LAND 400 Phase 3: Bojová vozidla pěchoty pro Austrálii

KF41 Lynx; větší foto / DPO

Po zvolení vítěze programu LAND 400 Phase 2 australská armáda pokračuje ve svém ambiciózním projektu pozemních sil LAND 400. V rámci navazujícího programu LAND 400 Phase 3 Austrálie hledá nové bojové vozidlo pěchoty (BVP). Favorité pocházejí z Evropy a Jižní Koreje.

V rámci LAND 400 Phase 2 australská armáda získá 211 bojově-průzkumných vozidel Boxer CRV (Combat Vehicle Reconnaissance) od německé firmy Rheinmetall. V rámci navazujícího programu „Phase 3“ Canberra pro svou armádu nakoupí 450 BVP. Nová vozidla nahradí zejména 433 obrněných transportérů M113, resp. modernizovaných verzí M113AS4 (s bojovým modulem s kulometem M2 ráže 12,7 mm).

O australský program se zajímají tři soutěžící ‒ britský koncern BAE Systems nabízí CV90 MkIV, německý Rheinmetall vozidlo KF41 a jihokorejský Hanwha Defense Systems AS21 Redback.

Podle současných plánů australské ministerstvo obrany vybere v druhém čtvrtletí roku 2019, podobně jako u Phase 2, dvě nejlepší nabídky. Následně podepíše s oběma dodavateli smlouvu o dodávkách trojice testovacích vozidel s termínem dodání třetí kvartál 2020.

Podobně jako v případě kolových vozidel Boxer a AMV v Phase 2 se i vzorové BMP zúčastní až 15 měsíců dlouhého zevrubného testování s důrazem na oblast bezpečnosti, ničivosti, mobility a velení/řízení boje. Vozidla budou testována až do úplného zničení, včetně ostrých zkoušek protiminové ochrany.

Po testování v roce 2022 armáda vybere vítěze a australská vláda vyčlení pro program příslušné peníze ‒ 10 miliard až 15 miliard australských dolarů (159 miliard až 239 miliard Kč). Vítěz tendru musí opět počítat se širokým zapojením australského průmyslu a s přenosem know-how.

V ceně programu nejsou zahrnuta jen samotná vozidla, ale i komplexní provozní a výcvikové zázemí, náhradní díly, dlouhodobý servis a pravděpodobně i munice. Připomeňme, že Austrálie nakoupí dvakrát více BVP než Česká republika a na program má vyčleněno minimálně třikrát více financí.


V roce 2012 australská armáda dokončila modernizaci vozidel M113 na verzi M113AS4.

Počátečních operačních schopností (IOC) australská armáda s novými BVP dosáhne v roce 2024 nebo 2025, plných operačních schopností (FOC) v roce 2030 nebo 2031.

Představme si kandidáty. Vozidlo CV90 MkIV bylo poprvé k vidění na výstavě Eurosatory 2018. CV90 MkIV využívá zkušenosti s provozem osvědčené platformy CV90, přitom nabízí výrazné vylepšení bojových schopností, včetně zvýšeného výkonu motoru (nově 736 kW), novou převodovkou a aktivní technologie tlumení pro zlepšení mobility. Silnější motor a robustnější podvozek zvyšuje maximální nosnost vozidla o dvě tuny na 37 tun.

CV90 MkIV ovládá tříčlenná posádka a přepravní prostor pojme až osm členů roje. Maximální rychlost je 70 km/h a dojezd po pevné cestě 320 km.

CV90 MkIV je primárně nabízen s novou věží CV90 MkIV D s možností nést automatické kanóny až do ráže 50 mm nebo tankové kanóny ráže 120 mm. Bojový modul je připraven pro umístění dalších zbraní, například protitankových řízených střel (PTŘS), kulometů nebo granátometů. Modul také pojme širokou paletu senzorů.


CV90 MkIV; větší foto / BAE Systems

Vozidlo je vybaveno systémy pro podporu bojové činnosti konceptu iFighting, který za pomocí umělé inteligence provádí fúzi dat z celé plejády senzorů a pomocí LCD panelů klíčové informace v graficky názorné a rychle pochopitelné podobě zobrazuje posádce. Výsledkem je výrazné zvýšení situačního povědomí posádky.

