alespoň nouzové přístřeší.
V případě pana Halamky přitom nešlo o běžného nájemníka v plném zdraví, který by byl schopen se o sebe sám řádně postarat, ale o nájemníka sociálního bytu, který mj. i z důvodu nadměrného hromadění předmětů ve svém bytě potřeboval hlavně pomoc psychologa. Podle mého názoru nevyčerpali členové Rady MČ Praha 2 v daném případě zdaleka všechny možnosti, jak panu Halamkovi pomoci.
Nikde jsem se nedočetl, že by např. MČ Praha 2 požádala o pomoc nějakou z mnoha neziskovek, působících v MČ Praha 2, která mohla panu Halamkovi pomoci. Dalším řešením bylo např. přemístit pana Halamku do domu sociální péče, kde by mu byla poskytnuta péče psychologa a nemohl by ve svém pokoji hromadit odpad.
Paradoxem je, že má MČ Praha 2 přitom více než 10 let cca 400 volných obecních bytů (spolehlivě nejvíc ze všech městkých částí hl. m. Prahy), které nikomu nepronajímá. Jejich (ne)využití starostku Černochovou vůbec nezajímá. Na nájmu tak díky Černochové přišla MČ Praha 2 za 10 let o více než 0,5 miliardy Kč. Nemluvě o tom, že v bytech mohlo bydlet "x" rodin.Skrýt celý příspěvek„Bylo prokázáno, že se skutkový děj z podstatné části skutečně stal. PO VYPUŠTĚNÍ NEPROKÁZANÝCH TVRZENÍ OBŽALOBY VŠAK SKUTKY NEVYKAZUJÍ ZÁKONNÉ ZNAKY ŽÁDNÉHO TRESTNÉHO ČINU.“ Bylo ...Zobrazit celý příspěvek
„Bylo prokázáno, že se skutkový děj z podstatné části skutečně stal. PO VYPUŠTĚNÍ NEPROKÁZANÝCH TVRZENÍ OBŽALOBY VŠAK SKUTKY NEVYKAZUJÍ ZÁKONNÉ ZNAKY ŽÁDNÉHO TRESTNÉHO ČINU.“
Bylo mu dokonce přiznáno odškodnění za nezákonné stíhání.
/Narodila se v roce 1973 v Praze. V roce 1996 absolvovala kurz celoživotního vzdělávání a složila závěrečnou zkoušku z oboru Bankovnictví a peněžní ekonomie na Fakultě financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze. V roce 2009 dokončila bakalářské studium práv na Vysoké škole aplikovaného práva v Praze a v roce 2011 získala vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu Mezinárodní teritoriální studia ve studijním oboru Mezinárodní vztahy a evropská studia na Metropolitní univerzitě v Praze./
Nějak tam to studium v Plzni nevidím.
/Městská část tehdy odmítala, že by nějak pochybila. „Sociální kurátor ho naháněl po hospodách. Kde není snaha a vůle, neuděláte nic. Postupovali jsme standardně,“ vysvětlovala radní Renáta Kašická (ANO)./
Halamka by alkoholik, chronicky zaměstnaný žijící pouze se sociálních dávek na které ztratil nárok. Naprostá spodina společnosti. Měl jste si ho nastěhovat k sobě když vám na něm tak záleželo.Skrýt celý příspěvekPokusil jsem se z tvých informací ověřit, jestli JČ studovala v Plzni. A vychází mi že tu zřejmě šíříš fake informace: Můžeš upřesnit, kde na stránkách www.janacernochova.cz... se ...Zobrazit celý příspěvek
Pokusil jsem se z tvých informací ověřit, jestli JČ studovala v Plzni. A vychází mi že tu zřejmě šíříš fake informace:
Můžeš upřesnit, kde na stránkách www.janacernochova.cz... se chlubí, že studovala v Plzni? Já to tam opravdu nevidím.
https://i.ibb.co/zVgK4Zx/ernoc...
Ten screenshot se týká jiné Jany Černochové nebo je obrázek zfalšovaný:
Ta Černochová na screenshotu nemá titul Bc., a ministryně ho v té době měla. A nechápu proč by v roce 2009 s titulem Bc. šla znovu studovat práva do 1. ročníku, a souběžně si dodělávala Mgr. na jiné škole (viz životopis).Skrýt celý příspěvek
Jako jo, politiky máme hlídat, ale když umíte ty kauzy najít, tak byste si mohl najít i jak dopadly.
A Černochovou zvolili víckrát, takže svou práci asi nedělala úplně blbě.Jako jo, politiky máme hlídat, ale když umíte ty kauzy najít, tak byste si mohl najít i jak dopadly.
A Černochovou zvolili víckrát, takže svou práci asi nedělala úplně blbě.Lukašenka a Kim Jong-una lidi taky opakovaně volili, taky to nedělají blbě ...Zobrazit celý příspěvek
Lukašenka a Kim Jong-una lidi taky opakovaně volili, taky to nedělají blbě ;-)
https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvekTak jestli nevidíte rozdíl, doporučuji pobyt v Severní Koreji.
Tak jestli nevidíte rozdíl, doporučuji pobyt v Severní Koreji.
Na Praze 2 je to stejný. Nynější starostka, srbská mlátička Alexandra Udeřnija, bývalá 1. místopředsedkyně odSS tam běžně mlátila zastupitele, když jí došly ...Zobrazit celý příspěvek
Na Praze 2 je to stejný. Nynější starostka, srbská mlátička Alexandra Udeřnija, bývalá 1. místopředsedkyně odSS tam běžně mlátila zastupitele, když jí došly argumenty.
https://i.ibb.co/By4RdbK/Kim-i... Skrýt celý příspěvek
...zemana a babiše lidi taky zvolili vícekrát, s tím raději opatrně :-)
Problém je, že u nás se kauzy často nevyřeší a když se řeší tak ztroskotají na právnických kličkách....zemana a babiše lidi taky zvolili vícekrát, s tím raději opatrně :-)
Problém je, že u nás se kauzy často nevyřeší a když se řeší tak ztroskotají na právnických kličkách.pro úplnost, starostu lidé nevolí, toho volí zastupitelstvo.
pro úplnost, starostu lidé nevolí, toho volí zastupitelstvo.
ale ze zastupitelů, které zvolili lidé.
ale ze zastupitelů, které zvolili lidé.
No ak máš poznatky o nekalej činnosti, nemal by si to oznámiť na príslušné miesta? Nie je zatajovanie trestného činu u vás trestné?
No ak máš poznatky o nekalej činnosti, nemal by si to oznámiť na príslušné miesta? Nie je zatajovanie trestného činu u vás trestné?
Jediný kdo něco zatajuje je zkorumpovaná policie (např. por. Bc. Alena Žilková a mjr. Bc. Zdeněk Kropáč), stejně jako ta na Slovensku*, která kryje Černochovu a snaží se jí za ...Zobrazit celý příspěvek
Jediný kdo něco zatajuje je zkorumpovaná policie (např. por. Bc. Alena Žilková a mjr. Bc. Zdeněk Kropáč), stejně jako ta na Slovensku*, která kryje Černochovu a snaží se jí za úplatu udržet co nejdéle u koryta. Černochová příslušníkům police přiděluje obecní byty, kupuje jim vybavení a dává finanční odměny. Policii v Praze 2 přitom vůbec nevadí, že by její kauzy neměli zametat pod stůl a měli by je předat kolegům jinam, aby nemohli být nařčeni z podjatosti (to je samozřejmě vůbec nazajímá).
https://www.praha2.cz/Praha-2-...
* https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvekTo je druhé tvoje obvinění co tady studuju trochu dopodrobna a podruhé vidím že píšeš bláboly: - finanční odměny Praha 2 poskytla městským strážníkům, kteří nic nevyšetřují. ...Zobrazit celý příspěvek
To je druhé tvoje obvinění co tady studuju trochu dopodrobna a podruhé vidím že píšeš bláboly:
- finanční odměny Praha 2 poskytla městským strážníkům, kteří nic nevyšetřují. Policii ČR koupila pouze 92 kusů taktických rukavic. :) To je levárna jako hrom.
