Číňané nemilosrdně kritizují Su-57 a ruský letecký průmysl

Číňané nemilosrdně kritizují Su-57 a ruský letecký průmysl
Dvojice prototypů Su-57 / mil.ru (Zvětšit)

Po nehodě Su-57 se na internetu odehrála nevídaná mediální smršť. Ruská propaganda se snaží zachránit nejen prestiž projektu Su-57, ale i celého ruského leteckého průmyslu. Nečekaná podpásovka ale přišla z Číny, která si v kritice Su-57 a ruského leteckého průmyslu nebrala žádné servítky.

Ruský „damage control“

V rámci „damage control“, a to směrem dovnitř Ruska i směrem ven k potenciálním zákazníkům, ruská oficiální místa a média spustila po pádu Su-57 mediální protiofenzívu. Není divu, ve hře jsou desítky miliard dolarů a ruská národní prestiž.

Silnou „proruskou munici představuje především dnes vydaná (zatím neoficiální) novinka o prvním exportním úspěchu Su-57 – podle alžírského webu Menadefense alžírská vláda uzavřela smlouvy na nákup 14 stíhacích letadel Su-57, ale také 14 Su-34 a 14 Su-35.

Ruská mediální skupina RBK dále informovala o „rozsáhlých“ dodávkách Su-57 v roce 2020. Tuto informaci přinesl Sergej Chemezov, šéf státního konglomerátu Rostec: „V roce 2020 musíme udělat hodně pro stabilizaci leteckého průmyslu. [...] Začnou první rozsáhlé dodávky letadel páté generace Su-57 armádě.“ Pro úplnost ale dodejme, že Chemezov informaci uvedl v rámci novoročního poselství ohledně plánů konglomerátu Rostec pro rok 2020.

Nicméně zprávu o rozsáhlých dodávkách Su-57 převzala další významná ruská média a tiskové agentury, jako TASS, Vzgljad, Kommersant. Ruský letecký web Avia.pro pak šel ještě dále, když uvedl, že Chemezova slova mohou naznačovat mnohem větší objednávky a dodávky Su-57.

„Mělo by být zdůrazněno, že podle řady zdrojů bylo v roce 2020 plánováno převedení 2 až 4 stíhacích letadel Su-57 do arzenálu vzdušných sil, avšak vzhledem k prohlášení šéfa Rostec ohledně ‚prvních rozsáhlých dodávek‘ je pravděpodobné, že dodávky techniky do výzbroje se zvýší na 10 [Su-57], zatímco celkový počet Su-57 ve výzbroji ruského letectva může dosáhnout jedne stovky [Su-57] do roku 2030,“ spekuluje Avia.pro

„Je třeba poznamenat, že ruský stíhač Su-57 se osvědčil z hlediska bojového použití na území Sýrie, což bylo docela pravděpodobně důvodem velkého zájmu ruského ministerstva obrany o tato letadla,“ píše dále Avia.pro „Odborníci mimo jiné věnují pozornost skutečnosti, že s příchodem motorů Su-57 ‚druhé fáze‘ [Izdělije 30] se schopnosti těchto stíhaček velmi výrazně zvýší, i když i dnes jsou tyto stíhačky považovány za jedny z nejpůsobivějších na světě.“

Kromě toho po nehodě Su-57 ruská tisková agentura RIA Novosti přišla s informací, že se Su-57 po roce 2030 stane nosičem hypersonických střel Kinžál. Toto mělo být sděleno ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi během výstavy moderních zbraní a vybavení v ruském Národním středisku řízení obrany v Moskvě.

V každém případě Dmitrij Kornev, šéfredaktor portálu MilitaryRussia, pro web Svobodnaja Pressa uvedl, že projket Su-57 bude pokračovat, protože Rusko jednoduše jiné možnosti nemá. Kornev dále uvedl, že se dodávky dalších letadel mohou opozdit, ale jen o dva až tři měsíce.


Úvodní stránka vojenského portálu Sina / Sina

Čínská kritika

Nečekané reakce přišly z Číny, konkrétně od mediálních domů Sina a Sohu (jde o konkurenční projekty). Oba mediální domy mají obrat přes 1,5 miliardy dolarů a dohromady zaměstnávají desítky tisíc lidí. V obou případech články ironicky komentují projekt Su-57, ruský letecký průmysl, ale posměšně také rusko-indickou leteckou spolupráci (zejména společný projekt FGFA).

Sohu dokonce ve svém článku uvedl, že časté zkušenosti indických letců s katapultáží poskytly Rusům bohaté zkušenosti s vývojem vystřelovacích sedaček.

“Letos je pro Rusko opravdu špatný rok. Zaprvé, letadlová loď začala hořet a převrátila se ponorka [B-380]. Nyní dokonce spadl i drahocenný zkušební prototyp [Su-57]. Lze jen říci, že Rusové musí tvrději pracovat, aby je ostatní země světa nenechaly příliš daleko za sebou,“ píše Sohu s tím, že Su-57 se posměšně přezdívá letadlo 4+++ generace. Sohu také upozorňuje, že ruská letadla se musí vypořádat s nekvalitními díly.

Článku na portále Sohu si všimla ruská média, konkrétně portál Utro v článku „Číňané zesměšnili pád Su-57“ a ruský Topwar v článku “V čínském Sohu: Havárie Su-57 zatemnila plány na vývoj stíhaček nové generace v Ruské federaci.“ Web Ultro v daném článku navíc odkázal na Facebookový status Alexandra Garneva, bývalého pilota a Hrdiny Ruské federace, podle kterého jednoduše Su-57 jako letoun páté generace neexistuje a ani první sériové Su-57 nejsou v konečné podobě. „Kolik let může člověk snášet stejnou šílenou lež?,“ ptá se Garnev.

Obsáhlejší článek přinesl portál Sina, který ve svém článku uvádí, že pád Su-57 ohrožuje důvěru zákazníků a potenciální obchody v hodnotě desítek miliard dolarů. Jak ale vidíme na příkladu Alžírska, zcela to neplatí.


Hromadná výroba Su-57 / Sina

Sina uvádí, že nehody potkávají všechna letadla, ale je velmi vzácné, aby se zřítil první sériově vyráběný letoun. Celý článek na webu Sina působí silně ironicky, například fotku z výroby prvního Su-57, kolem kterého se nachází několik jednoduchých montážních plošin, autor posměšně okomentoval „Hromadná výroba Su-57“.

„Nehoda [Su-57] bude mít nepochybně velmi negativní dopad na následnou hromadnou výrobu stíhaček Su-57. Podle platného plánu mělo být letadlo oficiálně dodáno během několika dalších dnů. Původně šlo o velkou radost a vlnu velké publicity, ale výskyt takové vážné nehody je bezpochyby těžkou ranou pro sebevědomí Rusů,“ píše Sina.

Jen pro zajímavost uveďme, že české vydání propagandistického ruského portálu Sputnik v polovině listopadu přišlo s článkem „‚USA budou závidět.‘ Čínská média uvedla přednosti Su-57“. V tomto článku Sputnik odkazuje právě na pochvalný článek z portálu Sina, ve kterém se uvádí, že Američané závidí vlastnosti Su-57.

Sina dále kritizoval nedostatečnou stealth Su-57 a uvedl, že ruské letectvo je zklamano z pomalého zavádění Su-57 ‒ vzhledem k rychlé rostoucímu počtu F-35 nemohou Rusové podle Číňanů očekávat, že jejich Su-35S dlouho [ve válce] odolá. Dle čínského portálu, pokud se dokončí vývoj Su-57 a dojde k modernizaci, „nemusí být dobře vylepšený Su-57 v budoucnu nutně nepoužitelný.“

Současně čínský portál varuje, že na dovývoj a nákup Su-57 nemusí stačit peníze. „Současné vojenské výdaje Ruska klesly na osmou pozici na světě, a to musí financovat obrovský jaderný arzenál i výdaje na zámořské války. Přestože je projekt Su-57 důležitý, není možné alokovat mnoho zdrojů.“

Dle mínění Číňanů klíčové pro přežití Su-57 jsou dodávky do zahraničí, ale nejdříve musí být Su-57 zaveden a úspěšně používán ruským letectvem (jak vidno na Alžírsku, nemusí). Nakupovaný počet 76 letadel má být přitom tak akorát, aby Rusové prokázali důvěru v tento projekt a uklidnili potenciální zákazníky. 

Sina také upozorňuje, že Rusko počítá s výrobou pouze deseti Su-57 ročně, což je proti počtům F-35 zanedbatelné číslo. „Jinými slovy, samotné Rusko si myslí, že současný Su-57 je nevyzrálé letadlo a počítá s malými nákupy a postupným vylepšováním.“

Zdroj: Utro, Tsargrad TV, Avia.pro, Sina, Sohu, RBC, 2, SvobodnajaPressa

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruské stíhačky Su-57 s nejnovějšími motory Izdělije 30

Minulý týden ruský výrobce Suchoj, člen Sjednocené letecké korporace (OAK), začal s leteckými testy ...

Ruský tisk: Stíhačka Su-57 je drahá a zbytečná hračka

Člen expertní rady Státní dumy pro letecký průmysl a vedoucí komise Státní dumy pro právní ...

Rusové nabízejí víceúčelové bojové letadlo Su-57E pro export

Podle magazínu IHS Janes společnost Rostec požádala ruskou vládu o vývozní povolení pro bojový ...

Ruské letectvo získá první sériovou stíhačku Su-57 „Felon“ do konce roku

Ruský náměstek ministra obrany Alexej Krivoručko po půl roce opět navštívil Komsomolský letecký ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Macko
    12:33 25.01.2022

    Z čínskej strany je to normálny postup.
    Veď aj Číňania chcú svoje lietadlá vyvážať.......................

    Z čínskej strany je to normálny postup.
    Veď aj Číňania chcú svoje lietadlá vyvážať.......................

