KOMENTÁŘ: Neexistující korejská krize

Severokorejský voják ukazuje demarkační linii. / Kristoferb, CC BY-SA 3.0

V posledních dvou týdnech se v médiích objevovaly zprávy vzbuzující pocit, že válka na Korejském poloostrově vypukne každou hodinou. Válečné spekulace vyvolalo zejména setkání Donalda Trumpa s čínským prezidentem Si Ťin-pchingem, následný americký úder v Sýrii a údajné vyslání letadlové lodě USS Carl Vinson ke korejským břehům.

Svět řídí novinové titulky

Když prezident Trump prohlásil, že do Japonského moře „vysílá loďstvo“ v reakci na severokorejské provokace, média informovalo o přesunu letadlově loě USS Carl Vinson ke Korejskému poloostrovu. Avšak letadlová loď plula ve zcela opačném směru, 3500 námořních mil (6300 km) od Korejského poloostrova.

Celá současná „krize“ tedy není ničím jiným než mediálním konstruktem, jehož původcem je především nekvalitní žurnalistická práce a honba za atraktivními titulky.

S přihlédnutím k bombastickým titulkům je však jasné, že i u předních zpravodajských sítí zvítězila senzace chtivost nad zdrženlivostí. Výsledkem bylo nekritické přejímání a následné šíření nepotvrzených nebo zkreslených zpráv, které téměř nikdo v redakcích řady světových novin zjevně nepodrobil vážnější analýze.

Příkladem může být zpráva o nasazení 150 tisíc čínských vojáků na hranice s KLDR. Řada západních médií tuto zprávu převzala i přes to, že pocházela z jediného zdroje - bulvárních čínských novin Global Times.

Čínské ministerstvo zahraničí zprávu popřelo a vzhledem k absenci dalších důkazů lze toto čínské vládě výjimečně věřit. Dalším hoaxem, který médií proběhl, byla zpráva o evakuaci 600 tisíc obyvatel Pchjongjangu, což se také ukázalo jako zcela nepodložené.

Přesto však novodobou jadernou mocnost Severní Koreu nelze ignorovat. Kromě jaderných a balistických zbraní představují riziko zejména provokace severokorejského režimu.

Nejde ani tak o testy balistických střel či jaderných zbraní, ale o incidenty, jako potopení jihokorejské korvety Čchonan severokorejskou ponorkou v roce 2010 nebo dělostřelecké odstřelováni ostrova Jon-pchjong ve stejném roce. Podobné události mají potenciál eskalovat minimálně v omezený konflikt.

Čínské dilema a status quo jako žádoucí stav 

Pokud má některý z aktérů klíč k nějakému funkčnímu řešení situace na Korejském poloostrově, je to Čína.

Čína si uvědomuje, že KLDR se jaderného programu ani vývoje balistických střel nevzdá a snaží se jejich průběh alespoň zpomalit.

Ztráta trpělivosti Pekingu s testy jaderných zbraní a balistických střel se výrazněji projevila v únoru 2013, kdy po třetím jaderném testu Čína omezila export ropy do KLDR. Na začátku tohoto roku Čína také omezila import severokorejského uhlí, jehož prodej představuje významný zdroj příjmů pro Kimův režim.

Tyto sankce však byly a jsou dodržovány jen symbolicky, zejména kvůli minimálnímu kontrolnímu režimu, který mají v mnoha případech na starost samotné čínské společnosti.

Kdyby se čínské sankce důsledně dodržovaly, severokorejský režim se brzy ocitne v existenčním ohrožení, ale tomu se Peking chce logicky vyhnout. Chaos způsobený rozkladem režimu by pro Čínu mohl mít jen negativní důsledky v podobě masivní uprchlické vlny nebo ještě hůře, sjednocení Korejského poloostrova.

Vedení KLDR si je velmi dobře vědomo toho, že případný konflikt neskončí v jejich prospěch a země tak intenzivně pracuje především na tvorbě jaderného odstrašení, které kompenzuje chabé konvenční kapacity severokorejské armády.