Jihokorejská Hanwha připravila koncept AS21 Redback přímo pro australský program. AS21 Redback vychází z BVP K21, které je zavedeno v jihokorejské armádě. Vozidlo K21 má hmotnost pouze 25 tun a podle výrobce je údajně oproti konkurenci o 50 % levnější. Na rozdíl od svého předchůdce AS21 Redback nabízí větší vnitřní prostor, větší nosnost a lepší balistickou ochranu.

BVP AS21 bude pravděpodobně vyzbrojeno 40mm automatickým kanónem, spřaženým kulometem a menším dálkově ovládaným modulem s kulometem. V případě zájmu lze jihokorejské BVP osadit také kanónem ráže 105 mm.

Redback podobně jako konkurenční CV90 MkIV přepraví 11 osob (tříčlennou posádku, osm členů výsadku) s maximální rychlostí 70 km/h na tvrdém povrchu (40 km/h mimo terén), při provozním rozsahu 500 km.


AS21 Redback (kvalitnější fotka není k dispozici) / Hanwha

Nejnovější BVP Lynx bylo poprvé představeno na výstavě Eurosatory 2018. Lynx je dostupný ve dvou verzích – KF31 v hmotnostní kategorii 30 až 40 tun a odolnější/větší Lynx KF41 ve hmotnostní kategorii větší než 40 tun. Na Eurosatory 2018 představený Lynx KF41 s věží Lance 2.0 má prázdnou hmotnost 44 tun. Podvozek KF41 snese zatížení až 49 tun.

KF41 pojme tři členy posádky a až devět členů výsadku (reálně zřejmě osm). Menší verze KF31 přepraví šest členů a má také slabší motor o výkonu 560 kW. Větší verzi KF41 pohání motor značky Liebherr o výkon 800 kW.

Klíčovým konstrukčním rysem vozidla Lynx je modularita, která ideově vychází z kolového transportéru Boxer. Vozidlo je rozděleno na dvě základní části – základní vozidlo (Base Vehicle) a modul mise (Mission Kit). Díky své modularitě užitečná nosnost Lynxe de facto dosahuje 18 tun – lze měnit moduly (bojový, zdravotnický, velení a řízení boje, samohybný minomet, atd. atd.) nebo úroveň pancéřování.

Hlavní výzbroj Lynxe KF41 s modulem Lance 2.0 tvoří automatický kanón Wotan ráže 35 mm. Na dvě postranní lafety bojového modulu lze umístit přídavné vybavení (senzory, rušičky, drony, atd.) nebo další zbraňové systémy (kulomety, granátomety, PTŘS).

Zdroj: Army Recognition, Defence Connect

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Evropská bojová vozidla pro Austrálii

Australská armáda v rámci programu LAND 400 Phase 2 připravuje nákup dvou stovek obrněných kolových ...

Bojové vozidlo pro australskou armádu: Boxer CRV vs. Patria AMV35

V rámci programu LAND 400 Phase 2 australská armáda hledá nová kolová bojová vozidla. O přízeň ...

Německé bojové vozidlo Boxer pro australskou armádu

Novým průzkumným bojovým vozidlem australské armády se stane německý Boxer Combat Reconnaissance ...

LAND 400 Phase 2: Austrálie kupuje bojová vozidla Boxer

Před několika dny australská vláda podepsala smlouvu v hodnotě 2,1 miliardy euro (3,3 miliardy ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Luky
    21:46 12.09.2018

    když vidím to video, tak bych ho koupil i s tím Antonovem :)

  • Rase
    21:39 12.09.2018

    díky za odpovědi, o víkendu snad budeme moct porovnat na vlastní oči - už se těším

  • Jirosi
    19:19 12.09.2018

    Rase: To je zvuk hnacích kladek zabírajících o pásy. Toho se těžko na pásovém vozidle zbavíš.

  • Nesher
    19:19 12.09.2018

    Rase
    Vzhledem k tomu, že tam jezdil po kovu a pak po betonu překrytém asfaltem, tak bych řekl, že hrkal jako každý jiný pásák.

