L-39NG pro země Visegrádské skupiny a Švédska?

-
26. 9. 2015
-
41 komentářů
-
Tisková zpráva
Aero se s novým letounem L-39NG zúčastnilo konference velitelů letectev a politických ředitelů MO, která se konala v pátek 18. 9. 2015 v Ostravském hotelu Clarion při příležitosti Dnů NATO. Na konferenci byli zástupci vzdušných sil České republiky jako pořadatele, a dále představitelé vzdušných sil Slovenska, Polska, Maďarska a Švédska.
Konference zemí V4 a Švédska o společném řešení leteckého výcviku
Aero se s novým letounem L-39NG zúčastnilo konference velitelů letectev a politických ředitelů MO, která se konala v pátek 18. 9. 2015 v Ostravském hotelu Clarion při příležitosti Dnů NATO. Na konferenci byli zástupci vzdušných sil České republiky jako pořadatele, a dále představitelé vzdušných sil Slovenska, Polska, Maďarska a Švédska.
Dle vyjádření velitele Vzdušných sil Armády ČR brig. gen. Libora Štefánika nabízí ČR do projektu společného výcvikového řešení pro zmíněné země Taktické simulační centrum TSC v Pardubicích, které celá řada zemí NATO i dalších států již využívá, a rovněž i nový letoun L-39NG.
Ten bude součástí výcvikové flotily Centra leteckého výcviku v Pardubicích. Zástupci všech zúčastněných stran projevili o letoun velký zájem a během následných Dnů NATO se měli možnost seznámit s technologickým demonstrátorem L-39NG, který byl na akci přítomen.
Prezident společnosti AERO Vodochody AEROSPACE a.s. Ladislav Šimek shrnul přínos konference: “Všichni zúčastnění zástupci letectev jasně deklarovali, že pro dosažení vyšší efektivity ve výcviku a zároveň pro snížení jeho finanční náročnosti je třeba provést radikální přestavbu výcvikových systémů jednotlivých zemí tak, aby byl výcvik jako nezbytná služba vzdušných sil efektivní. A to i v současné době, kdy všechny státy již přešly či přecházejí na novou generaci nadzvukové techniky."
"Výcvikové letouny přitom u žádného z uživatelů neplní jen roli výcviku, v rámci dostupných rozpočtů je nezbytné, aby letouny byly schopné plnit i další úkoly. Mezi ty patří podpora pozemních sil a spolupráce s leteckými návodčími, letecké hlídkování i po výcvik činností, které byly dříve prováděny pouze na nadzvukových letounech," vysvětlil Simek. "Náš letoun L-39NG je koncipován přesně tak, aby při nákladech srovnatelných s předchozí generací L-39 nabídl bezprecedentní efektivitu schopnou garantovat plnění všech požadavků moderních vzdušných sil. Jsme rádi, že od všech velitelů letectev, kteří se měli možnost detailně seznámit s naším demonstrátorem, jsme obdrželi pozitivní odezvu.”
Konference zemí V4 a Švédska. / AERO Vodochody AEROSPACE
L-39NG na Dnech NATO
Přítomnost demonstrátoru nové generace legendárního L-39 Albatros přilákala velkou pozornost nejen veřejnosti, ale i přítomných představitelů vzdušných sil z domova i ze světa. Pohodlí kabiny si vyzkoušeli zástupci armád Česka, Slovenska, Maďarska, Polska, ale i Nigérie, či švédský ministr obrany Peter Hultqvist.
Švédská agentura pro nákup vojenského materiálu FMV (Försvarets Materielverk) spustila výběrové řízení na nákup nových cvičných letadel. Nové stroje nahradí ve švédském vojenském letectvu letitá proudová letadla Saab 105 (Sk 60).
Ten si spolu se svým českým protějškem Martinem Stropnickým letoun důkladně prohlédl a vyslechl si krátký výklad továrního pilota Aera Miroslava Schütznera, který v pondělí pilotoval zálet letounu.
Demonstrátor L-39NG byl v Ostravě předveden již s podvěšenou výzbrojí. Konkrétně se jednalo o závěsné kontejnery od společnosti FN Herstal, každý s 12,7 mm kulometem.
Aero tak představilo jednu z mnoha možných variant výzbroje budoucího L-39NG, jež díky kombinaci moderní avioniky a palubního vybavení, velmi blízkému řešením použitým na nejmodernějších bojových letounech, a také možnosti použití širokého spektra simulované a skutečné výzbroje, představuje velmi účinný nástroj výcviku pro pilotáž moderních bojových letounů.
To vše, v kombinaci s bezkonkurenčními pořizovacími a provozními náklady, představuje nejlepší řešení výcviku pilotů pro letectva nejen zemí NATO.