  • agular
    11:30 31.12.2019

    Číňané asi zapomněli, že se Sovětům podařilo havarovat přinejmenším s prvním sériovým kusem Tu144 na přehlídce v Paříži v roce 1973. Takže havárie prvích sériově vyrobených kusů ...Zobrazit celý příspěvek

    Číňané asi zapomněli, že se Sovětům podařilo havarovat přinejmenším s prvním sériovým kusem Tu144 na přehlídce v Paříži v roce 1973. Takže havárie prvích sériově vyrobených kusů není pro Rusy novinkou.Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      20:07 09.01.2020

      2012 Suchoj Superjet 100 rozbili o horu .....

      2012 Suchoj Superjet 100 rozbili o horu .....

  • SKmartinTO
    03:21 31.12.2019

    Pád Felonu sa dal očakávať

    Karma je Zdarma.)

    Je absolútnym nezmyslom porovnávať tento nedokončený stroj s monštrami typu Raptor či Panther .)

    Pád Felonu sa dal očakávať

    Karma je Zdarma.)

    Je absolútnym nezmyslom porovnávať tento nedokončený stroj s monštrami typu Raptor či Panther .)

  • technik
    14:56 30.12.2019

    Zajímavý článek o spolehlivosti F35. Těžko říct na kolik se zakládá na pravdě, ale at není debata ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavý článek o spolehlivosti F35. Těžko říct na kolik se zakládá na pravdě, ale at není debata jednotvárná.

    https://www.securitymagazin.cz... Skrýt celý příspěvek

    • danny
      16:17 30.12.2019

      Co mě zaujalo, tak z toho vychází cena pro poláky cca 203 mio USD. Pro Belgii 123, ale ti jen dokupují. Takže tipuji, že ten rozdíl budou tvořit nezbytné náklady na zařazení do ...Zobrazit celý příspěvek

      Co mě zaujalo, tak z toho vychází cena pro poláky cca 203 mio USD. Pro Belgii 123, ale ti jen dokupují. Takže tipuji, že ten rozdíl budou tvořit nezbytné náklady na zařazení do služby.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      22:24 30.12.2019

      Ohledně spolehlivosti tam nic nebylo, tedy nic co by říkalo něco o čem by se dala vést diskuze.

      Ohledně spolehlivosti tam nic nebylo, tedy nic co by říkalo něco o čem by se dala vést diskuze.

    • Econ
      22:49 30.12.2019

      Odkazovaný článek cituje z bloombergu, kde je ovšem vyznění poněkud jiné. Když to shrnu, tak uvádí, že operační připravenost F35 se stále zlepšuje, nicméně stále nepanuje ...Zobrazit celý příspěvek

      Odkazovaný článek cituje z bloombergu, kde je ovšem vyznění poněkud jiné. Když to shrnu, tak uvádí, že operační připravenost F35 se stále zlepšuje, nicméně stále nepanuje spokojenost se současným stavem. Konkrétně - bojová připravenost vzrostla v posledním roce z 55 na 73 %. Průměr celého letectva přitom je 75%. Nicméně cíl je dostat se přes 80 %. Takže jsou stále pod cílem. Takže jasně, nejsou spokojení s poruchovostí, protože mají vyšší cíl. To je v pořádku, nejedná se ale evidentně o žádný propadák. Důležité je, že se daří poruchovost snižovat. Před pár lety měla F35 mnoho problémů, které se řešily. Řada čtenářů jistě také zná vanovou křivku a co to obnáší.
      Odkaz na článek: https://www.bloomberg.com/news...

      Ten český článek mi přijde poněkud manipulativní. Přece jen vyznění je poněkud jiné. Možná je cílem vybalancování nerovnováhy se SU 57, které dnes nelétá. Aby se ukázalo, že i F35 má problémy.

      V článku jsou některá, řekněme zavádějící, tvrzení typu : "Stále se řeší pouze pořizovací cena a nikoliv náklady na životní cyklus". Kdo o tom něco málo ví, tak ví, že je to nesmysl.
      Také věty typu: "Kvůli hluku protestuje údajně v Norsku civilní obyvatelstvo..." jsou přípravou na závěrečnou ofenzivu:
      "...Zdá se, že letoun F-35 je technologickou špičkou, ale je vhodný pro podmínky např. AČR, nebo jiných evropských zemí? A je to ekonomicky udržitelné i při nárůstu rozpočtu na 2% HDP?..."
      Tedy celý smysl článku je: pozor F35 je velmi problémový stroj, který je moc poruchový a proto je otázkou, zda jej má smysl vůbec kupovat.

      Možná se nejedná o cílenou propagandu, možná pouze autor článku prostě odvedl mizernou práci, vytáhl několik vět ze zdrojovaného článku a zbytek si domyslel. Jaký jiný důvod by ale mělo vzít z druhého článku jen pár kritických vět, vypustit všechna čísla a k tomu přidat vlastní názor (bez zřejmého odlišení, kdy čerpám z jiného článku a kdy přidávám vlastní názor)?

      Jsem rád, že na armádních novinách jsou články o několik světelných let jinde.Skrýt celý příspěvek

      • Robo
        00:49 31.12.2019

        Security magazín je proruský server . Citace z dolního odkazu : SECURITY MAGAZÍN za kterým z neznámých důvod stojí exministr Radek John, před mnoha lety novinář, který se v roli ...Zobrazit celý příspěvek

        Security magazín je proruský server .

        Citace z dolního odkazu :

        SECURITY MAGAZÍN za kterým z neznámých důvod stojí exministr Radek John, před mnoha lety novinář, který se v roli politika ukázal jako mimoň. Zde platí totéž co u všech ostatní. Neověřené zprávy, výmysly, vyvolávání paniky, extrémismus promíchané z hloupostmi.

        https://pooh.cz/2017/07/14/poz... Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        14:44 31.12.2019

        Hezký rozbor. Možná by bylo i hezké se zabývat tím, proč má někdo potřebu to dávat sem.

        Hezký rozbor. Možná by bylo i hezké se zabývat tím, proč má někdo potřebu to dávat sem.

        • Rumba
          14:53 04.01.2020

          Propaganda a šírenie nezmyslov išla Rusom vždy výrazne lepšie ako čokolvek iné. Navyše som si takmer istý, že tento web je v ich povedomí ako tŕň v oku. Takže preto...

          Propaganda a šírenie nezmyslov išla Rusom vždy výrazne lepšie ako čokolvek iné. Navyše som si takmer istý, že tento web je v ich povedomí ako tŕň v oku. Takže preto...

    • RiMr71
      02:19 31.12.2019

      ...něco ze SPutniku nemáte? Je to podobně kvalitní zdroj informací.

      ...něco ze SPutniku nemáte? Je to podobně kvalitní zdroj informací.

  • danny
    14:44 30.12.2019

    Co se týče komerčního úspěchu, tak mají rusové pořád ještě celkem slušnou šanci, pokud se jim tedy jednou povede dotáhnout vývoj a rozjet výrobu. Přece jen, konkurence není zase ...Zobrazit celý příspěvek

    Co se týče komerčního úspěchu, tak mají rusové pořád ještě celkem slušnou šanci, pokud se jim tedy jednou povede dotáhnout vývoj a rozjet výrobu. Přece jen, konkurence není zase taky silná. Je spousta zemí, které moderní západní stroj nedostanou z politických důvodů. Rozhodně ne F-35, a Rafala nebo Gripena s americkýma technologiema taky ne, protože proto. Takže zůstává jako konkurence Čína.
    Nakonec se do hry může vrátit i ta Indie. Její hlad po transferu technologíí je obrovský, a nikdo jiný není v takovém srabu, jako rusové, aby byl tak ochoten na něj přistoupit. takže uvidíme. Ale je jasné, že to bude ještě pěknou dobu trvat.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    14:01 30.12.2019

    Prošel jsem si všechny čínské, tchajwanské, japonské, singapurské, malajské a další asijské weby, které publikují anglicky. Hledal jsem všechny zmínky o ruském leteckém průmyslu, ...Zobrazit celý příspěvek

    Prošel jsem si všechny čínské, tchajwanské, japonské, singapurské, malajské a další asijské weby, které publikují anglicky. Hledal jsem všechny zmínky o ruském leteckém průmyslu, komentáře k havárii sučka a vše, co se programu su-57 v těchto zdrojích za poslední rok objevilo.
    Pod vlivem pročteného na mě nadpis článku - "Číňané nemilosrdně kritizují Su-57 a ruský letecký průmysl" a úvod - "Po nehodě Su-57 se na internetu odehrála nevídaná mediální smršť. Ruská propaganda se snaží zachránit... prestiž... Nečekaná podpásovka ale přišla z Číny, která si v kritice Su-57 a ruského leteckého průmyslu nebrala žádné servítky."

    Možná jsem něco přehlédl, ale nenašel jsem ani nemilosrdnou kritiku, ani nevídanou mediální smršť, ani podpásovky bez servítek. Možná špatně čtu mezi řádky, ale všechny články na mě působily velmi uměřeně, střízlivě a korektně.