- jak ten článek ze Slovenska souvisí s Černochovou, to jsi nevysvětlil
- jak jsi přišel na to, že por. Bc. Alena Žilková a mjr. Bc. Zdeněk Kropáč jsou zkorumpovaní, a jak konkrétně kryjí Černochovou, to taky netušímSkrýt celý příspěvek
Jestli si dobře pamatuji, její matka je Polka proto afinita k Polsku nepřekvapuje. Její mediálně známé politické postoje jsou převážně povrchní, jednostranné až naivní o ...Zobrazit celý příspěvek
Jestli si dobře pamatuji, její matka je Polka proto afinita k Polsku nepřekvapuje. Její mediálně známé politické postoje jsou převážně povrchní, jednostranné až naivní o problematice má zjevně jen mělké znalosti danné i absencí technického vzdělání (v tomto ovšem se nijak nevymyká většině předchůdců). Žádný z těchto aspektů ale není kriticky důležitý takže netvrdím, že na ministerstvu obrany nemůže uspět.
Jazykové znalosti jsou marginální problém - spíše vypovídají o našem VŠ školství. Pokud jakýkoliv absolvent VŠ se nedomluví alespoň jedním světovým jazykem pak je něco špatně a je jedno jakou formou studuje a jaký obor.
Naopak musím ocenit její postoj a snahu ke změně legislativního rámce umožnující prodej českých zbraní (jedno jestli nových od českých firem nebo použitých z inventáře AČR) napřímo vláda-vláda apod. Uvidíme jak se popasuje s lobistickými tlaky.
Lakmusovým papírkem je nákup průzkumných vozů (SUPACAT) - v současné době zcela mimo aktuální priority a ignorující aktuální trendy a změnu politické situace v posledních 10 letech.
Ve střednědobém výhledu od ní čekám nějakou vizi, plán. Určitě je lépe že se usalašila na MO než třeba na Ministerstvu životního prostředí kde by s Turowem mohla pěkně zavařit. Orientace na Polsko může mít racionální základy ovšem Polsko samo evidentně o žádné užší spojenectví nebo středoveropskou spolupráci nestojí vyjma případů krátkodobého prospěchu pro samotné Polsko.
Situaci má velmi ztíženou současným stavem veřejných financí a výhledem na další 2-3 roky. Doufám, že odolá nutkání po sobě zanechat nějaký pomníček v podobě neuváženě rychlého nákupu F-35, který nadělá následovníkům spíš bolehlav. Zatím se vyjadřuje rozumně a opatrně což kvituji.
Takže podtrženo - sečteno : moc od ní neočekávám ale může překvapit. Držím palce!Skrýt celý příspěvekkolem nákupu vozidel pro 43.vp moc nechápu tu mediální "hysterii". Kajmany jsou za zenitem a zřejmě ani nestačí počtem a v čem tedy mají výsadkáři jezdit ? Půjdou do války pěšky ...Zobrazit celý příspěvek
kolem nákupu vozidel pro 43.vp moc nechápu tu mediální "hysterii". Kajmany jsou za zenitem a zřejmě ani nestačí počtem a v čem tedy mají výsadkáři jezdit ? Půjdou do války pěšky ?
Po stránce stíhaček naopak doufám, že MO rozhodne včas, nenechá to opět na poslední chvíli a že rozhodne o nákupu strojů, které z AČR udělají odstrašující sílu proti napadení. Jak početně tak technickou kvalitou, takže minimálně 40ks F-35A nebo aspoň Rafale. Byla by to správná a výhodná investice do naší samostatnosti.Skrýt celý příspěvek/Lakmusovým papírkem je nákup průzkumných vozů (SUPACAT) - v současné době zcela mimo aktuální priority a ignorující aktuální trendy a změnu politické situace v posledních 10 ...Zobrazit celý příspěvek
/Lakmusovým papírkem je nákup průzkumných vozů (SUPACAT) - v současné době zcela mimo aktuální priority a ignorující aktuální trendy a změnu politické situace v posledních 10 letech./
Už v KVAČR byl začátek akvizice plánován dokonce na rok 2021. Tedy jejich plánovaný nákup není absolutně žádné překvapení. Postupné nahrazení Kajmanů je u jednotek které je používají nezbytné.
Zrovna u F-35 její příchod na ministerstvo spíš zvýšil naději na to že by k tomu mohlo dojít.Skrýt celý příspěvekVidím to stejně. Další klacky bude tvořit US ambasáda. Americká podpora ve volbách bude muset být něčím vykompenzována a tak očekávám minimálně jednu akvizici v duchu vrtulníků. ...Zobrazit celý příspěvek
Vidím to stejně. Další klacky bude tvořit US ambasáda. Americká podpora ve volbách bude muset být něčím vykompenzována a tak očekávám minimálně jednu akvizici v duchu vrtulníků.
Po volbách se článků o F35 vyrojilo mnoho a tak lobbying evidentně funguje.Skrýt celý příspěvekLakmusovým papírkem je nákup průzkumných vozů (SUPACAT) - v současné době zcela mimo aktuální priority a ignorující aktuální trendy a změnu politické situace v posledních 10 ...Zobrazit celý příspěvek
Lakmusovým papírkem je nákup průzkumných vozů (SUPACAT) - v současné době zcela mimo aktuální priority a ignorující aktuální trendy a změnu politické situace v posledních 10 letech.
Samozřejmě že ne. Nákup techniky pro vznikající 43. výsadkový prapor je stejně důležitý jako nákup techniky pro 4. brigádu, 7. brigádu, nebo Dělostřelecký pluk.
43. výsadkový pluk se prostě stane dalším manévrujícím prvkem AČR, který AČR umožní plnit potřebné úkoly v širším rozsahu.
Co se týče nákupu F-35. Určitě by to nezpůsobilo bolest hlavy dalším generacím. Právě naopak. Ono každá moderní technika je prostě drahá a AČR nemůže koupit levněji. Protože vždy je to o poměru cena - výkon.
A i když osobně jsem zastáncem Gripenu, protože tak nějak Gripen je podle mého názoru ideální stíhací letoun pro zemi jako je ČR, tak i tak musím uznat že odkup Gripenu C/D by nemusel být zrovna správná volba a bylo by to jen přechodné období, a Gripen E, momentálně nesplňuje ty parametry, které by měl. Takže ona ta F-35 je nejžhavější kandidát. Pak už jedině něco dvoumotorového.
Co se týče paní Černochové. Uvidíme jak svojí práci zvládne. Osobně jí přeji hodně zdaru. Také ale od ní nečekám žádnou hitparádu.Skrýt celý příspěvekTady nejde jen o výsadkáře. Stejné vozidlo dostane i 601.skss/CPSS a 102.pzpr. Zkrátka všichni současní uživatelé Kajmanů.
Tady nejde jen o výsadkáře. Stejné vozidlo dostane i 601.skss/CPSS a 102.pzpr. Zkrátka všichni současní uživatelé Kajmanů.
Nic nebude, bude se šetřit. Bíga nebyly schopné si vybrat ani BVP, tak dostanou všichni nové boty a budou více šlapat. Dlouholeté lavírování nad výběrem BVP nás bude stát hodně ...Zobrazit celý příspěvek
Nic nebude, bude se šetřit. Bíga nebyly schopné si vybrat ani BVP, tak dostanou všichni nové boty a budou více šlapat.
Dlouholeté lavírování nad výběrem BVP nás bude stát hodně peněz navíc.Skrýt celý příspěvek
Tady je podstatně informativnější rozhovor. A evidentně to jde i "po 3 týdnech v ...Zobrazit celý příspěvek
Tady je podstatně informativnější rozhovor. A evidentně to jde i "po 3 týdnech v úřadu".
https://www.novinky.cz/domaci/... Skrýt celý příspěvekdlouho a trpělivě si budovala imidž a zjevně počítala s tím že se ve funkci může objevit. Osobní názor je že může lehce dopadnout jako její předchůdkyně i přes určitou snahu, viz ...Zobrazit celý příspěvek
dlouho a trpělivě si budovala imidž a zjevně počítala s tím že se ve funkci může objevit. Osobní názor je že může lehce dopadnout jako její předchůdkyně i přes určitou snahu, viz dva političtí náměstci - je otázka zda bude mít vůbec sílu něco dělat s léta budovanými klientelistickými vazbami a lobby.
U otázky Polska se spíš projevuje její naivita. Incident kdy polští vojáci napochodovali na české území a omezovali místní je zdá se plně zapomenut, ani minulá vláda se k tomu nestavěla čelem. Současné Polsko je tak důvěryhodné jako hladový lišák.