  • Rase
    18:33 12.09.2018

    Tak Lynx KF41 už přiletěl z Austrálie, má ale takhle hrkat ?

    https://www.youtube.com/watch?...

  • Tecka
    09:45 08.09.2018

    Poza wątkiem,krótkie migawki kolejnej wersji w tym samym temacie https://t.co/5oDEskpPHK?amp=1...

    LOTR https://t.co/8L2FZgwm1v?amp=1...

  • Rase
    11:09 07.09.2018

    Gloton:
    je to vlastně docela dost pravděpodobné, akorát si říkám, zda už to nebude se závislostí na Rheinmetallu trochu moc. Pokud ale jsou se spoluprácí skopojení, tak vlastně proč ne. Pobočku australskou mají, místní výrobce komponentů taky. Pak je trochu otázka, jakou by dostal Lynx věž. Zda tu novou Lance II, nebo starší typ, který bude australských Boxerech. Pokud budou vybírat jiné vozidlo, tak snad se budou snažit elektroniku, systémy a výzbroj co nejvíc unifikovat s koupenými Boxery. Zajímavé by i bylo použití stejného motoru. Boxer pohání MTU 8V199 TE20 o výkonu 530 kW (711 hp) a v maximálním zatížení má vozidlo výkon 16 kW/t. Lynx KF31 pohání motor o velice podobném výkonu (asi stejný), ale na KF41 by to už asi bylo málo (?)
    ps. u Lynxe se mluví i o výkonějším motoru 850 kW (1140 hp), ale nevím zda není plánovaný spíš na pohon vyprošťovacího vozidla, nebo vozidla palebné podpory

  • Gloton
    23:36 06.09.2018

    Já to vidím tak, že jestli nebude Lynx, cose týká podvozkové části, vyloženě horší než konkurence, vyhraje to Lynx. S Němcy mají evidentně dobrou zkušenost, když od nich vzali spousty nové kolové nákladní transportní techniky a teď i Boxera, věž bude shodná s Boxerem.......proč by si komplikovali život výběrem BVP odjinud, když spolupráce s Německem jim evidentně šlape.

  • Pla-men
    16:34 06.09.2018

    Rase: Tak to se těším. Snad vyjde počasí

  • Rase
    16:29 06.09.2018

    Pla-men:
    tak na Dnech NATO budou opravdu oba Lynxy a jeden přiletí Ruslanem. Jedno vozidlo bude na statické ukázce a druhé bude rejdit v blátě. Letošek bude snad nejnašlapanější - jsem zvědavý i na Bradley a Abrams

  • Pla-men
    16:10 06.09.2018

    Rase: To zní logicky. Ale možná jim ta zakázka za to stojí... A taky by to lecos naznačovalo :-)

  • Rase
    15:51 06.09.2018

    Pla-men:
    mají dva, předpokládám, že delší KF41 (co je na fotce s věží Lance II) zůstane v Austrálii a na dnech NATO bude zase KF31 - byl tam už loni, před faceliftem

    tomas.kotnour:
    díky za opravu, vypadá moc dobře

  • Pla-men
    14:43 06.09.2018

    Podle idnes má z Austrálie přiletět ruslanem, Lynx ,na dny Nato. To mají jen jeden k dispozici??

  • PavolR
    14:00 06.09.2018

    Ešte donedávna by ma mrzelo vypadnutie Pumy, ale v poslednom čase sa cítim byt akosi zaujatý voči bavorskej bojovej technike. :-D Každopádne je stále zaujímavejšie, kto postúpi. Dozvieme sa potom aj na akom základe?

  • Jirosi
    13:55 06.09.2018

    Vzhledem k tomu že Austrálie je ze všech stran obklopena vodou. Vždy se bude jednat o obojživelný výsadek z přístupem k moři. Tedy v místě přístavu. Takže pokud dojde k odříznutí zásobovací cesty po moři, je po jakékoliv invazi. Což zajišťuje námořnictvo spolu s letectvem. Pozemní vojska to jen do čistí.

    Maximus: Je jedno jak složité testování uděláš, pokud výsledkům komise nedá dostatečný důraz.