    Čínské anglicky píšící média sleduji poměrně často. Jsou velmi zajímavým informačním zdrojem v situacích, kdy je Čína nestranným pozorovatelem. Např. přinášely velmi kvalitní, vyvážené a věcné informace v průběhu konfliktu na Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

    • fotr
      22:14 30.12.2019

      Také jsem žádnou podpásovku v článku nenašel a také souhlasím s tím jak píšeš v následujícím příspěvku že různé skupiny mají do určité míry zaujatý nebo pokřivený náhled ale pokud ...Zobrazit celý příspěvek

      Také jsem žádnou podpásovku v článku nenašel a také souhlasím s tím jak píšeš v následujícím příspěvku že různé skupiny mají do určité míry zaujatý nebo pokřivený náhled ale pokud jsi zkušený ....................(domysli si sám) tak se v té záplavě informací dokážeš poměrně snadno orientovat. Závěry se nedělají jen z omezeného počtu 3-4 zdrojů. Ještě snad dodám že existují informace a INFORMACE a zdroje a ZDROJE ale to jistě víš. Všimni si také že to co zde občas prorokuji se obvykle pak stane, viz třeba co jsem napsal o Armatě. DDSkrýt celý příspěvek

  • danny
    13:50 30.12.2019

    Fotr: nechtělo se mi řadit odpověď do rozsáhlého vlákna, tak se omlouvám, že ji řadím sem. "Ještě včera mě tu Danny silně kritizoval že jsem napsal že Rusko lže a manipuluje a že i ...Zobrazit celý příspěvek

    Fotr: nechtělo se mi řadit odpověď do rozsáhlého vlákna, tak se omlouvám, že ji řadím sem. "Ještě včera mě tu Danny silně kritizoval že jsem napsal že Rusko lže a manipuluje a že i o SU57 se od začátku lhalo, teď to tu říká přímo Ruský pilot který je v centru dění a obeznalý situace. Co ty na to, Danny?"
    Myslím si o tom to samé, co o vyjádření řady dalších ruských, českých, amerických, německých veteránů, kteří se vyjadřují kriticky k situaci v armádě. To samé, co exmanažerech a špičkových expertech špičkových technologických firem, se kterými se firmy nešťastně rozloučily. To samé, co o vyjádření ruských, českých, amerických, britských, německých opozičních politiků, kteří kritizují průběh, podmínky a výsledky zbrojních, infrastrukturních, akvizičních projektů.
    Kritika je většinou založená na velmi relevantních skutečnostech a má obvykle racionální jádro. Je potřeba ji brát v potaz. Takové výroky obvykle, přes značnou míru subjektivního hodnocení ovlivněného pocitem křivdy atd..., umožňují získat ucelenější obraz o skutečnosti. Samy o sobě jsou však podobně nekompletní, jako když člověk bere jako čirou pravdu PR články výrobce.Skrýt celý příspěvek

  • fotr
    08:22 30.12.2019

    Rusové málem přišli o další stroj který narušil Jiho Korejský vzdušný prostor, samozřejmě za tím byla podle nich ,,porucha,, jako vždy když Rusové vletí někam kam neměli. Ty ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové málem přišli o další stroj který narušil Jiho Korejský vzdušný prostor, samozřejmě za tím byla podle nich ,,porucha,, jako vždy když Rusové vletí někam kam neměli. Ty navigační poruchy jsou nějak moc časté.
    Škoda že Korejská letadla střílela jen varovně, na tu Rusko Čínskou provokaci měli reagovat tvrději.Skrýt celý příspěvek

    • danny
      14:18 30.12.2019

      Fotr: to asi neee. Kvůli ADIZ Dokdo/Takeshimy budou vykřikovat a občas střílet do vzduchu, ale to je show primárně pro Japonce, sekundárně pro Číňany. Je otázka, jestli Se Putin ...Zobrazit celý příspěvek

      Fotr: to asi neee. Kvůli ADIZ Dokdo/Takeshimy budou vykřikovat a občas střílet do vzduchu, ale to je show primárně pro Japonce, sekundárně pro Číňany.
      Je otázka, jestli Se Putin nedohodl se Shinzo Abem na uznání japonského nároku na Takeshimu výměnou za uznání ruského nároku na Iturup, Kunašir, Šikotan a ostrůvky HabomaiSkrýt celý příspěvek

  • Storm
    23:43 29.12.2019

    Omlouvám se všem slušným diskutujícím, ale tohle píšu úplně nahoru, protože by to nemělo zůstat zapomenuto a přehlédnuto... Gangut Píše: Storme ďakujem. Neviem kolko lieta po ...Zobrazit celý příspěvek

    Omlouvám se všem slušným diskutujícím, ale tohle píšu úplně nahoru, protože by to nemělo zůstat zapomenuto a přehlédnuto...

    Gangut Píše:
    Storme ďakujem. Neviem kolko lieta po rusku, ale podľa ruských zdrojov a aj na ruskej wiki je max. rýchlosť na úrovni 2,45M a v supercruise 2M.

    A ještě předtím napsal:
    A až budete letecký technik s 25-rokmi praxe a s licenciou aj na tú B737 tak sa možeme začať baviť na úrovni... :-B

    Reakce...
    Pokud si vážně myslíš, že su57 létá supercruise Mach 2,0, což je na úrovni hladiny moře rychlost zhruba 2500 km/h a ve velkých výškách nad FL330 ( 11 000m ) by Mach 2,0 byla nějakých 2120km/h... Tak mám vážné obavy o tvé kvalitě technika letadel s 25letou praktickou zkušeností...Skrýt celý příspěvek

    • Pigtail
      06:34 30.12.2019

      F-22 lítá 1,8M supercrusie bez přídavného spalování s motory o tahu 26000lb při prázdné hmotnosti 29t ... nevidím důvod proč by SU-57 nemohl lítat 2M, ne teď ale po instalaci ...Zobrazit celý příspěvek

      F-22 lítá 1,8M supercrusie bez přídavného spalování s motory o tahu 26000lb při prázdné hmotnosti 29t ... nevidím důvod proč by SU-57 nemohl lítat 2M, ne teď ale po instalaci nových motorů Izdeliye 30 oproti stávajícím AL-41F jsou o 30% lehčí s tahem 24000lb na 26t ... pokud má dobrou aerodynamiku tak v tom nevidím žádný problémSkrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        07:40 30.12.2019

        F- 22 116 kN / 29,4t(19,7+8,2) / 1,82M
        Su-57 93-108 kN / 29,2t(18+10,3) / 2M

        F- 22 116 kN / 29,4t(19,7+8,2) / 1,82M
        Su-57 93-108 kN / 29,2t(18+10,3) / 2M

        • palo satko
          08:40 30.12.2019

          F-23 mal rovnake motory ako F-22 a lietal rychlejšie. Lietadlo nie je len o tahu motorov.

          F-23 mal rovnake motory ako F-22 a lietal rychlejšie. Lietadlo nie je len o tahu motorov.

          • Storm
            09:40 30.12.2019

            To je teda perla... A o cem jinem rychlost letadla je nez o tahu motoru hmotnosti a aerodinamice?

            To je teda perla... A o cem jinem rychlost letadla je nez o tahu motoru hmotnosti a aerodinamice?

          • gangut
            10:06 30.12.2019

            No prave o tej aerodynamike?

            No prave o tej aerodynamike?

          • Jirosi
            21:51 30.12.2019

            palo satko:
            F-22 116 kN / 19,7 t
            YF-23 116 kN /14,7 t... o (34% méně)

            Nevyšel jeden argument, vyzkoušíme jiný?

            palo satko:
            F-22 116 kN / 19,7 t
            YF-23 116 kN /14,7 t... o (34% méně)

            Nevyšel jeden argument, vyzkoušíme jiný?

          • SKmartinTO
            03:25 31.12.2019

            No čo šaško blúzniš ďalej čo ..?
            už sa ti ozval kapitaň / Rajnoha ?
            Nuž do Moskvy ta už asi nezobere .(

            https://youtu.be/sUmSgxA98mk...

            No čo šaško blúzniš ďalej čo ..?
            už sa ti ozval kapitaň / Rajnoha ?
            Nuž do Moskvy ta už asi nezobere .(

            https://youtu.be/sUmSgxA98mk...

      • Storm
        08:22 30.12.2019

        Psal že už lítá... To je čas přítomný... Né že bude možná někdy uvidíme kdovíjestli lítat... Až možná někdy uvidíme kdovíjestli dostane nové motory... Pokud možnà někdy uvidíme ...Zobrazit celý příspěvek

        Psal že už lítá... To je čas přítomný... Né že bude možná někdy uvidíme kdovíjestli lítat... Až možná někdy uvidíme kdovíjestli dostane nové motory... Pokud možnà někdy uvidíme kdoví jestli bude lítat s novýma motorama, ale oběma... né jen na zkoušku s jedním novým a jedním starým...Skrýt celý příspěvek

        • gangut
          09:30 30.12.2019

          Nie Strome, neviem koľko lieta. Viem koľko uvádzajú ruské zdroje. Tak, kým sa nabudúce začnete strapnovat, tak sa naučte čítať a hlavne chápať čo čítate.

          Nie Strome, neviem koľko lieta. Viem koľko uvádzajú ruské zdroje. Tak, kým sa nabudúce začnete strapnovat, tak sa naučte čítať a hlavne chápať čo čítate.

          • StandaBlabol
            09:39 30.12.2019

            Jenže jsi na webu, který čtou zájemci o vojenskou techniku. Kteří mají aspoň tušení o tom, co je možné a co ne. Takže když sem začneš dávat hlouposti o tom, jak Su-57 dosahuje M2 ...Zobrazit celý příspěvek

            Jenže jsi na webu, který čtou zájemci o vojenskou techniku. Kteří mají aspoň tušení o tom, co je možné a co ne. Takže když sem začneš dávat hlouposti o tom, jak Su-57 dosahuje M2 supercruise , tak se nediv, že ti to někdo omlátí o hlavu. A klidně se pak můžeš bránit tím, že ty nic, že jsi to někde četl. Já jsem někde četl, že jich Rusko má mít v roce 2015 160 kusů. A že L band radary v křídle detekují F-35 na 150 km. A další hovadiny. Ale proč bych je měl pouštět dál???Skrýt celý příspěvek

          • Storm
            09:42 30.12.2019

            Strapňuješ se ty tím, že čítáš ruské zdroje plné zbožných přání... Zkus sputnik.. nebudeš si to muset překládat z ruštiny...

            Strapňuješ se ty tím, že čítáš ruské zdroje plné zbožných přání... Zkus sputnik.. nebudeš si to muset překládat z ruštiny...