Armáda KLDR je sice početná, ale vyzbrojena obstarožní studenoválečnou technikou. Nicméně KLDR se může opřít o mohutné dělostřelectvo a početné speciální jednotky. Je možné, že pro případ zničení velení KLDR jsou elitní jednotky (rozuměj - dokonale ideologicky zpracováni vojáci) vybaveny rozkazy pro vedení partyzánského boje.

Faktem je, že všem zúčastněným aktérům v současnosti vyhovuje nastavený status quo, jelikož na žádnou z alternativ není nikdo připraven. Rozsáhlejší vojenský konflikt si vyžádá desítky tisíc životů a stovky miliard dolarů. Navíc na případné sjednocení není Jižní Korea politicky, logisticky ani finančně připravena.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Americké torpédoborce odpálily 59 Tomahawků na Sýrii

V pátek brzo ráno americké torpédoborce USS Porter (DDG-78) a USS Ross (DDG-71) třídy Arleigh Burke ...

KOMENTÁŘ: Začátek zahraniční realpolitik Donalda Trumpa

USA zaútočily střelami s plochou dráhou letu na leteckou základnu syrské armády al-Shayrat v ...

USS Gerald R. Ford: Nejdražší zbraňový systém všech dob vyplouvá

Před několika dny započaly námořní testy nejnovější americké letadlové lodě USS Gerald R. Ford. ...

NÁZOR: Společná evropská armáda je správným krokem

Prakticky neustále se vedou debaty o možnosti vytvoření společné evropské armády. Vznik evropské ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Wenet01
    23:43 23.04.2017

    Někdy by mne zajímalo ze které planety pocházíte a co jste posledních pár týdnů sledoval...Trump se na KLDR nechystá a nikdo ani on ani nikdo jiný to řešit nechce. Čína a Rusko ...Zobrazit celý příspěvek

    Někdy by mne zajímalo ze které planety pocházíte a co jste posledních pár týdnů sledoval...Trump se na KLDR nechystá a nikdo ani on ani nikdo jiný to řešit nechce. Čína a Rusko mají na vojenský zásah stejný názor jako Jižní Korea a to jen proto, že jsou sousedé...Pokud ve Vašem paralelním vesmíru USA hodlají vytvořit demokracii v KLDR s jednou letadlovkou, tak se jim ani není moc co divitSkrýt celý příspěvek

  • armataratata
    00:20 23.04.2017

    S Koreou je to vážně dilema. Jak k tomu ti obyčejní lidé přijdou, že se narodí zrovna v říší s neomezeným vládcem. A byli by obětmi stejně jako stranické vedení. Možná už jsou ...Zobrazit celý příspěvek

    S Koreou je to vážně dilema. Jak k tomu ti obyčejní lidé přijdou, že se narodí zrovna v říší s neomezeným vládcem. A byli by obětmi stejně jako stranické vedení. Možná už jsou zmanipulovaní, jak Němci v éře Třetí říše a ty probudila jen zdrcující porážka. Po dobrém to nepůjde a snadno už vůbec ne. Obzvlášť, když je vojensky podporuje a drží nad nima ochrannou ruku Čína a Rusko, patrně proto že sami jsou svou mentalitou vlastně takové nalakované Severní Koreje, pouze vytuněné západním luxusem. Dobré je také sledovat protizápadní propagandisty, kteří léta vykřikovali, že když USA tak touží všude šířit demokracii, proč to neudělaj v Severní Koreji. Posledních 10 dní, když to vypadalo, že se trumpeta na Koreu chystá křičeli spolu s Ruskem a Čínou né né né jen to prosím nééééééé. Ideální by byla neutronová puma na jejich sjezd v přítomnosti generálního tajemníka. Tím, že by nedošlo k destrukci budov, by si lid možná i několik měsíců nevšiml, že je nikdo neřídí, možná by společnost dokonce začala fungovat líp. Jenom ta jejich ukřičená tv zpravodajství by musel někdo hacknout a dát tam na čas nějakou video smyčku.Skrýt celý příspěvek

  • tom75
    13:03 22.04.2017

    Severokorejskou army bych rozhodne nepodcenoval
    https://m.youtube.com/watch?v=...