Ostatně AČR nemůže být ani ve spojení se Slováky žádným partnerem, vojensky jsme proti Polsku naprosto bezvýznamní.
Navíc ženská ministryně do dnešní rozkolísané doby, to už měla operetní Parkanová lehčí...
Snad se nikdo neurazí když napíši že je něco jako Čaputová - líbivá tvářička ale skutečný vliv mít nebude.
Ale třeba potěší místní osazenstvo co slintá po F-35A, je možné že už předjednávala těch až 40 kusů o kterých se psalo. Ovšem kde se kvůli tomu ubere radši nechci spekulovat. AČR si jistě zaslouží po hubených letech posílení, ale mělo by být vyváženě a ne aby kvůli jedné zbrani trpěly všechny ostatní.Skrýt celý příspěvekjedné co v rozhovoru skutečně chybí je rozebrání akvizičního plánu na letošek. U těch BVP víme že zadají zpracování právní analýzy, ale mluví se o začátku akvizice velkého dronu, ...Zobrazit celý příspěvek
jedné co v rozhovoru skutečně chybí je rozebrání akvizičního plánu na letošek. U těch BVP víme že zadají zpracování právní analýzy, ale mluví se o začátku akvizice velkého dronu, LÚV, transportního letadla, odkládané modernizaci ženijního vojska.... To jsou otázky co ještě v žádném rozhovoru nepadly.
Tenhle rozhovor je trochu jako pro lifestylový magazín....Skrýt celý příspěvekOpravdu jde u BVP pouze o právní analýzu, když se měla komise vyjádřit, že žádná z nabídek zcela nesplňuje požadavky armády? O nových akvizicích bude nová ministryně schopná ...Zobrazit celý příspěvek
Opravdu jde u BVP pouze o právní analýzu, když se měla komise vyjádřit, že žádná z nabídek zcela nesplňuje požadavky armády?
O nových akvizicích bude nová ministryně schopná referovat až později, je tam moc krátce.Skrýt celý příspěvekPrávníci by měli prozkoumat jaké jsou možnosti pokračování. Možná si nechají poslat nové nabídky možné půjdou přímím zadáním. Kdo ví. Vzhledem k tomu že připravují rozpočet, tak už ...Zobrazit celý příspěvek
Právníci by měli prozkoumat jaké jsou možnosti pokračování. Možná si nechají poslat nové nabídky možné půjdou přímím zadáním. Kdo ví.
Vzhledem k tomu že připravují rozpočet, tak už nějakou představu mít musí.Skrýt celý příspěveknabídky byly prý odmítnuty předchozím MO. Paní Černochová to vidí tak, že tendr odmítnutím nabídek neskončil, pouze nejsou na stole nabídky vhodné a platné k nějakému rozhodnutí, ...Zobrazit celý příspěvek
nabídky byly prý odmítnuty předchozím MO. Paní Černochová to vidí tak, že tendr odmítnutím nabídek neskončil, pouze nejsou na stole nabídky vhodné a platné k nějakému rozhodnutí, vybrání vítěze. Mě se příliš nelíbí, jak v médiích paní Černochová stále opakuje, že odmítnutím nabídek se jinak řečeno znovu otevřela maximální cena a že to nakonec může být až o desítky miliard dražší. To je dost netaktické vyjadřování, vlastně návod uchazečům zdražit. Jediný "trumf", který MO nyní drží, je konkurenční prostředí tří uchazečů. Teoreticky by si neměli být jistí, že o ty "desítky miliard" zdraží všichni tři.Skrýt celý příspěvek
Spíš předpokládám ukončení tendru a nákup mezivládní smlouvou.
Spíš předpokládám ukončení tendru a nákup mezivládní smlouvou.
Kedy sa začne u vás diskusia o raketometoch ? Je to jedna za najúčinnejších zbraní aj na odstrašenie, nechápem prečo sa to nerieši prioritne.
Kedy sa začne u vás diskusia o raketometoch ? Je to jedna za najúčinnejších zbraní aj na odstrašenie, nechápem prečo sa to nerieši prioritne.
Tak mluví se o tom,že V4 už neexistuje máme tu formát 2+2.Čili žádné velké spojenectví Polsko a ČR není na programu. Dále tam opět máme čl.5,četla výrazná tvář Fialovi vlády těch ...Zobrazit celý příspěvek
Tak mluví se o tom,že V4 už neexistuje máme tu formát 2+2.Čili žádné velké spojenectví Polsko a ČR není na programu.
Dále tam opět máme čl.5,četla výrazná tvář Fialovi vlády těch pár vět nebo lépe řečeno vysvětlil jí někdo obsah.
Nesmí chybět válka s Ruskem nebo dokonce s Běloruskem.Nemělo Rusko začátkem ledna napadnout Ukrajinu?
Inspirující rozhovor.Skrýt celý příspěvekjo zajímavé by bylo když by Polsko požádalo o pomoc při útoku na Bělorusko když by Rusové bránili Donbas proti chorvatskému scénáři, to by teprve byla situace...
jo zajímavé by bylo když by Polsko požádalo o pomoc při útoku na Bělorusko když by Rusové bránili Donbas proti chorvatskému scénáři, to by teprve byla situace...
Polsko určitě Bělorusko nenapadne stejně jako Rusko nenapadne Polsko.
To jsou jen stereotypní kecy, bez kterých se diskuse,případně úvodní článek prostě neobejde.Nic víc,nic míň.Polsko určitě Bělorusko nenapadne stejně jako Rusko nenapadne Polsko.
To jsou jen stereotypní kecy, bez kterých se diskuse,případně úvodní článek prostě neobejde.Nic víc,nic míň.V roce 2013 si většina lidí myslela "Rusko určitě nenapadne Ukrajinu"
V roce 2013 si většina lidí myslela "Rusko určitě nenapadne Ukrajinu"
Rozdělení na vzájemně nekompatibilní ‚východ‘ a ‚západ‘ se těší velké popularitě zřejmě díky slavné knize Samuela Huntigtona Střet civilizací. Ta totiž na Ukrajině předvídá scénář ...Zobrazit celý příspěvek
Rozdělení na vzájemně nekompatibilní ‚východ‘ a ‚západ‘ se těší velké popularitě zřejmě díky slavné knize Samuela Huntigtona Střet civilizací. Ta totiž na Ukrajině předvídá scénář rozpadu.
Někdo přece jen tímto směrem uvažoval,názor S.Hungtintona odráží názory politologů.Západn´ích.Skrýt celý příspěvek
Každý ze sousedů nás v uplynulém století buď přímo napadnul nebo se zachoval nepřátelsky. Určitě je to minulost, ale není na místě si dělat iluze. Proto spojenecké závazky ...Zobrazit celý příspěvek
Každý ze sousedů nás v uplynulém století buď přímo napadnul nebo se zachoval nepřátelsky. Určitě je to minulost, ale není na místě si dělat iluze. Proto spojenecké závazky jednoznačně splnit co nejlépe, ale nepouštět se do žádných naivních přeshraničních "přátelství". Náš hlavní spojenec, který po nás nikdy nic nechtěl, ale stál u našeho zrodu, jsou USA. Předně musíme nasypat co nejrychleji do obrany pár stovek miliard, pokud možno nákupem zbraní právě z USA (F-35A, Himars, AH-1Z, drony, atp.) a ideálně přilákat americkou základnu na naše území. Další země, která by stála za pragmatickou užší spolupráci, je Ukrajina.Skrýt celý příspěvek
Nechci se poustet do debat o historii, ale USA se na vzniku CSR podilely s Francii, pricemz velmi dulezita byla pozice Cs. Legii v Rusku, coz mocnostem hralo do karet proti ...Zobrazit celý příspěvek
Nechci se poustet do debat o historii, ale USA se na vzniku CSR podilely s Francii, pricemz velmi dulezita byla pozice Cs. Legii v Rusku, coz mocnostem hralo do karet proti bolsevikum.