          • Storm
            09:47 30.12.2019

            StandaBlabol
            Pozor Stando... Ten člověk je prý technik letadel s tipovkou na B737 se 25letou praxi... určitě to bude vědět líp než my :D

            StandaBlabol
            Pozor Stando... Ten člověk je prý technik letadel s tipovkou na B737 se 25letou praxi... určitě to bude vědět líp než my :D

          • gangut
            10:02 30.12.2019

            Takže blábol tu je presne čo som napísal a skopíroval to tu aj ten idiot pred vami Gangut Píše: Storme ďakujem. Neviem kolko lieta po rusku, ale podľa ruských zdrojov a aj na ...Zobrazit celý příspěvek

            Takže blábol tu je presne čo som napísal a skopíroval to tu aj ten idiot pred vami
            Gangut Píše:
            Storme ďakujem. Neviem kolko lieta po rusku, ale podľa ruských zdrojov a aj na ruskej wiki je max. rýchlosť na úrovni 2,45M a v supercruise 2M.

            Co je v tom nekorektného?
            Dalej mám silné pochybnosti o tom, že miestny "zájemci o vojenskou techniku" vo vačšine prípadov tušia o čo ide. Podľa čoho súdite, že to lietadlo nemože dosiahnuť M2 v supercruise? Nemá na to aerodynamicky? Vy to viete spočítať?Skrýt celý příspěvek

          • Cpt. Morgan
            21:35 30.12.2019

            Podla vacsiny hodnoteni v clankoch ma Su-57 aerodynamicky cistejsi tvar ako F-22, ma o poznanie ostrejsie uhly nabeznych hran a je navrhovany ako aerodynamicky co najpokrocilejsi ...Zobrazit celý příspěvek

            Podla vacsiny hodnoteni v clankoch ma Su-57 aerodynamicky cistejsi tvar ako F-22, ma o poznanie ostrejsie uhly nabeznych hran a je navrhovany ako aerodynamicky co najpokrocilejsi stroj kde stealth nehra prioritu c. 1. Vsetci analytici sa zhoduju, ze bude mat podstatne mensi aerodynamicky odpor ako F-22, co sa ma prejavit hlavne v oblasti nadzvukovych rychlosti. Podla toho by mu na podobne, mozno aj lepsie vykony v supercruise mohli postacovat aj o nieco slabsie motory 117. Tolko zbezny smerodajny odhad, kto to ale dokaze, nech spocita.. Alebo je to ako s tymi zapalkovymi skatulkami? :-)Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            21:59 30.12.2019

            Cpt. Morgan: Věřím, že je Su-57 lépe tvarovaný, dokonce má i menší odpor, ale
            z 93% tahu F-22, má dosahovat 109% rychlosti, to asi nebudou stejná data kdy to dosahuje.

            Cpt. Morgan: Věřím, že je Su-57 lépe tvarovaný, dokonce má i menší odpor, ale
            z 93% tahu F-22, má dosahovat 109% rychlosti, to asi nebudou stejná data kdy to dosahuje.

          • Cpt. Morgan
            01:25 31.12.2019

            to by naozaj chcelo niekoho, kto sa do toho vypoctu pusti a spravne zapocita zavislosti odporu od zmeny rychlosti aj s specifickymi vplyvmi supersonickej aerodynamiky na nejaky ...Zobrazit celý příspěvek

            to by naozaj chcelo niekoho, kto sa do toho vypoctu pusti a spravne zapocita zavislosti odporu od zmeny rychlosti aj s specifickymi vplyvmi supersonickej aerodynamiky na nejaky model, cize niekoho naozaj odborne znaleho. Potom by to chcelo vypocitat rozdiely pre priblizne jednotlive konkretne modely strojov a ich tvarovych specifik a potom este s nejakym odhadom ich porovnat.
            Asi bude nemozne sa ku korektnym vstupovym datam dostat, a aj tak bude velmi problematicke nieco relevantne vypocitat. To co naznacujes sa moze kludne mylit v odchylke vacsej ako je rozdiel medzi parametrami tych strojov, kedze sa pri tychto vypoctoch nejedna o linearne fenomeny a su tam pritomne aj javy so skokovou zmenou. Uplatnuju sa tam fyzikalne javy asi z kazdej myslitelnej kapitoly klasickej fyziky variabilne zastupene podla zmeny rychlosti. Ak by sa toto dalo smerodajne len tak spocitat na papieri, drahe veterne tunely a simulacie by boli zbytocne. Takze skor neverim, ze sa da na percenta povedat kolko je este moznych a kolko uz je prilis. Ak nemame presne data a metody, urcovat hranice je osemetne. Mozno specifikum letu vo vysokej nadmorkej vyske, nizkom tlaku a teplote umoznuje vdaka o 1% nizsiemu odporu ziskat narast rychlosti aj o 1,2%, mozno pokles odporoveho koeficientu ma tak velky vyznam, ze pri vysokych rychlostiach s prehladom pokryje potrebu energie na stanovene zvysenie rychlosti.. Ja asi z dohadov a hlevne nie z tusenia netrufnem povedat, ze to mozne je, ale ani ze nie je. Presna percentualna hranica sa tusenim (viz. Blabol vyssie) stanovit neda, pretoze to je uz patafyzika, (co moze evokovat ze je viac ako len fyzika, (a aj naozaj je :-))Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            09:12 31.12.2019

            Cpt. Morgan: F- 22 29,4t(19,7+8,2) / 116 kN = 1,82M / 156 kN = 2,414 km/h Su-57 29,2t(18+10,3) / 93-108 kN = 2M(1,6M) / 147-176 kN = 2,500 km/h (2,120 km/h) Údaje v závorce pro ...Zobrazit celý příspěvek

            Cpt. Morgan:
            F- 22 29,4t(19,7+8,2) / 116 kN = 1,82M / 156 kN = 2,414 km/h
            Su-57 29,2t(18+10,3) / 93-108 kN = 2M(1,6M) / 147-176 kN = 2,500 km/h (2,120 km/h)
            Údaje v závorce pro rychlosti jsou z anglické wiki.Skrýt celý příspěvek

          • Cpt. Morgan
            12:36 31.12.2019

            Tieto data nic neukazuju, ja som pisal, ze na posudenie rychlosti strojov je vypocitat komplexne a nelinearne vztahy pritomne pocas narastania rychlosti nadzvukoveho letu - aky je ...Zobrazit celý příspěvek

            Tieto data nic neukazuju, ja som pisal, ze na posudenie rychlosti strojov je vypocitat komplexne a nelinearne vztahy pritomne pocas narastania rychlosti nadzvukoveho letu - aky je u ktoreho stroja konkretny odporovy koeficient, resp. jeho spojita funkcia v zavislosti od rychlosti a s posobenim skokovych transonickych javov, meniacich sa termickych javov, postupu razovych vln pri roznych rychlostiach a vyskytu a intenzity virovych prudeni na danych castiach trupu v avislosti od rychlosti, tlaku, teploty,... toto nespocita nikto a urcite nie tak, aby vedel povedat, ci jedno vztlakove teleso s danym odporom dokaze pri konketnom tahu dosiahnut rychlost o par percent vyssiu, alebo nizsiu. Urcite teda nie odhadom "zaujemci o vojensku techniku, ktori maju tusenie co je mozne a co nie", ktori potom idu niekomu to presne tusenie omlatit o hlavu.

            Len data o hmotnosti a tahu motorov nezadavaju ziadny zmysluplny vysledok.
            MiG-25 mal tah 2x100kN, hmotnost 36 000 kg a dokazal ist na supercruise rezime 2.4M, pricom si udrziaval specificku spotrebu paliva porovnatelnu s ovela pomalsimi strojmi, pretoze jeho motory boli navrhnute na co najefektivnejsiu prevadzku v co najvyssej rychlosti. Papierovo ovela horsi stroj podaval rychlostne vykony daleko prevysujuce aj moderne motory - dosah pri M 0.9 1860 km, pri M 2.4 1630 km, specificka spotreba na plny FB 2.45, co je velakrat menej ako maju mnohe dnesne motory (http://www.jet-engine.net/milt... - stlpec SFC wet).Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            15:02 31.12.2019

            Mig-25/31 jsou těžce specifické stroje, ale vám se je hodí uvést do diskuze jako příklad když se v ní debatuje o dvou velice podobných strojích... Tím zarážejícím na těch číslech ...Zobrazit celý příspěvek

            Mig-25/31 jsou těžce specifické stroje, ale vám se je hodí uvést do diskuze jako příklad když se v ní debatuje o dvou velice podobných strojích...

            Tím zarážejícím na těch číslech je hlavně to, že při AB vzroste výkon o
            F-22 34%(1,82M= 1,963, max=2,414) u Su-57 58-63%(2M=2450, max =2600??) a přesto jim to nepřinese odpovídající nárůst rychlosti.

            Snad je už tohle pro vás dost srozumitelné...Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        22:02 30.12.2019

        Dík. To hezky vystihuje :)

        Dík. To hezky vystihuje :)

    • gangut
      09:25 30.12.2019

      Idiote Strome, čo som to napísal? Si to prečítajte ešte raz, potom si pozrite tu Rusku Wiki a skúste napísať v čom nemám pravdu.

      Idiote Strome, čo som to napísal? Si to prečítajte ešte raz, potom si pozrite tu Rusku Wiki a skúste napísať v čom nemám pravdu.

      • Storm
        09:43 30.12.2019

        Nejsou argumety tak si teď budem sprostě nadávat?

        Nejsou argumety tak si teď budem sprostě nadávat?