    Severokorejskou army bych rozhodne nepodcenoval
    https://m.youtube.com/watch?v=...

  • jarpe
    21:29 21.04.2017

    Když už je ta řeč o desinformujících médiích. Tady je zajímavý článek o tom chemickém útoku.
    http://www.osel.cz/9357-dukaz-...

    Když už je ta řeč o desinformujících médiích. Tady je zajímavý článek o tom chemickém útoku.
    http://www.osel.cz/9357-dukaz-...

  • Tesil
    19:45 21.04.2017

    Vládnoucí elita S.K.si žije na místní poměry velmi dobře,těžko by si to chtěli pokazit válkou.Přece jen se pohybuje námořnictvo a letecké síly USA v blízkosti S.K. a ne naopak.Je ...Zobrazit celý příspěvek

    Vládnoucí elita S.K.si žije na místní poměry velmi dobře,těžko by si
    to chtěli pokazit válkou.Přece jen se pohybuje námořnictvo a letecké síly USA v blízkosti S.K. a ne naopak.Je tedy otázka kdo koho provokuje.
    Že by Korejci zaútočili na USA bez vyložené provokace se dá téměř vyloučit.Číně i Rusku spíše vadí americké systémy umístěné v J.K.než severokorejké jaderné zbraně.
    V článku o THAAD jsem popsal doktrínu,kterou se Severní Korea vymezuje vůči USA.Jaderné zbraně i v tomto případě hrají hlavně odstrašující úlohu.Vzhledem k chování USA v Sýrii o JZ budou usilovat i další státy.Skrýt celý příspěvek

  • Sprite
    16:26 21.04.2017

    Prostě Trump si furt stěžuje na Fake news a pak udělá sám takovouhle kachnu, která snad ani nemá obdoby. S ním bude ještě zábavy.

    Prostě Trump si furt stěžuje na Fake news a pak udělá sám takovouhle kachnu, která snad ani nemá obdoby. S ním bude ještě zábavy.

  • KOLT
    15:50 21.04.2017

    pro PavolR a niko: Souhlas. Právě proto je ale v tuhle chvíli šance s útokem uspět, aniž by nějak zásadně hrozilo, že dojde ke katastrofě mimo KLDR. Za pět let může být pozdě... ...Zobrazit celý příspěvek

    pro PavolR a niko: Souhlas. Právě proto je ale v tuhle chvíli šance s útokem uspět, aniž by nějak zásadně hrozilo, že dojde ke katastrofě mimo KLDR. Za pět let může být pozdě... nehledě na to, že v USA může v Oválné pracovně sedět nějaký další přizdis*áč, nebo mohou být USA, Rusko a Čína rozhádané, takže si nikdo radši nic nezkusí. KLDR pak dotáhne vývoj do konce, a bude to vyvítekde.Skrýt celý příspěvek

  • stronger.p
    15:05 21.04.2017

    Wenet01 :válka z ní šíleně, ale kdyby začal blekotat o demokratizaci země a uvolnění režimu vyděsil by své tři sousedy a USA úplně stejně Za tuhle větu jsem Vám dal +, smál jsem ...Zobrazit celý příspěvek

    Wenet01 :válka z ní šíleně, ale kdyby začal blekotat o demokratizaci země a uvolnění režimu vyděsil by své tři sousedy a USA úplně stejně

    Za tuhle větu jsem Vám dal +, smál jsem se v dobrém asi deset minutSkrýt celý příspěvek

  • PavolR
    14:58 21.04.2017

    niko: Však hej, tiež som si hovoril, že ak splnia hrozby a začnú robiť testy týždenne, alebo čo i len mesačne, tak si nukleárny program zlikvidujú sami. :-) (ak načierno ...Zobrazit celý příspěvek

    niko:
    Však hej, tiež som si hovoril, že ak splnia hrozby a začnú robiť testy týždenne, alebo čo i len mesačne, tak si nukleárny program zlikvidujú sami. :-)
    (ak načierno nenakupujú materiál od iných)
    A ešte by som dodal, že bude treba zaútočiť aj ich ľudské kapacity - prinajmenšom kľúčových výskumníkov.