Jinak v zasade souhlasim, akorat bych si USA neidealizoval - kdyz nas budou moci vyhodne vysmelit za neco zajimavejsiho, udelaji to.Skrýt celý příspěvekzatím s námi vždy šmelili všichni ostatní a USA za nás tahaly kaštany z ohně, proto bych se spíš orientoval na toho, kdo ještě nezradil, než na toho, kdo zradil a údajně se ...Zobrazit celý příspěvek
zatím s námi vždy šmelili všichni ostatní a USA za nás tahaly kaštany z ohně, proto bych se spíš orientoval na toho, kdo ještě nezradil, než na toho, kdo zradil a údajně se polepšil. Ještě abych nezapomněl, rovněž bych se orientoval na VB a je mi trochu líto, že naše 7.mbr náleží pod polskou divizi a 4.brn pod německou, v minulosti patřila pod britskou divizi.Skrýt celý příspěvek
To me nejak nenapada, kdy za nas "USA tahaly kaštany z ohně", pricemz tim "nas" myslim CR?
To me nejak nenapada, kdy za nas "USA tahaly kaštany z ohně", pricemz tim "nas" myslim CR?
neni podstatny nazev, jestli jsme zrovna CSR, CSSR nebo CR, ale svobodomyslne obyvatele zdejsi kotliny vytahly USA z nadvlady pomatenych cizich okupantu prinejmensim dvakrat. ...Zobrazit celý příspěvek
neni podstatny nazev, jestli jsme zrovna CSR, CSSR nebo CR, ale svobodomyslne obyvatele zdejsi kotliny vytahly USA z nadvlady pomatenych cizich okupantu prinejmensim dvakrat. Nejdriv vitezstvim v WW2 a pak Reagan donutil ruske bolseviky k hladu a krachu, ze nas museli pustit svou cestou ke svobode. Neni bez zajimavosti, ze kremelsky taxikar toho lituje a chce nas vratit zpatky.Skrýt celý příspěvek
CR, CSR, CSSR, CSFR, to je jedno, myslime totez. Ale ve zbytku souhlasit nemohu - z meho pohledu si USA palily prsty leda za ROK, za Jizni Vietnam, za UK (WW2) a za Saudskou Arabii ...Zobrazit celý příspěvek
CR, CSR, CSSR, CSFR, to je jedno, myslime totez. Ale ve zbytku souhlasit nemohu - z meho pohledu si USA palily prsty leda za ROK, za Jizni Vietnam, za UK (WW2) a za Saudskou Arabii v Kuvajtu. To nase osvobozeni byl jenom vedlejsi produkt sledovani vlastnich cilu (coz delaji samozrejme vsichni a vzdycky), jako je sledovali mocnosti rozbitim R-U po prvni valce. Neslo o zadne tahani kastanu za nekoho... Tim bych ale nerad vyvolal dojem, ze jsme z toho neprofitovali, nebo ze snad nemame byt vdecni za americke obeti.Skrýt celý příspěvek
The88
Ale podpora UK za WW2 se dá taky taky zařadit pod "sledování vlastních cílů". Pro Američany prostě nebylo výhodné aby Evropu ovládl diktátor Hitler.The88
Ale podpora UK za WW2 se dá taky taky zařadit pod "sledování vlastních cílů". Pro Američany prostě nebylo výhodné aby Evropu ovládl diktátor Hitler.Jan: To mozna ano, ale slo o cilenou pomoc UK. Na nas pomoc USA nikdy necilila. Pokud tena nepocitam ty darovane Sidewindery. Ja jim to, proboha, nevycitam. Jenom povazuju za ...Zobrazit celý příspěvek
Jan: To mozna ano, ale slo o cilenou pomoc UK. Na nas pomoc USA nikdy necilila. Pokud tena nepocitam ty darovane Sidewindery. Ja jim to, proboha, nevycitam. Jenom povazuju za nemistne naivne se domnivat, ze se za nas USA budou s nekym prat.Skrýt celý příspěvek
Jura99 - "který po nás nikdy nic nechtěl" no chcel po čr (a iných krajinách) nasadenie vojakov či už do iraku,ako aj do afganistanu...a nahrajme sa,že išlo o pomoc ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99 - "který po nás nikdy nic nechtěl" no chcel po čr (a iných krajinách) nasadenie vojakov či už do iraku,ako aj do afganistanu...a nahrajme sa,že išlo o pomoc spojencovi...
myslím že na rozprávku že usa robia všetko nezištne ste už veľký ...podobné sú napr. aj rozprávky o "pomoci" ruska sýrii, srbsku a momentálne aj kazachstanu... a rovnako aj pomoc číny afrike...Skrýt celý příspěvekmise byly správná věc a určitě nebyly povinné. AČR kvalitativně posunuly a Irák ani Afghánistán nemohou tvrdit, že by je někdo zbavil svobody, okupoval, sebral území atd. Svědomí ...Zobrazit celý příspěvek
mise byly správná věc a určitě nebyly povinné. AČR kvalitativně posunuly a Irák ani Afghánistán nemohou tvrdit, že by je někdo zbavil svobody, okupoval, sebral území atd. Svědomí máme čisté, že dané státy o svobodu patrně nestojí, je věc jiná.Skrýt celý příspěvek
Fakt davate na roven zahranicni (silovou) politiku USA, Ruska a Ciny? Nikdo netvrdi, ze USA jsou synonymem altruismu (a vycitat jim to je detinske), ale nepominutelny je fakt, ze ...Zobrazit celý příspěvek
Fakt davate na roven zahranicni (silovou) politiku USA, Ruska a Ciny? Nikdo netvrdi, ze USA jsou synonymem altruismu (a vycitat jim to je detinske), ale nepominutelny je fakt, ze svobodny rezim, ke kteremu jejich snahy cili, je nejen vyhodny pro obchod, ale i ten nejlepsi pro nejvetsi mnozstvi zainteresovanych lidi.
Co po nas tedy chtely USA? Vladu prava, otevrenost, stabilitu, zapojeni do nadnarodnich struktur. Oplatkou jsme toho dostali hodne. Od pristupu k technologiim, k trhu, v neposledni rade i zavazek obranneho spojenectvi. To vam prijde malo?Skrýt celý příspěvekJura99 - noo,neboli povinné...teoreticky neboli,ale praktický áno ...súhlasím že ačr/ossr v misiách nazbierala praktické skúsenosti... "Svědomí máme čisté, že dané státy o svobodu ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99 - noo,neboli povinné...teoreticky neboli,ale praktický áno ...súhlasím že ačr/ossr v misiách nazbierala praktické skúsenosti...
"Svědomí máme čisté, že dané státy o svobodu patrně nestojí, je věc jiná." - asi máte na mysli "európsky/americký" typ demokracie...prečo si myslíte že je ideálny a vysnívaný napr. pre pastiera z afganistanu..?.. proste je to iná kultúra a majú svoje predstavy o demokracii...
a po rokoch vojen je jasné,že krajiny ako irak,líbya asi potrebujú nejakého svojho diktátora ktorý to tam nejakou formou "drží"...a spomeňte si,že boli prípady keď takýchto diktátorov podporovali aj usa - keď im to vyhovovalo (prípad irak)...
Sidon - áno dávam...aj keď uznám,že osobne by som si vybral radšej spojenectvo s usa,ako s ruskom,alebo čínou...ja nijakej krajine nezazlievam,že uprednostní svoje potreby,pred potrebami inej -je to úplne prirodzené...usa sú v ponímaní samých seba mocnosť presne ako rusko,alebo čína...samozrejme že sú tam rozdieli a nielen ekonomické...Skrýt celý příspěvekHEKTOR. AČR se daných misí zúčastnila na základě rozhodnutí OSN. AČR se zúčastňovala a nadále zúčastňuje misí OSN. Co se týče té demokracie. Nemějte obavy. Ti lidé jí tam chtějí, ...Zobrazit celý příspěvek
HEKTOR.
AČR se daných misí zúčastnila na základě rozhodnutí OSN. AČR se zúčastňovala a nadále zúčastňuje misí OSN.
Co se týče té demokracie.
Nemějte obavy. Ti lidé jí tam chtějí, jen prostě ona tam nikdy nebyla, protože jednoho despotu, jehož byla prorostlá korupcí nahradil vždy jiný despota jehož vláda je prorostlá korupcí. Navíc když je někde válka, tak se lidé paradoxně vyčerpají a pak jim ten předchozí despota zas tak moc nevadí, protože furt je to lepší než válka.