  • tomas.kotnour
    13:53 06.09.2018

    @Rase

    V tendru LAND 400 Phase 2 nebyla Piranha V, ale LAV 6.0, což je vylepšená verze LAV III, kterou zavádí kanadská armáda a z části i amíci jako modernizační balíček na Strykery.

  • Rase
    13:09 06.09.2018

    tak kolega arten dohledal, že právě byl přivezen do Austrálie i stroj od GDELS, postavené na základě britského Ajaxe. V podstatě se jedná o PMRS osazené bezosádkovou bojovou věží. V Britské armádě bude sloužit jen jako obrněný transportér pro převoz pěchoty, vyzbrojené jen s kulometem. Prototyp je zkoušen souběžně s klasickým Ajaxem. Tak osobně mám favorita a je škoda že se neuchází i o tendr v ČR. Puma nesplnila požadavky na vnitřní prostor (zadání sem nikde nenašel, ale asi chtějí minimálně 3+8). To je asi i důvod proč kozejský AS21 je o jedno pojezdové kolo delší než K21 a němci zde nabízí delší KF41

    http://www.australiandefence.c...

  • PavolR
    12:36 06.09.2018

    UnionPacific:
    IFV je iba nástroj, ktorý sám o sebe nemá vplyv na to, či útok akéhokoľvek nepriateľa odrazíte, alebo nie. Môžete protivníka (povedzme to Rusko) odraziť bez jediného IFV, ale tiež na to nemusí stačiť ani keď budete mať rovnaký počet ako on. Záleží od množstva iných faktorov. Koncepčne je cieľom zabezpečiť čo najlepšie možnosti a podmienky pre vojakov ktorých máte - dať im do ruky čo možno najlepšie nástroje pre ich prácu. Nástroje, ktoré nemáte dať komu do ruky, by vám boli na čo?

  • Nesher
    12:16 06.09.2018

    unionpacific
    To není dobře položená otázka, AČR se primárně nebuduje pro odvrácení ruského či jiného útoku na ČR (ať zdejší ruské úderce nepraskne žilka), ale pro nasazení v rámci spojeneckých sil při odražení nepřátelského útoku na teritoriu našich spojenců.
    Takže rovnat počet systémů AČR na počty ruské armády je nesmysl. A to nejen z výše uvedených důvodů, ale i pro odlišnou velikost populace a zdrojů. Pokud by došlo k útoku Ruska na území ČR, tak by naše obrana (bez podpory spojenců) byla jen symbolická.

  • Rase
    12:06 06.09.2018

    Koumu nad tím, že se zatím neuchází o tendr Puma a Ascod. Zda tedy němci nevsadili všechno na Lynxe - přeci jen tam bude transfer technologií mnohem bezproblémovější jelikož obsahuje komerčně dostupné komponenty. Absenci Ascodu si vysvětluju tím, že v tendru na kolové vozidlo jejich Piranha V s věží Kongsberg odpadlo z užšího výběru jako první. Důvod bohužel nevím.

    https://pbs.twimg.com/media/Ck...

    Pla-men:
    Australané právě měli v užším výběru i Piranhu V (viz výše).

    UnionPacific:
    IFV je jen jedním kouskem skládačky, aby byla armáda bojeschopná (tedy jsou potřeba letadla, náklaďáky, PVO, děla atd.). Nemá smysl se uzbrojit, tím že se budeme snažit předehnat potenciálního protivníka, ale často zmiňované 2% HDP (nebo i trochu víc) by měla ekonomika zvládnout bez problému.

  • UnionPacific
    11:34 06.09.2018

    Rase Koľko IFV je treba pre odvratenie ruskeho utoku na Cesku republiku ? Ja len ze ci by poziadavka na pocet ifv nemala byt determinovana celkovym mnozstvom vojenskej techniky ktoru je schopny nasadit potencialny nepriatel.