    KOLT:
    Tie rakety viac padajú než letia, takže to s arzenálom také horúce nebude + nemajú ešte zrejme nič natoľko malé, aby to napchali do rakety. Ale samozrejme nechcem relativizovať, na katastrofu stačí ak na akékoľvek osídlené miesto doletí jediná.Skrýt celý příspěvek

  • niko
    13:51 21.04.2017

    KOLT: KLDR je dnes schopna vyprodukovat 6 kg plutonia rocne. K tomu robi asi 3 krat rocne jadrove testy. Teda netreba prepadnut dojmu, ze KLDR disponuje nejako vyrazne velkym ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT: KLDR je dnes schopna vyprodukovat 6 kg plutonia rocne. K tomu robi asi 3 krat rocne jadrove testy. Teda netreba prepadnut dojmu, ze KLDR disponuje nejako vyrazne velkym jadrovym arzenalom. Medzikontinentalne rakety s hlavicami s JZ by som osobne skor vylucil.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    13:36 21.04.2017

    "Ja sa ale snažím vyložiť svet presne taký aký je, bez blata ideológie."
    Díky, dlouho jsem se tak nezasmál ;-)

    "Ja sa ale snažím vyložiť svet presne taký aký je, bez blata ideológie."
    Díky, dlouho jsem se tak nezasmál ;-)

  • KOLT
    13:35 21.04.2017

    niko, ještě bych dodal – a KLDR by přišla na nějakou dobu o možnost zkonstruovat funkční JZ. Ideálně by to chtělo ještě zlikvidovat i co nejvíc závodů a infrastruktury spojené s ...Zobrazit celý příspěvek

    niko, ještě bych dodal – a KLDR by přišla na nějakou dobu o možnost zkonstruovat funkční JZ. Ideálně by to chtělo ještě zlikvidovat i co nejvíc závodů a infrastruktury spojené s balistickými nosiči. Protože jediným důvodem, proč by se nakonec mohly USA odhodlat k rozsáhlému konfliktu se svržením režimu, by byla blízkost dokončení JZ a jejího mezikontinentálního nosiče. Takovou hrozbu by asi USA nezkously, rozhodně ne s někým jako Trump v Bílém domě.

    Wenet01 – víceméně souhlasím, psal jsem něco podobného u nedávného článku o THAAD v JK. Nikdo nechce rozvrat KLDR, protože by to byl průšvih, oproti kterému je Sýrie drobná nepodstatná historka. Na druhou stranu nikdo na Západě, ale pravděpodobně ani Čína a Rusko, nechtějí KLDR s JZ na strategických nosičích. Pokud tedy dojde k nějakému konfliktu, bude důvodem právě blízkost získání JZ. Pokud bude USA šéfovat někdo jako Obama, není šance, že by jen kvůli hrozbě, že KLDR získá JZ, na ni zaútočil. Naopak Trump toho schopný je. Osobně mám dojem, že by se takováto mezinárodní situace měla využít a jaderný program KLDR by měl být zlikvidován. Ale je to jen dojem, jistý si nejsem. A také už může být pozdě, je možné, že KLDR pokročila tak daleko, že mají několik mezikontinentálních raket s namontovanými JZ. A do takového konfliktu by pravděpodobně ani DT nešel bez skutečně vážného důvodu.Skrýt celý příspěvek