Švédský ministr obrany (vlevo) před L-39 NG / AERO Vodochody AEROSPACE
L-39NG
Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení. Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů.
Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje. Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku.
Redakčně upraveno
Související články
Modernizace L-39NG pro americké zákazníky
Americká firma Draken International ve spolupráci s firmou Aero Vododchody nabízí americkým ...
-
27.05.2015
-
39 komentářů
-
Jan Grohmann
První zákazníci pro L-39NG
Český lehký bitevní a cvičný letoun L-39NG si našel první zákazníky. Společnost LOM Praha ...
-
17.06.2015
-
6 komentářů
-
Jan Grohmann
Francie zmanipulovala tendr? České letadlo L-39NG neuspělo
Aero se s novým cvičným letounem L-39NG přihlásilo do francouzského tendru, avšak s ohledem na ...
-
09.09.2015
-
144 komentářů
-
Tisková zpráva
Český cvičný a bitevní letoun L-39NG poprvé ve vzduchu
V pondělí 14. září 2015 provedla tovární posádka AERA Vodochody AEROSPACE a.s. ve složení Miroslav ...
-
14.09.2015
-
37 komentářů
-
Tisková zpráva
Na fotce to vypadá jako nevzhledná kopie L-39,interier je těžký návrat do 80 let,ale celková koncepce na 3D obrázku je moc zajímavá.Trošku na tom letadle zapracovat a nemá chybu.Za ...Zobrazit celý příspěvek
Na fotce to vypadá jako nevzhledná kopie L-39,interier je těžký návrat do 80 let,ale celková koncepce na 3D obrázku je moc zajímavá.Trošku na tom letadle zapracovat a nemá chybu.Za jiné politické situace by Aero ve spolupráci s Rusama by to mohl být moc hezký nástupce L-39 :-)Skrýt celý příspěvek
semtam Ano schválen export být musí... je to první zlomená noha tohoto projektu a v podstatě vylučuje nějaký velký úspěch projektu L-39NG,podobně velký voči měl superalbatros, ...Zobrazit celý příspěvek
semtam
Ano schválen export být musí... je to první zlomená noha tohoto projektu a v podstatě vylučuje nějaký velký úspěch projektu L-39NG,podobně velký voči měl superalbatros,
L39 jako letoun dosahující maximálních rychlostí jako poslední turbovrtulové cvičné stroje se do TOP letectev moc nehodí a do letectev typu Vietnam,Kambodža,Sůdán kde L-39 slouží bude stačit čistě modernizace... Nákup nových L-39 v nějakých počtech nevidím jako reálnéSkrýt celý příspěvekMuž, co zírá na kozy: Letos by mohl proběhnout první let tohodle prca SR10 ...Zobrazit celý příspěvek
Muž, co zírá na kozy: Letos by mohl proběhnout první let tohodle prca SR10
http://www.belgian-wings.be/We... Skrýt celý příspěveksemtam: Máte pravdu, psali o tom v L+K, že už teď ruské letectvo zažívá krizi ohledně nedostatku cvičných letadel. Jak-130 je sice vynikající letoun, ale pro základní a rozřazovací ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: Máte pravdu, psali o tom v L+K, že už teď ruské letectvo zažívá krizi ohledně nedostatku cvičných letadel. Jak-130 je sice vynikající letoun, ale pro základní a rozřazovací výcvik je zbytečně předimenzovaný a nákladný, navíc v nedostatečném množství.
Velení ruského letectva volá po urychleném vývoji ekvivalentu L-39, nebo po jejich hluboké modernizaci, protože během několika let dolétají poslední kusy a začínající piloti nebudou mít na čem létat.
Myslím že by se toho Aero mělo chytit a nabídnout jim nějakou ruskou variantu L-39NG s jejich avionikou, i když netuším jestli motory FJ-44 podléhají sankcím. Každopádně je to pro Aero potenciálně větší zákazník, než všichni ostatní dohromady.Skrýt celý příspěvekKdysi jsem někde četl, že ruská armáda hodnotí JAK-130 jako velmi nákladný cvičný stroj a ideální pro dokončovací výcvik. Mají snad i v plánu pořídit obdobu L-39. Pokud cena ...Zobrazit celý příspěvek
Kdysi jsem někde četl, že ruská armáda hodnotí JAK-130 jako velmi nákladný cvičný stroj a ideální pro dokončovací výcvik. Mají snad i v plánu pořídit obdobu L-39.
Pokud cena L-39NG bude rozumná a vývozce bude mít ostré lokty, tak šance určitě má.