A o tom je problematika těchto oblastí. Oni se prostě nedokáží od té korupce odstřihnout. Pro ně je to alfa a omega existence, což ovšem sere obyčejné lidi, protože z korupce profitují jen někteří. A do toho se tam cpou určité zájmové skupiny. Myslíte si, že Tálibán by byl v Afghánistánu tak silný, kdyby ho nepodporoval Pákistán a v některých krocích i Rusko? Myslíte si, že by v Libyi stále pokračovali boje, kdyby se tam nesrali Turecko, Rusko, Itálie atd.? Kdyby tam neoperovali Vagnerovci? To stejné Sýrie. Myslíte si, že by tam byl tak dlouhý konflikt, kdyby se tam necpali všemožné zájmové skupiny, které tam podporují své vyvolené? Takže ono to není jen o USA. V těch konfliktech má prsty daleko více zemí, kterým to daleko více vyhovuje.Skrýt celý příspěvek"Myslíte si, že Tálibán by byl v Afghánistánu tak silný, kdyby ho nepodporoval Pákistán a v některých krocích i Rusko?" A myslite, ze by mudzahidi byli tak silni, kdybybje ...Zobrazit celý příspěvek
"Myslíte si, že Tálibán by byl v Afghánistánu tak silný, kdyby ho nepodporoval Pákistán a v některých krocích i Rusko?"
A myslite, ze by mudzahidi byli tak silni, kdybybje nepodporoval Pakistán a USA?
Proste konkurujici si velmoci podporuji opacne strany v konfliktech, kde se nektera z nich angazuje. Vzdy to tak bylo. Proc by podpora protiamerickych mela byt objektivne spatna a podpora protiamerickych objektivne dobra?Skrýt celý příspěvekŽiadni mudžahídi tam nemuseli byť, keby Severná Ázia nebola chcela z Afganistanu spraviť boľševickú krajinu, ktorú tam nik nechcel. - https://www.martinus.sk/?uItem...
Žiadni mudžahídi tam nemuseli byť, keby Severná Ázia nebola chcela z Afganistanu spraviť boľševickú krajinu, ktorú tam nik nechcel. - https://www.martinus.sk/?uItem...
Ja pisu o tom, jak velmoci podporuji boje proti sve konkurenci. O cem pisete vy? Jinak, vasi optikou: Zadny Islamsky stat by v Iraku nebyl, kdyby tam USA nesly hledat ZHN, ktere ...Zobrazit celý příspěvek
Ja pisu o tom, jak velmoci podporuji boje proti sve konkurenci. O cem pisete vy? Jinak, vasi optikou: Zadny Islamsky stat by v Iraku nebyl, kdyby tam USA nesly hledat ZHN, ktere nenasly... Akorat nevim, co to ma dokazovat?Skrýt celý příspěvek
The88 Tak pokud vím, já nikde nepíšu, že by USA byla z obliga. Jen jsem HEKTOROVI, pokud vím slušně, vysvětlil že svalovat vše jen na USA je krátkozraké, protože to prostě není jen ...Zobrazit celý příspěvek
The88
Tak pokud vím, já nikde nepíšu, že by USA byla z obliga. Jen jsem HEKTOROVI, pokud vím slušně, vysvětlil že svalovat vše jen na USA je krátkozraké, protože to prostě není jen o USA a ve všech těch problémech co na světě jsou mají prsty jiní aktéři.
Takže váš příspěvek má sice pravdu, ale napsal jste to co já jen jinými slovy.Skrýt celý příspěvek
Vy, kteří tady už kritizujete novou ministryni obrany za to, že nejedná, že je "kariérní političkou", že nekomentuje jednání USA-Rusko, laskavě si vzpomeňte na fakt, že ve funkci ...Zobrazit celý příspěvek
Vy, kteří tady už kritizujete novou ministryni obrany za to, že nejedná, že je "kariérní političkou", že nekomentuje jednání USA-Rusko, laskavě si vzpomeňte na fakt, že ve funkci je teprve 3 (slovy tři) týdny. My, kteří léta pracujeme, snad moc dobře víme, že za tři týdny jsme schopni v nové práci najít sotva tužku v šuplíku a vy chcete, aby už podepisovala BVP, stíhačky, odsuzovala druhý Mnichov, poslala všech 5 provozuschopných Gripenů na Rusa a bůh ví co ještě? No nepřijde vám to hloupé? Mě tedy ano.Skrýt celý příspěvek
Mne zase příjde hloupé si vymýšlet a dávát větám jiný význam. Tady nikde nepadlo, že má podepisovat BVP, stíhačky a posílat gripeny nad Rusko. To čteš kde? A mimochodem paní ...Zobrazit celý příspěvek
Mne zase příjde hloupé si vymýšlet a dávát větám jiný význam. Tady nikde nepadlo, že má podepisovat BVP, stíhačky a posílat gripeny nad Rusko. To čteš kde? A mimochodem paní ministryně se profiluje, že se o daná témata dlouhodobě zajímá, ostatně takto se profiluje již jistou dobu - takže faktor času (je 3 týdny v úřadu) je naprosto irelevantní.Skrýt celý příspěvek
Mno, něco jiného je věnovat se problematice a něco jiného vědět, jak to chodí na ministerstvu.
On ten seriál Jistě, pane ministře má něco do sebe.Mno, něco jiného je věnovat se problematice a něco jiného vědět, jak to chodí na ministerstvu.
On ten seriál Jistě, pane ministře má něco do sebe.Váš komentář: "Tady nikde nepadlo, že má podepisovat BVP, stíhačky a posílat gripeny nad Rusko." Váš příspěvek o kousek níž: "Žádná fakt důležitá otázka nepadla a odpovědi jsou ...Zobrazit celý příspěvek
Váš komentář:
"Tady nikde nepadlo, že má podepisovat BVP, stíhačky a posílat gripeny nad Rusko."
Váš příspěvek o kousek níž:
"Žádná fakt důležitá otázka nepadla a odpovědi jsou takové už několikrát přežvýkané, připravené tak, že se budou měnit (udržitelnost 2% k HDP), letectvo?, BVP?, jednání RF vs USA raději ani nepadlo"
Omlouvám se za Gripeny v Rusku, asi jste nepochopil nadsázku, ale to se občas stává, když si ani nepamatujete vlastní slova a snažíte se nařknout někoho z toho, že o Vašich výrocích mluví jinak ;)Skrýt celý příspěvekDocela mimo. Vaše "a vy chcete, aby už podepisovala BVP, stíhačky," != "Žádná fakt důležitá otázka nepadla a odpovědi jsou takové už několikrát přežvýkané, připravené tak, že se ...Zobrazit celý příspěvek
Docela mimo. Vaše "a vy chcete, aby už podepisovala BVP, stíhačky," != "Žádná fakt důležitá otázka nepadla a odpovědi jsou takové už několikrát přežvýkané, připravené tak, že se budou měnit (udržitelnost 2% k HDP), letectvo?, BVP?, jednání RF vs USA raději ani nepadlo." Next time.Skrýt celý příspěvek
To by všechno byla pravda, ovšem jenom kdyby v Polsku nevládlo PiS. Možná potom se Polsko stane nejbližším spojencem, teď o tom lze ale dosti pochybovat.
To by všechno byla pravda, ovšem jenom kdyby v Polsku nevládlo PiS. Možná potom se Polsko stane nejbližším spojencem, teď o tom lze ale dosti pochybovat.
V Polsku PiD, u nás Zeman s Babišem.
Politici přicházejí a odcházejí, ale země zůstává.V Polsku PiD, u nás Zeman s Babišem.
Politici přicházejí a odcházejí, ale země zůstává.Přesně, až se PiS odporoučí, tak se snadno dohodneme.
Přesně, až se PiS odporoučí, tak se snadno dohodneme.
No nevím jestli úplně snadno. Ten velkodůl asi neodstěhují do vnitrozemí, ale mohlo by ubýt arogance a přezíravosti.
No nevím jestli úplně snadno. Ten velkodůl asi neodstěhují do vnitrozemí, ale mohlo by ubýt arogance a přezíravosti.
Však také nechceme, aby ho zavřeli, jen, aby českým občanům kompenzovali takto vzniklé problémy, např. postavili vodovod. A aby ta dohoda platila po celou dobu existence dolu a ...Zobrazit celý příspěvek
Však také nechceme, aby ho zavřeli, jen, aby českým občanům kompenzovali takto vzniklé problémy, např. postavili vodovod. A aby ta dohoda platila po celou dobu existence dolu a ještě nějaký čas po tom. Kdežto PiS dohodu nabídlo garanci na dva roky.Skrýt celý příspěvek
Přes určité vzájemné spory zůstává Polsko i nadále našim nejbližším spojencem a přítelem.