  • Pla-men
    11:25 06.09.2018

    Rase: Máte pravdu, nemá smysl je zničit. Spíš, o ten princip výběru. Komise nevybere jednoho vítěze, ale dva finalisty. A ten úplně konečný nechá na armádě. Přišlo by mi to čistější, ale jak jste psal není to obvyklé. A u nás nepravděpodobné. No snad to dobře dopadne

  • KOLT
    11:17 06.09.2018

    Maximus, ale ono bude VŘ, jen nebude otevřené pro jakéhokoliv uchazeče, ale budou osloveni konkrétní dodavatelé. V podstatě ti, kteří reagovali na RFP, které MO vypsalo loni nebo dokonce už předloni. Z těch čtyř kandidátů už se bude vybírat klasicky podle předem známých (byť asi ne veřejně) kritérií. Osobně v tom problém nevidím, on by se pravděpodobně nikdo jiný nepřihlásil. A pokud ano, byl by téměř jistě mimo hru z politicko-strategického hlediska (nebo, v případě Nameru, díky váze a provozním potížím s tím spojenými).

  • Rase
    11:15 06.09.2018

    UnionPacific:
    Izrael nemá žádné IFV. Jediné co je podobné, je Namer ten ale má jen kulomet a je to tedy APC. Mají jich méně než 200, tempo výroby je 30 za rok a plánovaných 500 mají mít do roku 2027. zastaralých M113 mají v aktivní službě taky cca 500, ale ty se postupně vyřazují (nahradí je Namery a kolové Eitany). takoví Němci mají taky objednáno jen 305 Pum (+ asi dokoupí další). Tedy těch 450 IFV pro Austrálii je myslím úplně adekvátní počet, stejně tak 200-300 IFV pro AČR

  • Pla-men
    11:14 06.09.2018

    UnionPacific. Je to i o velikosti rizik. Velke riziko, velká armáda. Kdyby jste to bral jen podle rozlohy tak má největší armádu Rusko, 2.Kanada a až 149 je Izrael

  • KOLT
    11:12 06.09.2018

    UnionPacific, momentálně nemá IDF žádná BVP krom pár testovaných :-) Časem je plánuje zavést, kolik to bude, neví pravděpodobně ještě ani u IDF. Oni ale mají poměrně dost tanků, které jsou navíc vyzbrojeny minomety a umožňují v případě potřeby převézt i výsadek (sníží tím ale zásadně množství vezené munice). Takže u nich potřeba BVP není tak zásadní jako u nás.

  • UnionPacific
    11:00 06.09.2018

    Plameň: A teraz si spomen koľko IFV ma Izrael a koľko ich ešte plánuje...

  • Rase
    10:59 06.09.2018

    Maximus:
    je normální, že se vybere vozidlo, podepíše se smlouva s dodavatelem, následně se vyrobí prototyp a ten projde důkladnými vojskovými zkouškami a klidně se pak i zničí. Poznatky se aplikují před zahájením výroby. Švýcaři vybrali CV90 a pak jej upravili dle svých potřeb, to samé Britové s Ascodem. Tedy atypický je spíš Australský přístup - dle mého je to zbytečně drahé (všechno si zaplatí) a divil bych se, kdyby po zničení vozidel zjistili něco důležitého, co nevěděli z dřívějška - pro mě je to jen efektní omáčka pro novináře. Něco jiného je vývoj nového vozidla, tam je samozřejmě potřeba všechno otestovat a prototyp i odpálit. U zavedených vozidel je to zbytečné, jelikož tím vším už jednou prošly

    UnionPacific:
    pro víc vozidel by stejně nesehnali vojáky.

  • Pla-men
    10:53 06.09.2018

    UnionPacific. Rozlohu máji velikou, ale počet obyvatel jen 24mil, navíc žijí hlavně kolem pobřeží. Asi k tomu mají uzpůsobenou i obrannou strtegii..

  • UnionPacific
    10:45 06.09.2018

    Nie je 450 IFV pre štát ako Austrália malo ? Je to dvojnásobok počtu IFV požadovaných českou armádou avšak Austrália ma skoro 100 násobnu rozlohu.

  • Pla-men
    10:18 06.09.2018

    Maximus: Souhlas ta výběrová řízení většinou skončila špatně. Naštěstí se hodně věcí zachránilo, dovybavilo, dokoupilo,ale za jakou cenu...No i vzhledem k tomu plánované množství , nemam vuuuubec,ale vubec dobrou předtuchu.