        • gangut
          10:05 30.12.2019

          Argumenty? :-DDD A už ste mi už napísal čo je nepravdivého na výroku: Gangut Píše: Storme ďakujem. Neviem kolko lieta po rusku, ale podľa ruských zdrojov a aj na ruskej wiki je ...Zobrazit celý příspěvek

          Argumenty? :-DDD A už ste mi už napísal čo je nepravdivého na výroku:
          Gangut Píše:
          Storme ďakujem. Neviem kolko lieta po rusku, ale podľa ruských zdrojov a aj na ruskej wiki je max. rýchlosť na úrovni 2,45M a v supercruise 2M.?Skrýt celý příspěvek

          • Storm
            10:45 30.12.2019

            Opakovaně si použil jen v této diskuzi označení "IDIOT"... Čili jsi dle mého v kocích a hlouběji již klesnout nemůžeš... Já si o tobě myslím daleko horší věci a neventiluju to tu ...Zobrazit celý příspěvek

            Opakovaně si použil jen v této diskuzi označení "IDIOT"... Čili jsi dle mého v kocích a hlouběji již klesnout nemůžeš... Já si o tobě myslím daleko horší věci a neventiluju to tu veřejně... Bohatě si vystačím s poukazováním na blbosti co tu píšeš... NAZDARSkrýt celý příspěvek

          • Falko
            12:48 30.12.2019

            Treba si naštudovať ,ako by mal vyzerať motor ,ktorý obdobné parametre ma dosahovať a je vo vývoji napr. programu motory F135-PW100 AETP. Keď pozriete na konštrukciu Al-41 tak je ...Zobrazit celý příspěvek

            Treba si naštudovať ,ako by mal vyzerať motor ,ktorý obdobné parametre ma dosahovať a je vo vývoji napr. programu motory F135-PW100 AETP.
            Keď pozriete na konštrukciu Al-41 tak je tam mnoho rozdielov.

            Snáď neveríte veciam písaným na wikipedii,samotná wiki upozorňuje ,že nezodpoveda za správnosť a pravdivosť info na nej zverejnenych,lebo upravovať a pridávať tam informácie tam môže editovať ,akýkoľvek diletant alebo človek ,ktorý nemá objektívne a dostatočne odborné znalosti.

            Inak ten nepomer SC voči max. bije do očí.Skrýt celý příspěvek

  • jozo
    22:13 29.12.2019

    Tá čínska kritika je len biznis. Vôbec nejde o politiku. Padlo lietadlo, ktoré má byť konkurentom čínskych exportných stíhačiek na svetovom trhu. Čiňania aj Rusy majú tých istých ...Zobrazit celý příspěvek

    Tá čínska kritika je len biznis. Vôbec nejde o politiku. Padlo lietadlo, ktoré má byť konkurentom čínskych exportných stíhačiek na svetovom trhu.
    Čiňania aj Rusy majú tých istých zákazníkov na svetovom trhu. Z pohladu vývoja novej stíhačky je nešťastné ale normálne že môže padnúť. Nemyslím si že tento pád poškodí významne image SU57. Skôr ma zatiaľ iné vážne problémy.
    Prvý - z pohladu nákladov nemá zmysel nakupovať SU57 bez motorov druhej fázy
    Druhý - masová výroba??? 3 lietadlá ročne? priemerný exportný zákazník nekúpi stíhačku na začiatku výrobného cyklu, sú to stroje na ktorých sa továreň učí a vždy ich treba potom zavolať naspäť a urobiť úpravy.
    Tretí - nedokončený vývoj, to lietadlo má iný tvar ale zatiaľ funguje na systémoch z SU 35, načo kupovať takú stíhačku?
    Štvrtý - Stealth? tu majú čiňania pravdu, SU 57 nie je lietadlo 5 generácie. Je optimalizované pre nižšiu radarovú viditeľnosť ale nie pre stealth, to je kvalitatívne úplne iný level senzorovej neviditeľnosti.
    O stealth v infra spektre už ani nehovorím. To Rusy úplne vzdali.
    Piaty - F35 je prvé lietadlo navrhnuté pre vybojovanie nie vzdušnej ale informačnej nadvlády. Rozdiel v efektivite medzi stíhačkou na vybojovanie vzdušnej a stíhačkou na vybojovanie informačnej nadvlády je ako rozdiel medzi lopatou a bagrom. Tam rusáci spia niekde v 80 rokoch.Skrýt celý příspěvek

  • alexa123
    15:32 29.12.2019

    Neviem ako ostatni, ale ja som nepochopil zmysel nakupu Alzira trojkombinacie Su34, Su35 a stealth Su57, ktory je aj bombarder aj stihac takze v podstate supluje Su34 aj Su35 ktore ...Zobrazit celý příspěvek

    Neviem ako ostatni, ale ja som nepochopil zmysel nakupu Alzira trojkombinacie Su34, Su35 a stealth Su57, ktory je aj bombarder aj stihac takze v podstate supluje Su34 aj Su35 ktore nie su Stealth. Ak je Su57 tak super, tak Su34 a 35 nekupim.Skrýt celý příspěvek

    • satai
      16:12 29.12.2019

      Putinovská fanfiction, víc bych za tím nehledal.

      Putinovská fanfiction, víc bych za tím nehledal.

    • fotr
      18:00 29.12.2019

      Může to být dáno celkovým počtem potřebných letadel který ale nemusí být dostupný v jednom typu a tak jim nic jiného nezbyde. Podobný problém měla tuším i Indie kde to ale vlastně ...Zobrazit celý příspěvek

      Může to být dáno celkovým počtem potřebných letadel který ale nemusí být dostupný v jednom typu a tak jim nic jiného nezbyde. Podobný problém měla tuším i Indie kde to ale vlastně vůbec nedopadlo a od nákupu sešlo. Bohužel si již nepamatuji detaily takže to prosím berte s rezervou.Skrýt celý příspěvek

      • satai
        18:13 29.12.2019

        Jenomže Indie jsou bambiliony letadel.
        Že by Rusko nezvládlo nasekat během pár let 3*14 kusů od jednoho typu?

        Jenomže Indie jsou bambiliony letadel.
        Že by Rusko nezvládlo nasekat během pár let 3*14 kusů od jednoho typu?

        • alexa123
          18:52 29.12.2019

          Ja som neriesil ci Rusko vie vyrobit 3×14 kusov jedneho typu. Riesil som to, ci letectvo kategorie Alzir potrebuje az 3 typy ak vsetky ulohy /stihanie a bombardovanie/ poriesi ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja som neriesil ci Rusko vie vyrobit 3×14 kusov jedneho typu. Riesil som to, ci letectvo kategorie Alzir potrebuje az 3 typy ak vsetky ulohy /stihanie a bombardovanie/ poriesi jednym Stealth Su57Skrýt celý příspěvek

          • satai
            19:15 29.12.2019

            @alexa Ja s tebou souhlasim, ze z hlediska uzivatele je to neco, co bude vypadat dobre na strankach jeho letectva na wikipedii, ale z hlediska provozu to bude opruz. Reagoval jsem ...Zobrazit celý příspěvek

            @alexa

            Ja s tebou souhlasim, ze z hlediska uzivatele je to neco, co bude vypadat dobre na strankach jeho letectva na wikipedii, ale z hlediska provozu to bude opruz. Reagoval jsem na fotra.

            Teda ne ze by mne spatny stav ruskeho military-prumyslu nejak prekvapoval, ale tohle zni jeste zoufaleji, nez bych cekal.Skrýt celý příspěvek

        • fotr
          19:01 29.12.2019

          Nevím ale když nedokázalo Indii dodat ani těch pár ks Migů v plném počtu a Sučka dodali místo nových údajně nějaké použité tak je asi možné všechno. Rusko evidentně není schopno ...Zobrazit celý příspěvek

          Nevím ale když nedokázalo Indii dodat ani těch pár ks Migů v plném počtu a Sučka dodali místo nových údajně nějaké použité tak je asi možné všechno.
          Rusko evidentně není schopno vyrábět letouny v potřebných počtech.
          No jo, ví tu vlastně někdo jak dopadla ta tahanice když Indie odstoupila od společného programu Mig a žádala o vrácení nákladů? Nějak jsem nikde nic nezaznamenal.Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      20:39 29.12.2019

      Mno výroba různých letounů probíhá na různých místech v Rusku, tedy v tom vidím hlavně podporu domácího leteckého průmyslu a udržení pracovních míst. Ani bych se nedivil, pokud by ...Zobrazit celý příspěvek

      Mno výroba různých letounů probíhá na různých místech v Rusku, tedy v tom vidím hlavně podporu domácího leteckého průmyslu a udržení pracovních míst. Ani bych se nedivil, pokud by byla výroba letounů pro Alžírsko silně dotovaná Ruskou vládou. Ono i za reklamu se hodí trochu připlatit že.
      Samotné Alžírsko je tak nějak v roli Kataru, který taky pořídil současně Rafaly, Typhoony i F-15E, tam ale šlo spíš o koupení podpory těchto velmocí. U Alžírska to vidím spíš na podporu různých ruských továren - byť všechno Suchoj.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        21:58 29.12.2019

        to Rase, "Ani bych se nedivil, pokud by byla výroba letounů pro Alžírsko silně dotovaná Ruskou vládou. " To opravdu je, Rusko odpustilo Alžíru miliardy dolarů starých dluhů za to, ...Zobrazit celý příspěvek

        to Rase,

        "Ani bych se nedivil, pokud by byla výroba letounů pro Alžírsko silně dotovaná Ruskou vládou. "
        To opravdu je, Rusko odpustilo Alžíru miliardy dolarů starých dluhů za to, že bude nakupovat ruské zbraně. Ale na ten nákup Su 34/35/57 stejně nevěřím, už tu někdo dal link na článek, který to zpochybňuje.Skrýt celý příspěvek

    • balm
      22:26 30.12.2019

      Musíte se dívat na stroje objektivním pohledem a nahlédnout hlouběji. Suchoj Su-34 Fullback reprezentuje sériově vyráběný, zavedený a bojem prověřený stroj s excelentními ...Zobrazit celý příspěvek

      Musíte se dívat na stroje objektivním pohledem a nahlédnout hlouběji.