  • niko
    11:39 21.04.2017

    Myslim, ze cely cas diskutujeme o nerealnej veci. Samozrejme nikto nechce vojnu medzi KLDR a USA so spojencami. Tato varianta konfliktu je takmer urcite vylucena. Na druhej strane, ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslim, ze cely cas diskutujeme o nerealnej veci. Samozrejme nikto nechce vojnu medzi KLDR a USA so spojencami. Tato varianta konfliktu je takmer urcite vylucena. Na druhej strane, ak by Trump zautocil Tomahawkami na Yongbyon Nuclear Complex, Musudam-ri a Punggye-ri, pripadne ich dorazil s stealth B-2, co by sa stalo ? Trump by ukazal svaly, dokazal by, ze je prezident, ktory sa nicoho neboji a dokaze riesit aj problemy, ktore Obama takticky prehliadal. Ergo vyrazne by ziskal politicke body. Co by urobila KLDR ? Urcite by zdesene protestovala a non stop by sme videli fotky detskych obeti a znicenych casti mesta. Ale koho by to zaujimalo ? Ved je to zla diktatura. Rusko a Cina by v bezpecnostnej rade pretlacali rezoluciu atd. atd. Realne by KLDR ale na USA vojensky neutocila a ekonomicky tato krajina nema v principe ziadnu silu. Cize by z toho bol humbuk a dva tyzdne plne CNN, BBC a RT, ale ziadna tretia svetova vojna. A cirkusant Trump by si konecne vytvoril image cowboya, ktory tak velmi chce.Skrýt celý příspěvek

  • Wenet01
    11:31 21.04.2017

    A mimochodem k rozšíření tématu...pokud si vyspělý svět (ano tam patří i Rusko a Čína) nevyřeší svůj postoj k hranicím a obraně území, bude muset v průběhu století sponzorovat čím ...Zobrazit celý příspěvek

    A mimochodem k rozšíření tématu...pokud si vyspělý svět (ano tam patří i Rusko a Čína) nevyřeší svůj postoj k hranicím a obraně území, bude muset v průběhu století sponzorovat čím dál tím víc řezníků, jejichž jediným úkolem bude za desátek hlídat své vlastní miliony zoufalců a nepouštět je za lepším...To hlavní čím může KIM operovat není válka, ale chaos a bídaSkrýt celý příspěvek

  • Wenet01
    11:25 21.04.2017

    S hodnocením severokorejské armády souhlas s Davidem...tohle je však hlavně politické téma. Jižní Korea nechce sjednocení a tím pádem pád režimu, Severní Korea nechce pád režimu ...Zobrazit celý příspěvek

    S hodnocením severokorejské armády souhlas s Davidem...tohle je však hlavně politické téma.
    Jižní Korea nechce sjednocení a tím pádem pád režimu, Severní Korea nechce pád režimu potažmo sjednocení, ČLR nechce žádné Pobaltí za hranící a sousedství s Američany, byť to sjednocení by Jižním Korejcům možná přála, Rusko nechce ještě na východě v sousedství Američany, Japonsko chce sice řešit KLDR, ale jen slovní podporou toho kdo to bude řešit doopravdy, neb Jižní Korejci nesnáší Japonce asi jako ti Severní, USA mají sice kapacity na pacifikaci KLDR, ale ne na její obsazení a moblizovat nechtějí, američané si nemohou dovolit nechat rozstřílet Soul a museli by bojovat na vážno...
    Na druhou stranu...ČLR chce nárazník a ráda postaví fabriku kde budou šikovní asiaté pracovat za misku rýže, Jižní Koreji nevadí nárazník a ráda postaví fabriku, kde budou šikovní asiaté pracovat za misku rýže..KLDR je rádo nárazníkem a přivítá fabriku kde budou pracovat otroci za tvrdou kačku. Ani Peking ani Soul nechtějí řešit ani platit rekonstrukci a uprchlíky. Rusko se nestíhá angažovat všude a je rádo, že je klid. USA se rovněž nestíhá angažovat všude, je však silně nerado, že ho Kim prudí s raketou. KLDR musí občas prudit s raketou, protože tím připomíná všem ostatním, že ho mají nechat na pokoji...ale jinak mu život ve vlastních hranicích vyhovuje.
    Žádná krize tedy není, protože není nikdo, kdo by chtěl na stávajícím stavu cokoli měnit...jediný Kim hledá hranici mezi odstrašením a efektivním vydíráním spojeným s hospodářskou pomocí na jedné straně a s milou tváří osvíceného vrahouna s lákáním valut do země na straně druhé...musí mu být jasné, že nikdo nechce žádnou změnu a svou cenu navyšuje jen tím, že je odhodlán jí zahájit...válka z ní šíleně, ale kdyby začal blekotat o demokratizaci země a uvolnění režimu vyděsil by své tři sousedy a USA úplně stejněSkrýt celý příspěvek