Ten motor musí být schválen US vládou na export?Skrýt celý příspěvekto all : Čínsko-pákistánských letounů Hongdu K-8 Karakorum bylo údajně vyrobena na 600 ks. Zřejmě tedy existuje poptávka po relativně jednoduchých a levných cvičných letounech. ...Zobrazit celý příspěvek
to all : Čínsko-pákistánských letounů Hongdu K-8 Karakorum bylo údajně vyrobena na 600 ks. Zřejmě tedy existuje poptávka po relativně jednoduchých a levných cvičných letounech. Snad se tedy může uchytit i L-39NG.Skrýt celý příspěvek
Také myslím,že L-39NG má šanci se na trhu prosadit.Italové také oprášili starou S-211 jako M-345 HET ji nabízí.Nová generace Jak-130/Master je sice někde jinde,ale provozní náklady ...Zobrazit celý příspěvek
Také myslím,že L-39NG má šanci se na trhu prosadit.Italové také oprášili starou S-211 jako M-345 HET ji nabízí.Nová generace Jak-130/Master je sice někde jinde,ale provozní náklady jsou tam dost vysoko a pro menší státy je jejich provoz nereálný.
U Polska nehrozí používání Mastera jako bojového stroje.Těch 8 kusů co nakoupí bude naplno využito v Deblinu pro výcvik pilotů.To samé ve Švédsku,které má Gripenů tolik,že neví co s nima,navíc jsou objednány Gripeny nové generace,takže netřeba mít ještě bitevníky v podobě M-346.Skrýt celý příspěvekL-39 NG samozřejmě nedosáhne nikdy prodeje původního L-39, ta tehdejší situace byla v mnoha směrech atypická. Dnešní geopolitická situace je zcela jiná. A přec si myslím, že L-39 ...Zobrazit celý příspěvek
L-39 NG samozřejmě nedosáhne nikdy prodeje původního L-39, ta tehdejší situace byla v mnoha směrech atypická. Dnešní geopolitická situace je zcela jiná. A přec si myslím, že L-39 NG má slušné šance - a to u těch zemí, které používaly nebo stále používají L-39. Ne všechny jsou politicky mimo hru. Potenciálními zákazníky mohou být některé středoa východoevropské státy - napadá mne třeba Bulharsko. Dále některé postsovětské země, které budou hledat alternativu ruskému JAK-130 - Kazachstán, Turkmenistán atd. A hodně příležitostí bych viděl mezi africkými zeměmi - Etiopie. Nigérie atd. Ty možnosti tu jsouSkrýt celý příspěvek
to liberal shark: na Masteru si můžete nastavit limity a bude se chovat zrovna jako L 39 NG, už jen protože má mnohem širší letovou obálku a se stejným érem pak můžete efektivně ...Zobrazit celý příspěvek
to liberal shark: na Masteru si můžete nastavit limity a bude se chovat zrovna jako L 39 NG, už jen protože má mnohem širší letovou obálku a se stejným érem pak můžete efektivně cvičit piloty i na bojové stroje a nebo je přímo využít jako bojové. Přechod na Mastera lze zvládnout v pohodě ze strojů jako je Orlik nebo Pilatus.
Když se na to podívám z pohledu Polska, tak Master vyplní výcvik a pokračovací výcvik a stejně tak dobře zastane část úkolů, jako CAS, které dnes plní Su 22 M4, pro úplnost Master unese 3 tuny, Su 22 4 tuny výzbroje, dolet je obdobný, jen to není supersonic, ale na tyto úkoly mají dobře vybavené F 16.
A Švédové, tam to vidím obdobně, až zjistí, že pro CAS a podobné mise postačí Master, tak nebudou muset držet tolik Gripenů, které mají sice levný provoz, ale pořád dražší než Master.