      Suchoj Su-34 Fullback reprezentuje sériově vyráběný, zavedený a bojem prověřený stroj s excelentními letovými parametry a vysokou nosností celé škály munice. Musíte si uvědomit schopnosti stroje a požadavky na něj kladené. Například na postavení zákopů nebo lehké techniky nemusíte používat nejmodernější zbraně za stovky tisíc dolarů za kus, ale stačí vám "hloupé" rakety zavěšené pod křídly. Letoun je postavený jako létající tank s odolným podvozkem, dlouhým intervalem pro působení v polních podmínkách a nehrozí poškození citlivých materiálů letounu aktivací "hloupých raket", jejichž zplodiny, energie a rázové vlny zlikvidují křídlo s anténní soustavou. To je samozřejmě příklad, protože o výhodách či nedostatcích každého stroje lze vést nekonečné debaty a celá problematika je tak komplexní a komplikovaná, že není snadné jí posoudit.

      Stealth je výborný sluha, ale velmi zákeřný a náročný pán. Nastanou situace, ve kterých jsou moderní stealth letouny z nejpokročilejších kompozitů, doslova noční můrou. Vrstvené kompozitní materiály jsou pěkně vrtošivé a musí se s nimi zacházet v "rukavičkách". Speciální nátěry (RAM) reagují s odmrazovacími směsmi, nesnáší vlhkost, námrazu ... kdežto primitivní slitiny hliníku držící pohromadě řady nýtů prostě odmetete, postříkáte a letíte. V případě nouze provizorně opravíte a stroj bude létat.

      Netvrdím a nechci tvrdit, že je to dobrá či špatná cesta, to si musí odůvodnit nakupující.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        09:21 31.12.2019

        Sice máte ve všem pravdu. Ale opravdu je pro letectvo Alžíru problém námraza?

        Sice máte ve všem pravdu. Ale opravdu je pro letectvo Alžíru problém námraza?

  • technik
    13:42 29.12.2019

    https://ceskoaktualne.cz/2019/... Tak tohle fakt nevymyslis, že jí to stojí za to :)) ale aspoň se člověk ...Zobrazit celý příspěvek

    https://ceskoaktualne.cz/2019/...

    Tak tohle fakt nevymyslis, že jí to stojí za to :)) ale aspoň se člověk pobaviSkrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      13:47 29.12.2019

      To podľa mňa len unikol záznam zo skúšky silvestrovského programu

      To podľa mňa len unikol záznam zo skúšky silvestrovského programu

    • Klimesov
      15:13 29.12.2019

      Článek není nic jiného než doslovné přepsání staršího článku ze sputníku a to z roku 2015. Takže ztráta času číst to :-)
      https://cz.sputniknews.com/sve...

      Článek není nic jiného než doslovné přepsání staršího článku ze sputníku a to z roku 2015. Takže ztráta času číst to :-)
      https://cz.sputniknews.com/sve...

      • Miroslav
        16:18 29.12.2019

        Už len to, že v článku je Pierre Sprey spomínaný ako konštruktér F-16 a on to je v skutočnosti hudobný producent a občasný kritik/analytik lietadiel. Kritizoval aj F-15 a A-10

        Už len to, že v článku je Pierre Sprey spomínaný ako konštruktér F-16 a on to je v skutočnosti hudobný producent a občasný kritik/analytik lietadiel. Kritizoval aj F-15 a A-10

    • dusan
      19:47 29.12.2019

      Najlepšie na tom je to, že keď sa zlepšil výcvik pilotov, tak americké "kravy" F-4 dokázali porážať obratné stroje MiG-17 i v manévrovom vzdušnom boji .... jednoducho preniesli boj ...Zobrazit celý příspěvek

      Najlepšie na tom je to, že keď sa zlepšil výcvik pilotov, tak americké "kravy" F-4 dokázali porážať obratné stroje MiG-17 i v manévrovom vzdušnom boji .... jednoducho preniesli boj do vertikály, kde využávali prebytok ťahu svojich strojov a obratnosť MiG-om nepomohla dokonca ani keď stíhačka F-4 nemala kanón ....

      Ak ideme do súčasnosti - tak tento rok pákistanské stroj F-16 odpálili rekety AIM-120 na indiciké obratnejšie stroje Su-30 a tie sa akurát tak zmohli na vymanévrovanie odpálených striel, oni sa k výstrelu ani nedostali ...

      I historicky - superobratné stroje MiG-29 všetky svoje súboje so strojmi 4.generácie prehrali (F-16, F-15, Su-27) .

      Skrátka mať superobratnú stíhačku je ako učiť bežného vojaka karate. Samozrejme, že sa mu to môže zísť .... ale prakticky je to strata času. Stačí základy boja z blázka a radšej nech sa učí strieľať ....Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      13:23 30.12.2019

      Hele techniku... Mimo jiné důvody, kvůli kterým se ti tu ostatní už vychlamali do sitosti ještě dodám... Argument, že by za tu samou sumu mohli mít tolik a tolik EF2000 vyhoří už i ...Zobrazit celý příspěvek

      Hele techniku... Mimo jiné důvody, kvůli kterým se ti tu ostatní už vychlamali do sitosti ještě dodám... Argument, že by za tu samou sumu mohli mít tolik a tolik EF2000 vyhoří už i při pohém faktu, že byl záměr aby USAF USMC a USN dostala nová letadla co nejvíce stejné, co to jen odlišné způsoby startů a přistání dovolí... Tím samozřejmě nemyslím pouze vzhledem ale celým systémem údržby výzbroje atd... Dále to, že by mohla být F35 ( ve finální verzi, né v té z prvních sérií, protože ta F16 by byla asi taky finální verze že? ) poražena letadlem F16 v souboji jeden na jednoho by ještě mohli věřit leda tak lehce podprůměrně inteligentní osoby, které se občas i dokážou orientovat v prostoru a čase... Ale to že by údajně, jak píšou na tom tvém linku, f35ce natrhla prdel i stařičká Mig21 se slepým radarem, tak tomu mohou věřit jen jedinci co tu dávají takové odkazy a zároveň jim věří... Jedinci jako jsi ty... Které ze slušnosti nebudu specifikovat... Jako jsi ty, co pod oblečením stále tajně hrdé nosí rudé milicionářské trenýrky...Skrýt celý příspěvek

  • alexa123
    08:53 29.12.2019

    Vždy mi stúpne tlak, keď na armádnom blogu čítam nekonečné politologické eseje všelijakých "expertov", ktoré tu nemajú čo hľadať. Ale keď som prečítal Argonautov ...Zobrazit celý příspěvek

    Vždy mi stúpne tlak, keď na armádnom blogu čítam nekonečné politologické eseje všelijakých "expertov", ktoré tu nemajú čo hľadať. Ale keď som prečítal Argonautov link

    https://www.novinky.cz/zahrani...

    tak som si povedal, že aj toto je rovnako zaujímavý názor a mal by tu byť

    https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • fotr
      10:42 29.12.2019

      alexa123

      Když ona se ta politika od ,,vojenství,, oddělit nedá, jsou těsně propojené. Armáda je přímo nástrojem politiků i když chápu jak to asi myslíš.

      alexa123

      Když ona se ta politika od ,,vojenství,, oddělit nedá, jsou těsně propojené. Armáda je přímo nástrojem politiků i když chápu jak to asi myslíš.

    • infi
      11:35 29.12.2019

      no tak ono valka je politicky nastroj :-)

      no tak ono valka je politicky nastroj :-)

      • alexa123
        15:19 29.12.2019

        Carl von Clawzevitz by s tvojim nazorom urcite nesuhlasil

        Carl von Clawzevitz by s tvojim nazorom urcite nesuhlasil

        • alexa123
          15:20 29.12.2019

          Sorry. Mal to byt Claus von ... Pisem z mobilu

          Sorry. Mal to byt Claus von ... Pisem z mobilu

    • flanker.jirka
      12:59 29.12.2019

      alexa123 asi nebude náhodou, že každý kdo měl kdy v historii vojensky navrch této situace vždy využíval ve svůj vlastní prospěch, tedy pro konání "dobra" V ČR je to jednoduché, na ...Zobrazit celý příspěvek

      alexa123
      asi nebude náhodou, že každý kdo měl kdy v historii vojensky navrch této situace vždy využíval ve svůj vlastní prospěch, tedy pro konání "dobra"

      V ČR je to jednoduché, na standartě prezidenta republiky je od počátku nápis "Pravda vítězí" ... to aby někdo nepochyboval o tom jak se věci mají :-)Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    23:02 28.12.2019

    Nejen v Asii je veselo.
    https://echo24.cz/a/SZehK/prob...

    Nejen v Asii je veselo.
    https://echo24.cz/a/SZehK/prob...