  • Takeda
    10:33 21.04.2017

    Nikdo soudný v Jižní koreji samozřejmě nechce útočit ani rozvracet Severní koreu. Zůstalo by jim na krku sfanatizované, hladové obyvatelstvo s nulovým vzděláním použitelným ve ...Zobrazit celý příspěvek

    Nikdo soudný v Jižní koreji samozřejmě nechce útočit ani rozvracet Severní koreu. Zůstalo by jim na krku sfanatizované, hladové obyvatelstvo s nulovým vzděláním použitelným ve vyspělé ekonomice Jižní Koreje.

    Jižní Korea myslím šetří peníze pro případ náhlého kolapsu severního souseda a odhady kolik bude potřeba peněz jsou astronomické.Skrýt celý příspěvek

  • David
    09:59 21.04.2017

    S tím hodnocením severokorejské armády coby armády vybavené obstarožní technikou bych byl opatrnější. Ano, třeba takové letectvo se stále spoléhá i na takové antikvární kousky, ...Zobrazit celý příspěvek

    S tím hodnocením severokorejské armády coby armády vybavené obstarožní technikou bych byl opatrnější. Ano, třeba takové letectvo se stále spoléhá i na takové antikvární kousky, jako je MiG-17/19 a Su-7, relativně moderních letounů MiG-29 a Su-25 je málo. Ale to je tím, že severokorejské vedení letectvo zjevně odsouvá na vedlejší kolej, protože ví, že proti jihokorejskému letectvu tak jako tak moc nezmůže a nákup moderních letounů by přišel příliš draho.
    Ale co se týče pozemního vojska, tam bych to tak neviděl. Tanky Pook-pong-ho a Son-gun-ho jsou technicky zajímavé, řekněme na úrovni vylepšených T-72. Nové obrněné transportéry odpovídají BTR-80. Také dělostřelectvo se opírá o technicky zdařilé typy, vycházející z ověřených sovětských a čínských konstrukcí. Berte navíc v potaz fakt, že to pozemní vojsko čítá více než milion!vojáků, ti jsou navíc dokonale zfanatizovaní. Rozhodně bych je nepodceňoval
    A k případnému sloučení obou států. V případě Německa je dodnes patrný rozdíl mezi starými západními a východními zeměmi. To východní Německo si přeci jen podařilo vybudovat jakousi identitu, která v lidech zůstává. A to se jedná o Němce, vyspělý evropský národ. Nebo bych mohl poukázat na Jemen, vzniklý sloučením Severního a Jižního Jemenu. To, co se tam děje, je mimo jiné také výsledkem ukvapeného sjednoceníSkrýt celý příspěvek

  • Tonotime
    09:53 21.04.2017

    Vrata... Vďaka za povzbudenie. Ja sa ale snažím vyložiť svet presne taký aký je, bez blata ideológie. Či už tej komunistickej, alebo v hre na výklad demokrácie, alebo výkladu na ...Zobrazit celý příspěvek