Přes určité vzájemné spory zůstává Polsko i nadále našim nejbližším spojencem a přítelem.
No nevím, když polská vláda kvůli regionálnímu sporu rozpoutá v PiS ovládaných médiích protičeskou kampaň (doporučuji TVP) a to jen kvůli vnitropolitickým problémům.
No nevím, když polská vláda kvůli regionálnímu sporu rozpoutá v PiS ovládaných médiích protičeskou kampaň (doporučuji TVP) a to jen kvůli vnitropolitickým problémům.
Jak říkám. Opět Nesherův kolovrátek.
Jak říkám. Opět Nesherův kolovrátek.
Dole ti to samé říká i čistokrevný Polák. Jinak neustále děláš jednu a tu samou chybu. Zaměňuješ PiS a Polsko. Jak říkám, až se dostane k moci to "první Polsko", tak tyhle problémy ...Zobrazit celý příspěvek
Dole ti to samé říká i čistokrevný Polák. Jinak neustále děláš jednu a tu samou chybu. Zaměňuješ PiS a Polsko. Jak říkám, až se dostane k moci to "první Polsko", tak tyhle problémy se celkem snadno vyřeší. To jsou totiž úplně normální rozumní lidé.Skrýt celý příspěvek
Není to snad pravda? Polský velvyslanec si dovolil říct že chápe český postoj k Turowu a byl okamžitě odvolán. Takže znovu u nás ti "nejlepší kamarádi" nemají ani velvyslance.
Není to snad pravda? Polský velvyslanec si dovolil říct že chápe český postoj k Turowu a byl okamžitě odvolán. Takže znovu u nás ti "nejlepší kamarádi" nemají ani velvyslance.
#SorryJako, ale tohle je takový generický rozhovor dvou kamarádů, kteří se co 3 minuty poplácají po zádech jací jsou machři. Pomoc Ukrajině a odpověď? "Společné vojenské cvičení ...Zobrazit celý příspěvek
#SorryJako, ale tohle je takový generický rozhovor dvou kamarádů, kteří se co 3 minuty poplácají po zádech jací jsou machři. Pomoc Ukrajině a odpověď? "Společné vojenské cvičení sil NATO s Gruzií plánované v roce 2022, pomoc vyslaná Ukrajině v minulých letech, naše účast v zahraničních misích nebo naše nabídka pomoci Polsku jsou jasné příklady, že to s podporou našich partnerů myslíme vážně." si dělá srandu? :D Žádná fakt důležitá otázka nepadla a odpovědi jsou takové už několikrát přežvýkané, připravené tak, že se budou měnit (udržitelnost 2% k HDP), letectvo?, BVP?, jednání RF vs USA raději ani nepadlo. Mimochodem před pár dny proběhlo americkým tiskem, že administrativa je připravena na kompromis ohledně vojáků a cvičení ve východní evropě - následně to administrativa dementovala, Polsko a pobaltské státy ihned reagovaly zamítavě - ČR? Nic. Rozhovor do Vlasty.Skrýt celý příspěvek
A čo má povedať k rokovaniam Rusko - USA? Tam sa hraje najvyššia možná hra a my sa dozvieme tak maximálne výsledok, a aj to nie celý. Že ťa to štve? Tak si spomeň na Ukrajinu o ...Zobrazit celý příspěvek
A čo má povedať k rokovaniam Rusko - USA? Tam sa hraje najvyššia možná hra a my sa dozvieme tak maximálne výsledok, a aj to nie celý. Že ťa to štve? Tak si spomeň na Ukrajinu o osude ktorej teraz v týchto chvíľach rokujú 2 úplne iné krajiny. USA urobia ústupky ak Rusko urobí ústupky v takej miere, že dokáže vyvážiť hodnotu ústupkov protistrany. A hodnoty budú dané prioritami strán.
Osobne predpokladám, že sa dohodnú na zachovaní status quo. Teda Ukrajina ostane mimo NATO a EÚ, Rusko zase nepodnikne otvorenú inváziu, ale bude robiť to čo doteraz. Teda dá bude snažiť ekonomicky, morálne, technologicky a sociálne asanovať Ukrajinskú štátnosť a čakať, kedy sa systém zrúti sám.Skrýt celý příspěvekV tom tvém předpokladu já osobně postrádám ten ústupek ze strany Ruska.
V tom tvém předpokladu já osobně postrádám ten ústupek ze strany Ruska.
Povedzme si to otvorene, že Ukrajina je už zrejme stratená tak ako tak. Je to len otázka času kedy sa definitívne vrátia do područia Ruska. Invázia Ruska na Ukrajinu by celý proces ...Zobrazit celý příspěvek
Povedzme si to otvorene, že Ukrajina je už zrejme stratená tak ako tak. Je to len otázka času kedy sa definitívne vrátia do područia Ruska. Invázia Ruska na Ukrajinu by celý proces len urýchlila. Bez podpory EÚ a USA sa Ukrajina sama Rusku neubráni. V každom prípade sa Rusko s USA dohodnú, ako vždy...Skrýt celý příspěvek
ano, myslím, že NATO odmítne drzé ruské požadavky, které nepatří do 21. století. Ukrajinci s napadením z Ruska počítají a strach nemají. Jsou to dobří vojáci a vědí za co budou ...Zobrazit celý příspěvek
ano, myslím, že NATO odmítne drzé ruské požadavky, které nepatří do 21. století. Ukrajinci s napadením z Ruska počítají a strach nemají. Jsou to dobří vojáci a vědí za co budou bojovat.Skrýt celý příspěvek
Ja netvrdím, že sa Ukrajinci nebudú snažiť keby k tomu došlo, ale buďme realisti. Dlho to nevydržia. Neber to ako porazeneckú náladu, ale s niečim proste nejde hnúť lebo to nemáš ...Zobrazit celý příspěvek
Ja netvrdím, že sa Ukrajinci nebudú snažiť keby k tomu došlo, ale buďme realisti. Dlho to nevydržia. Neber to ako porazeneckú náladu, ale s niečim proste nejde hnúť lebo to nemáš vo svojich rukách. A ČR to vo svojich rukách nemá. O tom rozhodne USA s Ruskom čo bude. Ber to ako fakt a budeš o dosť lepšie spávať. Nahovárať si, že pohnem svetom lebo tak je to správne je proste nemiestna idealizácia. To s porazeneckou náladou nemá nič spoločné. Porazenecká nálada sa týka len vecí ktoré môžeš reálne ovplyvniť a predsa to vzdáš.
Môj osobný názor je, že Ukrajina je v tejto chvíli stratená. My sa tu síce smejeme z Ruska, že nemajú poriadne hajzle, že ich lietadlovka dymí jak horiaca skládka pneumatík, ale treba si povedať aj to, že Rusko má stále určitú ekonomickú a vojenskú silu na to, aby ovplyvňovalo svet (minimálne v našom priestore). Osobne neverím, že Rusko cúvne rovnako, ako neverím, že cúvne USA (minimálne naoko). Obe strany z toho musia vyjsť víťazne, a to znamená, že čierny Peter ostane v rukách Ukrajiny. Bol by som rád keby som sa mýlil, ale pragmaticky mi to tak vychádza.Skrýt celý příspěvekMiroslav: Rusko hraje drzý vabank, podobně jako Hitler. Rusko je ekonomicky slabé a konvenční armádu má sice silnou, ale staví na repasované technice 80tých let a sousto typu ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav: Rusko hraje drzý vabank, podobně jako Hitler. Rusko je ekonomicky slabé a konvenční armádu má sice silnou, ale staví na repasované technice 80tých let a sousto typu Ukrajina je velké, na invazi určitě nestačí těch +/- 100tisíc Rusů u hranic, regulérní UA armáda má 250tis. Ukrajinci jim připraví několik "doněckých letišť", které Kyborgové drželi pár měsíců. Rusové jednoznačně hrají hru, vyvinuli tlak, podpořili jej armádou (ale na útok slabou) a čekají, že oponent (NATO) se politicky podělá a couvne, jako ses, nezlob se, podělal ty.Skrýt celý příspěvek
Jura99 Rusko bych nepodceňoval, v přepočtu na hlavu mají HDP nízké, ale pro případné válečné hospodářství mají podmínky výhodné. Mají zdroje všeho nutného pro válečnou výrobu a ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99
Rusko bych nepodceňoval, v přepočtu na hlavu mají HDP nízké, ale pro případné válečné hospodářství mají podmínky výhodné. Mají zdroje všeho nutného pro válečnou výrobu a provoz. Pokud přejdou na válečný způsob hospodářství, tak to budou mít levné.