  • fotr
    20:02 28.12.2019

    Web Ultro v daném článku navíc odkázal na Facebookový status Alexandra Garneva, bývalého pilota a Hrdiny Ruské federace, podle kterého jednoduše Su-57 jako letoun páté generace ...Zobrazit celý příspěvek

    Web Ultro v daném článku navíc odkázal na Facebookový status Alexandra Garneva, bývalého pilota a Hrdiny Ruské federace, podle kterého jednoduše Su-57 jako letoun páté generace neexistuje a ani první sériové Su-57 nejsou v konečné podobě. „Kolik let může člověk snášet stejnou šílenou lež?,“ ptá se Garnev.
    ,,,,
    Ještě včera mě tu Danny silně kritizoval že jsem napsal že Rusko lže a manipuluje a že i o SU57 se od začátku lhalo, teď to tu říká přímo Ruský pilot který je v centru dění a obeznalý situace.
    Co ty na to, Danny?Skrýt celý příspěvek

    • technik
      23:02 28.12.2019

      V centru dění je když pilot který litá u aeroflotu s dopravnim letadlem kritizuje vojenský letoun? Aspoň v Čechách je dobrým zvykem že technika u které probíhají zkoušky podléhá ...Zobrazit celý příspěvek

      V centru dění je když pilot který litá u aeroflotu s dopravnim letadlem kritizuje vojenský letoun? Aspoň v Čechách je dobrým zvykem že technika u které probíhají zkoušky podléhá utajení, pochybuji že v Rusku je tomu jinak, a pokud tento hrdina sajuzu nelita jako testovací pilot ví o tom kulový. Jinak si nejsem vědom že by F35 byla také od začátku v konečné podobě, zrovna i ona měla dost technických problémů po svem porodu což u letounu takovéto složitosti není nic čemu by se člověk měl divit. Takže jistě su57 od avioniky az po motory není dodělana ale to se viz už dávno.Skrýt celý příspěvek

      • PetrTechnik
        23:52 28.12.2019

        Tak je to bývalý vojenský zkušební pilot. Určitě asi ví o čem mluví, ale nakolik je obeznámený s vývojem SU-57 těžko říct. Pro Ruské firmy jsou sankce takovým katalyzátorem ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak je to bývalý vojenský zkušební pilot. Určitě asi ví o čem mluví, ale nakolik je obeznámený s vývojem SU-57 těžko říct.
        Pro Ruské firmy jsou sankce takovým katalyzátorem ekonomických reforem. Státní kasa zůstává pro mnohé z nich zavřená a nebo stát čím dál tím víc kontroluje , kam jeho peníze mizí. Má to ten efekt, že firmy , i ty státní, se snaží dělat něco , co je uživí a nikomu se nechce do finančně náročných projektů. Proto nikdo nechce vyrábět Armatu a je možné ,že u SU-57 je situace podobná. Kdo by také chtěl dotáhnout vývoj letadla, kterého se bude vyrábět pár desítek kusů ročně, v tom lepším případě. Třeba Čína čeká na to, až ji Rusové sami řeknou o financování a budou se Su-57 dělat v Rusku i v Číně.Skrýt celý příspěvek

        • Janko Paliga
          08:43 29.12.2019

          ... a to ešte nezabúdaj, koľko z toho mála financií zožerie korupcia....

          ... a to ešte nezabúdaj, koľko z toho mála financií zožerie korupcia....

          • PetrTechnik
            18:17 29.12.2019

            A jaký je podíl korupce? Samozřejmě ji beru v potaz, ale v případě Ruska ji každý uvádí, jako zásadní parametr, takže kolik to je?

            A jaký je podíl korupce? Samozřejmě ji beru v potaz, ale v případě Ruska ji každý uvádí, jako zásadní parametr, takže kolik to je?

          • StandaBlabol
            19:06 29.12.2019

            to PetrTechnik, jeden z nejznámějších indexů korupce je tento: https://en.wikipedia.org/wiki/... Jsou na tom stejně jako Írán, Libanon, Nová Guinea nebo ...Zobrazit celý příspěvek

            to PetrTechnik,

            jeden z nejznámějších indexů korupce je tento:
            https://en.wikipedia.org/wiki/...

            Jsou na tom stejně jako Írán, Libanon, Nová Guinea nebo Mexiko. Utíká jim i Ukrajina, se kterou byly srovnatelní (nebo lepší) až do roku 2016.Skrýt celý příspěvek

          • PetrTechnik
            21:07 29.12.2019

            Rusko je hluboko v korupčním žebříčku,ale se situací z let Jelcinova vládnutí to nelze srovnávat. Jinak já na nějaké výzkumy "nezávislých" skupin beru spíše s rezervou. Dám jen na ...Zobrazit celý příspěvek

            Rusko je hluboko v korupčním žebříčku,ale se situací z let Jelcinova vládnutí to nelze srovnávat. Jinak já na nějaké výzkumy "nezávislých" skupin beru spíše s rezervou. Dám jen na osobní zkušenost nebo zkušenost nejbližších spolupracovníků. Ona se totiž korupce dá i skrýt za různá kritéria.
            Rusko je specifický trh a dostat se na něj není jednoduché.Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            21:43 29.12.2019

            to PetrTechnik, ptáš se na data a pak napíšeš, že jim nevěříš. Přitom ten žebříček je maximálně transparentní. Přesně zveřejňuje metodiku, kterou to počítá. Takže co konkrétně ti ...Zobrazit celý příspěvek

            to PetrTechnik,

            ptáš se na data a pak napíšeš, že jim nevěříš. Přitom ten žebříček je maximálně transparentní. Přesně zveřejňuje metodiku, kterou to počítá. Takže co konkrétně ti na ní vadí? Mimochodem, ta data podporují i tvoje tvrzení, že je to s korupcí v Rusku pořád lepší než za Jelcina.

            Vlastní zkušenost má velmi omezenou hodnotu. Např. mě jednou v Bulharsku zastavila policie. Řekli si o úplatek 5 EUR abych nedostal pokutu za rychlost. Ale těžko z toho poznám celkovou úroveň korupce v Bulharsku. To se radši podívám na nějaký korupční index. Klidně takový, který ty shodíš slovem "nezávislí" bez jakéhokoliv důvodu a argumentu.Skrýt celý příspěvek

        • fotr
          09:59 29.12.2019

          PetrTechnik Zkušební piloti jsou poměrně malá, uzavřená skupina a všichni se moc dobře znají a já nepochybuji že i tento člověk bude mít dobrý přehled i když už nelétá. Je také ...Zobrazit celý příspěvek

          PetrTechnik

          Zkušební piloti jsou poměrně malá, uzavřená skupina a všichni se moc dobře znají a já nepochybuji že i tento člověk bude mít dobrý přehled i když už nelétá. Je také držitelem titulu ,,hrdina Ruské federace,, a v Rusku si na podobné věci dost potrpí, nepochybuji že mu titul otevírá nejedny ,,zavřené,, dveře.
          Co se té ekonomiky týče máš jistě pravdu, bez pochyb ale že by se SU57 dělalo v Číně? To dost pochybuji i když dnes je ten svět plný překvapivých věcí.Skrýt celý příspěvek

          • technik
            10:15 29.12.2019

            Najednou prikladate důraz na titul hrdina ruské federace? Najednou se vám hodí co napíše bývalý pilot co za bojovou stíhačkou seděl naposledy v roce 2011 ? Kdyby napsal že su57 je ...Zobrazit celý příspěvek

            Najednou prikladate důraz na titul hrdina ruské federace? Najednou se vám hodí co napíše bývalý pilot co za bojovou stíhačkou seděl naposledy v roce 2011 ? Kdyby napsal že su57 je nejlepší tak tady po tom prispevku nestekne ani pes. Každý ví že ta mašina je ve stádiu létajícího prototypu na to nepotřebuji názor zhrzeleho bolševika.Skrýt celý příspěvek

    • palo satko
      10:02 29.12.2019

      fotr a pozrel si ten Garnaeiov status na facebooku Vojenske a experimentalne letectvo? Stary pán napisal svoju nazor. Napisal aj to že klamu Putinovi a že aj Putin klame. Mormalna ...Zobrazit celý příspěvek

      fotr a pozrel si ten Garnaeiov status na facebooku Vojenske a experimentalne letectvo? Stary pán napisal svoju nazor. Napisal aj to že klamu Putinovi a že aj Putin klame. Mormalna kritika, ved v Česku sa piše o Zemanovi tiež všeličo.
      Ludia mu pod statusom aj píšu, že je to blbost a on sa im vyhraža, že ich zatrhne ako "prietelov". Nič zvlaštne to nie je a už vôbec nič to nedokazuje o Su-57. Tak ako debaty tu na Armadnych novinach nemaju žiaden vplyv na nakup a vyvoj čohokolvek vojenskeho v Česku alebo na Slovensku. Mame tu len viac menej navzajom sa nasierajucu debatu v štyle "prd do vesmíru". Rovnako tam funguje aj Hrdina Ruskej federacie Alexander Garneiev.
      https://www.facebook.com/group... Skrýt celý příspěvek

      • fotr
        14:06 29.12.2019

        Ne Palo, nečetl jsem to, vzal jsem jeho prohlášení jen jako vzorek že rozhodně nejsem sám kdo tvrdí ty ,,nepopulární,, věci o Rusku a domnívám se že jeho tvrzení má o něco větší ...Zobrazit celý příspěvek

        Ne Palo, nečetl jsem to, vzal jsem jeho prohlášení jen jako vzorek že rozhodně nejsem sám kdo tvrdí ty ,,nepopulární,, věci o Rusku a domnívám se že jeho tvrzení má o něco větší váhu než slovo někoho ze zcela jiného oboru který si k dané problematice ani nečuchnul.
        No a pro technika
        S tebou je divná debata, vytrháváš z kontextu, vkládáš do úst nevyřčené a všechno si tak nějak podivně přetváříš dle své potřeby. Nějak jsem si nevšiml že bych přikládal důraz na jeho titul, napsal jsem že si na to potrpí Rusové a že mu to může otevírat dveře. Nic o zhrzeném bolševiku a pod.Skrýt celý příspěvek

        • palo satko
          14:32 29.12.2019

          Ty použiješ vo svojom prispevku argument prevzaty z članku, teraz konkretne kritiku Su-57. Maš tam link, ale nepozrieš sa čo nasledne prebehlo v diskusii. Možno nepoživaš Facebook, ...Zobrazit celý příspěvek