    Vrata...
    Vďaka za povzbudenie.
    Ja sa ale snažím vyložiť svet presne taký aký je, bez blata ideológie.
    Či už tej komunistickej, alebo v hre na výklad demokrácie, alebo výkladu na medzinárodné právo, ktoré je vlastne právo súčasných veľmocí, alebo zdrap papiera. Možno, že sa dnes práve rodia nové kola Jalty 2, ako si podelia veľmoci svoje sféry záujmov.
    V neutrálnom Rakúsku vo Viedni už postavili pomník všetkým dezertérom z nacistickej armády. Lebo svedomie je viac ako príslušnosť k akejkoľvek zverskej ideologie.
    Moja smola spočíva v tom, že to nedokážem jednoduchšie vyjadrovať.Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    09:36 21.04.2017

    Tonotime - teda vy by jste mohl z fleku delat politruka v CSLA.

    Tonotime - teda vy by jste mohl z fleku delat politruka v CSLA.

  • Tonotime
    09:10 21.04.2017

    Veľmoci sa neboja veľmi chaosu a utečeneckých kríz kvôli KĽDR Ako to asi chápajú elity v KĽDR? Vedia, že ak prejavia slabosť dopadne to ako v NDR. Vedia, že Južná Kórea, či USA ...Zobrazit celý příspěvek

    Veľmoci sa neboja veľmi chaosu a utečeneckých kríz kvôli KĽDR

    Ako to asi chápajú elity v KĽDR?
    Vedia, že ak prejavia slabosť dopadne to ako v NDR. Vedia, že Južná Kórea, či USA môžu raz dva investovať dokonca miliardy $ do nepokojov aby im rozvrátili ich komunistickú ideológiu. Vedia, že raz to príde. Jedine čo zabráni prevratu v KĽDR, či invázii pod nejakou hoc aj aranžovanou zámienkou je jadrová hrozba.
    Dnes už vieme dosť o zinscenovaných zámienkach na inváziu do Vietnamu, Iraku. Iraku sa už verejne ospravedlnil Britský predseda vlády Tony Blair.
    Link napríklad
    http://www.topky.sk/cl/11/1506...
    Rozpamätať sa na bombardovanie Srbska, ktorému sa už ospravedlnil viceprezident USA .
    Dokonca si mohli naposledy Kimovci pozrieť na zámienky na rozvrat Lýbie, bombardovanie a zosadenie Kadáfiho. Či raketové bombardovanie Sýrie.
    Tieto štáty mali najväčšiu smolu, že boli silno Rusku naklonené.

    Východiska Číny. Číne vládnu ešte stále komunisti, s kapitalistickými prvkami v ekonomike. Je to druha najsilnejšia ekonomika sveta a tretia vojenská veľmoc
    1. Prečo by komunistické elity dopustili prevrat v ďalšej komunistickej krajine, keď ostalo tak malo štátov v ktorých vládnu komunisti?
    Južná Kórea má tiež ekonomiku v prvej elitnej 10 na svete a vojenský ju tiež možno zaradiť do prvej desiatky veľmoci na svete.
    2.Ak by dopustili prevrat v KĽDR asi by sa opakoval podobný scenár, ako bolo zjednotenie Nemecka. Južná Kórea by ešte získala lacnú pracovnú silu s KĽDR.
    Teda Čína by vlastne dopustila ešte mocnejšieho nemilosrdnejšieho elitného protivníka. Susediaci štát ako ekonomickú - vojenskú veľmoc.
    Ako dokáže byť nemilosrdná aj Južná Kórea vidieť na svároch s Japonskom, ktoré sem tam zmiernia akurát USA.