  • Pla-men
    10:11 06.09.2018

    Koukněte se na security magazin :Ministerstvo v tichosti lámalo poslance...Je tam pěkná tabulka od MO s plány nákupu. Třeba podpis bvp 6.2019 dodávky 2020-25. Děla 155mm 52ks podpis 11.2019 dodávky v2020-22. Vrtulníky 12ks podpis smlouvy 2019 dodavky 2022-25 atd atd. Dost ambiciózní

  • Maximus
    09:22 06.09.2018

    Abych nebyl tak skeptický, tak se to začíná zlepšovat a MALI snad potvrdí, že výběr nových IFV bude konečně "křišťálovější, než křišťál" :-)))

  • Maximus
    09:19 06.09.2018

    To Rase: Dovolím si nesouhlasit, důkladné vojskové zkoušky jsou nezbytné a právě například od Australanů se můžeme učit jak se to dělá. Zásadní objednávky vojenské techniky by se ani jinak neměly dělat, protože i když je samotné testování nákladné, tak ve výsledku může ušetřit výrazně víc či zabránit zbytečným ztrátám na životech vlastních vojáků.

    I u renomovaného výrobce se může vyskytnout nějaký problém, který se ve specifickém provozu (zejména třeba v případě Austrálie) nemusel projevit a stejně tak balistické testy poslouží pro ověření požadované odolnosti (použití vlastní metodiky).

    Pro porovnání u nás se dělají většinou právě tyto "formální" zkoušky a podle toho to také vypadá. Uvedu příklad s OV Dingo 2 pro AČR - bylo vybráno také "papírově" a už vojáci, kteří se s ním byli seznamovat před nákupem, tak i s tím málem, co najezdili, tak měli proti výběru zásadní připomínky. I sami technici od výrobce říkali, že v této konfiguraci se slabým motorem to nebude dobré. "Nezávislá" komise však od stolu rozhodla a pro mise nepoužitelné (a nejen pro ně) Dingo se nakoupilo.

    Na tyto "papírové" zkoušky se dnes posílají pokud možno co nejnižší šarže (poručík a spol.), aby nikdo zodpovědný a budující si kariéru v armádě nemusel být pod takovýto výběrem z hlediska testování podepsaný - když stejně bude rozhodnuto od stolu někým jiným. Že to nahrává korupci a klientelismu nemusím snad ani naznačovat.

    Jasně provedené zkoušky provedené odborníky, kteří se budou pod toto testování podepsat a nést profesionální zodpovědnost jsou jedinou cestou jak zefektivnit výběrová řízení v naší armádě.

  • KOLT
    08:57 06.09.2018

    Co si budeme nalhávat, máme malou armádu a jsme malá ekonomika. Pokud si něco nevyvineme sami (a toho z výše uvedených důvodů mnoho nebude), nezbývá než nakoupit jinde vyvinuté a zavedené. V tom případě máme možnost čerpat ze zkoušek, které byly provedené silnějšími státy/armádami, takže nepotřebujeme nutně provádět tak rozsáhlé testování jako britská, australská, americká či ruská armáda. V případě námi vybíraných vozidel asi jen Lynx nebyl testován u jiné armády, nicméně za ním zase stojí Rheinmetall s ohromnými zkušenostmi, čili bych se toho toliko nebál. I když, jeden auťák by do vzduchu poslat mohli ;-)

  • Rase
    19:53 05.09.2018

    Pla-men:
    rozumím ti, ony tyhle testy jsou působivé. Taky poměrně zbytečné. Přeci jen se v našem případě bude vybírat z více méně zavedených vozidel, které si jsou technicky hodně podobné a rozdíl bude stejně záležet spíš na závěrečné konfiguraci. Miroslav zmínil přesně ony další aspekty, které jsou téměř důležitější než samotné "železo". Tohle se ale dá vyřešit komisí odborníků, kteří porovnají zaslané podklady a pak z toho sepíšou zprávu. Přesně tohle už máme za sebou a asi už i na MO vyhodnotili výsledky z jejich pohledu. Všechna čtyři vozidla jsou v pohodě a je i dobře, byla přivezená k těm polním zkouškám. Závěrečné odpálení jako v Austrálii bylo cool, ale radši bych ta vozidla viděl třeba v technickém muzeu :-D