          Ty použiješ vo svojom prispevku argument prevzaty z članku, teraz konkretne kritiku Su-57. Maš tam link, ale nepozrieš sa čo nasledne prebehlo v diskusii. Možno nepoživaš Facebook, čo celkom chapem a takych je vela. Normalne je aj podla mna pravdou, že klamu Putinovi a že aj samotny Putin klame. Tak to vždy bolo a vždy bude pri vladnuti.
          Lenže jeho tvrdenie, že Su-57 neexistuje je trochu dalej než realita. Kedže si toto tvrdenie neoponoval, ale ešte ho zastavaš, tak čo si čakal, že naozaj aj ja uverim, že Su-57 neexistuje? Že lieta nejaka balzovo-papierova maketa, alebo v počitači vygenerovane videjko?Skrýt celý příspěvek

          • fotr
            15:32 29.12.2019

            Tak teď už ale zacházíš ve své manipulaci hodně daleko a nevím zda nečteš to co komentuješ nebo přímo úmyslně lžeš. Nikdo netvrdí a ani tu nenapsal že SU57 neexistuje, pouze ten ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak teď už ale zacházíš ve své manipulaci hodně daleko a nevím zda nečteš to co komentuješ nebo přímo úmyslně lžeš. Nikdo netvrdí a ani tu nenapsal že SU57 neexistuje, pouze ten Rus napsal že neexistuje v podobě jako letoun páté generace a že ho sami Rusové posměšně označují jako 4+++.
            Pokud tu tedy chceš takto hloupě manipulovat, překrucovat a doslova se snažit dělat z ostatních vola, tak je něco špatně a já si říkám zda je vůbec rozumné s tebou nějak diskutovat nebo reagovat na tvoje podivné příspěvky. Udělej si v hlavě pořádek.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Grohmann
            16:28 29.12.2019

            palo satko, jste jen tady proto, že každá diskuze má mít svého trolla, ať ostatní příliš nespohodlní a nejsou odřiznutí od reality. Ale pokud chcete zůstat v diskuzi na AN, tak se ...Zobrazit celý příspěvek

            palo satko, jste jen tady proto, že každá diskuze má mít svého trolla, ať ostatní příliš nespohodlní a nejsou odřiznutí od reality. Ale pokud chcete zůstat v diskuzi na AN, tak se přestaňte chovat jako blázen. Berte to jako první varování.Skrýt celý příspěvek

          • gangut
            17:37 29.12.2019

            Ano pan satko ste tu len kvoli tomu Ať ostatní nejsou odŘíznuti od reality.... :-DDD

            Ano pan satko ste tu len kvoli tomu Ať ostatní nejsou odŘíznuti od reality.... :-DDD

          • Tesil
            17:45 29.12.2019

            Jan Grohmamm Poly napsal 28.12.2019 v 18:48. Puťka nese ovoce vylizování čínských řití. Vyhrožujete místo objektivního přístupu.Podobných duchaplností je v každé diskusi ...Zobrazit celý příspěvek

            Jan Grohmamm
            Poly napsal 28.12.2019 v 18:48.
            Puťka nese ovoce vylizování čínských řití.
            Vyhrožujete místo objektivního přístupu.Podobných duchaplností je v každé diskusi povícero.Máte velice selektivní přístup.Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            18:16 29.12.2019

            "Poly napsal 28.12.2019 v 18:48. Puťka nese ovoce vylizování čínských řití." Ten výraz je neslušný a urážlivý. Ale Poly má pravdu. Rusové dodali Číně pár Su-30 a S-300 a Číňani ...Zobrazit celý příspěvek

            "Poly napsal 28.12.2019 v 18:48.
            Puťka nese ovoce vylizování čínských řití."

            Ten výraz je neslušný a urážlivý. Ale Poly má pravdu. Rusové dodali Číně pár Su-30 a S-300 a Číňani teď ve velkém vyrábějí svoje kopie. Přesto jim Rusko dodává dál Su-35 a S-400. Su-35 dokonce přesto, že výrobce odmítl podat pouhých 24 ks. Oprávněně se báli kopírování a trvali na minimálním odběru 48 ks. Ruská vláda pak firmu k prodeji donutila. Takže ano, Rusové si aktivně vytvářejí konkurenci tím, že Číně dodávají nejmodernější zbraně a malých objemech a trpí jejich nelicenční kopie. A dojedou na to. Brzo budou země, které na západní zbraně nemají peníze nebo jim je západ nechce prodat, nakupovat hlavně v Číně, ne v Rusku.Skrýt celý příspěvek

          • technik
            18:47 29.12.2019

            Pane Grohman vy si zase uvědomte že jako editor tohoto webu by jste měl vědět jak se chovat k diskutujícími, právě naše návštěvnost vám vydělává peníze. To že má někdo jiný názor a ...Zobrazit celý příspěvek

            Pane Grohman vy si zase uvědomte že jako editor tohoto webu by jste měl vědět jak se chovat k diskutujícími, právě naše návštěvnost vám vydělává peníze. To že má někdo jiný názor a označujeme ho za trola naznačuje dost o vasi povrchnosti.Skrýt celý příspěvek

          • palo satko
            19:58 29.12.2019

            Fotr, ved si to precitaj. Ten rusky web utro.ru pise, ze Cinania ho oznacili ako 4+++.

            Fotr, ved si to precitaj. Ten rusky web utro.ru pise, ze Cinania ho oznacili ako 4+++.

          • palo satko
            20:08 29.12.2019

            Jan Grohmann, oznacenie troll je vseobecne. Vadi Vam co konkretne? Ze som kriticky? Ze pouzivam zapadne vacsinou americke argumenty? Samozrejme, ze teraz ocakavam, ze ma vyhodite, ...Zobrazit celý příspěvek

            Jan Grohmann, oznacenie troll je vseobecne. Vadi Vam co konkretne? Ze som kriticky? Ze pouzivam zapadne vacsinou americke argumenty? Samozrejme, ze teraz ocakavam, ze ma vyhodite, ono je naozaj dost zlozite pre spravcu stranky, ked niekto pise vo vlastnom mene vlastne nazory. Takze sa nedajte vyrusovat a zatrhnite mi to.Skrýt celý příspěvek

          • PetrTechnik
            21:10 29.12.2019

            palo satko
            Vy patříte k těm slušnějším diskutérům, aniž bych s Vámi vždy souhlasil, ale o to je to zřejmě nebezpečnější. Asi zřejmě zafungoval strach z reakce inzerentů.

            palo satko
            Vy patříte k těm slušnějším diskutérům, aniž bych s Vámi vždy souhlasil, ale o to je to zřejmě nebezpečnější. Asi zřejmě zafungoval strach z reakce inzerentů.

          • Scotty
            00:08 30.12.2019

            PetrTechnik
            Naprosto přesný zásah. Soros jistě čte diskuze na AN dnem i nocí a již stopnul peníze pro pana Grohmanna. Nebo to bude spíš tím že je palo satko primitivní troll?

            PetrTechnik
            Naprosto přesný zásah. Soros jistě čte diskuze na AN dnem i nocí a již stopnul peníze pro pana Grohmanna. Nebo to bude spíš tím že je palo satko primitivní troll?

          • PetrTechnik
            13:38 30.12.2019

            scotty Ta poznámka se Sorosem je trapná, proč by měl AN sponzorovat tedy nevím. Jestli si myslíte ,že palo satko je primitivní troll , tak prosím, holt se s tím budete muset ...Zobrazit celý příspěvek

            scotty
            Ta poznámka se Sorosem je trapná, proč by měl AN sponzorovat tedy nevím. Jestli si myslíte ,že palo satko je primitivní troll , tak prosím, holt se s tím budete muset vyrovnat. Jenže ve svobodné diskusi by měl mít každý právo vyjádřit , slušnou formou, svůj názor. Určitě by mu nemělo být vyhrožováno administrátorem. Každý příspěvek je vizitkou svého autora. Mnozí si toto neuvědomují a pletou si to s posilováním vlastního ega.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            22:07 30.12.2019

            PetrTechnik: Svoboda diskuze nebyla narušena, to je ta spousta zbývajících příspěvků, za které tu nikdo upozornění nedostal. Překvapivě je spousta i Palo Satko.

            PetrTechnik: Svoboda diskuze nebyla narušena, to je ta spousta zbývajících příspěvků, za které tu nikdo upozornění nedostal. Překvapivě je spousta i Palo Satko.

          • Storm
            00:11 31.12.2019

            Petr Technik psal: Jestli si myslíte ,že palo satko je primitivní troll , tak prosím, holt se s tím budete muset vyrovnat. Jenže ve svobodné diskusi by měl mít každý právo vyjádřit ...Zobrazit celý příspěvek

            Petr Technik psal:
            Jestli si myslíte ,že palo satko je primitivní troll , tak prosím, holt se s tím budete muset vyrovnat. Jenže ve svobodné diskusi by měl mít každý právo vyjádřit , slušnou formou, svůj názor. Určitě by mu nemělo být vyhrožováno administrátorem.

            A co takovy Gangut?... co opakovaně napadá slovem idiot... dokonce ve spojení s konkrétním nickem...hlavne kdyz už v diskuzkuzi vyčerpsl argumenty, ztrapnil se a už nevi kudy kam...Skrýt celý příspěvek

        • technik
          18:40 29.12.2019

          Nic nevytrhávám, nemám potřebu zde někoho přesvědčovat, jen poukazují na to že kdyby psal chvalozpěvy nestekne po něm ani pes. Zhrzenost je můj názor nikoliv vás.

          Nic nevytrhávám, nemám potřebu zde někoho přesvědčovat, jen poukazují na to že kdyby psal chvalozpěvy nestekne po něm ani pes. Zhrzenost je můj názor nikoliv vás.

      • SKmartinTO
        03:14 31.12.2019

        No čo šaško už sa ti ozval kapitaň / Rajnoha? Nuž do Moskvy ta už asi nezobere .(

        https://youtu.be/sUmSgxA98mk...

        No čo šaško už sa ti ozval kapitaň / Rajnoha? Nuž do Moskvy ta už asi nezobere .(

        https://youtu.be/sUmSgxA98mk...

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 3