    Východiska USA.
    USA zriadili výkladnú skryňu z Južnej Kórey počas studenej vojny svojimi modernými technológiami. Niektoré technológie si ešte dnes dovoľujú USA Južnej Kórey zakazovať vyvážať. Napríklad do Ruska, Číny.
    USA šikovne a diplomatickí využívajú vojenské základne a manévre pod zámienkou v jadrovej hrozby KĽDR.
    Vojenské základne a manévre ale môžu byť rýchlo obrátene voči samotnej Číne.
    Už predvolebná kampaň Trampovcov naznačovala, ako rýchlo sa môžu zmeniť vzťahy s Čínou. V Číne to súdruhovia dobre vedia.
    KĽDR je dobrý strašiak do kapusty pre západnú propagandu, aby bolo vždy dostatok zámienok na silnú vojenskú prítomnosť armády USA v oblasti.
    Preto aj na poslednom ekonomickom USA - Čínskom sumite žiadali, že sa pokúsia presvedčiť KĽDR k jadrovému odzbrojeniu, ak USA zrušia spoločné vojenské manévre s Južnou Kóreou.

    V USA dobre vedia, že k nim rakety Severnej Kórey ťažko doletia. Ak doletia tak možno do Južnej Kórey, teoretický do Japonska.
    Veľmi neverím, že by doleteli nejaké rakety KĽDR do Japonska. Tak verím vespelosť Japonskej PVO. Pozrite sa na vyspelosť kozmickej agentúry JAXA.

    Zároveň medzi týmito ekonomickými tigrami Čínou, Japonskom, Južnou Kóreou prepukajú často nevyberané spory o ostrovy. Číňania dokonca stavajú dokonca aj umelé ostrovy. Tvrdé vyjadrenie padajú nielen medzi Japonskom a Južnou Kóreou. Ale aj USA zamietli predaj svojich elitných stíhačiek Japonsku a Južnej Kórey údajne kvôli obávam s kradnutiu technológii. USA zablokovali predaj mikročípov Intel aj Číne. Údajne z dôvodov, že Čína ich môže použiť na vybudovanie superpočítačov simulujúcich jadrové skúšky.
    V médiach už padli dôkazy, že USA robia skúšky jadrových zbraní na superpočítačoch. O ostatných veľmociach sa o tom špekuľuje.
    Čína má už najviac superpočítačov v top 10 na svete.
    Naše Jadrové veľmoci ako Rusko a USA vôbec neprejavujú dnes ochotu k ďalším kolám jadrového odzbrojenia. Dnes pristupujú dokonca k modernizácii svojho jadrového arzenálu. Vybudovali si teda naše podarené veľmoci jadrové arzenály schopné niekoľko krát zničiť svet, aby iba oni mali patent vykladať medzinárodné právo a demokráciu? Kto môže mať jadrové zbrane a raketové nosiče, kto môže ten svet zničiť?
    Veď raketové nosiče úspešne vyvíjajú dokonca súkromníci v USA, ako SpaceX a podobne. Raketové nosiče schopné poslať na obežnú dráhu už vyvíjajú aj súkromníci v Novom Zelande. To je ale silný spojenec v anglicko hovoriacom svete. Svoje elitné Arrov3 si stále môže skúšať aj Izrael. O Izraeli sa predpokladá že majú svoje jadrové zbrane.
    Ako to bude v budúcnosti s drónmi? USA už blokujú predaj drónov s dlhým doletom, lebo môžu byť tiež použité ako nosiče zbraní hromadného ničenia, dlhého doletu. Nepochodilo s nákupom drónov od USA ani Poľsko ako člen NATO.
    Teda súčasný stav stav vyhovuje všetkým veľmociam, aj Kimovcom v KĽDR, okrem Južnej Kórey. Južná Kórea musí byť stále verný spojenec USA kvôli pomoci voči Severnej Kórey a trpezlivo presvedčovať lobovať americké elity, že nastal čas už niečo urobiť s Kimovcami.
    Trampovci ale dnes dokazujú, že sú majstri v blafovaní či v biznise.
    Jediné na čom sa tak môžu zhodnúť USA, Čína, Japonsko a Južná Kórea je nejako oslabiť, ekonomickí ošklbať oslabeného Ruského medveďa po Západných embargách a páde svetových cien ropy.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2