  • Miroslav
    19:13 05.09.2018

    Pla-men: Ono to nie je len o tom, že čo najlepšie jazdí, strieľa alebo koľko čo stojí. Treba vziať v úvahu aj platobné podmienky, servis, podpora výrobcu, výcvik, munícia, prenos technológie, miestne podmienky a zvyklosti. Ťažko nakúpia ruskú techniku keď takú v okolí má len Severná Kórea. A to určite nie spoľahlivý partner

  • Pla-men
    16:16 05.09.2018

    Kdyby komise řekla, vyřazujeme Boxer, protože je moc drahý, Kruganěc protože je moc ruský, Ajax protože je moc zastaralý a do finále dáváme Cv90 a Lynx. Armáda ať si udělá zkoušky a určí který chce.

  • Pla-men
    16:01 05.09.2018

    Rase: Myslel jsem obecně velké výběrové řízení pro armádu. Že vyberou ze všech uchazečů dva finalisty a podle ekonomických, politických i armadnich hledisek. Ty dva podrobí náročným vojskovým zkouškám a pak určí vítěze.

  • Rase
    15:34 05.09.2018

    Pla-men:
    Boxer pro Austrálii je fungl nový a nacpaný moderní elektronikou. Rovněž je to platforma, kterou čeká ještě zajímavá budoucnost. Když se koukneme k nám, tak máme akorát tak Pandur (co bude přežívat) s lehkou věží RCWS-30 a vlastně vším vhodným tak akorát pro lehké (plavbyschopné) vozidlo. Tohle cpát na pás nemá moc smysl. Oproti tomu, umím si hodně dobře představit, že australané budou chtít tu věž Lance (co bude na Boxeru) osadit i na nový pásový podvozek. Bude vypadat pěkně i na CV90 nebo Ascodu.

  • Pla-men
    15:16 05.09.2018

    Stejně si říkám proč se v ČR nedělají výběry podobně. No vlastně se ani divit nemusím...

  • Pla-men
    15:01 05.09.2018

    Kompatibilita

  • Pla-men
    15:00 05.09.2018

    Možná právě pro kompabilitu vyberou Lynx. Když výroba bude u nich

  • Rase
    14:47 05.09.2018

    To jsou všichni kandidáti? čekal bych že se přidá i ASCOD, Puma a třeba i někdo další. Pokud jde o poloviční cenu za AS21, tak to je úsměvné tvrzení. Oni už i dřív lidi od Rheinmetallu tvrdili, že Lynx bude výrazně levnější než konkurence, pak ale svoje tvrzení umírnili a má být jen levnější. To samé čeká Korejce. Ono všechna nová BVP co se nabízí, jsou jen skořápka, kterou si zákazník osadí čím bude chtít. Rozdíl tak je spíš ve výbavě než samotné kastli. Osobně si myslím, že i v tomhle AS21 bude dost komponentů dostupných na trhu - tedy německý pohon (i korejské tanky K2 pořád mají německý powerpack), kanón 30-35 mm od Rheinmetallu a přídavný pancíř od IBD Deisenroth. Na všechno tohle by Australané mohli dostat licenci a je to jen o domluvě. Elektronika bude z větší části nejspíš shodná jako u Boxerů pro Australskou armádu.

    jelikož Australané už mají od Rheinmetallu všechno možné (KBVP, náklaďáky MAN atd.) tak předpokládám, že tentokrát vyberou jiného výrobce. Vzhledem k politice by to klidně mohl být Korejec, ale nedivil bych se ani Ascodu (když je zavádějí Britové) nebo CV90, pokud to podají jako britské vozidlo (BAE Systems). Jsem zvědavý, zda jim od PSM vůbec nabídnou Pumu.


    Více zde: https://www.militarybox.cz/new...

  • PavolR
    14:09 05.09.2018

    Podľa mňa vypadnú ako prví Kórejci, pokiaľ budú vozidlo ponúkať so 40mm kanónom.