Jediné co by Rusko mohlo přinutit myslet jinak je změna postoje Číny, která pro Rusko představuje velký alternativní trh, který si ze sankcí USA a EU nebude nic dělat. Ale to nepůjde bez jednání USA - Čína.Skrýt celý příspěvekMiroslav V podstatě chápu to co píšete, a částečně máte pravdu. To co popisujete je to čeho chce Rusko doopravdy docílit. A to je znovu si vynutit sféru vlivu. Prostě Rusko chce ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
V podstatě chápu to co píšete, a částečně máte pravdu.
To co popisujete je to čeho chce Rusko doopravdy docílit. A to je znovu si vynutit sféru vlivu. Prostě Rusko chce zpět dobu SSSR. Což je ovšem trochu problém, protože ono to tak nějak nejde vrátit zpět. USA prostě nemůže dát Rusku žádné záruky ohledně Ukrajiny, protože Ukrajinu nevlastní. Ano můžou brzdit její vstup do NATO a do jiných mezinárodních institucí a dělat různé obštrukce, ale to je tak vše. Zakázat to Ukrajině nemohou, ani to aby se o vstup do NATO či EU snažili a tím pádem plnila jisté podmínky pro vstup, využívali pomoci skrze různé mezinárodní organizace a tím pádem se více a více vzdalovala nynějšímu Rusku a jeho politice. Otázka není jestli se Ukrajina dostane do EU nebo NATO, Ukrajina se tam nemusí dostat ani za 30 let. Ale už jen ta snaha, povede k tomu, že ta společnost bude stabilnější, silnější, nebude tolik náchylná na korupci a tím pádem tam Rusko nebude mít takový vliv, protože Rusové svůj vliv šíří primárně korupcí v nejvyšších kruzích. Samozřejmě vše bude záležet na tom, jestli se Ukrajině podaří provést potřebné reformy. A naši političtí představitelé, nebo političtí představitelé USA nemohou různým neziskovkám zakázat aby v tom Ukrajině nepomáhali pokud o to požádá.
A v tom je problém těch Ruských požadavků. Putin jako správný šachový velmistr se tím dostal do slepé uličky a jediným východiskem z ní je, aby si před svým národem zachoval nějakou tvář a zachoval rétoriku velikého Ruska, je rozjet intenzivní konflikt na Ukrajině, což znamená intervenci Ruských vojsk. Prakticky svou politikou si Rusové naprosto sebrali prostor pro manévrování a jediné na co už můžou vsázet je to co dělají aby se sami vyhli intervenci, která pro Rusko nebude nijak přínosná. Snažit se skrz energetický a vojenský nátlak ukecat západní země aby Ukrajinu nepodporovali v jejich reformách. Což ale prostě bohužel západní země udělat nemohou. Nebo spíše bylo by to náročné a byly by sami proti sobě.Skrýt celý příspěvekflanker.jirka Rusko nikdo nepodceňuje, ale na druhou stranu Rusko není SSSR. Nemá jeho technickou, výrobní ani živou sílu. Dnešní Rusko by daleko náročněji nahrazovalo ztráty něž ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka
Rusko nikdo nepodceňuje, ale na druhou stranu Rusko není SSSR. Nemá jeho technickou, výrobní ani živou sílu.
Dnešní Rusko by daleko náročněji nahrazovalo ztráty něž jak to mělo v plánu SSSR. Byť jejich propaganda to rozjíždí ve velkém a docela solidně oblbuje mladou generaci hlavně v malých městech a vesnicích, viz filmový dokument Provinční městečko E, ale i tak ta síla tam už taková není. I když pořád je poměrně velká.Skrýt celý příspěvekKlimesov: S tým súhlasím. Putin rozohral hru z ktorej môže vyjsť len ako porazený alebo ako hrdina. Nič medzi tým. Udržovanie korupcie a zamrznutý konflikt na východe je to, čo ...Zobrazit celý příspěvek
Klimesov: S tým súhlasím. Putin rozohral hru z ktorej môže vyjsť len ako porazený alebo ako hrdina. Nič medzi tým. Udržovanie korupcie a zamrznutý konflikt na východe je to, čo Ukrajinu diskvalifikuje od členstva v EÚ a NATO. Ako ten tlak ustoja, je na nich. Bohužiaľ musím konštatovať, že Rusko na destabilizáciu Ukrajiny dokáže urobiť oveľa viac ako Ukrajina pre svoje blaho. Pokiaľ sa nič zásadné nezmení, Ukrajina tento tlak dlhodobo neustojí.
Na druhej strane však musím povedať, že tlačiť Rusko do kúta nie je správna cesta. Aj plachá líška zaútočí ak ju palicou zaženiete do kúta a ona už nemá inú možnosť len útočiť (osobná skúsenosť)Skrýt celý příspěvekMiroslav. V tom je ten problém. Rusko z této situace nemůže vyjít jako vítěz. Putin si může pouze zachovat tvář, před svými lidmi, ale to je tak vše. Válkou na Ukrajině Rusko ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav.
V tom je ten problém. Rusko z této situace nemůže vyjít jako vítěz. Putin si může pouze zachovat tvář, před svými lidmi, ale to je tak vše.
Válkou na Ukrajině Rusko reálně nic nezíská, protože i kdyby se Rusku podařilo obsadit Ukrajinu celou, nepodaří se jim tam udržet vliv na věky a hlavně jednoduše. Doba už není jak v 19. století, kde se lidé smířili, že se stali majetkem jiného pána. Proto mnoho zemí rozšiřuje svůj vliv skrze ekonomiku a ekonomickou spolupráci.Skrýt celý příspěvekJa si myslím, že udržať si status hrdiny pred vlastným národom je Putinov primárny cieľ a tomu aj podriadi celú taktiku hry. Všetko ostatné je len bonus. Nemôžeme sa na ruské ...Zobrazit celý příspěvek
Ja si myslím, že udržať si status hrdiny pred vlastným národom je Putinov primárny cieľ a tomu aj podriadi celú taktiku hry. Všetko ostatné je len bonus. Nemôžeme sa na ruské (Putinove) záujmy pozerať našou optikou.Skrýt celý příspěvek
Miroslav. To samozřejmě máte pravdu, ale u těchto kroků je problém, že všeho do času. A prakticky Rusko před sebou tu krizi jen hrne a hrne a nedokáže jí reálně vyřešit. Nejprve ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav.
To samozřejmě máte pravdu, ale u těchto kroků je problém, že všeho do času. A prakticky Rusko před sebou tu krizi jen hrne a hrne a nedokáže jí reálně vyřešit.
