Kopřivnická TATRA TRUCKS dodá další podvozky vojenských cisteren pro AČR

Kopřivnická TATRA TRUCKS dodá další podvozky vojenských cisteren pro AČR
Cisternové vozidlo CAPL-16M1 na podvozku Tatra Force 8x8 / Foto: TATRA TRUCKS (Zvětšit)

Na brněnském veletrhu IDET ve čtvrtek 7. října podepsali zástupci společnosti TATRA TRUCKS a státního podniku VOP CZ smlouvu na dodávku 18 vozidel Tatra Force pro nové pojízdné palivové cisterny pro potřeby Armády České republiky. Zakázka navazuje na podobný kontrakt z minulého roku.

Podle nově podepsané smlouvy kopřivnická společnost dodá státnímu podniku VOP CZ celkem 15 kusů podvozků Tatra Force 8x8 pro cisternové nástavby a 3 tahače Tatra Force 6x6 k tahání palivových cisteren na návěsu. Dodávky se uskuteční v letech 2022 až 2023. Kontrakt představuje naplnění opce vyplývající z předchozí smlouvy na 7 podvozků pro cisterny a 2 tahače ze září minulého roku. Kopřivnická TATRA TRUCKS tak pokračuje v dodávkách vojenských vozidel a podvozků pro Armádu České republiky, jež je jejím významným a strategickým partnerem. Nová cisternová vozidla armádě dodá státní podnik VOP CZ, cisternové nástavby vyrobí další tradiční partner kopřivnické firmy, společnost KOBIT.

Nové cisternové automobily budou sloužit na třech základnách leteckých sil Armády České republiky, konkrétně na základně Praha-Kbely, Čáslav a Náměšť nad Oslavou. Cisternové vozidlo CAPL-16M1 na podvozku Tatra Force 8x8 je navrženo jako speciální plnička pohonných hmot pro leteckou techniku dle standardů NATO s nádrží o objemu až 17 300 litrů. Tahače Tatra Force 6x6 jsou určeny pro cisternové návěsové soupravy CNS s nádrží o objemu v rozmezí 34 000 až 45 000 litrů paliva. Oba typy automobilů jsou opatřeny kabinami Tatra s možností dodatečného pancéřování a lze na ně instalovat multispektrální mobilní maskovací soupravy.


Podpis dohody, větší foto / Foto: TATRA TRUCKS

O Tatra Trucks a.s.

Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka Tatra Trucks zaměstnává více než 1000 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Samohybná houfnice Caesar na podvozku tatrovky

Francouzská společnost Nexter Systems na londýnské výstavě DSEI 2015 (Defence and Security Equipment ...

Kopřivnická TATRA TRUCKS si připomíná 170 let své existence

Automobilka TATRA TRUCKS patří k nejznámějším českým strojírenským podnikům a může se také ...

CF Military: Nákladní vozidla Tatra pro belgickou armádu

Belgické ministerstvo obrany objednalo nákladní automobily CF Military na tatrováckých ...

Společnosti Tatra Trucks se daří získávat nové zakázky v oblasti defence

Tatra Trucks polovinu až tři čtvrtiny své produkce exportuje, a to i díky významným zakázkám pro ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Jirosi
    12:20 17.10.2021

    Mě by spíše zajímalo zda i u tohoto nákupu došlo ke zvýšení ceny o 40%.

    Mě by spíše zajímalo zda i u tohoto nákupu došlo ke zvýšení ceny o 40%.

    • Scotty
      12:34 17.10.2021

      U nákupu který se podepisoval loni v březnu?

      U nákupu který se podepisoval loni v březnu?

      • Jura99
        15:48 17.10.2021

        Jirosi predpokladam narazi na nejapnost argumentu, ze Caesara prodrazil obvykly cenovy rust. Ten by mel pak prodrazit ktetykoliv nakup.

        Jirosi predpokladam narazi na nejapnost argumentu, ze Caesara prodrazil obvykly cenovy rust. Ten by mel pak prodrazit ktetykoliv nakup.

        • Scotty
          18:02 17.10.2021

          Společnost která do své smlouvy zakomponuje opci na další kusy s tímhle rizikem musí počítat. Jako výkřik do tmy možná dobré, ale jinak o ničem.
          Přímo od Tatry je možnost v rámci ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Společnost která do své smlouvy zakomponuje opci na další kusy s tímhle rizikem musí počítat. Jako výkřik do tmy možná dobré, ale jinak o ničem.
          Přímo od Tatry je možnost v rámci opcí odebrat ještě další valníky 6x6 a nosiče kontejnerů. Jsem zvědav jestli toho využijí.
          Skrýt celý příspěvek

  • Josse
    18:03 16.10.2021

    Pořád mi uniká smysl pořizování jednoúčelových strojů. Proč se to neřeší přes iso kontejnery?

    Pořád mi uniká smysl pořizování jednoúčelových strojů. Proč se to neřeší přes iso kontejnery?

    • Scotty
      18:27 16.10.2021

      U letištních cisteren by to nemělo žádný smysl. Naopak by to pravděpodobně snížilo množství převáženého paliva.

      U letištních cisteren by to nemělo žádný smysl. Naopak by to pravděpodobně snížilo množství převáženého paliva.