Sám jsem zvědavý zda se ten letoun někde ujme, když to vezmu s nadsázkou, tak jde o Albatros vybavený novým motorem a avionikou. Pokud by o takovou kategorii byl zájem, tak už se dávno znovu vyrábí. Snad by se mohla vyrobit alespoň desetina kusů oproti produkci L 39, kterých se vyrobilo někde kolem 2800 kusů, pořád by se mohli chytnout v pobaltí, v některých postsovětských státech a v Africe, zkrátka u stávajících majitelů starších verzí L 39.Skrýt celý příspěvekInspirace? PCC není jen model tramvaje, je to celá koncepce. Ve své době zcela převratná, která znamenala ohromný pokrok v konstrukci tramvají. Díky panu Kolbenovi a jeho vztazích ...Zobrazit celý příspěvek
Inspirace? PCC není jen model tramvaje, je to celá koncepce. Ve své době zcela převratná, která znamenala ohromný pokrok v konstrukci tramvají. Díky panu Kolbenovi a jeho vztazích s americkými průmyslníky se dostala do ČKD v podobě několika velkých beden plných technické dokumentace, a tak vznikla rodina tramvají typu T. Smutné, že sám Kolben se již nedožil výroby, i když komunisti by ho stejně nenechali dál žít a pracovat. Až teď je konec.Skrýt celý příspěvek
apache: ano jistá inspirace v modelu PCC....jenže tím to u nich skončilo....a dnes v Usa kupují naše tramvaje :D (Seattle,Washington,Portland...) konec s off topicem :D
apache: ano jistá inspirace v modelu PCC....jenže tím to u nich skončilo....a dnes v Usa kupují naše tramvaje :D (Seattle,Washington,Portland...) konec s off topicem :D
Lukyi: Zrovna tramvaje T3 jsou v zásadě americké konstrukce, jediná opravdu česká věc na ní je vnější design, leč v době kdy se objevily se samozřejmě nehodilo to říkat, takže ...Zobrazit celý příspěvek
Lukyi: Zrovna tramvaje T3 jsou v zásadě americké konstrukce, jediná opravdu česká věc na ní je vnější design, leč v době kdy se objevily se samozřejmě nehodilo to říkat, takže vznikl mýtus o "české tramvaji", ale to už je off topic...Skrýt celý příspěvek
to flanker. jirka : M346 je určitě mnohem výkonnější a sofistikovanější než L-39NG, ale k čemu je dobré cvičné letadlo, na které je potřeba další cvičné letadlo ? Výcik pilotů je u ...Zobrazit celý příspěvek
to flanker. jirka : M346 je určitě mnohem výkonnější a sofistikovanější než L-39NG, ale k čemu je dobré cvičné letadlo, na které je potřeba další cvičné letadlo ? Výcik pilotů je u cvičného letadla primární, bojové použití sekundární. A na zdokonalovací a zbraňový výcvik jsou spárky bojových letadel. Pořád si myslím. že stačí vrtulové letadlo na základní (Zlínek), jednoduché proudové na pokračovací (L-39) a spárka na bojový výcvik (JAS-39D). Samozřejmě plus FMS na každodenní drill a přípravu konkrétních misí.Skrýt celý příspěvek
Ucast na takove konferenci je spise formalita,ktera se skutecnym zajmem nema moc spolecne.Polsko s kombinaci Master/Orlik vydrzi jeste 25 let,Madarsko zjistilo,ze pro jednu letku ...Zobrazit celý příspěvek
Ucast na takove konferenci je spise formalita,ktera se skutecnym zajmem nema moc spolecne.Polsko s kombinaci Master/Orlik vydrzi jeste 25 let,Madarsko zjistilo,ze pro jednu letku stihacek netreba cvicne stroje.Slovensko vidim realneji,nicmene spise modernizuje stavajici masiny na veri NG.Skrýt celý příspěvek
Co to jsou nízké pořizovací náklady? Je možné najít nějakou cenu za letoun vybavený podobně jako prototyp? Na tru to budou mít těžké, Albíky mají tradici v dnes pochybných ...Zobrazit celý příspěvek
Co to jsou nízké pořizovací náklady? Je možné najít nějakou cenu za letoun vybavený podobně jako prototyp?
Na tru to budou mít těžké, Albíky mají tradici v dnes pochybných zemích, kam bude jistě radost dojednávat vývoz letounu s motorem z USA. Navíc, se stejným motorem chystají třeba Italové M 345 HET.
... u Švédů a Poláků to vidím na M 346 Master, když už něco, tak pořádného, i když dražšího, výkony a možnosti toho stroje jsou jinde než u L 39 NG. Obě země jsou potencionálně na očích Rusku, tak určitě nebudou tak bohaté, aby si mohly dovolit levné věci.Skrýt celý příspěvekI přesto že máme ALCA tak se létají stovky hodin během výcviku na L-39 , protože je to prostě levnější . V Polsku by se jednalo spíše o náhradu role Orliku i když také nechápu proč ...Zobrazit celý příspěvek
I přesto že máme ALCA tak se létají stovky hodin během výcviku na L-39 , protože je to prostě levnější . V Polsku by se jednalo spíše o náhradu role Orliku i když také nechápu proč , přeci jen jich mají dost modernizovaných , jediné co mě napadá sou náklady , ale do ekonomiky nevidím.Nejpravděpodobnější se mi jeví zapojení do nějakého společného projektu http://www.armadninoviny.cz/ce... , který by snížil náklady , ale ovšem bez Polska a předpokládám že ani Švédové by nechtěli přít o jistou neutralitu i když k výcviku také používají soukromé firmy. Jen pro zajímavost Saab 105 používá motor stejného výrobce jako NG.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...