Nejprve Krym, pak podpora separatistů a nyní reálný otevřený konflikt. Krátkodobě tím Putin získal. Z dlouhodobého hlediska ztrácí.Skrýt celý příspěvekPutin má jednoho obrovského nepřítele s kterým nemůže nikdy vyhrát a moc dobře to ví. Ten nepřítel se jmenuje čas. S každým dalším uběhlým dnem a měsícem se stále snižuje jeho ...Zobrazit celý příspěvek
Putin má jednoho obrovského nepřítele s kterým nemůže nikdy vyhrát a moc dobře to ví. Ten nepřítel se jmenuje čas. S každým dalším uběhlým dnem a měsícem se stále snižuje jeho šance nějak ovlivnit situaci na Ukrajině.Má čas do začátku olympiády v Pekingu,pak už bude nějaká intervence nemožná.Nepokoje v Kazachstánu vypukly v tu pro něj nejméně vhodnou chvíli.Skrýt celý příspěvek
Miroslav: Akého hrdinu ? Aby rusko dokázalo ovládať ukrajinu po jej dobytí , muselo by tam vytvoriť buď teror ako za Heydricha v protektoráte alebo miestnych nejako rozmaznať. ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav: Akého hrdinu ? Aby rusko dokázalo ovládať ukrajinu po jej dobytí , muselo by tam vytvoriť buď teror ako za Heydricha v protektoráte alebo miestnych nejako rozmaznať. V prvom prípade by sa kompletne odkopali, takmer celý svet by ich mal za tyranov, ukrajinci by ich nenávideli. V druhom prípade pochybujem, že na to rusi majú peniaze protežovať ukrajinu. Nedokázali si získať ich srdce ani pred rokom 2014.Skrýt celý příspěvek
Ak sa Rusko stiahne od ukrajinských hraníc, tak USA môžu vyhlásiť, že zachránili Ukrajinu od vojny. Síce je to taký alibizmus ktorý vo výsledku nič nemení, ale pre USA to bude ...Zobrazit celý příspěvek
Ak sa Rusko stiahne od ukrajinských hraníc, tak USA môžu vyhlásiť, že zachránili Ukrajinu od vojny. Síce je to taký alibizmus ktorý vo výsledku nič nemení, ale pre USA to bude skvelá reklama. Rozhodne si nemyslím, že by sa USA nechajú dotlačiť do toho, že sa stiahnú z EurópySkrýt celý příspěvek
Miroslav - usa sa asi nikdy z európy nestiahnu...ako my chceme podporovať ukrajinu technikou a dúfame že prípadná vojna sa udeje tam,tak amerike vyhovuje podporovať tak isto ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav - usa sa asi nikdy z európy nestiahnu...ako my chceme podporovať ukrajinu technikou a dúfame že prípadná vojna sa udeje tam,tak amerike vyhovuje podporovať tak isto krajiny v európe aby sa prípadný stret nato-rusko odohral v strede európy...na našu smolu ...Skrýt celý příspěvek
USA sa s Ruskom vždy dohodnú. O to sa vôbec nebojím, že by sa nedohodli. Vojna nebude, ale niekto si to odsrať musí lebo všetci víťazmi byť nemôžu. V tomto prípade sa zrejme obeťou ...Zobrazit celý příspěvek
USA sa s Ruskom vždy dohodnú. O to sa vôbec nebojím, že by sa nedohodli. Vojna nebude, ale niekto si to odsrať musí lebo všetci víťazmi byť nemôžu. V tomto prípade sa zrejme obeťou stane Ukrajina. Možno na ich smolu, ale na naše šťastie.Skrýt celý příspěvek
HEKTOR: Preto by bolo lepšie, aby USA hrali menšiu rolu v Europe. Aby sa europa nestala ihriskom pre Rusko a američanov. Europa sa nesmie spoliehať na američanov a obranu aj ...Zobrazit celý příspěvek
HEKTOR: Preto by bolo lepšie, aby USA hrali menšiu rolu v Europe. Aby sa europa nestala ihriskom pre Rusko a američanov. Europa sa nesmie spoliehať na američanov a obranu aj bezpečnostnú politiku si riadiť hlavne sama. Lenže to už ťažko pôjde, keď poliaci dávajú prednosť spolupráci s američanmi a nemci s rakúšanmi podrývajú energetiku bláznivými nápadmi a závislosťou na ruskom plyne.
Zaujímavé je porovnať , čo rusi ponúkajú Ukrajine, myslím z hľadiska budúceho rozvoja. Tzv. mäkká sila. Bežných ľudí nezaujímajú primárne s kým budú vojensky v pakte , ale uživenie rodín. V tom je jednoznačne Europa príťažlivejšia ako Rusko. Rusko sa stáva skanzenom. Ale aj Europa v mnohom zaostáva proti Číne a USA.Skrýt celý příspěvek
Je znát, že je to kariérní politička...Měla by dostat čas.Ale alibistické řeči, že výběrové řízení na BVP není v mašličkách nikoho nezajímají.
Je znát, že je to kariérní politička...Měla by dostat čas.Ale alibistické řeči, že výběrové řízení na BVP není v mašličkách nikoho nezajímají.
Osobně považuji za skandální :D, že se bude jednat mimojiné o východní evropě - bez východní evropy a přitom administrativa deklarovala, že taková jednání nebudou. Započítam-li ...Zobrazit celý příspěvek
Osobně považuji za skandální :D, že se bude jednat mimojiné o východní evropě - bez východní evropy a přitom administrativa deklarovala, že taková jednání nebudou. Započítam-li pokusné balónky v americkém tisku, tak je to pro mne ještě více varovné.
Jde mi o to, že já jako občan - bez ohledu na sílu a váhu USA, RF - neznám postoj vlády České Republiky. Na první pohled to vypadá, že je to ani nezajímá viz reakce Polska, pobalstských států, ale ne ČR. ČR může mít furt nějakou svou strategii - v rámci reagionu je stále dost spojenců, kde jako celek a podstatná část NATO - můžeme hovořit jednotně a tlačit na USA.Skrýt celý příspěvekPostoj ČR bude taký, že bude rešpektovať závery konferencie
Postoj ČR bude taký, že bude rešpektovať závery konferencie
Jo, sorry, ale mne nezajímá Tvůj názor, ale postoj České Republiky.
Jo, sorry, ale mne nezajímá Tvůj názor, ale postoj České Republiky.
Ty si ešte nepochopil, že ČR nemá názor? Teda má, ale to nikoho nezaujíma a tak sa ho ani nedozvieš. Počká sa na výsledky konferencie a vydá sa stanovisko, že ČR rešpektuje tento ...Zobrazit celý příspěvek
Ty si ešte nepochopil, že ČR nemá názor? Teda má, ale to nikoho nezaujíma a tak sa ho ani nedozvieš. Počká sa na výsledky konferencie a vydá sa stanovisko, že ČR rešpektuje tento stav. Nemusíš byť frustrovaný. Oveľa silnejší geopolitickí hráči sú na tom presne tak istoSkrýt celý příspěvek
HEKTOR: Asi tak. Netreba sa zbytočne frustrovať tým, že ČR si nemohla povedať svoje. USA to možno skonzultovali tak s Nemeckom a Francúzskom, ale tam to niekto aj skončilo (a ani ...Zobrazit celý příspěvek
HEKTOR: Asi tak. Netreba sa zbytočne frustrovať tým, že ČR si nemohla povedať svoje. USA to možno skonzultovali tak s Nemeckom a Francúzskom, ale tam to niekto aj skončilo (a ani tým by som si nebol celkom istý). Toto nie je naša hra. My sme len diváciSkrýt celý příspěvek
Tak rozhovor je takový odlehčenější. Mohli třeba probrat akviziční plány na letošek. Ovšem zrovna k pomoci Ukrajině nevím co by jste chtěl slyšet jiného. Co se bude dít s BVP je v ...Zobrazit celý příspěvek
Tak rozhovor je takový odlehčenější. Mohli třeba probrat akviziční plány na letošek. Ovšem zrovna k pomoci Ukrajině nevím co by jste chtěl slyšet jiného.
Co se bude dít s BVP je v nejbližší době jasné. Do cca. třech měsíců má vzniknout právní analýza ze které bude vycházet další postup. Letectvo to je na samém začátku a čeká se na doporučení vojáků.
Před pár dny proběhlo tiskem že je Rusko zklamáno z přístupu NATO. Takže co probíhá tiskem není naprosto důležité. Jisté je že Černochová o tom vyjednávat nebude.Skrýt celý příspěvek
Paní ministryně neumí anglicky. A stačila by komunikativní B2.
Paní ministryně neumí anglicky. A stačila by komunikativní B2.
Říká že je na úrovni B1. Ovšem to nepovažuji za nejdůležitější schopnost ministra obrany na naší úrovni.
Říká že je na úrovni B1. Ovšem to nepovažuji za nejdůležitější schopnost ministra obrany na naší úrovni.
Zvláštní, že v souvislosti s ČR se při rozhovorech s politiky skáče alibisticky rovnou na článek 5 a ignoruje se článek 3.
Článek 3 se ČR netýká???Zvláštní, že v souvislosti s ČR se při rozhovorech s politiky skáče alibisticky rovnou na článek 5 a ignoruje se článek 3.
Článek 3 se ČR netýká???Polsku samozřejmě pomoct musíme, ale nevím jestli těžká mechanizovaná brigáda by v současném stavu nějak pomohla. Škoda, že nebyla otázka na politické náměstky a tendr na nová ...Zobrazit celý příspěvek
Polsku samozřejmě pomoct musíme, ale nevím jestli těžká mechanizovaná brigáda by v současném stavu nějak pomohla. Škoda, že nebyla otázka na politické náměstky a tendr na nová BVP.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...